Ik denk dat het dan écht wel tijd wordt jaquote:Op zondag 30 juli 2006 14:58 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
De snaren beginnen nu alleen te kleven aan mijn vingers
Musical differencesquote:Op zondag 30 juli 2006 15:01 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ben je er uit gekickt, was je te slecht?![]()
![]()
Ze waren mijn gezeur over Fender zat.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:01 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ben je er uit gekickt, was je te slecht?![]()
![]()
Teveel gepraat over je gear! Je kan nog veranderen, vanaf nu af aan alleen over muziek praten!quote:Op zondag 30 juli 2006 15:04 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ze waren mijn gezeur over Fender zat.![]()
als je de snaren over dat ding heen doet schijn je veel langere sustain te krijgen...quote:Op zondag 30 juli 2006 14:58 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het moet bij deze (+1 jaar geleden), dus ben ik er nog nooit aan begonnen. De snaren beginnen nu alleen te kleven aan mijn vingers dus moeten ze écht eens vervangen worden. Bij de brug lopen de snaren onder een dakje. Moet ik dat ding losschroeven ofzo?
zoiets dus:
[afbeelding]
Dat wil ik ook al een tijdje proberen, ben er benieuwd naar, maar ik heb het lef nietquote:Op zondag 30 juli 2006 15:27 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
als je de snaren over dat ding heen doet schijn je veel langere sustain te krijgen...
zoiets, heb eventjes wat in elkaar gepaint
[afbeelding]
de blauwe 'snaar' is de orginele manier, de groene die van die langere sustain
Je kan het altijd proberen...quote:Op zondag 30 juli 2006 15:36 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Dat wil ik ook al een tijdje proberen, ben er benieuwd naar, maar ik heb het lef niet. Ik ben bang dat er dan aanzienlijk minder spanning op de snaren komt (omdat de hoek die de snaar bij de brug maakt dan kleiner wordt). Als er 1 ding is waar ik niet tegen kan zijn is het een slappe snaar. Zelfs met .011 ga ik niet in D, mij te slap.
*Mss helemaal verkeerde suggestie...*quote:
Ja zijn wel aardige numemrs maar wat simpele rifjes. Ik zoek meer naar volledige gitaarnummers voor op acoustische gitaar.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:04 schreef Sally het volgende:
[..]
*Mss helemaal verkeerde suggestie...*
Counting Crows?
Ik denk aan Round Here (begint met alleen gitaarsolootje) en Rain King (iets meer uptempo...)
Of is dat te melancholisch....?
* Sally luistert nog ff verder in haar muziekcollectie...
quote:Op zondag 30 juli 2006 15:01 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
WOW INDERDAAD. Dat zie ik nu voor het eerst, thanks! Ik ga ze vervangen nu
.
*heb er niet heel veel 'verstand' van...*quote:Op zondag 30 juli 2006 16:17 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ja zijn wel aardige numemrs maar wat simpele rifjes. Ik zoek meer naar volledige gitaarnummers voor op acoustische gitaar.![]()
onzinquote:Op zondag 30 juli 2006 17:23 schreef Sally het volgende:
*ik weet wčl dat een mooi lied/nummer bestaat uit de compositie van verschillende instrumenten bij elkaar, dus....*![]()
Hmmm, MIJN smaak liederen, dan.....quote:
Blijkbaar heb je weinig verstand van de opbouw van zogenaamde goede liedjes. Meerdere instrumenten noodzakelijk om een goede sound te krijgen, wat een onzin. Zelf vind ik het juist prachtig als je met zo min mogelijk een geweldige en unieke sound kan krijgen op je gitaar. Rustig zingen erbij en je bent klaar, hooguit een tweede gitaar is genoeg.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:40 schreef Sally het volgende:
[..]
Hmmm, MIJN smaak liederen, dan.....
* waarbij ik de stem ook als instrument mee tel, dan, he, dus.... *
John Butlerquote:Op zondag 30 juli 2006 15:30 schreef Zyggie het volgende:
Kent er nog iemand een sprankelend acoustisch nummer, eentje die je op 1 gitaar tot z'n recht komt. Moeilijkheidsgraad maakt niet uit, des te moeilijker des te beter. Tenzij het flamenco is want dat wordt het weer wat te moeilijk. Met die rare vingerslagen.![]()
http://s12.quicksharing.com/v/924105/songbook.doc.htmlquote:
quote:Op zondag 30 juli 2006 18:03 schreef Jorikjet het volgende:
deze dan
http://www.youtube.com/watch?v=2DctCyO-E3s
De cd 'Sunrise over Sea' is briljant, vooral de nummers Peaches & Cream en Company Sin.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:07 schreef Apfel het volgende:
Dat John Butler filmpje van laatst was echt te gek!
Maar waarom moet dat topic zo hard terwijl ik een middagje niet achter mijn computer zit![]()
Jaag haar nu niet weg, we hebben al zo weinig dames hier.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:53 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je weinig verstand van de opbouw van zogenaamde goede liedjes. Meerdere instrumenten noodzakelijk om een goede sound te krijgen, wat een onzin. Zelf vind ik het juist prachtig als je met zo min mogelijk een geweldige en unieke sound kan krijgen op je gitaar. Rustig zingen erbij en je bent klaar, hooguit een tweede gitaar is genoeg.
Okay, ik geef het ruiterlijk toe... Ik heb er niet veel verstand van.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:53 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je weinig verstand van de opbouw van zogenaamde goede liedjes. Meerdere instrumenten noodzakelijk om een goede sound te krijgen, wat een onzin. Zelf vind ik het juist prachtig als je met zo min mogelijk een geweldige en unieke sound kan krijgen op je gitaar. Rustig zingen erbij en je bent klaar, hooguit een tweede gitaar is genoeg.
Wel redelijk melodieus dus. Dat kan uiteraard wel op een enkele gitaar, maar als je iets wil spelen voor enkele gitaar is het meestal het makkelijkst om harmonie en ritme op gitaar te doen en melodie grotendeels aan een ander instrument over te laten (hier zijn voldoende uitzonderingen op, maar in het algemeen...). Dit instrument is zeker in singer-songwriter kringen uiteraard vaak de stem.quote:Op zondag 30 juli 2006 19:11 schreef Sally het volgende:
Enkele voorbeelden hoor....
Kijk, daaar heb ik dan weer minder verstand van...quote:Op zondag 30 juli 2006 19:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wel redelijk melodieus dus. Dat kan uiteraard wel op een enkele gitaar, maar als je iets wil spelen voor enkele gitaar is het meestal het makkelijkst om harmonie en ritme op gitaar te doen en melodie grotendeels aan een ander instrument over te laten (hier zijn voldoende uitzonderingen op, maar in het algemeen...). Dit instrument is zeker in singer-songwriter kringen uiteraard vaak de stem.
Hebt ik nie....quote:Op zondag 30 juli 2006 19:23 schreef guitarist.nl het volgende:
Heey Sally, kun je je fotoboek eens aanzetten ??
Kan ik die volspammen
Ik heb Blof vorig jaar live gezien
Wel veel blof-haattopics geweest.quote:Op zondag 30 juli 2006 19:56 schreef guitarist.nl het volgende:
check MUZ Bands & Artiesten nog geen blof topic
hou eens op met die sterretjesquote:Op zondag 30 juli 2006 19:54 schreef Sally het volgende:
Ik probeer wat.... OK?
*zoek nu in het #Muziek naar een al bestaand topic, anders open ik er zelf 1**
** zal ook het fobo opzetten uitproberen, nu ff niet veel tijd. ***
P.S. ik snapte het 'slow chat' en ik was dus al aant zoeken naar alternatieven.....!
*verblijft op meer fora dan Fok! *
Thnx!quote:Op zondag 30 juli 2006 19:56 schreef guitarist.nl het volgende:
check MUZ Bands & Artiesten nog geen blof topic
Ok laatste keer slowchatquote:Op zondag 30 juli 2006 20:05 schreef Sally het volgende:
[..]
Thnx!
Kijk ff in je fobo....
@ Zyggie: kan mij geeen reet schelen, toevallig![]()
quote:Op zondag 30 juli 2006 19:57 schreef Zyggie het volgende:
John Butler is behoorlijk relaxt.
[..]
Wel veel blof-haattopics geweest.![]()
Begin er dan ook niet over.quote:Op zondag 30 juli 2006 20:08 schreef Sally het volgende:
kan wel wat uitleggen over die sterretjes.... Maar dat doe ik niet!
De hitte in combinaties met woede door de hitte en slecht spel zorgt wel voor hendrix taferelen.quote:Op zondag 30 juli 2006 20:07 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Haattopics zijn oke!!
Merk trouwens wel dat de temperaturen omlaag gaan het gitaarspelen word alweer een stuk aangenamer![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |