wil je er vijf cent bij?quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:55 schreef djenneke het volgende:
Wel eens geprobeerd extra kleingeld bij te geven om zo het geld dat je retour moet krijgen groter te maken? Altijd hylarisch.
Wat nog leuker is, is als je expres een onlogisch bedrag aan klein geld bijlegtquote:Op zondag 6 augustus 2006 13:57 schreef snellejelle het volgende:
[..]
wil je er vijf cent bij?
"uh nee, dat kan niet meer. ik heb dit al aangeslagen"
Gewoon een willekeurig bedrag erbij geven terwijl je mompelt "da's handiger, toch?" zorgt ook voor verschrikte blikken en grote ogenquote:Op zondag 6 augustus 2006 13:55 schreef djenneke het volgende:
Wel eens geprobeerd extra kleingeld bij te geven om zo het geld dat je retour moet krijgen groter te maken? Altijd hylarisch.
Ja, dat dusquote:Op zondag 6 augustus 2006 13:58 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wat nog leuker is, is als je expres een onlogisch bedrag aan klein geld bijlegt![]()
Minder leuk voor de klanten achter je trouwens![]()
Je bent net te laatquote:Op zondag 6 augustus 2006 13:59 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Gewoon een willekeurig bedrag erbij geven terwijl je mompelt "da's handiger, toch?" zorgt ook voor verschrikte blikken en grote ogen.
dat deed een huisgenoot van mij dus. het blonde kassameisje bij de edah snapte er niks meer van. ze moest zelf rekenen aangezien mijn huisgenoot dus later dat geld erbij gaf. na ongeveer 1 minuut klooien hebben wij het haar voorgerekend en gaf ze ons het geld terug terwijl de hele rij achter ons zat te grinnikenquote:Op zondag 6 augustus 2006 13:55 schreef djenneke het volgende:
ja en hoeveel is dat dan hè!!!quote:Op zondag 6 augustus 2006 14:11 schreef ChrisJX het volgende:
Ik stond laatst in een bloemenwinkel en kocht twee bossen voor 3,90. Kassa had een storing, dus het winkelmiepje moest het even zelf uitrekenen. Pakte ze een rekenmachine
meen je dit serieus?quote:Op zondag 6 augustus 2006 14:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Bij de visboer... 5 euro kibbeling, 50 cent saus en een haring van 1,20. Ik moest 22 euro afrekenen, toen 11, toen 9 (wilt u dat niet gewoon betalen dan?) en toen heb ik het rekensommetje maar samen met haar gemaakt
quote:Op zondag 6 augustus 2006 14:20 schreef skiczukie het volgende:
Of als zo'n muts aan komt hobbelen en hijgt dat kassa 2 ook open gaat, dan blijf ik roerloos staan en heb medelijden met de sukkels die in haar val zijn getrapt.
3*9 =27 -2 is 25.quote:Op zondag 6 augustus 2006 14:58 schreef baskabel4 het volgende:
3 mannen huren een hotelkamer voor 30 euro...
alledrie betalen ze 10 euro...
zegt die hotelbaas opeens:ik heb me vergist,het is 25 euro..
5 euro is een beetje lastig teruggeven en hij geeft ze alledrie een euro terug,2 houd ie zelf...
dus hebben ze alledrie 9 euro betaald.......
3 keer 9 =27 plus 2 euro had ie zelf gehouden =29 euro.....
waar is die ene euro gebleven dan???
Mag ik hem verklappen?quote:Op zondag 6 augustus 2006 14:58 schreef baskabel4 het volgende:
3 mannen huren een hotelkamer voor 30 euro...
alledrie betalen ze 10 euro...
zegt die hotelbaas opeens:ik heb me vergist,het is 25 euro..
5 euro is een beetje lastig teruggeven en hij geeft ze alledrie een euro terug,2 houd ie zelf...
dus hebben ze alledrie 9 euro betaald.......
3 keer 9 =27 plus 2 euro had ie zelf gehouden =29 euro.....
waar is die ene euro gebleven dan???
Jop vertel ut maar hijs ook zo moeilijk hequote:
-12?quote:Op zondag 6 augustus 2006 14:14 schreef baskabel4 het volgende:
3,90 erbij 3,90 = 8 dan 2 keer 10 eraf eh eh pfffffff
Op de markt kocht ik bij een kraam kinderkleding en de dochter van de eigenaar kon absoluut niet uit haar hoofd de prijzen bij elkaar optellen. Ze deed het met rekenmachine nog fout (waarschijnlijk was ze zenuwachtig) Ik heb de prijzen opgeteld voor haar en zei dat ze tegenwoordig zeker niet zoveel hoofdrekenen meer krijgen op school. Toen zei ze dat ze wel VWO deed met wiskunde en dat ze juist goed was in rekenen. Ze is ook geslaagd voor het VWO inmiddels. Een meisje met VMBO stond altijd in de viskraam en rekent prima uit haar hoofd, dus of dat niveau er iets mee te maken heeft.quote:Op zondag 6 augustus 2006 14:09 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
dat deed een huisgenoot van mij dus. het blonde kassameisje bij de edah snapte er niks meer van. ze moest zelf rekenen aangezien mijn huisgenoot dus later dat geld erbij gaf. na ongeveer 1 minuut klooien hebben wij het haar voorgerekend en gaf ze ons het geld terug terwijl de hele rij achter ons zat te grinniken![]()
mijn ouders zetten vroeger ook alleen meisjes met vwo achter de kassa. niveau van vmbo was gewoon zo dat je jezelf zou bestelen als je ze met de kassa zou laten werken
Ja dat is dus ook zo, dat apparaat houdt dat allemaal bij en anders gaat je baas weer janken dat je te weinig/veel hebt terug gegevenquote:Op zondag 6 augustus 2006 13:57 schreef snellejelle het volgende:
[..]
wil je er vijf cent bij?
"uh nee, dat kan niet meer. ik heb dit al aangeslagen"
quote:Op zondag 6 augustus 2006 20:22 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Ja dat is dus ook zo, dat apparaat houdt dat allemaal bij en anders gaat je baas weer janken dat je te weinig/veel hebt terug gegeven![]()
[..]
Ja dat is dus ook zo, dat apparaat houdt dat allemaal bij en anders gaat je baas weer janken dat je te weinig/veel hebt terug gegeven![]()
[..]
Goedkope winkel, goedkoop personeel.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:08 schreef snellejelle het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
bij de Hema staat zelfs aangegeven hoeveel ze er van welke munt moeten teruggeven
Aanleg voor hoofdrekenen des te meer.quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:11 schreef woniya het volgende:
[..]
dus of dat niveau er iets mee te maken heeft.
Moet je het wel kunnen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:18 schreef KinkyHinky het volgende:
Hoofdrekenen is ook wel relaxt.
[..]
dat is wel heel erg.quote:Op zondag 6 augustus 2006 14:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Bij de visboer... 5 euro kibbeling, 50 cent saus en een haring van 1,20. Ik moest 22 euro afrekenen, toen 11, toen 9 (wilt u dat niet gewoon betalen dan?) en toen heb ik het rekensommetje maar samen met haar gemaakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |