abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40635351
oh ja en ik temp trouwens ook met een oorthermometer, zo'n infra-rood ding. Eén tel in je oor, op een knopje drukken en klaar is Joseetje Ik doe dat ook zodra ik wakker wordt, voordat ik opsta. Het schijnt idd dat je temperatuur omhoog gaat na enige activiteit. Moet ik wel zeggen dat dat niet altijd het geval is: ik meette vanmorgen vóór ik opstond een temp van 36.9, na het douchen had ik 36.4... dus.. . beetje vreemd. Maar ik hou wel die eerste meting aan...

Oh ja, en ik las trouwens ook gister ergens op i-net dat je lichaamstemperatuur elk uur 0.1 graden stijgt per uur en dat het daarom belangrijk is dat je ongeveer op hetzelfde moment meet... maar of dat nou echt klopt...?!?!

Ooooh ja! En nog wat: ik las ook dat tempetaruren alleen nut heeft bij een heel regelmatige cyclys. Ik zal die link eens opzoeken, dus kunnen jullie het ook lezen... dus bij deze: de voor- en nadelen van het temperaturen:

http://www.clearplan.nl/omtemperatuurmethode.cfm

Maar goed, die van Clearplan willen natuurlijk graag dat wij hun testjes kopen...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  woensdag 9 augustus 2006 @ 11:14:40 #102
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_40636939
Ja hoe herken je het...Ik heb zo 2 dagen lang een ander soort slijm als normaal zeg maar...Het lijkt op een soort van gelei Het is zeg maar wat steviger als normaal en je kan er zoals ze dat noemen draden mee trekken tussen je vingers....

ff uitproberen dus

Ik heb dit slijm dus altijd ongeveer wel 2 weken voordat ik weer ongi word.
Temperaturen is en blijft vaag.Zit nu op cyclusdag 30 en vanmorgen was ie wel wat verhoogd.Beetje gek... Was al wel een tijdje wakker... deze cyclus heb ik netjes op dezelfde tijd getemperatuurd...
Volgende cyclus ga ik temperaturen als ik wakker word.En niet zo naar de tijd kijken..ben benieuwd..
pi_40637937
oke.. ik zal ook eens wat beter op dat slijm gaan letten. Misschien dat ik er ook wel verschil in zie/voel.

Ja, dat temperaturen.. ik weet het ook niet hoor. Ik vind het ook allemaal een beetje vaag. De ene zegt idd dat je telkens op dezelfde tijd moet meten, de ander zegt 'voordat je opstaat'. Ik doe dat laatste.

Had jij niet dat je temp tijdens de menstruatie nogal wisselend was? Bij ongi zat ik dus tussen de 36.0 en de 37.2. De laatste dagen (na menstruatie) is het vrij constant... tussen de 36.6 en de 36.9, dus ik hoop dat dit zo blijft en dat ik dan dus over een week ongeveer een eisprong krijg en dat terug zie op de thermometer.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 13:22:24 #104
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_40641446
Het is bij mij echt tussen de 36.2 en 37.... maar echt iedere dag wat anders van hoog naar laag en weer terug naar hoog.... geen touw aan vast te knopen.

Vanaf 18 aug is het fertiliteitslab weer open en kan een afspraak maken..dan kan ik tenminste ook weer een afspraak maken bij de gyn.Ik ben wel benieuwd naar alle uitslagen en wat ze heeft te zeggen over die temperatuurcurve.
pi_40645253
Da's wel spannend! Ik hoop voor je dat ze positief is over die temp. curve. Bij die vriendin waar ik het gister over had, heeft de gyn ook haar temp. curve bekeken en ookal schommelde het hevig, de gyn was er toen tevreden over... dus voor ons 'leken' is het toch niet te snappen volgens mij.

Ik maak me meer en meer zorgen over mezelf. Morgen bel ik naar de vervangend huisarts en wil ook graag een verwijzing voor de gyn. Ik ben erg bang dat het bij mij niet helemaal goed zit na die ontsteking die ik heb gehad. De anti-biotica heeft gewerkt, dat wel: de bloeding die toen al 3 weken duurde is vrijwel gelijk gestopt, maar dat was niet het enige wat ik had... Ik had gekke bultjes "beneden".. leek op een kleine knikker (ze waren niet pijnlijk, niet rood, dus geen steenpuist ofzo. Het was echt in combinatie met die baarmoederontsteking).. eerst 1, de volgende dag 2 weer een dag later waren het er al 3. Ook die verdwenen gelijk na de antibiotica... maar ik ben gewoon zooo bang dat er iets niet helemaal goed zit.

Ik word echt helemaal gek van mezelf en zit best wel behoorlijk in een dip. Ik zoek me suf op internet, maar kan niet veel vinden over 'baarmoederontsteking' (=endometritis) en al helemaal niet in combinatie met die bultjes die ik had. WAT IS ER TOCH MET MIJ AAN DE HAND?!

Heeft één van jullie hier soms ideëen over?? Enig idee? Met een kleine tip ben ik al blij...

En sorry, ik weet het... het is niet een leuk en lekker onderwerp om over te praten... maar ook wij willen graag een kleintje en ik ben gewoon bang dat het foute boel is... En sorry als ik teveel in detail ben getreden, maar ik moest mijn verhaal even kwijt.. het spookt maar door mijn hoofd de hele tijd..
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:14:59 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40645410
Jose, gooi alle details en vragen en twijfels hier maar neer hoor. Daar is het topic voor!
Ik kan je alleen helaas niet verder helpen. Het zegt mij niks.

Maar als je zo bang bent zou ik idd zsm zorgen voor een verwijzing. Al is het maar om gerust gesteld te worden.
pi_40645778
quote:
Jose, gooi alle details en vragen en twijfels hier maar neer hoor. Daar is het topic voor!
Dank je ... het lucht alleen al zo op om ff lekker van me af te schrijven...

En morgen bel ik naar de huisarts...! En ja, hopelijk maak ik me druk om niks. Want, de medicijnen hebben wel geholpen.. mijn angst is alleen 'is het wel echt weg' en ik denk steeds 'hoe kwam die ontsteking daar? Misschien is er nog wel meer aan de hand...'

afwachten maar... en daar kan een mens zoooo slecht tegen...
pi_40655326
kan het bijv. zoiets zijn als gezwollen lymfeklieren, zoals ook in nek bij verkoudheid oid ?

dit past heel logisch bij een ontsteking!
geen idee of het er in het echt ook zo uit zag... maar dat is wat mij te binnen schiet
Die zwelling zou dan onderhuids zijn, dus niet echt een bultje óp de huid
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:57:01 #109
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_40660578
Er zijn ook best veel artikelen te vinden over cervixslijm op het internet.
pi_40676844
marit1978, nee, dat was het niet. Ik had daar idd zeld ook al aan gedacht. Het was bij mij wel iets onderhuids, maar geen lymfeklieren... dat heb ik ook weleens gehad, maar da's toch weer anders.. wel bedankt dat je meedenkt

Ja Rottdog, klopt! Ik heb ook gezocht en heel wat gevonden.. ook een heel handige site trouwens... ! Ik zal 'm hier gelijk even posten... dan weten jullie het ook:
http://www.stilverlangen.com/medisch/slijmwaarneming.php

Ik heb vanmorgen de h.a gebeld en maandag kan ik terecht... gaan ze controleren hoe de baarmoeder nu is en ik ga vragen voor een verwijzing voor de gyn (tenzij ze mij heeeeeel erg gerust kunnen stellen maandag).. ben benieuwd!
pi_40676996
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 07:39 schreef Bright het volgende:
...
Volgende NOD? hmm... laten we zeggen: 2 september dan maar. En verwacht dan niet dat de duvels niet komen hoor!
kan een MODje dit nog ff aanpassen?
  donderdag 10 augustus 2006 @ 15:29:59 #112
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_40686067
Die van mij is ook nog niet aangepast

NOD 5 sept...

Hoe gaat het hier???

Ik duim volop verder voor iedereen
pi_40704898
hier gisteravond licht ongi geworden, vanacht goed doorgezet.

4 september weer proberen overtijd te zijn ...
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:13:44 #114
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_40706209
Hé spekkie wat spijtig weer... dikke knuffel en ik blijf duimen
  zondag 13 augustus 2006 @ 15:18:47 #115
131348 Andrea001
Just Love England...
pi_40765011
Jammer spekkiemonster... Succes weer deze maand !!

Diaan... Hoe gaat het ermee? Al kwaaltjes, positieve tests of flauwvallen? Ik duim voor je!! en natuurlijk voor alle andere dames ook!
"the room is small, the room is bright, her hair is black, the bed is white and the night is always young..."
gup
  zondag 13 augustus 2006 @ 20:57:35 #116
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_40775650
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 10:28 schreef Spekkiemonster het volgende:
hier gisteravond licht ongi geworden, vanacht goed doorgezet.

4 september weer proberen overtijd te zijn ...
Spekkie wat jammer zeg... dikke knuffel van mij

Ik zit echter in hetzelfde schuitje... gisteren ongi geworden op 33e dag (waarschijnlijk wel eisprong gehad dus deze cyclus zonder Clomid), nieuwe NOD: 14 september

en ik hebben vandaag afgesproken om nog een cyclus zonder Clomid te doen, zodat ik volgende week lekker vrolijk op Lowlands rondloop en geen last van de bijverschijnselen heb.
Make love, not war ☮
  zondag 13 augustus 2006 @ 21:06:32 #117
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_40775975
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 20:57 schreef Diaan73 het volgende:

en ik hebben vandaag afgesproken om nog een cyclus zonder Clomid te doen, zodat ik volgende week lekker vrolijk op Lowlands rondloop en geen last van de bijverschijnselen heb.
Hetgeen hier wordt toegejuicht!
  maandag 14 augustus 2006 @ 01:13:06 #118
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_40785024
Diaan meid ook spijtig voor jouw.. dikke knuffel meid...
  maandag 14 augustus 2006 @ 09:37:52 #119
131348 Andrea001
Just Love England...
pi_40788980
Diaan en Peaceman, wat jammer weer ... Beiden een dikke knuf !
"the room is small, the room is bright, her hair is black, the bed is white and the night is always young..."
gup
pi_40793292
Diaan en Spekkie... balen, zeg! Zijn ze er weer ...
op naar de volgende ronde maar weer...
pi_40793914
diaan en spekkie, balen !

Ik ben benieuwd hier, ik zou vandaag weer met de pil moeten starten .. géén idee hoe mijn lichaam gaat reageren als die extra hormonen uitblijven!
Jullie enig idee? Zal wel merkbaar zijn toch? Niet nu al, maar zo tegen donderdag/vrijdag ofzo?
  maandag 14 augustus 2006 @ 22:34:27 #122
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_40811046
En ook hier (weer eens) niet raak! Vandaag voelde ik me echt even k*t
en dan juist ben je met een logeetje van 4 in Hokus Pokus - overdekte speeltuin - helemaal vol met kleine kinderen en baby's en (zwangere) moeders
Nieuwe NOD is 11 september...

Voor de rest van de meiden
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 14 augustus 2006 @ 22:38:30 #123
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_40811229
Awwww Marie.... wat heb jij een rotdag gehad zeg.. ik kan me er van alles bij voorstellen.

Hele dikke knuffel van mij
Make love, not war ☮
  maandag 14 augustus 2006 @ 22:40:07 #124
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_40811315
Dames succes weer met de teleurstelling

Marit...ik had nergens last van toen ik stopte met de pil... tenminste niets merkbaars..ik voel me net zo als met pil.

Ik ben alleen gigantisch aangekomen sinds ik gestopt ben....
pi_40811849
He Marie... wat balen... ik kan me voorstellen dat je flink baalde met al die (bijna) moeders en kleine kindjes om je heen...

@ marit1978, ik merkte ook helemaal niks toen ik stopte met de pil. Voel me net als met de pil en werd ook gelijk dezelfde maand nog ingi.
Wel duurde het bij mij even voordat ik weer ongesteld was als vóór de pil. Pas na een maand of 5 had ik weer krampen in mijn buik als vanouds. Maar dat scheelt echt per persoon. Hopelijk merk jij helemaal geen verschil.. alleen wéét je dat je al die rothormonen niet meer inneemt!! En da's alleen maar goed!

Ik ben vandaag naar de dokter geweest. Hij maakt zich volgens mij niet echt zorgen ofzo (was wel opgelucht). Niet eens een inwendig onderzoekje gehad, omdat ik dus geen klachten heb. Wel bloed laten prikken in het zh om te kijken of ik echt van de ontsteking af ben. Vrijdag bellen voor de uitslag. Kreeg wel het bekende verhaaltje "pas na een jaar naar de gyn... bla bla bla... 90% van de vrouwen zwanger binnen een jaar"...bla bla bla...maar je kunt wel je temp. bij gaan houden" maar daar was ik dus al mee begonnen.

We wachten af...
pi_40812186
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:56 schreef marit1978 het volgende:
diaan en spekkie, balen !

Ik ben benieuwd hier, ik zou vandaag weer met de pil moeten starten .. géén idee hoe mijn lichaam gaat reageren als die extra hormonen uitblijven!
Jullie enig idee? Zal wel merkbaar zijn toch? Niet nu al, maar zo tegen donderdag/vrijdag ofzo?
Toen ik stopte merkte ik niks alleen halverwege de eerste stopweek vloeide ik ineens weer een heel klein beetje (dus misschien voor de zekerheid inlegkruisjes in je tas?). Verder mooi 2 kilo afgevallen en na een paar weken een enorme toename van acne en een enoooooooorm lange cyclus. Ben ook maar 1 keer ongesteld geweest en daarna maar weer begonnen met de pil (nieuwe relatie). Zo'n drie maanden pilvrij geweest.

Ik vond de puistentoename het ergste
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_40827110
Ik hoop toch dat die puisten lekker achterwege blijven !

*weet wel beter *
  † In Memoriam † dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:19:22 #128
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_40827245
Ik vond die puistentoename ook het ergste en omdat wij 4 jaar bezig zijn geweest, heb ik ook net zolang er als een puber uitgezien Stoppen met de pil zorgde wél weer voor 7 kg. afvallen, al zaten die er ook wel weer snel aan
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:29:32 #129
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_40827592
Die puisten idd en ze willen ook niet weggaan... die ellenlange cyclus lijkt dit keer redelijk mee te vallen deze ronde was het 57 dagen...
pi_40829476
jeetje! 57dagen!

gelukkig maak je het positief
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:32:34 #131
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_40829650
Marie meid dikke knuffel, rotduivels ook hé

Ik ben ook 2 weken na stop pil terug lichtjes beginnen vloeien, maar niet veel, en de puisten een bekend verhaal, maar nu ben ik blij dat ik ze heb want dan weet ik dat mijn hormonen werken...
Bubseltje het is toch balen zo'n lange cyclussen.. mijn laatste cyclus was er 1 van 62 dagen geweest, nog nooit meegemaakt(maar had dus ook geen puisten gehad, dus hormonen werkte niet zoals het hoorde) Maar nu sta ik vol...

Dames ik blijf voor jullie allemaal duimen ook voor de heren die hier komen

groetjes

lunastar
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:30:40 #132
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_40832919
Ik wil niet zwanger worden op dit moment dat is het verschil denk ik vorig jaar heb ik een cyclus gehad van 87 dagen dan valt 57 dagen nog mee.

Heel veel suc6 voor jullie
pi_40838723
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:30 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik wil niet zwanger worden op dit moment dat is het verschil denk ik vorig jaar heb ik een cyclus gehad van 87 dagen dan valt 57 dagen nog mee.

Heel veel suc6 voor jullie
Mijne was idd ook tot in de 80 dagen. Dus als ik ooit weer stop vanwege de kinderwens dat ga ik dat meteen ff aankaarten bij de huisarts. Die weet er al van (van die lange cyclus).
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_40842498
poeh... wel erg lang, een cyclus van in de 50 en helemaal die van in de 80 dagen. Ik dacht dat ik al een heeeele lange cyclus had twee maanden terug: 40 dagen.

Van puistjes heb ik niet al teveel last gehad. Ik had er vóór de pil ook niet zo'n last van gelukkig. Ik heb er wel eens een paar, meestal maar 2 ofzo.

Maar 't wil toch niet zeggen dat je hormonen niet goed werken als je geen puisten krijgt? Een vriendin van mij heeft NOOIT puisten gehad, en raakte zwanger tijdens het slikken van de pil. Was dus niet gepland (overigens wel erg gewenst!)..
pi_40845964
Nee volgens mij zegt veel puisten niks inderdaad. Ik heb zelf het idee dat ik teveel van de mannelijke hormonen heb juist omdat ik zoveel puisten kreeg. Van die hele gemene, dikke, onderhuidse... *brrr*. Mijn vriendin (uiteindelijk een zoontje gekregen met ICSI) had op haar 27e een hormoonspiegel van iemand van 35 ofzo, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mijne. Overigens had ze net zo'n kraterveld als ik en moesten ze voor ICSI gaan omdat haar man onvruchtbaar bleek.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 08:42:44 #136
1087 Merisse
broddeltante
pi_40857505
Beakertie, meissie eindelijk kan je er ook voor gaan
Volgens post je al hier sinds begin 2005.
Ik hoop dat het snel gaat lukken. Veel succes.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_40868266
Als het een troost kan zijn, mijn laatste 'cyclus' duurde meer dan 6 maanden, toen ben ik terug met de pil begonnen

Al weet ik niet of je dan van een cyclus kunt spreken
pi_40869159
Leonieke, alsnog van harte met je huwelijk leuke foto's ... ik heb even gespiekt...
pi_40870493
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:15 schreef Jose81 het volgende:
Leonieke, alsnog van harte met je huwelijk leuke foto's ... ik heb even gespiekt...
thx volgend jaar nieuwe foto's voor het kerkelijk huwelijk
pi_40872389
oh leuk! Dan ga ik weer spieken!!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 22:31:19 #141
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_40884324
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:57 schreef Jose81 het volgende:
poeh... wel erg lang, een cyclus van in de 50 en helemaal die van in de 80 dagen. Ik dacht dat ik al een heeeele lange cyclus had twee maanden terug: 40 dagen.

Van puistjes heb ik niet al teveel last gehad. Ik had er vóór de pil ook niet zo'n last van gelukkig. Ik heb er wel eens een paar, meestal maar 2 ofzo.

Maar 't wil toch niet zeggen dat je hormonen niet goed werken als je geen puisten krijgt? Een vriendin van mij heeft NOOIT puisten gehad, en raakte zwanger tijdens het slikken van de pil. Was dus niet gepland (overigens wel erg gewenst!)..
neen hoor meid.. maar bij is dit wel het geval... ik had altijd veel last van puisten;. en toen na mk veel minder.. toen heb ik paar maanden clomid geslikt en toen had ik er terug super veel last van.. en vorige maand weer helemaal niks en dan zo'n lange cyclus.. maar nu sta ik weer vol en dan ben ik altijd blij, want dat betekend bij mij dat de hormonen hun ding doen.. maar iedereen is anders hé meid
pi_40887395
die puisten had ik juist mét de nuvaring... waar ik nu overigens al twee maanden vanaf ben (1x cyclus 27 dagen 1x 26)

en verder zijn we nog steeds niet consequent met de rubbertjes en zou een ongelukje niet erg zijn maar durven we dé stap niet te zetten ik ga weer terug naar het rammelaarstopic
pi_40894829
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 08:42 schreef Merisse het volgende:
Volgens post je al hier sinds begin 2005 2004
2004
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_40896449
tjonge jonge jonge

het blijkt dat ik maar beter 5mg foliumzuur kan gaan slikken, gezien spina bifida bij zus van partner.
ga ik naar de apotheek, ligt er maar voor 1 maand!
Miep zegt nog; mocht het nodig zijn na een maand, kan je nieuw recept halen.
DUH! Waarom bedenkt huisarts zich niet even dat dit voor minimaal 3 maanden is ?
En heus nog wel langer ook !

Hoe zit dat trouwens met de overige vitaminen?
Bij bijv. gravitamon zit er méér in dan alleen foliumzuur. Bij wat ik nu heb geloof ik niet.
pi_40898960
quote:
neen hoor meid.. maar bij is dit wel het geval... ik had altijd veel last van puisten;. en toen na mk veel minder.. toen heb ik paar maanden clomid geslikt en toen had ik er terug super veel last van.. en vorige maand weer helemaal niks en dan zo'n lange cyclus.. maar nu sta ik weer vol en dan ben ik altijd blij, want dat betekend bij mij dat de hormonen hun ding doen.. maar iedereen is anders hé meid
Wow! Dat je dat zo erg merkt! Wel fijn idd trouwens, dat op die manier merkt dat je hormonen hun werk doen! En ja, je hebt gelijk: iedereen is anders.. maar ik dacht echt dat puistjes met bijv. je huidtype/talgaanmaak te maken had. Weer wat geleerd
quote:
Hoe zit dat trouwens met de overige vitaminen?
Bij bijv. gravitamon zit er méér in dan alleen foliumzuur. Bij wat ik nu heb geloof ik niet.
Je hoeft in principe alleen foliumzuur te slikken, maar aanvullende vitaminen kunnen natuurlijk nooit kwaad. Ikzelf nam die pillen van Etos, maar ben nu overgestapt op Femnatal. Scheelt wel in de kosten... die van Etos waren duurder. Ik vind het zelf wel prettig om wat extra vitaminen te nemen, gewoon voor m'n gevoel...
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:28:27 #146
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_40948401
Elle en Glossy hoe is het bij jullie??

Hier is het aftellen weer begonnen... mijn cylus duurt meestal tussen de 35 en 43 dagen... zit inmiddels op dag 38

Begint spannend te worden...waaaaahhh....
pi_40948903
spannend suzie!! duim met je mee hier
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:08:33 #148
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_40961824
Nou..ik juichte weer te vroeg...

Net ongi geworden

Nieuwe nod 30 september
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:13:52 #149