Je kunt iemand met een Nederlandse nationaliteit niet zijn nationaliteit afnemen (extreme uitzonderingen daargelaten).quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt iemand met maar één paspoort niet zijn nationaliteit afnemen. (extreme uitzonderingen daargelaten)
Het gaat hier om Nederlanders die te allen tijde een Marokkaans paspoort kunnen aanvragen, maar geboren zijn met de Nederlandse nationaliteit.quote:Het gaat hier om Marokkanen die ten alle tijden hun eigen paspoort mogen behouden, daarnaast de Nederlandse nationaliteit krijgen en vervolgens lopen te schoppen op alles wat Nederlands is.
Nee, volgens de huidige wetgeving niet. Maar ik had het dan ook niet over de huidige wetgeving.quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kunt iemand met een Nederlandse nationaliteit niet zijn nationaliteit afnemen (extreme uitzonderingen daargelaten).
Die zich absoluut geen Nederlander voelen, maar Marokkaan. Wat op zich toch vreemd is.quote:Het gaat hier om Nederlanders die te allen tijde een Marokkaans paspoort kunnen aanvragen, maar geboren zijn met de Nederlandse nationaliteit.
Er zijn in alle fatsoenlijke landen héle strenge regels voor het afnemen van staatsburgerschap. Daar zijn ook hele goeie redenen voor. Het gaat eigenlijk niet aan, dat de staat -de burgers- bepaalt dat iemand geen staatsburger meer mag zijn.quote:Op maandag 14 augustus 2006 12:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, volgens de huidige wetgeving niet. Maar ik had het dan ook niet over de huidige wetgeving.
Wat mij betreft mag ook iedereen naar het land van z'n dromen vertrekken. Of het Nederlands staatsburgerschap inleveren.quote:[..]
Die zich absoluut geen Nederlander voelen, maar Marokkaan. Wat op zich toch vreemd is.
Verder was het een reactie op de vergelijking met Antillianen, die gewoon uitsluitend Nederlander zijn en zich ook Nederlander voelen.
Als iemand met (ook) een andere nationaliteit hier de zaak aan het schijten maakt, mag ie van mij naar het land van zijn dromen. Vergelijkingen gaan trekken met gewone Nederlanders slaat helemaal nergens op, want daar gaat het hier niet over. Ik zeg ook niet dat Nederlanders heilig zijn, maar kijk eens naar de percentages. (Daarbij wel derde generatie Marokkanen rekenen als Marokkanen, uiteraard)
Wat heb je gerookt?quote:Op maandag 14 augustus 2006 12:59 schreef -IksRee- het volgende:
Kannen we niet een soort van giro 555 opzetteu voor alle Marokanen eruit te zetten da kan ze daarzo gaan stele en bontkrage opnaaien ik denk dat zou veel geld opleveruh ik zou zeker ¤ 1.000,- storte en ik sort nooit voor goede doela[afbeelding]
Maar de vraag is dus eigenlijk, waarom moeten we die 1200 veroordeelden nu de Nederlandse Nationaliteit afnemen, en vind je dat dan ver genoeg gaan?quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:52 schreef Gia het volgende:
Je kunt iemand met maar één paspoort niet zijn nationaliteit afnemen. (extreme uitzonderingen daargelaten)
Het gaat hier om Marokkanen die ten alle tijden hun eigen paspoort mogen behouden, daarnaast de Nederlandse nationaliteit krijgen en vervolgens lopen te schoppen op alles wat Nederlands is.
Om dan te gaan wijzen op Antillianen of witte boorden criminelen is gewoon onzin. Als je daarover wilt discussieren open je maar een nieuw topic.
Hier gaat het over Marokkanen en het al dan niet terecht hebben van 2 nationaliteiten en de mogelijkheden om als staat gebruik te maken van die dubbele nationaliteit dmv van uitzetting na crimineel gedrag. ZIJ worden namelijk niet stateloos als je de Nederlandse nationaliteit ontneemt.
En uiteraard mag een dergelijke wet dan gelden voor iedereen met een dubbele nationaliteit.
En dan kunnen ze jou ook meteen meenemen, want je spelt en schrijft als een Marokkaan die net 2 weken in Nederland is.quote:Op maandag 14 augustus 2006 12:59 schreef -IksRee- het volgende:
Kannen we niet een soort van giro 555 opzetteu voor alle Marokanen eruit te zetten da kan ze daarzo gaan stele en bontkrage opnaaien ik denk dat zou veel geld opleveruh ik zou zeker ¤ 1.000,- storte en ik sort nooit voor goede doela[afbeelding]
In de meeste landen, westers en niet-westers, is het staatsburgerschap een van de heiligste onderdelen van de wetgeving. Het is iets waar je niet te pas en te onpas mee omspringt, en het mag zeker geen wetgeving zijn die je zo maar even veranderd omdat je een bepaalde groepering niet mag. Er zijn inderdaad hele goede redenen om het staatsburgerschap gerechterlijk en wettelijk te beschermen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 12:56 schreef sigme het volgende:
Er zijn in alle fatsoenlijke landen héle strenge regels voor het afnemen van staatsburgerschap. Daar zijn ook hele goeie redenen voor. Het gaat eigenlijk niet aan, dat de staat -de burgers- bepaalt dat iemand geen staatsburger meer mag zijn.
Precies. Ik heb eigenlijk niet zoveel problemen om die paar honderd zware misdadigers van de 1200 Marokkanen die in de gevangenis zitten en veroordeeld zijn de Nederlandse nationaliteit te ontnemen, maar ik krijg toch echt het idee dat er mensen in dit topic zitten die dat het liefste uitbreiden naar alle Marokkaantjes die een keer een Nederlander uitschelden voor kankerkaaskop terwijl er islamitische muziek uit hun scooterspeaker schalt.quote:Wat ik niet wil is een Nederlandse staat die de bevoegdheid heeft mensen die tot de verzameling Nederlandse staatsburgers hoort bij 'ongewenstheid' te ontnederlanderen.
Liever vandaag dan morgen, al zou het contigent Marokkanen snel uitgedund wordenquote:Die 1200 veroordeelden, waarvan een klein deel moordenaars en verkrachters, kun je wellicht de Nederlandse nationaliteit afpakken, en daarmee garandeer je in ieder geval dat je ze uit het land kan zetten. Maar die enorme groep jongeren die zo af en toe op de hoek staan met hun scooter, lawaaige arabische muziek staan te spelen, en het bushokje vernielen? Dat zijn welliswaar probleemzaken, maar die jongens horen net zo min thuis in Marokko. Zij kennen het land niet, zij zullen waarschijnlijk op de eerste boot naar Spanje zitten, en pakken de trein naar huis. Inderdaad naar huis, want Nederland is het enige thuis wat ze kennen.
Wat als Marokko hun wet aanpast en zegt dat _iedereen_ met een Nederlands paspoort ook Marokkaans staatsburger is?quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:16 schreef sigme het volgende:
Het gaat hier om Nederlanders die te allen tijde een Marokkaans paspoort kunnen aanvragen, maar geboren zijn met de Nederlandse nationaliteit.
Die straatmarokkaantjes zouden van kwaad tot erger kunnen gaan en ooit een gevangenisstraf kunnen oplopen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:41 schreef maartena het volgende:
Dan ga ik een huisje kopen ergens in een mooie streek van Marokko, om daar later van mijn AOW'tje te gaan genieten. Lekker goedkoop land, mooi weer, wat willen we nog meer?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 06:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat als Marokko hun wet aanpast en zegt dat _iedereen_ met een Nederlands paspoort ook Marokkaans staatsburger is?
En waarom bij Nederlanders van Marokkaanse komaf wel, en bijvoorbeeld bij jouw kinderen, of die van mij als ze wat strafbaar hebben gedaan niet ?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Die straatmarokkaantjes zouden van kwaad tot erger kunnen gaan en ooit een gevangenisstraf kunnen oplopen.
Als je nu om te beginnen die 1200 het Nederlanderschap afneemt en in geval van recidive het land uitzet, dan werkt dat mogelijk wel als afschrikmiddel voor de kleintjes en voorkomt dat dat ook groten worden.
Mijn kinderen hebben geen andere nationaliteit en zouden dan stateloos worden en dat mag niet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En waarom bij Nederlanders van Marokkaanse komaf wel, en bijvoorbeeld bij jouw kinderen, of die van mij als ze wat strafbaar hebben gedaan niet ?
Dus jij bepaalt wel even wat en hoe die mensen zich voelen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn kinderen hebben geen andere nationaliteit en zouden dan stateloos worden en dat mag niet.
Daarbij zijn en voelen mijn kinderen zich 100 % Nederlander en Nederlanders met marokkaanse voorouders voelen zich 100 % marokkaan.
Nee, ik geef antwoord op lange tabbetje.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus jij bepaalt wel even wat en hoe die mensen zich voelen.![]()
Nee, jij bepaalt hoe andere mensen zich voelen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, ik geef antwoord op lange tabbetje.
Nietwaar. Ze moeten zelf weten hoe ze zich voelen. Maar iemand die zegt: Ik ben Marokkaan, terwijl hij hier geboren en getogen is en twee nationaliteiten heeft, mag wmb het nederlanderschap inleveren ingeval van het plegen van een strafbaar feit met gevangenisstraf als gevolg.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, jij bepaaldt hoe andere mensen zich voelen.
Jawel, je zegt zelf dat ze zichzelf 100% Marokkaan voelen. Oftewel jij bepaalt wel even bij voorbaat hoe zij zich voelen. Nu probeer je het te nuanceren door te zeggen dat alleen de Marokkanen die zeggen "ik ben marokkaan" (en daarnaast crimineel zijn) teruggestuurd moeten worden. Make up your fucking mind. Straffen zijn gelijk voor iedereen hier in Nederland. Als je dochter een misdaad begaat gaat ie 1 jaar de cel in, als een ander meisje dezelfde misdaad begaat, maar toevallig twee nationaliteiten heeft (omdat ze niet afstand kan doen van die ander) wordt ze verbannen naar een ander land. Hoe wil jij dat recht gaan praten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Nietwaar. Ze moeten zelf weten hoe ze zich voelen. Maar iemand die zegt: Ik ben Marokkaan, terwijl hij hier geboren en getogen is en twee nationaliteiten heeft, mag wmb het nederlanderschap inleveren ingeval van het plegen van een strafbaar feit met gevangenisstraf als gevolg.
Die persoon wordt toch niet stateloos en geeft aan zich geen Nederlander te voelen.
HIJ zelf geeft dat aan. Ik bepaal dat niet voor hem.
Lange tabbetje vraagt zich af waarom Nederlandse criminelen niet de nederlandse nationaliteit in zouden hoeven leveren. Simpel, omdat ze dan stateloos zouden worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |