abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:21:34 #101
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40401852
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:16 schreef One_of_the_few het volgende:

Als de pvda in 5 jaar zoveel kapot kan maken dat cda en vvd 20 jaar nodig hebben om het te reparen dan zijn ze zelf zwaar en zwaar incompetent.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:35:06 #102
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40402299
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:19 schreef One_of_the_few het volgende:
Precies. Maar dat heel nederland er toen om vroeg vergeten we liever.
Het is veel makkelijker om links de schuld te geven. Vraag me af of zulke mensen ook het woord zelfreflectie kennen?..
Het is nogal makkelijk om mijn bewering enkel op de gastarbeiders toe te splitsen. Ook waren er (heel veel meer) reguliere immigranten en asielzoekers. Toen Bolkestein daartegen ageerde stond de pvda voorop met verhalen over onderbuikgevoelens.

Maar eigenlijk was het een voorbeeld van puinhoop en opruimen, niet van pvda. Maar wie de schoen past..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:39:30 #103
99433 Tup
Tupperwaar
pi_40402409
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 01:11 schreef misantropia het volgende:
En kijk eens hoe die linkse partijen nu zijn, precies hetzelfde, de SP is zelfs nog erger geworden, al die linkse partijen willen zelfs de grenzen weg hebben..............
dat is dan echt het einde van alles
...hmmm behalve Polen die komen bij de SP het land niet binnen. De SP steunde ook Verdonks integratiecursus volgens mij. Ik geloof multiculti en links echt onterecht op 1 hoop worden gegooid.
Wasserwunderland
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:45:25 #104
99433 Tup
Tupperwaar
pi_40402600
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 22:16 schreef Napalm het volgende:
Wat bedoel je, het opruimen of de schuld van de pvda? De intergratieproblematiek is een mooi opruim-voorbeeld; je laat mensen eenmalig binnen en als je pecht hebt zit je een migrantenleven lang met een probleem.
Wat we nu met de Polen gaan doen bedoel je? Ach ja, die werken harder..
Wasserwunderland
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:50:54 #105
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40402754
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:35 schreef Napalm het volgende:

[..]

Het is nogal makkelijk om mijn bewering enkel op de gastarbeiders toe te splitsen. Ook waren er (heel veel meer) reguliere immigranten en asielzoekers. Toen Bolkestein daartegen ageerde stond de pvda voorop met verhalen over onderbuikgevoelens.

Maar eigenlijk was het een voorbeeld van puinhoop en opruimen, niet van pvda. Maar wie de schoen past..
Die trekt het aan. Dan het onderwijs en het innovatieplatform van nu in relatie tot immigratie. Nederlandse top mensen trekken weg. Geen geld voor gedegen onderzoek en de goede teams die er waren ten tijde van Lorentz zijn er niet meer. Nu kan je niet altijd een einstein hebben, maar de mogelijkheden om tot een succes te komen zijn er nu niet meer. Die mensen die toen hier kwamen, asielzoekers als je zo zo wilt noemen, waren toen wel een stuk slimmer, men trok wel de slimmere mensen aan. nu maakt men van een vwo scholieren een prestige strijd om die het land uit te krijgen. Dit kabinet heeft echt weinig tot niks voor de kenniseconomie gedaan. Ik weet ook wel dat je op onderwijs niet alleen rechts daarop kan aankijken, net zo min je links alleen op het integratie stuk kan aankijken. Dan zijn de andere partijen wel heel incompetent geweest die tijd. het is een meerpartijen stelsen en geen dictatorschap. Het mekaar verwijten van 1 bepaald onderwerp vind ik vrij kortzichtig.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 2 augustus 2006 @ 00:15:16 #106
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40403489
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:45 schreef Tup het volgende:
Wat we nu met de Polen gaan doen bedoel je? Ach ja, die werken harder..
Dat kan een ramp worden die Polen..Er is nu al een topic over Polen, de nieuwe marokkanen?
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:50 schreef One_of_the_few het volgende:
Die trekt het aan. Dan het onderwijs en het innovatieplatform van nu in relatie tot immigratie. Nederlandse top mensen trekken weg. Geen geld voor gedegen onderzoek en de goede teams die er waren ten tijde van Lorentz zijn er niet meer. Nu kan je niet altijd een einstein hebben, maar de mogelijkheden om tot een succes te komen zijn er nu niet meer. Die mensen die toen hier kwamen, asielzoekers als je zo zo wilt noemen, waren toen wel een stuk slimmer, men trok wel de slimmere mensen aan. nu maakt men van een vwo scholieren een prestige strijd om die het land uit te krijgen.
Ik denk dat als je voorstelt om de huidige immigratie-eisen te vervangen door een stelsel op basis van ipv zielige verhalen je heel rechts NL mee hebt. Alleen een EN-EN programma gaat niet werken.
quote:
Dit kabinet heeft echt weinig tot niks voor de kenniseconomie gedaan.
Er was ook weinig geld met het tekort tegen de EU norm aan. Maar volgens mij lopen de technologiesubsidies van EZ gewoon door.
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:50 schreef One_of_the_few het volgende:Ik weet ook wel dat je op onderwijs niet alleen rechts daarop kan aankijken,
Ik zou wel even willen weten waarom je rechts uberhaupt op het onderwijs aan wil kijken? De grootste ramp voor het onderwijs is het linkse ideaal van gelijke kansen resultaten. Richten op de zwaksten. Onderwijs zou zich veel meer op de toppers moeten richten als je de kenniseconomie wil bevorderen. .
quote:
net zo min je links alleen op het integratie stuk kan aankijken. Dan zijn de andere partijen wel heel incompetent geweest die tijd. het is een meerpartijen stelsen en geen dictatorschap. Het mekaar verwijten van 1 bepaald onderwerp vind ik vrij kortzichtig.
Er is maar één rechtse partij geweest (escl LPF) met een aanzienlijk zetel aantal. Maar zelfs de VVD zwalkte onder Dijkstal.

[ Bericht 4% gewijzigd door Napalm op 02-08-2006 00:51:13 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40403653
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 00:15 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik zou wel even willen weten waarom je rechts uberhaupt op het onderwijs aan wil kijken? De grootste ramp voor het onderwijs is het linkse ideaal van gelijke kansen resultaten. Richten op de zwaksten. Onderwijs zou zich veel meer op de toppers moeten richten.
[..]
De nederlandse top teams in de wetenschap kwam voor een groot deel doordat men in Nederland goed onderzoek kon doen met goede middelen. nu komt bijna geen goede buitenlandse wetenschapper meer naar nederland. Dan krijg je een IND die na 9 maanden pas een verblijfsvergunnig geeft die dan nog 3 maanden meer geldig is. geldigheid begint bij aanvraag, en de eerste jaren krijg je er 1 voor 1 jaar. Kan je weer tijden wachten voordat je de volgende krijgt. Ondertussen heb je elke keer gelazer met instanties die weer van andere instelling de bevestiging moeten dat je niet illegaal bent. En dit is geen grap, niet uit de duim gezogen, gewoon realiteit. En dit kabinet doet er helemaal niks aan.
het is voor buitenlandse toppers lastig om bij ons te werken. de makkelijkste weg is dan ook de VS. die hebben veel geld, goede mogelijkheden en laten toppers veel sneller toe. De meeste buitenlandse toppers die nederland heeft zijn vluchtelingen met hersens.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40403678
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 00:15 schreef Napalm het volgende:

Er is maar één rechtse partij geweest (escl LPF) met een aanzienlijk zetel aantal. Maar zelfs de VVD zwalkte onder Dijkstal.
En 1 echt linkse pvda onder den uyl. Daarom heeft het weinig zijn mekaar van dingen te beschuldigen.
And that is the news.''
  woensdag 2 augustus 2006 @ 00:35:17 #109
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40404074
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 00:20 schreef One_of_the_few het volgende:
De nederlandse top teams in de wetenschap kwam voor een groot deel doordat men in Nederland goed onderzoek kon doen met goede middelen. nu komt bijna geen goede buitenlandse wetenschapper meer naar nederland. Dan krijg je een IND die na 9 maanden pas een verblijfsvergunnig geeft die dan nog 3 maanden meer geldig is.
ik dacht dat er een aparte regeling was voor kenniswerkers? Die trouwens alweer flink misbruikt wordt? Groot probleem bij onderzoek is ook de moraliteit in NL. NL liep voorop met de bio& gen tech. In de rest van europa keek men jaloers naar ons. Politiek-morele bezwaren (mn GL& Christenlijk) hebben daar een flinke rem op gezet..
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 00:20 schreef One_of_the_few het volgende:

het is voor buitenlandse toppers lastig om bij ons te werken. de makkelijkste weg is dan ook de VS. die hebben veel geld, goede mogelijkheden en laten toppers veel sneller toe. De meeste buitenlandse toppers die nederland heeft zijn vluchtelingen met hersens.
De VS betaalt natuurlijk ook een factor 3 tot 10 keer zo goed. Precies wat ik bedoelde met richten op de zwakken.. Zelfs voor de subtoppers is de VS een Wahalla. En dan heb ik het nog niet eens over wat je netto overhoud in de VS tov hier. Tevens zit de top in de VS en die trekt andere top weer aan.
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 00:21 schreef One_of_the_few het volgende:

En 1 echt linkse pvda onder den uyl. Daarom heeft het weinig zijn mekaar van dingen te beschuldigen.
Ik bedoelde uberhaupt. De SP en GL hebben ook redelijke zetelaantallen. Overigens vergelijk de zetelaantallen eens tussen VVD en PvdA? Dat zou trouwens wel een mooie aanvulling op de OP zijn; zetelverdeling in de TK.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:25:23 #110
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40433372
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:16 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Als de pvda in 5 jaar zoveel kapot kan maken dat cda en vvd 20 jaar nodig hebben om het te reparen dan zijn ze zelf zwaar en zwaar incompetent.
Of links maakt er echt een bende van
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_40433647
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:25 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

dan zijn de andere partijen blijkbaar op dat tijdstip nog veel incompetenter dat ze dat hebben laten gebeuren. Ze hebben immers toch meegeregeerd. Als ze er echt een bende van gemaakt hebben, waarom trekken ze de stekker er niet uit?
CDA en VVD hebben ook hun verantwoordelijkheden in die tijd. Zoals je zelf zegt.
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:42 schreef Martijn_77 het volgende:

Maar alle partijen zijn voor hun karwei altijd van minimaal een andere partij afhankelijk waar ze compromissen mee moeten sluiten
Nu wordt de pvda in de oppositie verantwoordelijkheden in de schoenen geduwd. Die hadden de andere partijen op dat moment ook, zeker diegene die met de pvda meeregeere. Maar blijkbaar heb je hier ook wel weer een passende uitweg op

[ Bericht 18% gewijzigd door One_of_the_few op 02-08-2006 22:45:59 ]
And that is the news.''
pi_40433894
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 00:35 schreef Napalm het volgende:

[..]

ik dacht dat er een aparte regeling was voor kenniswerkers? Die trouwens alweer flink misbruikt wordt? Groot probleem bij onderzoek is ook de moraliteit in NL. NL liep voorop met de bio& gen tech. In de rest van europa keek men jaloers naar ons. Politiek-morele bezwaren (mn GL& Christenlijk) hebben daar een flinke rem op gezet..
Mee eens. Onderzoek op andere gebieden was vroeger ook veel beter. Ik zie zo niet de bezwaren die GL kan hebben. of doel je op dierproeven enzo?
quote:
De VS betaalt natuurlijk ook een factor 3 tot 10 keer zo goed. Precies wat ik bedoelde met richten op de zwakken.. Zelfs voor de subtoppers is de VS een Wahalla. En dan heb ik het nog niet eens over wat je netto overhoud in de VS tov hier. Tevens zit de top in de VS en die trekt andere top weer aan.
Onderzoekers gaat het niet alleen om geld. Als ze voldoende geld hebben voor onderzoek is het inprincipe ok. De bewegingsvrijheid en hoe alles wordt geregeld is net zo belangrijk. Als je kijkt hoe lang het in Ned duurt om dingen aan te vragen en wat je allemaal moet invullen. In de VS gaat het stukken makkelijker, idd ook voor de subtoppers.
Hier moet onderzoek vooral worden gestimuleerd door de universiteiten. de overheid doet niet heel veel. Is opzich best, maar de doelstelling dat je dan een kenniseconomie wil hebben is niet reeel. Voor een normale technicus kan je in de canada ofzo veel meer verdienen dan hier. Ook in verhouding met de levensstandaard. De doelen en de middelen om die doelen te halen zijn niet in evenwicht.
quote:
Ik bedoelde uberhaupt. De SP en GL hebben ook redelijke zetelaantallen. Overigens vergelijk de zetelaantallen eens tussen VVD en PvdA? Dat zou trouwens wel een mooie aanvulling op de OP zijn; zetelverdeling in de TK.
is idd mooie aanvulling op de OP. Ik heb het idee dat als je de hoeveelheid macht deelt door de zetelaantallen dat de VVD dan op het meeste macht per zetel komt. Gewoon een gedachte.
And that is the news.''
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:47:23 #113
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40434141
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:25 schreef Martijn_77 het volgende:
Het is klinkklare onzin verder natuurlijk dat een links kabinet een land echt "kapot" zou maken. We behoren tot de top 10 meest welvarende landen ter wereld, hebben een relatief sterke economie, en we scoren ook nog eens hoog op die tevredenheidskaart van vorige week ofzo.

Uiteindelijk is het echt geen gigantische ramp als er een rechts, danwel links kabinet verkozen word.

Sommige mensen zitten echt te diep in de linkse of rechtse kudde dat ze er zwaar van overtuigd zijn dat als de andere kant de verkiezingen zou winnen dat dat een regelrechte ramp zou zijn. Die mensen moeten eens ophouden met meelopen, de ogen openen, en in plaats van "links dit, rechts dat" eens gewoon de issues gaan doornemen, en wat de verschillende partijen er mee willen doen.

Ik betrap steeds vaker dat mensen niet eens het partij programma van de grote partijen hebben doorgenomen - nog niet eens vluchtig - en automatische met vooroordelen over links, danwel rechts komen. Om een fatsoenlijk oordeel te vormen over de politiek moet je toch eens gaan verdiepen in wat er nu eigenlijk in de programma's staat, en hoe belangrijk het zou kunnen zijn voor Nederland.

Een rechts kabinet is geen wereldramp.
Een links kabinet is geen wereldramp.

De oogkleppen kun je over het hele politieke spectrum terugvinden verder, en ik kan mensen eigenlijk alleen maar aanraden om eens wat te gaan lezen. Hen die in de rechtste kudde zitten, lees de partijprogramma's eens van PvdA, SP, GL..... Hen die in de linkse kudde zitten, lees de partijprogramma's eens van CDA, VVD, en andere partijen.

Ikzelf heb de partijprogramma's eens doorgenomen in de afgelopen, en kom eigenlijk uit bij ong. 40% VVD, 40% PvdA, en 20% D'66 als ik zo eens naar de issues kijk..... dus eigenlijk mag mijn voorkeur voor een regering ook wel duidelijk zijn:

Paars 3! Een Centrum kabinet met een rechtse, linkse, en een centrum partij (alhoewel D'66 ook wel weg mag als VVD en PvdA het samen kunnen). En hopelijk kunnen we dan weer vooruit in Nederland, zonder het CDA

Maar alstublieft...... blijf geen kuddedieren en sluit je automatisch aan bij rechts of links..... en informeer jezelf over de standpunten in het hele politieke spectrum, en maak dan een beslissing.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 3 augustus 2006 @ 04:46:49 #114
154610 t.wiki
Bliep bliep
pi_40440427
Wat mij wel opvalt is dat mensen enorm lopen te zeuren. Alsof Nederland een zinkend schip is dat slechts nog via één moeilijke weg te redden valt. Dat is onzin en is niets anders dan aangeboren menselijk pessimisme. Het leven is nu eenmaal niet makkelijk. Dat is altijd al zo geweest. En ik denk dat al die klagende zeikerds wel hard in hun handjes mogen knijpen dat ze in Nederland wonen. Iets over het gras bij de buren is altijd groener?
Wiki, wiki, ga naar wiki:
http://nl.wikipedia.org
pi_40442394
Maartena for president!
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 10:44:13 #116
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40443066
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:39 schreef One_of_the_few het volgende:
Mee eens. Onderzoek op andere gebieden was vroeger ook veel beter. Ik zie zo niet de bezwaren die GL kan hebben. of doel je op dierproeven enzo?
[/quoten] faunavervalsing, franken(stein)voedsel..

[quote]Op woensdag 2 augustus 2006 22:39 schreef One_of_the_few het volgende:
is idd mooie aanvulling op de OP. Ik heb het idee dat als je de hoeveelheid macht deelt door de zetelaantallen dat de VVD dan op het meeste macht per zetel komt. Gewoon een gedachte.
Ik vind het een heel goed idee want nu is de suggestie dat de oppositie nutteloos is. Daarmee zouden ze dan net zo goed thuis kunnenn gaan zitten, scheelt weer geld.

Hoe wil je macht meetbaar maken dan??
pi_40444381
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:47 schreef maartena het volgende:

[..]
tekst
Een rechts kabinet is geen wereldramp.
Een links kabinet is geen wereldramp.
nog meer tekst
Hulde! Weg met de linksrechtsbashers! Kuddedieren zijn het.

De partijpolitiek lijkt vaak op een wedstrijd Ajax-Feyenoord: brood en spelen, met aandachtsgeile mannetjes waar we op kunnen stemmen. Of zoals één van de slogans van het door (minister) Pechtold georganiseerde burgerforum luidt: "Ik denk aan een soort Idols voor Tweede Kamerleden".
pi_40444768
Niet alle reacties na de OP gelezen (idd schande!) maar een leuke OP, en wat er in staat zou ook best waar kunnen zijn, maar je kunt er moeilijk echte conclusies aan verbinden. Want misschien zat de PvdA misschien wel slechts 17 jaar in de regering, maar hoe groot waren ze toen? Want 17 jaar pvda en 16 jaar D66. Dus ze zouden wel evenveel invloed hebben, is een snelle conclusie. Onjuist natuurlijk, omdat D66 een stukje kleiner is.

Kabinetscrisissen horen er bij, en dat hoeft ook niet erg schadelijk te zijn. Als er in de voorafgaande 3 jaar goed samen is gewerkt en dat het laatste jaar toch niet veel zou opleveren (zoals balkende 2), dan is dat absoluut geen landscrisis.

Belangrijkste voor een goede vergelijking is:
hoeveel beloofden ze vooraf, hoeveel heeft de partij gehaald, hoe succesvol was beleid achteraf, en konden ze goed leven met het rest van het kabinetsbeleid.

Kijk in eeen verkiezingsprogramma met wat ze willen bereiken, en waar de prioriteiten liggen. Wat is ervan bereikt, en wat niet. Wat heeft het kabinet nog meer besloten, en hoe strookt dat met het verkiezingsprogramma. En hoe succesvol was het beleid over de langere termein.

En vooral hetlaatste is moeilijk. Is het ontstaan van wachtlijsten de schuld van Paars, of toch van Lubbers? En wie was er verantwoordelijk voor het terugdringen van de wachtlijsten. Paars of toch Balkenende? En ik geloof dat om die vragen beantwoord te krijgen, je nog wel ff verder bent...
pi_40444853
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:44 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik vind het een heel goed idee want nu is de suggestie dat de oppositie nutteloos is. Daarmee zouden ze dan net zo goed thuis kunnenn gaan zitten, scheelt weer geld.

Hoe wil je macht meetbaar maken dan??
Ja, dat laatste is een goed punt... Maar ook al heb je er een eenheid voor, hoe kom je achter de macht die een partij had? Want gesprekken in de ministerraad zijn geheim. En je kunt wel bekijken wat een kabinet heeft uitgevoert ivm de verkiezingsprogrammas, maar wat ook van belang is: wat heeft een kabinet niet uitgevoert, dankzij macht van een partij.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:47:06 #120
99433 Tup
Tupperwaar
pi_40444989
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:47 schreef maartena het volgende:
Het is klinkklare onzin verder natuurlijk dat een links kabinet een land echt "kapot" zou maken. We behoren tot de top 10 meest welvarende landen ter wereld, hebben een relatief sterke economie, en we scoren ook nog eens hoog op die tevredenheidskaart van vorige week ofzo.
Maar we zijn onder Balkenende op de Human Development Index wel van plaats 5 naar plaats 12 gezakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tup op 03-08-2006 11:52:39 ]
Wasserwunderland
pi_40445049
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:47 schreef Tup het volgende:

[..]

Maar we zijn onder Balkenende iop de Human Development Index wel van plaats 5 naar plaats 12 gezakt.
En de grote vraag: dankzij het beleid van paars, of die van balkende?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:53:36 #122
99433 Tup
Tupperwaar
pi_40445231
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:48 schreef the_disheaver het volgende:
Maakt me niet uit, VVD, PvdA en CDA, één pot nat.
Wasserwunderland
  donderdag 3 augustus 2006 @ 13:12:14 #123
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40447788
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:53 schreef Tup het volgende:

[..]

Maakt me niet uit, VVD, PvdA en CDA, één pot nat.
met de SP zijn we in no-time afgezakt tot het niveau van Wit Rusland!!
ik wil ook niet eens denken aan de ministers die SP naar voren gaat schuiven. weet je wat er dan gebeurd op de ministeries'? dan gaat de stoel een meter naar achteren. brrr
Jan 'ik heb nog nooit een boek gelezen' Marijnissen op financieen
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_40447874
CDA betrokken bij alle kabinetscrises? Hoe zit het dan met Kok-II
pi_40448425
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:14 schreef knnth het volgende:
CDA betrokken bij alle kabinetscrises? Hoe zit het dan met Kok-II
was nou niet echt een kabinetscrisis.

Hij trok alleen de schuld naar hem toe door een paar maanden voor het einde zijn kabinet te laten ontslaan, maar vervolgens gewoon door gaan
pi_40449155
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:48 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Of misschien door andere factoren, waar het kabinet maar mondjesmaat invloed op uit kan oefenen.
pi_40449185
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:30 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

was nou niet echt een kabinetscrisis.

Hij trok alleen de schuld naar hem toe door een paar maanden voor het einde zijn kabinet te laten ontslaan, maar vervolgens gewoon door gaan
Heb je het nu over Kok of Balkenende?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 04:51:11 #128
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40470661
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:12 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

ik wil ook niet eens denken aan de ministers die SP naar voren gaat schuiven. weet je wat er dan gebeurd op de ministeries'? dan gaat de stoel een meter naar achteren. brrr
heb je alleen dit soort dogmatisch geneuzel?
And that is the news.''
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 05:46:38 #129
99433 Tup
Tupperwaar
pi_40470741
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:12 schreef pmb_rug het volgende:
Een fijne overdrijving. Het napapegaaien van "experts" uit de economische wereld -elke student weet wat ik bedoel- zal niet het heil opleveren dat jij verwacht.
Wasserwunderland
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:32:57 #130
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40474782
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 04:51 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

heb je alleen dit soort dogmatisch geneuzel?
het is net zo dogmatisch als denken dat een overheid kan bepalen wat goed is voor de mensen en goed is voor de economie.
we kunnen in Wit Rusland allemaal zien wat er gebeurd als de overheid alles bepaald.
0.0 onderschap 0.0 inzet 0.0 groei

maar wel gelijkheid en stabiliteit
maar in zon perspectief lijkt het toch niet echt een doel opzich
?Porque no te calles?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:33:24 #131
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40474797
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 05:46 schreef Tup het volgende:

[..]

Een fijne overdrijving. Het napapegaaien van "experts" uit de economische wereld -elke student weet wat ik bedoel- zal niet het heil opleveren dat jij verwacht.
het heeft het allang gebracht.
?Porque no te calles?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:47:59 #132
99433 Tup
Tupperwaar
pi_40495792
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:33 schreef pmb_rug het volgende:
het heeft het allang gebracht.
Ah, je drinkt Senseo? Vriendjespolitiek
Wasserwunderland
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:53:19 #133
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40495973
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:32 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

het is net zo dogmatisch als denken dat een overheid kan bepalen wat goed is voor de mensen en goed is voor de economie.
we kunnen in Wit Rusland allemaal zien wat er gebeurd als de overheid alles bepaald.
0.0 onderschap 0.0 inzet 0.0 groei

maar wel gelijkheid en stabiliteit
maar in zon perspectief lijkt het toch niet echt een doel opzich

Waar haal je de onzin vandaan dat ik dit voorsta.
Of is het alleen jouw geweldige ideaal tegenover Wit-Rusland. Dan onderschrijf je mijn eerdere opmerking weer.
Als dat niet zo is. Waarom maak je uberhaupt deze opmerking?
And that is the news.''
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:25:40 #134
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40497055
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:47 schreef Tup het volgende:

[..]

Ah, je drinkt Senseo? Vriendjespolitiek
ideaal voor de hedendaagse student

noem me 1 land dat ontwikkelt is zonder kapitalisme?
?Porque no te calles?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:26:56 #135
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40497101
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:53 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Waar haal je de onzin vandaan dat ik dit voorsta.
Of is het alleen jouw geweldige ideaal tegenover Wit-Rusland. Dan onderschrijf je mijn eerdere opmerking weer.
Als dat niet zo is. Waarom maak je uberhaupt deze opmerking?
jij hebt te veel vertrouwen in de overheid
?Porque no te calles?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:40:07 #136
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40497569
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:26 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

jij hebt te veel vertrouwen in de overheid
Ow, vertel?
And that is the news.''
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:23:45 #137
99433 Tup
Tupperwaar
pi_40499279
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:25 schreef pmb_rug het volgende:

Vele, eerst volgt democratie dan de vrijheid om te handelen.
Wasserwunderland
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 09:18:46 #138
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40504884
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:23 schreef Tup het volgende:

[..]

Vele, eerst volgt democratie dan de vrijheid om te handelen.
kapitalisme
?Porque no te calles?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 09:33:28 #139
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40504984
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:25 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

Sovjet-Unie

War-communism

Cuba
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:42:54 #140
99433 Tup
Tupperwaar
pi_40515413
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 09:18 schreef pmb_rug het volgende:
kapitalisme
Waar staat dat?
als er vrijheid van handelen is dan is kapitalisme mogelijk
is niet hetzelfde als
als kapitalisme mogelijk is dan is er vrijheid van handelen

Daarnaast ben je het eens met:
eerst democratie, dan kapitalisme. Dan is democratie een eerdere voorwaarde voor economische groei.
Wasserwunderland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')