dat zie ik niet gebeurenquote:
Ajax heeft verloren van het nog nieterige Spakenburg.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:59 schreef Erwtensoep het volgende:
Ach wat is lastig... Ze hebben met 2-2 gelijkgespeeld tegen het nietige MyPa
Een extra gemotiveerd Spakenburg he! Het was hun zoveeljarig bestaan of zoiets. EN dat moet gevierd worden. En wie zijn de Ajacieden dan om het feestgedruis te verstoren?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:29 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ajax heeft verloren van het nog nieterige Spakenburg.
0-4quote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:53 schreef F1Bas het volgende:
Opstelling:
Jesper Christiansen
Lars Jacobsen
Michael Gravgaard
Brede P. Hangeland
André Bergdølmo
Michael Silberbauer
Atiba Hutchinson
Tobias Linderoth
Jesper Grønkjær
Fredrik Berglund
Marcus Allbäck
Wissels: Martin Bergvold, Dan Thomassen en Martin Bernburg
Dat jullie het even weten wat we kunnen verwachten
Je ziet wat er met profs gebeurt wanneer de ene kant denkt dat ze er zijn en de andere kant voor het eerst als Deense ploeg de CL kan halen (kan me niet heugen dat ze dat ooit is gelukt?). Vorig jaar was het peentjes zweten thuis.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:43 schreef SocialDisorder het volgende:
Awh who am I kidding, het was gewoon slecht.
quote:2/8/2006 - Manchester neemt Ronaldo niet mee naar Amsterdam Tournament
(Gepost door RvN)
Manchester United neemt de in Nederland na het WK allerminst populaire Cristiano Ronaldo niet mee naar het Amsterdam Tournament komend weekend. Hij begon maandag pas met de training en de Britse club laat hem in Engeland verder trainen. Ook Louis Saha, Mikael Silvestre, Gabriel Heinze en Nemanja Vidic komen niet mee. Miljoenenaankoop Michael Carrick komt wel mee en zal zijn debuut maken voor Manchester op het AT.
Hehe same here..hoorde net dat er al 2 bussen rijdenquote:
Zeker geen amateur-team dus...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:53 schreef F1Bas het volgende:
Opstelling:André Bergdølmo
Jesper Grønkjær
Marcus Allbäck
En waar komt Brondby vandaan?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:52 schreef BobbyHill het volgende:
Heeft Ajax vorig jaar tegen Kopenhagen gespeeld? Ik dacht Brondby met die lange Skoubo.
las ik op nu.nlquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:06 schreef F1Bas het volgende:
Is het al zeker op woensdag dan?
dat dacht ik ook, maar nu.nl zegt dat de 2e wedstrijd om 20:30 begin.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:09 schreef Sethje het volgende:
Ja. 9 augustus en 23 augustus de return. altijd om 20.45 lijkt me.
duuuuuuuuh, maar ik wil het zien!!!!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:11 schreef Nega het volgende:
Ajax gaat het gewoon winnen van Kopenhagen, maak je niet druk zeg.
Mooi, dan kan ik beiden zien, thuiswedstrijd zelfs bezoeken als mijn supp. cc er tegen die tijd is.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:11 schreef Sethje het volgende:
Ja. op ajax.nl staat dat 23 augustus ajax-kopenhagen is.
quote:FC Kopenhagen opponent Ajax in voorronde Champions League
Helsinki, 2 augustus 2006
Ajax moet het in de derde voorronde van de UEFA Champions League zoals verwacht opnemen tegen FC Kopenhagen. De duels worden op woensdag 9 en 23 augustus gespeeld. Ajax begint met een uitwedstrijd.
De Denen speelden weliswaar de uitwedstrijd tegen MyPa'47 met 2-2 gelijk, maar hadden het eerste duel al met 2-0 gewonnen.
In Helsinki kwam Kopenhagen dankzij een vroeg doelpunt in de twaalfde minuut van Fredrik Berglund op een 0-1 voorsprong. Nog voor rust kwam MyPa'47 langszij, maar in de tweede helft namen de Denen wederom de leiding. Tobias Lindenroth zette Kopenhagen op 1-2. Hoewel de Finnen nog op 2-2 kwamen, was dat bij lange na niet voldoende om de wedstrijd te doen kantelen. Daardoor is Kopenhagen, dat met voormalige Ajacieden Jesper Gronkjaer en André Bergdolmo in de basisformatie speelde, de tegenstander van Ajax in de strijd om een Champions Leagueticket.
Het tijdstip van de wedstrijd Kopenhagen - Ajax op 9 augustus is nog niet definitief, maar het is wel zeker dat de thuiswedstrijd op woensdag 23 augustus om 20.30 uur aanvangt.
Moet je een seizoenskaart hebben om kaarten voor de CL te kunnen kopen?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:12 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Mooi, dan kan ik beiden zien, thuiswedstrijd zelfs bezoeken als mijn supp. cc er tegen die tijd is.
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:12 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Mooi, dan kan ik beiden zien, thuiswedstrijd zelfs bezoeken als mijn supp. cc er tegen die tijd is.
neuh. maar volgens mij heb je dan wel voorrang dacht ik? Staat duidelijk op AJAX.nl beschreven.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:13 schreef Nashje het volgende:
[..]
Moet je een seizoenskaart hebben om kaarten voor de CL te kunnen kopen?
Doe ff normaal zeg..quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:17 schreef Sethje het volgende:
clubcard 2 jaar geldig.... AJAX.NL voor de mensen onder ons die kunnen lezen
Ik weet best hoe het werkt, alleen moeten ze hem nog wel opsturenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:20 schreef Sethje het volgende:
hehe ja zoek dan ff naar de info. Het staat er allemaal uitgebreid op beschreven, sorry als ik je op je teentjes heb getrapt. KUSJE!:)
Eerst maar eens de voorronde winnen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:21 schreef Nashje het volgende:
Hmm dan moet ik maar wat seizoenskaarten regelen. Wil eigenlijk wel naar alle 3 de poulewedstrijden gaan.
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:24 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
ik weet niet hoelang jij al wacht op die kaart.![]()
verder niets mis mee hoor!
Er blijft voor ons zaterdag genoeg te fluiten over, ook zonder die homo.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:52 schreef Erwtensoep het volgende:
Slecht bericht voor de mensen die een lesje fluiten hebben genomen
[..]
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:23 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Eerst maar eens de voorronde winnen.
Gaan jullie nu al je eigen spelers en trainer uitfluiten na het verlies tegen Dortmund?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Er blijft voor ons zaterdag genoeg te fluiten over, ook zonder die homo.
dat was wel grappig. jij mag blijven, mits je je gedraagt.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:29 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Gaan jullie nu al je eigen spelers en trainer uitfluiten na het verlies tegen Dortmund?
Nu al? Wij beginnen nu pas. Jullie zijn na Katwijk al begonnenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:29 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Gaan jullie nu al je eigen spelers en trainer uitfluiten na het verlies tegen Dortmund?
Dat was Kuyt die stond te fluitenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:34 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nu al? Wij beginnen nu pas. Jullie zijn na Katwijk al begonnen.
Ik gedraag me altijdquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:32 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
dat was wel grappig. jij mag blijven, mits je je gedraagt.
Moet je nagaan, vorig jaar had ik er ook al een maar ik wacht nog op mijn nieuwe.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:16 schreef jna het volgende:
Raar dat je Supp CC er nog niet is F1Bas, die van mij heb ik sinds maandag en ik heb dat formulier pas 3 weken geleden opgestuurd.
Voor Europese uitwedstrijden heb je geen uitkaart nodig.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 02:24 schreef Jasza het volgende:
Ik zou wel gaan, maar een maat heeft geen uitkaart dus zal wel niet gaan. Denk niet dat ze voor deze CL wedstrijd ook seizoenkaarten toestaan. Doen ze bij groepsduels en 2e ronde wel.
quote:Vreemde in vertrouwde wereld
Gabri: „Ik groeide op als een Nederlandse voetballer”
AMSTERDAM, donderdag
Hij is nog een vreemde in het land dat hij eigenlijk al heel goed kent. Catalaanse leerling van de Hollandse school. Grootgebracht met het erfgoed en de geest van Johan Cruyff, het perfectionisme van Louis van Gaal en de serene klasse van Frank Rijkaard. „Drie verschillende personen, maar met hetzelfde idee”, zegt Gabriel Garcia de la Torre, kortweg Gabri, over de renaissance in Barcelona. De connectie werd uitgebreid met Henk ten Cate, de assistent van Rijkaard die veel invloed op Gabri had. En Ajax profiteerde mee, want morgen presenteert de 27-jarige middenvelder zich tijdens het LG Amsterdam Tournament aan het publiek. Als daar geen muziek in zit.
„We kenden Gabri wel als voetballer, maar hij stond niet op onze schaduwlijst. Zonder Ten Cate zou hij hier niet hebben gezeten, zo eerlijk moet ik zijn. Dit was gewoon een buitenkansje”, legt technisch directeur Martin van Geel uit. De Spanjaard was transfervrij en behoort in de ArenA niet eens tot de grootverdieners. Dat zegt alles over zijn mentaliteit of, nog beter, zijn bevlogenheid. In Spanje kent iedereen de Hollandse school, er wordt veel over gesproken – soms smalend, vaak bewonderend – maar nooit waagde iemand de sprong omlaag.
„Jonge spelers kijken altijd naar de grote landen en laten het economische aspect zwaar wegen. Voor mij ligt het anders. Ik heb al veel ervaring opgedaan in de Spaanse competitie en maak geld ondergeschikt aan de verandering waarnaar ik op zoek was. Ajax is een grote club, met een mooie speelstijl en een trainer die ik goed ken. Mijn motivatie is het sportieve aspect.”
Ze bestaan dus nog, de voetballers die een mega-aanbieding (van Blackburn Rovers) links laten liggen. Ooit zag hij Gaizka Mendieta, ster van Valencia en het nationale elftal, vertrekken naar het beloofde voetballand. Inmiddels drievoudig miljonair, maar verstoken van waardering en verteerd door heimwee naar de gloriedagen.
Gabri stond ruim een jaar aan de kant met een zware knieblessure, werd daarna nog eens drie maanden geplaagd door een zeurende enkel, maar kijkt desondanks spinnend van tevredenheid terug op de samenwerking met het duo Rijkaard-Ten Cate. Hij vertelt dat vrijwel niemand vreemd opkeek toen de complementaire Amsterdammers in Barcelona werden gepresenteerd.
„Iedereen kende Rijkaard natuurlijk als voetballer, niet als trainer. Maar er was een nieuwe situatie ontstaan, met veel nieuwe mensen op de werkvloer. We accepteerden de verrassing, want de hele club was toe aan verandering. Het bleek een perfecte combinatie. Ze hebben allebei een goed hart en ik denk dat een team ook geleid moet worden door twee mensen met verschillende karakters. Als Rijkaard rustig was, hadden wij vaak de neiging ook wat rustiger achterover te leunen, maar dan zat Genk er juist bovenop. Alles was in balans. Ze gedroegen zich nooit als helden, bleven op de achtergrond. Dat werd heel erg gewaardeerd.”
Het leven van zijn werkende ouders speelde zich af in de zoutmijnen en de textielindustrie van Sallent, een gemeente van de provincie Barcelona. Veel te snel echter overleed zijn vader. Gabri was zes. Zijn moeder deelde daarna de droom met haar zoon en offerde zich op om de jonge voetballer een paar keer per week naar Sabadell te brengen; zestig kilometer heen en terug. Het was de moeite waard, want Gabri speelde zich in de kijker bij Barcelona en zou er dertien seizoenen blijven.
In die periode is de Nederlandse link geen moment verdwenen. „Ik woonde in Spanje, maar groeide op als een Nederlandse voetballer. Ik heb het op alle niveaus meegekregen. De trainers hadden hun eigen aanpak, maar dachten hetzelfde over voetbal”, aldus Gabri, die qua spel dan ook moeiteloos lijkt te integreren binnen Ajax. „Zijn enige probleem is nog de communicatie”, aldus Ten Cate. Gabri is de eerste om die kritiek te onderschrijven. Hij merkt nu in feite hoe snel en goed Nederlanders zich in Barcelona aanpasten door vlug de taal te spreken en zo het respect van de kritische Catalaan te verdienen. Maar daardoor viel er op het trainingsveld praktisch nooit een Nederlands woord dat hem is bijgebleven.
„Daar maak ik me op dit moment zorgen om. De dingen die ik zie, of aanwijzingen die ik wil geven, kan ik nog niet goed overbrengen. Ik begin nu met twee lessen per week, want ik wil me zo snel mogelijk verstaanbaar maken in het veld. Gelukkig hoef ik niet meer te wennen aan het systeem. De trainingen zijn voor mij herkenbaar, de opdrachten ook. Eigenlijk is bijna alles gewoon hetzelfde gebleven.”
Bel Ajax ff op dan. Als je meteen om 10uur belt, is de wachtrij nog niet zo lang. Als je pas om een uurtje of 11 belt, is er een kans dat er een stuk of 10 wachtenden voor je in de rij staan.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:23 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Moet je nagaan, vorig jaar had ik er ook al een maar ik wacht nog op mijn nieuwe.
Toch vreemd.quote:3/8/2006 - Ten Cate gisteren bij PSV ipv bij FC Kopenhagen
(Gepost door RvN)
Het Algemeen Dagblad meldt dat Henk ten Cate gisterenavond wel een tripje maakte, maar niet om de komende Champions League tegenstander FC Kopenhagen te bekijken in het duel tegen Mypa. Daarvoor lijkt hij blindelings te vertrouwen op zijn analisten. Zelf was hij in het Duitse Beeck om PSV te bekijken in het duel tegen Alemannia Aachen. PSV is over anderhalve week tegenstander in de strijd om de Johan Cruijff Schaal. In een matige wedstrijd speelde PSV overigens met 1-1 gelijk.
Ook zonder (Europese) uitkaart en zelfs met Clubcard kun je naar Kopenhagen. Geen smoesjes meerquote:FC Kopenhagen - AFC Ajax
UEFA Champions League
Wo. 9 augustus 20.30 uur
National Stadium Parken
Start verkoop donderdag 3 augustus
Prijs 43.20
Voordat u een OWB (=Omwisselbiljet) koopt voor deze UEFA Champions League wedstrijd, adviseren wij u om de 'VOORWAARDEN' onder aan deze pagina goed door te lezen.
Max. 1 kaart per CC
Start voorverkoop via TicketBox:
Do. 3-8 10.00 uur: Alle Europese uitkaarthouders
Vr. 4-8 10.00 uur: Alle uitkaarthouders
Einde voorverkoop TicketBox:
Zo. 6-8 17.00 uur
Start voorverkoop via Ajax Supportersbalie:
Za. 5-8 11.00 uur: Ajax SCC/Supp.CC/Kids CC/CC
Einde voorverkoop Supportersbalie:
Ma. 7-8 16.00 uur
Openingstijden balie:
Zat. 5-8: 11.00 tot 14.00 uur
Ma. 7-8: 10.00 uur tot 16.00 uur
(dat de balie geopend is op za. en ma. is een éénmalige uitzondering)
Belangrijke Voorwaarden ‘kopen Omwisselbiljet’
1. Iedere persoon die een omwisselbiljet (OWB) wil kopen voor deze Europese uitwedstrijd zal al in het bezit moeten zijn van een Ajax SCC, Supp. CC, Kids CC of Ajax CC. Iemand zonder één van deze Club Cards kan geen OWB kopen. Let op: er kunnen geen Ajax Club Cards meer worden aangeschaft voor deze wedstrijd.
2. Een ieder zal PERSOONLIJK langs moeten komen bij de balie (m.u.v. Europese Club Card- en (voorrang) uitkaarthouders) om een omwisselbiljet te kopen! Dit betekent dat er nadrukkelijk geen OWB aan de balie worden verstrekt voor vrienden, kennissen, etc.
3. Een OWB wordt bij de balie alleen verstrekt op vertoon van een geldige Club Card en een geldig legitimatiebewijs: paspoort, ID-kaart óf rijbewijs.
4. Alle Europese Club Card- en (voorrang) uitkaarthouders dienen een OWB via Ticketxbox te kopen.
5. Er worden geen OWB’s op naam gezet bij de Ajax Balie! Iedere gewone Ajax SCC, Supp. CC, Kids CC of Ajax CC houder dient persoonlijk bij de Ajax balie langs te komen om een OWB te kopen!
6. Een OWB is wel overdraagbaar tussen Europese Club Card- of (voorrang) uitkaarthouders onderling.
7. Iedereen die naar Kopenhagen afreist dient zijn OWB, Club Card en paspoort/ID-Card mee te nemen (in buitenland is rijbewijs niet geldig).
Als ik mijn kaart ooit eens krijgquote:Op donderdag 3 augustus 2006 09:59 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ook zonder (Europese) uitkaart en zelfs met Clubcard kun je naar Kopenhagen. Geen smoesjes meer
Aldus VI.nlquote:3/8/2006 10:07
De oefennederlaag tegen FC Volendam bracht aan het licht dat de defensie het zorgenkindje is van Sparta. Om dat probleem aan te pakken heeft de Rotterdamse club z'n licht opgestoken bij Ajax.
Sparta heeft in Amsterdam z'n belangstelling voor Emmanuel Boakye en Robbert Schilder kenbaar gemaakt. Een van de twee jonge Ajacieden zou als huurling trainer Wiljan Vloet alternatieven bieden voor de backposities.
Van Boakye is bekend dat hij mag worden verhuurd. Bij Schilder staan de zaken er minder duidelijk voor. 'Het probleem is echter dat hij op dit moment bij de A-selectie van Ajax zit en het niet duidelijk is of hij weg mag', aldus Sparta-directeur Peter Bonthuis in het AD.
Max. 1 kaart per CCquote:Op donderdag 3 augustus 2006 02:24 schreef Jasza het volgende:
Ik zou wel gaan, maar een maat heeft geen uitkaart dus zal wel niet gaan. Denk niet dat ze voor deze CL wedstrijd ook seizoenkaarten toestaan. Doen ze bij groepsduels en 2e ronde wel.
Inderdaad en Sparta is een leuke clubquote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:43 schreef Vom het volgende:
[..]
Aldus VI.nl
Goede zaak voor die jongens om wat ervaring op te doen. Al denk ik dat Schilder het niet zal zien zitten aangezien hij dan op de back positie moet![]()
Moet toch gewoon gewonnen worden....quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:45 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ja dus, lijkt mij een stuk minder belangrijk.
PSV is nagenoeg niet veranderd, hij kon beter bij Kopenhagen gaan kijken.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Moet toch gewoon gewonnen worden....
Enige voetbalclub van Rotterdam, volgens ene J. Deelder.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:47 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Inderdaad en Sparta is een leuke club![]()
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Enige voetbalclub van Rotterdam, volgens ene J. Deelder.
Ja idd, maar ik las in De Telegraaf dat De Boer en Groenendijk waren gaan kijken naar MyPa-Kopenhagen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:45 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ja dus, lijkt mij een stuk minder belangrijk.
Ik neem aan dat de thuiswedstrijd wel iets goedkoper is. 43 Euro is wel ERG veel ja.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:59 schreef devv05 het volgende:
Wel belachelijk duur, ruim 43 euro voor een kaartje in de VOORRONDE
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:54 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Is die 43 euro inclusief vervoer?
Nee. Vervoer moet je zelf regelen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:54 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Is die 43 euro inclusief vervoer?
longsleeve is wel cool.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:20 schreef Urquhart het volgende:
Het shirt waar wij (hopelijk) Europa mee ingaan.
[afbeelding]
Adidas strepenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:20 schreef Urquhart het volgende:
Het shirt waar wij Europa mee ingaan.
[afbeelding]
Adidas gerelateerde onzin.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:22 schreef BobbyHill het volgende:
Wat zijn die dingen links- en rechtsonder?
Ik weet nog wel leukere uitspraken van m.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Enige voetbalclub van Rotterdam, volgens ene J. Deelder.
Jammer is dat, het shirt wordt te druk op een of andere manier, erg jammer.quote:
Ze zijn te aanwezig, dat vind ik er niet mooi aan.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:56 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik heb niks tegen de adidas strepen. Vind het wel een mooi shirt.
De negers zijn nou eenmaal in de meerderheid en die hebben t 's winters koudquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:59 schreef SiemeN het volgende:
En dat longsleeve.. daar ben ik ook nog altijd niet over uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |