Neequote:
Ik zou morgen even bij de opticien langslopen en vragen of je samen met hem/haar even kunt zitten. Dat probeer jij je lenzen uit te doen en kan hij/zij kijken wat er niet goed gaat.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:44 schreef Samsonneke het volgende:
Het is me vandaag weer niet gelukt. Het ging echter wel wat beter dan gister. Ik raak het oog nu goed aan zonder dicht te knipperen. Maar mijn probleem is dat ik hem er niet van af krijg. Als ik wat kracht op mijn duw zet, begint het te prikken en doe ik mijn ogen weer dicht.
Iemand tips?
oef, dat lijkt me vervelender dan ze zelf uit doen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:48 schreef Samsonneke het volgende:
[..]
NeeMijn pa heeft ze gisteravond uitgedaan voor me. (kostte ook wat moeite
)
Wat ik al eerder zei. Linker en rechter middelvinger gebruiken om je oog open te houden, en dan ook echt tegenhouden. En blijf naar een vast punt kijken, desnoods "door je vinger heen". Geldt voor zowel inzetten als uitdoen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:30 schreef Samsonneke het volgende:
Klopt, van dat spul in mijn oog spuiten heeft idd geholpen!.
Met mijn rechter oog begin ik het aardig onder de knie te krijgen. Ik heb hem in 5 minuten ingekregen! (Dat is echt bijzonder, gister duurde het een uur). Met mijn linker oog wil het nog steeds niet lukken. Dit was vroeger een lui oog, en ik heb het gevoel dat dit oog veel lastiger open kan. Hij schrikt veel sneller dicht wanneer mijn vinger ook maaar in de buurt is. Ik krijg mijn lens er niet in, laat staan eruit krijgen. Iemand tips hoe ik mijn lens in mijn linker oog krijg, die als het ware stroever open gaat en veel meer schrikt?
hhmm dat doe ik toch beide regelmatigquote:# NOOIT de lenzen bevochtigen met speeksel.
# NOOIT de lenzen of het doosje van de lenzen afspoelen met kraanwater.
met speeksel?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:31 schreef Crack_david het volgende:
http://www.lens.nl/pages/(...)ens_handl_zacht.html
[..]
hhmm dat doe ik toch beide regelmatig![]()
jai k heb wel eens dat mn lens spontaan uitvalt, dan leg ik hem even op het puntje van mn tong om hem weer vochtig te makenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:34 schreef The6thgate het volgende:
[..]
met speeksel?![]()
het doosje uitspoelen met kraanwater doe ik ook wel eens
ja, das het makkelijkste... al zegt mn opticien weer dat ik het anders moet doen, omdat me lenzen dan kunnen gaan breken... ach ja, das zo'n kleine kansquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:34 schreef Ilsjuhh het volgende:
-je vinger dr op zetten en ze naar beneden duwen....
-duim en wijsvinger op je oog zetten aan de zijkant van de lens en ze naar elkaar duwen zodat de lens "dubbel" klapt
Vanwege kalk en andere 'rommel' wat er in leidingwater zit.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:04 schreef frenkck het volgende:
Waarom zou je de bakjes niet mogen schoonspoelen met kraanwater, kans op bacterie infectie? Ik vind het wel zo fris om ze elke dag even goed schoon te spoelen. Heb er nooit last van gehad.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 10:51 schreef mic_forever het volgende:
Tja uitdoen, ik pak gewoon met m'n duim en wijsvinger NAGEL me lens voorzichtig, gaat perfect.
hoezo je grijpt tog de lens vast, ík knijp niet me hele oog fijn met me lens, gewoon alleen de lensquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:01 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
![]()
Je beseft dat dat ontzettend slecht voor je ogen is?
Als je je lens nou eerst naar onder veegt van je pupil af, dan plooit je lens toch al omdat de bolling niet meer goed is. Dan heb je geen nagel meer nodig om je lens te pakken.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:08 schreef mic_forever het volgende:
[..]
hoezo je grijpt tog de lens vast, ík knijp niet me hele oog fijn met me lens, gewoon alleen de lens
Maargoed als je jezelf wat beter onderbouwt zal ik is kijken of er een verandering mogelijk is![]()
Ach, en over een paar weken ben je in 2 minuten klaar inc. handjes wassen enzoquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:07 schreef Samsonneke het volgende:Het inzetten is nu ook gelukt. Ik leg mijn duim op mijn bovenooglid en mijn wijsvinger op mijn onderooglidg. Dan trek ik ze uit elkaar en douw ik de lens er met mijn andere hand, de wijsvinger daarvan, erin! Bij het rechter uur duurde het wel even (20 min), maar bij de andere had ik het in 2 minuten
!
Dat bakje waarin ik de lenzen bewaar, spoel ik altijd uit met lenzenvloeistof (de goed-voor-je-ogen vloeistof).
Nagels en hoornvlies is geen goede combinatie. En zoals je het beschrijft is de kans dat je met je nagel het hoornvlies raakt erg groot. De reden dat een opticien je altijd aanraadt (hoort aan te raden) om je nagels kort te houden is juist om te voorkomen dat je nagels je ogen raken. Ook de combinatie nagels en lenzen zelf is in verband met beschadigingen niet gelukkig, hoewel minder dramatisch.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:08 schreef mic_forever het volgende:
[..]
hoezo je grijpt tog de lens vast, ík knijp niet me hele oog fijn met me lens, gewoon alleen de lens
Maargoed als je jezelf wat beter onderbouwt zal ik is kijken of er een verandering mogelijk is![]()
Dwaas, het zijn jouw ogenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:08 schreef mic_forever het volgende:
[..]
Over een tijdje kan je het met een hand.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:07 schreef Samsonneke het volgende:Het inzetten is nu ook gelukt. Ik leg mijn duim op mijn bovenooglid en mijn wijsvinger op mijn onderooglidg. Dan trek ik ze uit elkaar en douw ik de lens er met mijn andere hand, de wijsvinger daarvan, erin! Bij het rechter uur duurde het wel even (20 min), maar bij de andere had ik het in 2 minuten
!
Dat bakje waarin ik de lenzen bewaar, spoel ik altijd uit met lenzenvloeistof (de goed-voor-je-ogen vloeistof).
Maandlenzen waar je 1,5 tot 2 maanden mee doet kan nooit fris zijn.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:46 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Over een tijdje kan je het met een hand.
Bij het indoen leg ik de lens op mijn wijsvinger, met mijn middelvinger doe ik mijn onder ooglid een beetje naar beneden, wenkbrauwen een beetje omhoog doen zodat je bovenste ooglid wat omhoog komt en dan prop ik de lens erin.
en dan na een maandje of 1,5/2 haal ik ze er weer uit (ideaal, 24 uurs maandlenzen!!!)
Ik heb er ook nooit zo'n vertrouwen in, nee. Ik kan me niet goed voorstellen dat dat op de lange termijn goed is.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:47 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Maandlenzen waar je 1,5 tot 2 maanden mee doet kan nooit fris zijn.
het is over het algemeen bekend dat je sowieso niet aan je ogen moet komen na pepers te hebben gesnedenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 09:28 schreef SiGNe het volgende:
haal trouwens nooit je lenzen uit je oog als je net pepers hebt gesneden [afbeelding]![]()
![]()
Ik gok dat je lens te droog is. Probeer eens een paar minuten een paar keer goed te knipperen. Mocht dat niet helpen dan misschien wat lensvloeistof in je oog doen. Als laatste optie kun je je lens opnieuw inzetten. Let er bij het inzetten op dat je lens voldoende vochtig is.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:10 schreef Samsonneke het volgende:
Overigens zie ik nu best wazig. Is dat normaal op het begin?
dat kan, had ik ook wel een beetje in het beginquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:10 schreef Samsonneke het volgende:
Overigens zie ik nu best wazig. Is dat normaal op het begin?
Precies, als je te lang hebt zitten prutsen om ze in te doen worden ze vrij droog.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:13 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Ik gok dat je lens te droog is. Probeer eens een paar minuten een paar keer goed te knipperen. Mocht dat niet helpen dan misschien wat lensvloeistof in je oog doen. Als laatste optie kun je je lens opnieuw inzetten. Let er bij het inzetten op dat je lens voldoende vochtig is.
Ik spoel hem niet eens zo heel vaak om, misschien elke anderhalf tot twee weken een keer. Omspoelen doe ik dan met wat lensvloeistof (uit het flesje dus). Klein beetje schone vloeistof erin, bakje dicht, goed schudden, leeggooien, klaar.quote:Op maandag 7 augustus 2006 03:30 schreef Xalopalyps het volgende:
Ik heb harde lenzen en kan ze ook mooi met een soort van zuignapje uithalen, mijn oogleden gaan echt zeer doen door dat getrek.
Maar van dat lenzenbakje niet met kraanwater uitspoelen schrik ik nogal, ik doe dit al jaren, waarmee moet ik hem dan uitspoelen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |