Dat weet ik, daarom laat ik die waanbeelden prevaleren.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:13 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Het zal me niets verbazen als het daadwerkelijk waar is.
Is het accent van Danny en Guillermo nou echt of niet?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:19 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
johan, de ambachtsman zou dat waarschijnlijk wel kunnen
IksRee weet helemaal niets over de intentie van mijn post. IksRee weet alleen hoe die moet rellen, en gebanned moet worden. Dat zijn de twee dingen waar hij goed voor is.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:11 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
Het "God stelt ons geloof op de proef en het leven is een test" is door z'n banaliteit nogal hilarisch, vandaar de vraag of het grappig bedoeld was, of dat je het serieus meent.
Maar Iksree's mening over de intentie van je post lijkt inderdaad juist te zijn.
De Kaaba is archeologisch bewijs in Mekka. Het is wel leuk dat je geilt op het werk van 1 kritisch persoontje natuurlijk. Maar zijn mening is ook geen bewijsquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:20 schreef Glasnosteraar het volgende:
bv:
.........
Volgens iranist en numismaticus (muntkundige) Volker Popp komt het licht uit het Oosten en niet uit het Zuiden. De oorsprongen van de islam moeten, denkt hij, vooral worden gezocht in Iran en Irak en zeker niet in Saoedi-Arabië. Meer dan andere kritische islamkenners zet Popp de bestaande uitgangspunten van het islamonderzoek daarmee op zijn kop. Toch bedenkt hij niets nieuws, zegt hij. „Mijn werk bestaat uit het verbinden van bekende dingen.” Dat ’nederige’ combinatiewerk levert wel een totaal ander geografisch perspectief en historisch scenario op voor de begintijd van de islam...............
De steden Mekka en Medina bijvoorbeeld hebben, denkt hij, geen rol gespeeld in de islamitische begintijd. De eerste vier kaliefen, die vanuit Medina zouden hebben geheerst, hebben volgens hem nooit bestaan, er is geen archeologisch bewijs en ook op munten komen ze niet voor..
http://www.trouw.nl/dever(...)kermat?backlink=true
Werd die steen niet aanbeden door de pre-islamitische arabische (maan-)godsdiensten?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Kaaba is archeologisch bewijs in Mekka.
Het is geen steenquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:23 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Werd die steen niet aanbeden door de pre-islamitische arabische (maan-)godsdiensten?
the devil made me do itquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:20 schreef Apropos het volgende:
[..]
Is het accent van Danny en Guillermo nou echt of niet?
Ik dacht dat het een steen was die door Ibrahim (Abraham) was uitgehakt.quote:
Ik weet niet. Het klinkt erg gemaakt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:24 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
the devil made me do it
Vanwaar deze openbaring eigenlijk, Johannes de W. ?
zei het laatste flesje tegen de alcoholistquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:25 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik weet niet. Het klinkt erg gemaakt.
Je bedoelt dat pre-islamitische gebouwtje waarin een meteoriet ligt? Dat al lang voordat Mohammed geboren was vereert werd door de lokale poly-theistische bewoners?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Kaaba is archeologisch bewijs in Mekka.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:24 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een steen was die door Ibrahim (Abraham) was uitgehakt.
Dat heb ik ook gehoord, maar hoe het werkelijk zat is moeilijk met dit soort zaken.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:26 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Je bedoelt dat pre-islamitische gebouwtje waarin een meteoriet ligt? Dat al lang voordat Mohammed geboren was vereert werd door de lokale poly-theistische bewoners?
Het is een stenen gebouwtje waarin een meteoriet ligt. En ja die werd al lang voordat Mohammed uberhaupt geboren was vereerd. Hij heeft dat alleen overgenomen om wat makkelijker geaccepteerd te worden. Maar maak je geen zorgen, Mutant zal je hierop geen antwoord durven geven.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:24 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een steen was die door Ibrahim (Abraham) was uitgehakt.
Nee hoor, wat je nu zegt staat ook in de Koranquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:28 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Het is een stenen gebouwtje waarin een meteoriet ligt. En ja die werd al lang voordat Mohammed uberhaupt geboren was vereerd. Hij heeft dat alleen overgenomen om wat makkelijker geaccepteerd te worden. Maar maak je geen zorgen, Mutant zal je hierop geen antwoord durven geven.
http://weblogs.nrc.nl/web(...)leurt-blauw-et-dorp/quote:De omaatjes Tanja, Tatjana, Nadjezda en Ljoedmilla hebben iconen uit hun dorpskerk meegenomen om Janoekovitsj te steunen en de joden, vrijmetselaars en katholieken uit Kiev te jagen. ,,Elke dag trekken we om het parlement om de demonen uit te drijven en de orthodoxie te herstellen’’, zeggen ze. Wisten wij dat de oranje heldin Timosjenko eigenlijk ‘Rosenberg’ heet en joods is? En dat haar vlecht niet Oekraïens is, maar een geheim vrijmetselaarssymbool? En dat president Joesjtsjenko de dag dat de Roomse paus Oekraïne bezocht, tot een nationale feestdag wil maken? Nee, dat wisten we niet.
Oh jee, het staat in de koran DUS het is waar!quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, wat je nu zegt staat ook in de KoranDus het klopt wel wat je zegt.
Zeker, maar jij gelooft natuurlijk niet in de Koran, geloof je Wikipedia dan?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:34 schreef -IksRee- het volgende:
Oh jee, het staat in de koran DUS het is waar!![]()
![]()
![]()
Man man man....
Nee, waarom zou ik dat erg vinden.quote:Maar goed, dat je dus om een pre-islamitisch poly-theistisch heiligDOM rondjes loopt te draaien, dat vind je nu niet erg?
Jij knaagt aan mn hersens.quote:Knaagt er nu echt nergens iets in die hersens van je?
verwacht van mij niet dat ik de islam anders behandel dan het christendom. Die Mohammed is vermoedelijk net als Jezus een literaire creatie. En dit is natuurlijk niet de enige historicus die vraagtekens zet bij de officiële leer. Het staat me zelfs bij dat er al vele eeuwen geleden geleerden in het Midden Oosten waren die die officiele leer weerspraken. In ieder geval die geleerde uit de 17e eeuw die woorden uit 25 verschillende talen in de koran identificeerde.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Kaaba is archeologisch bewijs in Mekka. Het is wel leuk dat je geilt op het werk van 1 kritisch persoontje natuurlijk. Maar zijn mening is ook geen bewijs![]()
Omdat het je hele leer tegenspreektquote:
Dat weet ik. Misschien leer ik je ooit nog eens kritisch nadenken ipv dogmas te volgen:quote:Jij knaagt aan mn hersens.
Serieus, je kennis van de Islam is echt te mager gewoon. Het is eigenlijk best triest dat een "volwassen" man zoals jij, wel even denkt te weten wat wij wel en niet geloven en wat wij wel of niet aanbidden. Wij mogen nooit zakelijke dingen aanbidden, ook de Kaaba niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:39 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Omdat het je hele leer tegenspreekt
[..]
Dat weet ik. Misschien leer ik je ooit nog eens kritisch nadenken ipv dogmas te volgen:
Hier: DIT is wat je aanbid: een fucking gebouw gebouwd voor een maangod:
[afbeelding]
Ik vind het eerder triest dat jij als student nog bij mamma woont, als we toch persoonlijk gaan worden.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Serieus, je kennis van de Islam is echt te mager gewoon. Het is eigenlijk best triest dat een "volwassen" man zoals jij, wel even denkt te weten wat wij wel en niet geloven en wat wij wel of niet aanbidden.
En toch doen jullie het. Ieder gebed is die kant op gericht en je wordt er zelfs naar begraven. Als dat geen aanbidding is, wat dan wel?quote:Wij mogen nooit zakelijke dingen aanbidden, ook de Kaaba niet.
Wie zegt dat ik nu bij mamma woon?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:42 schreef -IksRee- het volgende:
Ik vind het eerder triest dat jij als student nog bij mamma woont, als we toch persoonlijk gaan worden.
"En toch doen jullie het".quote:En toch doen jullie het. Ieder gebed is die kant op gericht en je wordt er zelfs naar begraven. Als dat geen aanbidding is, wat dan wel?
Jij en lekkere wijfenquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:43 schreef Glasnosteraar het volgende:
bla bla, ik ga eens op zoek naar lekkere wijfen![]()
hun bestaan is net zo waarschijnlijk als het bestaan van Hercules, Odysseus, Dionysus en enz.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:40 schreef Apropos het volgende:
Jezus en Mohammed hebben ongetwijfeld bestaan. Welke waarde men aan de overlevering hecht is een andere zaak.
Nee, dan voert mij te ver.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:53 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
hun bestaan is net zo waarschijnlijk als het bestaan van Hercules, Odysseus, Dionysus en enz.
Spreekt een fanatiek religeus persoonquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:46 schreef Mutant01 het volgende:
Door blijven drammen zorgt er niet voor dat je gelijk krijgt IksRee.
Als het niet aanbidden is, dan kan je toch net zo goed een andere kant op bidden?quote:Nooit geleerd van je ouders? Het is een heilige plek, het is neemt een belangrijke plaats in onze religie, en we handelen dan ook inderdaad die richting op, het is voor ons het "beginpunt" van de religie. Aanbidden doen we niet, we mogen zelfs de profeet (vzmh) niet aanbidden.
Fanatiek? Jij kent mij helemaal niet, dus waarom probeer je zo te oordelen.quote:
Nee, als iets "traditie" is, aanbid je hetgene ook niet, maar toch doe jij eraan. Aanbid jij Sinterklaas? Vast wel, immers je wacht hem altijd op als de stoomboot aankomt... zo redeneer je.quote:Als het niet aanbidden is, dan kan je toch net zo goed een andere kant op bidden?
En waarom dat neurotische vzmh richting iemand die je niet kan aanbidden?
En die aantoonbaar alles behalve vreedzaam was.
Nou Mutant, ik vind dat je een ijzersterke vergelijking hebt gebruikt: sinterklaas: een verzonnen fictief persoon over wie aan onwetenden verteld werd dat hij echt bestaat.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:01 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, als iets "traditie" is, aanbid je hetgene ook niet, maar toch doe jij eraan. Aanbid jij Sinterklaas? Vast wel, immers je wacht hem altijd op als de stoomboot aankomt... zo redeneer je.
Ziekelijk gedrag, zeker bij een bewezen pedofiel en massamoordenaar.quote:vzmh gebruiken moslims ook bij Jezus, Mozus, of andere belangrijke religieuze figuren.
joh, is dat ding hol?! Ik dacht dat het een stuk meteoriet ofzo was, netjes uitgehakt en onder een doekje..quote:
Dat is natuurlijk onzin, vooral gezien het feit dat ik totaal niet actief gelovig ben opgevoed. Enige wat ik meekreeg waren zakan als Ramadan e.d. vroeger. Dat was het dan ook wel, hetzelfde geldt ook voor de rest van mijn familieleden. Van indoctrinatie was in iedergeval geen sprake. Mijn interesse in de Islam kwam pas in de pubertijd, 16/17 jaar oud was ik toen. Begon veel dingen te vragen aan mijn ouders over de Islam, en nogsteeds weet ik niet alles.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:00 schreef -IksRee- het volgende:
Mutant: je ZIET niet eens dat de enige reden waarom je moslim bent is dat je ouders het zijn en je Marokkaan bent. Je bent vanaf dag 1 erin geindoctrineerd.
Er ligt een stukje meteoriet in. Dat aanbidden ze. En dat werd al eeuwen voor Mohammed gedaan daar. Maar dat negeert Mutant gewoon want dat strookt niet met zijn 'perfecte godsdienst'.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:04 schreef Napalm het volgende:
[..]
joh, is dat ding hol?! Ik dacht dat het een stuk metoriet ofzo was, netjes uitgehakt en onder een doekje..
jij bent dan ook nog wat jong, het kan mij niet vér genoeg gaanquote:
Het is een gebouw.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:04 schreef Napalm het volgende:
[..]
joh, is dat ding hol?! Ik dacht dat het een stuk meteoriet ofzo was, netjes uitgehakt en onder een doekje..
Edit: toch meteoriet alleen binnen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaaba
En dus vanaf dag 1 in Islamitische gewoontes geintroduceerd.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, vooral gezien het feit dat ik totaal niet actief gelovig ben opgevoed. Enige wat ik meekreeg waren zakan als Ramadan e.d. vroeger. Dat was het dan ook wel, hetzelfde geldt ook voor de rest van mijn familieleden.
Ahh, aan je ouders. Die moslim zijn bedoel je? Bedankt voor het bewijzen van mijn stellingquote:Van indoctrinatie was in iedergeval geen sprake. Mijn interesse in de Islam kwam pas in de pubertijd, 16/17 jaar oud was ik toen. Begon veel dingen te vragen aan mijn ouders over de Islam, en nogsteeds weet ik niet alles.
Waarom blijf je doordrammen? We aanbidden geen meteoriet, we aanbidden geen zaken. En dat er in dat gebouw, andere goden vereert werden staat ook in de Koran zelf, en is historisch ook waar (wikipedia).quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:04 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Er ligt een stukje meteoriet in. Dat aanbidden ze. En dat werd al eeuwen voor Mohammed gedaan daar. Maar dat negeert Mutant gewoon want dat strookt niet met zijn 'perfecte godsdienst'.
Wat bedoel je precies met inscriptievoorwerpen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:05 schreef Glasnosteraar het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel van de zogenaamde Joodse geschiedenis daadwerkelijk hard gemaakt kan worden. Zo'n David, is daar enig bewijs voor buiten de Torah en religieuze inscriptiesvoorwerpen, dat die man werkelijk bestaan heeft?
En dat doet ECHT geen wenkbrauw bij je fronsen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat er in dat gebouw, andere goden vereert werden staat ook in de Koran zelf, en is historisch ook waar (wikipedia).
Introduceren betekend dat men actief bezig zou zijn met mij om mij iets aan te leren. Dat is dus onzin, in mijn geval in iedergeval.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:06 schreef -IksRee- het volgende:
En dus vanaf dag 1 in Islamitische gewoontes geintroduceerd.
Mijn ouders zijn moslim ja, maar dat heeft niets met je stelling te maken.quote:Ahh, aan je ouders. Die moslim zijn bedoel je? Bedankt voor het bewijzen van mijn stelling
Waarom zou dat een wenkbrauw bij mij doen fronsen? Dat jij incorrect geinformeerd bent over mijn godsdienst, betekend niet dat ik moet gaan fronsen bij bepaalde zaken. Omdat er in een gebouw weers polythisme bedreven werd, en daarna (nu dus) monotheisme, moet ik met mijn wenkbrauw gaan fronsen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:07 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
En dat doet ECHT geen wenkbrauw bij je fronsen?![]()
ah, stomme schrijf fout, ik bedoel religieuze inscripties en voorwerpen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:07 schreef Apropos het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met inscriptievoorwerpen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |