Ik denk wel dat het een hype is. Bijna iedereen heeft het er over en grote groepen doen het inmiddels. Ik wou al heel lang (jaren dus) kilo's kwijt maar als ik dan die dieten zag, dan haakte ik meteen af. Bij voorbaat zag dat er al uit dat het mij niet zou gaan lukken. Dit is de eerste keer dat een dieet er lekker uit zag en waarbij ook genoeg alternatieven staan om te kunnen ruilen als je echt iets niet lust. Het zegt voor mij genoeg dat ik inmiddels al met week 7 van de 9 bezig ben en dat ik het nog steeds volhou en ook dat er daadwerkelijk gewicht af gaat. Zelfs collega's die er heel sceptisch tegenover stonden volgen nu het dieet en zijn inmiddels ook zeer tevreden over het resultaat.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:42 schreef Baloetjuh het volgende:
Echt iedereen is in de ban van SB...
Mijn moeder heeft gister het boek gekocht...
Ik heb gelezen wat ze nu mag eten,
maar dat is echt vrij weinig!
Vanmiddag zat ze aan 250 g magere yoghurt en een appel....
En ik aan 6 boterhammen en 2 bakken yoghurt met aardbeien en druiven...
(maar goed ik ben zwanger en mag ook wel wat kilo's aankomen.)
Maar is het niet weinig?
Verder heb ik er wel veel goeie verhalen over gehoord,
Maar is het niet meer een hype?
Welkomquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:49 schreef nelisb het volgende:
me vriendin en ik zijn samen afgelopen maandag begonnen met sonja bakker.
heb er nog wat moeite mee omdat ik echt veel snacks en snoep at. Maar tot nu toe heb ik me aan alle dagen strikt gehouden met als beloning 2,5 kg kwijt in 4 dagen en mijn vriendin 1,5 kg in 4 dagen.
het prettige is dat we mekaar altijd kunnen steunen en hierdoor niks anders in huis hebben dan dat we nodig hebben voor sonja bakker. Tevens laat ik me portemonnee thuis tijdens werk zodat ik niet in de verleiding kom om naar de snackbar te gaan die 2 deuren verder zit.
maar goed we moeten nog even, willen ieder 20 kg kwijt. hopelijk zitten we rond de kerst hieraan, das bijna 20 weken, dus een kg per week moet haalbaar zijn denk ik zo!!
ik hou jullie op de hoogte als jullie dat leuk vinden!
goed om te lezen dat jij maar ook meer mensen een kg per week wel kwijt raken! geeft een hoop moed voor de komende 20 weken hahahaha. we zullen vast nog wel zware tijden krijgen, mijn ouders gaan gem.2 , 3 x per maand uit eten en wij GINGEN altijd mee, maar dat is verleden tijd voor ons. pas na de eerste 9 weken willen we weer een x meegaan.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:07 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Welkom
Een kilo per week moet te doen zijn. Zelf zit ik nu op 6,5 kilo in 6,5 week tijd. In het begin ging het langzaam (6 ons per week gemiddeld) maar de laatste 1 1/2 week zijn harder gegaan. Nu ga ik er ook nog bij "sporten" dus mogelijk dat het dan nog iets sneller gaat. Niet dat dat perse hoeft.
Wel gaaf dat jullie elkaar zo kunnen steunen. Dat maakt het een stuk makkelijker.
Ik ga morgen echt beginnen met sport. Ik moest wel een stukje fruit meenemen. Je kan nl rek krijgen en het is 'zaak' om binnen 20 minuten dat je gestopt bent dan bijv. een appeltje te nemen. Omdat je spieren om dat soort suikers vraagt is het ook meteen weer 'weg' en zul je er niet door aankomen. Zegt de dietist/trainer. Ik ben er iig nog niet bekend mee, maar ik kan mij voorstellen als je 2 uur voetbalt dat je een enorme trek hebt naderhand. Misschien een tip. (appel is trouwens veilig fruit)quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:12 schreef nelisb het volgende:
[..]
.
sporten doe ik nu niet maar volgende maand begint de zaalvoetbal weer dan sport ik zon 2 uur per week,hopelijk werkt dat ook een beetje mee met afvallen!!
regelmaat en gezond eten scheelt al zoveel!! ik ontbeet nooit en at vaak alleen tegen een uur of 2 smiddags wat,meestal snack,daarna avondeten en savonds chips of koekjes. nooit fruit of watdan ook. merk gewoonecht dat ik veel gezonder weeg!!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:16 schreef Svensational het volgende:
Ik heb de eerste week niet geheel kunnen volgen ivm financiën, maar ik ben toch een stuk gezonder gaan eten deze week dankzij SB.. Eerste verandering is dat ik nu gewoon ontbijt, lunch en avondeet, dat scheelt toch een hoop, ik probeer dit ook op vaste tijden te doen. Tweede verandering is dat mijn tussendoortjes nu allemaal gezond zijn, of ik neem een plak ontbijtkoek, of een appeltje. En aangezien honger rauwe bonen zoet maakt, vind ik droog brood ook geweldig ineens
! Ik ben in ieder geval al twee kilo kwijt nu
!
Zo ervaar ik het helemaal niet. Als je het boek leest zul je ook (voorin geloof ik) zien staan dat je ook kan afwijken door bijvoorbeeld maaltijden in te vriezen, of andere merken of groenten te kiezen. Wij gooien juist helemaal niets meer weg met dit dieet en eerlijk gezegd ben ik nu stukken goedkoper uit qua boodschappen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 09:00 schreef bxie het volgende:
Ik vind het zo duur voor in je eentje, week 1 gedaan en nu afgehaakt, ik wil het we volgen maar ik vind dat ze een studentenversie uit moet brengen want niet iedereen heeft bakken geld om elke week zn winkelkar vol te stouwe en aan het eind van de week weg te tiefen.
Met pijn heb ik alle overgebleven overdatum dingen weggegooid die maybe 1 of 2 keer aangeraakt zijn volgens dat dieët.
Ik weet dat het komt omdat het basisprincipe gevarieërd eten is, maar er moet een manier zijn zonder dat je bakken met geld erdoorheen hoeft te jagen?
Iemand tips? Ik durf niet bij de lidle enzo omdat ze specifiek merken noemt, of kan ik dat gewoon doen?Oja, ik sport ook 4 keer per week erbij vanaf volgende week.
Superquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:16 schreef Mickeys het volgende:
Vandaag mijn eerste echt training gehad. Gewoon heel simpel begonnen en toen hij zei dat we klaar waren zei ik.. we zijn net 5 minuten bezig. Hij wou dat ik toch maar even op de klok ging kijken.. was het half uurtje al ver voorbij. Dinsdag en donderdag weer en dan krijg ik er zaterdags een paar oefeningen bij om het op deze manier op te bouwen.
Vanmorgen ook de boodschappen voor week 8 gedaan. Het gaat zo al aardig op z'n eindje lopen voor mij. Wel wil ik nog een paar kilo extra doen dus heb ik in overleg met de trainer besloten de lekkerste dagen er uit te pakken uit de 9 weken en die nog een keertje te doen. Inmiddels zit ik op 59,5 kilo en de 56 die ik voor ogen had beginnen nu wel erg in zicht te komen. Het beste zou 53 zijn volgens de trainer en ook volgens een aantal voedingssites waar ik op gekeken had. Die grens wil ik nog niet gaan leggen. Mijn eerste punt was 60 te halen in 9 weken en heb die nu bij gesteld naar 56. We komen er allemaal wel.
Ook heb ik de eetmeter van het voedingscentrum nu op mijn pc staan en ben daar de afgelopen weken in aan het zetten. Zo kan je zien hoeveel callorieen je binnen krijgt maar ook vocht, vitamines, mineralen, ijzer en al dat soort dingen. Geeft wel een goed inzicht.
woow ik was dus 55 kwijt voor in mn eentje en toen had ik zelfs niet eens allesquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 10:09 schreef nelisb het volgende:
wat je zegt ben ik het wel mee eens. maar dan moet je alternatieven nemen.
bv afgelopen woensdag avond mocht ik 1 glas chocomelk light. zonde om hier een heel pak voor te halen. dus heb ik maar optimel genomen, want dit is een alternatief.
je mag bv ipv kruidkoek ook ontbijtkoek nemen, scheelt ook weer.
tevens halen mijn vriendin en ik ook heel veel dingen bij de aldi. crackers,musli, magere yoghurt,melk,ontbijtkoek etc scheelt toch een beetje elke x. wij halen bijna alles in huis voor de hele week voor 2 personen voor ongeveer 50 euro.
Het gaat om de samenstelling van zo'n hele dag. Koolhydraten zijn nodig om bepaalde vetten en suikers te verbranden en eiwit weer voor iets anders. Het beste is om je toch zo goed mogelijk te houden aan deze samenstellingen. Je kan eens kijken hoeveel koolhydraten, caloorieen, eiwitten etc etc in zit.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:42 schreef Duderinnetje het volgende:
Misschien ga ik ook wel Bakkeren!
Maar ik vroeg me af: Mag je dan écht nóóit zondigen? Ik zou mijn eigen (niet per se calorierijke) gerechten toch wel missen als ik louter en alleen haar maaltijden maar mag eten.
Zo, is meteen even duidelijk hoe belabberd het met mijn motivatie is gesteld, meteen vragen naar de smokkelmogelijkheden![]()
De eerste 2 weken zijn het duurste.. je hebt veel dingen niet standaard in huis. Ik was zelfs 100 euro kwijt in week 1 terwijl ik ook in mijn uppie ben. Nu zit ik (inmiddels week 8 al in huis gehaald) rond de 40 euroquote:Op zondag 6 augustus 2006 12:48 schreef bxie het volgende:
[..]
woow ik was dus 55 kwijt voor in mn eentje en toen had ik zelfs niet eens alles![]()
Hm, misschien is het toch niet helemaal wat voor mijquote:Op zondag 6 augustus 2006 15:14 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Het gaat om de samenstelling van zo'n hele dag. Koolhydraten zijn nodig om bepaalde vetten en suikers te verbranden en eiwit weer voor iets anders. Het beste is om je toch zo goed mogelijk te houden aan deze samenstellingen. Je kan eens kijken hoeveel koolhydraten, caloorieen, eiwitten etc etc in zit.
Ik had via de voedings eetmeter wel gezien dat je hier en daar wat ijzer etc te kort komt. Zou me er eens in moeten verdiepen hoe je dat kan aanvullen
ligt eraan welk gewicht je hebt bereikt denk ik.quote:Op zondag 6 augustus 2006 15:29 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Hm, misschien is het toch niet helemaal wat voor mijMaar ik hou het in mijn achterhoofd.
O trouwens: wat doe je na die 9 weken eigenlijk? Je kan toch niet je hele leven blijven bakkeren?
Aha, helderquote:Op zondag 6 augustus 2006 18:04 schreef nelisb het volgende:
[..]
ligt eraan welk gewicht je hebt bereikt denk ik.
ik wil er 20 kg vanaf hebben en mijn vriendin of. dus ga na die 9 weken denk ik gewoon weer bij week 1 beginnen.
Ik zag haar boek bij de Hoogvliet liggen, ik heb het even ingebladerd, maar ik vond het ontbijt bij de eerste maandag ook vrij summier, zegmaar. Aan hoeveel calorieen zit je gemiddeld op een dag met haar boek?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:42 schreef Baloetjuh het volgende:
Echt iedereen is in de ban van SB...
Mijn moeder heeft gister het boek gekocht...
Ik heb gelezen wat ze nu mag eten,
maar dat is echt vrij weinig!
Vanmiddag zat ze aan 250 g magere yoghurt en een appel....
En ik aan 6 boterhammen en 2 bakken yoghurt met aardbeien en druiven...
(maar goed ik ben zwanger en mag ook wel wat kilo's aankomen.)
Maar is het niet weinig?
Verder heb ik er wel veel goeie verhalen over gehoord,
Maar is het niet meer een hype?
700 a 800quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:27 schreef Whiskers het volgende:
[..]
Ik zag haar boek bij de Hoogvliet liggen, ik heb het even ingebladerd, maar ik vond het ontbijt bij de eerste maandag ook vrij summier, zegmaar. Aan hoeveel calorieen zit je gemiddeld op een dag met haar boek?
Er staan in het boek nog maaltijden voor de weken er na. Ook wordt je bewuster van het eten. Ik kan nu niet meer zoveel naar binnen werken als dat ik voorheen deed (in 1 maaltijd de hele dag aan voedsel naar binnen werken) maar verdeel het nu gewoon beter. Je wordt er wel bewuster doorquote:Op zondag 6 augustus 2006 18:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Aha, helder
Maar zodra je je streefgewicht hebt bereikt, wat doe je dan?
Trouwens iedereen heel veel succes, hou vol![]()
Dan vraag ik me toch af wat die pakketten voor 5 dagen kuur van 500 callorieen in de schappen van de winkels doen die gewoon vrij en zonder commentaar te koop zijn.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:08 schreef Maeghan het volgende:
Ja, alleen minder dan wat minimaal aangeraden wordt is een tikje overdreven, vinden veel mensen. Ze raden niet zomaar minimaal 1200 aan lijkt me. Zelfs van anorexiapatienten hoorde ik nog wel dat onder de 1200 geen nut had, dat je dan niet meer sneller afviel, en die zullen het wel weten denk ik.
ja maar dat is dan voor vijf dagen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:16 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Dan vraag ik me toch af wat die pakketten voor 5 dagen kuur van 500 callorieen in de schappen van de winkels doen die gewoon vrij en zonder commentaar te koop zijn.
Morgen weer de weekweegdag... het zal mij benieuwen![]()
heel goed!quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:08 schreef nelisb het volgende:
mijn vriendin 1,9 kg afgevallen en ikzelf 2,4 kg. super dus!
zijn beide aangekomen van zaterdag op zondag terwijl we goed het boekje hebben gevolgd. vanaf nu 1 x per week wegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |