abonnement Unibet Coolblue
pi_40350141
De laatste vraag:
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:02 schreef Marty het volgende:

[..]

Wij zijn niet van plan om veel de binnenlanden in te trekken. Alleen wanneer we over moeten steken van de westkust naar de oostkust, dus misschien vallen de muggen idd mee. Laten we het hopen

Die kopermijn klinkt leuk, maar dat ligt iets te ver buiten onze route ben ik bang.
Maar als we eerder bij stockholm aan komen dan gepland is het misschien wel een leuk idee om daar heen te gaan.

Je andere tips klinken ook goed. Die zuurstokken voor de kerstbomen zijn leuk

Voor Stockholm kunnen we dus het beste een paar dagen uittrekken?
Twee jaar geleden hebben we een rondreis door Denemarken gedaan en we zijn ččn dag in Kopenhagen geweest. Dat hadden achteraf ook wel twee mogen zijn.

Ik ken Stockholm verder niet echt. Zijn er bepaalde bezienswaardigheden die je daar echt niet moet missen? Een vriend van ons had het over een eilandje waar allemaal winkels waren waar kaarsen worden gemaakt. Hij weet alleen niet meer precies welk eilandje dat was.
Je kunt ook een rondvaart doen toch? Dat was in Kopenhagen ook leuk!

In ieder geval bedankt voor je tips!
deel 1
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_40350195
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:04 schreef YPPY het volgende:
Stockholm is echt wel leuker dan Kopenhagen. Wij zijn er twee volle dagen geweest en dat was te weinig. Vooral als je ook naar de dierentuin gaat, dat is gecombineerd met een groot park. Je komt er met een boot. Erg leuk, allemaal Scandinavische gebouwtjes hebben ze daar neergezet. En ze hebben een luciferhoutjes museum.
Je moet inderdaad naar de Danlar Stan (o.i.d.) dat is het oude centrum met smalle straatjes. Kun je gewoon leuk rondlopen. En als je verdwaalt, spreekt haast iedereen Engels, dus je komt altijd weer terug.
Gamla Stan dus. Bedankt DT.

Het koninklijk paleis met de wachten is ook leuk als je toch in de buurt bent. De wachten zijn ook erg actief, ze gaan op de foto met toeristen, knuffelen hun kinderen, geven uitleg over plattegronden en soms staan ze op wacht.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_40350316
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:20 schreef YPPY het volgende:
Het koninklijk paleis met de wachten is ook leuk als je toch in de buurt bent. De wachten zijn ook erg actief, ze gaan op de foto met toeristen, knuffelen hun kinderen, geven uitleg over plattegronden en soms staan ze op wacht.
Ik bedoelde eigenlijk Drottningholm. Is een mooie fietstocht door wat mooie wijken / eilanden buiten het centrum. Daar is ook een mooi park / tuin, een oud theater en je kan er rondleidingen krijgen en van alles kopen van de koninklijke familie in de gift-shop

dank voor het nieuwe deel
pi_40350733
Daar wilden wij ook heen, maar de dagen waren op. Het klonk erg goed. Maar in Stockholm was het ook leuk om langs te lopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 13:48:42 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_40351046
Als je een fietstocht door de stad maakt (aanrader!) moet je ook Djurgarden aandoen. Het eiland ten westen van het centrum is dat. Eén groot park.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_40351749
zweden
binnenkort maar weer eens een lang weekendje zweden (stockholm) plannen. Me zus woont er dus dat is altijd weer een mooie reden om te gaan
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_40352266
ik ga vrijdag naar Zweden, kheb er best wel veel zin in

vraagje: hoelang duurt het voor dat de post in Nederland is en wat kost het?
  maandag 31 juli 2006 @ 14:46:21 #8
4593 Marty
Digi-babe
pi_40352887
Bedankt voor het nieuwe deel Yppy

Wat een reacties allemaal! Bedankt!
Ik heb er echt ontzettend zin in!

We willen inderdaad op de fiets door Stockholm dus die tips die jullie hebben gegeven komen zeker van pas.
En wie wil er nou niet een souvenier van de koninklijke familie

Van Gamla Stan had ik al gehoord dat het mooi moet zijn.
En de wachten bij het koninklijk paleis zijn dus iets aktiever dan in Londen

Ik zal het Stockholm topic zo ook nog even doorspitten!
Forza Juve!
  maandag 31 juli 2006 @ 14:48:24 #9
4593 Marty
Digi-babe
pi_40352937
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:48 schreef UIO_AMS het volgende:
Als je een fietstocht door de stad maakt (aanrader!) moet je ook Djurgarden aandoen. Het eiland ten westen van het centrum is dat. Eén groot park.
Is daar toevallig ook een voetbalstadion? Djurgarden is toch een team van Stockholm?
Vriendlief wil op vakantie altijd een paar voetbalstadions zien
Forza Juve!
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 14:53:55 #10
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_40353086
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:48 schreef Marty het volgende:
Is daar toevallig ook een voetbalstadion? Djurgarden is toch een team van Stockholm?
Vriendlief wil op vakantie altijd een paar voetbalstadions zien
Ik kan me daar geen stadion herinneren. Überhaupt in de stad trouwens niet, maar ik ben dan ook niet overal in die stad geweest.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 31 juli 2006 @ 14:57:08 #11
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_40353157
Oeh ik ga over een week naar Zweden, ik land in Stockholm en ga dan eerst een week naar Gävle, om daarna een week in Stockholm te zijn.

Ben benieuwd of het klopt wat men altijd roept over zweeds schoon
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 14:59:20 #12
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_40353210
Dat klopt QuietGuy.

Ik hoop dat je voor werk naar Gävle moet, want het is nou niet 's werelds gezelligste stad. In welk hotel zit je daar?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 31 juli 2006 @ 15:51:57 #13
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_40354674
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:59 schreef UIO_AMS het volgende:
Dat klopt QuietGuy.

Ik hoop dat je voor werk naar Gävle moet, want het is nou niet 's werelds gezelligste stad. In welk hotel zit je daar?
Ik zit niet in een hotel maar slaap bij kennissen. Ik verblijf sowieso heel de rit bij kennissen, maar wat is er dan met Gävle? Ben wel benieuwd Wel mooi spoorwegmuseum heb ik me laten vertellen.
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 16:17:03 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_40355336
quote:
Op maandag 31 juli 2006 15:51 schreef QuietGuy het volgende:
Ik zit niet in een hotel maar slaap bij kennissen. Ik verblijf sowieso heel de rit bij kennissen, maar wat is er dan met Gävle? Ben wel benieuwd Wel mooi spoorwegmuseum heb ik me laten vertellen.
Van de steden die ik langs de kust bezocht heb, was dit toch wel één van de minst gezellige. Dat kan ook aan mij liggen aangezien ik daar in de regen aan kwam en in eerste instantie geen hotel kon vinden. Uiteindelijk in één of ander ongezellig zakenluihotel terecht gekomen dat half in de verbouwing stond.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_40355520
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:48 schreef Marty het volgende:
Is daar toevallig ook een voetbalstadion? Djurgarden is toch een team van Stockholm?
Vriendlief wil op vakantie altijd een paar voetbalstadions zien
Op weg daar naartoe kun je lang de Technische Hogeschool en het Olympisch stadion fietsen. Daarachter is ook ergens nog een voetbalstadion geloof ik. Pas wel op voor de militaire oefeningen in het park

(voor uitleg over bovenstaande, verwijs ik u graag naar mijn reisverslag Stockholm )
  maandag 31 juli 2006 @ 16:54:47 #16
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_40356485
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:17 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Van de steden die ik langs de kust bezocht heb, was dit toch wel één van de minst gezellige. Dat kan ook aan mij liggen aangezien ik daar in de regen aan kwam en in eerste instantie geen hotel kon vinden. Uiteindelijk in één of ander ongezellig zakenluihotel terecht gekomen dat half in de verbouwing stond.
Ah ok 11 augustus, als ik er ben, zijn er de cityfesten, klinkt als stadsfeesten en dat zijn 't dus ook, dus zal wel ok zijn gok ik
  maandag 31 juli 2006 @ 17:33:13 #17
4593 Marty
Digi-babe
pi_40357484
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:23 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Op weg daar naartoe kun je lang de Technische Hogeschool en het Olympisch stadion fietsen. Daarachter is ook ergens nog een voetbalstadion geloof ik. Pas wel op voor de militaire oefeningen in het park

(voor uitleg over bovenstaande, verwijs ik u graag naar mijn reisverslag Stockholm )
Leuk verslag

Ik zal maar over de gewone paden gaan en niet proberen stukken af te snijden door de bossen
Forza Juve!
  maandag 31 juli 2006 @ 19:02:08 #18
14453 Spohr
music was my first love...
pi_40359767
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:48 schreef Marty het volgende:

[..]

Is daar toevallig ook een voetbalstadion? Djurgarden is toch een team van Stockholm?
Vriendlief wil op vakantie altijd een paar voetbalstadions zien
Het enige stadion dat ik weet ligt op de hoek van de Valhallavägen en de Lidingövägen. Is ongeveer ten noorden van het centrum, langs de E20 (weet 't zo goed omdat de camping er vlak naast lag. ).
Hi, I'm a signature virus. Please copy me into you signature to help me spread.
  maandag 31 juli 2006 @ 19:06:04 #19
14453 Spohr
music was my first love...
pi_40359901
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:25 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk Drottningholm. Is een mooie fietstocht door wat mooie wijken / eilanden buiten het centrum. Daar is ook een mooi park / tuin, een oud theater en je kan er rondleidingen krijgen en van alles kopen van de koninklijke familie in de gift-shop

dank voor het nieuwe deel
Alleen die paleiswachten kunnen echt niet stil staan (zoals je bijvoorbeeld wel in Engeland ziet). Rond elke paleiswacht is een halve cirkel waar je niet in mag komen, en o wee als je 't toch doet. Geldt trouwens ook voor het paleis in Gamla Stan. Denk er wel aan dat je van het paleis in Drottningholm maar een heel klein deel kunt bezichtigen. De koninklijke familie moet wel een beetje een prive-leven hebben.
Hi, I'm a signature virus. Please copy me into you signature to help me spread.
pi_40376623
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:02 schreef Spohr het volgende:

[..]

Het enige stadion dat ik weet ligt op de hoek van de Valhallavägen en de Lidingövägen. Is ongeveer ten noorden van het centrum, langs de E20 (weet 't zo goed omdat de camping er vlak naast lag. ).
En weet je nog welke camping dat was?
We zijn namelijk nog op zoek naar een camping in de buurt van Stockholm van waaruit je makkelijk op de fiets in het centrum kan komen.
Forza Juve!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:34:17 #21
14453 Spohr
music was my first love...
pi_40390926
Östermalms idrottsplats. 'k Heb er geen officieel adres van bij de hand, maar het ligt in de hoek die gevormd wordt door de Lidingövägen en de Fiskartorpsvägen.
Hi, I'm a signature virus. Please copy me into you signature to help me spread.
  zondag 17 december 2006 @ 16:35:17 #22
155420 Fizd
Candle in the eye.
pi_44510760
In januari begin in aan een stage in Zweden, in een stad genaamd Umeå . Momenteel ben ik nog hard op zoek naar een appartement....maar ach, ik hou sites als blocket.se goed in de gaten (het Zweedse marktplaats.nl). Af en toe zijn daar wel redelijke aabiedingen te vinden. Dit is tevens mijn eindstage, en de plannen zijn nu om een mooie opleiding te vinden in diezelfde stad, of elders in Zweden na mijn huidige studie.

Mijn vraag: Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een studie in Zweden, eventueel gekoppeld aan een studiebeurs?
pi_44510983
is er op je school geen internationale-stagecoordinator oid? die hebben wel es wat connecties en weten in ieder geval meer omrent studiebeurzen en dergelijk
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
  zondag 17 december 2006 @ 16:42:49 #24
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_44510998
had je niet wat dichter naar de bewoonde wereld kunnen gaan?

umea is wel ver weg
ongenuanceerd wezen
pi_44511333
quote:
Op zondag 17 december 2006 16:42 schreef sj44k het volgende:
had je niet wat dichter naar de bewoonde wereld kunnen gaan?

umea is wel ver weg
dat is de vraag toch niet?

@TS: ik ken nog iemand die er heen gaat, volens haar loopt je beurs gewoon door in NL mits je daar nog recht op hebt. zij kon geen beurs krijgen in zweden, maar goed dat hangt er denk ik helemaal van af wat je gaat doen, en waar.
  zondag 17 december 2006 @ 16:57:07 #26
155420 Fizd
Candle in the eye.
pi_44511427
quote:
Op zondag 17 december 2006 16:42 schreef sj44k het volgende:
had je niet wat dichter naar de bewoonde wereld kunnen gaan?

umea is wel ver weg
Hehe, dat valt wel mee. Umeå is een grote studentenstad. Misschien wel de grootste uit het Noorden. Met prachtige opties voor een nieuwe studie. Sure, Stockholm, Göteborg...allemaal wel aardig, maar ik heb het goed voor mekaar wat betreft de stage in Umeå.

Echter, wat de studie betreft zouden mijn kansen wel wat roter kunnen zijn in de reeds genoemde steden. Een beurs of iets dergelijks zou me goed van pas kunnen komen. Ik heb al wat verhalen gehoord over de mogelijkheid hiervan, vandaar de vraag of er mensen zijn die hier enige ervaring in hebben opgedaan.
  Moderator maandag 18 december 2006 @ 16:42:30 #27
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_44541637
quote:
Op zondag 17 december 2006 16:35 schreef Fizd het volgende:
In januari begin in aan een stage in Zweden, in een stad genaamd Umeå . Momenteel ben ik nog hard op zoek naar een appartement....maar ach, ik hou sites als blocket.se goed in de gaten (het Zweedse marktplaats.nl). Af en toe zijn daar wel redelijke aabiedingen te vinden. Dit is tevens mijn eindstage, en de plannen zijn nu om een mooie opleiding te vinden in diezelfde stad, of elders in Zweden na mijn huidige studie.

Mijn vraag: Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een studie in Zweden, eventueel gekoppeld aan een studiebeurs?
Leuke stad. Ben er deze zomer geweest omdat een vriend van me daar werkt op de universiteit. In de winter is het alleen wel erg koud daar, was zijn enige nare bevinding.

Het Erasmusfonds kan je wel een kleine beurs geven voor studies binnen de EU. Voor studiefinanciering moet je volgens mij wel ingeschreven staan bij een Nederlandse school / universiteit. Maar dat weet ik dus niet heel zeker.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_44545785
Mijn broertje komt overmorgen na een dik half jaar terug uit Lund, Zweden.. Hij heeft daar gestudeerd. Ik zal hem dit topic eens laten lezen, hij zal misschien wel wat tips hebben. Misschien niet direct over Umea, maar wel over het studeren in Zweden zelf, en evt aanvullende beursen enzo!
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:26:44 #29
155420 Fizd
Candle in the eye.
pi_44572166
quote:
Op maandag 18 december 2006 16:42 schreef UIO_AMS het volgende:
Leuke stad. Ben er deze zomer geweest omdat een vriend van me daar werkt op de universiteit. In de winter is het alleen wel erg koud daar, was zijn enige nare bevinding.

Het Erasmusfonds kan je wel een kleine beurs geven voor studies binnen de EU. Voor studiefinanciering moet je volgens mij wel ingeschreven staan bij een Nederlandse school / universiteit. Maar dat weet ik dus niet heel zeker.
De winters kunnen inderdaad zeer streng zijn ja! Ik moet wel zeggen dat de huidige winter zeer slap is nu, ik ben nu sinds vorige week weer terug en er ligt nog totaal geen sneeuw. Veel Zweden raken een beetje paniekerig omdat een kerst zonder sneeuw iets is wat ze bijna nog nooit hebben meegemaakt.
Het Erasmusfonds.....zegt me verder helemaal niks. Maar ik zal dat even gaan opzoeken, bedankt!
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:41 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Mijn broertje komt overmorgen na een dik half jaar terug uit Lund, Zweden.. Hij heeft daar gestudeerd. Ik zal hem dit topic eens laten lezen, hij zal misschien wel wat tips hebben. Misschien niet direct over Umea, maar wel over het studeren in Zweden zelf, en evt aanvullende beursen enzo!
Much appreciated!
pi_44574938
ik wil mischien ook volgend jaar naar Zweden.
Hoe is het daar precies?

en dan iemand nog ervaringen met Vaxjo?? dat is de plaats waar ik heen kan.
bier
pi_44580550
Lijkt me een lekker mooi land, veel hoogteverschillen.
Amstelveen de beste
  dinsdag 19 december 2006 @ 20:53:47 #32
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_44580634
Zoek maar een hobby lol erg koud in zweden en sávonds erg weinig te doen.
Ik heb zelf ook een stage gelopen in zweden, wel mooie vrouwen!
  dinsdag 19 december 2006 @ 20:55:06 #33
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_44580672
even tvp, mijn 2e keus voor mijn eindstage is ook zweden, uppsala voornamelijk.
pi_44606564
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_44609415
quote:
Goed idee als het om studeren gaat. Dan gaan we verder met Zweden en de leuke plaatsen in Zweden in: Zweden deel 2

topics worden gemerged
  zaterdag 23 december 2006 @ 02:53:25 #36
155420 Fizd
Candle in the eye.
pi_44674805
Ah, handy indeed.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:03:57 #37
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_45194087
Van 30 december tot 8 jan in Zweden geweest!
Mälarbaden, (bij Torshälla, bij Eskilstuna)

Prachtig land, superhoge levensstandaard, afwisseling tussen natuur en bebouwing is mooi, lekker rustig.

Lekker geschaatst en geijszeild op een meertje genaamd Glåpen (enige in de wijde omgeving waar goed ijs lag)





Stockholm is ook mooie stad trouwens

Ik wil terug
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_45196120
Dit weekend ga ik ff naar Stockholm en Uppsala, kort bezoekje magoed.
Hopelijk ligt er sneeuw, voor het echte Zweden gevoel!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:51:29 #39
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_45196252
Ik denk niet dat er sneeuw zal liggen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  Moderator woensdag 10 januari 2007 @ 08:27:40 #40
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_45202669
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:48 schreef Elvander het volgende:
Dit weekend ga ik ff naar Stockholm en Uppsala, kort bezoekje magoed.
Hopelijk ligt er sneeuw, voor het echte Zweden gevoel!
Uppsala.

Daar was ik de afgelopen zomer en at ik Reindeer Roast Beef. Het lekkerste dat ik in 2006 gegeten heb. Naam van het restaurant moet ik even opzoeken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_45344183
Deze zomer ga ik met de jin (17/18 jarigen ) van de scouts naar Zweden voor een 10-tal dagen.
We zouden er gaan kanoën over de meren gedurende 5-7 dagen maar liefst niet té ver van Stockholm (misschien 100 km ofzo, nog niet echt een idee). Heeft iemand ervaring met een organisatie ofzo die daar tochten organiseerd? En de prijzen? .

En is de alcohol daar echt zo duur?
pi_45344569
nee, ben wel 2 jaar geleden op vakantie geweest in Zweden! Echt tof! en het verhaal van de mooie dames is echt waar!
pi_45345334
quote:
Op zondag 14 januari 2007 15:45 schreef Echoes het volgende:
nee, ben wel 2 jaar geleden op vakantie geweest in Zweden! Echt tof! en het verhaal van de mooie dames is echt waar!
Dan kan ik daar al naar uitkijken

En valt het weer daar zo wat mee eind juli?
pi_45347289
wat is de jin?
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
  Moderator zondag 14 januari 2007 @ 17:35:49 #45
45833 crew  Fogel
pi_45348592
quote:
Op zondag 14 januari 2007 15:33 schreef fate het volgende:
Deze zomer ga ik met de jin (17/18 jarigen ) van de scouts naar Zweden voor een 10-tal dagen.
We zouden er gaan kanoën over de meren gedurende 5-7 dagen maar liefst niet té ver van Stockholm (misschien 100 km ofzo, nog niet echt een idee). Heeft iemand ervaring met een organisatie ofzo die daar tochten organiseerd? En de prijzen? .

En is de alcohol daar echt zo duur?
Geen tips wat betreft kanoen, maar wel over de alcohol: je moet 18 zijn om zwakke alcohol zoals bier te mogen kopen en 20 voor sterke drank. Er wordt vrij streng gecontroleerd en als je uit wil kan je rustig vergeten dat de 17-jarigen die kroeg inkomen...
Het bier awt je in de supermarkt kan kopen bevat overigens slechts 3.5% alcohol en kost als ik het goed herinner zo'n 50SEK voor een 6-pack met halve liter blikken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_45354598
wij hadden toen merendeel van de 2 weken erg mooi weer!
pi_45355345
Bwn twee keer in Zweden geweest, afgelopen zomer in Stockholm en daar waren inderdaad veel mooie dames. Paar jaar geleden een kanotocht van een aantal dagen gemaakt en ook gemountainbiked enzo, maar toen zaten we in de middle of nowhere dus geen dames gezien.
pi_45361227
Alles is duur in Zweden. Behalve de woningmarkt en benzine.
pi_45378344
@T_r_u_m_a_n: De Jin is een groep bij de scouts, een naam die ze geven aan de groep jongens en meisjes van 17-18 jaar .
quote:
Geen tips wat betreft kanoen, maar wel over de alcohol: je moet 18 zijn om zwakke alcohol zoals bier te mogen kopen en 20 voor sterke drank. Er wordt vrij streng gecontroleerd en als je uit wil kan je rustig vergeten dat de 17-jarigen die kroeg inkomen...
Het bier awt je in de supermarkt kan kopen bevat overigens slechts 3.5% alcohol en kost als ik het goed herinner zo'n 50SEK voor een 6-pack met halve liter blikken.
Zelf ben ik dan 18 maar misschien wat egoistisch :p. Veel kroegen zullen we waarschijnlijk toch niet zien aangezien we op de meren gaan rondvaren waar ongeveer niemand in de buurt woont. 3.5% is niet bepaald veel maar hoeveel is 50SEK in euro? .
quote:
wij hadden toen merendeel van de 2 weken erg mooi weer!
Is dat daar normaal of eerder een uitzondering? .
quote:
Bwn twee keer in Zweden geweest, afgelopen zomer in Stockholm en daar waren inderdaad veel mooie dames. Paar jaar geleden een kanotocht van een aantal dagen gemaakt en ook gemountainbiked enzo, maar toen zaten we in de middle of nowhere dus geen dames gezien.
Veel kans dus dat wij geen dames gaan zien
  Moderator maandag 15 januari 2007 @ 20:18:48 #50
45833 crew  Fogel
pi_45384510
http://www.xe.com/ucc/convert.cgi zegt het volgende:
50.00 SEK Sweden Kronor = 5.50819 EUR Euro
1 SEK = 0.110164 EUR 1 EUR = 9.07739 SEK

En het weer is In Zweden en Noorwegen over het algemeen1) de laatste twee weken van juli en de eerste twee van augustus vrij mooi.

1)In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_45384694
Volgens mij moet je wel liters antimuggenspul meenemen, ik heb wel eens zon horrorverhaal van iemand gehoord die helemaal lek was gestoken, die gingen met zo'n vlot de rivieren daar af.

En als je met de boot vanaf Denemarken of Duitsland gaat kan je natuurlijk wel redelijk veel drank kopen (op de boot), tis een stuk goedkoper dan Scandinavië.
  Moderator maandag 15 januari 2007 @ 20:34:26 #52
45833 crew  Fogel
pi_45385128
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:23 schreef Priae het volgende:
En als je met de boot vanaf Denemarken of Duitsland gaat kan je natuurlijk wel redelijk veel drank kopen (op de boot), tis een stuk goedkoper dan Scandinavië.
Omdat Zweden deel is van de EU mag jeg per persoon meer meenemen dan je in de twee weken op kan drinken zonder daar aan dood te gaan... (Ik weet de getallen niet meer uit mijn hoofd, maar het was in in de richting van 10 liter sterke drank + zo'n 100 liter wijn en bier)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_45385523
Ik heb ook beide keren prima weer gehad. Wij gingen met een busje en hadden ook redelijk wat bier meegenomen. Het is wel erg gaaf en toch ff wat anders dan een tochtje over de Dommel ofzo.



En denk eraan om genoeg eten mee te nemen want wij hadden de honger die je krijgt van hele dagen peddelen een beetje onderschat.
pi_45386065
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:39 schreef fate het volgende:

Is dat daar normaal of eerder een uitzondering? .
[..]
normaal, tis landklimaat op veel plaatsten dacht ik, wij hebben zeeklimaat.
pi_46367692
In de zomervakantie wil ik met de auto naar Zweden. En wel naar de Zuid-oostelijke regio, met als bovengrens Stockholm.
Dus ruwweg het gebied tussen Malmo-Karlskrona-Stockholm-Orebro.

Een paar opborrelde vragen:

1. Hoe lang is dat rijden? Routeplanners zijn erg positief (want gebaseerd op een snelheid van 100 km/u, zonder rekening te houden met tankpauzes, rustpauzes, files, ferrytijden); ik ben meer geinteresseerd in feitelijke reistijden gebaseerd op ervaringen.

2. Wat is sneller: met de auto door Denemarken, of via de ferry van bv. Rostock naar Trelleborg?

3. Wat is goedkoper: met de auto door Denemarken, of via de ferry van bv. Rostock naar Trelleborg?

Ik vertrek vanuit regio Leiden, met 5 personen. (2 volwassenen, 3 kids)

Alle reisadviezen, ervaringen enz. van harte welkom!
pi_46368731
Volgens mij is met de auto door Denemarken en dan de boot Puttgarden Rodby, en dan de brug het goedkoopst.
En het ligt er natuurlijk helemaal aan hoeveel rustpauzes je wil houden en hoe lang...
Maar volgens mij moet 10 uur meer dan voldoende zijn naar Malmo vanaf Leiden... (uit ervaring... maar ik weet het niet meer precies..)
Maar dan moet je niet in de file komen en een beetje geluk hebben bij de boot.
pi_46368970
OK, goed te doen dus. Beetje aardig te vogelen daar? Camera's, Bigma etc gaan natuurlijk mee
pi_46371459
In september in het zuidelijkste puntje van Zweden wel, zie : Vogelaars.nl Falsterbo

Maar verder valt het enigzins tegen in Zweden, niet zoveel vogels te zien.
pi_46371709
In 2004 zijn we ca. 6,5 uur naar Puttgarden gereden. In Duitsland kun je lekker doorkarren als het rustig is, maar wij pakten wel bij Hamburg de ochtendspits mee, dus het kan nog iets sneller... Vervolgens wachttijd afhankelijk van drukte bij de boot, in ons geval een uur door drukte. Overvaren 45 minuten. Vanaf Rodbyhavn schat ik zo'n 2,5 uur nog naar Malmo via de brug...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  Moderator vrijdag 16 februari 2007 @ 19:55:53 #60
45833 crew  Fogel
pi_46378092
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:31 schreef Harmen1984 het volgende:
In 2004 zijn we ca. 6,5 uur naar Puttgarden gereden. In Duitsland kun je lekker doorkarren als het rustig is, maar wij pakten wel bij Hamburg de ochtendspits mee, dus het kan nog iets sneller... Vervolgens wachttijd afhankelijk van drukte bij de boot, in ons geval een uur door drukte. Overvaren 45 minuten. Vanaf Rodbyhavn schat ik zo'n 2,5 uur nog naar Malmo via de brug...
Ik heb ongeveer dezelfde ervaring. Maar wat je ook kan doen ipv de burg naar Malmø te pakken is tussen Helsingør en Helsingborg het veer pakken. Dan heb je na de rit dwars door Denemarken meteen een pauze te pakken van ongeveer 10-15 minuten varen + de wachttijd (maar die veren varen af en aan).
Maar, als Malmø je eindpunt is van die dag, heb je daar weinig aan en kan je beter de brug pakken (het veer is een kleine omweg, maar je krijgt dan wel die 'verplichte pauze', wat handig is als je nog enkele uren door wil rijden daarna).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  † In Memoriam † donderdag 22 februari 2007 @ 11:10:23 #61
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_46552755
Vrienden van ons hebben een hotel in Zweden en op hun site staat ook wat informatie over de route: http://www.lugnethotel.se/indexnl.htm
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_46555509
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:24 schreef Nacasante het volgende:
In de zomervakantie wil ik met de auto naar Zweden. En wel naar de Zuid-oostelijke regio, met als bovengrens Stockholm.
Dus ruwweg het gebied tussen Malmo-Karlskrona-Stockholm-Orebro.

Een paar opborrelde vragen:

1. Hoe lang is dat rijden? Routeplanners zijn erg positief (want gebaseerd op een snelheid van 100 km/u, zonder rekening te houden met tankpauzes, rustpauzes, files, ferrytijden); ik ben meer geinteresseerd in feitelijke reistijden gebaseerd op ervaringen.

2. Wat is sneller: met de auto door Denemarken, of via de ferry van bv. Rostock naar Trelleborg?

3. Wat is goedkoper: met de auto door Denemarken, of via de ferry van bv. Rostock naar Trelleborg?

Ik vertrek vanuit regio Leiden, met 5 personen. (2 volwassenen, 3 kids)

Alle reisadviezen, ervaringen enz. van harte welkom!
Wij zijn 3 keer met de auto naar Zweden geweest, naar Örebro wel te verstaan. Wij hadden een tussenstop bij een vriend in Hamburg voor een overnachting. Zonder die overnachting moet je toch wel op 20 uur rekenen, inclusief alle stops, rust en tanken, boot etc.

Wij zijn alle 3 de keren met de veerboten gegaan, van Puttgarden naar Rødby en van Helsingør naar Helsingborg. Die kost ¤150,- ongeveer voor de 2 oversteken retour. Maar je verrijd dan geen benzine, hebt een prettige pauze en ik vond het een hele leuke ervaring!
Bovendien kosten bruggen ook flink wat geld.

