NRCquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:14 schreef ranja het volgende:
Misschien zitten bij de 6 imdb votes wel 2 (of meer!) Volkskrant journalisten
Ik weet niet hoe ze hem samen gesteld hebben, maar als de filmredactie van de NRC er wat over te zeggen heeft kan ik me dat goed voorstellen. Vreemde snobistische reviews hebben die altijd, als een film unaniem de hemel in wordt geprezen, kraken zij hem af, en vice versa.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:11 schreef Gorro het volgende:
Toch een zeer vreemde selecties. Staan een stuk of 5 films bij waar ik nog nooit van gehoord heb en dat komt tegenwoordig toch zelden meer voor, zeker niet bij een selectie van 250 films. Neem bijvoorbeeld deze: Pobeda. Hoe komt die nou bij de selectie?
das een mini seriequote:
Nog geen mailtje...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:40 schreef dwerg het volgende:
Ik kreeg het mailtje binnen een minuut. De site zal toch niet overbelast zijn door de vier man in dit topic?
En een vrouw, sorry Lienekien.
inderdaad, de lift is ook een goeiequote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:47 schreef Mike het volgende:
Waarom kan ik in godsnaam wel op Lepel stemmen en niet op The Shawshank Redemption?
Ah, je mag een vrije keuze invullen.
Ik snap dan best wel weer dat ze ook films van eigen bodem in de lijst willen. Maar waarom dan die dan weer wel en Simon weer niet.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
inderdaad, de lift is ook een goeie![]()
duurt lang inderdaad...quote:
Of De Poolse Bruid.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:10 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik snap dan best wel weer dat ze ook films van eigen bodem in de lijst willen. Maar waarom dan die dan weer wel en Simon weer niet.![]()
of het 14de kippetjequote:
origineel bedoeld als 1 film van 6 uur. Daar bleek niet genoeg interesse voor, toen wilde ze `t opdelen in 2 films van 3 uur, die wilde men niet in de bios uitbrengen waarna Rai Uno heeft besloten er een vierdelige miniserie van te makenquote:
blijft een mini seriequote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:28 schreef Timo20 het volgende:
[..]
origineel bedoeld als 1 film van 6 uur. Daar bleek niet genoeg interesse voor, toen wilde ze `t opdelen in 2 films van 3 uur, die wilde men niet in de bios uitbrengen waarna Rai Uno heeft besloten er een vierdelige miniserie van te maken
nope, toch niet.quote:
dat zegt dus niets, 2 dvds is natuurlijk veel goedkoperquote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:46 schreef Timo20 het volgende:
[..]
nope, toch niet.
kijk maar eens naar de dvd: 2x3 uur
en niet 4 keer 1,5uur.
nee tis een 3 disc set. dan hadden ze ook 2 aparte delen van 1,5 uur op de 1e disc en `t 3e en 4e deel van 1,5uur op de 2e disc kunnen zetten. ze opsplitsen in 4 x 1,5 uur. Maar dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben het op dvd gezet zoals het bedoeld isquote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat zegt dus niets, 2 dvds is natuurlijk veel goedkoper![]()
kan je alsnog doen natuurlijkquote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:03 schreef Sokolsky het volgende:
Ik heb 't enige tijd terug gedaan met American Beauty, C'era una volta il West, Dr. Strangelove, Ikiru en Smultronstället. Omdat ik er ook graag een Kurosawa en Bergman bij wilde hebben. Weet eigenlijk nu al niet meer waarom ik niet gewoon Shichinin no Samurai gekozen heb.
Door Fons Rademakers. Met Peter Faber.quote:
Die viel mij ook al op, dit kun je toch niet serieus nemen.quote:
Gezien verschillende niet (vooral de Nederlandse films), maar verder had ik nog nooit van C'eravamo tanto amati, L'empire des sens. Pervola, The Servant en La vie de Jésus gehoord/gelezen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:26 schreef dolle_hond het volgende:
benieuwd welke andere titels gorro nog niet had gezien
Bedoel ik maar. Het slaat allemaal nergens op.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:26 schreef Asskicker14 het volgende:
Waarom staat Magnolia niet in die lijst?
Prutsers.quote:Er zijn technische problemen met de site waardoor het stemmen op dit moment tijdelijk niet mogelijk is. Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak en hopen het probleem zo snel mogelijk te hebben opgelost.
Geen Terminal? Het is inderdaad een schande.quote:Op zondag 6 augustus 2006 01:24 schreef FritsFlits het volgende:
Geen Terminal, geen Finding Neverland, geen Big FishDe uitslag gebruik ik wel als het wc-papier op is.
ga zeker kijken, ben wel benieuwd naar de uitslagquote:Op zondag 1 oktober 2006 15:30 schreef Nepthys het volgende:
*kickt*
Vanavond is vanaf 20.30 De avond van de grote filmquiz op Nederland 3, met daarin de uitslag van deze verkiezing en natuurlijk nog meer filmgerelateerd leuks.
Zelf heb ik overigens ook nooit een bevestiging gekregen, dus mijn stemmen zullen dan ook wel niet meetellen.![]()
Bedoel je dit?quote:Op zondag 1 oktober 2006 23:01 schreef Honky het volgende:
Deze hele lijst (en daarbij de verkiezing) is een grote FARCE. Juist vanuit NRC en de Filmkrant had ik wel een professioneler systeem verwacht. Als we naar de lijst kijken is de helft van de lijst meuk wat 3/4 van de stemmers niet eens kent en daarnaast ontbreken er flink wat topfilms. Nu is dat misschien een mening maar als ik die lijst bekijk zie ik Mischief Masters: A New Master bijvoorbeeld niet bijstaan terwijl dat toch wel dé cultfilm van de afgelopen 5 jaar is.
Ik denk dat het een amateurfilmpje van vrienden van [betreffende poster] is. Ik weet het wel zeker eigenlijk.quote:Op zondag 1 oktober 2006 23:03 schreef Mainport het volgende:
[..]
Bedoel je dit?
http://www.imdb.com/title/tt0441663/
Niet zo gek misschien dat hij er niet tussenstaat, met nog niet eens vijf votes.
dacht altijd dat ik de enige was die dat had, maar blijkbaar met Alex erbij zijn we met zijn tweetjes.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:16 schreef Sokolsky het volgende:
Matthijs van Nieuwkerk was wel vreselijk slecht zeg...
of Alex van Warmerdam die Amélie afdoet als een niet te harden film over een meisje met zeikogen.
Daar is niks mis mee.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:36 schreef slindenau het volgende:
Whehe, LOTR op 1...dat heb je als iedereen mag stemmen.
waarom denk je dat de personen in de zaal daar op tegen waren?quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:00 schreef victorinox het volgende:
[..]
Daar is niks mis mee.
Ik vind het juist triest dat al die personen in de zaal daar juist zo op tegen waren.
Al hun beste films waren Citizen Kane en dat soort troep, alsof een film geen entertainment mag bevatten.
En Huub Stapel met zijn: "Rashômon, zo had de Aanslag moeten zijn".![]()
Citizen Kane bevat entertainment.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:00 schreef victorinox het volgende:
Al hun beste films waren Citizen Kane en dat soort troep, alsof een film geen entertainment mag bevatten.
En wie ben jij om te bepalen dat LOTR absoluut niet de beste film voor andere mensen is?quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:14 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
waarom denk je dat de personen in de zaal daar op tegen waren?
Omdat LOTR absoluut niet de beste film ooit is. Komt zelfs niet in de buurt.
quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En wie ben jij om te bepalen dat LOTR absoluut niet de beste film voor andere mensen is?
Ze hadden net zoals op FOK! een schaduwlijst kunnen maken bijvoorbeeldquote:Op maandag 2 oktober 2006 13:58 schreef DJJoris het volgende:
tja, de beste film blijft gelukkig altijd een kwestie van persoonlijke smaak en daar valt niet om te twisten. Dan hadden die "zogenaamde film kenners" maar moeten stemmen in plaats van alleen maar commentaar te leveren want ik hoorde op verschillende fora dat ze het niet de moeite waard vonden om er ook maar op te gaan stemmen omdat hun favoriete film er niet tussen zat, tja, als je niet stemt dan moeten ze ook maar geen commentaar leveren denk ik dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |