abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40427004
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:25 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Die raketten van Hizbollah spelen Israel in de kaart dus ik heb er geen problemen mee.
Het valt onder de categorie tijdelijk ongemak.
selectieve lezert
pi_40427007
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

jij zegt toch Hezbollah kontkruipers olmert kontkruiper?! (K)
Niet erg origineel maar goed je mag je mening geven
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_40427030
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

selectieve lezert
Dat vraagt om een nadere toelichting want ik snap de betekenis ervan niet
pi_40427035
Ah sp3c , goed dat je er bent, even het volgende, het verhaal dat Israël ambulances van het Rode Kruis beschiet met raketten. Kijk eens naar de volgende foto's. Een raket brengt toch veel meer schade aan daarbinnen?

pi_40427051
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:25 schreef elcastel het volgende:

[..]

Kan je hier een mooie zin van maken, ik snap er geen bal van ?
[de zin waarop ik reageerde---> ]Mee eens, maar toch is dat 'hij begon' principe precies waar het hele conflict op drijf,

maar dan kijken we naar aanvallen zoals met die Hezbollah raketten, zo is onze wereld maar gelukkig krabbelt de EU al een beetje terug.

Oftewel speelt Israel het zo dat Hezbollah als eerste de raket afvuurde dus dat Israel alleen reageert en het op die manier schetsen is veel te gemakkelijk en zelfs kinderlijk omdat er veel meer speelt dan die ene eerste raket, zowel ervoor als erna.
pi_40427060
Dus gewoon gelogen van Hizbollah , nou ja dat zijn we wel gewend
  Moderator woensdag 2 augustus 2006 @ 19:28:39 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40427065
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:22 schreef elcastel het volgende:

[..]

Mee eens, maar toch is dat 'hij begon' principe precies waar het hele conflict op drijft.
onzin

je hebt twee partijen die elkaar met een beetje geluk willen vernietigen, niet omdat de een of de ander is begonnen maar omdat ze elkaar met een beetje geluk willen vernietigen

nu moet iemand die 2 duidelijk maken dat dat beetje geluk er niet inzit en dan kunnen de onderhandelingen beginnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40427118
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

[de zin waarop ik reageerde---> ]Mee eens, maar toch is dat 'hij begon' principe precies waar het hele conflict op drijf,

maar dan kijken we naar aanvallen zoals met die Hezbollah raketten, zo is onze wereld maar gelukkig krabbelt de EU al een beetje terug.

Oftewel speelt Israel het zo dat Hezbollah als eerste de raket afvuurde dus dat Israel alleen reageert en het op die manier schetsen is veel te gemakkelijk en zelfs kinderlijk omdat er veel meer speelt dan die ene eerste raket, zowel ervoor als erna.
Het toont alweer aan dat je je niet in de geschiedenis verdiept hebt, dan is het moeilijk discussieren met een onwetende.
pi_40427138
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:30 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Het toont alweer aan dat je je niet in de geschiedenis verdiept hebt, dan is het moeilijk discussieren met een onwetende.
owja, op één keer na kan Israel altijd zeggen, maar wij begonnen niet.
Jij lijkt mij meer ontwetend dan ik zelf ben
pi_40427185
persoonlijke vetes in fotoboek graag mensen straks wordt ie weer dichtgegood
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 2 augustus 2006 @ 19:34:09 #211
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_40427239
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:28 schreef sp3c het volgende:
onzin

je hebt twee partijen die elkaar met een beetje geluk willen vernietigen, niet omdat de een of de ander is begonnen maar omdat ze elkaar met een beetje geluk willen vernietigen
Nou Israël valt Libanon aan, omdat er raketten van Hezbollah vandaan komen (en dat ontvoeringverhaal ja), Hezbollah doet dat omdat er talloze gevangenen in Israël zitten, die geen proces krijgen. Die zitten daar weer omdat .... en blablabla

En zo weet elke partij daar elke keer wel weer iets van de ander aan te wijzen wat dan weer de oorzaak van het volgende conflict kan worden. Dáár doelde ik op, wat hun eigenlijke redenen zijn kan ik alleen maar naar gissen. Al weet ik van de achterliggende ideëen van Hezbollah en Hamas wel wat.
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 19:34:51 #212
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_40427267
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:30 schreef lionsguy18 het volgende:
Anders leg jij het hem even uit, betwetertje.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 19:36:28 #213
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40427300
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 18:31 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ja, dat vraag ik mij ook af. Veel mensen hier geven af op Israel omdat ze ook kinderen doden bij hun aanvallen. Maar je hoort ze eigenlijk nooit over het feit dat deze kinderen compleet blootgesteld worden aan gevaar door H&H. Waarom hoor ik jullie hier niet over, ik kan me namelijk niet voorstellen dat als je zo om kinderen geeft dat je het er dan mee eens bent dat ze op deze manier misbruikt worden?
damn dude, dat is al vanaf het prille begin mijn standpunt. iemand die in staat is onschuldige burgers te doden, is ook in staat 'onschuldige' burgers het eeuwige firdows te beloven.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator woensdag 2 augustus 2006 @ 19:38:39 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40427361
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:27 schreef schatje het volgende:
Ah sp3c , goed dat je er bent, even het volgende, het verhaal dat Israël ambulances van het Rode Kruis beschiet met raketten. Kijk eens naar de volgende foto's. Een raket brengt toch veel meer schade aan daarbinnen?

[afbeelding]

[afbeelding]
lijkt mij een mortierinslag?

hij gaat door het grote gat naar binnen en ontploft door de inslag en de scherven komen door de kleine weer naar buiten, dat zou het interieur verklaren want het projectiel raakt de grond niet en ontploft naar boven (vandaar schuttersputjes)

maar ... raketten komen in alle soorten en mate, een apache kan dat met zijn ongeleide raketjes ook best gedaan hebben (als hij ze recht naar beneden schiet wat op zich al onwaarschijnlijk is maar misschien reed de ambulance bergopwaarts) iig geen anti tank raket ofzo als Maverick want dan blijft er echt niets meer van over (de hitte alleen al)

maar ik weet het eigenlijk niet, als ik er bij ben doen ze altijd alsof ze die bommen droppen want het kost allemaal geld
maar volgens mij heb ik nog wel een foto van een personenbusje dat in bosnie door een mortier is geraakt dat lijkt er wel aardig op maar dan moet ik zoeken

maar als je ook weet wat voor toestel het gedaan zou hebben wordt het al wat makkelijker want het incident is mij verder niet bekend
  woensdag 2 augustus 2006 @ 19:41:17 #215
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40427428
denk dat hezballah, met hun schaarse middelen, alle smerigheid uit de kast trekken om in iedergeval het beeld te scheppen dat israel de eeuwige boosdoener is. ze hebben voor exact dat doel, israel vernietigen, hun leven over. leuk vechten...
  Moderator woensdag 2 augustus 2006 @ 19:42:31 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40427460
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:34 schreef elcastel het volgende:

[..]

Nou Israël valt Libanon aan, omdat er raketten van Hezbollah vandaan komen (en dat ontvoeringverhaal ja), Hezbollah doet dat omdat er talloze gevangenen in Israël zitten, die geen proces krijgen. Die zitten daar weer omdat .... en blablabla

En zo weet elke partij daar elke keer wel weer iets van de ander aan te wijzen wat dan weer de oorzaak van het volgende conflict kan worden. Dáár doelde ik op, wat hun eigenlijke redenen zijn kan ik alleen maar naar gissen. Al weet ik van de achterliggende ideëen van Hezbollah en Hamas wel wat.
.
das waar

maar een verantwoordelijke zoeken en dan alles van de andere partij blindelings goedkeuren is dom
iedereen is schuldig, Hezbollah is schuldig omdat zij het gevecht hun steden in hebben gebracht, Israel is schuldig omdat een 500pond zowieso wat overdreven is voor een katyusha en de VN omdat ze het nooit zover hadden moeten laten komen

en dan laat ik het al dan niet bestaan van die Katyusha naast het gewraakte gebouw in Qana nog in het midden
pi_40427475
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:41 schreef zoalshetis het volgende:
denk dat hezballah, met hun schaarse middelen, alle smerigheid uit de kast trekken om in iedergeval het beeld te scheppen dat israel de eeuwige boosdoener is. ze hebben voor exact dat doel, israel vernietigen, hun leven over. leuk vechten...
ja, dat gaat ver he, net zoals de Palestijnen die met zelfmoordaanslagen iets proberen te bereiken. Wat een haat naar israel, onvoorstelbaar. Al Jazeera werkt natuurlijk wel mee
pi_40427529
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

das waar

maar een verantwoordelijke zoeken en dan alles van de andere partij blindelings goedkeuren is dom
iedereen is schuldig, Hezbollah is schuldig omdat zij het gevecht hun steden in hebben gebracht, Israel is schuldig omdat een 500pond zowieso wat overdreven is voor een katyusha en de VN omdat ze het nooit zover hadden moeten laten komen

en dan laat ik het al dan niet bestaan van die Katyusha naast het gewraakte gebouw in Qana nog in het midden
had de VN dan wat kunnen doen? Elk land haakt op dit moment af met militaire hulp bieden en zo machtig is de VN ook niet toch
pi_40427576
Ja sp3c, ik weet niet om wat voor toestel en raketten het gaat.

Het verhaal: Red Cross ambulances destroyed in Israeli air strike on rescue mission

Nou ja, laat maar zitten verder. Ik vroeg het me enkel af.

Thanks .
  woensdag 2 augustus 2006 @ 19:46:15 #220
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_40427577
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:44 schreef opgebaarde het volgende:
had de VN dan wat kunnen doen? Elk land haakt op dit moment af met militaire hulp bieden en zo machtig is de VN ook niet toch
Rapporteren, meer kunne nze niet lijkt me. Verder is de VN zo sterk als de inzet van haar leden. Dat zegt meer over de leden dan de VN zelf natuurlijk.
pi_40427587
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ja, dat gaat ver he, net zoals de Palestijnen die met zelfmoordaanslagen iets proberen te bereiken. Wat een haat naar israel, onvoorstelbaar. Al Jazeera werkt natuurlijk wel mee
Zat net naar een item op CNN te kijken dat ging over de "Arabische" berichtgeving
en hoe daar in geknipt en geplakt werd.
Kunnen ze bij Fox nog wat van leren.
  Moderator woensdag 2 augustus 2006 @ 19:47:46 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40427629
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:46 schreef schatje het volgende:

Het verhaal: Red Cross ambulances destroyed in Israeli air strike on rescue mission

Thanks .
eerste wat in mij opkwam was mortierinslag iig
  woensdag 2 augustus 2006 @ 19:50:36 #223
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40427700
02 Augustus 2006 19:16
Kort buitenlands nieuws
In Rome zijn zo'n 20 joodse winkels verspreid over de stad met hakenkruizen beklad. Ook zijn de sloten dichtgeplakt en zijn spullen vernield. In pamfletten zegt de groep Gewapende Revolutionaire Fascisten dat de actie te maken heeft met de Israëlische acties in Libanon.

bron nos

kijk daar komen de ware kakkerlakken naar boven. dag femke, dag duyvendak, dag afa, dag ael...
  Moderator woensdag 2 augustus 2006 @ 19:51:53 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40427740
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

die 2000 man UNIFIL zijn in hun eentje krachtiger als Hezbollah, geef ze de opdracht Hezbollah te ontwapenen en een paar duizend man extra dan was het zo gebeurt op een paar kleine schermutselingen na dan want de wereld keek op dat moment naar Kosovo en Irak

hadden ze meteen moeten doen toen Israel zich terugtrok, en heel libanon in de overwinningsroes was, nu kan het niet meer, althans het kan wel maar het wordt een stuk linker
  Moderator woensdag 2 augustus 2006 @ 19:58:15 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40427922
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:46 schreef schatje het volgende:

Thanks .
mijn eerste gedachte over die foto's was iig een mortierinslag en de verwondingen (shrapnel) bevestigen dat alleen maar
'
dan kun je zeggen dat de voertuigen aan het rijden was en het moeilijk is om twee hits op twee verschillende voertuigen te plaatsen en dat is helemaal waar want het zijn geen geleide wapens (enige geleide wapens die Israel heeft laten op zulke dunne autootjes zowieso geen gewonden achter) maar het is niet onmogelijk, Nederlandse mariniers raakten bv in 1995 een rijdende servische tank vol op de toren

ik zeg mortier, ik zoek nog wat fotos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')