De veerboten gaan best vaak, in het ergste geval moet je geloof ik 45 minuten wachten maar ook dat is niet zo erg want er is een hoop te zien.

Ik vond het tot alle 3 de keren toe een enorm avontuur.
pi_46558185
Ik overweeg nu een enkeltje IJmuiden-Gothenburg. Lijkt me ook een leuk begin of eind van de vakantie.
Ik heb iig begrepen dat het via Newcastle gaat. Een directe verbinding IJmuiden-Goteborg schijnt niet mogelijke te zijn.
pi_46558901
Hm, even een reactie op mijn toch behoorlijk uitgebreide post lijkt me niet meer dan normaal eigenlijk?
  Moderator donderdag 22 februari 2007 @ 15:09:45 #65
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_46559646
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:45 schreef heaven7 het volgende:
Hm, even een reactie op mijn toch behoorlijk uitgebreide post lijkt me niet meer dan normaal eigenlijk?
Oké, wij deden de route Groningen - Stockholm met veerdiensten in ongeveer 18 uur inclusief 3 uur vertraging omdat in de buurt van Hamburg de diesel dwars door de auto spoot.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_46589211
Van Nacasante. Ik vind het altijd zo loos als mensen om ervaringen en tips vragen, er met een hele post gereageerd wordt en de vrager er dan vervolgens niets meer op terug zegt.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 14:19:58 #67
127100 Krupelhintsje
Tsjin sinleas geweld!
pi_46593778
quote:
Op maandag 15 januari 2007 00:19 schreef heaven7 het volgende:
Alles is duur in Zweden. Behalve de woningmarkt en benzine.
Maar goed dat de benzine goedkoop is
Wij gaan in Juli met onze Oldsmobile naar Zweden!!
*** The Truth Is Out There ***
pi_46596748
Leuk!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 11:09:38 #69
127100 Krupelhintsje
Tsjin sinleas geweld!
pi_46618603
Leuk!

Dat wij naar Zweden gaan bedoel je!!!
Ja we hebben er ook onwijs veel zin in!
Kan bijna niet wachten tot het Juli is
*** The Truth Is Out There ***
pi_46620274
Natuurlijk dat jullie naar Zweden gaan Heb je nog een plekje in je handtas?
pi_46627743
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:24 schreef Nacasante het volgende:
In de zomervakantie wil ik met de auto naar Zweden. En wel naar de Zuid-oostelijke regio, met als bovengrens Stockholm.
Dus ruwweg het gebied tussen Malmo-Karlskrona-Stockholm-Orebro.

Een paar opborrelde vragen:

1. Hoe lang is dat rijden? Routeplanners zijn erg positief (want gebaseerd op een snelheid van 100 km/u, zonder rekening te houden met tankpauzes, rustpauzes, files, ferrytijden); ik ben meer geinteresseerd in feitelijke reistijden gebaseerd op ervaringen.
2 jaar terug ben ik met een pickup campertje naar Zweden geweest. We zijn toen rond 6u dacht ik vertrokken en waren om ongeveer 20u in de buurt van Helsinborg. Dus was een lange rit, maar het is te doen met om de 2 a 3 uur ff een pauze. Dat ding ging overigens niet harder dan 100.
We zijn via de 2 bruggen gegaan, kostte alle 2 iets van 30 of 35 euro (betalen met je creditcard) voor een enkeltje.
We hadden alleen bij Hamburg beetje file, maar vooral in Denemarken kun je echt heeel relaxed doorkachelen. Rechte wegen en weinig verkeer.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 18:19:51 #72
127100 Krupelhintsje
Tsjin sinleas geweld!
pi_46630090
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:31 schreef heaven7 het volgende:
Natuurlijk dat jullie naar Zweden gaan Heb je nog een plekje in je handtas?
Ehmmm, het is een hele grote auto, met erg ruime kofferbak. dus misschien hou ik wel een plakje over!
BELOOF NIKS!!! :P:P
*** The Truth Is Out There ***
pi_47080934
quote:
Op maandag 15 januari 2007 00:19 schreef heaven7 het volgende:
Alles is duur in Zweden. Behalve de woningmarkt en benzine.
Finland en Noorwegen zijn veel duurder dan Zweden. Ik heb een half jaar in het Centrum van Goteborg gewoond (2006), en ben met bijna hetzelfde budget rond gekomen dan in Nederland. Wat ik extra heb uit gegeven is omdat uitgaan vrij duur is (entree in clubs en drank wat duurder). Misschien heeft het er iets mee te maken dat de kroon redelijk gunstig stond (9,4 kroon per euro geloof ik)
pi_47081172
Nou zeg je me weer dat ik het niet bij het juiste eind hebt Luister eens, mijn vriend heeft in Zweden gewoond, ik ben er 4 maal op vakantie geweest, ik weet heus wel dat Zweden een duur land is (ik heb het over Zweden en niet over Finland en Noorwegen!) en dat je qua boodschappen in Zweden véél meer kwijt bent dan hier in Nederland!
pi_47081209
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 07:32 schreef heaven7 het volgende:
Nou zeg je me weer dat ik het niet bij het juiste eind hebt Luister eens, mijn vriend heeft in Zweden gewoond, ik ben er 4 maal op vakantie geweest, ik weet heus wel dat Zweden een duur land is (ik heb het over Zweden en niet over Finland en Noorwegen!) en dat je qua boodschappen in Zweden véél meer kwijt bent dan hier in Nederland!
Ooit gehoord van verschillende uitgavepatronen
pi_47083522
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 07:32 schreef heaven7 het volgende:
Nou zeg je me weer dat ik het niet bij het juiste eind hebt Luister eens, mijn vriend heeft in Zweden gewoond, ik ben er 4 maal op vakantie geweest, ik weet heus wel dat Zweden een duur land is (ik heb het over Zweden en niet over Finland en Noorwegen!) en dat je qua boodschappen in Zweden véél meer kwijt bent dan hier in Nederland!
Ik heb 4 maanden in Stockholm gewoond. En het dagelijks leven is niet veel duurder dan hier, je moet alleen wel bij de goede supermarkten boodschappen doen. Maar dat is in Nederland ook zo, als je altijd naar de Super de Boer gaat ben je veel meer geld kwijt.

Uit eten gaan is goedkoper tot even duur als in Nederland, alleen drank is duurder in de kroeg/cafe/waar dan ook.

Dus ja, Zweden is wel iets duurder, maar je moet echt niet overdrijven, want zoveel scheelt het nou ook weer niet!
pi_47094175
Ik heb nog wel aardig wat bonnetjes liggen hier, de levensmiddelen zijn écht wel duurder.
Wij gingen overigens vaak naar Ica maar ook regelmatig naar Coop.
pi_47094252
Om maar even wat te noemen; een brood (polarkaka) kost zo'n ¤3,-.
pi_47094499
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:35 schreef heaven7 het volgende:
Om maar even wat te noemen; een brood (polarkaka) kost zo'n ¤3,-.
Dat noem ik geen brood hoor
Das iets tussen knackebrod en brood in. Ik heb hier een bonnetje liggen waar een brood 10 Kronen kost, een kilo appels 19 kronen, en een pak muesli 14 kronen. Volgens mij is Coop een van de duurste supermarkten, en daarna Ica, mijn bonnetje is van de PrisXtra.
pi_47095446
Volgens mij moet je je levensstijl ook een beetje aanpassen naar de Zweedse. De Zweden zullen toch echt niet iedere dag van de polarkaka brood eten (dan hadden ze ook wel hun best gedaan om fatsoenlijk brood te maken ).
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_47095574
Oké, noem Jättefranska een echt brood, dat kost dus ook ¤3,-
Overigens lijkt polarkaka echt niet op knäckebröd hoor!

Broden van 10 kronen hebben wij echt nog nooit gezien.

Sowieso hebben ze niet echt lekker brood in Zweden, Jättefranske roosterden we altijd. Dat was wel lekker.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2007 16:09:47 ]
pi_47095710
Bij de PrisXtra hadden ze dus wel van dat echte brood, voor 10 kronen. Maar ik geloof dat dat ook wel een toevalstreffer was .
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_47095760
Ja, ik heb er echt naar gezocht want ik ben gek op brood maar heb toch niks gevonden wat lijkt op ons brood.
PrisXtra zegt mij niks. Lågprisklippet gingen we ook wel eens heen maar dat was over het algemeen echt niet veel soeps behalve koektrommels vol (nep)pepparkakor
pi_47095822
Zak jordnötsringar ook ¤3,-! Maar zo fucking lekker Daar vallen die flauwe pindadingen die wij hebben echt helemaal bij weg!
pi_47096484
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:13 schreef heaven7 het volgende:
Ja, ik heb er echt naar gezocht want ik ben gek op brood maar heb toch niks gevonden wat lijkt op ons brood.
PrisXtra zegt mij niks. Lågprisklippet gingen we ook wel eens heen maar dat was over het algemeen echt niet veel soeps behalve koektrommels vol (nep)pepparkakor
Nou bij de PrisXtra in Stockholm hadden ze iedere dag vers brood voor 10 tot 20 kronen, en nog lekker ook
pi_47096544
Zit die alleen in Stockholm? Want daar waren wij niet op vakantie en mijn vriend woonde in Örebro Hadden we moeten weten!
pi_47096690
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:34 schreef heaven7 het volgende:
Zit die alleen in Stockholm? Want daar waren wij niet op vakantie en mijn vriend woonde in Örebro Hadden we moeten weten!
Geen idee, prisxtra.se?
pi_47116052
quote:
Nou zeg je me weer dat ik het niet bij het juiste eind hebt
Ik had om de hoek een Willy's liggen, daar kocht ik brood voor 8 kroon, vergelijkbaar met AH bonus brood ofzo. Anyway, mijn punt dat ik wilde maken is dat ik niet snap dat mensen Zweden een duur land vinden. Tuurlijk, jij weet er meer van dan de gemiddelde persoon , en uit persoonlijke ervaring kun je dat ook onderbouwen. Ik heb het gewoon anders ervaren. Zoals ik al zei kwam ik met hetzelfde budget rond als in Nederland. Verschillende zaken waren toch echt op hetzelfde prijsniveau als Nederland. Dan heb ik het bijvoorbeeld over:

- Kleren
- Uit eten gaan
- Een pizza halen
- Een Whopper menu bij de burger king
- Een Tram retourtje
- Schoolboeken
- Een fiets kopen
- Een bioscoopkaartje

Verder ben ik nooit iets tegen gekomen (buiten alchohol) waarvan ik dacht: Hoe durven ze daar zoveel geld voor te vragen.

[ Bericht 8% gewijzigd door saddam_Pinten_man op 10-03-2007 02:04:57 ]
pi_47134909
Melodifestivalen online!
pi_47175757
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:09 schreef heaven7 het volgende:


Sowieso hebben ze niet echt lekker brood in Zweden,
Wel waar.

Gruvbulle mit Russin van de Lidl. Heerlijk.

Ik vond de prijzen in Zweden wel mee vallen,het enige wat echt duurder is is drank. (mijn zus woont in Zweden.)
  donderdag 26 april 2007 @ 10:50:11 #91
3742 DannyM
Ik word helemaal para brada!
pi_48731269
Ik rij volgende week naar Finland (met de auto) en ben zodoende op doorreis door Zweden. Ik wil voor m'n vriendin graag iets leuks uit Zweden meenemen, ze is erg dol op Zweden , maar omdat ik er nog nooit ben geweest en het voor haar ook alweer heel wat jaartjes geleden is, weet ik niet zo goed wat leuk is om mee te nemen. Iemand van jullie misschien een leuke suggestie?
pi_48731850
Wil je echt iets typisch zweeds koop je een dalahäst:

pi_48731859
Ze hebben er erg lekkere koekjes.
Wij hebben vorig jaar ook een aantal pakken met koekjes voor ons en voor vrienden van ons meegenomen.
Beetje jammer dat we de week daarop naar de IKEA gingen en daar precies dezelfde koekjes zagen liggen!
Forza Juve!
pi_48732356
Pepparkakor zal je bedoelen? Die liggen idd gewoon bij Ikea, van het lekkerste merk ook nog
pi_48732897
Nee ik bedoel die kleine ronde koekjes met vanillesmaak
En een soort kleine haverkoekjes met chocolade

Ze waren ook van hetzelfde merk als die we in Zweden hadden gekocht.
Bij de IKEA zaten ze echter in een doos van 1 Kg.

Edit:

Deze bedoel ik:




Zijn van het merk Gille.
Forza Juve!
pi_48733199
Wij hebben een servethouder van dat paard.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Moderator donderdag 26 april 2007 @ 11:46:53 #97
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_48733340
quote:
Op donderdag 26 april 2007 10:50 schreef DannyM het volgende:
Ik rij volgende week naar Finland (met de auto) en ben zodoende op doorreis door Zweden. Ik wil voor m'n vriendin graag iets leuks uit Zweden meenemen, ze is erg dol op Zweden , maar omdat ik er nog nooit ben geweest en het voor haar ook alweer heel wat jaartjes geleden is, weet ik niet zo goed wat leuk is om mee te nemen. Iemand van jullie misschien een leuke suggestie?
Voor m'n twee kleine neefjes heb ik pluche elanden meegenomen. Maar ja, die twee waren toen nog geen eens 4 jaar oud.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_48733777
Ah Vaniljdrömmar
  zondag 6 mei 2007 @ 12:38:29 #99
145297 MagiLune
....Believe....
pi_49058625
Ik heb een vraag. Is het handig om zo een campingkaart aan te schaffen?
dan niet die van de ANWB maar deze:
Aa' lasser en lle coia orn n' omenta gurtha
pi_49058667
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:38 schreef MagiLune het volgende:
Ik heb een vraag. Is het handig om zo een campingkaart aan te schaffen?
dan niet die van de ANWB maar deze:
[[url=http://aycu05.webshots.com/image/15604/2005609458461391301_th.jpg]afbeelding][/URL]
Volgens mij heb je deze kaart voor (bijna) alle campings nodig. Zonder die kaart kom je geen camping op volgens mij.
  zondag 6 mei 2007 @ 14:29:04 #101
145297 MagiLune
....Believe....
pi_49061661
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:40 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Volgens mij heb je deze kaart voor (bijna) alle campings nodig. Zonder die kaart kom je geen camping op volgens mij.
nou das dan duidelijk hihi..
ik was namelijk bij de ANWB en wilde me een andere kaart aansmeren en toen vroeg ik over die campingkaart en daar wisten ze niets van....

Kan ik die op de camping kopen of is het handiger om deze vooraf te bestellen?
Aa' lasser en lle coia orn n' omenta gurtha
  maandag 7 mei 2007 @ 09:04:08 #102
4593 Marty
Digi-babe
pi_49090347
Ja, je kunt hem bij de eerste camping kopen. Je krijgt dan een papiertje ter vervanging van de kaart die je na de vakantie thuis gestuurd krijgt.
Als je nog naar andere campings gaat kun je gewoon dit papiertje laten zien.
Wanneer je het jaar erna weer naar scandinavie op vakantie gaat kun je de kaart meenemen en dan hoef je alleen maar een nieuwe sticker voor het nieuwe jaar te kopen.
Forza Juve!
pi_49090420
Zorg wel dat je wel ook een geldigheidssticker op het papieren kaartje krijgt. Dat waren ze bij ons bij de eerste camping vergeten. We kregen toen bij de tweede camping gelukkig alsnog zo'n sticker (zonder er extra voor te hoeven betalen).
Everything which is not impossible, will eventually happen
  maandag 7 mei 2007 @ 19:37:27 #104
145297 MagiLune
....Believe....
pi_49113016
en spreken ze een beetje goed engels? of moet ik wat zweeds leren?
Aa' lasser en lle coia orn n' omenta gurtha
pi_49114313
De Zweden spreken prima engels, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om je wat in de taal te verdiepen .
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_49114820
Ze stralen als je een beetje zweeds praat
pi_49274531
oudere Zweden spreken wat minder Engels viel mij op toen ik er was, maar de jongeren spreken heel goed Engels.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:21:17 #108
145297 MagiLune
....Believe....
pi_49274801
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:14 schreef Echoes het volgende:
oudere Zweden spreken wat minder Engels viel mij op toen ik er was, maar de jongeren spreken heel goed Engels.
nou ik heb zo een taalgids aangeschaft dus die gaat zeker mee. Mijn boodschapjes kan ik wel gewoon doen toch hehe
Aa' lasser en lle coia orn n' omenta gurtha
pi_49565214
Ik ga deze zomer met de scoutsgroep naar Zweden, vermoedelijk naar Bräcke. Wat ik me daarjuist plots afvroeg is, hoeveel uur zonneschijn daar ongeveer is eind juli? (Het ligt op 63° ongeveer...)
pi_49565480
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:21 schreef MagiLune het volgende:

[..]

nou ik heb zo een taalgids aangeschaft dus die gaat zeker mee. Mijn boodschapjes kan ik wel gewoon doen toch hehe
Pas wel op dat je het niet exact zo uitspreekt als in dat boekje staat want je spreekt het hartstikke anders uit
  zondag 20 mei 2007 @ 14:14:45 #111
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_49569058
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:34 schreef fate het volgende:
Ik ga deze zomer met de scoutsgroep naar Zweden, vermoedelijk naar Bräcke. Wat ik me daarjuist plots afvroeg is, hoeveel uur zonneschijn daar ongeveer is eind juli? (Het ligt op 63° ongeveer...)
Weet niet hoeveel precies, maar ik ben jaren op vakantie geweest naar Molde, Noorwegen, wat bijna precies even noordelijk ligt, en het is écht lang licht. Ook als je midden in de nacht naar de WC gaat is het gewoon licht. Heerlijk, want je hebt veel meer energie en je kunt ook veel langere dagen maken. Gevaar is dat je overdrijft en té veel doet en te weinig slaapt.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 20 mei 2007 @ 18:01:29 #112
145297 MagiLune
....Believe....
pi_49578005
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:41 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Pas wel op dat je het niet exact zo uitspreekt als in dat boekje staat want je spreekt het hartstikke anders uit
check
Aa' lasser en lle coia orn n' omenta gurtha
pi_49580164
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:14 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Weet niet hoeveel precies, maar ik ben jaren op vakantie geweest naar Molde, Noorwegen, wat bijna precies even noordelijk ligt, en het is écht lang licht. Ook als je midden in de nacht naar de WC gaat is het gewoon licht. Heerlijk, want je hebt veel meer energie en je kunt ook veel langere dagen maken. Gevaar is dat je overdrijft en té veel doet en te weinig slaapt.
Oké, bedankt. Dan weet ik dat ik maar iets zal kopen om m'n ogen te bedekken want in een tent is het dan ook gewoon ontzettend klaar .
  maandag 21 mei 2007 @ 20:02:50 #114
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_49619424
Ik was met hemelvaartsdag tegen een uur of 2 snachts in Stockholm, de hele noordelijke hemel is licht, en naar het zuiden is het pikkedonker, dat was zon geweldig gezicht
ongenuanceerd wezen
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:48:49 #115
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_49655222
Ik vertrek vrijdag voor een weekendje Zweden (we gaan een vriend opzoeken die in Lund bij Malmo studeert) maar wat ik me even afvraag....de kosten.
We gaan met 2 auto's, karren vrijdagavond weg...Hoeveel zijn we ongeveer kwijt voor de boot Puttgarden-plaatsje in Denemarken en de brug bij Kopenhagen-Malmo?
Gourmetten of steengrillen?
pi_49657101
Wij hebben de twee boottochten gemaakt (voor de rust en benzinebesparing) en qua kosten maakt het weinig uit met de andere opties. Dit kost voor retour ¤170,- per personenauto voor 2 veerboten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2007 19:35:01 ]
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:01:54 #117
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_49661196
http://www.scandlines.de/en/passage/prices/main.htm

hier staan prijzen...

tot 6m lengte = Standard ticket incl. oresundbridge 90,00 ¤

ik zou deze gewoon nemen, en niet de helsingor/hlb boot, want dat is een uur langer rijden
ongenuanceerd wezen
pi_49721639
Ga week 24 een weekje naar Zweden op cursus http://www.srv.se/templates/SRV_Page____1110.aspx, hoop dat ik tijd en energie over heb om wat van de omgeving te gaan zien, ben eigenlijk nog nooit naar het noorden geweest
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:39:40 #119
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49754842
Alvast vooronderzoeken: vanaf wanneer is het Pipi Langkous park leuk? Ik wilde daar een paar jaar geleden al heen, maar ik mocht niet van omdat hij het voor kinderen vond. Nu heb ik een kind , maar is het echt iets voor kleuters of moeten ze wat ouder zijn?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 3 juni 2007 @ 19:46:45 #120
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_50068876


Ja... ik ga dus deze zomervakantie naar Zweden .

Maar, hoe ga ik - fervente Italiëganger en liefhebber van gezellige steden met terrasjes - het ook leuk hebben in de enorme leegte en bossen van Zweden. En bovenal, hoe ga ik de muggen overleven?!

We gaan de laatste drie weken van augustus, met de tent.

Verhalen, tips & tricks graag .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_50068915
Koel, lijkt me ook te gek. Volgens mij is het bier daar alleen niet te betalen!
  zondag 3 juni 2007 @ 19:49:08 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50068952
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
En bovenal, hoe ga ik de muggen overleven?!


Maar het wordt vast heel leuk, want Zweedse bossen hebben een fijne rustige sfeer, en omdat je er toch maar 90 mag, is het verkeer ook lekker rustig. Je gaat als herboren thuiskomen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 3 juni 2007 @ 19:51:43 #123
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_50069014
Ik snap wel dat je max. 90 mag daar...

Als er ineens zoiets:



oversteekt, dan heb je met 90 nog énige kans van ontwijken .

En dat pak zie ik niet zo zitten
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 3 juni 2007 @ 19:56:53 #124
23152 Lucille
Smartass
pi_50069157
De muggen kom je echt niet overal tegen, ik vond het zelf wel meevallen eigenlijk. Je kan altijd nog DEET meenemen als het te erg wordt.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zondag 3 juni 2007 @ 20:02:49 #125
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_50069347
Ik heb wel begrepen dat ik in ieder geval het muggenspul dáár moet kopen .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 3 juni 2007 @ 22:05:36 #126
91409 JustinK
Lepel :+
pi_50073135
Bra
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_50077344
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
We gaan de laatste drie weken van augustus, met de tent.

Verhalen, tips & tricks graag .
Ja, maar waar wil je naartoe. Zweden is nogal groot, zoals je in het plaatje kunt zien. Het zuiden is toch echt wat anders als het midden of het verre noorden.

Heel veel tips ook in: Zweden en Zweden deel 2 topics worden samengevoegd
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:47 schreef Skic. het volgende:
Volgens mij is het bier daar alleen niet te betalen!
Valt wel mee. 6 -7 euro voor een halve liter in een café. Uit eten kan voor dezelfde prijs of iets minder als in Nederland. Zeker als je gebruik maakt van lunchmenu's in de grote steden.
pi_50077394
En er is ook nog: Stockholm
  maandag 4 juni 2007 @ 07:49:04 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_50081733
We gaan naar Dalarna, dus dat is midden-Zweden, grenzend aan Noorwegen. Daarna nog een tijdje rondzwerven rond Uppsala en Stockholm
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Moderator maandag 4 juni 2007 @ 10:58:45 #130
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_50085249
quote:
Op maandag 4 juni 2007 07:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
We gaan naar Dalarna, dus dat is midden-Zweden, grenzend aan Noorwegen. Daarna nog een tijdje rondzwerven rond Uppsala en Stockholm
In Uppsala heb je ook terrasjes en kun je ontzettend goed eten. Daar ooit een rendier roast beef gegeten waarvoor ik wel terug zou willen keren.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_50098929
Uppsala

Maar ehm, 'maar 90? Hier mogen we 80 Op de snelweg mag je harder hoor. 4 keer naar Zweden geweest maar geen elanden gezien trouwens. Tyvärr!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2007 18:23:16 ]
pi_50098986
Zweedse, voluptueuze vrouwen.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:21:00 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50100971
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:22 schreef heaven7 het volgende:
Uppsala

Maar ehm, 'maar 90? Hier mogen we 80 Op de snelweg mag je harder hoor. 4 keer naar Zweden geweest maar geen elanden gezien trouwens. Tyvärr!
Ik de 90 wegen in Zweden maar even als snelweg, de stukken waar je 110 mag zijn zo in de minderheid!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 4 juni 2007 @ 19:46:39 #134
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_50102012
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:22 schreef heaven7 het volgende:
Uppsala

Maar ehm, 'maar 90? Hier mogen we 80 Op de snelweg mag je harder hoor. 4 keer naar Zweden geweest maar geen elanden gezien trouwens. Tyvärr!
In de buurt van Umea heb ik elanden op de weg gezien. Voor de rest zag ik alleen maar rendieren in het noorden van Zweden. Grappig vanuit de auto, minder als je met je racefiets er langs wil.

En op de snelweg daar mocht je gewoon 110.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_50107233
Noorden van Zweden ben ik helaas nooit geweest, wil daar in de winter nog altijd een keer heen Maar zo zeldzaam zijn de wegen waar je gewoon harder mag niet hoor.
pi_50173369
Je zou naar de Zweedse radiozender "Radio Seven" kunnen luisteren.
pi_50212101
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:16 schreef Socios het volgende:
Je zou naar de Zweedse radiozender "Radio Seven" kunnen luisteren.
Die zender is echt "bra"
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:33:17 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50213687
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:46 schreef JustinK het volgende:

[..]

Die zender is echt "bra"
Is dat zo? Wat is dat dan voor zender?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50214232
Een zender die vet goede muziek draait. De nieuwste dance & trance, maar ook geweldig 90´s. Heel af en toe maar een dålig nummer. Verder geen reclameshit en weinig gelul, alleen ff wat Zweeds gebrabbel tussendoor, maar dat is juist wel weer mooi. Je moet het maar eens luisteren, helaas nog niet in de ether, wel via www.radioseven.se .
pi_50214388
Of zoals ze zelf zeggen: Nätets Bästa Musik
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_50216341
Rixfm
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:47:07 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50216870
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:46 schreef Socios het volgende:
Een zender die vet goede muziek draait. De nieuwste dance & trance, maar ook geweldig 90´s. Heel af en toe maar een dålig nummer. Verder geen reclameshit en weinig gelul, alleen ff wat Zweeds gebrabbel tussendoor, maar dat is juist wel weer mooi. Je moet het maar eens luisteren, helaas nog niet in de ether, wel via www.radioseven.se .
Wat heb ik daar nou aan als ik daar een beetje door de heuvels aan het tuffen ben?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50217147
Iemand trouwens enig idee of er al een veer van nederland naar zweden gaat waar je met de auto mee kan?
pi_50728529
Vanaf Kiel in duitsland gaat een ferry naar Göteborg waar de auto op kan.
pi_50733751
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:46 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]


En op de snelweg daar mocht je gewoon 110.
En het ligt in de planning om dat op te rekken tot 120 km/h. Dat is trouwens al zo op een stuk van de E20 tussen Goteborg en Malmo.
pi_50739116
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:18 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
Vanaf Kiel in duitsland gaat een ferry naar Göteborg waar de auto op kan.
Van NL naar SE dus.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 20:22:49 #147
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_50740918
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 19:34 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Van NL naar SE dus.
Nee
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_50800553
Ik overweeg een vakantie in Zweden, maar zit me nog af te vragen of ik moet kiezen voor Stockholm of Göteborg. Ik wil in ieder geval een stad bekijken, en ook de omgeving (kust) bekijken, en het moet allemaal een beetje te bereizen zijn met het OV. Dat kan ook nog een avontuur op zich worden

Met alle Zwedenkenners hier zijn er vast mensen die Stockholm of Göteborg kunnen aanraden of juist afraden voor de tweede helft van augustus. Iemand tips?
  zondag 24 juni 2007 @ 22:01:03 #149
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50800804
Stad Stockholm vond ik leuker, al is het iets verder weg. Veel meer te doen, naar mijn idee is er ook meer in de directe omgeving. Ik had er ook iets meer een vakantie gevoel. Goteborg deed me meer aan Nederland denken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_50802740
Jag Älskar Mitt Sverige / tvp
pi_50813908
Göteborg ligt wel weer dichterbij Noorwegen, als wij gaan kiezen we voor Värmland, kunnen we die kant van Zweden ook eens ontdekken
  maandag 25 juni 2007 @ 13:35:05 #152
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_50818318
Paar jaar geleden heb ik 2 weken in abisko gezeten



Kaart BD6 ja

echt heel mooi maar ook HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEEEL muggen..

nee..

écht heel veel.
Huilen dan.
  maandag 25 juni 2007 @ 14:45:55 #153
122997 zquing
Drama Junk
pi_50821118
zweden lijkt me tof
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_50889023
Wij gaan dit jaar (half augustus) voor 3 weken naar Zweden. Voor 't eerst. We gaan met de ferry van Kiel naar Gotheborg, en vandaar uit met de auto en tent langs 3 campings.
Waar haal ik die kaart? Online te bestellen, of wat?
pi_50889294
Bij de ANWB.
  woensdag 27 juni 2007 @ 10:38:59 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50890430
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:59 schreef Socios het volgende:
Bij de ANWB.
Nee, die hebben een Kampeercarnet of zo, waar ze in Scandinavië niets mee doen. Gewoon gratis bestellen op www.camping.se, op de eerste camping koop je vervolgens een zegel dat 'm geldig maakt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50894349
vorig jaar met mn vriendin per auto naar zweden geweest.. was geweldig.
tent mee, en rijden..

de afstanden zijn inderdaad groooot, maar dat mocht te pret niet drukken.
begonnen in malmö. na een paar dagen door naar stockholm, daar toch wel 4dagen uitgetrokken, had nog wel langer gemogen. toen naar het noorden, via sundsvall en ostersund. we hadden eigenlijk ook nog wel naar de poolcirkel willen gaan, maar ivm geldgebrek(benzine) toch maar niet doorgezet. toen met een lus via noorwegen(oslo) terug gegaan via goteborg, en daarna nog 4 dagen gestaan in kopenhagen.

Geweldige vakantie, ik hou van zweden
..non est vivere sed valere vita est ..
  zondag 15 juli 2007 @ 16:22:39 #158
127100 Krupelhintsje
Tsjin sinleas geweld!
pi_51492214
Wij zijn afgelopen 2 weken naar Zweden geweest, met onze Americaanse Oldtimer.
Eerste 5 nachten in Eskilstuna gezeten, vanuit daar naar de Big Power Meet geweest in Vasteras.
Echt super gewoon, zoveel mooie auto's, niet te geloven.
Daarna nog 3 dagen in Vanersborg geweest, waar wij de omgeving veel mooier vonden dan het eerste dorpje.
De boottocht was ook een super ervaring, wij gingen van Kiel naar Gotenborg, en weer terug.
De terug reis ging er wat wilder aan toe dan de heen reis, en daardoor voelde ik me niet echt prettig.

Zweden is zeker een aanrader, super mooi land lekker rustig en vriendelijke mensen.
*** The Truth Is Out There ***
pi_51493445
Wij gaan as woensdag voor 3 weken Naar Lekebergs kommun.
pi_54653299
Hi,

ik had een vraagje, ik vlieg over een paar weken naar Stockholm, en vlieg op skavsta airport. Ik zie dat dit vliegveld 100 km van stockholm is, en ik kom pas om kwart voor 12 savonds aan. Er rijden dan geen bussen en treinen meer, heeft iemand enig idee hoe ik naar de stad kom zo laat?
Is autohuur mogelijk? zijn die autohuur bedrijven op het vliegveld nog open na 12 uur? En zijn er veel taxi's daar? dat is zeker erg duur, 100 km met de taxi?
Iemand enig idee?
the liver is evil, it must be punished
pi_54653879
Ja dat is inderdaad behoorlik verradelijk! Wij zijn opgehaald door een vriend, kwamen ook laat aan 's avonds. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het zit met taxi's enzo, het zal ongetwijfeld mogelijk zijn maar je zal wel dik moeten betalen..
  vrijdag 16 november 2007 @ 16:30:39 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54653905
Volgens mij rijdt er een speciale airportbus tussen Skavsta en het centraal station van Stockholm?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54654069
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 16:30 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij rijdt er een speciale airportbus tussen Skavsta en het centraal station van Stockholm?
maar rijdt die ook nog zo laat? na 12en? ik kan namelijk alleen bussen vinden die tot half 10 savonds rijden.

Is het misschien een optie om een taxi te nemen naar een dorp/stad in de buurt en daar een nachtbus of trein te pakken? En zoja...welk dorp/stad?
the liver is evil, it must be punished
pi_54670102
De laatste airportbus gaat om 0.00, de eerste gaat weer om 8.00 = http://www.flygbussarna.se/en/default.asp?file=flygplats.asp

's nachts rijden er taxibusjes voor ca. 100 euro per persoon naar Stockholm => http://www.shuttledirect.(...)ers.php?site=Shuttle

Ryanair's 'eigen' busonderneming Terravision rijdt helaas (nog) niet naar Skavsta.

Dichtsbijzijnde stad is Nykoping.

Alle info over het vliegveld => http://www.skavsta.se/en/
pi_54741918
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 11:23 schreef DutchTrain het volgende:
De laatste airportbus gaat om 0.00, de eerste gaat weer om 8.00 = http://www.flygbussarna.se/en/default.asp?file=flygplats.asp

's nachts rijden er taxibusjes voor ca. 100 euro per persoon naar Stockholm => http://www.shuttledirect.(...)ers.php?site=Shuttle

Ryanair's 'eigen' busonderneming Terravision rijdt helaas (nog) niet naar Skavsta.

Dichtsbijzijnde stad is Nykoping.

Alle info over het vliegveld => http://www.skavsta.se/en/
Mm ik ga 25e Feb naar Stockholm, ook vanaf Eindhoven naar Skavsta, maar op die site staat dat er geen bus meer rijd rond 18:00 uur (de tijd dat ik aankom), lijkt me sterk dat er dan geen bus meer naar het centrum gaat? iemand ervaring?
  woensdag 21 november 2007 @ 06:39:56 #166
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54753073
Ik wil ook nog een keer naar Zweden, vooral Göteborg, Uppsala en Umeå (vooral vanwege de muziek en Viking verleden).

Verder dan nog naar Hordaland/Bergen in Noorwegen.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54753570
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 17:30 schreef Karimo het volgende:

[..]

Mm ik ga 25e Feb naar Stockholm, ook vanaf Eindhoven naar Skavsta, maar op die site staat dat er geen bus meer rijd rond 18:00 uur (de tijd dat ik aankom), lijkt me sterk dat er dan geen bus meer naar het centrum gaat? iemand ervaring?
quote:
From Skavsta Airport to Stockholm City: The bus departs shortly (approx. 30 min:) after every flights arrival.
Er gaat altijd wel een bus dus, kan ook bijna niet anders want je zit enigzins in de middle of nowhere

Ik denk dat de nieuwe dienstregeling nog niet bekend is en dat er daarom staat dat hij niet gaat.

en als je hier kijkt : http://www.flygbussarna.se/en/tidtabeller/skavsta_s.pdf
dan zie je ook dat er na 18u nog bussen vertrekken.
pi_55148852
Even een schop omhoog!

Ik ga 2 april 2008 naar Zweden, met mijn vriend en mijn zusje, voor een week of 2, met de camper!!!

Nu is het idee via Malmo naar het park Fulufjallet te rijden en dan naar de andere kanty van zweden " over te steken", via stockholm weer naar beneden en via malmo weer naar huis!

De vragen:
1. Is dit te doen?
2. Wat moeten we vooral wel/niet zien onderweg?
3. We hebben inmiddels al de campingkaart en zo aangevraagd, maar omdat daar allemansrecht geldt, maar geldt dit ook voor een camper?
4. Gaat fietsen daar een beetje (bijvoorbeeld in Stockholm)?
5. Wat zijn de prijzen voor diesel daar?

Andere dingen waar we niet aan gedacht hebben hoor ik uiteraard ook graag!

Bedankt!

Cathelijne
  Moderator maandag 10 december 2007 @ 09:49:04 #169
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_55163170
quote:
Op zondag 9 december 2007 17:11 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Even een schop omhoog!

Ik ga 2 april 2008 naar Zweden, met mijn vriend en mijn zusje, voor een week of 2, met de camper!!!

Nu is het idee via Malmo naar het park Fulufjallet te rijden en dan naar de andere kanty van zweden " over te steken", via stockholm weer naar beneden en via malmo weer naar huis!

De vragen:
1. Is dit te doen?
2. Wat moeten we vooral wel/niet zien onderweg?
3. We hebben inmiddels al de campingkaart en zo aangevraagd, maar omdat daar allemansrecht geldt, maar geldt dit ook voor een camper?
4. Gaat fietsen daar een beetje (bijvoorbeeld in Stockholm)?
5. Wat zijn de prijzen voor diesel daar?

Andere dingen waar we niet aan gedacht hebben hoor ik uiteraard ook graag!

Bedankt!

Cathelijne
1. Met twee weken red je het wel.
2. Uppsala vond ik een leuke stad. Het centrum van die stad tenminste.
3. Ja.
4. Fietsen gaat heel goed in de steden en vaak zijn er ook fietsroutes om de grote steden heen te vinden.
5. Geen idee. Benzine was iets duurder dan in NL toen ik daar voor het laatst was. (anderhalf jaar terug)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 10 december 2007 @ 09:56:32 #170
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_55163276
Eind februari ga ik naar Östersund
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  Moderator maandag 10 december 2007 @ 10:47:00 #171
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_55164253
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Eind februari ga ik naar Östersund
Ga je op de lange latten staan daar?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 10 december 2007 @ 10:58:39 #172
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_55164530
In principe op de smalle ijzers, maar ik wil ook wel een keer langlaufen ja
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 10 december 2007 @ 11:09:38 #173
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_55164764
Ik ga samen met een vriend volgend jaar naar zweden toe (augustus)

We zijn plan om met de auto naar kiruna te gaan.

Heeft iemand mischien nog tips of ervaringen?
Because they will last that long.
  Moderator maandag 10 december 2007 @ 12:49:10 #174
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_55166471
quote:
Op maandag 10 december 2007 11:09 schreef Pascal86 het volgende:
Ik ga samen met een vriend volgend jaar naar zweden toe (augustus)

We zijn plan om met de auto naar kiruna te gaan.

Heeft iemand mischien nog tips of ervaringen?
Ik ben tot Gälliväre gekomen. Toen was ik het zat en ben ik weer naar het zuiden gegaan. De Hoga Kusten vond ik erg mooi en Umea is een aardige studentenstad. Je komt alleen in de zomer en dan zijn er geen studenten meer te bekennen (die zitten vooral op de zuidelijke feesteilanden) en stikt het van de muggen overal.

Ga je langs de kust omhoog, of volg je de binnenlandse route?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 10 december 2007 @ 12:51:48 #175
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_55166504
quote:
Op maandag 10 december 2007 10:58 schreef sungaMsunitraM het volgende:
In principe op de smalle ijzers, maar ik wil ook wel een keer langlaufen ja
Heb je daar ook niet die lange en ontzettend populaire langlaufrace? Of is dat in de buurt van Mora?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_55172507
Als je naar Zweden gaat, één tip: ga met de trein!
  maandag 10 december 2007 @ 23:08:17 #177
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_55180930
quote:
Op maandag 10 december 2007 12:49 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik ben tot Gälliväre gekomen. Toen was ik het zat en ben ik weer naar het zuiden gegaan. De Hoga Kusten vond ik erg mooi en Umea is een aardige studentenstad. Je komt alleen in de zomer en dan zijn er geen studenten meer te bekennen (die zitten vooral op de zuidelijke feesteilanden) en stikt het van de muggen overal.

Ga je langs de kust omhoog, of volg je de binnenlandse route?
Waarschijnlijk via de kust goteburg > stockholm>lulea>kiruna

En ik wil juist met mijn volvo naar zweden gewoon omdat ik al heel lang niet meer op vakantie ben geweest.
Because they will last that long.
  donderdag 13 december 2007 @ 09:32:16 #178
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_55237480
quote:
Op maandag 10 december 2007 23:08 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk via de kust goteburg > stockholm>lulea>kiruna

En ik wil juist met mijn volvo naar zweden gewoon omdat ik al heel lang niet meer op vakantie ben geweest.
Zoek vrienden en ga lekker op vakantie!
  donderdag 13 december 2007 @ 12:24:17 #179
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55241470
quote:
Op maandag 10 december 2007 17:31 schreef Socios het volgende:
Als je naar Zweden gaat, één tip: ga met de trein!
wat zijn de voordelen?
  donderdag 13 december 2007 @ 15:08:15 #180
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_55245697
quote:
Op donderdag 13 december 2007 09:32 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

Zoek vrienden en ga lekker op vakantie!
Als je had gelezen had je die opmerking niet te hoeven maken
Because they will last that long.
  donderdag 13 december 2007 @ 15:10:31 #181
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55245759
quote:
Op maandag 10 december 2007 11:09 schreef Pascal86 het volgende:
Ik ga samen met een vriend volgend jaar naar zweden toe (augustus)

We zijn plan om met de auto naar kiruna te gaan.

Heeft iemand mischien nog tips of ervaringen?
Ja.

Doorrijden naar abisko en dat meer daar (tornetrask ofzo)

heel mooi daar
Huilen dan.
  donderdag 13 december 2007 @ 16:06:46 #182
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_55247211
Ziet er inderdaad mooi uit!
Because they will last that long.
  donderdag 3 januari 2008 @ 00:59:57 #183
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_55736512
Ben van plan dit jaar een keer naar Zweden op vakantie te gaan, misschien in de winter omdat ik nog nooit heb geskied. Ik hoor er eigenlijk niet veel over, op wintersport in Zweden, is daar een reden voor?
  Moderator donderdag 3 januari 2008 @ 09:44:24 #184
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_55739938
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:59 schreef Sanderrrr het volgende:
Ben van plan dit jaar een keer naar Zweden op vakantie te gaan, misschien in de winter omdat ik nog nooit heb geskied. Ik hoor er eigenlijk niet veel over, op wintersport in Zweden, is daar een reden voor?
Niet specifiek. Het zijn vooral de Zweden zelf die in eigen land op wintersport gaan. Het enige dat ze volgens mij niet hebben is het apres ski gebeuren zoals dat in de Alpen wel te vinden is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_55787705
Zijn er mensen die ervaring hebben met het in de vrije natuur kamperen in Zweden?
Is het aan te raden? Is het veilig in Zweden, wordt het vaker gedaan?
Waarschijnlijk zullen we kamperen op campings of in hostels overnachten, maar er zal een nachtje tussen kunnen zitten dat dat niet mogelijk is.
You're lost little girl
pi_55936237
wat zijn de voordelen met de trein?
AFC AJAX
pi_55936688
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 00:55 schreef Harker het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het in de vrije natuur kamperen in Zweden?
Is het aan te raden? Is het veilig in Zweden, wordt het vaker gedaan?
Waarschijnlijk zullen we kamperen op campings of in hostels overnachten, maar er zal een nachtje tussen kunnen zitten dat dat niet mogelijk is.
Ik heb er ervaring mee. 2 jaar geleden ben ik een natuurgebied doorgetrokken, waar je over kon wildkamperen. Dat was hartstikke veilig, en prima te doen. Afgelopen jaar weer naar Zweden geweest, maar zonder een duidelijk doel en niet meer zo'n mooi en rustig natuurgebied gevonden. We zijn wel in Glaskogen geweest, wat ook erg mooi is, maar ook behoorlijk druk. Je mag daar niet overal wild kamperen, maar moet een vergunning hebben, maar dan is het ook erg cool. Ik denk dat het beter te doen is naar mate je verder van het zuiden vandaan komt.

Nog een tip: als je naar Glaskogen gaat, neem dan als het even kan de weg die vanaf het noorden naar het gebied loopt. Die vanaf het zuiden is behoorlijk 'avontuurlijk'.


't Hangt er trouwens ook een beetje vanaf wat je bedoeld met wildkamperen. Het eerste jaar was imo 'echt' wildkamperen: eten mee, kano/wandelschoenen mee en het hele gebied doorkruisen. Je kon onderweg geen eten kopen, en als je vis wilde eten moest je die zelf vangen. Wat je ook wel ziet, zijn campers op parkeerplaatsen onderweg. Behalve dat dat vaak niet mag, zou ik dat nou niet echt 'wildkamperen' willen noemen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_55955206
Binnenkort naar Stockholm. Iemand nog leuke tips?
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_55963636
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 17:17 schreef Setambre het volgende:
Binnenkort naar Stockholm. Iemand nog leuke tips?
Vraag of kijk eens in het topic over Stockholm zou ik zeggen
pi_56017713
Met een camper is ook niet mijn idee van wildkamperen
Bedankt voor de reactie
You're lost little girl
pi_56019790
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:24 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Wat je ook wel ziet, zijn campers op parkeerplaatsen onderweg. Behalve dat dat vaak niet mag, zou ik dat nou niet echt 'wildkamperen' willen noemen.
Wij gaan dus met de camper in April Maar omdat je zegt dat je vaak niet op parkeerplaatsen mag staan ... Wat zijn de specifieke regels voor campers dan (of negeren mensen gewoon bordjes? waarvan ik weet dat die er wel zijn). Heb wel gezocht naar specifieke regels daarvoor maar heb begrepen dat voor campers in principe hetzelfde geldt als een tentje?
pi_56027438
De regels zijn volgens mij wel hetzelfde, maar zeker in natuurgebieden kom je vaak op parkeerterreinen bordjes tegen. Wij gingen met de tent, dus ik moet zeggen dat ik niet echt op parkeerterreinen heb gelet, omdat we daar sowieso niet zouden gaan staan.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_56077081
Weet iemand toevallig of ik vanuit hier een ijshockey wedstrijd kan boeken? Lijkt me heel leuk om een keer bij te zijn! Maar aangezien we dt in moeten plannen in onze reis lijkt het me handig als ik van te voren al weet waneer de wedstrijden zijn en of er nog kaarten voor zijn
pi_56693367
Dit topic ga ik ook even in de gaten houden.

Waarschijnlijk gaan we deze zomer met onze europatour 2 nu door scandinavië (van denemarken naar zweden en dan naar estland/letland/litouwen).

Route is nog lang niet bekend, maar alvast wat globale ideeën opdoen is niet verkeerd. Wildkamperen is ook zeker een idee wat we willen gaan proberen.
  Moderator woensdag 13 februari 2008 @ 09:30:11 #195
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56698050
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:46 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Weet iemand toevallig of ik vanuit hier een ijshockey wedstrijd kan boeken? Lijkt me heel leuk om een keer bij te zijn! Maar aangezien we dt in moeten plannen in onze reis lijkt het me handig als ik van te voren al weet waneer de wedstrijden zijn en of er nog kaarten voor zijn
De hoogste divisie van het ijshockey in Zweden is de elitserien. Op de site van de Zweedse bond kun je het programma zien. Daar staan ook emailadressen van de diverse clubs voor informatie.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_57044017
Hoe kan je het beste met de trein naar Zweden? Via de nachttrein naar Kopenhagen?
pi_58702304
Kun je bij de veerpont Puttgarden - Rodby nog steeds zonder reservering terecht? In tegenstelling tot 3 jaar geleden staat er nu op de site van Scandlines een uitgebreide boekings-tool.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:29:25 #198
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58703680
Vorig jaar ben ik er zonder reservering op gereden, geen enkel probleem. Reserveren zou handig kunnen zijn in het hoogseizoen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_59013034
Die camping kaart hč? Is die nou echt nodig?
Ik lees overal van wel maar bij de ANWB winkel vertelden ze mij dat het niet echt noodzakelijk is.
Mocht ik er nou echt één nodig hebben, waar kan ik die dan krijgen binnen een week?
Ik vertrek over 6 dagen

We zijn trouwens van plan om na Stockholm richting de noordpoolcirkel te rijden.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoeveel tijd moet ik hiervoor uittrekken? Mooie plekken op de route e.d.?
pi_59014852
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 14:45 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Die camping kaart hč? Is die nou echt nodig?
Ik lees overal van wel maar bij de ANWB winkel vertelden ze mij dat het niet echt noodzakelijk is.
Mocht ik er nou echt één nodig hebben, waar kan ik die dan krijgen binnen een week?
Ik vertrek over 6 dagen

We zijn trouwens van plan om na Stockholm richting de noordpoolcirkel te rijden.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoeveel tijd moet ik hiervoor uittrekken? Mooie plekken op de route e.d.?
ja die heb je echt nodig, kun je gewoon bij de eerste de beste camping in Zweden halen.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 19:29:07 #201
156301 Sharapova
shopaholic
pi_59036330
Afgelopen weeken in Göteborg geweest, zo'n leuke stad. Het uitzicht, de haven, Liseberg en veel groen enzo. Ga van de zomer weer terug !
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_59037402
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:29 schreef Sharapova het volgende:
Afgelopen weeken in Göteborg geweest, zo'n leuke stad. Het uitzicht, de haven, Liseberg en veel groen enzo. Ga van de zomer weer terug !
Ik ben afgelopen december in het Liseberg park geweest. In kerstsfeer
Ontzettend leuk park en een mooie stad. Ben benieuwd naar Stockholm volgende week.







[ Bericht 6% gewijzigd door ikwilookwatzeggen op 31-05-2008 21:24:06 ]
  zaterdag 31 mei 2008 @ 21:33:28 #203
156301 Sharapova
shopaholic
pi_59038564
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:26 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen december in het Liseberg park geweest. In kerstsfeer

Leuk zeg
mijn zus woont in zo'n flat ertegenover, dus ik had echt super uitzicht vanaf daar op t park (en over de rest van de stad natuurlijk) , echt genieten.
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
  woensdag 11 juni 2008 @ 18:15:00 #204
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_59311648
Even een vraagje, in de hoop dat er hier mensen zijn die zweeds spreken.

Ik heb een kaart gekregen, maar zowel de verzender als wijzelf weten niet wat er op de kaart staat

"Far jag lov det är damernas"

Ik dacht zelf iets van: omdat ik van..... hou? Maar misschien sla ik de plank mis.

Alvast bedankt!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_59312070
Ik ben ook in Liseberg på Jul geweest. 2 keer zelf.. maar ik studeerde ook in Borås, en dat is relatief dichtbij. Na mijn afstudeerstage ga ik een paar dagen naar Göteborg of Stockholm

@PM-girl
Ik geloof, maar mijn Zweeds is in de afgelopen paar maanden toch niet meer zoals het was, dus pin me er even niet op vast
Ga ik met toestemming van de dames...
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_59312336
Vader ik (lov kan heel veel dingen zijn 1: toestemming, 2: vakantie 3: lofuiting) dat zijn dames

(met behulp van online woorden boek )

dus het antwoord van degene boven me zal wel beter zijn
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_59312495
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 18:40 schreef Sharapova het volgende:
Vader ik (lov kan heel veel dingen zijn 1: toestemming, 2: vakantie 3: lofuiting) dat zijn dames

(met behulp van online woorden boek )

dus het antwoord van degene boven me zal wel beter zijn
ordbok.lagom.nl ?
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_59312559
Jag lyssnar på Nätest Bästa Musik.
pi_59312576
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 18:47 schreef Socios het volgende:
Jag lyssnar på Nätest Bästa Musik.
Rix FM?
Oh wacht.. dat is Bäst musik just nu!
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_59312833
Radio Seven natuurlijk!
pi_59312905
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 18:58 schreef Socios het volgende:
Radio Seven natuurlijk!
Waarom vind ik juist nu opeens goede Zweedse radiozenders, nu ik al 5 maanden in Nederland ben..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  woensdag 11 juni 2008 @ 20:35:11 #212
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_59316001
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 18:30 schreef PieterBas het volgende:
Ik ben ook in Liseberg på Jul geweest. 2 keer zelf.. maar ik studeerde ook in Borås, en dat is relatief dichtbij. Na mijn afstudeerstage ga ik een paar dagen naar Göteborg of Stockholm

@PM-girl
Ik geloof, maar mijn Zweeds is in de afgelopen paar maanden toch niet meer zoals het was, dus pin me er even niet op vast
Ga ik met toestemming van de dames...
Het zou zomaar kunnen, aangezien er een grote haan met twee kippen op de kaart staan

Maar nog iemand anders een idee?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_59319183
edit das niet goed Wat een rotzin! Is het niet får i.p.v. far?

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2008 22:03:23 ]
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:59:36 #214
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_59319280
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_59319540
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:56 schreef heaven7 het volgende:
edit das niet goed Wat een rotzin! Is het niet får i.p.v. far?
far kan namelijk ook Dat is ook gewoon ga/gaat/gaan
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  woensdag 11 juni 2008 @ 22:24:45 #216
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_59320315
Ja, het is får , maar die alt-code wist ik niet!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_59320360
Får is heel wat anders, dat betekent mogen/mag
pi_59320383
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 22:04 schreef PieterBas het volgende:

[..]

far kan namelijk ook Dat is ook gewoon ga/gaat/gaan
Dat gaat toch niet in die zin. Att fara.
pi_60307125
Ik heb besloten om over een maandje naar Zweden op vakantie te gaan maar twijfel nog een beetje over de exacte bestemming. Wordt waarschijnlijk Stockholm of Göteborg. Wie heeft tips? En wat zijn de mogelijkheden om (zonder auto) buiten die steden te kijken?

Vervoer naar Zweden zal wel per vliegtuig moeten, lopen duurt te lang en met de trein is ook niet handig. Een last-minute lijkt me nog wel te regelen, het is niet zo dat half vakantievierend Nederland die kant op gaat en daarbij is het hoogseizoen ook wel afgelopen over een maand.
pi_60308220
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 22:19 schreef Light het volgende:
Ik heb besloten om over een maandje naar Zweden op vakantie te gaan maar twijfel nog een beetje over de exacte bestemming. Wordt waarschijnlijk Stockholm of Göteborg. Wie heeft tips? En wat zijn de mogelijkheden om (zonder auto) buiten die steden te kijken?

Zoals steden? OV in Zweden is in het algemeen goed te doen, al is het wel vaak zo dat er maar 1 bus/trein per 2 uur rijdt..

Ook het OV in Göteborg is goed te doen, zeker met de dagkaarten die je kan kopen, dan kan je 24u onbeperkt met het OV.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_60308587
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 22:56 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Zoals steden? OV in Zweden is in het algemeen goed te doen, al is het wel vaak zo dat er maar 1 bus/trein per 2 uur rijdt..
Tips als in steden, welke wel of juist zeker niet. Of misschien juist waarom wel of juist niet Stockholm of Göteborg. En ik zit natuurlijk niet helemaal vast aan 1 plaats Kan best wat reizen, alleen is 1 verbinding per 2 uur natuurlijk niet echt om over naar huis te schrijven.
quote:
Ook het OV in Göteborg is goed te doen, zeker met de dagkaarten die je kan kopen, dan kan je 24u onbeperkt met het OV.
Zijn die dagkaarten ook nog een beetje betaalbaar?
pi_60308957
De dagkaarten zijn ¤22,50 of ¤31.

Ik studeerde in Borås. (qua grootte een plaats als Delft) dat lag op 50km ten oosten van Göteborg. De (snel)bus ging vaker dan de trein. De trein ging in het weekend een keer in de 90minuten, de bus een keer in het uur.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  Moderator donderdag 24 juli 2008 @ 09:01:59 #223
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_60313333
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:08 schreef Light het volgende:
Of misschien juist waarom wel Stockholm.
Daarom:
Stockholm
Stockholm #2

Qua OV in het land:
In het zuiden van Zweden heb je nog wel een redelijk treinennetwerk, maar zodra je boven Stockholm / Uppsala komt, houdt dat op. Alleen langs de kust heb je dan nog een spoorlijn naar het noorden. In het binnenland heb je ook nog wel de toeristische Inlandsbanan, maar die rijdt alleen in de zomer. Bussen rijden wel overal heen, maar dat zijn er geen tientallen per dag per traject. De plaatselijke toeristenbureaus kunnen je daarmee verder helpen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_60328915
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:01 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Daarom:
Stockholm
Stockholm #2
Dank je Leesvoer Is er ook zoiets voor Göteborg?
quote:
Qua OV in het land:
In het zuiden van Zweden heb je nog wel een redelijk treinennetwerk, maar zodra je boven Stockholm / Uppsala komt, houdt dat op. Alleen langs de kust heb je dan nog een spoorlijn naar het noorden. In het binnenland heb je ook nog wel de toeristische Inlandsbanan, maar die rijdt alleen in de zomer. Bussen rijden wel overal heen, maar dat zijn er geen tientallen per dag per traject. De plaatselijke toeristenbureaus kunnen je daarmee verder helpen.
Ik heb toch geen weken de tijd, dus ik kan niet het hele land door. Maar goed, als het bevalt kan ik later altijd nog eens terug gaan natuurlijk
pi_60361616
Ben deze zomer in Oland en Stockholm geweest.
Die laatste was echt geweldig oland was wat minder maar voor een redelijke zon vakantie met een beetje cultuur is dat ook prima.
  donderdag 31 juli 2008 @ 08:53:36 #226
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_60460273
We hebben gisteren een retourtje Skavsta geboekt bij RyanAir. Iemand tips hoe we onze 5-daagse mini-break vanaf daar zo leuk mogelijk in kunnen vullen? We huren een auto en er moet een dagje Stockholm tussen zitten (ben ik zelf al geweest maar vriendje nog niet). Daarnaast natuur, schattige Zweedse huisjes, kust, wandelen, etc.

Gezien de duur van de vakantie (kort) is het handig om een beetje in de buurt van Skavsta / Stockholm te blijven hangen zodat we niet alleen maar in de auto zitten. Kortom: wie kan me voorzien van tips over een leuke locatie? Liefst B&B of huisje, geen massahotel.

Thanks alvast!
pi_60510161
Hotel geboekt, vlucht geboekt, over 2,5 weken zit ik zes dagen in Göteborg.
pi_61150856
En ik ben weer thuis
Göteborg was leuk Grote stad, maar wel veel ruimte.Misschien was ik gewoon op rustige momenten of in goede gebieden, maar ik heb niet het idee gehad dat het heel druk was. Ja, in de (avond)spits zaten trams wel even vol, maar daar was het dan ook wel ongeveer mee gezegd.

Het Volvo-museum is ook de moeite waard. Ze hebben het wat verstopt, achteraf op een industrieterrein. Over de entreeprijs van 30 SEK (iets meer dan 3 euro) kun je ook niets zeggen

Verder ook veel groen in de stad. Zo'n 10% van de stad is groengebied, en ook vlakbij het centrum is groen te vinden. En niet zo plat als Nederland

Geslaagde vakantie
pi_61183880
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 08:53 schreef twentemeisje het volgende:
We hebben gisteren een retourtje Skavsta geboekt bij RyanAir. Iemand tips hoe we onze 5-daagse mini-break vanaf daar zo leuk mogelijk in kunnen vullen? We huren een auto en er moet een dagje Stockholm tussen zitten (ben ik zelf al geweest maar vriendje nog niet). Daarnaast natuur, schattige Zweedse huisjes, kust, wandelen, etc.

Gezien de duur van de vakantie (kort) is het handig om een beetje in de buurt van Skavsta / Stockholm te blijven hangen zodat we niet alleen maar in de auto zitten. Kortom: wie kan me voorzien van tips over een leuke locatie? Liefst B&B of huisje, geen massahotel.

Thanks alvast!
No one?
pi_61198517
is er nu iemand in zweden, of gaat er iemand binnenkort?
tis een kwestie van gedult, rustig wachten op den dag, dat heel Holland Limburgs lult.
pi_61200677
Ik wil binnenkort lang weekend stockholm doen. Retourtje met ryanair kost niks. Je land dan wel op Skavsta. Mijn vraag is dan ook is dit ver van het centrum van stockholm ?En hoe kan je er het beste komen vanaf/naar de luchthaven. En als laatste vraag heeft iemand ervaring met een leuk,goedkoop hostel in de stad ?
pi_61201106
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:32 schreef copyfile het volgende:
Ik wil binnenkort lang weekend stockholm doen. Retourtje met ryanair kost niks. Je land dan wel op Skavsta. Mijn vraag is dan ook is dit ver van het centrum van stockholm ?En hoe kan je er het beste komen vanaf/naar de luchthaven.
http://www.skavsta.se/en/content.asp?area=2&id=62
pi_61203511
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 18:17 schreef De-Sjrien het volgende:
is er nu iemand in zweden, of gaat er iemand binnenkort?
Ik ga 15-19 september even 4 daagjes naar Stockholm, (als goedkope minivakantie)
  Moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 22:28:42 #234
45833 crew  Fogel
pi_61205296
Binnenkort (december) opent Jumbo Hostel, een 747 die omgebouwd is tot hostel. Misschien iets als je toch al in de buurt bent?


Bron: http://www.jumbohostel.se

[ Bericht 1% gewijzigd door Fogel op 28-08-2008 22:37:01 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_61205407
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 18:17 schreef De-Sjrien het volgende:
is er nu iemand in zweden, of gaat er iemand binnenkort?
Ik ben net weer terug, telt dat ook?
  Nerd met benen dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:39:26 #236
18073 miss_bleu
pi_62200653
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:32 schreef Light het volgende:

[..]

Ik ben net weer terug, telt dat ook?
Even een trapje omhoog. Ik ga eind november voor een week naar Jönköping. beetje een roadtrip-achtige week gaat het worden. Mensen nog dingen waarvan ze zeggen "dit moet je echt zien of doen als je in zweden bent?"
pi_62201038
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:39 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Even een trapje omhoog. Ik ga eind november voor een week naar Jönköping. beetje een roadtrip-achtige week gaat het worden. Mensen nog dingen waarvan ze zeggen "dit moet je echt zien of doen als je in zweden bent?"
- Roadtrip-achtig is al een goed begin. Zo valt er onderweg altijd al een hoop te zien, typische huisjes, natuur etc.
- Als je toch in Jonkoping bent, rij dan een rondje om het meer (hoeft niet in 1 dag natuurlijk ). Naar ik me kan herinneren is dat wel een mooi tripje.
- Paar km onder Jonkoping, ligt de Tåberg. Mooi uitzicht vanaf een soort van "pilaar"-berg.
- Drink perencider en eet dillechips .
- Probeer interactie te forceren met Zweedse mensen, de mentaliteit en gastvrijheid zal je verbazen.

Ikzelf ga 20 oktober een week roadtrippen naar Stockholm. Kan mijn autootje weer in zijn heimat rondcrossen. .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_62201080
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 07:05 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

No one?
- Bezoek Gotland, het eiland wat schuin onder Stockholm ligt, schijnt heel erg mooi te zijn.
- Ga in een jeugdhotel zitten ( klik )
- Bezoek de Gamla Stan en het kasteel.

[ Bericht 13% gewijzigd door r8ality op 07-10-2008 15:11:06 ]
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  Nerd met benen dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:39:24 #239
18073 miss_bleu
pi_62202060
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:55 schreef r8ality het volgende:

[..]

- Roadtrip-achtig is al een goed begin. Zo valt er onderweg altijd al een hoop te zien, typische huisjes, natuur etc.
- Als je toch in Jonkoping bent, rij dan een rondje om het meer (hoeft niet in 1 dag natuurlijk ). Naar ik me kan herinneren is dat wel een mooi tripje.
- Paar km onder Jonkoping, ligt de Tåberg. Mooi uitzicht vanaf een soort van "pilaar"-berg.
- Drink perencider en eet dillechips .
- Probeer interactie te forceren met Zweedse mensen, de mentaliteit en gastvrijheid zal je verbazen.

Ikzelf ga 20 oktober een week roadtrippen naar Stockholm. Kan mijn autootje weer in zijn heimat rondcrossen. .
oe! leuke tips! dank je wel!
pi_62387703
Boot geboekt . Zondag roadtrip to Stockholm .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  Nerd met benen woensdag 15 oktober 2008 @ 09:52:37 #241
18073 miss_bleu
pi_62397017
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:15 schreef r8ality het volgende:
Boot geboekt . Zondag roadtrip to Stockholm .
wij gaan zaterdag onze roadtrip uitstippelen. Zin in!!
  Moderator woensdag 15 oktober 2008 @ 10:55:40 #242
45833 crew  Fogel
pi_62398502
Een roadtrip moet je niet uitstippelen, die moet je gewoon doen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_62398812
Ik ben het eens met [bovenstaande user].
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  Nerd met benen woensdag 15 oktober 2008 @ 11:26:20 #244
18073 miss_bleu
pi_62399233
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:55 schreef Fogel het volgende:
Een roadtrip moet je niet uitstippelen, die moet je gewoon doen.
je moet wel een rodedraad hebben als je toch dingen gezien wilt hebben
  Moderator woensdag 15 oktober 2008 @ 12:03:24 #245
45833 crew  Fogel
pi_62400262
"Ik wil Stockholm gezien hebben" is meer dan genoeg rode draad voor een roadtrip. Met meer detail is het een doodnormale reis die je net zo goed bij de OAD had kunnen boeken
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_62400420
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 12:03 schreef Fogel het volgende:
"Ik wil Stockholm gezien hebben" is meer dan genoeg rode draad voor een roadtrip. Met meer detail is het een doodnormale reis die je net zo goed bij de OAD had kunnen boeken
Je kan natuurlijk wel een roadtrip plannen dat je alleen de route via wat plaatsen laat lopen waar je persé heen wil. Wat je onderweg doet zie je dan weer wel.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  Moderator woensdag 15 oktober 2008 @ 12:44:36 #247
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_62401439
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:15 schreef r8ality het volgende:
Boot geboekt . Zondag roadtrip to Stockholm .
Boot? Ga je niet over de brug tussen Kopenhagen en Malmö? Die brug alleen zou voor mij al een trip waard zijn.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_62401592
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 12:44 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Boot? Ga je niet over de brug tussen Kopenhagen en Malmö? Die brug alleen zou voor mij al een trip waard zijn.
Daar ben ik al 5x overheen geweest . Kan op de terugweg nog eventueel.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_62409821
Vanaf waar ga je met de boot? Kiel of Kopenhagen?
Ik ga meestal met de Kiel boot, maar vind het altijd wel leuk Nachtje op de boot, savond in zo'n restaurantje eten daar, in Gothenburg allemaal 'ahhhh' roepen omdat je toch altijd denkt dat de boot de brug gaat rammen enzo.. is beetje traditie bij mij!
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_62665274
Overzichtje:

Heenreis:
- Eindhoven <--> Travemunde per autobahn
- Travemunde <--> Trelleborg met TT-line ferry (duur, wel vet)

Route (bij benadering):

- Vanaf Trelleborg de E22 naar Malmo
- Bij Malmo de E6/E20 naar Goteborg
- Bij Goteborg de E45/E18 naar Karlstad
- Bij Karlstad via de E18 en lokale weg 26 naar Jonkoping
- Van Jonkoping via 26 naar Halmstad
- Bij Halmstad E6/E20 terug naar Malmo

Terugreis:
- Malmo <--> Kopenhagen via brug en tunnel
- Kopenhagen <--> Rodby via snelweg
- Rodby <--> Puttgarden met Scandlines boot (45min).
- Puttgarden <--> Eindhoven via snelweg

2800km pffff .

Bezocht:
- Volvo Museum te Goteborg
- Mijn oude woonplaats Halmstad (heb er een halfjaar gestudeerd begin 2007)

Verder veel genoten van landschap en rust onderweg.

Dus geen Stockholm, misschien wat beter voor een citytrip van 2-3 dagen.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  Nerd met benen donderdag 13 november 2008 @ 09:21:41 #251
18073 miss_bleu
pi_63182404
weet iemand nog leuke hotels, jeugdherbergen in Götenburg of Malmö?
Wij gaan namelijk vanaf de 24ste richting zweden en we zoeken nog leuke plekken in die steden om te blijven slapen
pi_63182552
quote:
Op donderdag 13 november 2008 09:21 schreef miss_bleu het volgende:
weet iemand nog leuke hotels, jeugdherbergen in Götenburg of Malmö?
Wij gaan namelijk vanaf de 24ste richting zweden en we zoeken nog leuke plekken in die steden om te blijven slapen
Jup! In Göteborg moet je jeugdherberg Slottskogen hebben. Zie http://www.svenskaturistforeningen.se/ en dan uit menu links kiezen (Samtliga anläggningar).
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  Nerd met benen donderdag 13 november 2008 @ 09:33:54 #253
18073 miss_bleu
pi_63182662
quote:
Op donderdag 13 november 2008 09:28 schreef r8ality het volgende:

[..]

Jup! In Göteborg moet je jeugdherberg Slottskogen hebben. Zie http://www.svenskaturistforeningen.se/ en dan uit menu links kiezen (Samtliga anläggningar).
thenks!
pi_63303975
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 12:44 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Boot? Ga je niet over de brug tussen Kopenhagen en Malmö? Die brug alleen zou voor mij al een trip waard zijn.
De boten zijn leuker dan de bruggen Boten 3 keer gedaan, brug 1.
  Nerd met benen dinsdag 18 november 2008 @ 09:30:15 #255
18073 miss_bleu
pi_63308805
woei!!! sow nog een weekje. Boot is geboekt, hotels zijn geboekt. Kom maar op!
Wij gaan trouwens heen met de boot en terug met de auto
pi_63309016
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:30 schreef miss_bleu het volgende:
woei!!! sow nog een weekje. Boot is geboekt, hotels zijn geboekt. Kom maar op!
Wij gaan trouwens heen met de boot en terug met de auto
En welke route nemen wij dan, oh (ex?)Gameparty-dinges? .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  Nerd met benen dinsdag 18 november 2008 @ 09:52:12 #257
18073 miss_bleu
pi_63309287
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:40 schreef r8ality het volgende:

[..]

En welke route nemen wij dan, oh (ex?)Gameparty-dinges? .

van Kiel naar Götenburg daar 3 dagen in de buurt dingen verkennen. Dan door naar Jornkoping voor Dreamhack en dan nog 1 dag door naar Malmö en dan met de auto terug naar Nederland



[ Bericht 1% gewijzigd door miss_bleu op 18-11-2008 09:57:26 ]
pi_63310274
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:52 schreef miss_bleu het volgende:

[..]


van Kiel naar Götenburg daar 3 dagen in de buurt dingen verkennen. Dan door naar Jornkoping voor Dreamhack en dan nog 1 dag door naar Malmö en dan met de auto terug naar Nederland

Ik wil ook naar Dreamhack .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  dinsdag 18 november 2008 @ 11:17:48 #259
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63311372
is de zweedse kroon nou veel goedkoper geworden het laatste jaar?
Ik ben zelf van 19 tot en met 22 december in Gotenborg
pi_63313916
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 11:17 schreef Grumpey het volgende:
is de zweedse kroon nou veel goedkoper geworden het laatste jaar?
Ik ben zelf van 19 tot en met 22 december in Gotenborg
.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_63503827
Morgen Dreamhack. Veel plezier Bleu .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  Nerd met benen woensdag 26 november 2008 @ 17:41:18 #262
18073 miss_bleu
pi_63541589
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:46 schreef r8ality het volgende:
Morgen Dreamhack. Veel plezier Bleu .
thenks. Wij zijn nu nog in Goteborg
pi_63552200
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:41 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

thenks. Wij zijn nu nog in Goteborg
Op die computers onder de trap? .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  Nerd met benen donderdag 27 november 2008 @ 09:00:36 #264
18073 miss_bleu
pi_63557171
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:43 schreef r8ality het volgende:

[..]

Op die computers onder de trap? .
http://www.miss-bleu.nl/zweden
  Moderator donderdag 27 november 2008 @ 09:41:28 #265
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63557955
Hmm. Göteborg ziet er nu niet direct uit als een bijzonder mooie stad. Wellicht komt dat door het weer op je foto's, maar alles lijkt zo grauw.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_63590747
quote:
Das geen antwoord op mijn vraag .

Mooie foto's btw. Ik hou wel van een beetje grauw .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_63599855
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:41 schreef UIO_AMS het volgende:
Hmm. Göteborg ziet er nu niet direct uit als een bijzonder mooie stad. Wellicht komt dat door het weer op je foto's, maar alles lijkt zo grauw.
Dat is al heel snel in Göteborg.. als het grauw is, kan het soms erg ongezellig en kil aan doen. Een paar keer in Göteborg geweest en alle keren regende het, behalve de laatste keer.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  zaterdag 29 november 2008 @ 23:43:35 #268
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_63630740
Ik de eerste keer in GBG op eiegen gelegenheid op pad geweest. Het blijtk dat zodra je met wat vrienden die in de stad wonen de leukere plekjes al snel tevoorschijn komen!!

ps. vraag me niet uit te leggen hoe je daar dan komt want uh... ik ben niet echt een navigatietalent...
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_63643724
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:40 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Dat is al heel snel in Göteborg.. als het grauw is, kan het soms erg ongezellig en kil aan doen. Een paar keer in Göteborg geweest en alle keren regende het, behalve de laatste keer.
Zo heel grauw vond ik de stad anders helemaal niet. En dat het er veel zou regenen, is niet mijn ervaring.
pi_63649506
Vraagje over Stockholm en omgeving:
Ik ga in februari 5 dagen naar Stockholm, voor de tweede keer. Echter de eerste keer in de winter. Ik vraag me af of het 's winters ook mogelijk is om Slot Drottningholm of het plaatsje Birka te bezoeken? De info die Lonely Planet cityguide geeft beperkt zich van april t/m september.
Verder geen info, dus ik dacht: misschien kan iemand hier me helpen?
  zondag 30 november 2008 @ 20:18:26 #271
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_63650854
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:13 schreef Anotis het volgende:
Vraagje over Stockholm en omgeving:
Ik ga in februari 5 dagen naar Stockholm, voor de tweede keer. Echter de eerste keer in de winter. Ik vraag me af of het 's winters ook mogelijk is om Slot Drottningholm of het plaatsje Birka te bezoeken? De info die Lonely Planet cityguide geeft beperkt zich van april t/m september.
Verder geen info, dus ik dacht: misschien kan iemand hier me helpen?
Birka is alleen tijdens het seizoen open, jammergenoeg. Ik was eerder dit jaar net iets te vroeg in het seizoen in Stockholm waardoor het niet open was.

Drottningholm kun je in ieder wel bezoeken, in ieder geval de buitenkant. Denk dat dat het hele jaar door bezichtigd kan worden.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_63650893
Wij zijn maar 2 dagen in Goteborg geweest, maar ik vond het wel een leuke en levendige stad. Zou best eens terug willen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63714653
Jaaa, ik vertrek voor oud op nieuw naar stockholm. dus ik ga heel veel bijlezen hier. ik ga met m'n beste vriendinnetje en we slapen in een hostel in het centrum. ben benieuwd.
pi_63877156
Benzineprijs in Zweden: 95 cent .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_63895082
ben in de zomer 2maanden in Zweden/Noorwegen geweest en heb daar gewerkt op een camping op öland. :]
http://nl.netlog.com/virtualbramm voor de genen die geinteresseerd zijn.
Op het moment bezig mijn verhuizing/studie voor volgend jaar te regelen.

Göteborg is idd een leuke en levendige stad, en komt voor mij aardig in de buurt bij Sthlm. ^^
pi_63996531
Ik ben twee weken geleden voor de tweede keer naar Zweden geweest. De eerste keer was in juli, toen reisde ik in 1 dag van Kopenhagen naar Borlänge (waar mijn vriendin woont), met de trein. Ik moet zeggen dat het echt een supermooi land is, ik heb bijna de hele reis uit het raam gestaard... Daarna met de trein naar Stockholm gegaan, waar ik een paar dagen bleef.

Twee weken geleden was dus zoals gezegd de tweede keer, toen ben ik naar Stockholm gevlogen en ben ik vanaf daar weer naar Borlänge gegaan.

Iets dat me nogal verbaasde is hoe 'aardig' het Zweedse treinsysteem is. Je wordt vrijwel nooit gevraagd een kaartje te laten zien, de conducteur loopt gewoon door de trein en vraagt of er nog nieuwe reizigers zijn. Als je dan niets zegt controleren ze ook niet. Ik heb slechts 1 keer meegemaakt dat er een extra controle was waarbij ze iedereen controleerden, maar zelfs dan kan je nog een kaartje kopen bij de conducteur...
pi_64004685
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 23:26 schreef LuxAeterna het volgende:
Iets dat me nogal verbaasde is hoe 'aardig' het Zweedse treinsysteem is. Je wordt vrijwel nooit gevraagd een kaartje te laten zien, de conducteur loopt gewoon door de trein en vraagt of er nog nieuwe reizigers zijn. Als je dan niets zegt controleren ze ook niet. Ik heb slechts 1 keer meegemaakt dat er een extra controle was waarbij ze iedereen controleerden, maar zelfs dan kan je nog een kaartje kopen bij de conducteur...
Viel mij ook op en er werd nooit om mijn studentenpas gevraagd. In Nederland wordt je gewoon de trein uitgezet.. Op mijn trein kaartje stond netjes waar ik moest overstappen etc. Tevens spraken ze allemaal goed Engels.. in tegenstelling tot de Nederlandse conducteurs.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tipje in sommige gevallen werkt ook gewoon je Nederlandse studentenpas en pik je zo de studentenkorting mee.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:59:44 #278
20790 Yvonnetje
Mooi hč, alles.....
pi_67463714
*schop*

Deze zomer naar Zweden! Ben er 2 jaar geleden geweest om van Goteborg (boot) naar Noorwegen te rijden, maar dat was met een uurtje wel gebeurd.
Het plan is om via Noord-Denemarken met een korte boottocht naar Goteborg te gaan, een rondje te reizen (iig richting Stockholm en de oostkust naar beneden) en bij Malmo de brug naar Denemarken te nemen. Ik ben nu wat in de LP aan het lezen en op internet aan het zoeken, maar wat zijn nou de absolute hoogtepunten van Zweden?
Geluk is een richting, geen punt
pi_67465813
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:59 schreef Yvonnetje het volgende:
*schop*

Deze zomer naar Zweden! Ben er 2 jaar geleden geweest om van Goteborg (boot) naar Noorwegen te rijden, maar dat was met een uurtje wel gebeurd.
Het plan is om via Noord-Denemarken met een korte boottocht naar Goteborg te gaan, een rondje te reizen (iig richting Stockholm en de oostkust naar beneden) en bij Malmo de brug naar Denemarken te nemen. Ik ben nu wat in de LP aan het lezen en op internet aan het zoeken, maar wat zijn nou de absolute hoogtepunten van Zweden?
Vorige pagina staat nog wel wat boeiends . Het is lastig om voor mensen te bepalen wat leuk is, dat moet je zelf uitzoeken .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_68984056
Dit jaar zijn de plannen toch wel erg ver gevorderd om naar zweden te gaan met de camper. Sowieso voor de mooie natuur, maar we proberen ook zeker wat leuke jongeren plekken te vinden. Stockholm willen we misschien aandoen, maar is behoorlijk ver weg. Goteborg staat zeker op het programma.

Hoe is de ervaring daar met uitgaan? Zijn er nog andere tips om heen te gaan voor jongeren begin 20?
pi_68989663
Nou ja.. verwacht dat je soms niet binnenkomt onder de 23-25 jaar oud, maar dat zijn soms de hippe clubs. Aan de andere kant willen ze nog wel eens wat coulanter zijn tegenover toeristen.. Die hebben vaak geld te besteden en zullen ook meer alcohol bestellen.

Van Göteborg is het "maar" 6 uur rijden (ongeveer 500km) naar Stockholm, dus dat valt nog best "mee". Aangezien ze het fenomeen file nauwelijks kennen in Zweden.. is het gemakkelijk door rijden. Ik ben een aantal maal van Borås (60km ten oosten van Göteborg) naar Stockholm gereden en dat deed ik in iets meer dan 5 uur (inclusief een aantal stops)
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_69004205
Stockholm is zowiezo niet ver. Sundsvall, das ver .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:34:45 #283
83087 Stepho
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69015891
Kiruna, dat is ver (en mooi).
pi_69050111
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:46 schreef PieterBas het volgende:
Nou ja.. verwacht dat je soms niet binnenkomt onder de 23-25 jaar oud, maar dat zijn soms de hippe clubs. Aan de andere kant willen ze nog wel eens wat coulanter zijn tegenover toeristen.. Die hebben vaak geld te besteden en zullen ook meer alcohol bestellen.

Van Göteborg is het "maar" 6 uur rijden (ongeveer 500km) naar Stockholm, dus dat valt nog best "mee". Aangezien ze het fenomeen file nauwelijks kennen in Zweden.. is het gemakkelijk door rijden. Ik ben een aantal maal van Borås (60km ten oosten van Göteborg) naar Stockholm gereden en dat deed ik in iets meer dan 5 uur (inclusief een aantal stops)
Als je onder de 23-25 bij veel plaatsen niet binnenkomt, wat doet de jeugd onder de 23 dan? Lijkt me niet dat de jongeren in Zweden gezellig thuis bij de ouders op de bank blijven? Moet toch best wat te doen zijn voor jongeren lijkt me?
pi_69050256
is er in de minder grote plaatsen/dorpen ook wat te beleven? en hoe is het deurbeleid daar?
ik heb al vernomen dat de drankprijzen ondertussen redelijk aan het dalen zijn. Nu heb ik genoeg te besteden, maar het is toch wel lekker als je niet een euro per slok betaald! Iemand recent in Zweden geweest die hier meer over weet?
pi_69051152
In Stockholm kom je als meisje overal wel binnen, ookal ben je 19. Veel vriendinnen zijn onder de 23 en we zijn pas 1 keer ofzo geweigerd.
pi_69051572
Helaas gaan we met 4 jonge adonissen
pi_69052790
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:29 schreef frenkck het volgende:

[..]

Als je onder de 23-25 bij veel plaatsen niet binnenkomt, wat doet de jeugd onder de 23 dan? Lijkt me niet dat de jongeren in Zweden gezellig thuis bij de ouders op de bank blijven? Moet toch best wat te doen zijn voor jongeren lijkt me?
Er zijn ook een aantal tenten waarvan op je 20ste naar binnen kan, of je moet een picture ID vervalsen.. en aangezien dat nogal makkelijk bleek de zijn.
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:33 schreef snorfiets het volgende:
is er in de minder grote plaatsen/dorpen ook wat te beleven? en hoe is het deurbeleid daar?
ik heb al vernomen dat de drankprijzen ondertussen redelijk aan het dalen zijn. Nu heb ik genoeg te besteden, maar het is toch wel lekker als je niet een euro per slok betaald! Iemand recent in Zweden geweest die hier meer over weet?
In Borås vaak uitgeweest en de prijzen waren wel lager dan bijvoorbeeld in Stockholm. Deurbeleid was 20 en ouder. Onder de 20 kwam je echt niet naar binnen, ze vroegen altijd naar een ID... ook al kwam je daar vaker. Het uitgaan in Borås was zo zo, er was niet zo heel veel te beleven, maar omdat ik juist met een grote exchange students ging werd het gezelliger.

In de zomervakantie was de populairste tent wel dicht.. omdat er geen studenten waren..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_69291720
Even deze topic een kickje geven

Ik ben op zoek naar wat ervaringen omtrent een rondreis in (Midden)Zweden.
De hele topics heb ik al wel vluchtig door gelezen , maar sommige replies gaan al wat verder terug de tijd in , vandaar een nieuwe poging

Ben reeds diverse keren in Zweden geweest , voornamelijk in/om Götebörg , Stockholm en Nörrtalje (wat overigens een fantastisch mooie regio is en in zowel zomer als winter aan te bevelen) , veelal voor werk en/of korte vakanties bij vrienden. Nu heb ik van die kant natuurlijk ook al redelijk veel advies aangedragen gekregen , maar ik ben ook op zoek naar ervaringen/advies van mensen uit NL.

Het plan is om 2 weken rond te reizen , de 3e week rond midzomer wordt reeds vanuit Zweden geregeld (wat uiteindelijk redelijk wat kan schelen met boeken vanuit NL).
Met een vliegretour naar Arlanda , en het huren van een auto aldaar , gaan we (2 personen en een kleintje van 1,5 jr) daarna de volgende punten proberen aan te doen:
Stockholm (verblijf bij vrienden)
Omgeving Siljan meer
Falun
Idre Fjall
Vänern of Vättern
En weer terug richting Stockholm voor hopelijk een paar dagen feest tijdens midzomer

Zou dit in 2 weken te doen zijn? Heeft iemand in de omgeving verbleven van genoemde plekken (Stockholm uitgezonderd) en aanbevelingen of tips over goede/betaalbare accomodatie , eventuele uitstapjes of leuke dingen gedaan , dan zijn deze van harte welkom
Oh ja joh?
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:59:28 #290
134697 Bergie88
Plan Do Check Act
pi_69948938
Ga deze zomer ook naar Zweden met een groepsreis.
Heb er erg veel zin in.
We gaan naar de regio Dalarna aan het Venjanssjönmeer. Hier verblijven we ca zeven dagen.

2 dagen gaan we op hike. En overnachten we in een berghut. Ook een dag kanoën en moutainbiken is inbegrepen.

Na een jaar hard werken ben ik er wel aan toe. Ga morgen even een klein reisboekje over zweden kopen om me een beetje in de cultuur te verdiepen en alvast het vakantiegevoel tot me te laten komen.

Zijn er meer mensen wel eens in deze regio geweest. Of hebben er meer mensen ervaring met dit soort "actieve" vakanties en georganiseerde groepsreizen???
pi_69951415
Niemand weet wat lijkt wel?
pi_69951642
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:58 schreef frenkck het volgende:
Dit jaar zijn de plannen toch wel erg ver gevorderd om naar zweden te gaan met de camper. Sowieso voor de mooie natuur, maar we proberen ook zeker wat leuke jongeren plekken te vinden. Stockholm willen we misschien aandoen, maar is behoorlijk ver weg. Goteborg staat zeker op het programma.

Hoe is de ervaring daar met uitgaan? Zijn er nog andere tips om heen te gaan voor jongeren begin 20?
In Götebörg is in principe wel veel aanbod aan uitgaan en diverse andere gelegenheden voor eten e.d.
Het enige wat ik 'wennen' vond is dat er blijkbaar op iedere dag ergens wel eens wat anders te beleven is , maar dat op andere dagen sommige zaken ook dicht zijn.

Er is meestal wel sprake van een soort deurbeleid in het algemeen , ook daar een stel opgeblazen gasten meestal voor de deur. Maar meestal met een beetje overtuiging en wetend dat je geen dronken Zweed bent kom je vast wel binnen.

Er is een enorm grote stamptent de Excet , Sticky Fingers als je meer van rock houdt (ook voor concerten) , Keybar soms 's avonds r&b achtig , maar nog genoeg andere leuke zaken.
Heaven 23 in het Gothia Towers hotel is ook een belevenis op zich , tenminste dat vond ik.
Ook grootstedelijke zaken als diverse pubs , hardrock cafe , joe farelli's (wel grappig op zich om te gaan eten)

Prijzen , tja het is iets duurder als in Nederland , het normale Zweedse bier vind ik maar zo-zo , maar de relaxheid en variatie maken veel goed (en het uitzicht grotendeels van de tijd ) , je kan overal met creditcard betalen en misschien win je je geld wel elke avond terug met Blackjack wat blijkbaar overal te vinden is in iedere tent.
Oh ja joh?
pi_70435415
Wij willen in september naar Zweden. Nog geen idee waar, gewoon wat rond gaan rijden denk ik

Is het doorgaans nog een beetje goed weer in het najaar?
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  Moderator zaterdag 27 juni 2009 @ 23:20:20 #294
45833 crew  Fogel
pi_70436871
Ligt aan je definitie van goed weer
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_70437145
In ieder geval droog. Als het daarbij zonnig is, is het mooi meegenomen!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_70437561
Het kan vriezen en het kan dooien.
pi_70528371
Tips gevraagd!

We gaan eind juli een dag of 12 naar Zweden, komen met het vliegtuig aan in Göteborg. Onze favoriete activiteit is wandelen, dus mijn vraag is of iemand leuke wandelingen kent. Een langeafstandswandeltocht van +-10 dagen zou leuk zijn, maar een gebied waar veel korte wandelingen te doen zijn is ook prima.

De enige vereiste is dat het moet plaatsvinden in een gebied met adembenemende Zweedse landschappen. Als ik 'helemaal' naar Zweden kom wil ik natuurlijk wel de picture postcard scenery zien.

We zijn best bereid een dag met het openbaar vervoer te reizen als dat ons naar een goed wandelgebied cq. startpunt van een wandeling brengt.

Alvast bedankt aan eenieder die de moeite neemt om een antwoord te geven.
pi_71306435
En hoe is het daar?
pi_71308032
wildcamperen viel erg tegen, midden/zuid zweden ik denk dat je daarvoor toch noordelijker moet.
verder vielen de prijzen me ook erg tegen, denemarken was een stuk prijziger. de kosten van boodschappen en uitgaan zijn vergelijkbaar met NL

x
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:27:31 #300
20790 Yvonnetje
Mooi hč, alles.....
pi_71308497
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 07:23 schreef snorfiets het volgende:
verder vielen de prijzen me ook erg tegen
Je bedoelt mee?
Zweden is idd niet meer zo duur, NL is gewoon erg duur geworden dus is er vrijwel geen verschil!
Geluk is een richting, geen punt
pi_71309569
Ha, okey, thanx!
pi_71422896
Näkst => Zweden #3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')