abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40304863

Hegene wat Hollywood (en gelijke media als MTV wat voor hetzelfde staat) uitdraagt is over het algemeen een boodschap van "Hey, we're perfect". Nu is mij vraag of dit positief of negatief is voor de rest van de wereld? Wat is het effect dat Hollywood constant het perfecte uitdraagt?

Als je die vraag aan Tom Cruise zal vragen, of een andere Hollywoodster zal ie vast zeggen: "We maken hele mooie en goede dingen". Ja, zo voelen zij dat natuurlijk, zonder verder ergens nog 2 seconden over na te denken.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 20:15:16 #2
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40305243
Ik vraag me af hoe lang het geleden is dat Ferris Bueller z'n day off heeft gehad inderdaad
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  zaterdag 29 juli 2006 @ 20:20:01 #3
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_40305397
Het enige wat er niet goed is aan het beeld wat Hollywood neerzet is het intellectuele vacuüm vergelijkbaar met het vacuüm van het universum. Voor de rest is het allemaal prima, zolang de slechterikken nog maar dood gaan en ik de roddelrubrieken niet hoef aan te horen
  zaterdag 29 juli 2006 @ 20:24:37 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40305541
Vind deze discussie meer in SHO passen.

En dat vinden ze in SHO vast en zeker ook .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_40305897
Wel typisch dat je een in je OP een plaatje van The Stepford Wives gebruikt.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 21:00:06 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40306516
SHO Feedback: "Copycat en Duiveltja zijn tof"

En een schop terug op verzoek van TS.

OT:
Ik geloof niet dat Hollywood zo'n "Hey, we're perfect' boodschap uitdraagt.
Zie de vele voorbeelden in SHO .

Wel denk ik dat er een aardig aantal beïnvloedbare (jonge) mensen - en dan vooral vrouwen - rondloopt, die idolaat is van de lifestyle van the rich & famous en dat image najaagt.
Waarbij sommigen doorslaan.
Maar ik vind niet dat je daar de beroemdheden aansprakelijk voor kunt houden.
pi_40306675
George Clooney vind dat ze wel goed bezig zijn:
quote:
“And finally, I would say that, you know, we are a little bit out of touch in Hollywood every once in a while, I think. It’s probably a good thing. Uhm, we’re the ones who talk about AIDS when it was just being whispered. And we talked about civil rights when it wasn’t really popular. And we, uh, you know, we bring up subjects…we are the ones…this Academy, this group of people gave Hattie McDaniel an Oscar in 1939 when blacks were still sitting in the backs of theaters. I’m proud to be a part of this Academy. I’m proud to be part of this community. I’m proud to be out of touch. And I thank you so much for this.”
Uit zijn speech bij ontvangst van een academy award.
pi_40307640
Hollywood & goed bezig ??

Yeah, right !!
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_40308359
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 21:06 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
George Clooney vind dat ze wel goed bezig zijn:
[..]

Uit zijn speech bij ontvangst van een academy award.
Hmm, ja dit gaat meer over de Amerikaanse situatie: dat Hollywoodmensen voornamelijk liberalen waren en dat ze in politiek opzicht inderdaad the "good guys" waren. Maar het gaat meer om het beeld dat ze uitdragen van mooie perfecte mensen en daar de gevolgen van op "normale" mensen.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:24:34 #10
153505 Haruhi
Zo snel! Ook als 40plusser
pi_40308403
Alleen zwakkelingen worden door die mensen beinvloed. Dus niet de "normale" mensens pberends!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:26:59 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40308462
Ik ben trouwens wel benieuwd naar voorbeelden van die perfectie boodschap ...
Ik denk namelijk dat tegenover elk perfect verhaal een imperfect verhaal over dezelfde celeb staat .
pi_40308707
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:24 schreef Haruhi het volgende:
Alleen zwakkelingen worden door die mensen beinvloed. Dus niet de "normale" mensens pberends!
De mens is zwak. De massa laat zich massaal door Hollywood beinvloeden.
pi_40308808
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Is het niet zo dat de modewereld hollywood beinvloed?

En of het positief of negatief is. Ik denk dat de mens iets nodig heeft om naar te streven, een voorbeeld.. en is dat positief of negatief? Dat ligt denk aan aan hoe die persoon ermee omgaat.
Positief is natuurlijk dat een mens gezonder gaat leven.. (de extreme voorbeelden eruit gelaten ).
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:17:39 #14
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40309689
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Hollywood laat zich massaal door de massa beinvloeden.

Kwestie van vraag en aanbod, hoe meer je de massa aanspreekt, hoe meer geld je verdient.
  zondag 30 juli 2006 @ 17:41:21 #15
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_40327186
Ik zal het aan timur vragen
pi_40329973
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:02 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Hegene wat Hollywood (en gelijke media als MTV wat voor hetzelfde staat) uitdraagt is over het algemeen een boodschap van "Hey, we're perfect". Nu is mij vraag of dit positief of negatief is voor de rest van de wereld? Wat is het effect dat Hollywood constant het perfecte uitdraagt?

Als je die vraag aan Tom Cruise zal vragen, of een andere Hollywoodster zal ie vast zeggen: "We maken hele mooie en goede dingen". Ja, zo voelen zij dat natuurlijk, zonder verder ergens nog 2 seconden over na te denken.
De keerzijde van al die perfectie:

Ouder worden is niet perfect dus laten ze de lokale psychopaat zich uitleven. Ik denk dat dit een van de effecten is.
pi_40351166
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:36 schreef BloodyLotte het volgende:
Wel typisch dat je een in je OP een plaatje van The Stepford Wives gebruikt.
Geen idee welke film het was, maar het plaatje geeft het goed aan.
pi_40351201
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 21:00 schreef Copycat het volgende:
SHO Feedback: "Copycat en Duiveltja zijn tof"

En een schop terug op verzoek van TS.

OT:
Ik geloof niet dat Hollywood zo'n "Hey, we're perfect' boodschap uitdraagt.
Zie de vele voorbeelden in SHO .

Wel denk ik dat er een aardig aantal beïnvloedbare (jonge) mensen - en dan vooral vrouwen - rondloopt, die idolaat is van de lifestyle van the rich & famous en dat image najaagt.
Waarbij sommigen doorslaan.
Maar ik vind niet dat je daar de beroemdheden aansprakelijk voor kunt houden.
Ja, SHO en het dissen van bekende mensen is een uiting op het "We're perfect" verhaal. Maar de massa luistert daar toch niet naar.
  maandag 31 juli 2006 @ 13:53:58 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40351241
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:53 schreef pberends het volgende:
Ja, SHO en het dissen van bekende mensen is een uiting op het "We're perfect" verhaal. Maar de massa luistert daar toch niet naar.
Ik volg je even niet. Maar dat maakt niet uit, want je komt zo toch met voorbeelden van die perfecte celebs .
pi_40351391
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik volg je even niet. Maar dat maakt niet uit, want je komt zo toch met voorbeelden van die perfecte celebs .
Misschien gaat het niet om de celebs, maar de bovenmatig perfecte figuren die ze neerzetten.
pi_40351437
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Perfecte celebs bestaan niet. Ze snuiven allemaal hun neusbotje weg, nadat ze de helft van hun vermogen bij de slijter achtergelaten hebben. Om er vervolgens achter te komen dat dat wel erg slecht is voor hun uiterlijk, waarna ze groepskorting krijgen bij de lokale faceliftboer.
  maandag 31 juli 2006 @ 14:00:22 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40351448
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:58 schreef pberends het volgende:

Misschien gaat het niet om de celebs, maar de bovenmatig perfecte figuren die ze neerzetten.
Ook daartegenover staat een heel leger aan neergezette imperfecte figuren. De Tom Cruise uit Born on the 4th of July was bijvoorbeeld verre van perfect.
Of Charlize Theron in Monster. Ook niet zo perfect.
  maandag 31 juli 2006 @ 14:01:17 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40351471
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:00 schreef dawg het volgende:

Perfecte celebs bestaan niet. Ze snuiven allemaal hun neusbotje weg, nadat ze de helft van hun vermogen bij de slijter achtergelaten hebben. Om er vervolgens achter te komen dat dat wel erg slecht is voor hun uiterlijk, waarna ze groepskorting krijgen bij de lokale faceliftboer.
Aren't they perrrrfect?

Nee pberends, je stelling is wederom onderuit gehaald .
pi_40351555
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ook daartegenover staat een heel leger aan neergezette imperfecte figuren. De Tom Cruise uit Born on the 4th of July was bijvoorbeeld verre van perfect.
Of Charlize Theron in Monster. Ook niet zo perfect.
Misschien, maar bijvoorbeeld soaps als GTST zetten toch een zeer verkeerd beeld van de werkelijkheid neer. Ze laten nooit scheten, zijn bovengemiddeld mooi en hebben bijna nooit kutbaantjes, enzovoorts. Daar spiegelen mensen zich toch aan af.
pi_40351675
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:03 schreef pberends het volgende:

[..]

Misschien, maar bijvoorbeeld soaps als GTST zetten toch een zeer verkeerd beeld van de werkelijkheid neer. Ze laten nooit scheten, zijn bovengemiddeld mooi en hebben bijna nooit kutbaantjes, enzovoorts. Daar spiegelen mensen zich toch aan af.
Er zijn ook mensen die zichzelf als rolemodel hebben hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')