Neequote:
Ik zou morgen even bij de opticien langslopen en vragen of je samen met hem/haar even kunt zitten. Dat probeer jij je lenzen uit te doen en kan hij/zij kijken wat er niet goed gaat.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:44 schreef Samsonneke het volgende:
Het is me vandaag weer niet gelukt. Het ging echter wel wat beter dan gister. Ik raak het oog nu goed aan zonder dicht te knipperen. Maar mijn probleem is dat ik hem er niet van af krijg. Als ik wat kracht op mijn duw zet, begint het te prikken en doe ik mijn ogen weer dicht.
Iemand tips?
oef, dat lijkt me vervelender dan ze zelf uit doen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:48 schreef Samsonneke het volgende:
[..]
NeeMijn pa heeft ze gisteravond uitgedaan voor me. (kostte ook wat moeite
)
Wat ik al eerder zei. Linker en rechter middelvinger gebruiken om je oog open te houden, en dan ook echt tegenhouden. En blijf naar een vast punt kijken, desnoods "door je vinger heen". Geldt voor zowel inzetten als uitdoen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:30 schreef Samsonneke het volgende:
Klopt, van dat spul in mijn oog spuiten heeft idd geholpen!.
Met mijn rechter oog begin ik het aardig onder de knie te krijgen. Ik heb hem in 5 minuten ingekregen! (Dat is echt bijzonder, gister duurde het een uur). Met mijn linker oog wil het nog steeds niet lukken. Dit was vroeger een lui oog, en ik heb het gevoel dat dit oog veel lastiger open kan. Hij schrikt veel sneller dicht wanneer mijn vinger ook maaar in de buurt is. Ik krijg mijn lens er niet in, laat staan eruit krijgen. Iemand tips hoe ik mijn lens in mijn linker oog krijg, die als het ware stroever open gaat en veel meer schrikt?
hhmm dat doe ik toch beide regelmatigquote:# NOOIT de lenzen bevochtigen met speeksel.
# NOOIT de lenzen of het doosje van de lenzen afspoelen met kraanwater.
met speeksel?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:31 schreef Crack_david het volgende:
http://www.lens.nl/pages/(...)ens_handl_zacht.html
[..]
hhmm dat doe ik toch beide regelmatig![]()
jai k heb wel eens dat mn lens spontaan uitvalt, dan leg ik hem even op het puntje van mn tong om hem weer vochtig te makenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:34 schreef The6thgate het volgende:
[..]
met speeksel?![]()
het doosje uitspoelen met kraanwater doe ik ook wel eens
ja, das het makkelijkste... al zegt mn opticien weer dat ik het anders moet doen, omdat me lenzen dan kunnen gaan breken... ach ja, das zo'n kleine kansquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:34 schreef Ilsjuhh het volgende:
-je vinger dr op zetten en ze naar beneden duwen....
-duim en wijsvinger op je oog zetten aan de zijkant van de lens en ze naar elkaar duwen zodat de lens "dubbel" klapt
Vanwege kalk en andere 'rommel' wat er in leidingwater zit.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:04 schreef frenkck het volgende:
Waarom zou je de bakjes niet mogen schoonspoelen met kraanwater, kans op bacterie infectie? Ik vind het wel zo fris om ze elke dag even goed schoon te spoelen. Heb er nooit last van gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |