abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:05:51 #151
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40604222
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:03 schreef klez het volgende:

Gelukkig laat men in de niet door het westen gesteunde landen zoals Syrie en Iran zien dat men oprecht verontwaardigd is over dictaturen...
Klez, snap je mijn punt?

Kun je begrijpen dat sommige lieden het onacceptabel vinden, de hoeveelheid westerse invloed in het Midden-Oosten?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:06:23 #152
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_40604239
Overigens is "westerse steun" nooit gebaseerd geweest op wel/geen dictatorschap. Juist uit respect voor de souvereiniteit. Men kan ook niet stellen dat de Arabische landen dictaturen zijn vanwege westerse steun.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:08:53 #153
70154 klez
pi_40604331
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:05 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Klez, snap je mijn punt?

Kun je begrijpen dat sommige lieden het onacceptabel vinden, de hoeveelheid westerse invloed in het Midden-Oosten?
Dat begrijp ik zeker. De vraag is of die lieden door hebben dat het mes aan verschillende kanten snijd...
Ik weet ook wel heel zeker dat een meerderheid van de Arabieren de consequenties van een totale breuk met het westen niet zullen willen aanvaarden.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:15:54 #154
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40604529
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:06 schreef klez het volgende:
Overigens is "westerse steun" nooit gebaseerd geweest op wel/geen dictatorschap. Juist uit respect voor de souvereiniteit. Men kan ook niet stellen dat de Arabische landen dictaturen zijn vanwege westerse steun.
Er zijn stemmen die zeggen dat bepaalde landen in het Midden-Oosten het geen jaar zouden uithouden zonder westerse economische, financiele en inlichtingensteun.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over onze beweegredenen, welke weinig sociaal zijn, maar puur gericht op eigen belang, uiteindelijk van jou en van mij.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:17:00 #155
70154 klez
pi_40604557
Ook redelijk ironisch: gisteravond een reportage bij RTL nieuws over Libanese jongeren die een nachtclub in een bergdorpje begonnen zijn om de oorlog te vergeten. Op de achtergrond in de club, muziek van Lynrd Skynrd. Amerikaanse redneck band...
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:19:34 #156
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40604635
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:08 schreef klez het volgende:

Dat begrijp ik zeker. De vraag is of die lieden door hebben dat het mes aan verschillende kanten snijd...
Ik weet ook wel heel zeker dat een meerderheid van de Arabieren de consequenties van een totale breuk met het westen niet zullen willen aanvaarden.
No doubt, vooral de machthebbers welke door het westen in hun zetels worden gehouden niet, logisch! Plus de mensen die geld verdienen aan de pijpleidingen die wij daar graag willen zien, etc.

Nogmaals, zoals ik in Het Grote Verborgen Schaakspel aangeef, lijkt het uiteindelijk te gaan over het veiligstellen van de beschikbaarheid en distributie van grondstoffen, en nergens anders om.

De term religieus extremisme en de bedreiging van onze vrijheid en democratie daardoor wordt door onze leiders misbruikt, net zoals het seculier denken en de bedreiging van de Islam daardoor door hun leiders wordt misbruikt.

Ze hitsen ons tegen elkaar op, ze zoeken beiden steun voor hun strijd, voor hun eigen verborgen agenda, en die steun krijgen ze eerder wanneer ze die strijd onder een bepaalde noemer voeren, een noemer die het volk aanspreekt, zoals vrijheid en democratie bij ons, en Islam bij hun.
pi_40604671
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:17 schreef klez het volgende:
Ook redelijk ironisch: gisteravond een reportage bij RTL nieuws over Libanese jongeren die een nachtclub in een bergdorpje begonnen zijn om de oorlog te vergeten. Op de achtergrond in de club, muziek van Lynrd Skynrd. Amerikaanse redneck band...
nounounounounounounou, redneck muziek?
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:23:50 #158
70154 klez
pi_40604769
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:15 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Er zijn stemmen die zeggen dat bepaalde landen in het Midden-Oosten het geen jaar zouden uithouden zonder westerse economische, financiele en inlichtingensteun.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over onze beweegredenen, welke weinig sociaal zijn, maar puur gericht op eigen belang, uiteindelijk van jou en van mij.
Zeker. Ik geloof ook niet dat wij nobel zijn en zij niet; maar zowel in methodes, uitvoering als ideologie kan ik mij nog altijd duizend maal meer vinden in die van het Westen dan die van Al-Qaida of Hezbollah. En ik denk dat dat zelfs voor de meeste Arabieren geldt, als puntje bij paaltje komt.
Hoe dan ook kunnen clubs als Hezbollah en Al-Qaida dit nooit winnen op de lange termijn. Of Ahmedinejad.
Het is wel zaak om te voorkomen dat ze teveel schade kunnen aanrichten, zoals het vernietigen van Israel. Dat is het spanningsveld; je moet zorgen dat je machtiger blijft dan je vijand, zonder onmenselijk te worden.
Dat gaat helaas regelmatig fout.
pi_40604778
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:06 schreef klez het volgende:

Men kan ook niet stellen dat de Arabische landen dictaturen zijn vanwege westerse steun.
hmm, wellicht, maar we kunnen ook stellen dat de westerse mogendheden weinig doen om de democratische krachten aldaar te steunen, kijk bv naar de miljoen die werden gepompt in die bewegingen in servie, oekraine, georgie, hoeveel geld kreeg bv de azerbaycanse activisten om hun dictator omver te werpen? 0,0 dollar, wat is het verschil eigenlijk tussen georgie en azarbaycan? dat de azeri's moslim zijn wellicht?

we kunnen wel stellen dat zemede in stand worden gehouden door het westen, we weten allemaal bv wat er in algerije is gebeurd
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:26:37 #160
70154 klez
pi_40604861
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:20 schreef diep-in-de-war het volgende:

[..]

nounounounounounounou, redneck muziek?
Zo worden ze toch wel gezien, dacht ik?
quote:
For many, Lynyrd Skynyrd's redneck image tended to obscure the songwriting skills of its leader,
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:26:47 #161
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40604867
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:23 schreef klez het volgende:

Dat is het spanningsveld; je moet zorgen dat je machtiger blijft dan je vijand.
Je moet zorgen dat er geen vijanden meer bestaan, door de geschillen op te lossen, bedoel je
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:28:46 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40604944
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:15 schreef Hallulama het volgende:

[..]

maar is dat nu zo erg?

je kunt ophouden met die steun en dan gaan die landen misschien kapot, wie wint er dan eigenlijk?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:30:13 #163
70154 klez
pi_40604990
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:26 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Je moet zorgen dat er geen vijanden meer bestaan, door de geschillen op te lossen, bedoel je
Utopie. De scherpe kantjes erafhalen, lijkt me het hoogst haalbare. De grootste uitdaging van de 21e eeuw wordt het streven van onze vijanden om kernwapens te bezitten. Ik denk niet dat zij de morele terughoudendheid bezitten om deze niet te gebruiken.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:32:33 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40605082
quote:
Yahoo! Asia News

Friday August 4, 4:12 PM

Malaysia says ready to send 1,000 peacekeeps to Lebanon

(Kyodo) _ Some 1,000 Malaysian soldiers are on standby for peacekeeping duty in war-torn Lebanon once a cease-fire is in place, Armed Forces Chief Adm. Mohamad Anwar Mohamad Nor said Friday.

"We will send our troops according to the country's requirements. Currently we are finalizing preparations for the departure," the official news agency Bernama quoted him as saying.

The soldiers will be from the army's 4th Brigade, he said.

"We will send armored vehicles and troops in highly bullet-proof attire to face any consequences," he added.

An observer group would leave for Lebanon soon to gather information, Anwar said.

At an emergency meeting of the Organization of the Islamic Conference on Thursday in Putrajaya, Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi announced that Malaysia is ready to send troops to Lebanon to serve under the U.N. banner.

Abdullah called on other members of the world's largest Muslim body to do the same. However, so far only Indonesia and Brunei have agreed to also send peacekeeping troops.

Lebanese Prime Minister Fouad Siniora told the OIC leaders that the death toll in his country has reached 900 with 3,000 people wounded and 1 million displaced in the three weeks of heavy aerial bombardment from Israel in its attempt to route out Hezbollah militants from their base in southern Lebanon.

Israel on July 12 launched its biggest military campaign against Lebanon since 1982 in retaliation for a Hezbollah cross-border raid that resulted in the death of eight Israeli soldiers and the capture of two others.

The offensive followed an Israeli military push into the Gaza Strip to try to recover a soldier captured by Palestinian militants on June 25 and to stop Hamas militants from firing rockets into Israel.

http://asia.news.yahoo.com/060804/kyodo/d8j9g2co1.html
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:32:34 #165
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40605085
snel tvp'tje
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:32:53 #166
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40605098
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:28 schreef sp3c het volgende:

maar is dat nu zo erg?

je kunt ophouden met die steun en dan gaan die landen misschien kapot, wie wint er dan eigenlijk?
Ik zeg altijd energy must flow, het is zinloos om zaken te forceren, je moet de boel vrij laten stromen, vrij laten vormen, etc.

Laat de landen maar kapot gaan (als 't uberhaupt zover komt), ze zullen weer opkrabbelen, en zichzelf verder ontwikkelen.

Al-Qaida zegt overigens dat die landen NU kapot gaan, juist DANKZIJ onze steun aan slechts de elite, welke de massa's korthouden.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:35:09 #167
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40605165
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:30 schreef klez het volgende:

Utopie. De scherpe kantjes erafhalen, lijkt me het hoogst haalbare. De grootste uitdaging van de 21e eeuw wordt het streven van onze vijanden om kernwapens te bezitten. Ik denk niet dat zij de morele terughoudendheid bezitten om deze niet te gebruiken.
In mijn ogen is het beslist geen utopie. Sterker nog, het is absolute LOGICA.

Zorg dat er geen vijanden zijn, dan hoef je ook niet bang te zijn voor kernwapens op je dak.

Een land met kernwapens zal verder nog altijd flink worden afgeschrikt door het feit dat die kernwapens wellicht factor 100 terugkomen.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:36:29 #168
70154 klez
pi_40605214
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:32 schreef Hallulama het volgende:

Al-Qaida zegt overigens dat die landen NU kapot gaan, juist DANKZIJ onze steun aan slechts de elite, welke de massa's korthouden.
Al Qaida zoekt alleen maar argumenten om haar streven naar een totalitaire moslimfascistoide samenleving te verhullen.
De primaire verantwoordelijkheid voor het niet verdelen van de welvaart in de Arabische landen ligt bij die Arabische elite, niet bij het Westen.
Waarom lukt het Israel wel om de welvaart te verdelen?
pi_40605283
Even een korte update :

13:35 2 rockets land in open area in Acre, 2 land in open area in Kiryat Shmona (Haaretz)
13:28 Cleared for publication: 2 soldiers killed in Labona in south Lebanon (Haaretz)
12:58 Livni: Siniora should `wipe away his tears, start working to create a better future` (AP)
12:47 IDF soldier seriously wounded in fighting in Bint Jbail (Haaretz)
12:46 Braverman: Gov`t failed in relations with civilian population under fire (Haaretz)
12:13 Katyusha rocket hits residential building in Kiryat Shmona; no injuries (Israel Radio)
12:05 IDF: 4 Hezbollah men killed in exchange of fire near Bint Jbail (Haaretz)
11:53 Livni: Israel still demands unconditional release of abducted soldiers (Haaretz)
11:41 Two Katyusha rockets land in open areas near Tiberias (Haaretz)
11:36 Rocket alert siren sounds in Tiberias (Channel 10)
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_40605310
quote:
Analysis: Hizbullah still strong

Operation Change of Direction was launched last month with the declared goal of weakening Hizbullah to the point where it would be possible to create a new political reality in south Lebanon. On Monday, almost four weeks into the fighting, a high-ranking Military Intelligence officer said the Israeli Army was still far from reaching its goal.
While "Israel" waited for a United Nations Security Council resolution on a cease-fire, not now expected to come up for a vote until at least Thursday, the next stage will be a second resolution - one that calls for the deployment of a multinational force to replace the Israeli Army in southern Lebanon and to prevent Hizbullah from reestablishing itself there.
Israeli officials, including Prime Minister Ehud Olmert and Defense (War) Minister Amir Peretz, have spoken with enthusiasm about a multinational force, but the high-ranking officer said Monday that Hizbullah had not been damaged enough and still retained enough "diplomatic power" to thwart the deployment of such a force.
"Hizbullah has not been sufficiently weakened," the officer said. "And there may be no choice but to expand the ground operation in the direction of the Litani River to achieve that goal."
According to intelligence information, the Hizbullah command-and-control array is still functioning even after nearly four weeks of fighting. So are the logistical command centers - still operating and succeeding in directing the smuggling of weapons into Lebanon from Syria.
The officer said that Hizbullah still had the ability to fire short-range rockets, of which the guerrilla group has already fired 2,500 since the beginning of the war.
The only way to stop the short-range rockets, he said, was for the Army to deepen its incursion north to the Litani and to sweep through cities like Tyre, estimated to be the hiding place for most of the short-range 122mm Katyusha rockets.
But despite the concern that the Hizbullah could succeed in thwarting a diplomatic effort to deploy an international force in Lebanon, the IDF can still pat itself on the back.
Senior Israeli officers said Monday that they needed more time to continue striking at the guerrilla group to really weaken Hizbullah. The big question now is whether Prime Minister Ehud Olmert will give the green light for an Army incursion up to the Litani, a move that could save "Israel" face and provide it with the the victory it has been seeking since the outset of a conflict that has proven to be far more difficult than initially expected.
At the moment, the Israeli Army is holding onto positions in a security zone eight kilometers deep into Lebanon (!?) and is waiting to see if it will be ordered to push northwards to the Litani. Senior officials in the Northern Command said Monday that the chances the Army would reach that far in the coming days were slim, since with fighting still going on in villages like Bint Jbail - where three soldiers were killed Monday - within the Army-created security zone, the military could not move on.
"We need to first finish clearing out the security zone and only then can we move north," a high-ranking officer in the Northern Command explained.
Bron: Jpost
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:40:59 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40605369
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:32 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik zeg altijd energy must flow, het is zinloos om zaken te forceren, je moet de boel vrij laten stromen, vrij laten vormen, etc.

Laat de landen maar kapot gaan (als 't uberhaupt zover komt), ze zullen weer opkrabbelen, en zichzelf verder ontwikkelen.

ja maar als we stoppen dan roept Binladen dat hij ons heeft weggejaagd en dat alle moslims jihad moeten doen om het land te veroveren dat is al eerder gebeurt

op zich vind ik het niet zo verkeerd om dat soort landen te steunen, dan heb je wat in de pap te brokkelen. Het is alleen jammer dat daar zo weinig gebruik van gemaakt wordt (vooral misbruik)
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:46:03 #172
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40605518
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:36 schreef klez het volgende:

Al Qaida zoekt alleen maar argumenten om haar streven naar een totalitaire moslimfascistoide samenleving te verhullen.
De primaire verantwoordelijkheid voor het niet verdelen van de welvaart in de Arabische landen ligt bij die Arabische elite, niet bij het Westen.
Waarom lukt het Israel wel om de welvaart te verdelen?
Waarom lukt het Israël wel om de welvaart te verdelen? Als je iets verder nadenkt kan je die vraag zelf beantwoorden. Denk nog even na over wat ik net heb gezegd. Over het kopen van landen, of van de elite van die landen, en waarom deze elite gekocht wordt. Distributie, beschikbaarheid, grondstoffen?

Het is helemaal niet de bedoeling dat dergelijke landen de welvaart verdelen, ze moeten de mensen korthouden, zaken zoals deze zich nu in Nigeria afspelen dienen zoveel mogelijk vermeden te worden. Ja, in Nigeria wordt men ook kortgehouden, maar blijkbaar heeft men toch een manier gevonden om in verzet te komen, wellicht steunen wij Nigeria te weinig wat dat betreft? Egypte krijgt 1.5 miljard dollar per jaar van de VS, weet iemand hoeveel Nigeria krijgt?

Verder draai je de boel wat Al-Qaida betreft nu om, daar kan ik verder niets tegen in brengen, want jij zal zeggen dat het verhaal betreffende de invloed van het westen in de Arabische wereld, ook al noemt Al-Qaida dat in menig speech, slechts propaganda is om westerse steun voor hun zaak te winnen in de vorm van de publieke opinie. Hun zaak, welke in jouw ogen is, het wereldwijd verspreiden van de radicale Islam
pi_40605524
haha wie was die neparabier(die egyptenaar), die vuile nepjankert! Het kwam heel ongeloofwaardig over allemaal
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:47:46 #174
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40605577
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:40 schreef sp3c het volgende:

ja maar als we stoppen dan roept Binladen dat hij ons heeft weggejaagd en dat alle moslims jihad moeten doen om het land te veroveren dat is al eerder gebeurt
Waarom laten we hen die landen niet lekker veroveren dan? Laat die mensen toch alsjeblieft zelf ontdekken wat wel en wat niet werkt. Anders krijg je weer van die geforceerde situaties. Mensen moeten zelf leren hoe het moet, dat is op de langere termijn toch veel gezonder?
pi_40605682
AFP: Israel warns civilians it will bomb vehicles south of Litani river.
(DPA) 13:55 Israel warns Lebanese it will bomb any moving vehicle south of Litani River

Al-Jazeera: 3 Israeli soldiers killed in battles in southern Lebanon.

[ Bericht 16% gewijzigd door venomsnake op 08-08-2006 13:02:06 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:56:34 #176
70154 klez
pi_40605861
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:46 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Hun zaak, welke in jouw ogen is, het wereldwijd verspreiden van de radicale Islam
Dat zeggen ze zelf. Bovendien lees je niet goed, ik zeg alleen maar dat zij ook macht willen en de bevolking dan nog veel slechter af is.
Los van het feit natuurlijk dat er talloze landen zijn die olie verkopen en zich helemaal niets tot weinig aan de mening van het westen gelegen laten liggen. Van Rusland tot Venezuela.
Het gaat "het Westen" er helemaal niet om de bevolking onder de knoet te houden. Ook als Saoudie-Arabie een democratie zou zijn zou men gewoon olie verkopen aan Amerika. Elke Arabier wil net zoals elk mens geld verdienen.
Die anti-westerse gevoelens worden opgeroepen en misbruikt door AL-Qaida en soortgelijke extremisten. Meer is het niet.
Die gevoelens zijn net zo legitiem als die van een Vlaams belang lid dat roept dat alle buitenlanders het land uit moeten vanwege het hoge aantal criminelen onder immigranten.
Hoewel feitelijk juist slaat de conclusie nergens op. Idem met jouw stelling voor Westerse verantwoordelijkheid voor wantoestanden in het Midden-Oosten.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:57:35 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40605894
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:47 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Waarom laten we hen die landen niet lekker veroveren dan? Laat die mensen toch alsjeblieft zelf ontdekken wat wel en wat niet werkt. Anders krijg je weer van die geforceerde situaties. Mensen moeten zelf leren hoe het moet, dat is op de langere termijn toch veel gezonder?
gezonder voor wie?

niet voor het volk want die gaat dat bij bosjes tegelijk dood, voor ons ook niet want we hebben er nix meer aan, economisch ook niet maar strategisch niet
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:00:46 #178
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40606021
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:57 schreef sp3c het volgende:

gezonder voor wie?

niet voor het volk want die gaat dat bij bosjes tegelijk dood, voor ons ook niet want we hebben er nix meer aan, economisch ook niet maar strategisch niet
Klopt, maar dat interesseert ons toch niet, dat er mensen doodgaan, of wel soms?

Of interesseert het ons enkel voor wat betreft bepaalde regio's?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:05:07 #179
70154 klez
pi_40606156
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:00 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Klopt, maar dat interesseert ons toch niet, dat er mensen doodgaan, of wel soms?

Of interesseert het ons enkel voor wat betreft bepaalde regio's?
Het interesseert ons vooral als het strategisch van belang is. En expliciet tegen ons gericht is.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:10:23 #180
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40606322
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:56 schreef klez het volgende:

Dat zeggen ze zelf. Bovendien lees je niet goed, ik zeg alleen maar dat zij ook macht willen en de bevolking dan nog veel slechter af is.
Dus eigenlijk zeg je dat er twee foute krachten strijden om de invloed in die regio's, maar dat wij de minst foute zijn?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:16:54 #181
70154 klez
pi_40606545
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:10 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat er twee foute krachten strijden om de invloed in die regio's, maar dat wij de minst foute zijn?
Daar komt het op neer ja. Cynisch en optimistisch tegelijkertijd.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:20:53 #182
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40606673
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:16 schreef klez het volgende:

Daar komt het op neer ja. Cynisch en optimistisch tegelijkertijd.
Ja, nou bedankt voor dit inzicht, ik zal er eens mee gaan stoeien, ben benieuwd wat ik allemaal tegenkom!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:29:44 #183
70154 klez
pi_40606952
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:20 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ja, nou bedankt voor dit inzicht, ik zal er eens mee gaan stoeien, ben benieuwd wat ik allemaal tegenkom!
Laat onverlet dat duidelijk is dat er wat moet veranderen in de verhouding met de Arabische wereld. Maar stoppen met het steunen van Israel hoort daar niet bij, imo.
Ook het plan van de Neocons om het Midden-Oosten te democratiseren is iets om over na te denken. Maar ik denk dan eerder aan "positieve prikkels" ipv "Shock&awe" als middel. Steun positieve stappen als vrouwen die mogen stemmen in SA.

Iran moet echter militair uitgeschakeld worden als men op ramkoers blijft liggen met kernwapens als middel.
Het is de enige optie, vrees ik.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:33:58 #184
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40607093
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:29 schreef klez het volgende:

Ook het plan van de Neocons om het Midden-Oosten te democratiseren is iets om over na te denken. Maar ik denk dan eerder aan "positieve prikkels" ipv "Shock&awe" als middel. Steun positieve stappen als vrouwen die mogen stemmen in SA.
Vergeet niet dat ook middels democratie kan worden gekozen TEGEN meer rechten voor vrouwen. Dit is eerder gebeurd, de koning was voor, het gekozen parlement was tegen, ik ben alleen het land kwijt.

Het wordt genoemd in dit nummer: Democrazy

Sample is afkomstig van een Tegenlicht documentaire, dacht ik.

Vandaar mijn eerdere uitspraak dat je de mensen zelf de kans moet geven om zichzelf te ontwikkelen, om uit te vinden wat wel en wat niet werkt, dan komen ze er vanzelf.
pi_40607689
Eddo Rosenthal heeft Slapeloze nachten uit angst voor vernietiging.
quote:
Het Israëlische leger staat machteloos tegen de raketten van Hezbollah. Het is zelfs niet uitgesloten dat de islamitische wereld Israël compleet wegvaagt.

Niet eerder had ik zo sterk het gevoel correspondent te zijn in een land dat is gedoemd om uiteindelijk te verdwijnen. Niet eerder werd ik bevangen door het besef dat de islamitische en Arabische wereld de overlevingscode hebben ontcijferd van de Israëlische samenleving, en het middel hebben ontdekt om de Joodse staat te vernietigen.

Niet eerder heb ik me zo sterk gerealiseerd dat het Joodse nationale experiment dat Israël heet, wellicht de 22ste eeuw niet zal halen. Wat heet, ook niet het midden van de 21ste eeuw. Tegen het fundamentalistisch islamitische elan dat als een tsunami grote delen van de wereld overspoelt, lijkt Israël niet te zijn opgewassen. De rakettenregen die Hezbolllah al bijna vier weken laat neerdalen op de Joodse staat, lijkt het begin van het einde te zijn van wat Teheran noemt de zionistische entiteit in het Midden-Oosten. De conservatieve religieuze krachten in de islamitische wereld zullen misschien slagen om de vreemde Joodse bijt in hun midden te verwijderen.

De Iraakse dictator Saddam Hoessein ontdekte in 1991 hoe effectief het afvuren van 39 scudraketten op Israël was. Het sterkste leger in het Midden-Oosten bleek machteloos, toen de scuds de Israëlische burgerbevolking terroriseerde. Patriot- installaties die Jeruzalem met spoed uit Nederland en de VS had ontvangen, waren waardeloos. Niet één inkomende scud werd geraakt. Slechts een enkeling werd gedood. Maar toch werd het grootste deel van de Israëlische bevolking zes weken lang met succes door Bagdad geterroriseerd.

Vijftien jaar later is weinig veranderd. Het oppermachtige Israëlische leger met zijn moderne oorlogsmachine staat nog steeds machteloos. Ogenschijnlijk amateuristische Palestijnse guerrillastrijders in de Gazastrook slagen er al maanden in, om vrijwel dagelijks zelfgemaakte kassam-raketten af te vuren op nabijgelegen Israëlische dorpen. Meestal vallen geen burgerslachtoffers. Wel wordt materiële schade aangericht, en waar het om gaat: tienduizenden Israëliers die op enkele kilometers afstand van de Gazastrook wonen, hebben geen normaal leven meer. De Israëlische tegenterreur en de collectieve strafmaatregelen waaronder meer dan een miljoen Palestijnen in Gaza lijden, hebben geen einde kunnen maken aan de kassam-beschietingen. Ronduit rampzalig wordt Israëls situatie, als ook de Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever erin slagen om kassams te maken. Dat is een kwestie van tijd.

De kassam-projectielen zijn een uitvinding van de Palestijnse fundamentalisch-islamitische Hamas. De zwaardere versie, de professionele katusha’s, zijn van Russische makelij en Iran heeft ze aan de Libanese fundamentalisch-islamitische Hezbollah-broeders met duizenden tegelijk cadeau gegeven voor het gemeenschappelijke doel: de vernietiging van de Joodse enclave in het islamitische deel van de wereld.

De aanhoudende zware bombardementen van de Israëlische luchtmacht in Libanon blijken volkomen zinloos, en maken onnodig veel burgerslachtoffers. De dagelijkse regen van katusha’s gaat onverminderd door. De eerste weken vielen gemiddeld zo’n honderd raketten per dag in Noord-Israël; de laatste dagen is het aantal verdubbeld.

Bij alle kritiek die er klinkt tegen het keiharde, soms barbaarse Israëlische militaire tegenoffensief wordt veelal voorbijgegaan aan de kern van de zaak. Zo vreemd als het voor sommigen misschien klinkt: het keiharde Israëlische optreden is een blijk van zwakte en grote angst. De angst dat de wensdroom van de islamitische wereld in vervulling zal gaan, en Israël voor eens en voor altijd het onderspit zal delven.

De sjiitische Hezbollah-strijders zijn bewapend en getraind door het sjiitische regiem in Iran. Angstaanjagend zijn de uitlatingen van de Iraanse president Achmadinejad. De holocaust noemt hij een verzinsel, en Israël een historische vergissing die nodig gecorrigeerd moet worden. Het zijn geen uitlatingen van een gek. Het behoort tot het gedachtegoed van het Iraanse religieuze en politieke leiderschap. De Libanese Hezbollah en Palestijnse Hamas zijn verschillende bewegingen, maar hebben met velen in de islamitische wereld het gemeenschappelijk streven: weg met Israël.

Veel Israëliers zijn overlevenden, of nakomelingen van overlevenden van de holocaust. De holocaust is de geslaagde poging tot de uitroeiing van het grootste deel van het Europese Jodendom. Israël heeft zich tot de tanden bewapend, opdat het niet opnieuw zal gebeuren. Het landje slaat wild om zich heen, schendt dagelijks de mensenrechten in de Palestijnse gebieden, en bombardeert al wekenlang de hoofdstad van buurland Libanon. Het zijn tekenen van onderdrukte radeloosheid, en de stille angst dat de Joodse staat het onderspit zal delven als de fundamentalistisch-islamitische tsunami aan blijft zwellen.

Ik wou dat ik met overtuiging kon zeggen: zover komt het niet. Maar de vooruitzichten zijn somber. De laatste weken bezorgt mijn Jeruzalemse correspondentschap me dan ook slapeloze nachten.

Eddo Rosenthal is NOS-correspondent in Jeruzalem
Uit www.trouw.nl
pi_40607761
14:36 UN Human Rights Council to condemn Israel for Lebanon offensive (AP)
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:10:53 #187
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40608220
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:53 schreef buachaille het volgende:

Uit www.trouw.nl
Zo'n vermoeden had ik al, heb je gezien hoe Eddo Rosenthal de afgelopen weken uit z'n ogen kijkt en hoe hij verslag doet, stotterend, soms niet uit z'n woorden komend, die arme man staat volgens mij onder flink wat stress, maar hij moet natuurlijk niet zichzelf gek maken.
pi_40608899
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:10 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Zo'n vermoeden had ik al, heb je gezien hoe Eddo Rosenthal de afgelopen weken uit z'n ogen kijkt en hoe hij verslag doet, stotterend, soms niet uit z'n woorden komend, die arme man staat volgens mij onder flink wat stress, maar hij moet natuurlijk niet zichzelf gek maken.
zou hij zich niet ziek kunnen melden
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_40609125
quote:
[..]

Uit www.trouw.nl

wat een schreeuw om help zeg

eddo is echt toe aan een vakantie
-Rabia Al-Basri
pi_40609278
quote:
[..]

Uit www.trouw.nl
volgens mij heeft Eddo een dipje.....
pi_40610170
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 09:42 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Dat gerucht over die Iraanse oliebeurs gaat nu al meer dan een jaar de ronde (hij had er in maart al moeten zijn?). Ik moet het eerste bewijs dus nog zien dat daar daadwerkelijk plannen voor zijn. De enige websites die het hier over hebben, zijn de conspiracy-sites. In alle artikels die ik tot nu toe gezien heb, worden amper of helemaal geen bronnen gegeven. Volgens mij is dat dus een fake news story, die opzettelijk verspreid wordt.

Vergeet niet dat men ook bij hoog en bij laag beweert dat Saddam overgeschakeld was naar het betalen voor olie met euro's, en dat dat de "echte" reden was voor de inval in Irak.

Ook daar heb ik nog nooit hard bewijs voor gezien. Iets wat wel nodig is, als je bedenkt dat het regime van Saddam al jarenlang gebukt ging onder de voorwaarden van het "Oil for Food"-programma in die tijd.
Wat is hard bewijs voor jou dan wel?

Hier een link van energy bulletin, zeker geen conspiracy site kan ik je vermelden.

http://www.energybulletin.net/7707.html

of wilkepedia ook niet echt een conspiracysite wel??

http://en.wikipedia.org/wiki/Iranian_Oil_Bourse

Ik merk wel vaker dat mensen het moeilijk vinden om bepaalde dingen te geloven, maar als je wilt weten hoe het echt zit waarom dan niet een paar minuten van je tijd steken in het vinden van betrouwbare informatie??
Daar is internet voor Clourhide

Hoe denk je er nu trouwens over?

[ Bericht 11% gewijzigd door motionknight op 08-08-2006 15:31:03 ]
fefesff ere erfe
pi_40610479
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 15:12 schreef motionknight het volgende:

[..

Hier een link van energy bulletin, zeker geen conspiracy site kan ik je vermelden.
Interessant artikel, helaas is Media Monitors Network een soort van Indymedia
en alles behalve objectief.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 15:26:44 #193
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_40610661
quote:
[..]

Uit www.trouw.nl
E.R heeft totaal geen grip meer op de realiteit.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_40610844
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 15:26 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

E.R heeft totaal geen grip meer op de realiteit.
Daar heeft niet alleen E.R. last van geloof ik.
pi_40610869
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 15:12 schreef motionknight het volgende:

[..]

Wat is hard bewijs voor jou dan wel?

http://www.energybulletin.net/7707.html

Over Iran is geen gerucht, dat het niet veel vermeld word in de mainstream media heeft andere oorzaken volgens mij. In maart zou het al gebeuren maar is uitgesteld tot september maar hij gaat er komen( als Iran dan al niet in puin ligt)

Wat heb je er over te zeggen nu je weet hoe de vork in de steel zit??
Vork in steel hypothese's :

Mijn idee is meteen met al dit gewauwel over olie etc, Iedereen denkt dus dat het om de olie gaat Right ? Right !

Als al dat geld wat nu over de oliebalk gegooid wordt om die dure olie maar eens te bemachtigen cq te beinvloeden dmv geweld, zou het niet goedkoper zijn om al dat geld te investeren in aanpassing van overheidsvoertuigen naar waterstof ?! en vervolgens burgers te financieren lening verstrekken whateva voor een waterstof installatie ?

Wat kost een zooitje militairen in een zandbak dagelijks ? iemand ?
Dunkt mij dat het niet opweegt tov alle shit die je over je heen krijgt na invasie van willekeurig olie producerend land.

Is er iemand die aan de hand van feiten, me dit kan verklaren ?!
pi_40611362
Interessant artikel over de Iraanse oliebeurs en z'n invloed op de Dollar.

Strange ideas about the Iranian oil bourse
http://www.econbrowser.com/archives/2006/01/strange_ideas_a.html
quote:
there is a demand for a deeply conspiratorial interpretation of world events, and always someone willing to supply such.
pi_40611660
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:29 schreef klez het volgende:

[..]

Laat onverlet dat duidelijk is dat er wat moet veranderen in de verhouding met de Arabische wereld. Maar stoppen met het steunen van Israel hoort daar niet bij, imo.

Iran moet echter militair uitgeschakeld worden als men op ramkoers blijft liggen met kernwapens als middel.
Het is de enige optie, vrees ik.
Ik heb het al eerder tegen je gezegd dat je niet in de realiteit leeft maar bij deze nog een keer.

Denk je dat dit geweld van Amerika en minime Israel maar iets te maken heeft met ethiek of democratiseren van het M-O(en de rest van de wereld)??
Zo naief ben je toch niet!!??

MACHT en GELD en alles wat daarmee te maken heeft, altijd zo geweest, een beetje geschiedkunde kun je wel gebruiken volgens mij.
Democratie ( en religie ook) is een mooi glanzend uihangboord voor een samenleving waar het draait om ''resources'' en het behouden en uitbreiden daarvan.
Democratie betekent letterlijk macht bij het volk, in theorie erg fijn voor de burger maar in praktijk een grote illusie.

PNAC is een goed voorbeeld van de machtshonger van de politieke elite in amerika, ga het is lezen zou ik zeggen.
fefesff ere erfe
pi_40611891
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 15:21 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Interessant artikel, helaas is Media Monitors Network een soort van Indymedia
en alles behalve objectief.
Er bestaat geen objectiviteit in deze wereld en afgezien daarvan is het belangrijke in het stuk (een Oil Bourse)geen mening die word geschetst.

Er zijn genoeg andere links met de zelfde inhoud dat best uitvoerig staan beschreven dus ik denk dat je erwel vanuit kan gaan dat het klopt.
fefesff ere erfe
pi_40611907
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 15:56 schreef motionknight het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder tegen je gezegd dat je niet in de realiteit leeft maar bij deze nog een keer.
Er is geen realiteit,alleen een hoop perspectieven die allemaal een fractie vormen van een"realiteit"
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_40612307
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:03 schreef motionknight het volgende:

[..]

Er bestaat geen objectiviteit in deze wereld en afgezien daarvan is het belangrijke in het stuk (een Oil Bourse)geen mening die word geschetst.
Ik heb je ook een link gegeven waarin het oliebeurs "gebeuren" toegelicht wordt.
Dat verhaal klinkt in mijn oren vele malen logischer dan al het conspiracy gebeuren.

Maar dat is mijn persoonlijke opvatting, die net als smaak zal verschillen van mens tot mens.

PS: Waarom dit niet in het Iran topic?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')