abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40217865
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:13 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Het zal me niets verbazen als het daadwerkelijk waar is.
Dat weet ik, daarom laat ik die waanbeelden prevaleren.
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:20:26 #102
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_40217885
bv:

.........
Volgens iranist en numismaticus (muntkundige) Volker Popp komt het licht uit het Oosten en niet uit het Zuiden. De oorsprongen van de islam moeten, denkt hij, vooral worden gezocht in Iran en Irak en zeker niet in Saoedi-Arabië. Meer dan andere kritische islamkenners zet Popp de bestaande uitgangspunten van het islamonderzoek daarmee op zijn kop. Toch bedenkt hij niets nieuws, zegt hij. „Mijn werk bestaat uit het verbinden van bekende dingen.” Dat ’nederige’ combinatiewerk levert wel een totaal ander geografisch perspectief en historisch scenario op voor de begintijd van de islam...............

De steden Mekka en Medina bijvoorbeeld hebben, denkt hij, geen rol gespeeld in de islamitische begintijd. De eerste vier kaliefen, die vanuit Medina zouden hebben geheerst, hebben volgens hem nooit bestaan, er is geen archeologisch bewijs en ook op munten komen ze niet voor..

http://www.trouw.nl/dever(...)kermat?backlink=true
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
Glasnosteraar=Godslasteraar
pi_40217886
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:19 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

johan, de ambachtsman zou dat waarschijnlijk wel kunnen
Is het accent van Danny en Guillermo nou echt of niet?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_40217899
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:11 schreef Glasnosteraar het volgende:

[..]

Het "God stelt ons geloof op de proef en het leven is een test" is door z'n banaliteit nogal hilarisch, vandaar de vraag of het grappig bedoeld was, of dat je het serieus meent.
Maar Iksree's mening over de intentie van je post lijkt inderdaad juist te zijn.
IksRee weet helemaal niets over de intentie van mijn post. IksRee weet alleen hoe die moet rellen, en gebanned moet worden. Dat zijn de twee dingen waar hij goed voor is.
pi_40217963
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:20 schreef Glasnosteraar het volgende:
bv:

.........
Volgens iranist en numismaticus (muntkundige) Volker Popp komt het licht uit het Oosten en niet uit het Zuiden. De oorsprongen van de islam moeten, denkt hij, vooral worden gezocht in Iran en Irak en zeker niet in Saoedi-Arabië. Meer dan andere kritische islamkenners zet Popp de bestaande uitgangspunten van het islamonderzoek daarmee op zijn kop. Toch bedenkt hij niets nieuws, zegt hij. „Mijn werk bestaat uit het verbinden van bekende dingen.” Dat ’nederige’ combinatiewerk levert wel een totaal ander geografisch perspectief en historisch scenario op voor de begintijd van de islam...............

De steden Mekka en Medina bijvoorbeeld hebben, denkt hij, geen rol gespeeld in de islamitische begintijd. De eerste vier kaliefen, die vanuit Medina zouden hebben geheerst, hebben volgens hem nooit bestaan, er is geen archeologisch bewijs en ook op munten komen ze niet voor..

http://www.trouw.nl/dever(...)kermat?backlink=true
De Kaaba is archeologisch bewijs in Mekka. Het is wel leuk dat je geilt op het werk van 1 kritisch persoontje natuurlijk. Maar zijn mening is ook geen bewijs

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2006 22:23:32 ]
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:23:53 #106
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_40218011
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Kaaba is archeologisch bewijs in Mekka.
Werd die steen niet aanbeden door de pre-islamitische arabische (maan-)godsdiensten?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_40218025
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:23 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Werd die steen niet aanbeden door de pre-islamitische arabische (maan-)godsdiensten?
Het is geen steen
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:24:35 #108
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40218040
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:20 schreef Apropos het volgende:

[..]

Is het accent van Danny en Guillermo nou echt of niet?
the devil made me do it

Vanwaar deze openbaring eigenlijk, Johannes de W. ?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:24:53 #109
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_40218057
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is geen steen
Ik dacht dat het een steen was die door Ibrahim (Abraham) was uitgehakt.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_40218100
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:24 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

the devil made me do it

Vanwaar deze openbaring eigenlijk, Johannes de W. ?
Ik weet niet. Het klinkt erg gemaakt.
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:26:32 #111
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40218124
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:25 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik weet niet. Het klinkt erg gemaakt.
zei het laatste flesje tegen de alcoholist
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_40218137
quote:

[..]

De Kaaba is archeologisch bewijs in Mekka.
Je bedoelt dat pre-islamitische gebouwtje waarin een meteoriet ligt? Dat al lang voordat Mohammed geboren was vereert werd door de lokale poly-theistische bewoners?
pi_40218160
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:24 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Het is een gebouw, een zeer oud gebouw. Die o.a. door Ibrahim is gebouwd ja
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:28:32 #114
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_40218217
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:26 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Je bedoelt dat pre-islamitische gebouwtje waarin een meteoriet ligt? Dat al lang voordat Mohammed geboren was vereert werd door de lokale poly-theistische bewoners?
Dat heb ik ook gehoord, maar hoe het werkelijk zat is moeilijk met dit soort zaken.
pi_40218231
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:24 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Het is een stenen gebouwtje waarin een meteoriet ligt. En ja die werd al lang voordat Mohammed uberhaupt geboren was vereerd. Hij heeft dat alleen overgenomen om wat makkelijker geaccepteerd te worden. Maar maak je geen zorgen, Mutant zal je hierop geen antwoord durven geven.
pi_40218257
Nou Mutant, ga je die 2 nog beledigen of durf je echt niet, zoals ik had verwacht?
pi_40218263
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:28 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Het is een stenen gebouwtje waarin een meteoriet ligt. En ja die werd al lang voordat Mohammed uberhaupt geboren was vereerd. Hij heeft dat alleen overgenomen om wat makkelijker geaccepteerd te worden. Maar maak je geen zorgen, Mutant zal je hierop geen antwoord durven geven.
Nee hoor, wat je nu zegt staat ook in de Koran Dus het klopt wel wat je zegt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2006 22:29:52 ]
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:31:44 #118
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_40218340
Kiev kleurt blauw: het dorp
quote:
De omaatjes Tanja, Tatjana, Nadjezda en Ljoedmilla hebben iconen uit hun dorpskerk meegenomen om Janoekovitsj te steunen en de joden, vrijmetselaars en katholieken uit Kiev te jagen. ,,Elke dag trekken we om het parlement om de demonen uit te drijven en de orthodoxie te herstellen’’, zeggen ze. Wisten wij dat de oranje heldin Timosjenko eigenlijk ‘Rosenberg’ heet en joods is? En dat haar vlecht niet Oekraïens is, maar een geheim vrijmetselaarssymbool? En dat president Joesjtsjenko de dag dat de Roomse paus Oekraïne bezocht, tot een nationale feestdag wil maken? Nee, dat wisten we niet.
http://weblogs.nrc.nl/web(...)leurt-blauw-et-dorp/

[ Bericht 7% gewijzigd door Finder_elf_towns op 26-07-2006 22:42:45 ]
pi_40218476
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee hoor, wat je nu zegt staat ook in de Koran Dus het klopt wel wat je zegt.
Oh jee, het staat in de koran DUS het is waar!

Man man man....

Maar goed, dat je dus om een pre-islamitisch poly-theistisch heiligDOM rondjes loopt te draaien, dat vind je nu niet erg?

Knaagt er nu echt nergens iets in die hersens van je?
pi_40218597
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:34 schreef -IksRee- het volgende:
Oh jee, het staat in de koran DUS het is waar!

Man man man....
Zeker, maar jij gelooft natuurlijk niet in de Koran, geloof je Wikipedia dan?
quote:
Maar goed, dat je dus om een pre-islamitisch poly-theistisch heiligDOM rondjes loopt te draaien, dat vind je nu niet erg?
Nee, waarom zou ik dat erg vinden.
quote:
Knaagt er nu echt nergens iets in die hersens van je?
Jij knaagt aan mn hersens.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2006 22:37:41 ]
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:37:43 #121
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_40218611
quote:

[..]

De Kaaba is archeologisch bewijs in Mekka. Het is wel leuk dat je geilt op het werk van 1 kritisch persoontje natuurlijk. Maar zijn mening is ook geen bewijs
verwacht van mij niet dat ik de islam anders behandel dan het christendom. Die Mohammed is vermoedelijk net als Jezus een literaire creatie. En dit is natuurlijk niet de enige historicus die vraagtekens zet bij de officiële leer. Het staat me zelfs bij dat er al vele eeuwen geleden geleerden in het Midden Oosten waren die die officiele leer weerspraken. In ieder geval die geleerde uit de 17e eeuw die woorden uit 25 verschillende talen in de koran identificeerde.
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
Glasnosteraar=Godslasteraar
pi_40218671
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, waarom zou ik dat erg vinden.
Omdat het je hele leer tegenspreekt
quote:
Jij knaagt aan mn hersens.
Dat weet ik. Misschien leer ik je ooit nog eens kritisch nadenken ipv dogmas te volgen:

Hier: DIT is wat je aanbid: een fucking gebouw gebouwd voor een maangod:

pi_40218728
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:39 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Omdat het je hele leer tegenspreekt
[..]

Dat weet ik. Misschien leer ik je ooit nog eens kritisch nadenken ipv dogmas te volgen:

Hier: DIT is wat je aanbid: een fucking gebouw gebouwd voor een maangod:

[afbeelding]
Serieus, je kennis van de Islam is echt te mager gewoon. Het is eigenlijk best triest dat een "volwassen" man zoals jij, wel even denkt te weten wat wij wel en niet geloven en wat wij wel of niet aanbidden. Wij mogen nooit zakelijke dingen aanbidden, ook de Kaaba niet.
pi_40218736
Jezus en Mohammed hebben ongetwijfeld bestaan. Welke waarde men aan de overlevering hecht is een andere zaak.
pi_40218816
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Serieus, je kennis van de Islam is echt te mager gewoon. Het is eigenlijk best triest dat een "volwassen" man zoals jij, wel even denkt te weten wat wij wel en niet geloven en wat wij wel of niet aanbidden.
Ik vind het eerder triest dat jij als student nog bij mamma woont, als we toch persoonlijk gaan worden.
quote:
Wij mogen nooit zakelijke dingen aanbidden, ook de Kaaba niet.
En toch doen jullie het. Ieder gebed is die kant op gericht en je wordt er zelfs naar begraven. Als dat geen aanbidding is, wat dan wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')