abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 augustus 2006 @ 17:12:26 #41
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_40424057
Dat van dat water is opzich een goed idee, als laatste red middel zeg maar. Als het me vanacht ( omg!) nog niet gelukt is, ga ik dat maar eens proberen.

En inderdaad, nu rust ik ook ff een uurtje uit, want mijn oog is hartstikke rood .
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_40424825
Met beide middelvingers je oog openhouden, met je wijsvinger de lens iets naar beneden schuiven, dan met duim en wijsvinger de lens eruit plukken..
  woensdag 2 augustus 2006 @ 17:46:39 #43
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_40424850
Van water gaan ze alleen maar meer plakken, direct na het douchen krijg ik ze niet uit.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_40424857
Ik zou het toch wat eerder proberen dan vannacht. Als het dan namelijk niet lukt kan je dan beter de hele nacht niet slapen want dan zijn je ogen de volgende dag echt @#$%.
pi_40424876
Zorg dat je nagels goed geknipt zijn, met korte nagels kun je ze er zo uitwippen, ik snap echt niet dat die methodes die hierboven zijn aangedragen niet helpen, je moet hem gewoon oppakken, doe er desnoods wat lenzenvloeistof in.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_40424880
samsonneke, ik doe het volgende. Ik pak de lens met duim en wijsvinger vast (dubbelvouwen eigenlijk) en trek hem eruit. Maar pas op, als ze echt vastzitten kan jij je hoornvlies ernstig slopen, anders eerst even goed huilen (klaag gedeelte lezen) dan komen ze wat losser te zitten.
pi_40424998
Doop anders even je vinger goed in de lenzenvloeistof en wrijf daarmee in je oog zodat je lens gaat meebewegen. Daarna is het idd zoals gezegd gewoon dubbelknijpen. Ik knijp zelf altijd in het onderste gedeelte van de lens, op die manier klapt de lens niet meer echt dubbel als je geluk hebt

Als ze echt droog en plakkerig zijn heb je echt veel meer kracht nodig dan normaal, gewoon blijven proberen
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_40425357
De duim-en-wijsvinger methode is wel het makkelijkst (vind ik) en gebruik ik dus zelf ook. Is al uitgelegd, maar misschien nog een paar dingetjes waar je op kunt letten. Stappenplannetje:

1. Linker- en rechtermiddelvinger gebruiken om je oogleden vast te houden. Zeker in het begin hebben je ogen de neiging ongecontroleerd dicht te willen als er iets in de buurt komt zoals je vingers.

2. Met duim en wijsvinger de lens links en rechts "inklemmen", dus op de rand van de lens zetten, zeg maar.

3. Kijk recht naar voren tijdens het uitnemen van je lens. Het is vaak het verschuiven tijdens wegkijken dat het zo lastig maakt. Tip: kijk over je wijsvinger heen naar een vast punt, bijvoorbeeld een spijker op de muur. Niet van die spijker wegkijken totdat je de lens uit hebt! Vinger in de weg bij het kijken? Kijk dan als het ware door je vinger heen.

4. Duim en wijsvinger naar elkaar toe bewegen (dus de lens samendrukken), maar niet zover dat ze elkaar raken. Dan zal de lens namelijk dubbelvouwen en dat verhoogt de kans op scheuren.

5. Na het gedeeltelijk dubbelvouwen duim en wijsvinger van je oog weghalen. That's it!

Nog een tip: probeer als je nog niet bedreven bent je lenzen dusdanig vroeg uit te doen dat je in noodgevallen nog naar de opticien kan. Een nacht met lenzen in slapen kan wel een keertje, maar je krijgt er van de ontzettende droge ogen van. Geen aanrader!
Bananenyoghurt...
pi_40426021
Gewoon druppelen en spoelen. vocht eronder!! dan 1 van de methodes proberen...
Smile around the world :-)
pi_40426465
Je lens zuigt lichtjes vacuum boven je pupil. Door hem te verschuiven verdwijnt deze vacuum en kun je hem makkelijker uit je oog pakken. Licht verschuiven is dan ook essentieel. Als het echt niet lukt dan gewoon in je ogen blijven vrijven totdat hij eruit valt.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  woensdag 2 augustus 2006 @ 19:09:09 #51
126522 Samsonneke
pi_40426534
Bedankt voor jullie reacties, allemaal . Het leek mij inderdaad niet verstandig, zoals enkele users hierboven zeiden, tot vanavond te wachten en ze dus tijdens het slapen in te houden. Daarom heb ik mijn pa, toen hij terug was van werk, de lenzen uit laten nemen. Maar ik geef niet op, morgen ga ik het gewoon weer proberen met behulp van de bovenstaande reacties .

Ik houd jullie wel op de hoogte!
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_40426564
met allebei je middelvingers je oogleden openhouden, en dan met duim en wijsvinger de lens eruit pakken. Als je hem 'samenknijpt' , word het vacuum verbroken en valt hij zo in je hand

Zo doe ik het iig altijd, ach, na een paar dagen heb je snel genoeg door hoe het moet
pi_40426684
Ik weet niet of het al eerder genoemd is, maar soms helpt het wanneer je een beetje lenzenvloeistof in je ogen druppelt en DAN je lenzen er uit haalt.. Soms blijven ze venijnig plakken omdat je ogen wat droger zijn tegen het eind van de dag..
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:44:26 #54
126522 Samsonneke
pi_40456722
Het is me vandaag weer niet gelukt . Het ging echter wel wat beter dan gister. Ik raak het oog nu goed aan zonder dicht te knipperen. Maar mijn probleem is dat ik hem er niet van af krijg. Als ik wat kracht op mijn duw zet, begint het te prikken en doe ik mijn ogen weer dicht.

Iemand tips?
pi_40456763
hou je ze 's nachts ook in?
Hajeto!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:48:00 #56
126522 Samsonneke
pi_40456807
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:46 schreef Crack_david het volgende:
hou je ze 's nachts ook in?
Nee Mijn pa heeft ze gisteravond uitgedaan voor me. (kostte ook wat moeite )
pi_40457540
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:44 schreef Samsonneke het volgende:
Het is me vandaag weer niet gelukt . Het ging echter wel wat beter dan gister. Ik raak het oog nu goed aan zonder dicht te knipperen. Maar mijn probleem is dat ik hem er niet van af krijg. Als ik wat kracht op mijn duw zet, begint het te prikken en doe ik mijn ogen weer dicht.

Iemand tips?
Ik zou morgen even bij de opticien langslopen en vragen of je samen met hem/haar even kunt zitten. Dat probeer jij je lenzen uit te doen en kan hij/zij kijken wat er niet goed gaat.
Bananenyoghurt...
pi_40458016
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:48 schreef Samsonneke het volgende:

[..]

Nee Mijn pa heeft ze gisteravond uitgedaan voor me. (kostte ook wat moeite )
oef, dat lijkt me vervelender dan ze zelf uit doen.
Ik vond in trouwens een stuk lastiger aan te leren dan uit
Hajeto!
pi_40458714
Neem aan dat je ze vandaag gewoon weer ingedaan hebt? Anders leer je het natuurlijk nooit

Na een weekje doe je het met het grootste gemak
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:14:15 #60
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_40459023
Klinkt als droge ogen, eigenlijk. Heb ik ook wel eens als ik mijn lenzen lang in heb, dan voelt het best onprettig als je ze uitdoet, alsof je een laagje van je oog meeneemt. Eerst met vloeistof druppelen werkt dan misschien wel (zelf nooit geprobeerd, maar dat spul kun je voor droge ogen gebruiken).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_40459469
Bij mij werkt het altijd beter als mijn vingers droog zijn, dan heb je meer grip enzo. Aangezien je je oog in feite toch niet aanraakt, maakt het ook niet uit.
Dus, als je pas begint met de uitpielpogingen, veeg dan steeds je vingers af, zodat ze droog blijven. (natuurlijk is het wel slimmer om je ogen/vingers vochtig te maken met lenzenvloeistof als je ogen geïrriteerd beginnen te raken..)
Succes!
pi_40465752
Gewoon blijven oefenen; na een poosje knijp je je ogen minder dicht (reflex) en gaat het allemaal makkelijker. In het begin dacht ik ook dat het me nooit zou lukken
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:15:45 #63
126522 Samsonneke
pi_40468574
Het is me gelukt . Bij 1 oog heb ik ze eruit gekregen. Ik heb 2x een half uur lang geprobeerd, dat werkte niet. Een half uur later probeerde ik het nog eens; de eerste poging meteen gelukt . Bij mij lukt het het beste wanneer mijn vingers inderdaad droog zijn (zoals vliegtuigje zei). Dan heb ik inderdaad beter grip op de lens zodat ik hem er makkelijker af krijg. Met mijn linkeroog is het niet helemaal gelukt, maar met de hulp van mijn vader heb ik de methode van DutchTSE gebruikt .

Morgen ga ik het gewoon weer proberen . Hopelijk met een nog beter resultaat. Bedankt voor jullie reacties en ik houd jullie op de hoogte!

edit: Ik had ze er al om 19:00 uit Niet op dit tijdstip (0:16) .
pi_40468681
Als je lens vastgeplakt zit zijn je ogen gewoon te droog (ik heb dit alleen na het douchen, want normaal kraanwater maakt je lens verschrikkelijk droog). Optie is gewon bakken lenzenvloeistof in je ogen spuiten, waardoor je oog weer lekker vochtig wordt. Er komt dan steeds meer beweging in en voila, het gaat bijna vanzelf. Als je lenzen nog steeds niet bewegen nog meer lenzenvloeistof, als ze goed vochtig zijn drijven ze op je oog en kan je ze alle kanten op bewegen zonder enige moeite en pak je ze er ook zo uit.
pi_40471866
Yep, als je ogen te droog zijn kost het inderdaad veel meer moeite, als ik onder de douche heb gestaan en er is water in m'n ogen gekomen willen ze d'r ook amper uit. Mijn truuk is dan simpelweg een paar minuutjes wachten, hebben je ogen het water vervangen door de ogen/traan vloeistof (even goed gapen wil nog al 's goed helpen)
Bij mij werkt de "chinese" methode al jaren prima. Doe een chinees na (met een vinger spleetje maken van een oog) even fiks knipperen en de lens ligt er dan al uit. Ik vermoedt wel dat dit enkel werkt met een bepaalde serie zachte lenzen. Ik heb wel eens andere dunnere lenzen gekregen en bij die werkten deze "methode" minder goed..
Dit is een Signature....
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:30:02 #66
126522 Samsonneke
pi_40478773
Klopt, van dat spul in mijn oog spuiten heeft idd geholpen! .

Met mijn rechter oog begin ik het aardig onder de knie te krijgen. Ik heb hem in 5 minuten ingekregen! (Dat is echt bijzonder, gister duurde het een uur). Met mijn linker oog wil het nog steeds niet lukken. Dit was vroeger een lui oog, en ik heb het gevoel dat dit oog veel lastiger open kan. Hij schrikt veel sneller dicht wanneer mijn vinger ook maaar in de buurt is. Ik krijg mijn lens er niet in, laat staan eruit krijgen. Iemand tips hoe ik mijn lens in mijn linker oog krijg, die als het ware stroever open gaat en veel meer schrikt?
pi_40479731
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:30 schreef Samsonneke het volgende:
Klopt, van dat spul in mijn oog spuiten heeft idd geholpen! .

Met mijn rechter oog begin ik het aardig onder de knie te krijgen. Ik heb hem in 5 minuten ingekregen! (Dat is echt bijzonder, gister duurde het een uur). Met mijn linker oog wil het nog steeds niet lukken. Dit was vroeger een lui oog, en ik heb het gevoel dat dit oog veel lastiger open kan. Hij schrikt veel sneller dicht wanneer mijn vinger ook maaar in de buurt is. Ik krijg mijn lens er niet in, laat staan eruit krijgen. Iemand tips hoe ik mijn lens in mijn linker oog krijg, die als het ware stroever open gaat en veel meer schrikt?
Wat ik al eerder zei. Linker en rechter middelvinger gebruiken om je oog open te houden, en dan ook echt tegenhouden. En blijf naar een vast punt kijken, desnoods "door je vinger heen". Geldt voor zowel inzetten als uitdoen.
Bananenyoghurt...
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:10:00 #68
92409 Twinky
Little star.
pi_40480026
ja, wat voor mij ook geholpen heeft in het begin is gewoon ergens naar toe kijken, hoeft niet eens een spiegel te zijn. Dan met linkerhand (duim onder, wijsvinger boven) het oog openhouden en met rechterhand met duim en wijsvinger gewoon eruit knijpen, zodat ie dubbelvouwt of frommelt. Dit werkt ook gewoon als ik gedoucht heb, maar ik heb ze ook al 3 jaar dus ben er al flink ervaren mee.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:09:00 #69
126522 Samsonneke
pi_40489144
Het is me gelukt! Vandaag heb ik ze er beiden uit kunnen halen binnen een respectievelijke tijd. Het rechteroog duurde ongeveer een kwartier, wel wat lang maar ach, het is in ieder geval gelukt! Het linker oog, waarbij het me nog nooit gelukt was, lukte het al in 20 seconden! Het ging echt heel makkelijk !

Ik heb de methode gebruikt dat ik de duim op mijn onderste ooglid, en mijn wijsvinger op het bovenste ooglid plaats en ze vervolgens omhoog trek, en met mijn andere hand pluk ik de lens er dan uit.

Bedankt voor jullie reacties Zonder jullie had het vast allemaal langer geduurd .

Nu moet het inzetten nog foutloos gaan...
pi_40491655
http://www.lens.nl/pages/(...)ens_handl_zacht.html
quote:
# NOOIT de lenzen bevochtigen met speeksel.
# NOOIT de lenzen of het doosje van de lenzen afspoelen met kraanwater.
hhmm dat doe ik toch beide regelmatig
Hajeto!
pi_40491763
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:31 schreef Crack_david het volgende:
http://www.lens.nl/pages/(...)ens_handl_zacht.html
[..]

hhmm dat doe ik toch beide regelmatig
met speeksel? het doosje uitspoelen met kraanwater doe ik ook wel eens
Too much is never enough!
pi_40491804
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:34 schreef The6thgate het volgende:

[..]

met speeksel? het doosje uitspoelen met kraanwater doe ik ook wel eens
jai k heb wel eens dat mn lens spontaan uitvalt, dan leg ik hem even op het puntje van mn tong om hem weer vochtig te maken
Hajeto!
pi_40492100
Nieuwe lenzen, vers uit de verpakking zuigen echt!

De eerste paar dagen. Daarna is het makkelijker om ze uit te doen
pi_40492617
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:34 schreef Ilsjuhh het volgende:
-je vinger dr op zetten en ze naar beneden duwen....
-duim en wijsvinger op je oog zetten aan de zijkant van de lens en ze naar elkaar duwen zodat de lens "dubbel" klapt
ja, das het makkelijkste... al zegt mn opticien weer dat ik het anders moet doen, omdat me lenzen dan kunnen gaan breken... ach ja, das zo'n kleine kans
pi_40493315
Ach al die regeltjes wat betreft lenzen, het ligt er allemaal maar net aan.
Ik spoel die bakjes altijd af onder de kraan, nooit problemen mee.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_40494254
Waarom zou je de bakjes niet mogen schoonspoelen met kraanwater, kans op bacterie infectie? Ik vind het wel zo fris om ze elke dag even goed schoon te spoelen. Heb er nooit last van gehad.
pi_40494362
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:04 schreef frenkck het volgende:
Waarom zou je de bakjes niet mogen schoonspoelen met kraanwater, kans op bacterie infectie? Ik vind het wel zo fris om ze elke dag even goed schoon te spoelen. Heb er nooit last van gehad.
Vanwege kalk en andere 'rommel' wat er in leidingwater zit.
In je vloeistof zit ook bijna alleen gedestilleerd water.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:18:21 #78
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_40494782
heb je harde of zachte lenzen?
zachte zijn groter dan half-zuurstof doorlatende.

Ik doe het echt rete vlug met twee handen.
2 vingers (maakt niet uit welke, wat je denkt dat ok is op dat moment)
houden de oogleden open.
Twee andere vingers knijpen de lens van de oog af (wel vasthouden! en niet met brute kracht natuurlijk!)

Voor hard lenzen het zelfde. probbeer iig. die zijkanten te pakken te krijgen.

Let wel Ik draag hele goedkope lenzen. Minder brute methodes voor als je hele dure hebt.
En altijd lens-vloeistof gebruiken!
Ik heb echt vreselijke verhalen gehoord over leidingwater en bacterien!
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_40498104
zo voor het eerst aardig aangeschoten lenzen uitdoen heb toch wel last van droge ogen. net in de kroeg ook alweer maja, kijken of het went

*edit: mooi, allebei in 1 poging eruit

[ Bericht 11% gewijzigd door The6thgate op 05-08-2006 00:03:44 ]
Too much is never enough!
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 09:28:14 #80
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_40504953
haal trouwens nooit je lenzen uit je oog als je net pepers hebt gesneden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: