Verassing.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:58 schreef crossover het volgende:
Niet alleen op Fok, maar overal zie ik het: verrassing.
Uh huh.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:57 schreef Isegrim het volgende:
U hebt gezocht op sjiek:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.Of schreef je het expres verkeerd?
Hoe moet het dan?quote:
Chicquote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:04 schreef crossover het volgende:
[..]
Hoe moet het dan?
Chique kan ik ook niet vinden op die online vandale..
Ja, maar dat is hip, jeweets!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Chique gedaan!
Wat dacht je van de gebruik van lidwoorden?
Probeer eens met een frans woordenboek, chique is volgens mij hier de oude spelling en in Frankrijk gangbaar.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:04 schreef crossover het volgende:
[..]
Hoe moet het dan?
Chique kan ik ook niet vinden op die online vandale..
Eh...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lollercopter omfg einz -1- lol?
*zucht* Ik wordt oud.....![]()
En hoe spellen ze dat dan?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:58 schreef crossover het volgende:
Niet alleen op Fok, maar overal zie ik het: verrassing.
Da's Foktopiaans.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:10 schreef Elvi het volgende:
Ik denk 'neuken'. Dat word altijd als 'nueken' geschreven
Tweede plaats: hendig ipv handig
Dat is niet foutquote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:50 schreef bas-beest het volgende:
bij bepaalde woorden waar een 'o' in voorkomt een vervanging door 'eau' is ook erg irritant
Verder o.a.:
m'n
euro
Nee, het is pwnedquote:
wel!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Nee, het is pwned
Het is wel fout om de 3e persoon enkelvoud tegenwoordige tijd van het werkwoord pwnen met een d te schrijven
ja, maar begonnen als typoquote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
pwned is een geen typfout, pwned is a part of internet history
het zou wel handig zijn als je wat specifieker zou antwoorden... Dus welke van die drie is niet fout?quote:
Ik vind 'chique' eigenlijk ook mooier.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:31 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
slaat nergens op... (ondanks dat het correct is)
Dat begint ernstige vormen aan te nemen idd, terwijl de regels zo ontzettend simpel zijn...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zowat elke werkwoordsvervoeging. Triest is dat.
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zowat elke werkwoordsvervoeging. Triest is dat.
De meesten bedoelen met 'hendig' niet handig. 'Hendig' is een woord dat in Zuid-Nederland wordt gebruikt als equivalent voor behoorlijk. Iets kan dus 'hendig handig' zijn...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:10 schreef Elvi het volgende:
Tweede plaats: hendig ipv handig
Daarom noem ik dat soort mensen gewoon alochttonen, veel makellijker.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 09:57 schreef yvonne het volgende:
Marrokanen.
Ik wist 't altijd prima, maar doordat het zó vaak fout wordt gechreven, weet ik het soms ook niet meer.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:18 schreef Haushofer het volgende:
Stephen Hawkins ipv Stephen HawkingMaar da's een naam
Die was ik helemaal vergeten.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:50 schreef Merisse het volgende:
nieuwschierig![]()
nieuws·gie·rig (bn.)
1 verlangend om iets te weten of waar te nemen => benieuwd, curieus, weetgraag
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:50 schreef menininha het volgende:
wat dacht je van alle D's die T'tjes moeten zijn en andersom.![]()
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het werkwoord. In al zijn varianten en vervoegingen.
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:55 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb zelfs al verscheidene zelfstandige naamwoorden en andere niet-werkwoorden met 'dt' op het eind gezien: 'wandt'.![]()
nieuws-gierig of nieuw-schierig. Op die manier kan ik het verklaren, alleen heb ik geen idee wat 'schierig' dan zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die was ik helemaal vergeten.Ik snap de fout ook niet, omdat nieuws-gierig zo'n 'doorzichtig' woord is. Het zal door de uitspraak komen.
Bijna-erig?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:00 schreef Light het volgende:
alleen heb ik geen idee wat 'schierig' dan zou moeten zijn.
Komma schrijven met een Cquote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:03 schreef Copycat het volgende:
Spaties na een comma vergeten, ook zo kansloos ... net als misplaatste comma's.
Je punt is nu wel duidelijk hoor.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:02 schreef Ghostbuster het volgende:wat kansloos dit,we gaan op een forum posten,om Nederlands te leren
Ik kan niet zo goed tegen mensen, die zich beter voelen door anderen op fouten te wijzen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je punt is nu wel duidelijk hoor.
Wij willen ons gewoon even lekker ergeren, laat ons.
Hier wordt op niemand gezeken. De enige die op iemand zeikt momenteel ben jij.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:11 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Ik kan niet zo goed tegen mensen, die zich beter voelen door anderen op fouten te wijzen.
Word schooljuf ofzo met dat gezeik![]()
We wijzen niemand op fouten, we bespreken enkel veelgemaakte fouten. En wie zegt dat wij ons daardoor beter voelen dan een ander?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:11 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Ik kan niet zo goed tegen mensen, die zich beter voelen door anderen op fouten te wijzen.
Word schooljuf ofzo met dat gezeik![]()
En wat is het nut?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:13 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Hier wordt op niemand gezeken. De enige die op iemand zeikt momenteel ben jij.
Slecht een opsomming van veel voorkomende fouten op FOK..... no harm, no foul
Op zich waar, maar als je in een topic als deze post, dan is het een beetje frappant als je zelf fouten maakt.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:13 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Hier wordt op niemand gezeken. De enige die op iemand zeikt momenteel ben jij.
Slecht een opsomming van veel voorkomende fouten op FOK..... no harm, no foul
Wat is het nut van deze vraag? Zo kun je wel even doorzeiken over honderden andere topics.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:14 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
En wat is het nut?
Een beter taalgebruik op Fok,boeiende sjid dan.
Je enterknop gebruik je iets te veel schat,mischien kan ik daar wel een topic over openenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Wat is het nut van deze vraag? Zo kun je wel even doorzeiken over honderden andere topics.
Als het je niet aanstaat, zou je kunnen weg blijven of zelf een topic over dit topic kunnen openen.
Wat dan ook vrij nutteloos is.
Sommige mensen gaan overdag vissen, anderen openen topics... beide draagt het nergens aan bij.
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:11 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Daarom noem ik dat soort mensen gewoon alochttonen, veel makellijker.
Of sterke werkwoorden met dtquote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:55 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb zelfs al verscheidene zelfstandige naamwoorden en andere niet-werkwoorden met 'dt' op het eind gezien: 'wandt'.![]()
Ja, die mag ook in het rijtje.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:06 schreef Vagere_Hein het volgende:
FOK!
Alleen wordt soms fout geschreven, maar echt niet zo vaak als je nu doet voorkomen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:16 schreef J.A.N.A. het volgende:
alleen staat 9 van de 10 keer ook als aleen![]()
Of of of...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:11 schreef Molluck het volgende:
Of sterke werkwoorden met dt
Ik werdt (en dan ook nog eens in de 1e persoon)![]()
Sinds wanneer is dit een homo-topic?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:47 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Je enterknop gebruik je iets te veel schat,mischien kan ik daar wel een topic over openen
Same here. Maar meestal zie ik de fout voordat in Submit aanklik.quote:
Ja, pas dat dan in de TT ook even aanquote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:56 schreef Lucille het volgende:
En Fok moet natuurlijk FOK! zijn.
Welnee, nu kan ik lekker de TS er op wijzen dat het fout geschreven is.quote:
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 14:18 schreef _Boo_ het volgende:
En een paar keer zag ik zelfs aarslelijk voorbij komen
Persoonlijke voorkeur, ik vind 'FOK!' lelijk staan met al die hoofdletters midden in de zin.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:56 schreef Lucille het volgende:
En Fok moet natuurlijk FOK! zijn.
Het schijnt wel de manier van spellen te zijn.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Persoonlijke voorkeur, ik vind 'FOK!' lelijk staan met al die hoofdletters midden in de zin.![]()
Manier van schrijven bedoel je? De spelling blijft er hetzelfde om.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:08 schreef Lucille het volgende:
[..]
Het schijnt wel de manier van spellen te zijn.
Volgens Van Dale gewoon een synoniem hoor:quote:Op zondag 30 juli 2006 18:52 schreef Merisse het volgende:
Niet alleen binnen FOK! maar ook als spreektaal en zelfs in tv-reclames (waar toch over nagedacht is mag ik hopen): gelijk i.p.v. meteen
ge·lijk(bw.)quote:Op zondag 30 juli 2006 18:52 schreef Merisse het volgende:
Niet alleen binnen FOK! maar ook als spreektaal en zelfs in tv-reclames (waar toch over nagedacht is mag ik hopen): gelijk i.p.v. meteen
Hahaha, bij dat soort spelling moet ik altijd 3 keer lezen voordat ik het begrijp...quote:Op zondag 30 juli 2006 19:07 schreef Isegrim het volgende:
Ik hep geen vlou id, maar hedt licht aan jouw.
Dat schrijven ze met opzet zo! Uitdrukking van de heren die hun partner zien als object...quote:Op zondag 30 juli 2006 21:16 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zie ook vaak: 'vriending'.
Dat gebruik ik ook al jaren, maar alleen in de meervoudsvorm, dan gaat het dus om een combinatie van vrienden en vriendinnen.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:16 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zie ook vaak: 'vriending'.
Veel suksesquote:[b]Net gezien: solleciteren.
Ter/ten/te aller/allen/alle tijden/tijde...quote:Op maandag 31 juli 2006 16:13 schreef Fransie het volgende:
Te allen tijde
Mijn God, die heb ik zoveel variaties gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |