Mja, optie 2 probeer ik inderdaad. Echter het wilt niet lukken, de lens zit gewoon aan het oog vast geplakt ofzo, als ik duw, blijft het gewoon op zijn positie zitten. En ik durf niet te hard te duwen...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:34 schreef Ilsjuhh het volgende:
-je vinger dr op zetten en ze naar beneden duwen....
-duim en wijsvinger op je oog zetten aan de zijkant van de lens en ze naar elkaar duwen zodat de lens "dubbel" klapt
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:42 schreef Perfect-Stranger het volgende:
Wacht maar tot je er een keertje 1tje onder je ooglid hebt gewrijfd![]()
Je moet bijna je oog uit je kas trekken hoorquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:06 schreef Samsonneke het volgende:
Heel erg bedankt voor jullie tips allemaal.
Maar het is me nog steeds niet gelukt. DutchTSE: Die manier die je omschrijft (en tekent
) klinkt heel makkelijk, maar mijn lens valt er niet uit, ik trek aan de rechterkant van mijn oog en kijk naar links, en begin dan te knipperen. Maar er gebeurt niks. Werkt dit misschien alleen bij harde lenzen?
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:24 schreef DutchTSE het volgende:
[..]
Je moet bijna je oog uit je kas trekken hoor![]()
Je moet aan de buitenkant van je gezicht trekken (die 2 ogen is 1 in normale, en 1 in getrokken toestand, niet 2 ogen naast elkaar). Je moet trekken tot je vel echt strak staat, en dan de tegengestelde richting op kijken. Vaak moet je meerdere keren knipperen of opnieuw vastpakken, maar uiteindelijk lukt het wel (ook met zachte lenzen, heb ze zelf
)
foto:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Neemt niet weg dat mijn advies is:
leer het op de normale manier, dit is echt een noodoplossing![]()
ik heb geen lange nagels, dus ik moet het met een plamuurmesje doenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:29 schreef ijsmeis het volgende:
Ik douw af en toe gewoon mijn nagels onder de lens![]()
.
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:31 schreef ijsbeker het volgende:
Je duim en wijsvinger op de buitenzijden leggen en dan je vinger naar elkaar toe duwen. Is de makkelijste manier om ze uit te krijgen IMO.
Je moet gewoon geen angst hebben je ogen aan te raken, dan gaat het al een stuk makkelijkerquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:28 schreef Samsonneke het volgende:
@Tristessa: Klopt, die manier hebben ze mij ook geleerd en het is me ook 1x gelukt (hoewel dat waarschijnlijk geluk was). Nu lukt het me niet meer, ik ben bang dat ik te hard druk, of toch per ongeluk erin snijd met mijn nagels.
Mja, de ogen aanraken lukt ook prima. Maar als ik mijn duim en wijsvinger naar elkaar duw, wordt de lens niet gevouwen en blijft het gewoon op zijn plaats zitten.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:40 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Je moet gewoon geen angst hebben je ogen aan te raken, dan gaat het al een stuk makkelijker.
ze kunnen soms wel per ongeluk scheuremquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:38 schreef rickybee het volgende:
D'r wordt door de optcien wel verteld dat je er voorzichitg mee moet zijn, maar ik eens mijn verlopen maandlens uit elkaar getrokken.
Je moet echt heel veeel kracht zetten wil je em kapot maken.
Ik pak met beide wijsvingers altijd de lens links en rechts vast en beweeg ze dan naar me toe . Lens klpat dubbel en dan heb je em
meer druk zetten.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:52 schreef Samsonneke het volgende:
[..]
Mja, de ogen aanraken lukt ook prima. Maar als ik mijn duim en wijsvinger naar elkaar duw, wordt de lens niet gevouwen en blijft het gewoon op zijn plaats zitten.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |