You win.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:05 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Maar Hamilton en Landis zijn dan weer beiden Amerikanen.![]()
Ja maar dit gaat nog verder nu is alles nog niet bekend. Wanneer werd Menchov tot winnaar benoemt vorig jaar dat was geen 4 dagen na die tijdquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:03 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Oh. Ik dacht dat het pas 4 dagen geleden was dat de Tour afgelopen was.![]()
quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:07 schreef HPoi het volgende:
PEREIRO!!![]()
Nieuwe telling TOURMANAGERPUNTEN!!!![]()
Hoe laat komt dat???quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:48 schreef Doopy-X- het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zat er al op te wachten![]()
Wat geweldig, ik kan niet wachten op Mart Smeets vanavond, kijken hoe romantisch DIT is![]()
Dit geeft een smet op de romantiek van de tour vind je ook niet?
Vaak wel inderdaad, maar ik wacht eerst maar eens af vind ik.quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:58 schreef Evel-in het volgende:
[..]
euh... zeggen ze niet altijd dat ze het niet bewust hebben gedaan??
Is Festina dat niet al?quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:06 schreef Leatherface het volgende:
[..]
You win.
Phonak gaat wel echt de geschiedenisboeken in als de grootste cheat equipe aller tijden.![]()
Inderdaad, er zijn er toch nog wel meer betrapt op doping de afgelopen jaren?quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:06 schreef Leatherface het volgende:
[..]
You win.
Phonak gaat wel echt de geschiedenisboeken in als de grootste cheat equipe aller tijden.![]()
Festina implodeerde in 1 keer. Bij Phonak worden al zo'n 3 a 4 jaar lang jaarlijks hun kopstukken betrapt op doping, waarna ze gewoon doodleuk verder gaan met nieuwe kopmannen aan te trekken die vervolgens op hun beurt ook weer betrapt worden. Hamilton, Botero, Santos Gonzales, Guitierrez, Camenzind (ook Phonak, toch?), noem ze eigenlijk maar op.quote:
Ik zou ze wel willen opnoemen, maar het zijn nogal vergankelijke namen. Eendagsvliegen zou ik bijna zeggen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:23 schreef Grobbel het volgende:
noem ze eigenlijk maar op.
Leuk, le Tour de Freaks.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:24 schreef marcb1974 het volgende:
Zullen we maar stoppen met wielrennen dan? Het kan blijkbaar niet zonder doping.
Of de dopingregels aanpassen. Dan maar een paar mutaties en rare ziektes na de carriere.
volgens mij heeft landis een tegenonderzoek aangevraagd, maar volgens mij is hij al geschorst, idd toch nog even afwachten, maar het is wel een beetje standaard vind ik zo, ik bedoel die excusesquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:14 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Vaak wel inderdaad, maar ik wacht eerst maar eens af vind ik.
Zoals ik ook al had aangegeven op pagina 5 van dit topic, zonder dit artikel van nu.nl gelezen te hebben overigens. Er zit een luchtje aan deze zaak.....quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:23 schreef Slachtkalf het volgende:
geplukt van nu.nl:
Vraagtekens bij dopinggebruik Landis
Uitgegeven: 27 juli 2006 17:11
Laatst gewijzigd: 27 juli 2006 17:17
MAASTRICHT - Sportarts en dopingdeskundige Harm Kuipers reageerde donderdag verbaasd op de positieve dopingtest van Tourwinnaar Floyd Landis. Bij de Amerikaan werd na de 17e etappe in de ronde van Frankrijk een te hoge concentratie testosteron aangetroffen. Bovendien was de verhouding testosteron/epitestosteron niet in orde. "Het is vreemd, want dit middel werkt niet van vandaag op morgen", aldus Kuipers.
De arts legt uit: "Testosteron is een spierversterkend middel. Het hoort bij de groep van anabole steroïden. Het zorgt ervoor dat een man een man is. In de sport wordt het gebruikt om weefselopbouw te stimuleren. Epitestosteron is een afbraakmiddel van testosteron, dat door het lichaam zelf wordt geproduceerd."
Disbalans
Volgens Kuipers is een disbalans tussen testosteron en epitestosteron niet per definitie een bewijs voor het gebruik van dope. "Daar moet vervolgonderzoek duidelijkheid over geven. Ik weet niet of dat urineonderzoek al is gedaan. Normaal gesproken is dat mogelijk binnen een week. Daaruit blijkt dan dat een sporter daadwerkelijk testosteron van buitenaf toegediend heeft gekregen."
De plotse opleving van Landis in de rit naar Morzine, nadat hij een dag eerder totaal was ingestort, is volgens Kuipers geen bewijs voor het gebruik van testosteron. "Het werkt niet zo snel. 's Avonds zo'n middel toedienen heeft geen enkele zin. De verhoogde concentratie testosteron is op zich geen verklaring voor die opleving."
Kuipers: "Dit bericht verbaast me ook echt, want hij reed goed en dan weet een renner dat hij gecontroleerd gaat worden. Maar een positieve test hoeft niet per definitie te betekenen dat een renner weet dat hij dope gebruikt. Een sporter wil maar één ding en dat is zo hard mogelijk rijden. Ze geloven iedereen die zegt dat hij hem hard kan laten rijden. Landis kan gerust te goeder trouw zijn."
Hij kan noatuurlijkbehoorlijk opgewonden zijn geraakt van zijn prestatie, maar er zat meer in dan testosteron.quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:19 schreef Bluezz het volgende:
Ik las Testosteron
Wat een sufferd... waar kan het allemaal nog meer inzitten, stél dat ie niks geslikt heeft?
Daar zitten wel een aantal opvallende (g)eendagsvliegen tussen, inderdaad. Van die renners die ineens podium rijden in de Vuelta en Giro en dan een paar weken na afloop alsnog uit de uitslag geschrapt worden.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:25 schreef dwerg het volgende:
[..]
Ik zou ze wel willen opnoemen, maar het zijn nogal vergankelijke namen. Eendagsvliegen zou ik bijna zeggen.
Alhoewel, zelfs dat niet.
Vreemd dat die sponsor er niet mee gestopt is, zou het te maken hebben met het feit dat de klanten dit nieuws toch niet horen?quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:33 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Daar zitten wel een aantal opvallende (g)eendagsvliegen tussen, inderdaad. Van die renners die ineens podium rijden in de Vuelta en Giro en dan een paar weken na afloop alsnog uit de uitslag geschrapt worden.
Klopt, was van lampre volgens mij, z'n vrouw werd toen aangehouden met een auto vol epo oidquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:35 schreef kevin6188 het volgende:
Die Litouwer, Rumsas bijvoorbeeld. Stond een paar jaar terug ook plots op het podium.
Ze moesten wel. het werd steeds duidelijker dat het Landis was.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:17 schreef Grobbel het volgende:
Opvallend inderdaad dat Phonak nu zelf al naar buiten komt met dit nieuws, terwijl de contra-expertise nog moet komen. Zelfs als straks blijkt dat Landis' testosterongehalte toch in orde blijkt te zijn zit er voor altijd een dopingluchtje aan zijn overwinning voor het grote publiek, terecht of niet.
Ik moest hardop lachen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:36 schreef Gitanki het volgende:
Vreemd dat die sponsor er niet mee gestopt is, zou het te maken hebben met het feit dat de klanten dit nieuws toch niet horen?
lolquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:43 schreef Ericr het volgende:
Tour - Etappe 17, het kuurtje van Landis
En om die TT werd Flyckje nog kwaad ook![]()
quote:MAASTRICHT - Sportarts en dopingdeskundige Harm Kuipers reageerde donderdag verbaasd op de positieve dopingtest van Tourwinnaar Floyd Landis. Bij de Amerikaan werd na de 17e etappe in de ronde van Frankrijk een te hoge concentratie testosteron aangetroffen. Bovendien was de verhouding testosteron/epitestosteron niet in orde. "Het is vreemd, want dit middel werkt niet van vandaag op morgen", aldus Kuipers.
De arts legt uit: "Testosteron is een spierversterkend middel. Het hoort bij de groep van anabole steroïden. Het zorgt ervoor dat een man een man is. In de sport wordt het gebruikt om weefselopbouw te stimuleren. Epitestosteron is een afbraakmiddel van testosteron, dat door het lichaam zelf wordt geproduceerd."
Disbalans
Volgens Kuipers is een disbalans tussen testosteron en epitestosteron niet per definitie een bewijs voor het gebruik van dope. "Daar moet vervolgonderzoek duidelijkheid over geven. Ik weet niet of dat urineonderzoek al is gedaan. Normaal gesproken is dat mogelijk binnen een week. Daaruit blijkt dan dat een sporter daadwerkelijk testosteron van buitenaf toegediend heeft gekregen."
De plotse opleving van Landis in de rit naar Morzine, nadat hij een dag eerder totaal was ingestort, is volgens Kuipers geen bewijs voor het gebruik van testosteron. "Het werkt niet zo snel. 's Avonds zo'n middel toedienen heeft geen enkele zin. De verhoogde concentratie testosteron is op zich geen verklaring voor die opleving."
Kuipers: "Dit bericht verbaast me ook echt, want hij reed goed en dan weet een renner dat hij gecontroleerd gaat worden. Maar een positieve test hoeft niet per definitie te betekenen dat een renner weet dat hij dope gebruikt. Een sporter wil maar één ding en dat is zo hard mogelijk rijden. Ze geloven iedereen die zegt dat hij hem hard kan laten rijden. Landis kan gerust te goeder trouw zijn."
R uit je naam halen en ik geef je een redelijke kans.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:48 schreef Droopie het volgende:
Nou misschien ga ik volgend jaar ook wel mee doen.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:51 schreef Ericr het volgende:
[..]
R uit je naam halen en ik geef je een redelijke kans.
ik heb er misschien wel bekeuringen voor te snel rijden aan over gehouden omdat ik graag tijdig thuis wilde zijn om het slot van die sensationele rit te kunnen meepikkenquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:54 schreef Ericr het volgende:
En toch heb ik genoten van die etappe vorige week donderdag, beetje jammer dat het zo moet aflopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |