abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 augustus 2006 @ 15:11:22 #26
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_40451832
ARBO-wet zegt daar vast iets over. Toiletten MOETEN er zijn. Ze kunnen gebuiken lijkt mij dan een logisch vereiste hieruit voortkomend. www.arbo.nl.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fawn op 03-08-2006 17:24:46 ]
KISSSSSSSSSSS
pi_40453084
Heb ik ook wel eens meegemaakt vroeger met bijbaantje tot mensen voor de wcdeur gingen schijten en tegen de deur aan zeiken, daarna werd het heel erg snel teruggedraaid
  donderdag 3 augustus 2006 @ 16:12:52 #28
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_40453870
Gewoon naar huis gaan als je moet plassen of poepen.
pi_40454320
even een stuk dat ik binnen 2 tellen van het internet kon pliukken

Art 3.24 van het Arbobesluit stelt dat er ín een bedrijf waar werknemers werkzaam plegen te zijn voor de werknemers ten minste een toilet aanwezig is. In een toelichting van het ministerie van SZW worden ook nog criteria genoemd. Zo staat er dat de toiletten ‘in de nabijheid van de arbeidsplaats aanwezig’ moeten zijn. Verder staat er over inrichtingsvoorzieningen: ‘als stromend water voor wasbakken niet kan worden verwezenlijkt door aansluitign op het waterleidingnet, kan bijvoorbeeld een watertank een oplossing bieden.’
Helaas is niet nader vastgelegd wat ‘in de nabijheid’ is. Het lijkt echter redelijk dat het sanitair op loopafstand van de werkplek moet zijn. De werkgever is verantwoordelijk voor sanitaire voorzieningen.

[ Bericht 0% gewijzigd door FrankV34 op 03-08-2006 16:31:57 ]
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_40454582
dat artikel had ik idd ook gevonden, staat in dat die aanwezig moet zijn. Dus mag je er vanuit gaan dat je hem ook mag gebruiken idd. Zoals ik in me vorige post al zei, ga vanavond maar eens het gesprek aan om een einde te maken aan deze onzin.
pi_40455048
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 14:07 schreef Jeff89 het volgende:
Telefoontje naar de arbeidsinspectie met 't verzoek of die op hun beurt even een telefoontje plegen naar de directie.
Hoef je opzich niet eens je naam bij te vermelden mocht je dat niet willen..
Dit is niet zon slecht idee inderdaad.

Het mag namelijk niet, het is zelfs wettelijk vastgelegd dat er zoveel wc´ s per zoveel werknemers moeten zijn.
pi_40455550
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 14:51 schreef qwox het volgende:
http://www.xs4all.nl/~ftpbb009/arbbsl97/arb3.html#art324

Is het enige dat ik zelf kon vinden. Lijkt me als ze aanwezig moeten zijn dat je ze ook mag bruiken.
Ik straks maar eens een gesprek aan met mijn leidinggevende en als die niet toegeeft even wijzen op dit wetsartikel en anders idd maar eens gaan denken aan de arbeidsinspectie (al vind ik dat personelijk ver gaan)
Zelfde info staat op arbo.nl

http://www.arbo.nl/detail(...)gevernemer=werknemer

Printje maken, onder neus van baas duwen (ik denk dat het domein arbo.nl meer indruk maakt dan xs4all).
No Dukes of Hazzard in the classroom
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:29:49 #33
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_40457839
Met alle mede-vakkenvullers gaan staken ofzo?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:38:36 #34
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_40458091
Wat boeit het of iemand een colaatje drinkt op de plee? Kost inkoop toch geen reet?
Ik heb een tijdje als orderpicker gewerkt in een bedrijf dat o.a. bedrijfskantines bevoorraadde, daar namen we ook af en toe wat te drinken in het magazijn.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:45:14 #35
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_40458258
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat boeit het of iemand een colaatje drinkt op de plee? Kost inkoop toch geen reet?
Ik heb een tijdje als orderpicker gewerkt in een bedrijf dat o.a. bedrijfskantines bevoorraadde, daar namen we ook af en toe wat te drinken in het magazijn.
Zoeen domme mensen die dit zeggen. Heb jij geen fatsoen ofzo.
Ik weet niet of je het door hebt, maar dit noemt een normaal mens dus STELEN.
Zoals TS al aangeeft in z'n OP.
Gewoon ordinair jatten. Door dit soort types verloedert de maatschappij
quote:
ste·len (ov.ww.)
1 (iets) heimelijk wegnemen om zich wederrechtelijk toe te eigenen => bietsen, dieven, gappen, jatmouzen, jatten, kapen, klauwen, ontvreemden, pikken, ratsen, rausjen, raven, scheefslaan, schoepen, snaaien, vaandelen, weghalen
2 van de stelen ontdoen
Stelen mag niet.
Geen sanitaire voorzieningen voor je personeel mag ook niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gluckskafer op 03-08-2006 19:03:43 ]
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:49:17 #36
109065 sungaMsunitraM
pi_40458371
Een hele werkdag met alleen een middagpauze van een half uur is best pittig als je niet nog een een colaatje neemt om half 4 hè
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:50:24 #37
109065 sungaMsunitraM
pi_40458401
Maar in principe heb je gelijk.
De Chinezen werken trouwens wél hard en zonder zeuren, daarom verplaatsen alle bedrijven hun productie naar het Verre Oosten en komen wij hier allemaal lekker in de WW
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:06:34 #38
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_40458808
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Een hele werkdag met alleen een middagpauze van een half uur is best pittig als je niet nog een een colaatje neemt om half 4 hè
Doe jij dat?
Dan is het je eigen fout.
Je hebt recht op een ochtendpauze, zo rond koffietijd.
En op een pauze in de namiddag, uurtje of 3.
Beide een kwartier.
En anders neem je een flesje water mee ofzo.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:13:18 #39
109065 sungaMsunitraM
pi_40458994
Men weet ik veel, was een vakantiebaantje voor 2 weken toen k 16 was
'Men' nam gewoon af en toe wat te drinken in het magazijn, deed ik dus ook.
Voor een echt pauze in de kantine moest je uitklokken trouwens.
pi_40459159
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 16:47 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Het mag namelijk niet, het is zelfs wettelijk vastgelegd dat er zoveel wc´ s per zoveel werknemers BESCHIKBAAR moeten zijn.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Milf donderdag 3 augustus 2006 @ 22:21:43 #41
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_40464375
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 16:47 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Het mag namelijk niet, het is zelfs wettelijk vastgelegd dat er zoveel wc´ s per zoveel werknemers moeten zijn.
Precies. En anders zou ik een Emmer neerzetten en daar mijn behoefte in doen. En niet allemaal in dezelfde emmer natuurlijk. Nee allemaal een eigen. Lekker stinken.
En de inspectie bellen. Dat icm met die emmers...
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_40471976
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:21 schreef nikky het volgende:

[..]

Precies. En anders zou ik een Emmer neerzetten en daar mijn behoefte in doen. En niet allemaal in dezelfde emmer natuurlijk. Nee allemaal een eigen. Lekker stinken.
En de inspectie bellen. Dat icm met die emmers...
Inderdaad, als er geen WC ter beschikking is zou ik gewoon in een emmer schijten...een wc moet gewoon beschikbaar zijn, lijkt me toch wel een van de eisen van de Arbo?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 20:05:12 #43
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_40519275
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:57 schreef qwox het volgende:
Hoe je dan naar het toilet moet. NIET, moeten het maar ophouden tot na het werk (betekent ongeveer 5 uur dat je niet naar het toilet kan, volgens hen kun je van te voren wel weten of je de komende 5 uur naar het toilet moet.

Lijkt mij dus ook dat het niet mag, maar als ik niet kan aantonen dat het niet mag ben ik bang dat ze er weinig aan doen.
Lijkt me volkomen onredelijk. Je werkgever heeft op grond van artikel 7:611 (artikel 611 van boek 7) van het Burgerlijk Wetboek de plicht zich als goed werkgever te gedragen. En dat doet hij in dat geval niet lijkt me.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_40519310
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:50 schreef qwox het volgende:
Eigenlijk precies zoals in de titel al staat. Wegens diefstal van drinken die dan gedronken wordt op de wc's hebben ze besloten om 's avonds als de avondploeg begint de deur tot de wc's op slot te doen. En nu vraag ik me af of dat eigenlijk wel mag.
Ik zelf zou niet zo weten waar ik het zou kunnen vinden, dus zou ik geholpen zijn als iemand het hier toevallig weet en ook weet waar dat in staat beschreven.

Gr Qwox
De arbodienst bellen of navraag doen bij een vakbond
pi_40519320
Komt er nog een update van de TS, ben benieuwd eigenlijk
pi_40519923
Voorstel nieuwe CAO

In het kader van de hervorming van de Sociale Zekerheid wordt een nieuwe C.A.O. van kracht.
Het voorstel zoals het momenteel op tafel ligt luidt als volgt:
ART 1. Werk is ontspanning. Elke moeite dient te worden vermeden. Wie zweet bij het werken, vliegt meteen
en zonder ontslagpremie aan de deur.
ART2. Het begin van de werktijd is door de werknemer zelf vast te stellen.
Het mag echter niet voor 10 uur ’s morgens zijn. Men dient immers fit op het werk te verschijnen. Voor het werk
worden door de directie broodjes en koffie aangeboden aan de werknemers.
ART3. Het min loon bedraagt 960 Bfr. per uur. Bier en frisdrank zijn gratis.
ART4. Werknemers die langer dan 5 maanden in het bedrijf werken , worden per auto van en naar het werk gereden.
ART5. Tijdens het werk moet gezongen en gefloten worden. Wordt een lied ingezet , dient iedereen uit volle borst
mee te zingen.
ART6. Er is een middagpauze van 12 tot 15 uur. Tegen halféén staat een gedekte tafel klaar.
ART7. Van 15 tot 16 uur is er een koffietafel. De werkgever zorgt voor de nodige animatie.
ART8. Wie bij het werk in slaap valt , mag NIET worden gewekt.
ART9. Het werk stopt om 16 uur.Bij het verlaten van het bedrijf moet de werkgever persoonlijk elke werknemer een
hand geven om zijn dank uit te drukken voor de pepresteerde arbeid.
ART10. Naar het toilet gaan tijdens de pauze is verboden . U plast tijdens het werk.
ART11. Als een werknemer huwt , krijgt zijn hele afdeling vakantie . Bovendien zorgt de werkgever voor een cadeau.
De betrokken werknemer zelf krijgt drie tot zes maanden vakantie.

Nieuwe regelingen vanaf 1/7/2001

1.Ziekte
Ziekte is geen reden om thuis te blijven.Een attest van de dokter is geen bewijs : als u in staat bent om naar de dokter te gaan kunt u ook komen werken.
2.Sterfgeval in de familie
Wordt niet verontschuldigd. Voor de overlevende kunt u toch niets meer doen.
3.Eigen sterfgeval
Hier kunt u op ons begrip rekenen indien : u ons 2 weken voor uw overlijden hebt verwittigd .De handtekening van de arts en die van u bevestigen dat u gestorven bent.Mocht een van de handtekeningen ontbreken , worden de niet gepresteerde dagen van uw jaarlijks verlof afgetrokken.
4.Operaties
Elke chirurgische ingreep is verboden. WIj hebben u aangenomen zoals u bent. Een verandering of afname van een orgaan is tegen de bepalingen van het statuut.
5.Zilveren / Gouden Bruiloft
Voor zulke “ evenementen” worden geen vrije dagen toegekend. Als u 25 of zelf 50 jaar met dezelfde partner gehuwd bent, mag u blij zijn dat u mag komen werken.
6.Verjaardag
Het is niet uw verdienste , geboren te zijn . Daarom zien we geen reden tot het toekennen van een vrije dag.
7.Geboorte van een kind
Voor zulke misstappen zijn natuurlijk geen verlofdagen in het statuut voorzien. U had uw plezier toch al.

MET VRIENDELIJKE GROETEN

DE DIRECTIE
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 20:44:39 #47
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40520333
Naar goed kleuterschoolgebruik moeten ze gewoon de toiletketting invoeren, die je -uiteraard- bij je leidinggevende kunt vragen.

pi_40520600
Uit de arbo-regelgeving:
WC

Elk bedrijf moet minstens één toilet hebben. Of u nu op een vaste locatie werkt of niet. Daarom zijn er naast normale wc's ook verplaatsbare toiletten.

Wat moet?
Voor bedrijven met minder dan 10 werknemers, moet uw werkgever voor 1 toilet zorgen.

Als er in uw bedrijf 10 of meer werknemers werken, dan moet er voor iedere 15 werknemers van hetzelfde geslacht minstens 1 toilet zijn. Het mannentoilet mag ook uit urinoirs bestaan, zolang er daarnaast één toilet voor iedere 25 mannen of minder is. In de buurt van de toiletten moeten altijd genoeg wasbakken zijn met stromend water.

Bij samenwerkende bedrijven is de hoofdaannemer verantwoordelijk voor deze voorzieningen.

Wat mag?
Voor een tijdelijke werkplek, bijvoorbeeld een bouwplaats, bestaan er verplaatsbare toiletten. Uw werkgever kan deze huren.

En tevens:

Moet ik een apart herentoilet hebben?
Als u meer dan tien werknemers van verschillend geslacht heeft, wel. Zorg dan dat er voor iedere 15 werknemers van hetzelfde geslacht minstens één toilet is. Dan moet er dus een apart mannen- en vrouwentoilet zijn. Het mannentoilet mag ook deels uit urinoirs bestaan zolang er maar één toilet voor iedere 25 mannen of minder is. Heeft u minder dan tien werknemers? Dan hoeft u slechts één toilet in uw bedrijf te hebben. Voor mannen en vrouwen samen. In de nabijheid van toiletten moeten altijd voldoende wasbakken zijn met stromend water. Op lokaties met mobiele toiletten gelden dezelfde regels als voor normale toiletten. Is uw bedrijfsgebouw volgens het nieuwe Bouwbesluit (2003) gebouwd? Kijk dan in de bouwvergunning hoeveel toiletten u moet hebben.
pi_40539293
Lekkere actie van de leidinggevenden

Zoals hiervoor al gezegd gaat dit flink in tegen de arbowetgeving. Op praktisch elk werkterrein in NL staat wel een plastic schijtkot, maar bij jullie mag je niet. Volgens mij zijn de enige werknemers in NL die geen wc hebben vrachtwagenchauffeurs en boeren op een tractor.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_40540456
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:49 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Volgens mij zijn de enige werknemers in NL die geen wc hebben vrachtwagenchauffeurs en boeren op een tractor.
Sommige vrachtwagens hebben een compact chemisch toilet en boeren kunnen een mestkar achter de tractor hangen.

OT: Als je in een winkelcentrum werkt moet je eens door de zaak naar je manager roepen dat je even 5 minuten bij de buren bent, omdat je even naar de plee gaat... vervolgens een pak pleepapier meenemen om de buren 'niet op kosten' te jagen.
Don't hurry, be crappy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')