Ja, gedeeltelijk, maar Layne Staley's stem is niet mijn ding. Heel erg niet zelfs.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:23 schreef sXe het volgende:
[..]
Ik hoop toch ook dat je zijn AIC platen wel kent
Maar er staat toch ook 'previous bands I used to be part of'?quote:Mss moet je myspace.com dan updaten? Zo ben ik bij hedera beland...
Van mij ook niet echt, al is het in sommige nummers echt de enige stem die erbij past. Wat een dooddoener eigenlijk.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, gedeeltelijk, maar Layne Staley's stem is niet mijn ding. Heel erg niet zelfs.
Dat mag niet!quote:Op zondag 30 juli 2006 13:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, gedeeltelijk, maar Layne Staley's stem is niet mijn ding. Heel erg niet zelfs.
Is dat niet een weinig dubbelop? Wat is mis met "previous bands" of "bands I used to be part of"?quote:Op zondag 30 juli 2006 13:31 schreef ViolentGod het volgende:
[..]
Maar er staat toch ook 'previous bands I used to be part of'?
Ik houd wel van 'musical poetry' en de naam Hedera helix kende ik nog van een flora-vakje dat ik ooit tijdens mijn studie heb gevolgd... Die 'catchy' naam vergeet je niet snel als je een tentamen moet doenquote:Op zondag 30 juli 2006 13:31 schreef ViolentGod het volgende:
[..]
Maar er staat toch ook 'previous bands I used to be part of'?
Hm ja, ok...quote:Op zondag 30 juli 2006 13:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Is dat niet een weinig dubbelop? Wat is mis met "previous bands" of "bands I used to be part of"?.
Toughquote:
Een van de redenen dat ik het beter kan luisteren dan AIC zelf. Het enige wat ik verder van hun heb is de Last Action Hero soundtrack, en ook daar sla ik de twee tracks met AIC meestal over (net als die van Fishbone).quote:Overigens vind ik die tweede soloplaat van Cantrell heel erg klinken alsof hij in zijn eentje AIC wilde zijn. Wel een goed album trouwens.
Ohja, nog even uit het vorige topic: van G&L basgitaren weet ik dus helemaal niks, ook niet wie er op speelt enzo. Had ik even overheen gelezen, sorry...quote:Op zondag 30 juli 2006 13:33 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Van mij ook niet echt, al is het in sommige nummers echt de enige stem die erbij past. Wat een dooddoener eigenlijk.
Ik zei net dat bij Stafhorst G&L basgitaren 40% korting hebben, maar het is 20%. De leren jassen bij een winkel verderop hadden 40% korting, ik was even in de war. Zonder bonuskaart that is.
Geeft niet hoor. Topics zijn er om volgeluld te worden.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:35 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik houd wel van 'musical poetry' en de naam Hedera helix kende ik nog van een flora-vakje dat ik ooit tijdens mijn studie heb gevolgd... Die 'catchy' naam vergeet je niet snel als je een tentamen moet doen![]()
Ik was echt gewoon nieuwsgierig.... Vandaar....
BTW, Sorry voor het dichtgooien van het vorige topic....![]()
![]()
![]()
![]()
Op deze site staat wie er allemaal op G&L spelen. Is toch een mooie lijst, met Butthole Surfers, INXS, Brad Whitford (Aerosmith), Henning Rumenapp (Guano Apes), James Raymondquote:Op zondag 30 juli 2006 13:36 schreef sXe het volgende:
[..]
Ohja, nog even uit het vorige topic: van G&L basgitaren weet ik dus helemaal niks, ook niet wie er op speelt enzo. Had ik even overheen gelezen, sorry...
Thnx.... Hier kan ik wel 'luisteren'.... Ik kon bij die andere site dus echt helemaal niks.... Ik DL'de die mp3 en hij bleeeeef maar vragen of ik 'm nog eens wilde downen, want ik had 'm al geDL... Snap je tnog??quote:Op zondag 30 juli 2006 13:38 schreef ViolentGod het volgende:
[..]
Geeft niet hoor. Topics zijn er om volgeluld te worden.
Ze hebben ook een myspace pagina trouwens. www.myspace.com/hederahelix
Ja, daar had ik vroeger ook wel eens last van toen ik nog gebruik maakte van het programma Download Accelerator. Hij bleef bij bepaalde sites maar zeuren. Maar sinds ik ben overgestapt op Firefox in plaats van Internet Explorer heb ik nergens meer last van.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:46 schreef Sally het volgende:
[..]
Thnx.... Hier kan ik wel 'luisteren'.... Ik kon bij die andere site dus echt helemaal niks.... Ik DL'de die mp3 en hij bleeeeef maar vragen of ik 'm nog eens wilde downen, want ik had 'm al geDL... Snap je tnog??
Dat kan kloppen, MySpace doet de laatste tijd een beetje raar. Als je per se wat mp3's wil, kan ik wel wat doormailen.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:46 schreef Sally het volgende:
Overigens: JOUW myspace wil niet de muziek laten horen..... t Zelfde probleem als bij The Wounded.... Wel heel jammer...![]()
![]()
ROFL!!!!quote:Op zondag 30 juli 2006 13:48 schreef guitarist.nl het volgende:
Wat een kut topic titel, "nu met vrouwen" was beter geweest
Toch maar TVP
Je bent niet de enige vrouw hier hequote:Op zondag 30 juli 2006 13:51 schreef Sally het volgende:
[..]
ROFL!!!!![]()
Om je illusie even te doorbreken: ik speel Geen Gitaar.... Too bad?!![]()
Je bent iig geintresseerd, anders kom je niet posten bij deze gitaarnerdsquote:Op zondag 30 juli 2006 13:51 schreef Sally het volgende:
[..]
ROFL!!!!![]()
Om je illusie even te doorbreken: ik speel Geen Gitaar.... Too bad?!![]()
En van I Kissed Charles?quote:Op zondag 30 juli 2006 13:53 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Je bent iig geintresseerd, anders kom je niet posten bij deze gitaarnerds
Owja, de myspace van de band waar ik uitgekickt ben: http://www.myspace.com/thegirlsnl/
Hmmmmmm, die 'tip' zout 'm wellus kunnen doen...quote:Op zondag 30 juli 2006 13:50 schreef ViolentGod het volgende:
[..]
Ja, daar had ik vroeger ook wel eens last van toen ik nog gebruik maakte van het programma Download Accelerator. Hij bleef bij bepaalde sites maar zeuren. Maar sinds ik ben overgestapt op Firefox in plaats van Internet Explorer heb ik nergens meer last van.
[..]
Eeeehhhhh, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet helemaal into 'death/grind band' ben...quote:Dat kan kloppen, MySpace doet de laatste tijd een beetje raar. Als je per se wat mp3's wil, kan ik wel wat doormailen.
Maar dan zonder die slash erachter, anders doet ie het niet.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:53 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Owja, de myspace van de band waar ik uitgekickt ben: http://www.myspace.com/thegirlsnl/
"quote:Op zondag 30 juli 2006 13:53 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
vrouwenquote:Op zondag 30 juli 2006 13:57 schreef Sally het volgende:
[..]
"
The page cannot be found
The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. "
eeeeeeehhhhhhhh......
EDIT: probleem opgelost!
Zo'n vermoeden had ik al. Ik zal in de nabije toekomst eens wat rustiger werk van mezelf opnemen en online gooien.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:55 schreef Sally het volgende:
Eeeehhhhh, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet helemaal into 'death/grind band' ben...
Hoe bedoel je? Wat heb ik geschreven dan?quote:Op zondag 30 juli 2006 13:55 schreef Sally het volgende:
** vraag me trouwens af of je goed hebt geschreven wat je precies bedoelt, maar dat kan ook aan mij liggen: heb de 'music scene' niet meer zo bijgehouden afgelopen ja(a)r(en)***
Aan de 'lange tenen' hier:quote:Op zondag 30 juli 2006 13:52 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Je bent niet de enige vrouw hier he![]()
Volgens mijn standpunten moet ik nu gaan rebeleren (hoe je het ook spelt) tegen invloeden van buitenaf.quote:
"Het topic voor vrouwen die geen gitaar spelen" was misschien nog beter geweest.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:48 schreef guitarist.nl het volgende:
Wat een kut topic titel, "nu met vrouwen" was beter geweest
Toch maar TVP
"Het gitaristentopic Nr. 70: Post hier je tieten"quote:Op zondag 30 juli 2006 14:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
"Het topic voor vrouwen die geen gitaar spelen" was misschien nog beter geweest.
**Copy-Paste gedaan vanaf http://www.myspace.com/violentgod*** :quote:Op zondag 30 juli 2006 13:59 schreef ViolentGod het volgende:
[..]
Zo'n vermoeden had ik al. Ik zal in de nabije toekomst eens wat rustiger werk van mezelf opnemen en online gooien.
[..]
Hoe bedoel je? Wat heb ik geschreven dan?![]()
Hm.quote:
Nee hoor, kijk maar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Grindcorequote:Op zondag 30 juli 2006 14:05 schreef Sally het volgende:
[..]
**Copy-Paste gedaan vanaf http://www.myspace.com/violentgod*** :
Grind.... ?Nieuwe term??
quote:Op zondag 30 juli 2006 14:04 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
"Het gitaristentopic Nr. 70: Post hier je tieten"
Ow sorry, liet me weer even gaan
erg goeie ervaring daar gehad, we zochten gibsons les paul en vonden gibsons les paul! zonder problemen erg mooi spul uit kunnen proberen met deskundig advies van de verkoper aldaar. Tuurlijk was hij teleurgesteld dat we die LP faded niet meenamen, maar goed dat zijn alle gitaarverkopers een beetje. Maar mooi spul, klantvriendelijk en deskundig!quote:Op zondag 30 juli 2006 13:39 schreef --H-I-M-- het volgende:
issie weer
trouwens heeft iemand ervaring met Max Guitar store in Den Haag? Hij heeft namelijk veel mooie dingen staan en ik ben een beetje aan het orienteren, maar natuurlijk staat klantvriendelijkheid en service enzo ongeveer even gelijk met een mooie gitaar. Iemand ervaringen?
Maar die band maakt ook al jaren geen metal meer.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:31 schreef Sally het volgende:
**Zoektocht op Wikipedia levert op:
(houd ik nog over: Nederlandse band met Mooie Zangeres, die heel hoog kan zingen...) *iemand een gil??![]()
*
quote:Op zondag 30 juli 2006 14:31 schreef Sally het volgende:
En het woord dat ik bedoelde was/is 'Grunt'... en dus NIET te verwarren met Grind, begrijp ik nu![]()
Dat klinkt alsof het heel lang geleden isquote:Op zondag 30 juli 2006 14:51 schreef NiteSpeed het volgende:
Maar eens mijn snaren vervangen van mijn LP.
Ik weet niet hoe het moet bij deze (+1 jaar geleden), dus ben ik er nog nooit aan begonnen. De snaren beginnen nu alleen te kleven aan mijn vingers dus moeten ze écht eens vervangen worden. Bij de brug lopen de snaren onder een dakje. Moet ik dat ding losschroeven ofzo?quote:Op zondag 30 juli 2006 14:53 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof het heel lang geleden is
Volgens mij is er geen enkel systeem waarbij je dingen moet losschroeven...Hoe ziet je brug eruit? (laat maar, alweer wat gemist!)quote:Op zondag 30 juli 2006 14:58 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het moet bij deze (+1 jaar geleden), dus ben ik er nog nooit aan begonnen. De snaren beginnen nu alleen te kleven aan mijn vingers dus moeten ze écht eens vervangen worden. Bij de brug lopen de snaren onder een dakje. Moet ik dat ding losschroeven ofzo?
zoiets dus:
[afbeelding]
WOW INDERDAAD. Dat zie ik nu voor het eerst, thanksquote:Op zondag 30 juli 2006 15:00 schreef Cynic het volgende:
[..]
Lopen ze daar niet gewoon aan de achterkant door?
Ben je er uit gekickt, was je te slecht?quote:Op zondag 30 juli 2006 13:53 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan écht wel tijd wordt jaquote:Op zondag 30 juli 2006 14:58 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
De snaren beginnen nu alleen te kleven aan mijn vingers
Musical differencesquote:Op zondag 30 juli 2006 15:01 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ben je er uit gekickt, was je te slecht?![]()
![]()
Ze waren mijn gezeur over Fender zat.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:01 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ben je er uit gekickt, was je te slecht?![]()
![]()
Teveel gepraat over je gear! Je kan nog veranderen, vanaf nu af aan alleen over muziek praten!quote:Op zondag 30 juli 2006 15:04 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ze waren mijn gezeur over Fender zat.![]()
als je de snaren over dat ding heen doet schijn je veel langere sustain te krijgen...quote:Op zondag 30 juli 2006 14:58 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het moet bij deze (+1 jaar geleden), dus ben ik er nog nooit aan begonnen. De snaren beginnen nu alleen te kleven aan mijn vingers dus moeten ze écht eens vervangen worden. Bij de brug lopen de snaren onder een dakje. Moet ik dat ding losschroeven ofzo?
zoiets dus:
[afbeelding]
Dat wil ik ook al een tijdje proberen, ben er benieuwd naar, maar ik heb het lef nietquote:Op zondag 30 juli 2006 15:27 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
als je de snaren over dat ding heen doet schijn je veel langere sustain te krijgen...
zoiets, heb eventjes wat in elkaar gepaint
[afbeelding]
de blauwe 'snaar' is de orginele manier, de groene die van die langere sustain
Je kan het altijd proberen...quote:Op zondag 30 juli 2006 15:36 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Dat wil ik ook al een tijdje proberen, ben er benieuwd naar, maar ik heb het lef niet. Ik ben bang dat er dan aanzienlijk minder spanning op de snaren komt (omdat de hoek die de snaar bij de brug maakt dan kleiner wordt). Als er 1 ding is waar ik niet tegen kan zijn is het een slappe snaar. Zelfs met .011 ga ik niet in D, mij te slap.
*Mss helemaal verkeerde suggestie...*quote:
Ja zijn wel aardige numemrs maar wat simpele rifjes. Ik zoek meer naar volledige gitaarnummers voor op acoustische gitaar.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:04 schreef Sally het volgende:
[..]
*Mss helemaal verkeerde suggestie...*
Counting Crows?
Ik denk aan Round Here (begint met alleen gitaarsolootje) en Rain King (iets meer uptempo...)
Of is dat te melancholisch....?
* Sally luistert nog ff verder in haar muziekcollectie...
quote:Op zondag 30 juli 2006 15:01 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
WOW INDERDAAD. Dat zie ik nu voor het eerst, thanks! Ik ga ze vervangen nu
.
*heb er niet heel veel 'verstand' van...*quote:Op zondag 30 juli 2006 16:17 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ja zijn wel aardige numemrs maar wat simpele rifjes. Ik zoek meer naar volledige gitaarnummers voor op acoustische gitaar.![]()
onzinquote:Op zondag 30 juli 2006 17:23 schreef Sally het volgende:
*ik weet wèl dat een mooi lied/nummer bestaat uit de compositie van verschillende instrumenten bij elkaar, dus....*![]()
Hmmm, MIJN smaak liederen, dan.....quote:
Blijkbaar heb je weinig verstand van de opbouw van zogenaamde goede liedjes. Meerdere instrumenten noodzakelijk om een goede sound te krijgen, wat een onzin. Zelf vind ik het juist prachtig als je met zo min mogelijk een geweldige en unieke sound kan krijgen op je gitaar. Rustig zingen erbij en je bent klaar, hooguit een tweede gitaar is genoeg.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:40 schreef Sally het volgende:
[..]
Hmmm, MIJN smaak liederen, dan.....
* waarbij ik de stem ook als instrument mee tel, dan, he, dus.... *
John Butlerquote:Op zondag 30 juli 2006 15:30 schreef Zyggie het volgende:
Kent er nog iemand een sprankelend acoustisch nummer, eentje die je op 1 gitaar tot z'n recht komt. Moeilijkheidsgraad maakt niet uit, des te moeilijker des te beter. Tenzij het flamenco is want dat wordt het weer wat te moeilijk. Met die rare vingerslagen.![]()
http://s12.quicksharing.com/v/924105/songbook.doc.htmlquote:
quote:Op zondag 30 juli 2006 18:03 schreef Jorikjet het volgende:
deze dan
http://www.youtube.com/watch?v=2DctCyO-E3s
De cd 'Sunrise over Sea' is briljant, vooral de nummers Peaches & Cream en Company Sin.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:07 schreef Apfel het volgende:
Dat John Butler filmpje van laatst was echt te gek!
Maar waarom moet dat topic zo hard terwijl ik een middagje niet achter mijn computer zit![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |