abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:51:35 #101
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_40559834
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:50 schreef SCH het volgende:
Gebeurt er eens wat in Utrecht, is Annie met vakantie

We hebben trouwens een loco-burgemeester waar Eilanden best een beSCHuitje mee zou willen eten
Wie is dat dan?
pi_40559863
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:51 schreef SHE het volgende:

[..]

de gemeente werkt toch met richtlijnen? nou, met dit soort evenementen, dit volgens een andere utrechter alhier vaker voorkomen, zou het dus berekend moeten zijn op zoveel gewicht.
Ja, en dat was andere jaren ook zo en nu niet. Er is dan ook iets gruwelijk misgegaan maar dat betekent niet dat er een constante onveilige situatie is als er meer dan 2 mensen op welke trap daar dan ook lopen, zoals jij suggereert.
quote:
maar serieus, ik weet niet waar jij woont, maar hier aan de oudegracht vind ik die krengen met 2 man al niet zo fraai.
laat staan een mensenmassa
Ik woon de Binnenstad en ik was zonder aarzelen op zo'n trap gaan staan vanavond, vrees ik
pi_40559879
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:51 schreef SHE het volgende:

maar serieus, ik weet niet waar jij woont, maar hier aan de oudegracht vind ik die krengen met 2 man al niet zo fraai.
laat staan een mensenmassa

ik zal wel helderziend zijn, dat is het..maar mij bekruipt altijd een erg naar gevoel als ik zo'n houten trap afmoet. Zeker zo 1 die zonder extra bindingen gewoon op de kinderkopjes aan de werf staat. Dat si vragen om moeilijkheden.

Geef mij de stenen trap maar...weinig romantisch, maar lekker solide.
Ik woon 4 minuutjes lopen van de gracht af, ik kom vaak genoeg daar en ik heb nou nooit het gevoel gehad dat die trap ook maar enigzins onveilig was
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:53:27 #104
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40559880
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:49 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Wat een domme reactie! Als er hier diverse mensen zeggen dat die bruggen niet instabiel zijn of schommelen, wie zou er dan gelijk hebben? En dan refereren aan de ingestorte trap is raar, of heb jij soms gelijk een onderzoek naar de oorzaak uitgevoerd
jij noemt mij dom ?

ik woon er vlak naast; heb er dus dagelijks mee te maken EN er is er zojuist 1 ingestort

nee, ik zal het vast verzinnen

ga slapen, mafkees
pi_40559901
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:53 schreef SHE het volgende:

[..]

jij noemt mij dom ?

ik woon er vlak naast; heb er dus dagelijks mee te maken EN er is er zojuist 1 ingestort

ga slapen, mafkees
hij woont al jaren in Utrecht dus hij zal vast niet weten hoe het is .....
pi_40559906
Tuurlijk je verwacht ook niet dat het kan gebeuren.
Als wij moesten plassen gingen wij ook elke keer van de boot af en onder die trap door.
Mijn broer was net terug van het plassen toen het gebeurde.
Je gaat toch om je heen kijken of je niemand mist, hoe erg het ook is.
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:54:35 #107
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40559910
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, en dat was andere jaren ook zo en nu niet. Er is dan ook iets gruwelijk misgegaan maar dat betekent niet dat er een constante onveilige situatie is als er meer dan 2 mensen op welke trap daar dan ook lopen, zoals jij suggereert.
[..]

Ik woon de Binnenstad en ik was zonder aarzelen op zo'n trap gaan staan vanavond, vrees ik
nou, common sense doet dat

houten trappen; anno 2006, met meer vekeer

yeah, that 'll do !
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:54:52 #108
26251 Eilanden
pi_40559921
quote:

[..]

jij noemt mij dom ?

ga slapen, mafkees
pi_40559941
quote:

[..]

jij noemt mij dom ?
Ik vind je vooral hysterisch en je toon een beetje ongepast en onsmakelijk.
Alsof je je gelijk wilt halen terwijl er in ziekenhuizen nu mensen vechten voor hun leven.
pi_40559951
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:51 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Wie is dat dan?

Rinda den Besten
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:56:28 #111
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40559963
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:54 schreef VoreG het volgende:

[..]

hij woont al jaren in Utrecht dus hij zal vast niet weten hoe het is .....
wellicht is je het punt ontgaan dat er zojuist een trap is ingestort en er dus iets mis is met de veiligheid er van.

het argument wonen is een zwakke, ik ben er voor mijn r'dam avontuur opgegroeid, dus geloof me...ik ken utrecht en zeker de grachten erg goed. Ik had er als tiener al een tyfushekel aan.
pi_40559972
Het zijn ook echt klote trappen. Ik zou nooit van mij leven met een hoop mensen op die trappen gaan staan, laat staan dansen. Je ziet toch dat die krengen daar niet voor gemaakt zijn.
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:56:55 #113
26251 Eilanden
pi_40559976
Ik ga de lieve raad van SHE maar opvolgen en laat haar maar achter met haar trappenfobie
pi_40560020
heb het altijd al een eng trapje gevonden, even door de tunnel lopen was niet veel meer moeite. Man werd net nog door mijn pap gebeld of alles ok was, toen dacht ik dat het wel eens serieus erg kon zijn.

Gelukkig was ik elders.
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:59:06 #115
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_40560041
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:56 schreef SHE het volgende:

[..]

wellicht is je het punt ontgaan dat er zojuist een trap is ingestort en er dus iets mis is met de veiligheid er van.

het argument wonen is een zwakke, ik ben er voor mijn r'dam avontuur opgegroeid, dus geloof me...ik ken utrecht en zeker de grachten erg goed. Ik had er als tiener al een tyfushekel aan.
Stop de hysterie en neem je pillen in .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_40560049
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:56 schreef Eilanden het volgende:
Ik ga de lieve raad van SHE maar opvolgen en laat haar maar achter met haar trappenfobie
Welterusten Eilantssie, gelukkig lijken de Utregse Fokkers heelhuids!
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:00:09 #117
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_40560058
quote:
Ja, en zo heb ik altijd al een enorme hekel aan Israëlische jumbojets, kerstversiering en sterretjes ("koudvuur") gehad...
It's not a lie, if you believe
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:00:12 #118
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40560061
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind je vooral hysterisch en je toon een beetje ongepast en onsmakelijk.
Alsof je je gelijk wilt halen terwijl er in ziekenhuizen nu mensen vechten voor hun leven.
nu vechten er weer mensen voor hun leven? Als je dan toch echt interessant wil overkomen, dan vertel je alles wat je op die zogenaamde pc hebt gehoord . Of heb je de indruk dat we geilen op het feit dat je insiders info hebt? Het hele topic staat bol van suggestieve info, dus als je echt een journalist was, dan had je de info hier neergeplempd. Ik denk namelijk dat geen enkele inwoner van Utrecht dit topic zomaar aan zich voorbij laat gaan en graag wil weten wat er precies aan de hand is.

enige wat ik hier heb geventileerd is dat ik de trappen naar de werf doorgaans kut vind, zeker als deze van hout zijn.
Wat er vanavond is gebeurd bevestigd dat 'extreme' gevoel.
pi_40560082
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:56 schreef SCH het volgende:

[..]

[afbeelding]

Rinda den Besten
Dacht dat je Harm Janssen bedoelde
pi_40560102
quote:
het argument wonen is een zwakke
Daarom gebruik je het in vrijwel iedere post?

SHE, please, ik snap je bezorgdheid maar we weten verder nog niks over de toedracht en er zijn mensen zwaargewond of erger, lijkt me passend om daar vooral bij stil te staan voorlopig. Okay?
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:02:52 #121
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40560130
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:56 schreef Cracka-ass het volgende:
Het zijn ook echt klote trappen. Ik zou nooit van mij leven met een hoop mensen op die trappen gaan staan, laat staan dansen. Je ziet toch dat die krengen daar niet voor gemaakt zijn.
dat beeld je je maar in, als je de experts alhier moet geloven

serieus, wat hebben jullie ingodsnaam gerookt? zara zit om de hoek, dat weet ik...maar christ, ontkennen dat er veel trappen zijn die niet voor meer dan 2 pers. tegelijk zijn bedoeld is gewoon je kop in het zand steken

en ja, over de rug van die vechtende mensen, zoals SCH, the tooth fairy, zo mooi schetst.
pi_40560135
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:00 schreef SHE het volgende:

[..]

nu vechten er weer mensen voor hun leven? Als je dan toch echt interessant wil overkomen, dan vertel je alles wat je op die zogenaamde pc hebt gehoord . Of heb je de indruk dat we geilen op het feit dat je insiders info hebt? Het hele topic staat bol van suggestieve info, dus als je echt een journalist was, dan had je de info hier neergeplempd. Ik denk namelijk dat geen enkele inwoner van Utrecht dit topic zomaar aan zich voorbij laat gaan en graag wil weten wat er precies aan de hand
Doe nou even normaal. Er was om 00.00 een zeer drukbezochte pc op het stadhuis. Ik geil er niet op maar dacht dat het wel aardig was om hier even te melden wat daar werd gemeld. Ik hoop dat anderen dat wel op prijs stellen.
pi_40560158
Ik snap het ergens wel... Ik durf ook nooit meer op een balkon te staan sinds er een paar zijn ingestort, levensgevaarlijk die dingen
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:04:44 #124
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40560168
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Daarom gebruik je het in vrijwel iedere post?

SHE, please, ik snap je bezorgdheid maar we weten verder nog niks over de toedracht en er zijn mensen zwaargewond of erger, lijkt me passend om daar vooral bij stil te staan voorlopig. Okay?
want? ze worden beter van 'oh wat erg' posts?

Nee, ik vind dat ze al die houten kut trappen alhier eens moeten vervangen door trappen die berekend zijn op het verkeer anno 2006

en ja, daarom blijf ik drammen, omdat ik serieus altijd al een grafhekel heb gehad aan die rotdingen en kijk wat er van komt. Jij begrijpt blijkbaar niet dat ik het meest pissed ben om het feit dat men dit had kunnen voorkomen.

Door die kuttrappen aan te passen
pi_40560189
door fraaie ijzeren exemplaren? kom zeg, Utrecht is geen Rotterdam
pi_40560208
Als ze die trappen toch gaan fixen, mogen ze er ook even voor zorgen dat je niet je nek breekt als het er een beetje glad is.
Tap tap tap
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:06:48 #127
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40560224
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
wie zegt ijzer?

al was het lamswol, als die krengen maar stabiel zijn en berekend op meer mensen dan 1 huisvrouw en een zuigeling.
pi_40560225
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:49 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ja die dingen zijn er perfect op berekend dat er 50 man op staan te springen. Doe normaal zeg
dat denk je?
pi_40560238
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:06 schreef pascalheister het volgende:

[..]

dat denk je?
, het was sarcasme eh.
pi_40560262
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nee door betonnen - zal ook wel gebeuren nu.
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:09:23 #131
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_40560275
Zullen we de Oude Gracht ook maar vast gaan dempen omdat er wel eens mensen in vallen?
Shit happens, helaas, maar dat besef is in de NL samenleving rap aan het verdwijnen.
Overigens mag je natuurlijk wel verlangen dat zo'n trap in goede staat verkeert, maar het is toch sterk de vraag of je van de autoriteiten mag verlangen dat ze moeten voorzien dat er ooit 50 mensen keihard zullen gaan staan stampen op die trap (als dat inderdaad het geval is geweest).
De overheid is ook maar een mens!
It's not a lie, if you believe
pi_40560280
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:07 schreef VoreG het volgende:

[..]

, het was sarcasme eh.
oh ok
pi_40560290
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:06 schreef SHE het volgende:

[..]

wie zegt ijzer?

al was het lamswol, als die krengen maar stabiel zijn en berekend op meer mensen dan 1 huisvrouw en een zuigeling.
Rustig maar. Ik zit enkel te steuken...
pi_40560323
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:09 schreef 18konijn het volgende:
Zullen we de Oude Gracht ook maar vast gaan dempen omdat er wel eens mensen in vallen?
Shit happens, helaas, maar dat besef is in de NL samenleving rap aan het verdwijnen.
Overigens mag je natuurlijk wel verlangen dat zo'n trap in goede staat verkeert, maar het is toch sterk de vraag of je van de autoriteiten mag verlangen dat ze moeten voorzien dat er ooit 50 mensen keihard zullen gaan staan stampen op die trap (als dat inderdaad het geval is geweest).
De overheid is ook maar een mens!
Bovendien is nog niks bekend over deze trap. Van wie die is en zo en over de staat van onderhoud. Voor hetzelfde geld blijkt strax dat er gisternacht door vandalen grote bouten uit zijn geschroefd of weet ik veel. Het is allemaal speculeren.

En wie die trappen eng vindt, gaat er niet vanaf. Je kunt de hele werf bewandelen nadat je van een betonnen trap bent afgedaald, dus.
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:11:06 #135
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_40560325
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee door betonnen - zal ook wel gebeuren nu.
Dat is niet te hopen . Tegenwoordig moet het leven van die overbezorgde types als SHE, geheel zonder risico's zijn .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:11:28 #136
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_40560337
Volgens mij bestaan die trappen nu helemaal van hout! (of heb ik dat mis??) Verstevigd met ijzer zou beter zijn...
pi_40560349
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:11 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat is niet te hopen . Tegenwoordig moet het leven van die overbezorgde types als SHE, geheel zonder risico's zijn .
Als dat veiliger is, zit ik er niet zo mee verder.
pi_40560350
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:11 schreef Falco het volgende:

[..]

Maar wel gaan abseilen... sorry.. ik hou er al mee op
pi_40560361
quote:
Het lijkt erop dat het drama is veroorzaakt door het gewicht van de mensen op de trap. De band was het derde nummer aan het spelen. Tijdens dat nummer begonnen mensen te springen, waarop de trap instortte. De forensische recherche is een onderzoek gestart naar de oorzaak van het ongeval.
BRON: http://nl.wikinews.org/wi(...)orten_Utrechtse_brug

Stom op zo'n trap.
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:12:31 #140
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40560368
Serieus, is dat echt zo vreemd?

het zou wat zijn zeg,.je organiseert een evenement, er vallen gewonden door een gebrek aan een faciliteit en doet alsof je neus bloed en zegt : "jamaar hallo, die dingen zijn niet berekend op 50 springende mensen '

neem een dance event, en laat daar 30 tribunes plaatsen, die stuk voor stuk instorten waardoor er gewonden vallen.
Organisator zegt, ja hallo, hout is breekbaar en als er 100 mongolen op stampen dan stort het in ja

denk je serieus dat hij ermee weg zou komen?
pi_40560395
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:12 schreef SHE het volgende:

het zou wat zijn zeg,.je organiseert een evenement, er vallen gewonden door een gebrek aan een faciliteit en doet alsof je neus bloed en zegt : "jamaar hallo, die dingen zijn niet berekend op 50 springende mensen '
Wie zegt dat dat gebeurt? Je reageert alleen zo snel, alsof je meer info hebt dan de politie.

En je reageert vrij agressief en onaardig.
quote:
Wie zegt dat de verantwoordelijken hiermee weg komen? Dat hoor ik ook niemand zeggen hier.
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:14:24 #142
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40560404
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:11 schreef Orcaman1984 het volgende:
Volgens mij bestaan die trappen nu helemaal van hout! (of heb ik dat mis??) Verstevigd met ijzer zou beter zijn...
niet allemaal, er zijn ook stenen trappen

waarom de houten trappen er nog zijn is mij een raadsel. Hout is ook zo lekker solide en kan best tegen een paar feestvierders met een verstoorde motoriek
pi_40560417
pi_40560422
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:12 schreef SHE het volgende:

neem een dance event, en laat daar 30 tribunes plaatsen, die stuk voor stuk instorten waardoor er gewonden vallen.
Organisator zegt, ja hallo, hout is breekbaar en als er 100 mongolen op stampen dan stort het in ja

Met het verschil dat de trap daar niet door de organisatie is neergezet. Die trap hoort gewoon bij de openbare weg. In feite zou je die springers voor vandalisme kunnen oppakken.
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:16:47 #145
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40560458
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat gebeurt? Je reageert alleen zo snel, alsof je meer info hebt dan de politie.

En je reageert vrij agressief en onaardig.
[..]

Wie zegt dat de verantwoordelijken hiermee weg komen? Dat hoor ik ook niemand zeggen hier.
het was een reactie op de sarcastisch bedoelde post hierboven

even blijven opletten

en ik ben nergens onaardig, ik vind het alleen kuttrappen ( ja, de houten ja ) en dat schijnt niet te mogen. Neen, want de trappen naar de werf zijn allen stabiel en solide en daarom vechten er nu mensen voor hun leven in het UMC ( jouw woorden )
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:17:21 #146
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_40560472
Waarom reageer je zo agressief SHE?
Die trappen naar de werfkelders zijn nou eenmaal een onderdeel van Utrecht, net zoals de Euromast dat van Rotterdam is.
Daar durf ik trouwens niet in, want ik vertrouw die mast al jarenlang voor geen meter.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:19:39 #147
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_40560524
Die ingestorte trap krijgt nog wel een onderzoekje hoor.
Overigens....
Stonden er met die clip van Londen Beat 'I've Been Thinking About You" ook niet tientallen mensen op die trap te springen ?

Lijkt er meer op dat het gewoon end of lifecycle was voor die bewuste trap.
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:19:48 #148
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40560531
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Met het verschil dat de trap daar niet door de organisatie is neergezet. Die trap hoort gewoon bij de openbare weg. In feite zou je die springers voor vandalisme kunnen oppakken.
organisatie is verplicht , de omgeving zo te scheppen dat het veilig is.
dan had de toegang tot de trappen naar de werf ontzegd moeten worden, wetende dat deze van hout zijn en niet berekend op 50 springende mongolen.

maar goed, dat is een startpunt issue...ik vind niet dat je de bezoeker verantwoordelijk kunt houden in deze. Het is een logisch gevolg dat men neerdaalt als er boten door de gracht varen en er notabene een band speelt.
Iets wat prima vooraf is te voorzien door de organisatie

en nu hou ik op over die kuttrappen. Morgen ga ik me bij dagenraad verkiesbaar stellen alhier en ervoor zorgen dat alle houten trappen of worden verankerd, of worden vervangen!

pi_40560532
Normaal staan er ook een stuk of 50 mensen te wachten op die trap voor de Arena, dan gebeurt er ook niks. Dat er nu een keer wel wat gebeurt tjah... Maar om nu te zeggen dat die trappen zo ontzettend onveilig zijn
pi_40560538
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:16 schreef SHE het volgende:
n ik ben nergens onaardig, ik vind het alleen kuttrappen ( ja, de houten ja ) en dat schijnt niet te mogen. Neen, want de trappen naar de werf zijn allen stabiel en solide en daarom vechten er nu mensen voor hun leven in het UMC ( jouw woorden )
Ik zeg niet dat die trappen allemaal stabiel en solide zijn, er is er 1 ingestort en dat is afschuwelijk. Maar ik vind dat je overdrijft en je bent onaardig met je opmerking over dat ik er op geil om met bepaalde inside info te komen van een door mij verzonnen pc en zo. Zou je sieren als je daar op terugkomt.
pi_40560539
Een ijzeren trap is niet per definitie sterker dan een houten trap overigens....
In dit geval heeft blijkbaar de bevestiging het begeven, en die was waarschijnlijk al van metaal...

metaal is in veel gevallen de zwakste schakel....

ik sta liever op een houten ladder, dan op zo'n aluminium geval van de Gamma... Hout breekt, en scheurt op een relatief langzame en duidelijk hoorbare manier, daar kun je dus op reageren... metaal knapt, in een keer.. plots, zomaar, boem... en je ligt beneden..
pi_40560575
Houtwormen. En in elk leger weten ze dat je moet oppassen voor de eigenfreqentie.
pi_40560578
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:20 schreef the-russian het volgende:
Een ijzeren trap is niet per definitie sterker dan een houten trap overigens....
In dit geval heeft blijkbaar de bevestiging het begeven, en die was waarschijnlijk al van metaal...

ik sta liever op een houten ladder, dan op zo'n aluminium geval van de Gamma... Hout breekt, en scheurt op een relatief langzame en duidelijk hoorbare manier, daar kun je dus op reageren... metaal knapt, in een keer.. plots, zomaar, boem... en je ligt beneden..
Wellicht gaat het hier ook om metaal, bijvoorbeeld de bevestigingspunten van de trap?
pi_40560585
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:19 schreef Drugshond het volgende:

Lijkt er meer op dat het gewoon end of lifecycle was voor die bewuste trap.
Lijkt mij ook ja.
En versneld omdat ie er gewoon niet op berekend is.
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:22:06 #155
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40560591
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:17 schreef golfer het volgende:
Die trappen naar de werfkelders zijn nou eenmaal een onderdeel van Utrecht, net zoals de Euromast dat van Rotterdam is.
Daar durf ik trouwens niet in, want ik vertrouw die mast al jarenlang voor geen meter.
er is nog geen ongelukje in de mast geweest

trouwens, tip van flip...als je tante bloes eens wil verwennen. Boek eens 1 van de suites aldaar

breathtaking !

en ik reageer zo fel omdat ik die kut trappen al hekel sinds ik een pre-teen was. Altijd al geweten dat die trappen niet spoorden. Gut feeling..want ik heb geen aanleg voor fobietjes en vind de luchthartigehid waarmee men hierop reageert echt vreselijk irritant.

En nu ten ruste

Koes voor bloes
pi_40560613
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:22 schreef SHE het volgende:
Gut feeling..want ik heb geen aanleg voor fobietjes en vind de luchthartigehid waarmee men hierop reageert echt vreselijk irritant.
die trappenfobie valt inderdaad best mee
pi_40560614
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Wellicht gaat het hier ook om metaal, bijvoorbeeld de bevestigingspunten van de trap?
Zo aan de foto's te zien zou dat goed het geval kunnen zijn, ja.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_40560621
Bloes heeft in haar leven die trap wel 1000 keer belopen, en dat geldt voor alle werftrappen en stukjes, en zie hier, ze leeft nog
pi_40560628
Niemand reageert hier luchthartig hoor.
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:23:55 #160
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_40560636
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:22 schreef SHE het volgende:

Koes voor bloes
Koes teroeg en welterusten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:24:50 #161
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40560652
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat die trappen allemaal stabiel en solide zijn, er is er 1 ingestort en dat is afschuwelijk. Maar ik vind dat je overdrijft en je bent onaardig met je opmerking over dat ik er op geil om met bepaalde inside info te komen van een door mij verzonnen pc en zo. Zou je sieren als je daar op terugkomt.
ho, ik suggereer helemaal niet dat de pc verzonnen is, ik weet genoeg om te geloven dat je er was. Ik vind het alleen erg vervelend dat je zelf ook suggereert dat er wellicht een dode tussenzit , maar verder geen feiten presenteert.

dat was alles

laat even duidelijk zijn dat ik geenszins twijfel aan je staat van dienst of je aanwezigheid aldaar. Ik vind je verslag alhier alleen wat matig.
Er moet haast wel meer info losgekomen zijn dan de ene zin die je hier gepresenteerd hebt.

trusten
pi_40560660
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:23 schreef Bluezz het volgende:
Bloes heeft in haar leven die trap wel 1000 keer belopen, en dat geldt voor alle werftrappen en stukjes, en zie hier, ze leeft nog
Als ZELFS bl......
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:25:38 #163
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_40560668
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:17 schreef golfer het volgende:
Ik durf ook niet over de Erasmusbrug te rijden, die vertrouw ik al helemaal niet
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:26:12 #164
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40560688
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:23 schreef VoreG het volgende:

[..]

die trappenfobie valt inderdaad best mee
ok

ik heb wat moeite met de trappen alhier

maar gek genoeg alleen in utrecht...er bestaat vast niet zoiets als een geografische fobie

hoop ik
pi_40560694
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:25 schreef VoreG het volgende:

Als ZELFS bl......
Stel je eens voor SCH én Bloes samen op die trap? Juist, ook dat had ie gehouwe
pi_40560735
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:26 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dan heeft er iemand met deze trap geknoeid/t/dt!

Maar volgens het RTL nieuws is het platform boven (op de hoogte van de normale weg) dubbel geknakt waarna de rest er achter aan donderde, aldus die "reconstructie"?
pi_40560741
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:24 schreef SHE het volgende:

[..]

ho, ik suggereer helemaal niet dat de pc verzonnen is, ik weet genoeg om te geloven dat je er was. Ik vind het alleen erg vervelend dat je zelf ook suggereert dat er wellicht een dode tussenzit , maar verder geen feiten presenteert.
Ik zeg dat het mijn gevoel is (nav die pc en dat deelden anderen daar met me) zoals jij het gevoel hebt dat al die bruggen op instorten staat en je postte 'die zogenaamde persconferentie'.
quote:
Er moet haast wel meer info losgekomen zijn dan de ene zin die je hier gepresenteerd hebt.
Eerst geloof je het niet en nu is het onvoldoende. Ik heb meer dan 1 zin gepost en op 20 van de 25 vragen op die pc werd gezegd: dat weten we nog niet, er loopt onderzoek enz. enz.
pi_40560757
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:28 schreef VoreG het volgende:

Maar volgens het RTL nieuws is het platform boven (op de hoogte van de normale weg) dubbel geknakt waarna de rest er achter aan donderde, aldus die "reconstructie"?
We moeten het allemaal maar afwachten hoe het precies gebeurd is....
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:30:56 #169
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_40560774
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:26 schreef Bluezz het volgende:

Oh, waarom is mijn woonkamer dan opeens sinds gisteren een halve meter lager gesitueerd?
Poef.....gone! ©golfer
pi_40560778
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:30 schreef Bluezz het volgende:

[..]

We moeten het allemaal maar afwachten hoe het precies gebeurtd is....
Ik zeg houtworm.
pi_40560795
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

Ik zeg houtworm.
Ik zeg haal die tiepvaut ook ff weg
pi_40560806
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Oh, waarom is mijn woonkamer dan opeens sinds gisteren een halve meter lager gesitueerd?
Ik zeg GAMMA.

Welterusten. Ik meld de volgende pc hier wel in een spoiler dan kan SHE er gewoon over heenlezen
pi_40560820
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:30 schreef Bluezz het volgende:

[..]

We moeten het allemaal maar afwachten hoe het precies gebeurtd is....
Inderdaatdt
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:34:14 #174
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40560859
ok, geen wijn meer voor jullie
pi_40560883
pi_40560936
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:31 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik zeg haal die tiepvaut ook ff weg
Helaas te laat. Sorry.
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:39:09 #177
89730 Drugshond
pi_40560966
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:26 schreef SHE het volgende:
ok

ik heb wat moeite met de trappen alhier

maar gek genoeg alleen in utrecht...er bestaat vast niet zoiets als een geografische fobie

hoop ik
Zoiets heet selectieve pleinvrees.
pi_40560973
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:56 schreef Cracka-ass het volgende:
Zoiets was ook mijn reactie in het draadje op de nieuwspagina, de organisatie had het niet voorzien maar mensen zijn ook zo gewend tegenwoordig dat de organisatie en de overheid enzo ervoor zorgen dat alles veilig is, dat de meeste mensen vergeten/verleerd zijn zelf de veiligheid van een situatie in te schatten. En ook triest dat blijkbaar de ernstigste gewonden onder de trap zaten en in de bootjes; die hadden er mogelijk minder zicht op.
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:41:38 #179
89730 Drugshond
pi_40561025
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:39 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Zoiets was ook mijn reactie in het draadje op de nieuwspagina, de organisatie had het niet voorzien maar mensen zijn ook zo gewend tegenwoordig dat de organisatie en de overheid enzo ervoor zorgen dat alles veilig is, dat de meeste mensen vergeten/verleerd zijn zelf de veiligheid van een situatie in te schatten. En ook triest dat blijkbaar de ernstigste gewonden onder de trap zaten en in de bootjes; die hadden er mogelijk minder zicht op.
Die hebben de trap toch van heeel dichtbij gezien. Maar toen was het al te laat.
pi_40561038
Ik denk niet dat je dit aan iemand kan verwijten.
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:44:57 #181
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_40561088
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:42 schreef VoreG het volgende:
Ik denk niet dat je dit aan iemand kan verwijten.
Jawel, kut-bandjes als Zuco 103.

Gewoon in het vervolg verbieden op te treden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_40561171
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Ben ik het wel enigszins mee eens
pi_40561356
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:20 schreef the-russian het volgende:

Hout breekt juist eerder, metaal (en al helemaal aluminium, waar trappen van worden gemaakt) kan namelijk nog buigen voordat het totaal bezwijkt.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_40561383
PS. dat plaatje uit de OP, is dat nou de 'wandelbrug' ?!
pi_40561410
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:58 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Hout breekt juist eerder, metaal (en al helemaal aluminium, waar trappen van worden gemaakt) kan namelijk nog buigen voordat het totaal bezwijkt.
Volgens mij lieten de metalenbevestigingsbouten los, waardoor de brug (in zijn geheel) op een boot in het water is gedonderd. Het lijkt dan ook metaalmoeheid te zijn of iets dergelijks.
  maandag 7 augustus 2006 @ 02:02:00 #186
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_40561411
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Zuco 103 swingt de pan uit hoor, vandaar dat het ook veel te druk was.
O.T. Vreselijk wat er gebeurd is vanavond, ben ook maar gelijk de kroeg ingedoken hoef die ellende niet te zien.
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  maandag 7 augustus 2006 @ 02:02:17 #187
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40561413
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 01:59 schreef Sterke_Yerke het volgende:
PS. dat plaatje uit de OP, is dat nou de 'wandelbrug' ?!
Je kent ze wel als je wel eens in Utrecht komt. Van die fijne trapjes waar je lekker je scheen tegen kan stoten of goed kan af vallen als je ietsjes te veel hebt gekozen.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_40561474
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 02:01 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Volgens mij lieten de metalenbevestigingsbouten los, waardoor de brug (in zijn geheel) op een boot in het water is gedonderd. Het lijkt dan ook metaalmoeheid te zijn of iets dergelijks.
Of door houtrot of dat de boel uit de muur is gekomen
pi_40562228
Godverdomme, nou moet ik helemaal omlopen door die tunnel wil ik naar De Winkel Van Sinkel kunnen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 03:20:47 #190
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_40562448
Jezus, kom net thuis van mn werk bij de Winkel van Sinkel... ik stond achter de tap op het moment dat het gebeurde. Dacht eerst dat er een vechtpartijtje was oid, omdat zuco eerst nog gewoon door wilde spelen, en het publiek gewoon bleef gewoon bestellen. Toen kwamen opeens bloedende en huilende mensen het pand in gerend... dat was ff behoorlijk schrikken. Toen maar zo goed en kwaad als het kon mensen en hulpdiensten geprobeerd ten dienst te staan enzo... maar de hele avond stond wel ff hard op zn kop zeg. De sfeer was perfect, alles ging prima, en toen dat... echt zwaar kut... ik hoop dat het met alle gewonden nog goedkomt, t zag er echt bar uit bij een aantal sterkte aan hen, en bekenden etc... echt bizar...
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
pi_40563102
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 02:02 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Je kent ze wel als je wel eens in Utrecht komt. Van die fijne trapjes waar je lekker je scheen tegen kan stoten of goed kan af vallen als je ietsjes te veel hebt gekozen.
Na de foto's herkende ik ze inderdaad. Heb m'n poot eens flink opengehaald aan die *klote*trappen.

Ben benieuwd waar nu straks weer de verantoordelijkheid gaat worden gelegd; organisatie, gemeente...
En blijf erbij dat het behoorlijk achterlijk is en eigen risico als je met z'n allen gaat springen op middeleeuwse kadetrappen.
pi_40563463
mijn trap wat doe je?
Ik schrok me kapot. Vanmorgen ging gelijk mn telefoon, mn moeder om te vragen hoe het met mij ging. Ik had er zo kunnen zijn want Zuco 103 is hip en Braziliaans...

* menininha woont er vlak bij
...nothing happens until you make it happen...
  maandag 7 augustus 2006 @ 08:41:03 #193
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_40563724
Ronduit belachelijk hoe klein stukje de Spits! heeft over het drama.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_40563954
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 08:41 schreef Lambiekje het volgende:
Ronduit belachelijk hoe klein stukje de Spits! heeft over het drama.
Nou en of! Het was potverdomme toch wel voorpagina nieuws!!!!111!!!einszweidrei!!!
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 09:28:27 #195
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_40564125
RTLZ * Nu lopen er iedere dag gewoon mensen over die trappen, hóe kán het nou dat die trap dan opeens instort? *

Arghhhhh

En dan dit
quote:
UTRECHT - Loco-burgemeester Rinda den Besten wil dat snel duidelijk wordt wie de eigenaar is van de ingestorte trap aan de Oudegracht in Utrecht. De trap stortte zondagavond in tijdens het afsluitende concert van de Botenparade door Zuco 103.

Er vielen tien zwaargewonden, van wie er drie in kritieke toestand in het ziekenhuis liggen. Tientallen mensen liepen lichte verwondingen op.

Over de exacte toedracht is volgens Den Besten nog niets te zeggen. De technische recherche is een uitgebreid onderzoek gestart

Den Besten zei wel dat er voldoende toezicht was van de politie tijdens de noodlottig verlopen avond. De hulpdiensten reageerden volgens haar ook zeer alert.
Enin, er zijn geen doden te betreuren, allemaal heel lullig dit soort incidenten maar uiteindelijk is de hysterie die nu uitbreekt rondom alle trappen in Utrecht een tikkie overdreven.
  maandag 7 augustus 2006 @ 09:56:18 #196
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40564585
De trappen langs de gracht zijn zéér oud. Dat betekent dat ze al jáááren dienst doen zonder dat er iets heftigs mee is gebeurd. Maar als er zo'n 50 mensen op gaan staan springen (zal zo'n 3500 a 4000 kg zijn...) is er gewoon geen houden aan.

Wel raar dat de Loco-burgemeester wil weten wie de eigenaar van de trap is. Ik dacht dat dat de gemeente was. Maar gaan ze hem/haar nu aanklagen ofzo?
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 10:05:12 #197
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_40564731
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 09:56 schreef TheSilentEnigma het volgende:

Wel raar dat de Loco-burgemeester wil weten wie de eigenaar van de trap is. Ik dacht dat dat de gemeente was.
Tjah, dat was idd opvallend in dat nieuwberichtje. Ook ik dacht dat dat soort trappen geen particulier bezit waren.
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:14:06 #198
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_40564895
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:19 schreef SHE het volgende:
@ Duiveltje: thnx, ik snapte er door alle bull replies echt niets meer van. Vond het evenement ook zo druk en rommelig dat ik het bij een wandeling vanmiddag en vanavond heb gehouden. Enige wat me opviel was de lawaai en consternatie een paar uur terug. Nu begrijp ik waarom.
Laat duidelijk zijn dat ik het bijzonder naar vind dat zo'n evenement voor een enkeling in een nachtmerrie eindigd.

En nee, ik ben helaas niet het type mens wat op zulke momenten naar buiten wandelt om de actie te tjekken.

Erg naar dit ...maar zulke dingen gebeuren. Die werftrappen zijn oud en wrs niet berekend op zoveel mensen. Ik woon nog niet lang genoeg in Utrecht om te weten of er al soortgelijke evenementen zijn geweest..maar die trappen aan de werf heb ik altijd al heel naar gevonden.
Duh... het is ook niet slim om daar met 50 man op te gaan dansen, als ik daar op die trap loopt heb ik al het idee dat hij instort. Bovendien is de kade daar levensgevaarlijk.. begrijp me niet verkeerd, het is uit historisch oogpunt natuurlijk hartstikke leuk, maar ik ben al meerdere keren bijna met mn dronken kop in het water geflikkert
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_40565006
Men, die maker van die trap is ws al enkele honderden jaren dood.
pi_40565014
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 10:14 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Duh... het is ook niet slim om daar met 50 man op te gaan dansen, als ik daar op die trap loopt heb ik al het idee dat hij instort. Bovendien is de kade daar levensgevaarlijk.. begrijp me niet verkeerd, het is uit historisch oogpunt natuurlijk hartstikke leuk, maar ik ben al meerdere keren bijna met mn dronken kop in het water geflikkert
er zit toch zo'n mooi hekje langs de werf voor het water daar?
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')