Dit is niet zon slecht idee inderdaad.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:07 schreef Jeff89 het volgende:
Telefoontje naar de arbeidsinspectie met 't verzoek of die op hun beurt even een telefoontje plegen naar de directie.
Hoef je opzich niet eens je naam bij te vermelden mocht je dat niet willen..
Zelfde info staat op arbo.nlquote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:51 schreef qwox het volgende:
http://www.xs4all.nl/~ftpbb009/arbbsl97/arb3.html#art324
Is het enige dat ik zelf kon vinden. Lijkt me als ze aanwezig moeten zijn dat je ze ook mag bruiken.
Ik straks maar eens een gesprek aan met mijn leidinggevende en als die niet toegeeft even wijzen op dit wetsartikel en anders idd maar eens gaan denken aan de arbeidsinspectie (al vind ik dat personelijk ver gaan)
Zoeen domme mensen die dit zeggen. Heb jij geen fatsoen ofzo.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat boeit het of iemand een colaatje drinkt op de plee? Kost inkoop toch geen reet?
Ik heb een tijdje als orderpicker gewerkt in een bedrijf dat o.a. bedrijfskantines bevoorraadde, daar namen we ook af en toe wat te drinken in het magazijn.
Stelen mag niet.quote:ste·len (ov.ww.)
1 (iets) heimelijk wegnemen om zich wederrechtelijk toe te eigenen => bietsen, dieven, gappen, jatmouzen, jatten, kapen, klauwen, ontvreemden, pikken, ratsen, rausjen, raven, scheefslaan, schoepen, snaaien, vaandelen, weghalen
2 van de stelen ontdoen
Doe jij dat?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Een hele werkdag met alleen een middagpauze van een half uur is best pittig als je niet nog een een colaatje neemt om half 4 hè
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:47 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Dit is niet zon slecht idee inderdaad.
Het mag namelijk niet, het is zelfs wettelijk vastgelegd dat er zoveel wc´ s per zoveel werknemers BESCHIKBAAR moeten zijn.
Precies. En anders zou ik een Emmer neerzetten en daar mijn behoefte in doen. En niet allemaal in dezelfde emmer natuurlijk. Nee allemaal een eigen. Lekker stinken.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:47 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Dit is niet zon slecht idee inderdaad.
Het mag namelijk niet, het is zelfs wettelijk vastgelegd dat er zoveel wc´ s per zoveel werknemers moeten zijn.
Inderdaad, als er geen WC ter beschikking is zou ik gewoon in een emmer schijten...een wc moet gewoon beschikbaar zijn, lijkt me toch wel een van de eisen van de Arbo?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:21 schreef nikky het volgende:
[..]
Precies. En anders zou ik een Emmer neerzetten en daar mijn behoefte in doen. En niet allemaal in dezelfde emmer natuurlijk. Nee allemaal een eigen. Lekker stinken.
En de inspectie bellen. Dat icm met die emmers...
Lijkt me volkomen onredelijk. Je werkgever heeft op grond van artikel 7:611 (artikel 611 van boek 7) van het Burgerlijk Wetboek de plicht zich als goed werkgever te gedragen. En dat doet hij in dat geval niet lijkt me.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:57 schreef qwox het volgende:
Hoe je dan naar het toilet moet. NIET, moeten het maar ophouden tot na het werk (betekent ongeveer 5 uur dat je niet naar het toilet kan, volgens hen kun je van te voren wel weten of je de komende 5 uur naar het toilet moet.
Lijkt mij dus ook dat het niet mag, maar als ik niet kan aantonen dat het niet mag ben ik bang dat ze er weinig aan doen.
De arbodienst bellen of navraag doen bij een vakbondquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:50 schreef qwox het volgende:
Eigenlijk precies zoals in de titel al staat. Wegens diefstal van drinken die dan gedronken wordt op de wc's hebben ze besloten om 's avonds als de avondploeg begint de deur tot de wc's op slot te doen. En nu vraag ik me af of dat eigenlijk wel mag.
Ik zelf zou niet zo weten waar ik het zou kunnen vinden, dus zou ik geholpen zijn als iemand het hier toevallig weet en ook weet waar dat in staat beschreven.
Gr Qwox
Sommige vrachtwagens hebben een compact chemisch toilet en boeren kunnen een mestkar achter de tractor hangen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:49 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Volgens mij zijn de enige werknemers in NL die geen wc hebben vrachtwagenchauffeurs en boeren op een tractor.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |