Hier verder.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:07 schreef manhattan het volgende:
De problemen met een grote groep Marokkanen nemen steeds verder toe. Deze groep heeft een duidelijke apathie tegen Nederland verkozen boven participeren in de samenleving. Geweldsmisdrijven, criminaliteit en soms zefs radicalisme zijn het gevolg .Deze groep is tevens in het bezit van zowel een Marokkaans, als Nederlands paspoort.
Voor de integratie van andere Marokkanen/allochtonen lijkt het me een goed plan om Marokkaanse draaideur-criminelen en extremisten het land uit te zetten. Niet alleen geven ze een slechte naam aan hun gemeenschap,ook kosten ze de maatschappij bakken met geld en willen ze vaak toch niet veranderen omdat Nederland in hun ogen een min land is.
Is het juridisch mogelijk om, met behulp van het dubbele paspoort, criminele Marokkanen uit te zetten door ze (net als Ponke Prinsen) Persona non grata te verklaren, of staatsgevaarlijk ?
quote:
Jammer van je verder uitstekende stuk. Hirsi Ali is geen voorbeeld van verliezen staatsburgerschap door fraudequote:Op maandag 31 juli 2006 18:45 schreef maartena het volgende:
Wat mij betrefd blijft de wet dus zoals ie is: Nederlandse nationaliteit kan alleen worden afgenomen in zeer extreme zaken, zoals terrorisme en hoogverraad, en zoals bij Hirsi Ali door te frauderen met je papieren.
En wat is het probleem hier?quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:01 schreef misantropia het volgende:
Uit cijfers blijkt dat 75 procent van de Marokkanen en 57 procent van de Turken deze zomer naar hun moederland gaan.
Voor de mensen die gaan zeuren dat het een ouder bericht is heb ik dit voor jullie:
Het Utrechtse onderzoeksbureau dat eerder onderzoek deed in 1998 en 2000, constateert dat onder Marokkanen een lichte stijging is waar te nemen van vakanties in het moederland.
http://nieuws.marokko.nl/(...)arokko.vakantie.html
Kunnen ze mooi daar blijven
Kom je nu weer met cijfers van vier jaar terug?quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:01 schreef misantropia het volgende:
Uit cijfers blijkt dat 75 procent van de Marokkanen en 57 procent van de Turken deze zomer naar hun moederland gaan.
Hirsi Ali is het land niet uitgezet...quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:16 schreef misantropia het volgende:
Als Hirsi Ali al door zoiets kleins als liegen (in vergelijking met ergere criminaliteit) uit het land word gezet
1) Waarom zouden ze niet naar hun moederland op Vakantie mogen? Ik ga toch ook gewoon naar Nederland op vakantie.....quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:01 schreef misantropia het volgende:
Voor de mensen die gaan zeuren dat het een ouder bericht is heb ik dit voor jullie:
Het Utrechtse onderzoeksbureau dat eerder onderzoek deed in 1998 en 2000, constateert dat onder Marokkanen een lichte stijging is waar te nemen van vakanties in het moederland.
http://nieuws.marokko.nl/(...)arokko.vakantie.html
Kunnen ze mooi daar blijven
Waarom ernstige misdaden? Ieder misdrijf (ook bedreigen en kleine diefstallen) door buitenlanders ongeacht hun paspoort moet bestraft worden met landuitzetting. Desnoods check je het DNA profiel op etnische komaf tot op 3 generaties. Ik vind het overigens verschrikkelijk dat ze extreem-rechts dit willen laten opknappen. Het zou prioriteit nr. 1 van links moeten zijn.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:45 schreef maartena het volgende:
Verder sta ik open dat de wet zo word aangepast dat bij ernstige misdaden de mogelijkheid bestaat tot het afnemen van de Nederlandse Nationaliteit, zoals moord en/of verkrachting. Maar ik zet toch ernstige vraagtekens bij zo'n wetswijziging. De wet voorziet nu al in ernstige terroristische activiteiten, hoogverraad, etc....
Waarom alleen buitenlanders?quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:57 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Waarom ernstige misdaden? Ieder misdrijf (ook bedreigen en kleine diefstallen) door buitenlanders ongeacht hun paspoort moet bestraft worden met landuitzetting.
Je doet je naam weer eer aan. Zullen we Willem Alexander dan ook maar uitzetten voor zijn vechtpartij in de jaren 80 tijdens zijn studie in Leiden, omdat hij voor een deel Duits bloed heeft?quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:57 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Waarom ernstige misdaden? Ieder misdrijf (ook bedreigen en kleine diefstallen) door buitenlanders ongeacht hun paspoort moet bestraft worden met landuitzetting. Desnoods check je het DNA profiel op etnische komaf tot op 3 generaties. Ik vind het overigens verschrikkelijk dat ze extreem-rechts dit willen laten opknappen. Het zou prioriteit nr. 1 van links moeten zijn.
Je moet juist een DNA profiel maken omdat dat de enige garantie is dat je ze later buiten de deur houdt.
Hirsi Ali is nooit het land uit gezet. Bovendien heeft ze gelogen over haar status als asielzoeker, en daarmee is ze eigenlijk onterecht een verblijfsvergunning toegewezen en onterecht het Nederlanderschap toegewezen op een latere datum.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:16 schreef misantropia het volgende:
Als Hirsi Ali al door zoiets kleins als liegen (in vergelijking met ergere criminaliteit) uit het land word gezet (waar links heel blij om was) dan mogen die marokkanen die moorden verkrachten en stelen al helemaal het land uit worden geschopt![]()
Natuurlijk, 'die Duitsers' zijn allemaal verantwoordelijk. Dat is dus sarcasme.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:42 schreef maartena het volgende:
[..]
Je doet je naam weer eer aan. Zullen we Willem Alexander dan ook maar uitzetten voor zijn vechtpartij in de jaren 80 tijdens zijn studie in Leiden, omdat hij voor een deel Duits bloed heeft?
In de geschiedenis werd Australië daar toch voor gebruikt?quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:07 schreef Yildiz het volgende:
Eigenlijk he, eigenlijk zouden we élke crimineel uit moeten zetten. Naar 1 of ander vér land. Zodat ze ons niet meer lastig vallen. Die criminelen zijn toch zo erg, eens een verdachte, altijd een crimineel.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:48 schreef fokje het volgende:
och, uitzetten is niet nodig. Gewoon bij vernielingen, gewelddadigheden e.d. een FIKSE boete laten betalen (niet alleen voorbesteedt aan marokkanen), welke tevens is te verhalen op de familie in de 1e graad bij jongeren tot 21 jaar. De boete is te ontlopen door te emigreren en nooit meer terug te komen. Heel handig dus zo'n dubbel paspoort.
Geef mij eens een goede reden waarom ik de Nederlandse nationaliteit niet zou mogen behouden als ik de Amerikaanse aanneem? Wat voor last heb jij daar bijvoorbeeld van?quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:09 schreef sizzler het volgende:
Dubbele paspoorten mogen wat mij betreft sowieso worden afgeschaft. Je hebt de Nederlandse nationaliteit of je hebt die niet. Maar geen twee. Laat ze zelf maar kiezen welk paspoort meer waarde voor ze heeft. Dan kan die worden behouden en de andere worden opgegeven.
Omdat je of het één bent, of het ander. Net zoals je je niet in meerdere gemeenten tegelijk in kan schrijven zou dat op landelijk niveau ook niet moeten kunnen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Geef mij eens een goede reden waarom ik de Nederlandse nationaliteit niet zou mogen behouden als ik de Amerikaanse aanneem?
Dat is geen relevante vraag omdat je met zo'n beredenatie het halve burgerlijk wetboek kan schrappen alleen maar omdat er geen overtuigd "last" vanuit gaat. Het is een regel die een overheid moet stellen. Niet ik.quote:Wat voor last heb jij daar bijvoorbeeld van?
Dan voorkom je dat extreem rechtse knakkers als Wilders zometeen de halve Marokkaanse gemeenschap het land uit knikkert.quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom zou die regel de overheid moeten stellen. Wat is de toegevoegde waarde van het stellen van een dergelijke regel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |