quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:50 schreef Recovering het volgende:
[..]
Ja dahag, Fransen komen pas blussen als de fik een heel huizenblok in de as heeft gelegd.
'ow, is het al over??' [insert sheepsmiley/]
ze zijn er alquote:A French-Lebanese woman sends an instant message to a relative as she flees Lebanon on board French warship Mistral on her way to Cyprus late 06 August 2006. Two French warships evacuated some 1,500 people almost four weeks after the start of the Israeli offensive in Lebanon. AFP PHOTO/Marina PASSOS (Photo credit should read MARINA PASSOS/AFP/Getty Images)
iemand met weinig verstand van zaken?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:58 schreef Recovering het volgende:
[..]
Neemt natuurlijk verder niet weg dat die Fransen een stelletje hondenlullen zijn.
Ik zou daar op z'n minst met mijn vliegdekschip en een destroyer voor de deur gaan liggen. Maar wie ben ik?
lul dan ook niet zo stom over vliegdekschepen voor de kust leggenquote:
Waar heb je het in godsnaam over man?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:00 schreef sp3c het volgende:
iemand met weinig verstand van zaken?
het vliegdekschip is net terug uit de regio en zal wel even niet beschikbaar zijn (1 schip = geen schip!) en de Mistral (helikoptercarrier) is dr al
Nederland had toen met Oost Timor een paar marineschepen voor de kust moeten leggen, de wereld was te klein geweest
quote:De ontwerpresolutie komt niet voor niets van de VS én Frankrijk, zei een Amerikaans beleidsmaker in The New York Times: ‘De verhoudingen met Frankrijk zijn vrijwel nooit beter geweest. We werken nauw samen aan hele reeks Midden-Oosten-kwesties, omdat we de dezelfde inzichten en doelen hebben.’
Een van die doelen is verwoord in VN-resolutie 1559, waarin de Veiligheidsraad ‘de ontmanteling en ontwapening van alle Libanese en niet-Libanese milities’ eist. In deze resolutie gaat de Amerikaans-Europese overeenstemming schuil: de VN als ‘enige plaats’ voor een oplossing, en Hezbollah als een factor die – althans militair – moet worden uitgeschakeld.
Zo is een zeldzame, trans-Atlantische overeenstemming ontstaan. En volgens de beleidsmaker behelst die meer dan alleen deze resolutie: ‘De VS willen centraal staan in een groep van gelijkgestemde landen die steun bieden aan regeringen die vreedzame evolutie verkiezen boven gewelddadige revolutie.’
Dieren zijn hier idd ook de dupe van.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:01 schreef deedeetee het volgende:
Die arme kat op de foto,ik realiseer me net dat deze oorlog ook een ramp is voor de huisdieren
![]()
Ja, jij hebt er ook echt kijk op.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:02 schreef sp3c het volgende:
lul dan ook niet zo stom over vliegdekschepen voor de kust leggen
het is een vergelijkingquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:04 schreef Recovering het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam over man?
Het gaat hier, dacht ik, om (dom, moe nie denken nie, doen de officieren wel voor je) Israel en Libanon, maar ik kan me vergissen...
ik zelf vond hem nog best simpel maar ik zal het uitleggenquote:ver·ge·lij·king (de ~ (v.), ~en)
1 het vergelijken, bepaling van de overeenkomsten en verschillen
2 stijlfiguur waarbij men een zaak of eigenschap nader bepaalt door haar overeenkomst met een andere
3 [wisk.] gelijkheid tussen twee uitdrukkingen waarin een of meer onbekende grootheden voorkomen => equatie
4 [scheik.] formule voor een scheikundige omzetting
Daarom hebben ze de Mistral gestuurd vol pantservoertuigen en mariniersquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:07 schreef Recovering het volgende:
[..]
Ja, jij hebt er ook echt kijk op.
Als Frankrijk zijn ballen (die ze wel degelijk hebben) laat zien, zo van, we zijn er klaar mee, dat maakt geen indruk. Nee, tuurlijk niet.
Die indruk is ook helemaal juist denk ik, maar waarom zou dat een slechte zaak zijn? Anders heb je toch helemaal geen "onderhandelingen" nodig, als iedereen op één lijn zit?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:09 schreef isos het volgende:
Soms krijg ik de indruk dat Frankrijk invloed wil, en als het niet op de goede manier kan, dan maar op de slechte, want invloed is invloed. Heeft misschien iets met de volksaard te maken. Ze kunnen nu dan wel op 1 lijn zitten met de VS, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Frankrijk in de onderhandelingen Libanon heeft vertegenwoordigt en de VS de belangen van Israel heeft behartigd.
In ieder geval vonden ze het voorkomen van de burgerdoden, waar die arme man zo emotioneel over was, blijkbaar minder belangrijk...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:11 schreef Clourhide het volgende:
Overigens heeft Libanon het voorstel van de USA en Frankrijk voor het staakt-het-vuren afgewezen. Dus zó positief vonden ze de voorwaarden nu blijkbaar ook weer niet.
Welnee man, die Fransen beschermen hun handel, dát is wat ze doen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:08 schreef sp3c het volgende:
Daarom hebben ze de Mistral gestuurd vol pantservoertuigen en mariniers
wat had je dan gewild dat ze Israelische vliegvelden bombardeerden om de bombardementen te stoppen?
Suez weer bezetten, wat?
geef nu maar gewoon antwoord, wat hadden ze dan moeten doen???quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:14 schreef Recovering het volgende:
[..]
Welnee man, die Fransen beschermen hun handel, dát is wat ze doen.
Frankrijk heeft de power om hier een eind aan te maken, alleen of met z'n allen, maakt niet uit.
Ze doen niks anders dan protectionisme. As usual. Daarom; laffe honden.
En daarmee zeg ik niks over de militairen.
Waarschijnlijk bedoelt hij dat Frankrijk tegen de Hezbollah moet gaan vechten, waarna ze dus massaal onder vuur zullen komen liggen van de Libanese burgerbevolking wegens "neokolonialisme".quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
geef nu maar gewoon antwoord, wat hadden ze dan moeten doen???
en kom niet weer met je vliegdekschip voor de kust leggen want dat is gewoon gebeurt
Lul d'r maar omheen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:17 schreef sp3c het volgende:
geef nu maar gewoon antwoord,
Op z'n minst hun onmiskenbare invloed aanwenden.quote:wat hadden ze dan moeten doen???
waarom zouden ze?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:19 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoelt hij dat Frankrijk tegen de Hezbollah moet gaan vechten,
ja dat probeer ik ook te zeggenquote:waarna ze dus massaal onder vuur zullen komen liggen van de Libanese burgerbevolking wegens "neokolonialisme".
Echt niet.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:19 schreef Clourhide het volgende:
Waarschijnlijk bedoelt hij dat Frankrijk tegen de Hezbollah moet gaan vechten,
what goes around comes around I supposequote:
welke invloedquote:[..]
Op z'n minst hun onmiskenbare invloed aanwenden.
Maar ze zitten daar voor Elf-Aguitaine en Slumberger. Dat is het.
Waarom hangen 'wij' rond in Afghanistan?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:22 schreef sp3c het volgende:
waarom zouden ze?
omdat de NATO rondhangt in Afghanistan en bovendien vinden wij peacekeepen wel leukquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:23 schreef Recovering het volgende:
[..]
Waarom hangen 'wij' rond in Afghanistan?
om onze landsgrenzen te verdedigenquote:Waarom hebben 'we' überhaupt een leger?
Je had het oorspronkelijk over "laffe honden", over militairen en vliegdekschepen, dus ik vermoed dat je dat oorspronkelijk wél bedoelde. Maar ik kan niet onder je hersenpan kijken natuurlijk.quote:
Dat zei ik al, een leger ergens heen sturen en desnoods iets laten afknallen om iets te bewerkstelligen heeft geen zin.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:23 schreef sp3c het volgende:
maar dat gezeur om vliegdekschepen sloeg dus idd nergens op?
weinig in dit geval behalve dat je de situatie alleen maar erger maaktquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:25 schreef Recovering het volgende:
[..]
Dat zei ik al, een leger ergens heen sturen en desnoods iets laten afknallen om iets te bewerkstelligen heeft geen zin.
Topper.![]()
Ow wacht even, dus we hebben geen reet met zoiets als 'internationale rechtsorde' te maken.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:24 schreef sp3c het volgende:
om onze landsgrenzen te verdedigen
ik vind van nietquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:27 schreef Recovering het volgende:
[..]
Ow wacht even, dus we hebben geen reet met zoiets als 'internationale rechtsorde' te maken.
nee want we moeten onze landsgrenzen verdedigenquote:Weten we dat ook weer, kunnen de luchtmacht en de marine ook weg.
Scheelt toch op de begroting.![]()
Te duur voor iets wat is 'nice to have'. Zoek maar een andere hobby.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:29 schreef sp3c het volgende:
het is een leuk extraatje
Jahaa, want Engeland staat op het punt ons binnen te vallen!quote:nee want we moeten onze landsgrenzen verdedigen
vind ik ook, van dat geld kunnen we beter extra tanks kopenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:33 schreef Recovering het volgende:
[..]
Te duur voor iets wat is 'nice to have'. Zoek maar een andere hobby
zou mij verbazen maar jij zal het wel wetenquote:[..]
Jahaa, want Engeland staat op het punt ons binnen te vallen!
Evenals Noorwegen.
(ik heb ze nooit vertrouwd, die Noren. Altijd van die rare dikke truien aan, ik vertrouw het niet.)
Gelijk heb je Sp3c!
volledig artikelquote:Hizbollah fire wounds 3 UN peacekeepers in Lebanon
BEIRUT, Aug 6 (Reuters) - Three Chinese soldiers in the United Nations peacekeeping force were lightly wounded on Sunday when a mortar round fired by Hizbollah hit their base in southern Lebanon, a spokesman for the UNIFIL force said.
"A mortar round from Hizbollah impacted inside the headquarters of the Chinese contingent in the al-Hinneyeh area," the spokesman said.
"They received medical treatment in position. Their condition is stable and they were not evacuated."
hij moet gewoon niet over het laffe Frankrijk gaan lullen als hij dat niet hard kan maken.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:36 schreef klez het volgende:
Wat zitten jullie moeilijk te doen...
Waar zijn ze dan?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:56 schreef sp3c het volgende:
hij moet gewoon niet over het laffe Frankrijk gaan lullen als hij dat niet hard kan maken.
Zou een mogelijkheid zijn ja.quote:Hij zegt dat er een vliegdekschip voor de kust moet gaan liggen,
Waar dan?quote:
die ligt er al
Nee, jij wel.quote:maar dat is niet goed genoeg, wat wel goed genoeg is weet hij blijkbaar zelf ook niet
Ja.quote:dus lult hij er maar omheen
voor de kustquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:03 schreef Recovering het volgende:
[..]
Waar zijn ze dan?
[..]
Zou een mogelijkheid zijn ja.
[..]
Waar dan?
http://earth.google.com
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
[..]
ze zijn er al
net zoals ze vrijwel vanaf dag 1 in bv Afghanistan waren (en ja die namen deel aan de gevechtshandelingen).
nee ik weet het niet, dat is het probleem daarom vraag ik het aan jouw ... mij hoor je dan ook niet over laffe Franse hondenlullenquote:[..]
Nee, jij wel.![]()
Knap van je!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:16 schreef sp3c het volgende:
[afbeelding]
" vlieg·dek·schip (het ~)
1 oorlogsschip met een vliegdek => carrier, vliegkampschip, vliegtuigmoederschip"
En jij mij wel. Cirkeltje weer rond.quote:nee ik weet het niet, dat is het probleem daarom vraag ik het aan jouw ...
mij hoor je dan ook niet over laffe Franse hondenlullen
ik dacht dat dat Franse atoomvliegdekschip snel weer uit de vaart was genomen omdat het net zo betrouwbaar was als de electronica van een Renault...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij moet gewoon niet over het laffe Frankrijk gaan lullen als hij dat niet hard kan maken.
Hij zegt dat er een vliegdekschip voor de kust moet gaan liggen, die ligt er al maar dat is niet goed genoeg, wat wel goed genoeg is weet hij blijkbaar zelf ook niet dus lult hij er maar omheen
Nee, dat zie je verkeerd.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:30 schreef klez het volgende:
ik dacht dat dat Franse atoomvliegdekschip snel weer uit de vaart was genomen omdat het net zo betrouwbaar was als de electronica van een Renault...
nee hoor, de Charles de Gaulle is nog steeds in de vaart, ondersteunt nu operaties in Afghanistan of hij is er net van terug en dan zal die wel in droogdok liggenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:30 schreef klez het volgende:
[..]
ik dacht dat dat Franse atoomvliegdekschip snel weer uit de vaart was genomen omdat het net zo betrouwbaar was als de electronica van een Renault...
Ik denk ook dat 't gedeeltelijk onze eigen schuld is. Waarom geeft Blair nou niet wat meer informatie?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:58 schreef klez het volgende:
Uit de Volkskrant.
Blair snapt waar het om gaat.
Die theorie over schuld (voor zover uberhaupt relevant) lijkt op de theorie dat wij verantwoordelijkheid voor de opkomst van Hitler dragen, vanwege de strafbepalingen opgelegd aan de Duitsers na WOI.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:46 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik denk ook dat 't gedeeltelijk onze eigen schuld is. Waarom geeft Blair nou niet wat meer informatie?
Dat is voor mij persoonlijk te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:55 schreef klez het volgende:
Die theorie over schuld (voor zover uberhaupt relevant) lijkt op de theorie dat wij verantwoordelijkheid voor de opkomst van Hitler dragen, vanwege de strafbepalingen opgelegd aan de Duitsers na WOI.
Ik ben het daar niet mee eens. De primaire verantwoordelijkheid lag bij het Duitse volk, dat Hitler liet begaan. Zo komen we weer uit bij Libanon; men heeft Hezbollah te lang zijn gang laten gaan. Waarschijnlijk zelfs opzettelijk omdat men die beschietingen van Israel wel prima vond.
Tuurlijk, het is immers onze eigen schuld.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:00 schreef Hallulama het volgende:
Dat is voor mij persoonlijk te kort door de bocht.
Dit klopt gedeeltelijk. Arabisch facisme is geen exclusiviteit voor dit conflict. Dat bestaat al enige decennia en is gestoeld op een bepaalde interpretatie van het islamitische geloof.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:55 schreef klez het volgende:
[..]
Die theorie over schuld (voor zover uberhaupt relevant) lijkt op de theorie dat wij verantwoordelijkheid voor de opkomst van Hitler dragen, vanwege de strafbepalingen opgelegd aan de Duitsers na WOI.
Ik ben het daar niet mee eens. De primaire verantwoordelijkheid lag bij het Duitse volk, dat Hitler liet begaan. Zo komen we weer uit bij Libanon; men heeft Hezbollah te lang zijn gang laten gaan. Waarschijnlijk zelfs opzettelijk omdat men die beschietingen van Israel wel prima vond.
Gelukkig laat men in de niet door het westen gesteunde landen zoals Syrie en Iran zien dat men oprecht verontwaardigd is over dictaturen...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:00 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat is voor mij persoonlijk te kort door de bocht.
Ik heb het BIJVOORBEELD over de diverse dictaturen in de Arabische wereld, gesteund door het westen, zoals Egypte, Saoedi-Arabië, en Jordanië.
Al-Qaida is daar boos over en wil ons daar weg hebben.
Inhoudelijk reageren zou een fijnere bijdrage leveren.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:01 schreef Recovering het volgende:
Tuurlijk, het is immers onze eigen schuld.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |