abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_40269033
Welkom in het topic over Aotearoa!



Dit topic is het vervolg op het succesvolle eerste en tweede deel:
Nieuw Zeeland
Nieuw Zeeland Deel 2

In dit topic kan je terecht voor al je vragen, opmerkingen, tips, trucs, handigheidjes en andere zaken waarmee je andere users kan helpen!



Aotearoa is Maori voor Ao = cloud, tea = white and roa = long oftwel Land of the long white clouds. Maori is de taal van de inheemse vroegere bevolking en wordt nog steeds overal volop gesproken. De hoofdstad van Nieuw Zeeland is Wellington.



Grote steden in NZ
Auckland
Wellington
Hamilton
Christchurch
Queenstown
Dunedin
Napier

Feiten
Naam: Nieuw Zeeland
Hoofdstad: Wellington
Koningin: Queen Elizabeth II
Premier: Helen Clark
Bevolking: 4,1 miljoen.
Grootste stad: Auckland met 1,3 miljoen.
Tijdverschil: Half maart - Half oktober 10 uur. Half oktober - Half maart 12 uur.
Voltage: 230 volt en je bent een verloopstekkertje nodig.
Visum: Voor Nieuw Zeeland is geen visumplicht als je niet langer dan 90 dagen blijft. Wel dient je paspoort nog 6 maanden geldig te zijn na de datum van je terugreis.
Geld: Nieuw Zeelandse dollar. 1 NZD = 0,50 euro op het moment van schrijven.

Klimaat
NZ heeft een gematigd zeeklimaat in het zuiden en een subtropisch klimaat in het noorden. Hou er rekening mee dat de jaargetijden in NZ omgekeerd zijn. Tijdens de Nederlandse zomer kun je in NZ dus skiën. En tijdens de Nederlandse winter (jan/feb) is het in NZ overdag gemiddeld zo'n 25 graden. Het weer kan nogal eens omslaan. Four seasons in a day. Een regenjas in je tas kan handig zijn.

  • Gemiddelde temperatuur jul/aug/sep 14 °C
  • Gemiddelde temperatuur jan/feb/mrt 24 °C

    Eten en drinken
    De kiwi en appel uit Nieuw Zeeland kennen we natuurlijk allemaal. Daarnaast heeft de keuken veel overkomsten met de Britse keuken. Maar ook Aziatische gerechten zijn in opkomst. Of neem een visje uit de Grote Oceaan. Je kan het water uit de kraan drinken maar lekker is het niet.

    Gebieden
    Bay Of Islands
    Coromandel
    Wairarapa
    Taranaki
    Hawke's Bay
    Southland
    Marborough
    Hamner Springs, Wairapa, Kaikoura
    Westcoast South Island
    Fjordland / Queenstown
    Stewart Island

    Vliegen naar NZ
    Onderstaande maatschappijen vliegen op NZ. De goedkoopste bestemming is Auckland. Vanuit Christchurch en Wellington gaan er minder vluchten en is het duurder. Voor alle internationale vertrekken vanuit NZ betaal je 25 NZ$ vertrekbelasting op het vliegveld. Alle vluchten heb tenminste 1 overstap.

    KLM (tot Kuala Lumpur, dan overstap op Malaysia Airlines.
    Malaysia Airlines
    Singapore Airlines
    Korean Airlines
    Lufthansa
    British Airways
    Qantas
    Cathay Pacific
    Thai Air
    Air New Zealand
    United Airlines

    Vergeet ook niet te kijken bij Vluchtzoeker, Cheaptickets, Vliegwinkel, Skybreakers en Vliegtarieven.

    Rondreizen in NZ
    Een reis door Nieuw Zeeland gaat prima met een auto (jeep of camper). Deze kun je kopen of huren. De wegen zijn goed, maar soms pittig door de bergen. Wel moet je links rijden.

    Of reis met de populaire hop-on hop-off bus. Je stapt weer in wanneer jij dat wil. Via deze busmaatschappijen (Kiwi Experience, Magic of Intercity) leer je als backpacker snel mensen kennen, maak je stops in alle bezienswaardige gebieden en vertelt de buschauffeur veel informatie over het land. Bij sommige maatschappijen kan je uren inkopen.

    Ook rijden er beperkt treinen. De prachtige TranzAlpine is de bekendste route. Sommige delen fietsen of wandelen is natuurlijk het mooiste. Nergens zijn zoveel tracks en hikingtochten dan hier. Binnenlandse vliegreizen zijn er eveneeens, maar zo zie je natuurlijk te weinig van Nieuw Zeeland. De veerboot biedt soms ook uitkomst (tussen het Noorder- en Zuider Eiland). Vrij camperen is toegestaan. Liften is populair maar wees op je hoede. Tip: boek je vliegreis vanuit Nederland naar Auckland (Noordereiland) en reis terug via Christchurch (Zuidereiland). Zo bespaar je eenmaal de ferry vanaf Wellington en hoef je niet helemaal terug naar Auckland. Je kan ook vliegen op Wellington maar dit is aanzienelijk duurder. Tevens kan je er ook voor kiezen om vanaf Christchurch terug te vliegen naar Auckland. Tickets kosten ongeveer 80 dollar - 40 euro per enkeltje incl taxes.

  • Oppervlakte Nieuw Zeeland: Rond de 6.5 keer Nederland.
  • Afstand vanaf Nederland: Ongeveer 18800 km.
  • Maximale snelheid: 100 km per uur.

    Intercity Coachlines
    Newmans Coachlines
    Kiwi Experience
    Stray Travel
    Magic Bus
    Interislander Ferry
    Tranz Scenic Train

    Sightseeing Auckland
    SkyTower: Voor mooie uitzichten.
    Mount Eden: Voor een perfect zicht over de hele stad.
    Sailing cruise: Met Sail NZ zeilen door de baai.
    Auckland Domain: Groot park om te relaxen.
    Auckland Harbour Bridge: Maak een wandeling van 1,5 uur over de brug.
    Rangitoto Island: Ongerepte natuur, vulkaaneiland.
    Fietsen door Auckland: Huur een fiets en wees sportief!
    North Head (Devonport): Idyllisch dorpje op 12 minuten varen.
    Waitakere Ranges: Natuurgebied, populair bij wandelaars en hikers
    Stranden van Whatipu, Karekare, Anawhata, Piha en Bethells: Om te relaxen.
    Woodhill en Riverhead: Bossen om te fietsen
    Auckland Regional Botanic Gardens: Mooie tuinen.

    Extreme Sports
    QT: Skydiven Tandemsprong
    TA: Huka Jet
    QT: Twin Rivers Jet
    CH: Kayaking Christchurch
    QT: Extreme sports in Queenstown
    WA: Waitomo Caves + glowworms
    TA: Bungyjump Taupo
    MC: Air Safaris Mount Cook
    WC: Fox Glacier
    WC: Franz Josef Glacier

    QT = Queenstown
    TA = Taupo
    CH = Christchurch
    WA = Waitomo
    MC = Mount Cook
    WC = West Coast

    Nuttige linkjes
    New Zealand Travel
    Startpagina Nieuw Zeeland
    New Zealand Home Of Middle Earth
    Startpagina Lord Of The Rings
    Hobbiton Matamata
    Algemeen Nieuw Zeeland

    Welkom in het mooiste land in de pacific!

















    Klik hier voor de OP voor het nieuwe topic.
  • Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      vrijdag 28 juli 2006 @ 13:35:38 #2
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_40269321

    Blijft toch een mooi land en ik ga zeker terug in de winter daar
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_40269374
    Als ik nog spul vergeten ben, volgens mij kan ik binnen 24 uur editten.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      vrijdag 28 juli 2006 @ 13:45:23 #4
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40269608
    cool

    voor die hikes: waar in NZ maakt me niet heel veel uit. Probleem is dat in oktober er veel lawine-gevaar is en veel hikes dus gevaarlijk zijn voor een onervaren iemand zoals ik... Ik kan altijd dagtochten lopen natuurlijk, maar een meerdaagse tocht lijkt me erg leuk (mits onder begeleiding, of met ervaren personen aanwezig)
    The line is a dot to you!
    pi_40270538
    Je zou de kepler track moeten doen.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_40271089
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 14:15 schreef Jaguarized het volgende:
    Je zou de kepler track moeten doen.
    nickname-technisch een goede keuze.
    Tevens een tvp.

    In de sounds kun je ook prima wandelen volgens mij. Ikzelf heb Abel Tasman een dagje gelopen, maar dat kun je ook in meer dagen doen dacht ik. Erg mooi, met strandwandelingetjes erbij!
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      vrijdag 28 juli 2006 @ 18:40:30 #7
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_40279015
    Wandelen klinkt goed, heb het gidsje trampin in new zealand in een enthousiaste bui gekocht, dus daar zullen ook wel leuke dingen in staan!

    (Wat een slechte TVP....)
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
    pi_40279359
    kepler, heb je al een Lonely Planet?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_40283239
    Voor de beginners op hiking gebied is de Queen Charlotte Track misschien wel leuk. Groot voordeel is wel dat er vervoer voor je bagage geregeld kan worden daar en dat je kunt overnachten in hostels.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:55:42 #10
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40289024
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 21:26 schreef Liejannuh het volgende:
    Voor de beginners op hiking gebied is de Queen Charlotte Track misschien wel leuk. Groot voordeel is wel dat er vervoer voor je bagage geregeld kan worden daar en dat je kunt overnachten in hostels.
    klinkt goed, daar ga ik eens even wat meer overzoeken
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 18:56 schreef Jaguarized het volgende:
    kepler, heb je al een Lonely Planet?
    nog niet, die ga ik vandaag ff zoeken
    The line is a dot to you!
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:57:16 #11
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40289063
    ik ga zeker een stukje van de Kepler-track lopen

    en het probleem met meerdaagse tochten is dat ik het nog nooit heb gedaan. Eens moet de eerste keer zijn, maar dan wel graag met andere mensen erbij die al ervaring hebben Ik ga niet zomaar in mijn eentje een meerdaagse toch lopen. Misschien dat ik wel mensen tegen kom die het willen gaan doen, maar dat is dan pas op het laatste moment...
    The line is a dot to you!
      zaterdag 29 juli 2006 @ 01:39:09 #12
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_40289812
    @kepler, als je niet persé een nieuwe wil hebben, check dan eens de tweedehands boekenwinkel op k-road. Daar kost ie 16 dollar.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zaterdag 29 juli 2006 @ 01:46:09 #13
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40289928
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 01:39 schreef Jaguarized het volgende:
    @kepler, als je niet persé een nieuwe wil hebben, check dan eens de tweedehands boekenwinkel op k-road. Daar kost ie 16 dollar.
    cool dank
    The line is a dot to you!
      zaterdag 29 juli 2006 @ 09:40:51 #14
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_40292775
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 21:26 schreef Liejannuh het volgende:
    Voor de beginners op hiking gebied is de Queen Charlotte Track misschien wel leuk. Groot voordeel is wel dat er vervoer voor je bagage geregeld kan worden daar en dat je kunt overnachten in hostels.
    Ik vond het de mooiste tocht maar tja ik had mooi weer enzo (en ja die discussie hebben wel al gehad )
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_40293096
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:57 schreef kepler het volgende:
    ik ga zeker een stukje van de Kepler-track lopen

    en het probleem met meerdaagse tochten is dat ik het nog nooit heb gedaan. Eens moet de eerste keer zijn, maar dan wel graag met andere mensen erbij die al ervaring hebben Ik ga niet zomaar in mijn eentje een meerdaagse toch lopen. Misschien dat ik wel mensen tegen kom die het willen gaan doen, maar dat is dan pas op het laatste moment...
    Maak je daar maar geen zorgen over. Over het algemeen zijn er best veel mensen die op zo'n track lopen en je loopt geen enorme afstanden. De Queen Charlotte is bijvoorbeeld 67 km en daar staat 3 à 4 dagen voor. Verder zijn er hutten op de route waar je kunt overnachten en daar zit je vast niet alleen. De paden zijn goed aangegeven, dus er kan niet zoveel mis gaan.
    Anders is het misschien eens slim om bij een DOC-kantoor binnen te lopen. Zij kunnen je vertellen welke tramps eenvoudig zijn. Je kunt natuurlijk wel georganiseerd gaan, maar daar hangt volgens mij ook een flink prijskaartje aan.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 10:19:22 #16
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_40293183
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 10:11 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Maak je daar maar geen zorgen over. Over het algemeen zijn er best veel mensen die op zo'n track lopen en je loopt geen enorme afstanden. De Queen Charlotte is bijvoorbeeld 67 km en daar staat 3 à 4 dagen voor. Verder zijn er hutten op de route waar je kunt overnachten en daar zit je vast niet alleen. De paden zijn goed aangegeven, dus er kan niet zoveel mis gaan.
    Anders is het misschien eens slim om bij een DOC-kantoor binnen te lopen. Zij kunnen je vertellen welke tramps eenvoudig zijn. Je kunt natuurlijk wel georganiseerd gaan, maar daar hangt volgens mij ook een flink prijskaartje aan.
    Klopt, ik ben toen bij Picton naar de 'vvv' gegaan en die hebben alles uitgelegd en geregeld (resevering voor de hostels onderweg enzo) En als je mis loopt.. tja dan kan je echt geen borden lezen het kan bijna niet duidelijker.
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 10:23:37 #17
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40293238
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 10:11 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Maak je daar maar geen zorgen over. Over het algemeen zijn er best veel mensen die op zo'n track lopen en je loopt geen enorme afstanden. De Queen Charlotte is bijvoorbeeld 67 km en daar staat 3 à 4 dagen voor. Verder zijn er hutten op de route waar je kunt overnachten en daar zit je vast niet alleen. De paden zijn goed aangegeven, dus er kan niet zoveel mis gaan.
    Anders is het misschien eens slim om bij een DOC-kantoor binnen te lopen. Zij kunnen je vertellen welke tramps eenvoudig zijn. Je kunt natuurlijk wel georganiseerd gaan, maar daar hangt volgens mij ook een flink prijskaartje aan.
    klinkt wel goed, ik denk dat ik dat gewoon ga doen Eerst ff langs een DOC-kantoor inderdaad om wat info te vragen. Gelukkig heb ik nog een paar weken
    The line is a dot to you!
      zaterdag 29 juli 2006 @ 12:14:55 #18
    11577 lizardtattoo
    consecotaleofoob
    pi_40294985
    Er zitten twee tweedehands boekwinkels op K-road, een in een klein mini-mall achtig inhammetje met een cafeetje etc aan de kant van Queenstreet. Veel SF-spul. Matige kwaliteit doorgaans, echt zevenentwintigstehands, al heeft 'ie soms ook wel boeken die gloednieuw lijken. Aan de overkant van de straat iets verderop zit de Famously Hard To Find But Worth The Effort boekwinkel, die heeft vanallesennogwat.
    Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
    Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
      zaterdag 29 juli 2006 @ 12:15:59 #19
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_40295003
    Goed nieuws voor de nieuwzeeland-gangers. De dollar heeft in tijden niet zo laag gestaan als nu, 0.49 ct.

    Niet zo leuk voor ons
      zaterdag 29 juli 2006 @ 12:36:55 #20
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40295442
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 12:15 schreef poohy het volgende:
    Goed nieuws voor de nieuwzeeland-gangers. De dollar heeft in tijden niet zo laag gestaan als nu, 0.49 ct.

    Niet zo leuk voor ons

    jammer dat ik betaald krijg in dollars Maar dat geef ik toch hier weer uit

    wel goed voor mijn stufi wat gewoon nog wel komt
    The line is a dot to you!
      zaterdag 29 juli 2006 @ 13:16:34 #21
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_40296092
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 12:14 schreef lizardtattoo het volgende:
    Er zitten twee tweedehands boekwinkels op K-road, een in een klein mini-mall achtig inhammetje met een cafeetje etc aan de kant van Queenstreet. Veel SF-spul. Matige kwaliteit doorgaans, echt zevenentwintigstehands, al heeft 'ie soms ook wel boeken die gloednieuw lijken. Aan de overkant van de straat iets verderop zit de Famously Hard To Find But Worth The Effort boekwinkel, die heeft vanallesennogwat.
    Die ik bedoelde zat naast de Starbucks, sommige boeken waren zwaar bagger idd maar de reisboeken-afdeling zat er goed uit!
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_40343863
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 12:15 schreef poohy het volgende:
    Goed nieuws voor de nieuwzeeland-gangers. De dollar heeft in tijden niet zo laag gestaan als nu, 0.49 ct.

    Niet zo leuk voor ons
    Da's voor jullie balen inderdaad!
    Lukt het verder met het klaar maken voor vertrek?

    Nog 'slechts' 10 weekjes wachten en dan mag ik eindelijk naar NZ!
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      maandag 31 juli 2006 @ 10:12:55 #23
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_40344787
    Ja hoor het gaat prima Heb wel een beetje de rillingen voor wat er gaat gebeuren. Maar ik kan gewoon niet geloven dat ik over twee weken gewoon weer bij mijn familie ben Zo raar!

    Heb jij (of iemand anders) misschien interesse in een nieuwzeelandse prepaid simkaart van Vodafone? Ik doe er uiteraard niets meer mee Sms-en naar Nederland kost $0.50
      maandag 31 juli 2006 @ 10:33:10 #24
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40345250
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 10:12 schreef poohy het volgende:
    Ja hoor het gaat prima Heb wel een beetje de rillingen voor wat er gaat gebeuren. Maar ik kan gewoon niet geloven dat ik over twee weken gewoon weer bij mijn familie ben Zo raar!

    Heb jij (of iemand anders) misschien interesse in een nieuwzeelandse prepaid simkaart van Vodafone? Ik doe er uiteraard niets meer mee Sms-en naar Nederland kost $0.50
    kom je net te laat mee helaas...
    The line is a dot to you!
    pi_40345973
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 10:12 schreef poohy het volgende:
    Ja hoor het gaat prima Heb wel een beetje de rillingen voor wat er gaat gebeuren. Maar ik kan gewoon niet geloven dat ik over twee weken gewoon weer bij mijn familie ben Zo raar!

    Heb jij (of iemand anders) misschien interesse in een nieuwzeelandse prepaid simkaart van Vodafone? Ik doe er uiteraard niets meer mee Sms-en naar Nederland kost $0.50
    Ik denk wel dat ik interesse heb. Ben nog even aan het uitzoeken of ik prepaid ook GPRS kan gebruiken, maar daar ben ik nog niet uit.

    Hoeveel tegoed staat er nog op en wat wil je ervoor hebben?
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      maandag 31 juli 2006 @ 11:02:53 #26
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_40346153
    Er staat 0.30 cent op Maar ik ga mijn tegoed weer aanvullen
    Ik hoef er hoe dan ook niets voor te hebben. Ik stuur 'm graag naar je op als ik weer in Nederland ben
    pi_40346289
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 11:02 schreef poohy het volgende:
    Er staat 0.30 cent op Maar ik ga mijn tegoed weer aanvullen
    Ik hoef er hoe dan ook niets voor te hebben. Ik stuur 'm graag naar je op als ik weer in Nederland ben
    Geweldig!
    Ik laat je tzt wel weten waar de kaart heen moet!
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      maandag 31 juli 2006 @ 11:13:01 #28
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_40346420
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 11:02 schreef poohy het volgende:
    Er staat 0.30 cent op Maar ik ga mijn tegoed weer aanvullen
    Ik hoef er hoe dan ook niets voor te hebben. Ik stuur 'm graag naar je op als ik weer in Nederland ben
    Indrukwekend verhaal trouwens wat je allemaal hebt meegemaakt in NZ (lees het nu pas voor het eerst )
    Welkom terug alvast
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      maandag 31 juli 2006 @ 11:26:05 #29
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40346861
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 10:56 schreef Levitation het volgende:

    [..]

    Ik denk wel dat ik interesse heb. Ben nog even aan het uitzoeken of ik prepaid ook GPRS kan gebruiken, maar daar ben ik nog niet uit.

    Hoeveel tegoed staat er nog op en wat wil je ervoor hebben?
    mobiele telefonie is nog niet heel erg ontwikkeld in NZ heb ik het idee, maar ik kan het misschien wel ff navragen voor je van het weekend in de winkel?
    The line is a dot to you!
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:07:33 #30
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_40471092
    Heerlijk die nieuwe munten
    Vooral die 50 en 20 cent munten zijn een vooruitgang Nu hang ik niet meer naar links als ik een paar munten in mijn broekzak heb
      zaterdag 5 augustus 2006 @ 01:30:01 #31
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40501306
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 08:07 schreef poohy het volgende:
    Heerlijk die nieuwe munten
    Vooral die 50 en 20 cent munten zijn een vooruitgang Nu hang ik niet meer naar links als ik een paar munten in mijn broekzak heb
    ik was net gewend aan die munten, gaan ze het veranderen
    The line is a dot to you!
      zaterdag 5 augustus 2006 @ 02:28:22 #32
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_40502419
    Lekker irritant dan
    Heb je nog uitstapjes gemaakt in de omgeving
      zaterdag 5 augustus 2006 @ 04:31:49 #33
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40503990
    quote:
    Op zaterdag 5 augustus 2006 02:28 schreef poohy het volgende:
    Lekker irritant dan
    Heb je nog uitstapjes gemaakt in de omgeving
    nee niet echt. Een beetje het Auckland Museum bekeken en gisteren uit geweest in Auckland. Nu een beetje bijkomen

    volgende week ga ik als het goed is vissen met een collega. Wel vissen op zee, ben benieuwd of dat wat is
    The line is a dot to you!
    pi_40684082
    Zoals ik in het eerste deel al heb aangegeven ga ik maart volgend jaar voor een paar maanden naar Nieuw Zeeland. Ik ben me op dit moment iets verder aan het orienteren.

    De heenreis heb ik al gepland. Ik verterk op 7 maart via Hong Kong naar Auckland om daar de 9 maart aan te komen. Terugreis heb ik ook al proberen te plannen maar dat is nu nog niet goed mogelijk. Ik wil eind juli of begin augustus weer terug naar Nederland.

    Ik las dat ik voor mijn visum (working holiday) zowel mijn heen- als terugreis geboekt moet hebben. Is dat waar en hoeland duurt ongeveer de aanvraag van het visum.

    Ik ben van plan om eerst een paar weken op het Noordereiland te blijven als een soort strandvakantie (genieten van het mooie weer )dan door te trekken naar het zuiden voor ongeveer 2 maanden en dan de rest van de tijd weer in het noorden door te brengen.
    Boodschap van algemeen nut.
    pi_40684347
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      donderdag 10 augustus 2006 @ 14:19:24 #36
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40684389
    visum aanvragen duurt een weekje. Je gaat dus een paar maanden? Je gaat dus ook werken? (working holiday), want dat is namelijk wel leuker. Leer je sneller mensen kennen om dingen mee te gaan doen.
    Noordereiland kan je je wel een paar weken vermaken en die 2 maanden op het zuidereiland komen ook wel vol
    The line is a dot to you!
      donderdag 10 augustus 2006 @ 14:19:43 #37
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40684396
    The line is a dot to you!
    pi_40684493
    Het was mijn eerste gedachten (anderhalf jaar geleden of zo) om er niet te gaan werken en gewoon een paar maanden echt rondreizen. Maar nu wil ik toch zo af en toe wel gaan werken in Nieuw zeeland om er idd mensen te leren kennen en het zal ook wel nodig zijn voor het geld. Ik heb er iig heel veel zin in zeker als ik hier alles zo lees.
    Boodschap van algemeen nut.
      donderdag 10 augustus 2006 @ 14:25:23 #39
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40684573
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 14:23 schreef hetsjhokleek het volgende:
    Het was mijn eerste gedachten (anderhalf jaar geleden of zo) om er niet te gaan werken en gewoon een paar maanden echt rondreizen. Maar nu wil ik toch zo af en toe wel gaan werken in Nieuw zeeland om er idd mensen te leren kennen en het zal ook wel nodig zijn voor het geld. Ik heb er iig heel veel zin in zeker als ik hier alles zo lees.
    om hier nu een paar maanden op vakantie te gaan zou ik niet doen inderdaad, zoveel is er ook niet te doen
    Gewoon desnoods een part-time baantje nemen ergens in de horeca ofzo
    The line is a dot to you!
    pi_40684809
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 14:25 schreef kepler het volgende:

    [..]

    om hier nu een paar maanden op vakantie te gaan zou ik niet doen inderdaad, zoveel is er ook niet te doen
    Gewoon desnoods een part-time baantje nemen ergens in de horeca ofzo
    als je serieus gaat hiken kun je die maanden ook wel vol krijgen. En ik heb mensen ontmoet die een fietsvakantie hebben gedaan daar, dan heb je die tijd ook best nodig
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      donderdag 10 augustus 2006 @ 14:34:23 #41
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40684926
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 14:31 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    als je serieus gaat hiken kun je die maanden ook wel vol krijgen. En ik heb mensen ontmoet die een fietsvakantie hebben gedaan daar, dan heb je die tijd ook best nodig
    hence the

    maar gewoon op vakantie voor een paar maanden in NZ is echt teveel. Tenzij je dus een doel hebt: flink hiken of het eiland rond fietsen
    The line is a dot to you!
    pi_40685051
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 14:34 schreef kepler het volgende:

    [..]

    hence the

    maar gewoon op vakantie voor een paar maanden in NZ is echt teveel. Tenzij je dus een doel hebt: flink hiken of het eiland rond fietsen
    true
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      zondag 13 augustus 2006 @ 06:08:44 #43
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40758173
    Nieuw Zeeland is echt het land van de regenbogen in de winter zeg Elke dag zie ik er wel een, en ook nu weer eentje vlak voor mijn raam. Ik kan gewoon zien waar hij de grond raakt, maar helaas geen pot met goud

    Vandaag naar Karekare geweest aan de West Coast in mijn nieuwe auto. Het is wel wennen aan de linkerkant rijden, maar na 5 min was het de gewoonste zaak van de wereld. Al haal ik wel af en toe de ruitenwisser en knipperlicht door elkaar

    later vandaag wat foto's van Karekare en een kort verslagje
    The line is a dot to you!
    pi_40758367
    Al uit geweest?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_40758388
    TVP wishlist
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zondag 13 augustus 2006 @ 07:56:18 #46
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40758394
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 07:42 schreef Jaguarized het volgende:
    Al uit geweest?
    al een paar keer. Auckland is best leuk om te stappen Vooral het feit dat alles rookvrij is! Qua prijs valt het gelukkig ook mee. Nu een paar keer in het Viaduct geweest (die ierse pub oa) en ook naar de Globe-bar
    The line is a dot to you!
    pi_40772855
    TVP. Nieuw Zeeland

    Dit jaar niet weg geweest, dus eigenlijk wil ik de schade volgend jaar helemaal goed gaan maken . Omdat ik hoogstwaarschijnlijk alleen ga, zou ik wel met een georganiseerde reis meegaan zoals met Baobab. Ik ben (nog) geen beoefend reiziger, dus in hoeverre is zo'n aan te raden?
    Lief klein konijntje had een vliegje op z'n neus
    (__/)
    (='.'=)
    pi_40775275
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 07:56 schreef kepler het volgende:

    [..]

    al een paar keer. Auckland is best leuk om te stappen Vooral het feit dat alles rookvrij is! Qua prijs valt het gelukkig ook mee. Nu een paar keer in het Viaduct geweest (die ierse pub oa) en ook naar de Globe-bar
    O'hagans?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zondag 13 augustus 2006 @ 20:49:44 #49
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_40775363
    *domme vraag alarm*

    ik zal nooit in NZ komen omdat ik een verschrikkelijke huismus ben en daarbij de pest heb aan vliegen, maar ik vroeg me af hoe het verkeer tussen het noorder en zuidereiland loopt, flinke ferry's ?
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_40775483
    Er gaan ferries van de Interislander. Deze gaan minimaal 3 keer per dag. Overig verkeer van het noordereiland naar het zuidereiland kan per vliegtuig.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zondag 13 augustus 2006 @ 20:58:09 #51
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_40775678
    bedankt, ik vroeg me dat zo in eens af
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_40777318
    Kan gebeuren he.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      maandag 14 augustus 2006 @ 00:46:08 #53
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40784374
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 20:47 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    O'hagans?
    nee Booleans ofzo
    The line is a dot to you!
      maandag 14 augustus 2006 @ 04:06:50 #54
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_40787131
    weer een update op mn weblog, waaronder de foto's van Karekare:

    www.werkenbijdetegenvoeters.blogspot.com
    The line is a dot to you!
    pi_40790038
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 19:37 schreef Nyx96 het volgende:
    TVP. Nieuw Zeeland

    Dit jaar niet weg geweest, dus eigenlijk wil ik de schade volgend jaar helemaal goed gaan maken . Omdat ik hoogstwaarschijnlijk alleen ga, zou ik wel met een georganiseerde reis meegaan zoals met Baobab. Ik ben (nog) geen beoefend reiziger, dus in hoeverre is zo'n aan te raden?
    Nieuw Zeeland doe ik met vriend op eigen gelegenheid, maar ik ben wel al een paar keer weg geweest met een dochter-onderneming van Baobab, Summum. Ik vind dat een leuke manier van reizen... de route staat vast, je reist met een niet al te grote groep, de begeleiding is goed en je hebt voldoende vrijheid om zelf dingen te ondernemen.
    Ben ook een keer met Djoser weg geweest, is ook een prima organisatie. Allemaal ongeveer het zelfde concept. Ben nu georganiseerd naar Turkije, Egypte, Thailand en Zuidelijk Afrika (Z-A, Nam, Botsw, Zimb) geweest. De VS en Nieuw Zeeland deden/doen we op eigen gelegenheid. Volgend jaar gaan we waarschijnlijk weer georganiseerd op stap, naar China...
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_40808978
    quote:
    Op maandag 14 augustus 2006 00:46 schreef kepler het volgende:

    [..]

    nee Booleans ofzo
    Nooit van gehoord, enige ierse pub in Viaduct Harbour is O'Hagans aan het eind nabij de minimart.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:41:28 #57
    21210 Paladin82
    In Black and White
    pi_40937369
    Ik en mijn vriendin willen ook eind volgend jaar naar nieuw zeeland, maar twijfelen nog erg hoe we het gaan doen, georganiseerde groepsreis, georganiseerde reis met auto of gewoon alleen ticked boeken en zien wat er van komt.

    wie heeft er nog wat tips voor ons, websites met leuke routes enz zodat we alvast wat voorwerk kunnen doen.
    yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
    pi_40937868
    Lekker zelf doen, zie je het meest en kan je uitstappen waar en wanneer je maar wil.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_40993789
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 14:41 schreef Paladin82 het volgende:
    Ik en mijn vriendin willen ook eind volgend jaar naar nieuw zeeland, maar twijfelen nog erg hoe we het gaan doen, georganiseerde groepsreis, georganiseerde reis met auto of gewoon alleen ticked boeken en zien wat er van komt.

    wie heeft er nog wat tips voor ons, websites met leuke routes enz zodat we alvast wat voorwerk kunnen doen.
    Er is nog een mogelijkheid: Fly-drive, dan boek je je ticket en autohuur bij een organisatie en verder ben je helemaal vrij in wat je doet.

    Ik heb ook een fly-drive geboekt: deze reis, van HAT-reizen (onderdeel van WRC). Is met een stop-over in het verre oosten. Wij blijven 2 daagjes in Hongkong... nog een kleine 7 weken heb er zo'n zin in!

    Oja, en de reis begint eigenlijk in Auckland en eindigd in Christchurch, wij doen het lekker eigenwijs andersom (was ook geen probleem).
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_41005669
    Het is misschien een beetje onduidelijk te zien maar op onderstaande foto zie je de afstand tussen het noordereiland en het zuidereiland van NZ. Onder zuid en boven noord. De twee dingen onderaan is dus zuid.

    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_41058011
    Morge voor 10 dagen op vakantie op het Zuider eiland!!!! Heb een campervan gehuurd en heb een route geplant. Heb veel gestrest hier dus heb nu lekker effe vakantie!!!!!
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:57:22 #62
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41058807
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 12:32 schreef Herr_Gyzel het volgende:
    Morge voor 10 dagen op vakantie op het Zuider eiland!!!! Heb een campervan gehuurd en heb een route geplant. Heb veel gestrest hier dus heb nu lekker effe vakantie!!!!!
    cool

    wat is de route?
    The line is a dot to you!
    pi_41324786
    Deze maand in het blad "Reizen" van de ANWB deel 1 van een reisverslag van NZ.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      woensdag 30 augustus 2006 @ 13:30:31 #64
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41324943
    ow nieuwe foto's en updates op mn weblog trouwens

    http://werkenbijdetegenvoeters.blogspot.com/
    The line is a dot to you!
    pi_41325514
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 13:30 schreef kepler het volgende:
    ow nieuwe foto's en updates op mn weblog trouwens

    http://werkenbijdetegenvoeters.blogspot.com/
    Rotuora, damn, ik krijg die lucht zo weer in mijn neus
    Voordeel: na een dag ben je daar wel gewend
    Het noordelijkste puntje van NZ is leuk om te doen, ik had toen zo'n 8-weeldrive bus die met flink gas over de stranden ging Wilde paarden zijn er ook te spotten, als je geluk hebt.
    Mocht je van duiken houden: Bij Bay of Islands kun je op de Rainbow Warrior van Greenpeace duiken
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_41418542
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 12:57 schreef kepler het volgende:

    [..]

    cool

    wat is de route?
    MIjn route was van Christchurch door de arthurs pass naar Greymouth. Toen naar boven om de pancake rocks te bekijken. Toen via Greymouth naar beneden naar de Frans Jozef glacier. Die heb ik met een gids beklommen. Toen via de haast pass naar Wanaka. Vanaf Wanaka naar Queenstown. Queenstown naar Te anau. Te anau naar Milford sound. Daar heb ik een tour door de sound gedaan (op een boot). Daarna zijn we van Milford sound naar Cromwell gereden. Vanuit Cromwell naar Mt cook en toen door naar Timaru. Van Timaru weer naar Christchurch.
    Dit heb ik in 10 dagen gedaan. Het landschap is daar echt prachtig. Ik ga er in de zomer weer heen maar dan met mijn ouders.

    Ik vond het stuk tussen Wanaka en Queenstown erg mooi en de regio rond Mt Cook. De tasman glacier is er mooi en vanuit de uitkijkpunt bij de tasman glacier is die vallei daar prachtig.
      zondag 3 september 2006 @ 09:55:37 #67
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41445518
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 11:17 schreef Herr_Gyzel het volgende:

    [..]

    MIjn route was van Christchurch door de arthurs pass naar Greymouth. Toen naar boven om de pancake rocks te bekijken. Toen via Greymouth naar beneden naar de Frans Jozef glacier. Die heb ik met een gids beklommen. Toen via de haast pass naar Wanaka. Vanaf Wanaka naar Queenstown. Queenstown naar Te anau. Te anau naar Milford sound. Daar heb ik een tour door de sound gedaan (op een boot). Daarna zijn we van Milford sound naar Cromwell gereden. Vanuit Cromwell naar Mt cook en toen door naar Timaru. Van Timaru weer naar Christchurch.
    Dit heb ik in 10 dagen gedaan. Het landschap is daar echt prachtig. Ik ga er in de zomer weer heen maar dan met mijn ouders.

    Ik vond het stuk tussen Wanaka en Queenstown erg mooi en de regio rond Mt Cook. De tasman glacier is er mooi en vanuit de uitkijkpunt bij de tasman glacier is die vallei daar prachtig.
    in 10 dagen ook

    ik heb 21 dagen voor alleen het South-Island
    dit weekend dus naar Bay of Islands geweest, echt fantastisch daar Deze week foto's en een verslagje
    The line is a dot to you!
      donderdag 7 september 2006 @ 13:01:15 #68
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41580872
    The line is a dot to you!
    pi_41581675
    quote:
    Ah, komt me veel bekend van voor. Je hebt wel op de zandduinen sandboarding gedaan? Dat is echt cool!
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_41585209
    hoelang is nz vliegen?
    pi_41585435
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 15:17 schreef Marc1711 het volgende:
    hoelang is nz vliegen?
    24+ uur, gelukkig meestal met een tussenstop in bv Singapore of K. Lumpur
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_41585511
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 15:17 schreef Marc1711 het volgende:
    hoelang is nz vliegen?
    Te lang. Een rechtstreekse vlucht doet er (met tussenlanding om te tanken) iets van 24-uur over. En dat is dus zonder inchecken en weer uitchecken.

    Ik vlieg gelukkig de snelle route ik vertrek op zaterdag van Schiphol en ben op woensdag in NZ.
    Route:
  • Schiphol-Heathrow -> overstap;
  • Heathrow-Hongkong -> 2 dagen Hongkong;
  • Hongkong-Sydney -> overstap;
  • Sydney-Auckland -> overstap;
  • Auckland-Christchurch
    En da's alleen heen. Terug is een snellere route: Auckland-Sydney; overstap; Sydney-(tussenlanding Bangkok)-Heathrow; overstap; Heathrow-Schiphol.

    Dit is trouwens met British Airways en Qantas. Er bestaan ook directe vluchten... wij wilden gewoon graag een stopover in Hongkong, je moet er wat voor over hebben!

    Ze hebben bij Qantas trouwens de tijden van de vluchten aangepast, nu kom ik nóg 2 uur later in Christchurch aan. De overstap op Auckland hebben ze wat verlengd... Meer waar voor je geld zullen we maar denken.
  • Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_41590949
    Mijn reis heb ik nog niet geboekt maar heen heb ik het zo gepland dat ik woensdag 7 maart in de middag vertrek om 15:50 naar Hong Kong. Deze vlucht duurt 11:15. In Hong Kong moet ik 10 uur wachten voordat ik naar Auckland kan vliegen. De vlucht naar Auckland is 10:45. Dus in totaal zal ik 32 uur aan het reizen zijn.

    Ik ben trouwens van plan om tijdens mijn reis door Nieuw zeeland toch een weekje of zo Australie aan te doen kan iemand mij iets vertellen over het reizen tussen Nieuw Zeeland en Australie. Hoe ik het beste tickets kan boeken en zo.
    Boodschap van algemeen nut.
      donderdag 7 september 2006 @ 21:00:24 #74
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41595259
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 13:28 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Ah, komt me veel bekend van voor. Je hebt wel op de zandduinen sandboarding gedaan? Dat is echt cool!
    nee niet wezen sandboarding, dan moesten we weer terug om zo'n board te huren en daar hadden we geen zin in

    @hetsjhokleek: als je 10 uur in HK hebt moet je echt de stad ingaan! Binnen 20 minuten zit je met de metro in het centrum
    The line is a dot to you!
    pi_41607755
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 21:00 schreef kepler het volgende:

    [..]

    @hetsjhokleek: als je 10 uur in HK hebt moet je echt de stad ingaan! Binnen 20 minuten zit je met de metro in het centrum
    Bedankt voor de tip zat me toch al af te vragen wat ik daar moest doen.
    Boodschap van algemeen nut.
    pi_41608300
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 21:00 schreef kepler het volgende:

    [..]

    nee niet wezen sandboarding, dan moesten we weer terug om zo'n board te huren en daar hadden we geen zin in

    @hetsjhokleek: als je 10 uur in HK hebt moet je echt de stad ingaan! Binnen 20 minuten zit je met de metro in het centrum
    Jammer, is echt superleuk om te doen. Ik kon na wat oefenen staan op zo'n board, voor mij een hele prestatie

    Singapore heeft ook zo'n leuke verbinding, zelfs je tijdelijke visum is zo geregeld. Als je dan toch ergens bent en de tijd hebt, kun je beter iets van de stad zien
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_41633638
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 18:36 schreef hetsjhokleek het volgende:
    Mijn reis heb ik nog niet geboekt maar heen heb ik het zo gepland dat ik woensdag 7 maart in de middag vertrek om 15:50 naar Hong Kong. Deze vlucht duurt 11:15. In Hong Kong moet ik 10 uur wachten voordat ik naar Auckland kan vliegen. De vlucht naar Auckland is 10:45. Dus in totaal zal ik 32 uur aan het reizen zijn.

    Ik ben trouwens van plan om tijdens mijn reis door Nieuw zeeland toch een weekje of zo Australie aan te doen kan iemand mij iets vertellen over het reizen tussen Nieuw Zeeland en Australie. Hoe ik het beste tickets kan boeken en zo.
    www.qantas.com. Air NZ is altijd een paar dollar duurder.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zaterdag 9 september 2006 @ 02:42:57 #78
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41639081
    quote:
    Op vrijdag 8 september 2006 08:36 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Jammer, is echt superleuk om te doen. Ik kon na wat oefenen staan op zo'n board, voor mij een hele prestatie

    Singapore heeft ook zo'n leuke verbinding, zelfs je tijdelijke visum is zo geregeld. Als je dan toch ergens bent en de tijd hebt, kun je beter iets van de stad zien
    over twee weekenden ga ik ws weer snowboarden Ongeveer hetzelfde

    @Jag: die Ierse pub heet toch echt Danny Boolean, en zit naast de Loaded Hog
    The line is a dot to you!
    pi_41646096
    Ah dan zitten er toch twee.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zaterdag 9 september 2006 @ 14:28:04 #80
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41647102
    quote:
    Op zaterdag 9 september 2006 13:42 schreef Jaguarized het volgende:
    Ah dan zitten er toch twee.
    Boolean zit een beetje verscholen in een gebouw
    The line is a dot to you!
    pi_41647131
    Trappetje op en rechts?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zaterdag 9 september 2006 @ 14:30:42 #82
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41647151
    quote:
    Op zaterdag 9 september 2006 14:29 schreef Jaguarized het volgende:
    Trappetje op en rechts?
    yup, volgens mij wel. Ze hebben een klein terras wat soort van uitzicht heeft op de haven
    The line is a dot to you!
    pi_41647386
    Ben je al bij Lenin geweest? Met die kleine "ijstorentjes" op de bar?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zaterdag 9 september 2006 @ 14:50:53 #84
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41647603
    quote:
    Op zaterdag 9 september 2006 14:41 schreef Jaguarized het volgende:
    Ben je al bij Lenin geweest? Met die kleine "ijstorentjes" op de bar?
    komt me niet bekend voor
    Waar zit dat ergens?
    The line is a dot to you!
    pi_41647738
    Princes Wharf. Achter de i-site als je naar het Hilton loopt. Naast de Minus 5 bar.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zaterdag 9 september 2006 @ 15:00:05 #86
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41647879
    quote:
    Op zaterdag 9 september 2006 14:55 schreef Jaguarized het volgende:
    Princes Wharf. Achter de i-site als je naar het Hilton loopt. Naast de Minus 5 bar.
    nee nog niet geweest
    Volgend weekend misschien even kijken dan

    alhoewel ik niet echt een fan ben van vodka
    The line is a dot to you!
    pi_41648032
    Ze hebben er ook meer dan vodka. Tis een leuke maar drukke tent. Ze hebben van die ijstorentjes op de bar staan, geen idee hoe ze toen in de zomer de boel "bevroren" hielden. Het smolt zeer langzaam.

    Imperial is wel leuk als je een beetje wil loungen.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_42099085
    Ik ben bezig met het plannen van mijn terugreis van Nieuw Zeeland naar Amsterdam. Zelf zit ik te denken over Hawaii of Calafornia. De reizen zijn beide ongeveer even duur.

    Wat zouden jullie doen. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar Hawaii maar ik heb het gevoel dat het ongeveer hetzelfde is als Nieuw Zeeland.
    Boodschap van algemeen nut.
    pi_42099540
    Dat kan je beter vragen in het California topic.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_42250403
    Daylight saving komt eraan!!!!
      dinsdag 3 oktober 2006 @ 06:23:47 #91
    58826 Goddesz
    De maan, zo mysterieus...
    pi_42327166
    Okee, ik wilde hier graag even een klein berichtje neerzetten over mijn ervaringen hier in Nieuw Zeeland. Op dit moment zit ik er nog. In Queenstown weliswaar
    Ik ben hier op 23 augustus aangekomen en op 18 oktober vertrek ik weer. Mijn vriend en een klasgenoot / vriend van hem zitten hier in een appartement vlakbij het centrum van Queenstown.

    De vlucht is lang en saai als je alleen bent. Het vliegtuigvoer van Air New Zealand is niet te vreten (nee sorry, echt niet), ze gooien namelijk OVERAL kaas overheen!!!
    Maar entertainmentset in het vliegtuig maakt het wel weer goed. Tetris, films, sudoku's spelen op je computerschermpje, het helpt je door een hele lange vlucht heen.

    Als je eenmaal aangekomen bent in Nieuw Zeeland merk je gelijk dat het heel anders is dan in Nederland.. Wat nou stress of haast...

    Ik zie hier dagelijks vanuit 'mijn' appartementje tourbussen langskomen, hele mooie nieuwe (gehuurde) auto's.
    We kijken uit op het Wakatipu-meer (hoop dat ik het goed schrijf).

    Verder hebben we al een hoop meegemaakt... Je kan de foto's zien (als je wilt) op:
    http://www.nielsenjorik.waarbenjij.nu

    Dit is geen reclame, maar zo krijg je een indruk van Queenstown en de omgeving. Het is echt geweldig. Als je een auto kan huren (30 dollar per dag = ongeveer 15 euro en dan kan je onbeperkt rijden, alleen je moet je benzine betalen).

    Bungeejumpen, geweldig! Kan ik verder nog niets over vertellen behalve dat ik vrijdag 3 sprongen ga doen: 43,47 en 134 meter. Gillen dus.

    Je moet hier zoveel mogelijk zien als je er eenmaal bent, want de tijd vliegt voorbij, ik ben hier nu bijna 2 maanden, maar het is gek als je nadenkt hoe vlug het allemaal gaat..
    Je wilt nog zoveel doen en zien, maar de tijd is er gewoon niet voor.

    Over het algemeen is het hier niet duur. Je moet alleen ongeveer de helft terugrekenen, en de koers goed in de gaten houden, die verandert hier nogal eens.

    Ga vooral de bergen in, maar houd er rekening mee dat je hier LINKS rijdt!

    En wat nog meer: GENIETEN... PUUR GENIETEN!!! Echt, zo snel zal je hier niet meer komen.. Want de reizen zijn prijzig...

    Misschien laat ik jullie nog wel weten hoe het bungeejumpen was en of het een aanrader is of niet...

    Liefs Joyce uit Queenstown, Nieuw-Zeeland

    p.s. als je toevallig op de site kijkt? Laat ook even berichtje achter Altijd leuk!
    pi_42327632
    Leuk verhaal! Queenstown is echt supervet, enorm gezellige sfeer hangt daar rond. Wat doen jullie daar twee maanden?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_42327792
    quote:
    Op dinsdag 3 oktober 2006 06:23 schreef Goddesz het volgende:
    Okee, ik wilde hier graag even een klein berichtje neerzetten over mijn ervaringen hier in Nieuw Zeeland. Op dit moment zit ik er nog. In Queenstown weliswaar

    ...

    Liefs Joyce uit Queenstown, Nieuw-Zeeland

    p.s. als je toevallig op de site kijkt? Laat ook even berichtje achter Altijd leuk!
    Als ik dit lees heb ik echt de neiging om zo van mijn werk weg te lopen en naar Schiphol te gaan. Helaas moet ik nog tot vrijdag werken en vertrekt zaterdag mijn vliegtuig "pas".
    Ik heb er zo'n zin in! Over een week ben ik in Christchurch! (Eerst nog vliegen en 2 dagen Hong Kong)
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      dinsdag 3 oktober 2006 @ 09:12:17 #94
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_42328250
    Wow, dan is de tijd alsnog snel gegaan Levitation Het is alweer oktober!
    Ik heb trouwens gistermiddag de sim kaart op de bus gedaan dus die zal je een dezer dagen wel krijgen

    Ben echt zeer benieuwd naar al je reisverhalen
    Veel plezier nog met aftellen!
      dinsdag 3 oktober 2006 @ 09:51:52 #95
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_42328891
    jeetje Levitation, dat gaat inderdaad rap!! Over dik 3 maanden gaan wij al weg!! Veel plezier alvast!!
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
    pi_42330557
    quote:
    Op dinsdag 3 oktober 2006 09:12 schreef poohy het volgende:
    Wow, dan is de tijd alsnog snel gegaan Levitation Het is alweer oktober!
    Ik heb trouwens gistermiddag de sim kaart op de bus gedaan dus die zal je een dezer dagen wel krijgen

    Ben echt zeer benieuwd naar al je reisverhalen
    Veel plezier nog met aftellen!
    Je bent een schat!
    Begon me al een beetje zorgen om je te maken... je bent echt een hele tijd niet online geweest! PC problemen?

    Ondertussen even bijgelezen in je topic... wat gaaf dat je vriend al werk heeft!

    [ Bericht 10% gewijzigd door Levitation op 03-10-2006 11:23:05 ]
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:08:43 #97
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_42336049
    Nee ik had geen PC problemen
    Gewoon een tijdje geen zin en te onrustig om echt achter de computer te zitten..

    Ik ben nu bezig om de Lonely Planet van Nieuw-Zeeland voor mijn broer te bestellen Die gaat namelijk in december naar Nieuw-Zeeland, het originele idee was om ons op te zoeken
    Maar goed, ik kan de nieuwste editie nergens in de winkels vinden terwijl íe al gewoon uit is. Iemand een tip waar ik 'm kan halen? Op internet kan ik het boek alleen via de LP site en amazon.com vinden, maar dat wordt zo prijzig..

    Iemand een idee?

    Ben nu trouwens weer helemaal week van de plaatjes *zucht*
    pi_42336114
    quote:
    Op dinsdag 3 oktober 2006 16:08 schreef poohy het volgende:
    Nee ik had geen PC problemen
    Gewoon een tijdje geen zin en te onrustig om echt achter de computer te zitten..

    Ik ben nu bezig om de Lonely Planet van Nieuw-Zeeland voor mijn broer te bestellen Die gaat namelijk in december naar Nieuw-Zeeland, het originele idee was om ons op te zoeken
    Maar goed, ik kan de nieuwste editie nergens in de winkels vinden terwijl íe al gewoon uit is. Iemand een tip waar ik 'm kan halen? Op internet kan ik het boek alleen via de LP site en amazon.com vinden, maar dat wordt zo prijzig..

    Iemand een idee?

    Ben nu trouwens weer helemaal week van de plaatjes *zucht*
    Bever Sport? Die heeft een boekhoekje, misschien is het daar al te krijgen?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_42337574
    quote:
    Op dinsdag 3 oktober 2006 16:08 schreef poohy het volgende:
    Nee ik had geen PC problemen
    Gewoon een tijdje geen zin en te onrustig om echt achter de computer te zitten..

    Ik ben nu bezig om de Lonely Planet van Nieuw-Zeeland voor mijn broer te bestellen Die gaat namelijk in december naar Nieuw-Zeeland, het originele idee was om ons op te zoeken
    Maar goed, ik kan de nieuwste editie nergens in de winkels vinden terwijl íe al gewoon uit is. Iemand een tip waar ik 'm kan halen? Op internet kan ik het boek alleen via de LP site en amazon.com vinden, maar dat wordt zo prijzig..

    Iemand een idee?

    Ben nu trouwens weer helemaal week van de plaatjes *zucht*
    Ik koop mijn LP's altijd via Amazon. De Amerikaanse prijs + verzendkosten is meestal nog een stuk lager dan hier in de winkel. 't Duurt alleen even voor je het hebt.

    Dank voor de sim!!
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_42350782
    @Poohy: in Amsterdam heb je "The American Book Center" die hebben de nieuwe Lonely Planet van NZ. Kost wel E 30.
    Via amazon.com kost die LP $17,50 ofzo... komt nog een dollar of 7 4.50 bij voor shipment. Is dus $24.50 22.00 (ongeveer E 21 19.00).
    Edit: even amazon.com gechecked
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_42359574
    Ik bestel mijn LP gidsen altijd bij iemand van LP. Tegen sterk gereduceerde tarieven uiteraard.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_42359685
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 15:13 schreef Jaguarized het volgende:
    Ik bestel mijn LP gidsen altijd bij iemand van LP. Tegen sterk gereduceerde tarieven uiteraard.
    Dat is wel handig. Alleen normaal gesproken is LP zelf aanzienlijk duurder dan Amazon. Bij Amazon geven ze eigenlijk op alle gidsen een flinke korting tov de adviesprijs. In NL worden de gidsen met een dikke winst verkocht... gids die normaal $25 kost ligt hier vaak voor rond de E30 in de winkel... scheelt ongeveer een tientje (euro's)!
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_42359998
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 15:17 schreef Levitation het volgende:

    [..]

    Dat is wel handig. Alleen normaal gesproken is LP zelf aanzienlijk duurder dan Amazon. Bij Amazon geven ze eigenlijk op alle gidsen een flinke korting tov de adviesprijs. In NL worden de gidsen met een dikke winst verkocht... gids die normaal $25 kost ligt hier vaak voor rond de E30 in de winkel... scheelt ongeveer een tientje (euro's)!
    LP zelf is redelijk duur ja. Voorbeeldje, ik heb een LP Best Of Dubai gekocht voor 5,00 euro ipv 16,95 euro hier in de winkel. Mijn LP van de USA was 7,50 euro en de LP New Zealand/Australia on a shoestring kostte ook maar een tientje.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:13:51 #104
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_42843358
    Ik heb uiteindelijk de LP online besteld via Scheltema en is netjes opgestuurd

    Ben trouwens erg benieuwd hoe Levitation het in Nieuw-Zeeland heeft
    pi_43035435
    Ik heb zojuist mijn tickets geboekt. 7 Maart ga ik via Signapore naar Auckland. Ik weet nog niet precies wanneer ik Nieuw Zeeland weer verlaat. Ik vlieg iig op 1 juli vanuit Sydney naar Honolulu.
    Boodschap van algemeen nut.
      woensdag 1 november 2006 @ 12:27:37 #106
    58826 Goddesz
    De maan, zo mysterieus...
    pi_43132959
    quote:
    Op dinsdag 3 oktober 2006 08:18 schreef Jaguarized het volgende:
    Leuk verhaal! Queenstown is echt supervet, enorm gezellige sfeer hangt daar rond. Wat doen jullie daar twee maanden?
    Beetje late reactie, maar we hadden daar erg slecht internet.
    Mijn vriend loopt daar stage tot 4 december.
    En ik had daar vakantie.

    We hebben dus gebungeejumped. Die foto's zijn ook te vinden op de site die ik in mijn vorige bericht gepost heb.
    Voor de rest zijn we gaan golfen op Kalvin Heights. De jongens zijn voor mijn aankomst al Minus -5 binnen geweest. Dit is een bar compleet gemaakt van ijs, ook de glazen. Er staan ijssculpturen, enzenz. Je mag daar heb ik begrepen maar een half uur binnen zijn, ondanks dat je speciale jassen aan krijgt. Puur door de kou.

    Shotover-jet hebben we nog gedaan. Tussen een Canyon door racen met dat ding over een klein laagje water. Een jetboat met aardig wat pk. Je raast dan ook 80 km/h overal doorheen. En dan maakt ie nog de zogezegde 360's
    Gewoon een rondje maken met de Jetboat. Ging allemaal erg lomp, maar was zeker gaaf.

    Dan was er nog de Driving Range. Alleen maar afslaan met golfballen en je techniek daarin ontwikkelen en kijken hoe hard en hoe ver je kan slaan met golfclubs die gewoon ter beschikking gesteld worden door dat winkeltje.
    Het enige wat je betaalt zijn de ballen per mand. Je krijgt een kleine, middel of grote mand waar de golfballen in zitten. De grote kost geloof ik 7 dollar. Dus nog geen 4 euro.

    Ik heb me daar in ieder geval vermaakt. En een hoop meegemaakt ook:
    Een uit de hand gelopen gecontroleerde brand. De berg (Remarkables = skigebied) waar wij op uit keken, stond in de hens. Erg grappig. Van 's middags 14.00 uur tot zeker midden in de nacht. De volgende ochtend stoomde het nog een beetje na.

    Stroomuitval tot aan Frankton. Ons appartement lag helemaal plat, we zagen niets meer. Geen straatverlichting. Ze hadden in Frankton een kabel geraakt waar ze mee bezig waren, dus alles wat geen speciale nood-aggregatoren (geen idee of ik het goed schrijf) had, lag plat. Inclusief hotels, motels, holiday inns
    We hadden alleen de lampjes op onze telefoons nog.

    Voor verdere verhalen:

    nielsenjorik.waarbenjij.nu

    Dit was het weer, ik ben weer in het koude kille Nederland
      woensdag 1 november 2006 @ 12:28:50 #107
    58826 Goddesz
    De maan, zo mysterieus...
    pi_43133007
    Oh trouwens, het Bungeejumpen was VET!!! En een aanrader Voor mensen met lef
      woensdag 1 november 2006 @ 12:35:21 #108
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43133181
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 12:28 schreef Goddesz het volgende:
    Oh trouwens, het Bungeejumpen was VET!!! En een aanrader Voor mensen met lef
    skydiven is vele malen toffer

    ik ben ook weer terug in NL, rondreis over het Zuider-eiland was echt super

    binnenkort zal ik een paar foto's online zetten
    The line is a dot to you!
    pi_43133381
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 12:35 schreef kepler het volgende:

    [..]

    skydiven is vele malen toffer

    ik ben ook weer terug in NL, rondreis over het Zuider-eiland was echt super

    binnenkort zal ik een paar foto's online zetten
    Dat vond ik ook

    Zuidereiland vond ik mooier dan het noord trouwens.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_43133514
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 12:35 schreef kepler het volgende:

    [..]

    skydiven is vele malen toffer

    ik ben ook weer terug in NL, rondreis over het Zuider-eiland was echt super

    binnenkort zal ik een paar foto's online zetten
    Nu al? Ik dacht dat je in november nog ging touren.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      woensdag 1 november 2006 @ 14:12:22 #111
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43136250
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 12:48 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Nu al? Ik dacht dat je in november nog ging touren.
    nee, je loopt een maandje achter

    Ben nu helaas weer terug in NL, na een week in Japan
    The line is a dot to you!
    pi_43271685
    Ik ben ook weer terug! Sinds gisterochtend weer in Nederland.
    Het was echt super! Wel stormachtig, nat en koud, maar dat mocht de pret niet drukken.
    Ik heb op mijn weblog (zie link in onderschrift) wat foto's staan en een stukje verslag dat ik onderweg online heb gezet. Rest van de foto's en het verhaal volgen nog. Moet me nog 'even' door 3.000 foto's heenwerken voor een goeie selectie.
    Een uitgebreid reisverslag heb ik ook, maar alleen nog in kladvorm en da's niet echt leesbaar voor anderen. Eens kijken of ik daar binnenkort iets leesbaars van kan brouwen.

    Morgen weer aan het werk, vakantiedagen zijn op.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      zondag 5 november 2006 @ 22:11:37 #113
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43275041
    quote:
    Op zondag 5 november 2006 21:06 schreef Levitation het volgende:
    Ik ben ook weer terug! Sinds gisterochtend weer in Nederland.
    Het was echt super! Wel stormachtig, nat en koud, maar dat mocht de pret niet drukken.
    Ik heb op mijn weblog (zie link in onderschrift) wat foto's staan en een stukje verslag dat ik onderweg online heb gezet. Rest van de foto's en het verhaal volgen nog. Moet me nog 'even' door 3.000 foto's heenwerken voor een goeie selectie.
    Een uitgebreid reisverslag heb ik ook, maar alleen nog in kladvorm en da's niet echt leesbaar voor anderen. Eens kijken of ik daar binnenkort iets leesbaars van kan brouwen.

    Morgen weer aan het werk, vakantiedagen zijn op.
    3000 foto's ook

    ik vond 600 foto's al veel
    mijn (selectie) foto's staat hier: http://picasaweb.google.com/devlieger/RondreisZuiderEiland
    The line is a dot to you!
    pi_43291668
    quote:
    Op zondag 5 november 2006 22:11 schreef kepler het volgende:

    [..]

    3000 foto's ook

    ik vond 600 foto's al veel
    mijn (selectie) foto's staat hier: http://picasaweb.google.com/devlieger/RondreisZuiderEiland
    Gave foto's. Vooral die van die hangbrug in de Buller Gorge... was 'm al weer bijna vergeten. Ik ben nogal een watje en moest van mijn vriend er over heen. Hij is al jaren heel behulpzaam mij van mijn hoogtevrees af aan het helpen. Vond het verschrikkelijk, maar zoals ik al zei: ik ben een echt watje.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_43292172
    Ohja, een reisverslag, dat ligt er van mij ook nog ergens.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      maandag 6 november 2006 @ 20:08:52 #116
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43302131
    quote:
    Op maandag 6 november 2006 14:58 schreef Levitation het volgende:

    [..]

    Gave foto's. Vooral die van die hangbrug in de Buller Gorge... was 'm al weer bijna vergeten. Ik ben nogal een watje en moest van mijn vriend er over heen. Hij is al jaren heel behulpzaam mij van mijn hoogtevrees af aan het helpen. Vond het verschrikkelijk, maar zoals ik al zei: ik ben een echt watje.
    je kon dus ook terug met de Comet-line, dat was best cool
    The line is a dot to you!
    pi_43306713
    quote:
    Op maandag 6 november 2006 20:08 schreef kepler het volgende:

    [..]

    je kon dus ook terug met de Comet-line, dat was best cool
    Vond ik ook niet echt aanlokkelijk... het enige voordeel daarvan was dat je dan sneller aan de overkant was. Gelukkig ging de terugweg over de brug al beter dan de heenweg. Misschien helpt doorzetten wel echt tegen hoogtevrees, maar leuk is anders.

    Voor mensen onder ons zonder hoogtevrees: dit is de website van de Swingbridge.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      zondag 12 november 2006 @ 11:26:20 #118
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_43471391
    quote:
    Op zondag 5 november 2006 21:06 schreef Levitation het volgende:
    Ik ben ook weer terug! Sinds gisterochtend weer in Nederland.
    Het was echt super! Wel stormachtig, nat en koud, maar dat mocht de pret niet drukken.
    Ik heb op mijn weblog (zie link in onderschrift) wat foto's staan en een stukje verslag dat ik onderweg online heb gezet. Rest van de foto's en het verhaal volgen nog. Moet me nog 'even' door 3.000 foto's heenwerken voor een goeie selectie.
    Een uitgebreid reisverslag heb ik ook, maar alleen nog in kladvorm en da's niet echt leesbaar voor anderen. Eens kijken of ik daar binnenkort iets leesbaars van kan brouwen.

    Morgen weer aan het werk, vakantiedagen zijn op.
    Welkom terug
    Sorry voor mijn late reactie

    Ik heb op je site gekeken en kwam meteen foto's van Wellington tegen Maar gelukkig geen heimwee-gevoelens
    Maar heeft het allemaal aan je verwachtingen voldaan? Was het alleen maar slecht weer of had je ook mooie dagen? Bij NZ maakt het niet zo uit wat voor weer het is, het blijft mooi Maar ja.. als je dag in dag uit regen hebt is dat ook niks.

    Maar wat waren zeg maar de 'hoogtepunten ' ? Zou je nog een keer terug willen
    pi_43471943
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 11:26 schreef poohy het volgende:

    [..]

    Welkom terug
    Sorry voor mijn late reactie

    Ik heb op je site gekeken en kwam meteen foto's van Wellington tegen Maar gelukkig geen heimwee-gevoelens
    Maar heeft het allemaal aan je verwachtingen voldaan? Was het alleen maar slecht weer of had je ook mooie dagen? Bij NZ maakt het niet zo uit wat voor weer het is, het blijft mooi Maar ja.. als je dag in dag uit regen hebt is dat ook niks.

    Maar wat waren zeg maar de 'hoogtepunten ' ? Zou je nog een keer terug willen
    Hoi!!

    Ik vond het een super vakantie! Het is een heel erg mooi land met erg leuke mensen... en het weer... tja... dag 1 in Christchurch was onverwacht prachtig weer, 25C en zonnig. Verder was het erg Nederlands, de temperatuur schommelde tussen de 10 en de 16C en het regende ongeveer de helft van de dagen. We hadden, zeker in het begin, echt massel met het weer. Het regende vooral als we in de auto zaten en lange einden moesten rijden. De dagen dat we echt excursies op ons programma hadden (Doubtfull Sound, Milford Sound, Franz Josef Glacier) hadden we echt prima weer. De zon scheen zelfs in Fiordland! En dat 2 dagen achter elkaar!

    Toen we van Queenstown naar de westkust reden, regende het zo hard dat we maar 1 keer gestopt zijn om een poging te doen om een foto te maken van een waterval. Alleen was dat weinig zinvol... het was onmogelijk om zonder druppels op de lens een foto te maken... dus reden we maar weer verder. We zagen sowieso weinig daar, m'n zicht was soms maar 50meter door de regen. Schijnt een mooie pas te zijn, maar meer dan water heb ik niet gezien. Maar dat was meteen ook wel een van de slechtste dagen die we gehad hebben. Verder nog een keer op Arthurs Pass en bij Rotorua genadeloos verregent, maar verder viel het wel mee. Alles went.

    Oja en we hebben een heftige storm gehad bij Mount Cook, windkracht 10 of 11... was ook wel bijzonder.
    De laatste 2 dagen (Coromandel en Auckland) hadden we weer prima weer, graad of 20 en zonnetje. Daardoor kwamen we toch nog bruin thuis.

    Maar we hebben het dus prima naar de zin gehad! Veel gezien, veel gedaan (5.500km gereden met de huurauto!), schandalig veel foto's en video opnamen gemaakt. We hebben 3.000 foto's en 8 uur video. En dan te bedenken dat we nog de video van vorig jaar (Zuidelijk Afrika) aan het monteren zijn en we met het foto-album maken zelfs nog een jaar meer achterlopen. We hebben dus nog wel een flinke klus liggen voor we kunnen laten zien wat we allemaal beleefd hebben.

    Oja, de hoogtepunten: (wel een lastige vraag, trouwens, alles was leuk!)
    - Fiordland
    - Gletchers (Tasman, Franz Josef en Fox, alle drie indrukwekkend!)
    - Arthurs Pass (de 2de poging, toen het droog was)
    - Rotorua
    - Coromandel
    - het zoeken naar LOTR-filmlocaties... bijna onmogelijke opgave, maar je komt op de meest vreemde plekken die je anders nooit zou zien.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_43472261
    Wij hebben trouwens deze roadatlas gebruikt in NZ:


    Kostte ongeveer 25 NZD en wij vonden hem erg prettig werken, goed overzichtelijk, duidelijk onderscheid gemaakt tussen verharde en onverharde wegen. En LOTR locaties staan aangegeven, al is het nog wel erg grof, om echt de juiste plek te vinden kun je er het beste het boek "The Lord of the Rings Location Guidebook" aanschaffen...


    Dat zoeken naar LOTR locaties brengt je vooral op vreemde plekken waar je zelf niet zo snel heen zou gaan. Verder moet je niet de illusie hebben echt iets te kunnen herkennen uit de films... alles is keurig opgeruimd en de helft was sowieso getekend.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      zondag 12 november 2006 @ 12:23:09 #121
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_43472469
    Leuk verhaal Levitation
    Wat grappig trouwens, wij hebben precies dezelfde atlas gebruikt Wij hadden eerst een andere, maar deze bleek dus echt een stuk handiger te zijn! En ja.. die LOTR locaties zijn echt grappig om te zien Wij hebben nog een keertje een paar uur gezocht naar een plek in the middle of nowhere. Maar we kwamen er niet uit of dat nou wel of niet de locatie was

    Wat goed trouwens dat het weer lekker was bij Milford! Dat komt inderdaad niet zo vaak voor

    Had je trouwens nou nog last van het vele rijden? Of was het voor jullie goed te doen i.v.m. eerdere vakanties. Vond je de tijd te kort in NZ ivm de reistijd en jetlag enz.?

    Dit vraag ik omdat ik vanaf nu ook vast zit aan vakanties met het werk en ik ben benieuwd of het in drie/vier weken te doen is om zo ver te reizen
    pi_43472604
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 12:13 schreef Levitation het volgende:
    Dat zoeken naar LOTR locaties brengt je vooral op vreemde plekken waar je zelf niet zo snel heen zou gaan. Verder moet je niet de illusie hebben echt iets te kunnen herkennen uit de films... alles is keurig opgeruimd en de helft was sowieso getekend.
    Maar de natuur was ontzettend mooi daarzo, al had het geen lotr tour geheten, ik kan het iedereen aanraden.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      zondag 12 november 2006 @ 14:05:37 #123
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43475458
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 12:00 schreef Levitation het volgende:

    [..]

    Hoi!!

    Ik vond het een super vakantie! Het is een heel erg mooi land met erg leuke mensen... en het weer... tja... dag 1 in Christchurch was onverwacht prachtig weer, 25C en zonnig. Verder was het erg Nederlands, de temperatuur schommelde tussen de 10 en de 16C en het regende ongeveer de helft van de dagen. We hadden, zeker in het begin, echt massel met het weer. Het regende vooral als we in de auto zaten en lange einden moesten rijden. De dagen dat we echt excursies op ons programma hadden (Doubtfull Sound, Milford Sound, Franz Josef Glacier) hadden we echt prima weer. De zon scheen zelfs in Fiordland! En dat 2 dagen achter elkaar!

    Toen we van Queenstown naar de westkust reden, regende het zo hard dat we maar 1 keer gestopt zijn om een poging te doen om een foto te maken van een waterval. Alleen was dat weinig zinvol... het was onmogelijk om zonder druppels op de lens een foto te maken... dus reden we maar weer verder. We zagen sowieso weinig daar, m'n zicht was soms maar 50meter door de regen. Schijnt een mooie pas te zijn, maar meer dan water heb ik niet gezien. Maar dat was meteen ook wel een van de slechtste dagen die we gehad hebben. Verder nog een keer op Arthurs Pass en bij Rotorua genadeloos verregent, maar verder viel het wel mee. Alles went.

    Oja en we hebben een heftige storm gehad bij Mount Cook, windkracht 10 of 11... was ook wel bijzonder.
    De laatste 2 dagen (Coromandel en Auckland) hadden we weer prima weer, graad of 20 en zonnetje. Daardoor kwamen we toch nog bruin thuis.

    Maar we hebben het dus prima naar de zin gehad! Veel gezien, veel gedaan (5.500km gereden met de huurauto!), schandalig veel foto's en video opnamen gemaakt. We hebben 3.000 foto's en 8 uur video. En dan te bedenken dat we nog de video van vorig jaar (Zuidelijk Afrika) aan het monteren zijn en we met het foto-album maken zelfs nog een jaar meer achterlopen. We hebben dus nog wel een flinke klus liggen voor we kunnen laten zien wat we allemaal beleefd hebben.

    Oja, de hoogtepunten: (wel een lastige vraag, trouwens, alles was leuk!)
    - Fiordland
    - Gletchers (Tasman, Franz Josef en Fox, alle drie indrukwekkend!)
    - Arthurs Pass (de 2de poging, toen het droog was)
    - Rotorua
    - Coromandel
    - het zoeken naar LOTR-filmlocaties... bijna onmogelijke opgave, maar je komt op de meest vreemde plekken die je anders nooit zou zien.
    dat klinkt hetzelfde als mijn rondreis

    Ik heb dus sneeuw gehad in Milford Sound, strakblauwe luchten aan de westkust (ook de gletsjers), storm bij Mt Cook.

    Wanneer was jij bij Mt Cook? Mn 'dagboek' heb ik nu niet bij de hand, maar volgens mij was ik daar rond 18 oktober ofzo, lijkt erop dat wij er rond dezelfde tijd waren.

    die LOTR-locaties stelden inderdaad niet veel voor Heel het land lijkt gewoon op LOTR
    The line is a dot to you!
      zondag 12 november 2006 @ 14:19:53 #124
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43499783
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 14:05 schreef kepler het volgende:

    [..]

    dat klinkt hetzelfde als mijn rondreis

    Ik heb dus sneeuw gehad in Milford Sound, strakblauwe luchten aan de westkust (ook de gletsjers), storm bij Mt Cook.

    Wanneer was jij bij Mt Cook? Mn 'dagboek' heb ik nu niet bij de hand, maar volgens mij was ik daar rond 18 oktober ofzo, lijkt erop dat wij er rond dezelfde tijd waren.

    die LOTR-locaties stelden inderdaad niet veel voor Heel het land lijkt gewoon op LOTR
    Ik was een paar dagen eerder bij Mt Cook, ik geloof de 13de en 14de (oktober)...
    Inderdaad is het hele land een groot decor! Het is echt super mooi.
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 12:23 schreef poohy het volgende:
    Leuk verhaal Levitation
    Wat grappig trouwens, wij hebben precies dezelfde atlas gebruikt Wij hadden eerst een andere, maar deze bleek dus echt een stuk handiger te zijn! En ja.. die LOTR locaties zijn echt grappig om te zien Wij hebben nog een keertje een paar uur gezocht naar een plek in the middle of nowhere. Maar we kwamen er niet uit of dat nou wel of niet de locatie was

    Wat goed trouwens dat het weer lekker was bij Milford! Dat komt inderdaad niet zo vaak voor

    Had je trouwens nou nog last van het vele rijden? Of was het voor jullie goed te doen i.v.m. eerdere vakanties. Vond je de tijd te kort in NZ ivm de reistijd en jetlag enz.?

    Dit vraag ik omdat ik vanaf nu ook vast zit aan vakanties met het werk en ik ben benieuwd of het in drie/vier weken te doen is om zo ver te reizen
    Het vele rijden? Ach tja... we hebben in 22 dagen 5.500 km gereden. Vijf jaar geleden in de VS hebben we in 19 dagen 7.000 km gereden (maar dat was echt teveel). We hebben nu gemiddeld 250km per dag gereden. Ik vond het wel goed te doen, eigenlijk.

    En ik had me echt voorbereid op het ergste, dat we met maar iets van 50 km/u zouden vorderen, maar meestal lag ons gemiddelde toch wel op 80-90km/u. Alleen in de bergen schiet het niet op, maar dat is in Frankrijk niet anders.

    Jetlag heb ik weinig last van gehad. Heen heb ik veel geslapen in het vliegtuig en in HongKong hebben we ons direct aan het ritme aan kunnen passen. In Christchurch kwamen we 's avonds aan, we waren rond half elf in ons hotel en toen waren we zo gaar dat we gelijk zijn gaan slapen en we werden 's morgens rond 8 uur wakker. Dat was dus meteen ideaal.

    Terug had ik ook niet echt een jetlag, ik was meer gewoon helemaal de weg kwijt. Ben zaterdagavond om 7 uur in bed gekropen, nadat ik letterlijk door mijn benen was gezakt. Vervolgens heb ik tot een uur of 4 's morgens geslapen... 2 uurtjes naar het plafond gestaard en toen weer van 6 tot 8 geslapen. En 's avonds ben ik om een uur of 10 gaan slapen. Maandagochtend werd ik om 6.30u uit mezelf wakker, om 7.00 ben ik opgestaan en toen ben ik naar m'n werk gegaan. Al met al zat ik zondag dus al weer redelijk in mijn ritme. Ik heb wel de hele week nog gehad dat ik rond een uur of 9 's avonds helemaal afknapte, maar 't kan ook gewoon zijn dat ik weer moest wennen aan hele dagen werken.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_43501186
    quote:
    Mja, hoorde het op de radio. Verschrikkelijk!
    Met het verschil dat de politie daar wel een klopjacht uitoefent is dan wel positief, hier in dit land zou men er niet eens meer van opkijken
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_43503458
    Mt Cook Twee dagen gezeten. Als ik een voedselvoorraad had, dan was ik wel langer gebleven.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      maandag 13 november 2006 @ 12:18:20 #128
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43503593
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 12:13 schreef Jaguarized het volgende:
    Mt Cook Twee dagen gezeten. Als ik een voedselvoorraad had, dan was ik wel langer gebleven.
    inderdaad Gewoon geen supermarkt hebben
    The line is a dot to you!
    pi_43503898
    Old Mountaineers Café en The Heritage waren best lekker.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_43504178
    Wij hebben bij de Hermitage in een chalet geslapen. Erg comfortabel, maar wel de duurste overnachting van de hele vakantie. Bedden waren heerlijk, alleen jammer dat ik de hele nacht wakker lag omdat ik dacht dat 't chalet zou omwaaien.
    Ontbijt bij The Hermitage was erg goed, nog nooit zo'n gigantisch ontbijtbuffet gezien!
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      maandag 13 november 2006 @ 12:47:34 #131
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43504458
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 12:37 schreef Levitation het volgende:
    Wij hebben bij de Hermitage in een chalet geslapen. Erg comfortabel, maar wel de duurste overnachting van de hele vakantie. Bedden waren heerlijk, alleen jammer dat ik de hele nacht wakker lag omdat ik dacht dat 't chalet zou omwaaien.
    Ontbijt bij The Hermitage was erg goed, nog nooit zo'n gigantisch ontbijtbuffet gezien!
    ik heb het even nagezocht, maar ik was dus ook 13 oktober bij Mt Cook
    Die dag heb ik een wandeling gemaakt naar de Cook-glacier (over die paar hangbruggen), en naar de Abel Tasman glacier
    The line is a dot to you!
      maandag 13 november 2006 @ 12:48:03 #132
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43504471
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 12:28 schreef Jaguarized het volgende:
    Old Mountaineers Café en The Heritage waren best lekker.
    ik had gelukkig genoeg eten bij me
    The line is a dot to you!
    pi_43505119
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 12:47 schreef kepler het volgende:

    [..]

    ik heb het even nagezocht, maar ik was dus ook 13 oktober bij Mt Cook
    Die dag heb ik een wandeling gemaakt naar de Cook-glacier (over die paar hangbruggen), en naar de Abel Tasman glacier
    Cook Glacier ben ik niet heen geweest. Hangbruggen zijn dan ook niets voor mij.
    We zijn wel met de auto naar de voet van de Abel Tasman Glacier gereden en de "Blue Lakes" (die grijs waren door het slechte weer). Die weg mocht je overigens niet met een rentalcar rijden, maar ach... het was een prima weg, wel gravel, maar keurig onderhouden. Bij de gletcher hebben we wat rondgewandeld... maar we moesten die dag nog naar Dunedin rijden, dus we moesten het kort houden.
    De eerste dagen hadden we veeeel te strak gepland, Christchurch-Mt Cook-Dunedin in 3 dagen... Dat was niet zo'n goed idee.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      maandag 13 november 2006 @ 13:10:51 #134
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43505182
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 13:08 schreef Levitation het volgende:

    [..]

    Cook Glacier ben ik niet heen geweest. Hangbruggen zijn dan ook niets voor mij.
    We zijn wel met de auto naar de voet van de Abel Tasman Glacier gereden en de "Blue Lakes" (die grijs waren door het slechte weer). Die weg mocht je overigens niet met een rentalcar rijden, maar ach... het was een prima weg, wel gravel, maar keurig onderhouden. Bij de gletcher hebben we wat rondgewandeld... maar we moesten die dag nog naar Dunedin rijden, dus we moesten het kort houden.
    De eerste dagen hadden we veeeel te strak gepland, Christchurch-Mt Cook-Dunedin in 3 dagen... Dat was niet zo'n goed idee.
    ow ja Je houdt niet zo van hangbruggen

    die blue-lakes heb ik inderdaad ook nog gezien, maar ze waren niet echt blauw Die weg inderdaad wel cool, beetje rally-rijden
    The line is a dot to you!
    pi_44535934
    Als je vanuit AUS naar NZ wil, moet je dan automatisch een retourdatum hebben om een visum te krijgen?
      maandag 18 december 2006 @ 14:49:49 #136
    139230 El_Chica_Del_Fuego
    Nee, ik wil geen Mac }:|
    pi_44537593
    tvp!!!
    *Think outside the box*
    pi_44539295
    quote:
    Op maandag 18 december 2006 13:54 schreef Flyingdutchman het volgende:
    Als je vanuit AUS naar NZ wil, moet je dan automatisch een retourdatum hebben om een visum te krijgen?
    Hoe bedoel je? Als je een los retourtje koopt?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_44539600
    quote:
    Op maandag 18 december 2006 15:37 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Hoe bedoel je? Als je een los retourtje koopt?
    Laat ik het anders zeggen:

    We willen 2,5/3mnd weg (allebei klaar met studeren blablabla). We willen 1 maand naar AUS (alleen south/east coast tot brisbane) en dan door naar NZ.
    Maar we zitten beetje met het ticket dilemma.........want wat is nou handig:

    Retourtje: Nederland > Australië en dan een ticket dáár kopen voor Nieuw-Zeeland
    of een ticket
    Nederland > Australië en dan van Auckland naar Nederland (dus tussenvlucht zelf regelen).

    De vraag is, moet je voor beide manieren twee visa's kopen?
    pi_44539784
    Je moet sowieso een visum hebben als je beide landen wil bezoeken. Je moet kijken wat de meerprijs is als je een kant en klaar ticket koopt dan wanneer je segmenten koopt. Je kan dan bv kopen:

    NL-Brisbane-Auckland-NL (Brs-Akl in ticket)
    NL-Brisbane-Auckland-NL (Brs-Akl los)

    Als het totaalticket veel duurder is dan wanneer je een los segment koopt, dan kan je beter een enkeltje kopen naar AKL. Sowieso geldt er vaker een visumverplichting als je een enkeltje koopt maar das logisch want voor NZ ben je sowieso een visum nodig is mij verteld.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_44539811
    Overigens is een combo ticket vaak wel goedkoper.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_44542460
    quote:
    Op maandag 18 december 2006 15:51 schreef Jaguarized het volgende:
    Overigens is een combo ticket vaak wel goedkoper.
    Bedankt!
    pi_44544462
    Kunnen mensen iets zeggen over het weer als je in de zomer vakantie gaat.Het is dan winter maar is het mogelijk om in je t-shirt te lopen? Of is het echt veels te koud?
    pi_44544569
    quote:
    Op maandag 18 december 2006 17:57 schreef versteegrob het volgende:
    Kunnen mensen iets zeggen over het weer als je in de zomer vakantie gaat.Het is dan winter maar is het mogelijk om in je t-shirt te lopen? Of is het echt veels te koud?
    Ik ben in oktober (voorjaar dus) geweest en heb maar een paar dagen in t-shirt kunnen lopen. De meeste dagen hadden we een (regen)jack aan en vaak ook nog een trui. In de winter kan het best koud zijn, zeker op het zuidereiland. We hebben in Fiordland en op Arthurspass zelfs nog sneeuw gehad.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_44544987
    quote:
    Op maandag 18 december 2006 17:57 schreef versteegrob het volgende:
    Kunnen mensen iets zeggen over het weer als je in de zomer vakantie gaat.Het is dan winter maar is het mogelijk om in je t-shirt te lopen? Of is het echt veels te koud?
    In t-shirt lopen in de winter raad ik je niet aan.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      maandag 18 december 2006 @ 19:38:35 #145
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_44547929
    quote:
    Op maandag 18 december 2006 17:57 schreef versteegrob het volgende:
    Kunnen mensen iets zeggen over het weer als je in de zomer vakantie gaat.Het is dan winter maar is het mogelijk om in je t-shirt te lopen? Of is het echt veels te koud?
    daar is dus geen peil op te trekken Echt in de winter ligt de temperatuur gemiddeld rond de 10-15 graden op het noorder-eiland (veel regen ). Op het zuider-eiland valt veel sneeuw en ligt de temperatuur rond de 0-10 graden.

    Zo rond september krijg je al warmere dagen, zo heb ik rond 20 september met 25 graden in de zee gezwommen en ben ik verbrand

    Op het zuider-eiland was het 3 weken later -5 en lag er sneeuw En weer twee dagen later op het zuidereiland was het weer 25 graden
    The line is a dot to you!
    pi_44564288
    Ook wij zijn weer 1,5 week terug uit Nieuw-Zeeland (9 nov - 8 dec)....geweldig, prachtig, niet kunnen wennen aan het koude en donkere Nederland
    Het weer was wisselvallig, maar we hebben veel geluk gehad: droog op de momenten dat we het nodig hadden zoals voor de Fox Glacier hike, Wellington, Dunedin etc. Helaas een verregend Tongariro NP, dus geen Tongariro Crossing. Dit was de enige domper tijdens de hele reis.

    Ik heb niet veel gepost, maar voor de geinteresseerden onze hoogtepunten (het zijn er erg veel..):

    - Auckland SkyTower, zeker de moeite waard!
    - Coromandel, met name Cathedral Cove, wauw wat een strand. De hele Coromandel heeft een heerlijk ontspannen en aangename sfeer, met name Whitiaga.
    - Van Rotorua zijn we geschrokken: wat een toeristische industrie. De moeite waard zijn Wai-O-Tapu en ondanks de vele toeristen een Maori avond (Mitai gedaan, erg goed)
    - Wellington, een stad om verliefd op te worden.
    - Abel Tasman NP, kan ik weer terug?? Watertaxi naar Torrent Bay, coastal track terug naar Marahau.
    - Fox Glacier hike. Eigenlijk de hele dag gepland, maar vanwege het weer is het een halve dag geworden. Topervaring!
    - Queenstown, gewoon leuk! ShotOver Jet, beetje overdreven maar wel aardig. Raften op de Shotover rivier, helemaal geweldig.
    - Doubtful Sound, stromende regen de hele dag, we hebben nog nooit zoveel watervallen gezien. Prachtig, mysterieus en ongekend mooi.
    - Yellow-Eyed penguins in Oamaru. Veel gezien tot op centimeters afstand.
    - Mount Cook, het uitzicht alleen al.
    - Banks Peninsula en Akaroa, om heerlijk te relaxen in de zon voor vertrek naar Nederland.
    pi_44564496
    quote:
    Op dinsdag 19 december 2006 11:46 schreef kiwigirl het volgende:
    Ook wij zijn weer 1,5 week terug uit Nieuw-Zeeland (9 nov - 8 dec)....geweldig, prachtig, niet kunnen wennen aan het koude en donkere Nederland

    ... knip ...

    Foto's, foto's, foto's!
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_44564969
    Ik zal binnenkort ook eens wat pics posten.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_44567970
    Foto's
    En dat vraag je me net nu m'n laptop gecrashed is waar ik een mooie selectie op had staan
    Ik zal m'n best gaan doen!
    pi_44570312
    Oke, eens kijken of het zo lukt:

    Wellington, de bekende foto:


    Abel Tasman NP:


    Fox Glacier:


    Doubtful Sound:




    Oamaru aan het strand:


    Lake Tekapo:


    Haha, het werkt!!
    pi_44570444
    Ik zie alleen de laatste 2.
    (maar die zijn iig wel heel mooi! )

    Nu zie ik ze -na wat gepruts- wel!
    Hele mooie foto's!

    Wel grappig dat jij regen had in Doubtfull Sound en 't droog was in Abel Tasman, bij mij was het precies andersom.

    [ Bericht 42% gewijzigd door Levitation op 19-12-2006 15:35:36 ]
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_44580593
    Nieuw zeeland was toch het verste land dat van Nederland af ligt?
    Amstelveen de beste
    pi_44580651
    Zo ongeveer wel ja. Why?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      dinsdag 19 december 2006 @ 22:00:29 #154
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_44582847
    quote:
    Op dinsdag 19 december 2006 15:24 schreef Levitation het volgende:


    Wel grappig dat jij regen had in Doubtfull Sound en 't droog was in Abel Tasman, bij mij was het precies andersom.
    ik had wat dat betreft erg veel geluk, en heb tijdens mijn rondreis weinig regen gehad. Wel sneeuw in Milford Sound

    leuke foto's
    The line is a dot to you!
      woensdag 3 januari 2007 @ 11:55:02 #155
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_44967703
    Nog 11 dagen!!!! Ik heb er zin in!!
    Hebben nog steeds niet echt een vaststaande route, al ziet die van Levitation er wel goed uit.

    Was het niet erg veel om te doen? Ik herinner me uit schotland dat iedere dag reizen en dingen bekijken me op een gegeven moment de strot uit gingen hangen en we toen 2 dagen op 1 plek zijn gebleven. Mij lijkt dat bijvoorbeeld bij rotorua kamperen en vandaaruit tongariro en taupo doen wel moet kunnen..... of is dat net als reizen van fox glacier naar queenstown erg lang rijden?
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
    pi_44968483
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 11:55 schreef lotje11 het volgende:
    Nog 11 dagen!!!! Ik heb er zin in!!
    Hebben nog steeds niet echt een vaststaande route, al ziet die van Levitation er wel goed uit.

    Was het niet erg veel om te doen? Ik herinner me uit schotland dat iedere dag reizen en dingen bekijken me op een gegeven moment de strot uit gingen hangen en we toen 2 dagen op 1 plek zijn gebleven. Mij lijkt dat bijvoorbeeld bij rotorua kamperen en vandaaruit tongariro en taupo doen wel moet kunnen..... of is dat net als reizen van fox glacier naar queenstown erg lang rijden?
    Rond Rotorua liggen prima wegen en de afstanden zijn niet enorm. In principe kun je het prima als uitvalsbasis gebruiken. Al is Taupo geur-technisch misschien een betere standplaats.
    Vanuit Q'town naar Fox op-en-neer is inderdaad niet te doen, er ligt een prachtige weg tussen (schijnt, als het niet stortregent ), maar je kunt er echt niet hard rijden. Er wordt ongeveer 7 uur reistijd voor gerekend.

    Het was wel een druk programma, we hebben in 3 weken 5.500km gereden. Maar we zijn op sommige plaatsen ook best een paar daagjes gebleven. Te Anau waren we 3 nachten, Franz Josef 2 nachten, Wellington 2 nachten, Rotorua 2 of 3 nachten (tel kwijt), Auckland 2 nachten. Vergeleken met onze rondreis in de VS (westkust) hebben we het lekker rustig aan gedaan. Ik vond echt alles super mooi, ik had niets willen missen van die reis, behalve misschien wat regen dan.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      woensdag 3 januari 2007 @ 12:35:18 #157
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_44968800
    Tjonge, dat klinkt best relaxed inderdaad! Maar wat heb je dan die 2 dagen bij te anau gedaan? Frans jozef kan ik me voorstellen, dagje gletcherklimmen dan wil je niet verder rijden! En je bent zelfs nog helemaal naar het noorden geweest! Dat zijn wij niet eens van plan, moet de groep geloof ik zelfs nog overtuigen van de bay of islands..... dat vinden sommigen al te ver naar het noorden in de 3,5 week die we hebben.....:S
    Is Wellington zo spannend dat je er 2 dagen door kan brengen?

    Maar thanxs voor de reactie!! Als je nog meer mustdo's /musthaves hebt!
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
    pi_44969242
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 12:35 schreef lotje11 het volgende:
    Tjonge, dat klinkt best relaxed inderdaad! Maar wat heb je dan die 2 dagen bij te anau gedaan? Frans jozef kan ik me voorstellen, dagje gletcherklimmen dan wil je niet verder rijden! En je bent zelfs nog helemaal naar het noorden geweest! Dat zijn wij niet eens van plan, moet de groep geloof ik zelfs nog overtuigen van de bay of islands..... dat vinden sommigen al te ver naar het noorden in de 3,5 week die we hebben.....:S
    Is Wellington zo spannend dat je er 2 dagen door kan brengen?

    Maar thanxs voor de reactie!! Als je nog meer mustdo's /musthaves hebt!
    - Bij Te Anau hebben we 2 boottochten door de Fiorden gemaakt: 1 hele dag in Doubtful Sound en een kortere tocht in Milford Sound. Naar Milford moesten we dus ook nog heen rijden en weer terug, kostte dus ook een hele dag. Was allebei erg mooi! Ook de weg Te Anau - Milford Sound is ook super mooi!

    - We hebben inderdaad een complete dag uit getrokken voor de gletchers, 's morgens Franz Josef op en 's middags zijn we nog even naar de voet van Fox-gletcher geweest.

    - We zijn niet meer ten noorden van Auckland geweest. Op zich jammer, maar we hebben een dag langer bij Rotorua rondgehangen dan we eigenlijk gepland hadden. We hebben daar namelijk 1 dag zulk slecht weer gehad dat we écht geen zin hadden om iets te gaan doen. Dus hebben we de tijd die we voor Bay of Islands gereserveerd hadden maar verdeeld over de dagen rond Rotorua en hebben we iets meer tijd op Coromandel gehad. Maar het schijnt bij de Bay of Islands erg mooi te zijn. Daar kan de rest van de mensen in dit topic je vast meer over vertellen.

    - Wat Wellington betreft: we kwamen daar om half 6 's avonds aan, dus die eerste dag stelde niet veel meer voor dan een hotel zoeken. De volgende dag hebben we door de stad gelopen en zijn we naar Te Papa (museum) geweest. We wilden ook nog met de cablecar de heuvel op, maar die was precies dat weekend in onderhoud, dus zijn we naar boven gelopen. Geeft wel een leuk uitzicht over de stad. De dag daarna hebben we in de omgeving "ge-LOTR-d", er zijn daar veel filmlocaties waar je helemaal niets terug ziet van de film. Maar het brengt je op leuke plekken.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      woensdag 3 januari 2007 @ 12:59:24 #159
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_44969427
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 12:35 schreef lotje11 het volgende:
    Tjonge, dat klinkt best relaxed inderdaad! Maar wat heb je dan die 2 dagen bij te anau gedaan? Frans jozef kan ik me voorstellen, dagje gletcherklimmen dan wil je niet verder rijden! En je bent zelfs nog helemaal naar het noorden geweest! Dat zijn wij niet eens van plan, moet de groep geloof ik zelfs nog overtuigen van de bay of islands..... dat vinden sommigen al te ver naar het noorden in de 3,5 week die we hebben.....:S
    Is Wellington zo spannend dat je er 2 dagen door kan brengen?

    Maar thanxs voor de reactie!! Als je nog meer mustdo's /musthaves hebt!
    als je niet naar het zuiden wil (invercargill) dan zou je ook een bustour (of helicoptertour) kunnen boeken naar Milford Sound. Dan kan je dat binnen 1 dag doen, zonder dat je zelf hoeft te rijden. Ik heb daar ook over nagedacht, maar vond het te duur. Uiteindelijk zelf gereden (redelijk saai dat wel) en 2 dagen in Te Anau gebleven (daar nog een wandeltoch gedaan).

    Als je ergens een paar dagen wilt blijven is Queenstown/Wanaka een aanrader. Heel veel te doen in de omgeving, en alles te berijden.

    must-do:
    Puzzle World in Wanaka
    Bay of Islands (dolfijnen spotten, goedkoopste plek om te doen zover ik kon vinden)
    Coromandrel Hot Beach (een eigen warm bad graven)
    Abel Tasman Park
    Rotorua
    Mt Ruapehu en omgeving
    Gletsjers-walk
    Skydiven boven de gletsjers
    Mt Cook (mooie wandelingen, incl ijsbergen in een gletsjermeer)
    Hamner Springs
    The line is a dot to you!
    pi_44971035
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 12:59 schreef kepler het volgende:

    must-do:
    Puzzle World in Wanaka
    Bay of Islands (dolfijnen spotten, goedkoopste plek om te doen zover ik kon vinden)
    Coromandrel Hot Beach (een eigen warm bad graven)
    Abel Tasman Park
    Rotorua
    Mt Ruapehu en omgeving
    Gletsjers-walk
    Skydiven boven de gletsjers
    Mt Cook (mooie wandelingen, incl ijsbergen in een gletsjermeer)
    Hamner Springs
    Hot Water beach: zorg dat je er met laagwater bent... een of andere vage vogel van 't hotel waar we sliepen heeft ons er met hoogwater heengestuurd. Met laagwater kun je precies een plekje zoeken waar het water lekker warm is, met hoogwater heb je alleen véél te heet water.
    En als je toch daar in die buurt bent, maak dan ook de wandeling (45min vanaf de parking) naar Cathedral Cove, vond ik echt een hele mooie wandeling, naar een prachtig strand!

    Hou je van wandelen en mooie stranden/kustlijn? Zorg dan dat je flink wat tijd hebt in Abel Tasman NP, dat is zo mooi.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      woensdag 3 januari 2007 @ 13:58:29 #161
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_44971171
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 13:53 schreef Levitation het volgende:

    [..]

    Hot Water beach: zorg dat je er met laagwater bent... een of andere vage vogel van 't hotel waar we sliepen heeft ons er met hoogwater heengestuurd. Met laagwater kun je precies een plekje zoeken waar het water lekker warm is, met hoogwater heb je alleen véél te heet water.
    En als je toch daar in die buurt bent, maak dan ook de wandeling (45min vanaf de parking) naar Cathedral Cove, vond ik echt een hele mooie wandeling, naar een prachtig strand!

    Hou je van wandelen en mooie stranden/kustlijn? Zorg dan dat je flink wat tijd hebt in Abel Tasman NP, dat is zo mooi.
    ow jah, die wandeling was erg cool Langs Stingray bay (waar je dus echt stingrays kunt zien zwemmen, was net na Steve dus het was interessant )

    toen ik er was was het 25+ graden

    was dat hotwater beach niet alleen met laagwater? Vergeet trouwens geen schep!
    The line is a dot to you!
    pi_44972628
    Even ter illustratie wat foto's spammen:
    Tussen Taupo en Rotorua


    Mt Ruapehu en omgeving


    Abel Tasman Park


    Gletsjers-walk (Franz Josef)


    Mt Cook


    Milford Sound

    Zie opeens dat mijn foto's online niet compleet zijn, Coromandel en Auckland missen... hmmm... binnenkort dus maar eens aanvullen.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      woensdag 3 januari 2007 @ 15:05:33 #163
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_44973328
    WOW! coole pics levitation!!
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
    pi_44973519
    Jahhaaa, herkenning!
    Ik wil terug..
      woensdag 3 januari 2007 @ 15:13:24 #165
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_44973591

    waterval

    Abel Tasman

    Parachute springen


    Franz Josef


    Milford Sound

    nog veel meer foto's:
    http://picasaweb.google.com/devlieger/

    als we dan toch aan het spammen zijn
    The line is a dot to you!
      woensdag 3 januari 2007 @ 21:52:55 #166
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_44987770
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 15:11 schreef kiwigirl het volgende:
    Jahhaaa, herkenning!
    Ik wil terug..
    Ik niet
      zondag 7 januari 2007 @ 19:17:31 #167
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_45117451
    Nou poohy, dat was blijbaar wel de dichtgooier voor dit topic

    Ik sta wat minder open voor suggesties, al zijn foto's natuurlijk altijd van harte welkom, want het schema ligt min of meer vast!!!

    dag1: auckland (aankomst)
    dag2: pahia
    dag3: kauri forest daarna naar Auckland terug
    dag 4 waitomo caves en slapen in taupo
    dag5 rotorua
    dag6 bay of plenty
    dag7 tongariro crossing
    dag 8 reizen naar wellignton
    dag9 overtocht naar picton
    dag 10 abel tasman
    dag 11 marlborough/queen charlotte track
    dag 12 Kaikoura /waipara
    dag 13 arthurs pass
    dag14 reizen naar fransjozef
    dag 15 frans jozef/ fox glacier
    dag 16 wanaka
    dag 17 queenstown
    dag 18 milford sound
    dag 19 fiordland nat park
    dag 20 te anau
    dag 21 otagua peninsula
    dag 22 mount cook
    dag 23 lake tekapo
    dag 24naar christchurch
    dag 25 christchurcg
    volgens mij gaan we daarna vliegen......
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
      zondag 7 januari 2007 @ 19:19:39 #168
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_45117515
    dag 8 reizen naar wellignton
    dag9 overtocht naar picton

    Op dag 8 ga je dus van Tongariro naar Wellington? En dag 9 naar Picton. Neem je dan de eerste boot? In Picton is namelijk verder weinig te doen en een halve dag voor Wellington is best weinig..
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zondag 7 januari 2007 @ 20:55:43 #169
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_45121721
    het schema klinkt een beetje alsof je veel te veel moet rijden. Of verblijf je op een centrale plek af en toe om vanaf daar uitstapjes te maken?

    dingen die mij opvielen

    dag vier: Waitomo caves, slapen in Taupo
    Taupo is nog minstens 2-3 uurtjes rijden vanaf Waitomo

    dag 5 Rotorua
    dag 6 bay of plenty
    dag 7 tongariro crossing

    Je gaat eerst van Taupo naar rotorua, dan naar bay of plenty en dan weer terug naar Tongariro? Je kan beter vanaf Waitomo naar bay of plenty gaan, dan naar Rotorua, dan via Taupo naar Tongariro Scheelt een hoop rijden

    dag 9 picton
    dag 10 abel tasman
    dag 11 queen charlotte track

    ik zou dag 10 en 11 omdraaien, aangezien je langs Queen Charlotte komt als je van picton naar Abel Tasman gaat. Scheelt wederom een boel rijden

    dag 17 queenstown
    dag 18 milford sound
    dag 19 fiordland nat park
    dag 20 te anau

    ik zou dag 20 en dag 18 omdraaien. Van queenstown naar Milford Sound is een aardige lange rit (ik schat 4 uurtjes) en je komt dan langs Te Anau

    Vanaf dag 20 heb je heel veel te rijden, maar dat is opzich te doen als je rijden geen probleem vind

    sorry toch voor deze suggesties Maar ik kon het niet laten, aangezien ik ongeveer hetzelfde rondje heb gereden
    The line is a dot to you!
      zondag 7 januari 2007 @ 21:35:40 #170
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_45123590
    Nee, juist fijn, heb deze route gemaakt op things do to en wat een beetje logisch leek.

    De rare sprong op het noordereiland is ivm familibezoek van een van mijn reisgenoten wat beter uitkomt in het weekend. Zij woont aan de bay of plenty, de vraag is een beetje waar we dan gaan logeren, en mij leek taupo dan wel centraal. Waitomo en rijden naar taupo is omdat we niet meer tijd hebben op het noordereiland en we niks uit het rijtje wilden missen.
    Verder leek tongariro crossing wel een wandeling waarna een dagje auto/ hangen in wellington geen overbodige luxe is. We hebben de boot rond 1200 naar picton en zijn dus pas tegen 1700 op het zuidereiland. Van daar uit leek eerst abeltasman handig omdat we verder besloten hebben via het oosten af te zakken naar arthurs pass.
    Bij te anau weet ik inderdaad niet goed wat handig is, maar te anau dunedin (om te overnachten) leek wel een lange rit, dus vandaar als laatste te anau. Heb jij tips over hoe om te gaan met de reistijden/slaapplekken rond fiordland?

    Thanx allemaal!
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
    pi_45124189
    Volgens mij is het heeeeeeel veel in de auto zitten en heb je nergens een dag ingepland om tot rust te komen. Ik vind het altijd behoorlijk relaxed om gewoon 2 nachten in 1 hotel te zitten. Groot voordeel is dan ook dat je een volle dag hebt om dingen te kunnen bekijken.
    Als ik dit schema zie, dan heb je volgens mij amper de tijd om je onderbroeken te wassen.
      zondag 7 januari 2007 @ 21:54:10 #172
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_45124572
    Lotje 11, dit is echt veel te veel reizen! Zo kan je echt niet van je vakantie genieten hoor, je komt dan uitgeput thuis. Het is dan wel leuk dat je misschien het 'hele' land gezien hebt, maar zo heb je er niets aan.

    Bijvoorbeeld van Te Anau naar Dunedin.. dan zit je sowieso al zes uur in de auto Minimaal. En op de eenbaanswegen is het nou eenmaal niet makkelijk om door te karren.

    Ik raad je aan om echt een paar keer twee dagen ergens te blijven, anders heb je er niets aan!
      zondag 7 januari 2007 @ 21:55:30 #173
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_45124639
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 21:35 schreef lotje11 het volgende:
    Nee, juist fijn, heb deze route gemaakt op things do to en wat een beetje logisch leek.

    De rare sprong op het noordereiland is ivm familibezoek van een van mijn reisgenoten wat beter uitkomt in het weekend. Zij woont aan de bay of plenty, de vraag is een beetje waar we dan gaan logeren, en mij leek taupo dan wel centraal. Waitomo en rijden naar taupo is omdat we niet meer tijd hebben op het noordereiland en we niks uit het rijtje wilden missen.
    Verder leek tongariro crossing wel een wandeling waarna een dagje auto/ hangen in wellington geen overbodige luxe is. We hebben de boot rond 1200 naar picton en zijn dus pas tegen 1700 op het zuidereiland. Van daar uit leek eerst abeltasman handig omdat we verder besloten hebben via het oosten af te zakken naar arthurs pass.
    Bij te anau weet ik inderdaad niet goed wat handig is, maar te anau dunedin (om te overnachten) leek wel een lange rit, dus vandaar als laatste te anau. Heb jij tips over hoe om te gaan met de reistijden/slaapplekken rond fiordland?

    Thanx allemaal!
    dit is wel handig: http://discovernz.co.nz/driving/smlcalc.html

    de afstanden lijken wel kort, maar heel veel wegen in NZ haal je net een gemiddelde van 75 km/u Zeker in de bergen, met al die haarspeldbochten.

    Taupo is zeker centraal, maar niet voor de plekken waar jij heen wil. Vlak rondom Taupo is een hoop te doen, dat bedoelde ik met centraal Ik zou gewoon de plekken waar jullie naar toe willen gewoon een hotel/hostels zoeken.

    Abel Tasman is wel logisch idd, maar van Picton naar Arthurs Pass is erg ver rijden (Je kan ook via de westkust afzakken, en dan een stukje van Arthurs Pass doen.

    Als je Fjordland wil bezoeken, dan is Te Anau een prima centrale plek. Daar kun je excursies boeken naar Milford en Doubtfull Sound (kost een hele dag, van 7 uur 's ochtends tot 6 uur 's middags), maar ook Fjordland ontdekken (Kepler Track bv).

    Ik zou als ik jullie was nog eens goedkijken naar vooral de rijtijden, want dat valt altijd tegen. Alhoewel ik het supertof vond om in NZ te rijden, want het uitzicht is elke bocht weer anders

    Ook heb ik het idee dat je alles wil zien, en dat gaat niet eenmaal in drie weken... Waitomo caves is supertof, maar je hebt ook Glowworm-caves in Te Anau bijvoorbeeld
    The line is a dot to you!
    pi_45124766
    Ja, maar in Te Anau kun je geen Haggas Honking Holes doen!
      zondag 7 januari 2007 @ 22:01:15 #175
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_45124989
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 21:57 schreef Liejannuh het volgende:
    Ja, maar in Te Anau kun je geen Haggas Honking Holes doen!
    goed punt,

    die heb ik ook gedaan, en was echt zo cool



    werkt het nu?

    Anders: http://picasaweb.google.c(...)#4965213358436843538

    [ Bericht 8% gewijzigd door kepler op 07-01-2007 22:09:43 ]
    The line is a dot to you!
    pi_45125151
    Je plaatjes doen het niet Kepler.
    Ik zag trouwens net dat de HHH tegenwoordig 165 dollar kost! Dat is wel iets meer dan wat ik in '99 betaald heb!
      zondag 7 januari 2007 @ 22:10:23 #177
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_45125492
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 22:04 schreef Liejannuh het volgende:
    Je plaatjes doen het niet Kepler.
    Ik zag trouwens net dat de HHH tegenwoordig 165 dollar kost! Dat is wel iets meer dan wat ik in '99 betaald heb!
    werkt tie nu?

    ik moest ook ff slikken toen ik die prijs zag, maar was het zeker waard. We waren maar met zn drieen, dus lekker rustig
    The line is a dot to you!
    pi_45125943
    Ja! Hij doet het!
    Ik ben aan het kijken of ik terug kan vinden wat ik er destijds voor heb betaald. Kom gelijk weer allemaal oude foto's tegen enzo.
    pi_45126677
    Als ik het verhaal in mn dagboek weer lees, dan zou ik zo weer gaan!
    Nouja, niet kunnen vinden wat het destijds kostte, doet er ook niet echt toe.

    Even een stukje uit mn dagboek
    quote:
    Het engste was volgens mij in eerste instantie de grot in gaan. Je moest namelijk van het daglicht naar het donker toe en dan nog even een paar trappen afdalen (in dat oncomfortabele wetsuit en die te grote kaplaarzen). Dolle pret dus!
    Maar gelukkig was ik weer zo fanatiek om als eerste de grot in te gaan en dus was ik ook de klos om als eerste de abseil van 20 meter te doen.
    In eerste instantie is het onwijs eng, want je weet niet hoe diep het gat is waarin je gaat abseilen en een echte abseil had ik natuurlijk ook nog nooit gedaan. Maar toen ik eenmaal boven het gat hing en mezelf langzaam naar beneden liet glijden/langzaam naar beneden liep, begon ik het al onwijs leuk te vinden en ik kwam dan ook heel erg vrolijk beneden.
      maandag 8 januari 2007 @ 00:02:56 #180
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_45130023
    Hmm, heb een linkje uit de OP gebruikt voor de afstanden en rijtijden.
    Het plan is om dus rond taupo/rotorua een paar dagen op dezelfde plek te blijven kamperen, en rond het queen charlotte track (al is dat misschein niet heel deuidelijk in het schema) verder dus enkele dagen rond te anau/fiordland en enkele dagen christchurch.......
    Is het echt zo vol???
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
      maandag 8 januari 2007 @ 00:08:41 #181
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_45130182
    Ja best wel. Volgens mij ben je maar op weinig plekken een volle dag en dat is best jammer. Queenstown kan je bijvoorbeeld wel een paar dagen jezelf vermaken. Auckland ook. Christchurch en Wellington heb je in een volle dag ook wel gezien maar in Wellington zou je nog een LOTR tour van een dag kunnen doen, ook erg de moeite waard. Mijn schema zag er als volgt uit:

    24-06: Auckland - Rotorua: 2 overnachtingen in Base Backpackers
    25-06: Rotorua
    26-06: Rotorua - Napier: 2 overnachtingen in Napier YHA
    27-06: Napier
    28-06: Napier - Palmerston North - Wellington: 3 overnachtingen in Wellington City YHA
    29-06: Wellington
    30-06: Wellington
    01-07: Wellington - Picton (Interislander ferry) - Christchurch: 1 overnachting in Base Backpackers
    02-07: Christchurch - Greymouth (TranzAlpine trein): 1 overnachting in Greymouth YHA
    03-07: Greymouth - Franz Josef: 2 overnachtingen in Franz Josef YHA
    04-07: Franz Josef
    05-07: Franz Josef - Wanaka: 1 overnachting in Wanaka YHA
    06-07: Wanaka - Queenstown: 3 overnachtingen in Queenstown Central YHA
    07-07: Queenstown
    08-07: Queenstown
    09-07: Queenstown - Mt Cook: 2 overnachtingen in Mt Cook YHA
    10-07: Mt Cook
    11-07: Mt Cook - Christchurch: 2 overnachtingen in Christchurch City YHA
    12-07: Christchurch
    13-07: Christchurch - Auckland - Seoul
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      maandag 8 januari 2007 @ 00:32:58 #182
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_45131010
    mijne zag er ongeveer zo uit, maar ik had het noorder-eiland al gehad tijdens mn stage:

    Auckland - New Plymouth
    1/19 New Plymouth - Wellington
    2/10 Wellington - Picton (Ferry) - Nelson
    3/10 Nelson - Abel Tasman park
    4/10 Abel Tasman
    5/10 Langs de westkust naar het zuiden
    6/10 Franz Josef Gletsjer
    7/10 Gletsjer
    8/10 Haast?
    9/10 Queenstown
    10/10 Queenstown - Te Anau
    11/10 Te Anau (Milford Sound)
    12/10Te Anau - Wanaka
    13/10 Wanak - Mt Cook?
    14/10 Mt Cook - Christchurch
    15/10 Christchurch
    16/10 Christchurch - Kaikoura
    17/10 Kaikoura
    18/10 Kaikoura - Picton
    19/10 Picton - Wellington (Ferry) - Taupo
    20/10 Taupo - Auckland
    The line is a dot to you!
      dinsdag 9 januari 2007 @ 14:02:24 #183
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_45176298
    Maar als ik onze overnachtingsplannen bekijk zitten daar best een paar keer twee nachten in.....
    Als we er iets uitgooien, wat zouden jullie dan minder de moeite waard vinden?

    Overnachtingsplannen:
    FAMILIE AUCKLAND
    PAIHIA
    AUCKLAND
    TAUPO
    TAURANGA
    TAURANGA/TURANGI
    TURANGI
    CAMPING WELLINGTON
    NELSON
    BLENHEIM OMGEVING
    BLENHEIM OMGEVING
    KAIKOURA
    ARTHURS PASS
    FRANS JOZEF
    FRANS JOZEF
    WANAKA
    CAMPING QUEENSTOWN
    QUEENSTOWN
    TE ANAU
    DUNEDIN
    Mt Cook
    Mt Cook
    TEKAPO
    CAMPING CHRISTCHURCH
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
      dinsdag 9 januari 2007 @ 14:04:48 #184
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_45176378
    ik zou Kaikoura eruit gooien, dat stuk vond ik het 'saaiste' stuk van NZ

    Tenzij je natuurlijk heel graag walvissen wil gaan bekijken, want dan zit je daar goed
    The line is a dot to you!
      dinsdag 9 januari 2007 @ 14:24:31 #185
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_45176914
    Tja, vrienden willen dat geloof ik wel.
    Maar dan krijg je dus die enorme ruk van blenheim en omstreken naar arthurs pass.....
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
    pi_45177293
    Lotje11: heb je ook Abel Tasman NP in de programma opgenomen? Dat vond ik echt heel mooi.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      dinsdag 9 januari 2007 @ 14:47:10 #187
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_45177510
    Yep, zie boven!
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
      dinsdag 9 januari 2007 @ 15:16:23 #188
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_45178334
    Mt Cook is trouwens wel leuk, maar niet super bijzonder ofzo
    Je kan een paar leuke wandelingen maken naar een paar gletjsers (bedekt met puin, dat wel) en je hebt dus uitzicht op Mt Cook
    The line is a dot to you!
    pi_45178540
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 15:16 schreef kepler het volgende:
    Mt Cook is trouwens wel leuk, maar niet super bijzonder ofzo
    Je kan een paar leuke wandelingen maken naar een paar gletjsers (bedekt met puin, dat wel) en je hebt dus uitzicht op Mt Cook
    Misschien heeft ze geluk en zijn de blue lakes ook echt blauw ipv grijs/bruin.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      dinsdag 9 januari 2007 @ 15:25:06 #190
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_45178639
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 15:22 schreef Levitation het volgende:

    [..]

    Misschien heeft ze geluk en zijn de blue lakes ook echt blauw ipv grijs/bruin.
    bij mij waren ze groen

    Ik vond het wel interessant om te zien hoever die Tasman-glacier vroeger kwam, dus gewoon nog 80 kilometer verder en 1 km dik
    (ok ik wist dat die meren gevormd zijn door gletsjers, maar toch. Erg indrukwekkend)

    Ook is de Tasman-glacier een van de snelst terugtrekkende gletsjers in de wereld begreep ik, met iets van 2-4% per jaar...
    The line is a dot to you!
      dinsdag 9 januari 2007 @ 19:02:19 #191
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_45186259
    Tauranga is ook niet echt boeiend. Veel kwekerijen e.d. Als je meer een kustgevoel wil kan je beter naar Napier gaan.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      woensdag 10 januari 2007 @ 10:17:10 #192
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_45204382
    Tja, Tauranga, dat zal best, maar onder familie bezoek kom je niet uit als het aan de andere kant van de wereld is he!
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
    pi_45204949
    Iemand van jullie ooit 't boek Kiwi's en Kilometers van Polly Evans gelezen?
    Ik had 't mee naar NZ... heb er erg om gelachen.
    quote:
    Fragment uit 't boek:
    Mijn vriendin Siân, die neuroloog is, zei opgewekt: 'Hm... Ik ben benieuwd of je zo'n motorhelm kiest die je achterhoofd tot en met je vierde nekwervel bedekt, waardoor je bij een ongeluk volledig verlamd raakt, of zo een die hoger sluit, zodat je op slag dood bent.' Mijn maag draaide om. De schrik sloeg me om het hart.

    Het was allemaal een paar maanden geleden begonnen, toen ik in een onderzoeksverslag las dat de stoere Kiwi, de traditionele Nieuw-Zeelandse man, op het punt stond zijn rubberlaarzen aan de wilgen te hangen. Hij hield het schapen scheren voor gezien en verhuisde naar de grote stad. Hij deed gel in zijn haar. Hij onthaarde zijn rug. Een nieuwe, gelikte mannelijkheid stak de kop op. Nog tien jaar en de ruige Kiwi-man zou zijn uitgestorven.
    De eerste bewoners van Nieuw-Zeeland waren manhaftig en krachtdadig: de Maori's waren onverschrokken krijgers. Daarna kwamen de Europeanen, na een zeereis van tienduizenden kilometers over een verraderlijke oceaan. Hun wachtte een hard leven.

    De Nieuw-Zeelandse mannen groeiden op om sterk te zijn, walvissen te slachten, goud te zoeken en bomen te kappen. Ze leerden rugby. Ze dronken manmoedig hun zelfgebrouwen bier. Maar toen ging er iets mis. Het klimaat veranderde en de soort moest muteren. Vanwege vulkaanuitbarstingen? Aardverschuivingen? Overkokende oersoep? Nee. Niets van dat alles. Het had meer te maken met geïmporteerde wasmachines uit Japan.
    Met de komst van vliegtuigen en huishoudelijke apparaten liet de Nieuw-Zeelandse man het hek van het weiland steeds vaker openstaan. Wat deed het er nog toe of hij een tractor kon repareren met drie stukjes ijzerdraad en een potje gedistilleerde schapenpoep, als de Kawasaki-winkel in het dorp de reserveonderdelen in voorraad had? De onvervalste Kiwi-man raakte overbodig.

    Gek genoeg leek niemand zich over zijn verdwijnen druk te maken. Voor andere bedreigde soorten wierpen zich altijd redders op. Toen de tijger dreigde op te houden met brullen, of de roodbenige kikker bijna het loodje legde, gingen natuurbeschermers tekeer als gorilla's in hun natuurlijke woongebied waarin net alle bomen zijn omgekapt. Maar toen de Kiwi-man (een bijna menselijke diersoort) op zijn pantoffels naar de hemelse brouwerij begon te schuifelen, bleef het opvallend stil. Er waren zelfs een of twee harteloze types die opgelucht herademden.

    Er zat niets anders op. Iemand moest het op zich nemen naar de andere kant van de wereld te reizen en diep het Nieuw-Zeelandse platteland in te trekken, om op schapenboerderijen en in dorpskroegen rond te snuffelen en de hamvraag te stellen: staat de Kiwi-man werkelijk op het punt zijn laatste adem uit te blazen?

    Thuis in Londen was het koud en regenachtig. In Nieuw-Zeeland was het zomer, de ideale tijd van het jaar om jacht te maken op een schuchtere soort die op uitsterven staat en zich in spectaculaire schuilplaatsen in het hooggebergte ophoudt, of in strandhutten vlak bij de beukende golven. Volgens mij was ik daarvoor de aangewezen persoon.

    Kiwi-mannen staan bekend om hun voorliefde voor machines. Het zijn kerels die op maandagochtend wegrijden in de pick-up, waarvan ze op zondagmiddag de motor tot op het laatste moertje uit elkaar hebben geschroefd. Ik had bedacht dat ik op een motorfiets (bij voorkeur in het strakste leren pak dat ik kon vinden) de meeste kans maakte om deze timide mannen uit hun jachtvelden en bij hun waterplaatsen vandaan te lokken. Als het me flink meezat, kreeg ik er misschien wel een of twee aan de praat.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      zaterdag 13 januari 2007 @ 19:12:38 #194
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_45321752
    Nou guys, morgen is het zover!

    Tot over een maandje!
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
      zaterdag 13 januari 2007 @ 19:30:14 #195
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_45322437
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 19:12 schreef lotje11 het volgende:
    Nou guys, morgen is het zover!

    Tot over een maandje!
    Veel plezier
    pi_45800258
    Nieuw Zeeland. Milford Sound. Het regende een beetje!

    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      maandag 29 januari 2007 @ 19:45:43 #197
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_45800719
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 19:32 schreef Jaguarized het volgende:
    Nieuw Zeeland. Milford Sound. Het regende een beetje!

    [[url=http://xs411.xs.to/xs411/07051/CIMG5462.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
    wauw

    Wat een kutweer Maar wel mooi, ik had bijna geen watervallen (wel sneeuw)
    The line is a dot to you!
    pi_45911793
    Erg mooi land! Woon er nu zelf al 3 jaar (verhuis binnenkort van Hamilton naar Dunedin)

    Veel plezier op je vakantie;s allemaal!
      zaterdag 3 februari 2007 @ 19:02:05 #199
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_45948503
    quote:
    Op vrijdag 2 februari 2007 11:42 schreef Basekid_NZ het volgende:
    Erg mooi land! Woon er nu zelf al 3 jaar (verhuis binnenkort van Hamilton naar Dunedin)

    Veel plezier op je vakantie;s allemaal!
    Hamilton

    Ik ben er een paar keer door heen gereden, maar het leek me echt een saai stadje. Van verschillende mensen ook gehoord dat er niks te beleven valt Klopt dat een beetje?
    The line is a dot to you!
      zaterdag 3 februari 2007 @ 19:27:47 #200
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_45949244
    quote:
    Op vrijdag 2 februari 2007 11:42 schreef Basekid_NZ het volgende:
    Erg mooi land! Woon er nu zelf al 3 jaar (verhuis binnenkort van Hamilton naar Dunedin)

    Veel plezier op je vakantie;s allemaal!
    Dunedin.... dat vond ik echt heel saai
    Enige wat grappig was, ze hebben een apple store
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      zaterdag 3 februari 2007 @ 19:29:04 #201
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_45949284
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 19:45 schreef kepler het volgende:

    [..]

    wauw

    Wat een kutweer Maar wel mooi, ik had bijna geen watervallen (wel sneeuw)
    Strak blauwe lucht
    Het was eens droog
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_45963577
    Hamilton is inderdaad niet moeders mooiste:) Dunedin daartegen is toch wel aardig vind ik!
      zondag 4 februari 2007 @ 09:05:07 #203
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_45963778
    quote:
    Op zondag 4 februari 2007 07:28 schreef Basekid_NZ het volgende:
    Hamilton is inderdaad niet moeders mooiste:) Dunedin daartegen is toch wel aardig vind ik!
    Ik vond 't een saaie winderige stad.. oke het is dan wel een studentenstad, dus ik dat opzich is het nog wel te doen
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_45963867
    Dunedin vond ik wel leuk eigenlijk. Maar het was mooi weer toen ik er was, ik had leuke mensen ontmoet, ik zat in een leuk hostel en er was een soort kermis bezig daar.
    En je kunt daar natuurlijk een geweldige Otago Peninsula Tour doen waarbij je allerlei dieren kunt gaan spotten. En dan klagen bij de tourguide dat het briefje met de beschrijving van alle dieren die je gaat zien in 8 talen voor handen is, maar dus mooi niet in het Nederlands!
      zondag 4 februari 2007 @ 16:23:37 #205
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_45974689
    Hamilton vond ik geen ruk aan, zitten alleen maar autobedrijven.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zondag 11 februari 2007 @ 11:03:11 #206
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_46196386
    Ik ben terug!!!
    Het was heeel mooi, heel leuk, en errug vermoeiend..... er komen nog wel wat verhalen/foto's, eerst de was uitzoeken en opruimen
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
    pi_46762615
    Over een week vertrek ik naar Nieuw Zeeland. Hostel voor mijn eerste paar daagjes in Auckland heb ik geboekt. Ik zit in het Base Backpackers hostel.

    Na die paar dagen in Auckland wil ik snel doorreizen naar het zuiden. Om daar ongeveer een maand rond te trekken. Ik ga in ieder geval naar Queenstown, Fox Glacier lopen en abel tasman track lopen.

    Om daarna weer terug te keren naar het noorden om daar de overige dingen te zien.
    Boodschap van algemeen nut.
      woensdag 28 februari 2007 @ 11:43:46 #208
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_46766189
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 09:11 schreef hetsjhokleek het volgende:
    Over een week vertrek ik naar Nieuw Zeeland. Hostel voor mijn eerste paar daagjes in Auckland heb ik geboekt. Ik zit in het Base Backpackers hostel.

    Na die paar dagen in Auckland wil ik snel doorreizen naar het zuiden. Om daar ongeveer een maand rond te trekken. Ik ga in ieder geval naar Queenstown, Fox Glacier lopen en abel tasman track lopen.

    Om daarna weer terug te keren naar het noorden om daar de overige dingen te zien.
    Als je van lopen houd met je ook een stuk
    Queen Charlotte track gaan doen dat ligt bij Picton, persoonlijk vond ik hem leuker dan Abel Tasman, maar dat is persoonlijke smaak
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_46770105
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 09:11 schreef hetsjhokleek het volgende:
    Over een week vertrek ik naar Nieuw Zeeland. Hostel voor mijn eerste paar daagjes in Auckland heb ik geboekt. Ik zit in het Base Backpackers hostel.

    Na die paar dagen in Auckland wil ik snel doorreizen naar het zuiden. Om daar ongeveer een maand rond te trekken. Ik ga in ieder geval naar Queenstown, Fox Glacier lopen en abel tasman track lopen.

    Om daarna weer terug te keren naar het noorden om daar de overige dingen te zien.
    Base is goed! Heb ik ook gezeten in Auckland voor 2 nachten voordat ik mijn kamer kreeg.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      woensdag 28 februari 2007 @ 15:33:33 #210
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_46774051
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 13:45 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Base is goed! Heb ik ook gezeten in Auckland voor 2 nachten voordat ik mijn kamer kreeg.

    ik vond de meeste hostels in NZ goed.. beter dan in OZ.
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      woensdag 28 februari 2007 @ 16:08:43 #211
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_46775384
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 13:45 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Base is goed! Heb ik ook gezeten in Auckland voor 2 nachten voordat ik mijn kamer kreeg.
    waar zit die ook alweer?
    The line is a dot to you!
    pi_46778036
    Fort Street, laatste zijstraat van Queen Street voor je op Customs zit. Naast een goeie kebab boer overigens.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      woensdag 28 februari 2007 @ 17:35:43 #213
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_46778604
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 17:18 schreef Jaguarized het volgende:
    Fort Street, laatste zijstraat van Queen Street voor je op Customs zit. Naast een goeie kebab boer overigens.
    volgens mij was dat vlak bij mijn kamer

    stonden ze daar altijd buiten te roken?
    The line is a dot to you!
    pi_46779643
    Ok dat klinkt goed dus
    Boodschap van algemeen nut.
    pi_46779662
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 17:35 schreef kepler het volgende:

    [..]

    volgens mij was dat vlak bij mijn kamer

    stonden ze daar altijd buiten te roken?
    Buiten ja. Maar dat kwam ook doordat er een slijterij naast zit.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_46780238
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 15:33 schreef appelsientje het volgende:

    [..]


    ik vond de meeste hostels in NZ goed.. beter dan in OZ.
    www.bbh.co.nz is een geweldige guideline. Ratings door backpacers en hele leuke hostels.

    Oveirgens vond ik de Queen Charlotte tegenvallen, maar dat kwam ook omdat het regende en het van mij iets meer basic mag op een trail.
    Mooiste was natuurlijk de Routeburn Track! Vanuit Te Anau kun je soms nog last minute een ticket voor een track regelen bij het DOC office.
    pi_46782896
    Ik krijg van dit topic zin om weer terug naar NZ te gaan... jammer dat 't zo'n end vliegen is.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_46797141
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 11:43 schreef appelsientje het volgende:

    [..]

    Als je van lopen houd met je ook een stuk
    Queen Charlotte track gaan doen dat ligt bij Picton, persoonlijk vond ik hem leuker dan Abel Tasman, maar dat is persoonlijke smaak
    Helemaal mee eens, de Queen Charlotte Track vond ik ook mooier dan de Abel Tasman wandeling. Maar dat kwam mede door de drukte bij Abel Tasman....bij de Queen Charlotte was het veel rustiger en dan is het echt genieten van de prachtige natuur. Abel Tasman is overigen ook erg mooi, dus je moet et zeker niet overslaan.
    pi_46797153
    quote:
    Op zondag 4 februari 2007 09:24 schreef Liejannuh het volgende:
    Dunedin vond ik wel leuk eigenlijk. Maar het was mooi weer toen ik er was, ik had leuke mensen ontmoet, ik zat in een leuk hostel en er was een soort kermis bezig daar.
    En je kunt daar natuurlijk een geweldige Otago Peninsula Tour doen waarbij je allerlei dieren kunt gaan spotten. En dan klagen bij de tourguide dat het briefje met de beschrijving van alle dieren die je gaat zien in 8 talen voor handen is, maar dus mooi niet in het Nederlands!
    De Otago Peninsula, dat is toch waar de albatrossen en de yellow-eyed pinguins zitten? Vond ik één van de mooiere trips die ik in NZ heb gedaan. Maar goed, dat zeg ik bij veel dingen die ik daar heb gedaan
      donderdag 1 maart 2007 @ 08:12:50 #220
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_46797349
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 18:32 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    www.bbh.co.nz is een geweldige guideline. Ratings door backpacers en hele leuke hostels.

    Oveirgens vond ik de Queen Charlotte tegenvallen, maar dat kwam ook omdat het regende en het van mij iets meer basic mag op een trail.
    Mooiste was natuurlijk de Routeburn Track! Vanuit Te Anau kun je soms nog last minute een ticket voor een track regelen bij het DOC office.
    Ik had 1e en 3e dag stralend weer en kwam een paar gezellige dames tegen...

    en zie eens hoe mooi






    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      donderdag 1 maart 2007 @ 08:14:22 #221
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_46797363
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 07:37 schreef leonneke het volgende:

    [..]

    Helemaal mee eens, de Queen Charlotte Track vond ik ook mooier dan de Abel Tasman wandeling. Maar dat kwam mede door de drukte bij Abel Tasman....bij de Queen Charlotte was het veel rustiger en dan is het echt genieten van de prachtige natuur. Abel Tasman is overigen ook erg mooi, dus je moet et zeker niet overslaan.
    zekers... je kan mooi langs het strand lopen... maar het is daar zo druk.
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_46798283
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 08:14 schreef appelsientje het volgende:

    [..]

    zekers... je kan mooi langs het strand lopen... maar het is daar zo druk.
    Vreemd, ik heb geen drukte gehad, ik was er in februari (2004, helaas, was het maar weer zo'n feest), misschien een betere tijd om te gaan?
    Het strand was er iig erg verlaten, heerlijk nog even de zee in gedoken. En dan weer verder, ik ben denk ik 2 of 3 man tegen gekomen.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      donderdag 1 maart 2007 @ 09:39:40 #223
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_46798525
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 09:24 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Vreemd, ik heb geen drukte gehad, ik was er in februari (2004, helaas, was het maar weer zo'n feest), misschien een betere tijd om te gaan?
    Het strand was er iig erg verlaten, heerlijk nog even de zee in gedoken. En dan weer verder, ik ben denk ik 2 of 3 man tegen gekomen.
    Ik was er in maart (ook hoog seizoen) en het is niet zo extreem dat je over de hoofden kan lopen.
    Maar echt rustig was het niet te noemen.
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_46798674
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 09:39 schreef appelsientje het volgende:

    [..]

    Ik was er in maart (ook hoog seizoen) en het is niet zo extreem dat je over de hoofden kan lopen.
    Maar echt rustig was het niet te noemen.
    Je kon er figuurlijk een kanon afschieten, ik vond die track dan ook erg mooi. Zonnetje scheen, 25 graden, briljant! Als ik naar de foto's kijk wil ik eigenlijk weer terug, maar ja, prioriteiten eerst

    Ik moet wel zeggen dat ik enorme mazzel heb gehad, het slechte weer verdween overal waar ik was, echt heel grappig. Tongarino Crossing kon bv 2 weken lang niet gelopen worden door de omstandigheden, de dag nadat ik er aan kwam kon het voor het eerst weer. Wellington had net een waterprobleempje gehad, bij ons droog, 30 graden. Absurd. Ik kwam mensen tegen die echt bijna geen track hebben kunnen lopen, of waar Mount Cook "gesloten " was omdat ook daar de weeromstandigheden slecht waren. Ik zal het wel verdiend hebben
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_46798688
    Ik heb maar 1 dag van de Queen Charlotte gelopen en dat was zo'n 8 jaar geleden ergens in april en het was dus nogal glibberig. Op de Abel Tasman viel het destijds heel erg mee met de drukte, er was ook geen restrictie qua hoeveelheid personen die op de track mochten. Die was er toen al wel voor de Routeburn en de Milford track.

    De Routeburn heb ik destijds een week van tevoren geregeld en die was zo onwijs mooi! Ik heb echt 3 dagen met mijn mond open open gelopen, zo mooi was het!
      donderdag 1 maart 2007 @ 10:27:21 #226
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_46799438
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 09:46 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Je kon er figuurlijk een kanon afschieten, ik vond die track dan ook erg mooi. Zonnetje scheen, 25 graden, briljant! Als ik naar de foto's kijk wil ik eigenlijk weer terug, maar ja, prioriteiten eerst

    Ik moet wel zeggen dat ik enorme mazzel heb gehad, het slechte weer verdween overal waar ik was, echt heel grappig. Tongarino Crossing kon bv 2 weken lang niet gelopen worden door de omstandigheden, de dag nadat ik er aan kwam kon het voor het eerst weer. Wellington had net een waterprobleempje gehad, bij ons droog, 30 graden. Absurd. Ik kwam mensen tegen die echt bijna geen track hebben kunnen lopen, of waar Mount Cook "gesloten " was omdat ook daar de weeromstandigheden slecht waren. Ik zal het wel verdiend hebben
    Ja het weer zit niet altijd mee in NZ
    Tongarino crossing was een drama.. 3 dagen gewacht.. daarna maar weer verder gegaan weer was gewoon te slecht! Maar Milford sound had ik echt prefect weer terwijl het daar normaal altijd regent.

    En idd als ik weer naar de foto's kijk...*zucht*
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_46799592
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 10:27 schreef appelsientje het volgende:

    [..]

    Ja het weer zit niet altijd mee in NZ
    Tongarino crossing was een drama.. 3 dagen gewacht.. daarna maar weer verder gegaan weer was gewoon te slecht! Maar Milford sound had ik echt prefect weer terwijl het daar normaal altijd regent.

    En idd als ik weer naar de foto's kijk...*zucht*
    Bij Milford sound ben ik niet gaan lopen, ik heb er gedoken. Klein bootje en varen maar. Ipv die grote boot met massa toerisme er op. Wist je als je bij de reling achterover gaat hangen, kijken naar de lucht dat je dan net een landschap ziet als je langs die sounds vaart? Echt heel apart.

    En onder water is het daar ook erg mooi, vond ik iig. Ok, niet te vergelijken met de rode zee, maar goed, het was "anders" mooi. En nog met een zeehond naar boven gegaan ook, die zal wel nieuwsgierig zijn geweest. Ik let op mijn diepte en kijk weer even op, kijk recht in de snuit van dat beest. Humor! EN op 5 meter bleef ie even bij me, echt te gek. Ik heb wel eens met dolfijnen gedoken, maar zeehonden blijven erg grappig.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      donderdag 1 maart 2007 @ 12:16:37 #228
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_46802378
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 19:50 schreef Levitation het volgende:
    Ik krijg van dit topic zin om weer terug naar NZ te gaan... jammer dat 't zo'n end vliegen is.
    Boeien. Het is eens wat anders dan twee weken Center Parcs.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      donderdag 1 maart 2007 @ 13:01:14 #229
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_46803860
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 09:46 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Je kon er figuurlijk een kanon afschieten, ik vond die track dan ook erg mooi. Zonnetje scheen, 25 graden, briljant! Als ik naar de foto's kijk wil ik eigenlijk weer terug, maar ja, prioriteiten eerst

    Ik moet wel zeggen dat ik enorme mazzel heb gehad, het slechte weer verdween overal waar ik was, echt heel grappig. Tongarino Crossing kon bv 2 weken lang niet gelopen worden door de omstandigheden, de dag nadat ik er aan kwam kon het voor het eerst weer. Wellington had net een waterprobleempje gehad, bij ons droog, 30 graden. Absurd. Ik kwam mensen tegen die echt bijna geen track hebben kunnen lopen, of waar Mount Cook "gesloten " was omdat ook daar de weeromstandigheden slecht waren. Ik zal het wel verdiend hebben
    ik had precies hetzelfde

    ik was er in oktober, en heb tijdens mijn rondreis maar 2 dagen regen gehad. Zelfs de westkust was droog

    Het Abel Tasman park was bij mij ook superrustig, echt maar 2 mensen gezien. En die liepen ook nog eens de andere kant op
    The line is a dot to you!
    pi_46803926
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 13:01 schreef kepler het volgende:

    [..]

    ik had precies hetzelfde

    ik was er in oktober, en heb tijdens mijn rondreis maar 2 dagen regen gehad. Zelfs de westkust was droog

    Het Abel Tasman park was bij mij ook superrustig, echt maar 2 mensen gezien. En die liepen ook nog eens de andere kant op
    Ik zou er zo weer voor tekenen.
    Ik heb 1 dagje regen gehad, in Nelson, de dag voordat Abel Tasman aan de beurt was. Ik ben lekker in de muziekwinkeltjes gedoken, ik heb me een hele dag vermaakt daar
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      donderdag 1 maart 2007 @ 13:05:25 #231
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_46804003
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 13:03 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Ik zou er zo weer voor tekenen.
    Ik heb 1 dagje regen gehad, in Nelson, de dag voordat Abel Tasman aan de beurt was. Ik ben lekker in de muziekwinkeltjes gedoken, ik heb me een hele dag vermaakt daar
    ik had de hele dag regen toen ik ging ijsklimmen op de gletsjer Dat was wel minder. Verder heb ik sneeuw gehad in Milford Sound, storm bij Mt Cook en 25+ graden bij Christchurch. En dat allemaal binnen drie weken
    The line is a dot to you!
      donderdag 1 maart 2007 @ 13:15:56 #232
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_46804393
    Wees blij dat je nog kon ijsklimmen. Bij mij waren alle rondvluchten gecancelled en was helihiken ook al niet mogelijk.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_46804550
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 13:15 schreef Jaguarized het volgende:
    Wees blij dat je nog kon ijsklimmen. Bij mij waren alle rondvluchten gecancelled en was helihiken ook al niet mogelijk.
    Mja, dat hoorde ik van een groep die daar net wegging toen ik aan kwam. Zij hebben daar niets kunnen doen. En ik ben gaan helihiken
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      donderdag 1 maart 2007 @ 13:20:51 #234
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_46804582
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 13:15 schreef Jaguarized het volgende:
    Wees blij dat je nog kon ijsklimmen. Bij mij waren alle rondvluchten gecancelled en was helihiken ook al niet mogelijk.
    bij mij ook hoor

    alleen ijsklimmen ging nog door
    The line is a dot to you!
    pi_46809616
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 12:16 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Boeien. Het is eens wat anders dan twee weken Center Parcs.
    Ik ga 3,5 week naar China dit jaar... ook goed?
    Is wel maar half zo ver vliegen.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      donderdag 1 maart 2007 @ 16:35:37 #236
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_46811780
    ik ga een weekende Center Parcs doen dit jaar

    mijn geld heb ik vorig jaar in NZ opgemaakt
    The line is a dot to you!
    pi_46986149
    Morgen om een uur of half 7 naar Schiphol. Donderdag avond rond 23:30 Nederlandse tijd zit ik in Auckland
    Boodschap van algemeen nut.
      dinsdag 6 maart 2007 @ 19:33:57 #238
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_46986484
    Ah je hebt de Singapore Airlines vluchten waarbij je 1 dag later aankomt in plaats van 2.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_46986634
    Ja ik moet 11 uur wachten in Singapore, ga ik denk ik even de stad in. Ik kom om vrijdag om (11:30) lokale tijd in Auckland aan.
    Boodschap van algemeen nut.
      dinsdag 6 maart 2007 @ 19:40:06 #240
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_46986748
    Wat is het nou, 11.30 of 23.30? Dan kom je dus wel 2 dagen later aan.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_46989842
    23:30 Nederlandse tijd

    11:30 Nieuw Zeelandse tijd
    Boodschap van algemeen nut.
      dinsdag 6 maart 2007 @ 20:46:47 #242
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_46990020
    Ah, duidelijk. Goede vlucht dan maar.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      dinsdag 6 maart 2007 @ 20:48:37 #243
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_46990098
    Ik moet zeggen dat ik de foto's lang niet zo indrukwekkend vind als mijn eigen foto's van West Australie..

    http://joostw.endoria.net/Australie

    Veel grauwe luchten. En bergen hebben ze in Oostenrijk ook.
      dinsdag 6 maart 2007 @ 21:05:42 #244
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_46990800
    Eigen foto's zijn altijd beter he.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      dinsdag 6 maart 2007 @ 23:14:29 #245
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_46997004
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 20:48 schreef Oksel het volgende:
    Ik moet zeggen dat ik de foto's lang niet zo indrukwekkend vind als mijn eigen foto's van West Australie..

    http://joostw.endoria.net/Australie

    Veel grauwe luchten. En bergen hebben ze in Oostenrijk ook.
    dan zit je in het verkeerde topic
    The line is a dot to you!
      dinsdag 6 maart 2007 @ 23:23:35 #246
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_46997481
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 20:48 schreef Oksel het volgende:
    Ik moet zeggen dat ik de foto's lang niet zo indrukwekkend vind als mijn eigen foto's van West Australie..

    http://joostw.endoria.net/Australie

    Veel grauwe luchten. En bergen hebben ze in Oostenrijk ook.
    Ik kan het nog erger vertellen.
    Ooit ging ik foto's kijken bij een oud collega die op vakantie was geweest naar Noorwegen en die had dus exact dezelfde foto van een fjord in haar album als ik! Alleen die van mij was genomen in de Milford Sound!
    Nouja, in Nieuw Zeeland hebben ze meer schapen dan in Noorwegen. En ze hebben er net zoals in Patagonie gletsjers en de bergen heten niet voor niets Southern Alps en dat thermische gedoe met die rotte eieren heb je ook vast ergens anders. Maar het is er zo leuk! En je hebt er alles bij elkaar!
      woensdag 7 maart 2007 @ 07:59:23 #247
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_47004701
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 20:48 schreef Oksel het volgende:
    Ik moet zeggen dat ik de foto's lang niet zo indrukwekkend vind als mijn eigen foto's van West Australie..

    http://joostw.endoria.net/Australie

    Veel grauwe luchten. En bergen hebben ze in Oostenrijk ook.
    Grauwe lucht? Heb je wel mijn foto's gezien??
    En tja het is bekend dat NZ qua weer slechter is dan OZ
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_47008844
    Grauwe luchten








    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      woensdag 7 maart 2007 @ 11:40:37 #249
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_47009744
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 11:11 schreef Pheno het volgende:
    Grauwe luchten


    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]

    [afbeelding]
    wat een belachelijk mooi land is het toch
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_47045838
    Even zwaaien vanuit Singapore . Over drie uurtjes het vliegtuig in naar Nieuw Zeeland.

    Mooie foto's Pheno, zo hoop ik er ook veel te kunnen maken.
    Boodschap van algemeen nut.
    pi_47046061
    Standaard analoge Pentax , jammer genoeg heb ik pas een half jaar na die reis mijn dslr gekocht. Ik moet maar een keer terug, wat een straf
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      zaterdag 10 maart 2007 @ 11:23:34 #252
    86033 DigiPire
    Zo kan-ie wel weer!
    pi_47119336


    LotR-filmsite: Ithilien / Olephant scene (The Two Towers / Extended Edition, disc 1, 99'02")
    The worst day diving is better than the best day working
    pi_47125421
    quote:
    Op zaterdag 10 maart 2007 11:23 schreef DigiPire het volgende:
    [afbeelding]

    LotR-filmsite: Ithilien / Olephant scene (The Two Towers / Extended Edition, disc 1, 99'02")
    Yep, alleen die landrovers stonden er zeker niet
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_47179954
    Tvp'tje, in 2003-2004 6 maanden zelf ook in in NZ vertoefd met een kameraad van me.
    Bij het zien van foto's zou ik zo weer terug willen... zucht..
      maandag 19 maart 2007 @ 22:18:54 #255
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_47454208
    http://frontpage.fok.nl/video/10772



    wel slecht filmpje... Uitspraak van Ruapehu is verkeerd, en het was niet Mt Doom. Dat was die vulkaan ernaast
    The line is a dot to you!
    pi_47630832
    Van de week een deel van de Queens Charlotte track gelopen. Was idd zeer de moeite waard maar heb er nog spierpijn van. Maar was supermooi. Ik zit nu in Nelson en ga morgen richting Abel Tasman.

    Ik ben ook nog van plan om naar de Nelson lakes te gaan is dat iets.

    En nog even iets over het weer ik heb nu al een week lang droog weer tussen de 20 en de 25 graden echt supergoed dus.
    Boodschap van algemeen nut.
      zondag 25 maart 2007 @ 20:58:45 #257
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_47651259
    Hier even een zeer interessante update: ik mis mijn 'leven' in Nieuw-Zeeland nog steeds niet De komende 18 jaar hoef ik er niet meer naar toe

    Ik ben trouwens niet verbitterd, want een bevriend stelletje van ons wil er een bedrijf opzetten en ik heb hierop natuurlijk leuk gereageerd
    pi_49186708
    Heeft iemand misschien tips voor wat betreft (betaalbare) B&B's in Nieuw Zeeland? Ik heb er tot dusver eentje in Christchurch die wel goed lijkt (http://www.windsorhotel.co.nz/) maar in andere steden zou ook wel leuk zijn
      woensdag 9 mei 2007 @ 17:03:03 #259
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_49191079
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 15:20 schreef ploppie het volgende:
    Heeft iemand misschien tips voor wat betreft (betaalbare) B&B's in Nieuw Zeeland? Ik heb er tot dusver eentje in Christchurch die wel goed lijkt (http://www.windsorhotel.co.nz/) maar in andere steden zou ook wel leuk zijn
    De AA (nieuw zeelandse ANWB) heeft boekjes met B&B's/hotels/campings. Daar staat ook de prijs bij. De boekjes zijn gratis en liggen (oa) op het vliegveld van Christchurch. Ik had zelf vooraf niet zoveel geregeld, alleen bij aankomst, op Mount Cook en in Te Anau... de rest heb ik met die boekjes gedaan, werkte prima!
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_49229705
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 17:03 schreef Levitation het volgende:
    De AA (nieuw zeelandse ANWB) heeft boekjes met B&B's/hotels/campings. Daar staat ook de prijs bij. De boekjes zijn gratis en liggen (oa) op het vliegveld van Christchurch. Ik had zelf vooraf niet zoveel geregeld, alleen bij aankomst, op Mount Cook en in Te Anau... de rest heb ik met die boekjes gedaan, werkte prima!
    Ter plekke pas geboekt?? Buiten NZ moet je bij de gemiddelde B&B vaak weken of maanden tevoren boeken. Dat is mijn ervaring met Maastricht, Barcelona en Canada. Is het in NZ zo gemakkelijk?
      zaterdag 12 mei 2007 @ 11:34:57 #261
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_49295635
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 15:57 schreef ploppie het volgende:

    [..]

    Ter plekke pas geboekt?? Buiten NZ moet je bij de gemiddelde B&B vaak weken of maanden tevoren boeken. Dat is mijn ervaring met Maastricht, Barcelona en Canada. Is het in NZ zo gemakkelijk?
    We hebben voornamelijk in hotelletjes geslapen, die kun je (in oktober ) vaak gewoon binnenlopen, hebben wel plek...
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      vrijdag 18 mei 2007 @ 22:29:34 #262
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_49526170
    TVP.

    Door Jaguarized hier naar toe gestuurd.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_49526414
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 22:29 schreef APK het volgende:
    TVP.

    Door Jaguarized hier naar toe gestuurd.
    Verstandig, hier zitten de diehards
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      vrijdag 18 mei 2007 @ 22:55:00 #264
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_49527098
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 22:36 schreef Pheno het volgende:

    Verstandig, hier zitten de diehards
    Ik zit nu in het Hong Kong, Australie en NZ topic.

    Kan ik mijn Nokia opladen in auckland?
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      vrijdag 18 mei 2007 @ 22:57:16 #265
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_49527171
    Ja 11 dagen is best vol te houden alhoewel je de stad zelf na een dag of 3 wel gezien hebt. Als je ook nog eens van leuke vlotte auto's houdt, dan zit je best goed. Als het weer het toe laat kan je aan dagtripjes naar Rangitoto Island en Devonport denken. Dat laatste kan je leuk fietsen. Verder is de kustroute richting Mission Bay een aanrader. Op een gegeven moment heb je een zijweg naar een of ander monument waar ik de naam van kwijt ben. Daar heb je een mooi uitzicht over de baai, net als vanaf Devonport. Daar zie je dan de hele skyline.

    Bovenin de Skytower kan je heerlijk eten. Een all-you-can-eet buffet kost iets van 55 dollar = 27,5 euro. Dan zit je dus in 1 van de duurdere restaurants en op 192 meter.

    's Avonds is het goed uitgaan in de Viaduct Harbour, een uitgaansgebied in de jachthaven in het centrum.

    Als je 2 dagen over hebt, doe een rondje Coromandel, 's ochtends vroeg weg, blijf ergens slapen onderweg en ga de volgende dag weer terug.

    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      vrijdag 18 mei 2007 @ 22:57:52 #266
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_49527201
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 22:55 schreef APK het volgende:

    [..]

    Ik zit nu in het Hong Kong, Australie en NZ topic.

    Kan ik mijn Nokia opladen in auckland?
    Ja als je een converter hebt. Het is dezelfde als die in Oz gebruikt wordt. In NZ kosten ze bij bv "The Warehouse" (soort van Action maar dan groter) iets van 12 dollar ofzo maar er zit een dollar-winkel in Queen Street waar je maar 3 dollar betaalt. Zelfde principe.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      vrijdag 18 mei 2007 @ 23:14:58 #267
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_49527868
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 22:57 schreef Jaguarized het volgende:

    Ja als je een converter hebt. Het is dezelfde als die in Oz gebruikt wordt.
    Mijn reisgenote heeft een converter.
    Maar In Thailand schijn je ook zo'n ding nodig te hebben en daar kun je het gewoon -met een beetje friemelen- in het stopcontact steken.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      vrijdag 18 mei 2007 @ 23:44:24 #268
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_49529105
    Ik ben dus één van de mensen die Auckland echt vreslijk saai vindt Met een dag of twee heb je meer dan genoeg aan deze 'stad'. Tsja, er valt nou eenmaal weinig te beleven.

    Maar met de tips van Jaguarized moet het toch wel te doen zijn
    pi_49529185
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 23:44 schreef poohy het volgende:
    Ik ben dus één van de mensen die Auckland echt vreslijk saai vindt Met een dag of twee heb je meer dan genoeg aan deze 'stad'. Tsja, er valt nou eenmaal weinig te beleven.

    Maar met de tips van Jaguarized moet het toch wel te doen zijn
    Ik vond Wellington en vooral Christchurc een stuk leuker. Boekwinkeltjes binnen lopen en uren zoet zijn
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      vrijdag 18 mei 2007 @ 23:47:09 #270
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_49529212
    Dat vond ik nou net van Wellington, na 2 dagen had ik het wel gezien. Christchurch had gewoon een megavet plein en vette architectuur.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_49529252
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 23:47 schreef Jaguarized het volgende:
    Dat vond ik nou net van Wellington, na 2 dagen had ik het wel gezien.
    Alleen al in Te Papa kun je 2 dagen rondlopen
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      vrijdag 18 mei 2007 @ 23:49:15 #272
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_49529304
    Dat klinkt goed!
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      vrijdag 18 mei 2007 @ 23:51:20 #273
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_49529388
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 23:48 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Alleen al in Te Papa kun je 2 dagen rondlopen
    Oh dat had ik na een paar uur wel gezien.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_49529606
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 23:51 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Oh dat had ik na een paar uur wel gezien.
    Gelukkig verschillen smaken
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      vrijdag 18 mei 2007 @ 23:58:20 #275
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_49529643
    Ik kreeg toen een kaartje voor die LOTR tentoontstelling. Verder even vlotjes doorheen gelopen. Ik vond de kabelbaan in Wellington vetter.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_49529674
    heb je de lotr tour in queenstown gedaan? ik vond de natuur prachtig, een echte aanrader!
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      zaterdag 19 mei 2007 @ 00:01:36 #277
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_49529754
    Te Papa is zo ontzettend tof!
    Ik word nog steeds blij als ik aan de Golden Days tentoonstelling denk!
      zaterdag 19 mei 2007 @ 00:01:51 #278
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_49529763
    Nee ik heb hem niet in Queenstown gedaan wegens tijdgebrek, wel in Wellington. Dat was gewoon een dagtour. In Queenstown vertelden ze wel wat over LOTR locaties tijdens de rit in de shotover jet.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zaterdag 19 mei 2007 @ 00:08:57 #279
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_49530006
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 23:47 schreef Jaguarized het volgende:
    Dat vond ik nou net van Wellington, na 2 dagen had ik het wel gezien. Christchurch had gewoon een megavet plein en vette architectuur.
    Heb je helemaal gelijk in
    Ik vind sowieso de kleine plaatjesjes in Nieuw-Zeeland het leuks en niet de 'steden'
      zaterdag 19 mei 2007 @ 00:15:50 #280
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_49530205
    Ik vond Wanaka best vet, afgezien van het feit dat er dus gewoon helemaal niks te doen is. Het meer, de bergen, de sneeuw, de rust. Top!
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zaterdag 19 mei 2007 @ 00:19:49 #281
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_49530302
    Auckland is kut dus?

    Ik heb een dag of twee om een beetje te toeren, maar blijf liever gewoon in de stad.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      zaterdag 19 mei 2007 @ 01:53:23 #282
    11577 lizardtattoo
    consecotaleofoob
    pi_49532342
    Boekwinkeltjes heb je ook in Auckland hoor, Devonport is boekenparadijs (ook veel antiekwinkeltjes) en ook op K'Road heb je er een paar.
    Ik vind Auckland helemaal niet saai of kut, maar ik ben er dan ook nauwelijks vandaan geweest. Mijn onregelmatige trips zijn zakenreizen en ik zit dan ook gewoon van 9 tot 5 op kantoor, dus veel tijd om iets te ondernemen is er niet. In de weekends tot nu toe ofwel zelf op stap, van museum tot Rangitoto en van Sky Tower tot boottocht, ofwel met collega's naar omliggende gebieden als de Coromandel, de Waitakeres/KareKare Beach. Wel de laatste keer Tongariro Crossing gedaan in mijn eentje, er viel toevallig een lang weekend in mijn verblijf waardoor ik wat verder weg kon.

    Tochtjes naar Wellington of het Zuider Eiland duren gewoon te lang, dus ik weet gelukkig ook niet wat ik mis.
    Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
    Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
      zaterdag 19 mei 2007 @ 02:10:44 #283
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_49532630
    Misschien kunnen mensen die er ook zijn geweest posten wat ze zoal in Auckland gedaan hebben en wat juist niet.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zaterdag 19 mei 2007 @ 09:47:06 #284
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_49534672
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 02:10 schreef Jaguarized het volgende:
    Misschien kunnen mensen die er ook zijn geweest posten wat ze zoal in Auckland gedaan hebben en wat juist niet.
    Euh .... niks
    Toen ik aankwam in NZ ben ik krap 10 uur in Auckland geweest (alleen slapen) en de volgende dag meteen op pad. En toen ik terug kwam ben ik er 1 dag gebleven, maar in verhouding met Wellington vond ik auckland niks uitstralen. Maar dat kan natuurlijk ook persoonlijke smaak zijn en omdat ik echt moe was na 1 maand achter elkaar te reizen.
    Maar het kwam allemaal zo grauw en grijs over.
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      zaterdag 19 mei 2007 @ 10:48:21 #285
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_49535381
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 02:10 schreef Jaguarized het volgende:
    Misschien kunnen mensen die er ook zijn geweest posten wat ze zoal in Auckland gedaan hebben en wat juist niet.
    - Queen Street (winkelstraat)
    - Sky Tower
    - Bioscoop complex (leuke herinneringen aan )
    - De rondtour met de bus gedaan voor toeristen
    - Mt Eden
    - Langs de haven gelopen

    Dus dit zijn de dingen die ik in Auckland zelf heb gedaan, dus Devonport, Waiheke etc. niet meegerekend.

    Op een gegeven moment woonden we in één van de buitenwijken en gingen we soms in het weekend naar het centrum. Maar we wisten bij god niet wat we daar meer konden zien of doen...
    Het voelt voor mij ook meer als een zakencentrum.

    Maar goed wie weet als in het centrum woont of langer verblijft, dat je meer de leuke onbekende plekjes gaat ontdekken en het allemaal meer gaat waarderen
      zaterdag 19 mei 2007 @ 11:25:26 #286
    11577 lizardtattoo
    consecotaleofoob
    pi_49536095
    De markt op Aotea Square, Victoria Market (als je van troepjes houdt), de Lion Beer Experience (wel redelijk standaard toeristisch), shoppen in Ponsonby en Parnell, Kelly Tarlton's, MOTAT, Zoo, markt in Takapuna of gewoon winkelen/terrasje pakken, via het strand van Milford naar Takapuna lopen (wel even kijken wanneer het vloed wordt ), markt van Otara...
    Je kan over de leuningen van de Harbour Bridge lopen met een gids, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik het tamelijk duur vond. Nog op het verlanglijstje staan een vulkaanbezichtigingstoer, Waiheke eiland en een boottocht om dolfijnen te zien.
    Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
    Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
      zaterdag 19 mei 2007 @ 13:10:29 #287
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_49538607
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 09:47 schreef appelsientje het volgende:

    [..]

    Euh .... niks
    Toen ik aankwam in NZ ben ik krap 10 uur in Auckland geweest (alleen slapen) en de volgende dag meteen op pad. En toen ik terug kwam ben ik er 1 dag gebleven, maar in verhouding met Wellington vond ik auckland niks uitstralen. Maar dat kan natuurlijk ook persoonlijke smaak zijn en omdat ik echt moe was na 1 maand achter elkaar te reizen.
    Maar het kwam allemaal zo grauw en grijs over.
    Mjah maar 1 dag is nou ook niet echt veel tijd om veel te zien.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zaterdag 19 mei 2007 @ 13:11:42 #288
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_49538639
    @lizardtattoo: vulkaanbezichtigingstoer? Rangitoto Island of die "krater" bij Mount Eden?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zaterdag 19 mei 2007 @ 13:53:05 #289
    11577 lizardtattoo
    consecotaleofoob
    pi_49539853
    Nee, het was een tour met een gids. Je bezocht allerlei verschillende vulkanen en je kreeg ook uitleg over de verschillende soorten lava enzo. Klonk heel interessant, alleen nog geen tijd gehad. Even zoeken of ik nog een linkje kan vinden.

    Al wel vast linkje over Bridge Climb: http://www.nz.com/new-zea(...)nd-bridge-climb.aspx


    [ edit] http://www.geotours.co.nz/discovery-1.html [ / edit]
    Dit is een van de tours, ze hebben er meer.

    [ Bericht 18% gewijzigd door lizardtattoo op 19-05-2007 14:10:14 ]
    Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
    Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
    pi_50125960
    Over een maandje in mijn stage in Auckland voorbij, en nu ga ik binnekort 3,5 weken rondtrekken. Mijn vraag is, is het verstandig om de laptop mee te nemen. Ik huur een auto. en kan zo makkelijk foto's bewerken en opsturen, bellen via voip naar het thuisfront, en eventueel nog aanpassingen aan mijn stageverslag doen als ik in tijdnood zit. Echter ik twijfel wel omdat een gestolen laptop geen fijne reiservaring is. Kan ik mijn laptop beter hier laten of toch meenemen? Hebben de meeste hostels kluisjes? Oftewel hoe diefstalgevoelig is rondtrekken in NZ?
    "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
      dinsdag 5 juni 2007 @ 13:54:02 #291
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_50126155
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 13:48 schreef arrebar het volgende:
    Over een maandje in mijn stage in Auckland voorbij, en nu ga ik binnekort 3,5 weken rondtrekken. Mijn vraag is, is het verstandig om de laptop mee te nemen. Ik huur een auto. en kan zo makkelijk foto's bewerken en opsturen, bellen via voip naar het thuisfront, en eventueel nog aanpassingen aan mijn stageverslag doen als ik in tijdnood zit. Echter ik twijfel wel omdat een gestolen laptop geen fijne reiservaring is. Kan ik mijn laptop beter hier laten of toch meenemen? Hebben de meeste hostels kluisjes? Oftewel hoe diefstalgevoelig is rondtrekken in NZ?
    Ik heb hem toen niet meegenomen omdat ik vooral in hostels verbleef en geen zin had om steeds een kluisje te huren of dat ding in mn auto te laten liggen. Internetten kun je overal in NZ wel, ook zonder laptop. Dus daarvoor hoef je het niet perse te doen

    Niet elk hostel heeft kluisjes en in hostels is er weinig sociale controle (iedereen kan zomaar in en uit lopen). Als je je laptop niet perse nodig hebt zou ik hem ook niet meenemen
    The line is a dot to you!
      dinsdag 5 juni 2007 @ 14:00:27 #292
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_50126361
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 02:10 schreef Jaguarized het volgende:
    Misschien kunnen mensen die er ook zijn geweest posten wat ze zoal in Auckland gedaan hebben en wat juist niet.
    Auckland:

    - Veel stappen in Viaduct Harbour
    - Rangitoto
    - Waiheke Island
    - Dolfijnentocht (kan vele malen goedkoper in de Bay of Islands trouwens)
    - Oorlogs-museum (was vlakbij mn kamer)
    - Bioscoop
    - Mission-bay
    - Sky-tower
    - Relaxen in de verschillende parkjes
    - Rondlopen op Queen Street (aantal leuke winkels)
    - Toneelstuk van Shakespeare geweest (gratis, ik was stoelaanwijzer )

    Weekendtrips vanuit Auckland:

    - Coromandrel
    - Bay of Islands
    - Waitekere (veel leuke strandjes)
    - Waitomo caves (is in 1 dag te doen)
    - Mnt Ruapehu (zou ik drie dagen voor nemen, en dan 1 dag langs dat gebied met de thermische activiteit, ben de naam ff kwijt )
    The line is a dot to you!
      dinsdag 5 juni 2007 @ 14:05:49 #293
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_50126522
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 13:48 schreef arrebar het volgende:
    Over een maandje in mijn stage in Auckland voorbij, en nu ga ik binnekort 3,5 weken rondtrekken. Mijn vraag is, is het verstandig om de laptop mee te nemen. Ik huur een auto. en kan zo makkelijk foto's bewerken en opsturen, bellen via voip naar het thuisfront, en eventueel nog aanpassingen aan mijn stageverslag doen als ik in tijdnood zit. Echter ik twijfel wel omdat een gestolen laptop geen fijne reiservaring is. Kan ik mijn laptop beter hier laten of toch meenemen? Hebben de meeste hostels kluisjes? Oftewel hoe diefstalgevoelig is rondtrekken in NZ?
    Wij hadden wel een laptop mee, we verbleven voornamelijk in hotels/motels. Heb me geen enkel moment druk gemaakt/hoeven maken om die laptop. Maar zoals Kepler al zegt, je kunt eigenlijk overal internetten, dus noodzakelijk is het niet. Wij hadden 'm vooral mee om de geheugenkaartjes van de camera's en de hardeschijf vd videocamera te kunnen legen. Veel plezier alvast!
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      dinsdag 5 juni 2007 @ 14:07:13 #294
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_50126555
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 14:00 schreef kepler het volgende:


    - Mnt Ruapehu (zou ik drie dagen voor nemen, en dan 1 dag langs dat gebied met de thermische activiteit, ben de naam ff kwijt )
    Rotorua en omgeving? Dat vond ik echt super!
    Oja en Taupo...
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_50149073
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 14:00 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Auckland:

    --Lijstje
    +Rugbymatch in Eden Park
    +Devonport
    +Mount eden/One tree hill bekilmmen
    "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
      woensdag 6 juni 2007 @ 00:21:34 #296
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_50149340
    Laptop had ik ook gewoon mee gedurende de rondtrip van 3 week, is nooit gejat. Meestal liet ik hem gewoon in het hostel. De meeste hostels hadden wel iets waar de laptop in kon of anders was het gewoon op hoop van zegen.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      woensdag 6 juni 2007 @ 00:57:22 #297
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_50150201
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 14:07 schreef Levitation het volgende:

    [..]

    Rotorua en omgeving? Dat vond ik echt super!
    Oja en Taupo...
    [afbeelding]
    ja, Rotorua bedoel ik

    die geysers heb ik niet gezien, moest je nog eens 20 dollar meer voor betalen
    The line is a dot to you!
      woensdag 6 juni 2007 @ 01:20:08 #298
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_50150556
    Die geisers wilde ik ook naar toe. Bleek dat op zondag er geen bussen reden.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      woensdag 6 juni 2007 @ 08:27:20 #299
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_50152492
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 01:20 schreef Jaguarized het volgende:
    Die geisers wilde ik ook naar toe. Bleek dat op zondag er geen bussen reden.
    Ach hij was wel grappig

    Weet je het verhaal er achter?? hoe die werkt?
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_50152746
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 08:27 schreef appelsientje het volgende:

    [..]

    Ach hij was wel grappig

    Weet je het verhaal er achter?? hoe die werkt?
    Waspoeder
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      woensdag 6 juni 2007 @ 11:15:09 #301
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_50156705
    quote:
    Op woensdag 6 juni 2007 08:46 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Waspoeder
    dat was ook de reden dat ik er niet heen wilde. Ik ga wel naar een echte geiser ooit Niet eentje waar ze waspoeder in gooien
    The line is a dot to you!
      Moderator woensdag 6 juni 2007 @ 16:56:01 #302
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_50169349
    Nu ook met verwijzing naar het volgende deel: Nieuw Zeeland deeltje vier
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')