abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40200982
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:50 schreef Mutant01 het volgende:
Blijf het aardig knap vinden dat ze zo stand kunnen houden tegen een hypermodern leger.
Russen in Afghanistan, USA in Vietnam.
Guerilla tactieken zijn moeilijk te verslaan. Schuilen onder burgers is wel
favoriet bij dat soort mensen. Kan er weinig respect voor opbrengen.
pi_40200987
LEZEN Mutant
pi_40201020
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:49 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ze zijn een resistent deel van de infrastructuur van libanon.
nog iets?
Mooie dure woorden, maar je zegt in principe niets.
pi_40201060
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:53 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Uit niets blijkt of ze wel of niet zich onder de burgerbevolking bevinden. Zo zat ik laatst naar een CNN nieuwsreporter te luisteren die daar in Beiroet was, en ook hij melde daar geen enkele hezbollahstrijder te hebben gezien, alleen hezbollah aanhangers.

Of de prachtige beelden van het bombarderen van 2 trucks met 2 ladders erop, waardoor het leek alsof het katusyahs had.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40201109
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:53 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Israel(in regime van de zionisten) is niet de defender hier maar de agressor, ze bouwen muren over de vastgestelde grens, ze molesteren woningen over de vastgestelde grens, ze plegen moordaanslagen over de vastgestelde grens.
als ik een bunker in jou tuin bouw en ik sloop je muren om nog een muur erbij te maken zodat jij me niet bekogeld met stenen nadat ik even wat familie leden van je heb afgemoord (is toch normaal)
dan heb je ook zoiets van.. ja nouja.. kan gebeuren he
duidelijk.

Hezbollah heeft deze reactie niet uitgelokt ze wilden een vreedzame ruil tussen een gearresteerde korporaal en resistance leden en gekidnapte kinderen voor de 100e keer.
kijk toch eens niet naar die tv het is verdraaide onzin die je erop ziet.
Jij bent er rechtstreeks bij begrijp ik Baaj? Jij ziet en hoort alles uit 1e hand?
Hou nou toch eens op met doen alsof mensen allemaal foutieve bronnen hebben. Ik weet best wat daar allemaal speelt. Waarschijnlijk beter dan jij... wat is jouw relatie en/of belang bij dit conflict eigenlijk?
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:57:55 #206
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40201144
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:53 schreef Incomplete het volgende:

[..]

ons verzet tegen duitsland liep natuurlijk ook op stelten en had spandoeken in hun handen dat ze het verzet waren, hoe kon ik dat vergeten.. je hebt helemaal gelijk!
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:59:34 #207
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40201209
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:56 schreef koudhier het volgende:

[..]

Jij bent er rechtstreeks bij begrijp ik Baaj? Jij ziet en hoort alles uit 1e hand?
Hou nou toch eens op met doen alsof mensen allemaal foutieve bronnen hebben. Ik weet best wat daar allemaal speelt. Waarschijnlijk beter dan jij... wat is jouw relatie en/of belang bij dit conflict eigenlijk?
ik ben zelf joods en ik praat met mensen, dat geeft je meer informatie dan het nieuws dat opgemaakt is door juist degenen met belangen, + filters.
je weet dus niet wat daar speelt, je zet jezelf enkel voor lul met je nieuwspraatje.
pi_40201260
"You have to go to war with the army you have" zei een briljant licht eens en voor Hezbollah, die geen F16's en gepantserde wagens heeft, betekent dat onnauwkeurige raketten afschieten, hinderlagen leggen en andere guerilla-taktieken, zoals je onder de bevolking begeven, gebruiken.
  woensdag 26 juli 2006 @ 14:00:42 #209
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40201262
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:54 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Mooie dure woorden, maar je zegt in principe niets.
je hersennen doen gewoon niets, anders had je het wel begrepen.
pi_40201365
RTL spreekt nu over mogelijk 12 gedode soldaten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40201430
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:59 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ik ben zelf joods en ik praat met mensen, dat geeft je meer informatie dan het nieuws dat opgemaakt is door juist degenen met belangen, + filters.
je weet dus niet wat daar speelt, je zet jezelf enkel voor lul met je nieuwspraatje.
En die mensen met wie jij praat zijn natuurlijk objectief en hebben geen mening....
En maak jezelf niet belachelijk door te zeggen dat ik niet weet wat er speelt. Ik ben joods, Israelisch en momenteel in Isael...
pi_40201466
Ik ben niet joods en denk dat dat er ook geen donder mee te maken heeft.
pi_40201472
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:05 schreef koudhier het volgende:

[..]

En die mensen met wie jij praat zijn natuurlijk objectief en hebben geen mening....
En maak jezelf niet belachelijk door te zeggen dat ik niet weet wat er speelt. Ik ben joods, Israelisch en momenteel in Isael...
ByeBye Baajguardian
pi_40201478
quote:

[..]

Dus heb jij meer gelijk? Conny Mus was net op TV om ons een te vertellen hoeveel er gecensureerd werd in de media van Israel
Allah Al Watan Al Malik
pi_40201489
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:06 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

ByeBye Baajguardian
Onzinreactie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40201515
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:00 schreef Monidique het volgende:
"You have to go to war with the army you have" zei een briljant licht eens en voor Hezbollah, die geen F16's en gepantserde wagens heeft, betekent dat onnauwkeurige raketten afschieten, hinderlagen leggen en andere guerilla-taktieken, zoals je onder de bevolking begeven, gebruiken.
Hun taktieken zijn ook niet echt het probleem. Ik had precies hetzelfde gedaan als ik in de positie zat als Hezbollah. Wat wel van belang is hoe de Libaneze regering verkeerd partij heeft gekozen in hett conflict waar de eigen burgerbevolking flink de dupe is geworden.
pi_40201516
Zullen we er geen wedstrijd verpissen van maken?

Voordat je het weet zitten jullie in de bankjes van de Knesset zonder dat jullie het van elkaar weten.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_40201519
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:59 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ik ben zelf joods
Dat is geen toegevoegde waarde.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_40201534
Hezbolla heeft wel zeker een reactie uitgelokt door Israël laf in de rug aan te vallen terwijl het bezig was zich de palestijnen van het lijf te houden. Enne, geef de media maar weer de schuld.
pi_40201549
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uit niets blijkt of ze wel of niet zich onder de burgerbevolking bevinden. Zo zat ik laatst naar een CNN nieuwsreporter te luisteren die daar in Beiroet was, en ook hij melde daar geen enkele hezbollahstrijder te hebben gezien, alleen hezbollah aanhangers.

Of de prachtige beelden van het bombarderen van 2 trucks met 2 ladders erop, waardoor het leek alsof het katusyahs had.
Er worden daar ook alleen Israelische militairen gedood en hezbollah-strijders niet,
die vallen onder de burgerslachtoffers.

Elke truck die gebruikt zou kunnen worden voor dat doel moet uitgeschakeld worden,
lijkt me logisch. Of het dan daadwerkelijk een lanceer-installatie is boeit me niet zo.
pi_40201555
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:08 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat is geen toegevoegde waarde.
Hij antwoorde op iemand die vroeg wat zijn relatie was met dit conflict. Het is niet zo dat hij er zelf over begon.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40201559
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:08 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Hun taktieken zijn ook niet echt het probleem. Ik had precies hetzelfde gedaan als ik in de positie zat als Hezbollah. Wat wel van belang is hoe de Libaneze regering verkeerd partij heeft gekozen in hett conflict waar de eigen burgerbevolking flink de dupe is geworden.
Er is geen sprake van kiezen. De Libanezen konden niet anders, Hezbollah is de machtigste factie in dat land.
pi_40201573
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onzinreactie.
Is het ook, maar is wel een mooie reactie Had hiermee ook geen enkele intentie een bijdrage te leveren aan de discussie. Jammer dat je dat toch dacht
pi_40201580
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus heb jij meer gelijk? Conny Mus was net op TV om ons een te vertellen hoeveel er gecensureerd werd in de media van Israel
Datzelfde geld natuurlijk ook voor de andere kant, er zijn hele gebieden off-limit voor de pers in Hezbollahtown.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_40201590
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee ik heb niet meer gelijk, mijn nieuws is zelfs nog veel meer "gefilterd" om in BG's termen te blijven. Maar die jongen doet alsof hij er bij is, alles uit 1e hand hoort en de rest allemaal eenzijdig nieuws tot zich neemt. Hij is waarschijnlijk niet in staat andere mensen enig intellect toe te schrijven behalve hemzelf. Wat hem eigenlijk best een beetje een stakker maakt. Maarja, hoe noem je je anders als je al 36 reeksen kansloos achter je computer zit en dan nog durft te beweren dat je mensen spreekt. Gast, ik zal je iets vertellen: JE HEBT GEEN LEVEN
pi_40201595
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Er is geen sprake van kiezen. De Libanezen konden niet anders, Hezbollah is de machtigste factie in dat land.
Oh ja, Hezbollah is erg machtig in vergelijking met Israel
pi_40201601
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:08 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Er worden daar ook alleen Israelische militairen gedood en hezbollah-strijders niet,
die vallen onder de burgerslachtoffers.

Elke truck die gebruikt zou kunnen worden voor dat doel moet uitgeschakeld worden,
lijkt me logisch. Of het dan daadwerkelijk een lanceer-installatie is boeit me niet zo.
Hezbollahstrijders hebben zich ingegraven in bunkers over de gehele linie, geen enkele reporter heeft een hezbollahstrijder gezien of gefilmd. In tegenstelling tot conflicten m.b.t Hamas, of in Irak, dan zie je die strijders ook gewoon rondlopen. Hier is dat helemaal niet het geval, ondanks de talloze camera's en reporters in beiroet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40201603
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij antwoorde op iemand die vroeg wat zijn relatie was met dit conflict. Het is niet zo dat hij er zelf over begon.
Je haalt wel erg veel uit die vijf woorden. Ik zei toch niet dat hij het zelf ter sprake bracht?
pi_40201611
Ik moet er vandoor helaas, tot later
pi_40201626
quote:

[..]

Hoe is het daar ?
pi_40201649
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:10 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Oh ja, Hezbollah is erg machtig in vergelijking met Israel
Niet bepaald, ook niet compleet onmachtig, zoals nu, en de afgelopen twintig jaar, al gebleken is, maar je had het over de Libanese regering en Libanon, niet Israël.
pi_40201656
quote:
Doei, ik ga ook.
Kansloze, maar vooral zinloze discussies hier
pi_40201657
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:10 schreef Apropos het volgende:

[..]

Je haalt wel erg veel uit die vijf woorden. Ik zei toch niet dat hij het zelf ter sprake bracht?
Je deed het voordoen omdat je alleen hem quote, terwijl hij reageerde op een totaal andere reactie. Beetje stab in de back noem ik dat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40201670
quote:
have fun.
pi_40201719
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:11 schreef manhattan het volgende:

[..]

Hoe is het daar ?
Chaos, en toch ook gewoon zoals altijd in Tel Aviv. In het noorden is het leven wel totaal ontregeld. Ligt eraan waar je zit he. Iedereen met familie in zuidelijkere plaatsen is gevlucht uit z'n woonplaats. Hotels zitten stampvol in tel aviv en eilat en prijzen zijn ver-vierdubbeld.
Verder is alles zoals altijd.
pi_40201796
quote:
BEIRUT, Lebanon (CNN) -- The U.N. observers killed when an Israeli bomb made a direct hit on their bunker in southern Lebanon Tuesday called an Israeli military liaison about 10 times in the six hours before they died to warn that the aerial attacks were getting close to their position, according to a U.N. officer.

After each call, the Israeli officer promised to have the bombing stopped, an officer at the U.N. Interim Force in Lebanon (UNIFIL) base in Noqoura said.

Finally, an Israeli bomb exploded directly on the U.N. post near Khiyam, killing four U.N. observers from Austria, Finland, Canada and China, the U.N. officer said.
http://www.cnn.com/2006/W(...)observers/index.html
Allah Al Watan Al Malik
pi_40201807
quote:
Israel launched airstrikes on Lebanon in response to attacks by Hizbullah earlier this month, and George W. Bush called it "self-defense." But what to tell the Turks, who over the last week lost 15 sol-diers to terror attacks launched by sepa-ratist Kurds from neighboring Iraq? Many Turkish leaders are pressing for cross-border tactical air assaults on the guerrillas. But Bush, fearing yet another escalation of the Middle East's violence, urged Prime Minister Recep Tayyip Erdogan to hold off. "The message was, unilateral action isn't going to be helpful," says a senior U.S. official, describing the 15-minute phone conversation. "The president asked for patience."
[ bron ]
pi_40201884
quote:
Pottenkijkers niet gewenst.
pi_40201929
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

[quote]Hezbollahstrijders hebben zich ingegraven in bunkers over de gehele linie
Ah, je bent er geweest?
quote:
geen enkele reporter heeft een hezbollahstrijder gezien of gefilmd
Alleen aanhangers toch, burgers, die hebben ze wel gezien.
Al die duizenden strijders van hun promo-filmpjes zitten allemaal in bunkers
volgens jou? Of zijn ze, zoals sommige berichten suggereren, gevlucht naar de
buurlanden? Of zitten ze misschien toch onder de burgerbevolking.?

Dan ga ik maar voor de laatste optie.
pi_40202017
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:20 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Ah, je bent er geweest?
[..]

Alleen aanhangers toch, burgers, die hebben ze wel gezien.
Al die duizenden strijders van hun promo-filmpjes zitten allemaal in bunkers
volgens jou? Of zijn ze, zoals sommige berichten suggereren, gevlucht naar de
buurlanden? Of zitten ze misschien toch onder de burgerbevolking.?

Dan ga ik maar voor de laatste optie.
Ja, en ze dragen zeker geen small arms wapens bij zich. In Irak bevonden de strijders zich ook onder de burgerbevolking, maar ook daar kon je ze er zo uitpakken vanwege de wapens die ze bij zich droegen. En ja die duizenden strijders zitten verspreid over meerdere bunkers die over de gehele linie gevestigd zijn (tenminste als we Israel zelf moeten geloven). Bij Bin Jbail bij de grens zouden volgens Israelische strijdkrachten , 200 hezbollahstrijders zitten verscholen in bunkers.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40202104
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, en ze dragen zeker geen small arms wapens bij zich. In Irak bevonden de strijders zich ook onder de burgerbevolking, maar ook daar kon je ze er zo uitpakken vanwege de wapens die ze bij zich droegen. En ja die duizenden strijders zitten verspreid over meerdere bunkers die over de gehele linie gevestigd zijn (tenminste als we Israel zelf moeten geloven). Bij Bin Jbail bij de grens zouden volgens Israelische strijdkrachten , 200 hezbollahstrijders zitten verscholen in bunkers.
In de buitengebieden, dorpen neem ik dat direct aan.
Ik reageerde op een zin in jouw post:
quote:
Hier is dat helemaal niet het geval, ondanks de talloze camera's en reporters in beiroet.
pi_40202160
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je deed het voordoen omdat je alleen hem quote, terwijl hij reageerde op een totaal andere reactie. Beetje stab in de back noem ik dat.
Nee, ik constateer dat die opmerking een vreemde eend in de bijt is in die tekst. Zoals ook Monidique al constateerde ten aanzien van beide partijen:
pi_40202507
"Mideast crisis talks fail - Negotiations stumble over cease-fire, sources say - Condoleezza Rice "under siege" at Rome talks"

Onverwacht.
  woensdag 26 juli 2006 @ 14:55:10 #244
121310 venomsnake
El Saltador
pi_40202979
Ik ben die nieuwsconferentie aan het bekijken, maar daar is dus helemaal niets uitgekomen zo te horen..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40203005
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:55 schreef venomsnake het volgende:
Ik ben die nieuwsconferentie aan het bekijken, maar daar is dus helemaal niets uitgekomen zo te horen..
In elk geval medische- en voedsel hulp etc.
Is niet veel maar voor de burgers misschien wel belangrijk.
  woensdag 26 juli 2006 @ 14:59:08 #246
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40203114
quote:

[..]

ah vandaar je eenzijdige propagandische kijk.
  woensdag 26 juli 2006 @ 14:59:16 #247
121310 venomsnake
El Saltador
pi_40203120
Rice heeft het ever een security force, maar zolang er geen staakt het vuren is schiet je daar natuurlijk geen drol mee op, en wie gaat Hizbollah dan ontwapenen vraag ik me dan af..?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 26 juli 2006 @ 15:02:00 #248
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40203218
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:09 schreef koudhier het volgende:

[..]

Nee ik heb niet meer gelijk, mijn nieuws is zelfs nog veel meer "gefilterd" om in BG's termen te blijven. Maar die jongen doet alsof hij er bij is, alles uit 1e hand hoort en de rest allemaal eenzijdig nieuws tot zich neemt. Hij is waarschijnlijk niet in staat andere mensen enig intellect toe te schrijven behalve hemzelf. Wat hem eigenlijk best een beetje een stakker maakt. Maarja, hoe noem je je anders als je al 36 reeksen kansloos achter je computer zit en dan nog durft te beweren dat je mensen spreekt. Gast, ik zal je iets vertellen: JE HEBT GEEN LEVEN
ik zit niet al die reeksen achter mn pc, ik ben zowat de hele dag buiten mafkees.
pi_40203229
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:59 schreef venomsnake het volgende:
Rice heeft het ever een security force, maar zolang er geen staakt het vuren is schiet je daar natuurlijk geen drol mee op, en wie gaat Hizbollah dan ontwapenen vraag ik me af..?
Siniora kwam wat sterker over dan normaal, imo, over wie de baas in Libanon
zou moeten zijn gesteund door een security force met een uitgebreid mandaat.
Opvallend.

Ook leuk om te horen hoe Kofi Anan zicch weer zo oppervlakkig mogelijk probeerde
op te stellen aangaande de 4 gedode UN solaten gisteren.
  woensdag 26 juli 2006 @ 15:05:21 #250
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40203335
rice moet optiefen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')