quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 22:45 schreef kastanova het volgende:Oh? Het wordt enigszins vermoeiend hoor, maar waar blijft je beargumentatie?
Die volgde op de uitspraak?
quote:
Iedereen constateerde het, behalve jijzelf... Take a hint...
Drogreden. Heeft iedereen behalve ik in deze thread daadwerkelijk geconstateerd dat ik typisch vrouwelijk ben? Nee. En zelfs een forse meerderheid kan ongelijk hebben.
quote:
Oh excuus, wist niet dat dat verplicht was...
Doorgaans doe ik het alleen als iets een complimentje waard is...
Het is niet verplicht, maar als je denkt 'ze heeft wel een punt', zou je het ook gewoon kunnen zeggen. Net zoals jij een beetje gek werd van alle negatieve kritiek, word ik ook niet blij van al jouw negatieve kritiek en zou het leuk zijn als je eventuele positieve dingen ook eens tot uiting bracht.
quote:
Nah nee, daar ben ik toch nét iets te duidelijk voor... Wat ik zeg bedóel ik ook daadwerkelijk, dit in tegenstelling tot jouw "Ik zeg letterlijk iets, maar een paar uur later bedóel ik iets compleet anders" gedrag...
![]()
.
Iedere keer dat je aanvullend reageert op een uitspraak in plaats dat je hem probeert te weerleggen is dat een stille erkenning dat ik een punt heb.
Jij hebt regelmatig aanvullend gereageerd op mijn uitspraken.
Je zult dus toch af en toe moeten hebben gedacht dat ik wel een punt had.
quote:
Je hebt notabene al een aantal keer toegegeven dat je er achteraf toch inderdaad naast bleek te zitten met je ongegronde vermoedens en verwijtjes, dus waar jij je vermoedens bevestigd ziet is tot nu toe voor iedereen nog een raadsel...
Laat dat woord 'iedereen' achterwege als je het toch niet hard kunt maken. Uit het feit dat een aantal vermoedens van mij incorrect bleken, volgt overigens nog niet logisch dat al mijn vermoedens incorrect zijn. Wederom een drogreden.
quote:
Dus omdat ik vantevoren eerlijk en consequent ben over mijn motieven en zij tegen me liegen over hun eigen motieven uit angst me kwijt te raken is hun woede terécht...
Tja, dat is inderdaad éxact de denkwijze die de labiele vrouwen in kwestie hebben...
Kennelijk heb ik virtueel ook al een wichelroedepik
![]()
.
De woede is (onder andere) terecht als zij boos zijn vanwege de genoemde 8 minpunten van jou. In feite hoeft een vrouw nog niet eens heel labiel te zijn als die 8 punten bij haar in het verkeerde keelgat schieten.
quote:
Waarom wil een vrouw in 99% van de gevallen praten? Omdat ze ergens mee zit waar ze emotioneel over is... Dus punt blijft dat je uit praten binnen een relatie verstaat dat de vrouw haar zegje doet en de man braaf stil blijft zitten, niets zegt en toch vooral niet zijn mening geeft...
Nee. Als de vrouw in een emotionele bui is, kan de man beter luisteren dan praten, maar als de vrouw rationeel is, kan de man vrijwel alles zeggen wat hij wil. En nee, dit maakt de situatie niet ongelijkwaardig. Hetzelfde geldt namelijk voor de vrouw. Als de man ergens emotioneel over aan het doen is (woede en frustratie enz. zijn ook emoties) dan kan de vrouw ook beter luisteren dan praten, om later weer met hem te spreken als hij gekalmeerd is.
quote:
Dat zeg ik dus de hele tijd al en 1 quote geleden ontkende je net nog
![]()
.
Ik heb jou de hele tijd al allerlei verschillende scenario's op 1 hoop zien gooien. Je hebt al eerder gezegd dat jij denkt dat er niet veel andere oplossingen zijn dan luisteren, weglopen en dumpen terwijl mijn tips toch veel en veel gedetailleerder en complexer waren dan dat. Ga dan nu niet zeggen dat je de complexiteit plotseling wel inziet, dat de hele tijd al deed en dat ik iets heb ontkend.
quote:
Als ik de dingen net zo irrationeel ga benaderen als haar, dan verslaat ze me op ervaring...
Maar hé mannen, een wijze les; zodra je vrouw emotioneel wordt moet je compleet irrationeel worden en gezellig mee gaan schelden... Of natuurlijk gewoon je bek houden en ja knikken zonder te morren...
Nee. Als ze je 'verslaat op ervaring' is het een manipulatief kreng. Bij het overgrote deel van de vrouwen zal een emotionele aanpak tot gevolg hebben dat de vrouw kalmeert.
quote:
Dus, ook al is het de vrouw die irrationeel is, weet ze zelf (immers emotioneel, je eigen woorden) de oorzaak niet eens, maar toch moet je jezelf bij voorbaat al opwerpen als dader en je excuses aanbieden voor iets waarvan beiden niet eens weten waar het over gaat?
De oorzaak ligt bij de vrouw, waarom moet de man dan door het stof kruipen?
Niks opwerpen als dader, niks gelijk geven, niks whatever wat op jou overkomt als zelfverloochening. En de oorzaak ligt dus lang niet altijd bij de vrouw. Het kan ook de NS zijn (dat is het bij mij wel eens geweest
![]()
), of frustraties op het werk, of weet ik veel wat nog niet meer wat een vrouw kwaad kan maken (en in die gevallen is het geen regel dat ze jou het verwijt, als ze dat wel doet, heb je te maken met een ander type).
Als je de quote goed leest, zul je zien dat er geen gelijk geven of schuld aannemen of weet ik veel in zit. Je zegt alleen maar wat er (hopelijk) op dat moment op je hart zit. Ik quote hem nog wel een keer voor de duidelijkheid:
quote:
Voorbeeld van een positief scenario:
Vrouw: @$%#(* Wat ben jij toch een vuile @$@$% en je hebt dit en dat fout gedaan en @#@$%
Jij: "Ja maar schat, ik begrijp niet waarom je kwaad bent. En ik vind het heel jammer dat ik je niet begrijp, want zo kan ik je niet helpen of verontschuldigingen aanbieden voor eventueel verkeerd gedrag. Bovendien kan ik er heel slecht tegen als je kwaad bent. We kunnen zo niet met elkaar praten en ik wil graag met je praten. Is het goed als we straks, als je weer gekalmeerd bent, het nog eens hebben over wat je zo kwaad maakte?"
Dat 'of verontschuldigingen aanbieden voor eventueel verkeerd gedrag' hoef je uiteraard alleen maar te zeggen als zij de indruk wekt dat jij iets fouts hebt gedaan.
quote:
Waarop ze emotioneel wordt en je vervolgens weer je bek moet houden om haar niet nóg emotioneler te maken
![]()
.
Hopelijk niet, maar misschien wel. Maar als jij tot uiterste wanhoop bent gedreven (anders dan zeg je niet wat er in de quote stond) en ze reageert wederom emotioneel, wordt het dan niet tijd om je conclusies te trekken en het uit te maken?
Weer voor de duidelijkheid:
quote:
Bij te voegen in zeer ernstige situatie: "Weet je dat ik het zo erg vind dat we op deze manier niet kunnen communiceren dat ik overweeg om het uit te maken? Communicatie is toch erg belangrijk in een relatie en als dat ontbreekt, vind ik een relatie eigenlijk niet meer de moeite waard. Ik zie door jouw woede eigenlijk weinig oplossingen meer."
quote:
De vrouw in kwestie is emotioneel en dus ook irrationeel... Hetgeen ervoor zorgt dat een dergelijke aanpak niet zal werken...
Heb ik het geprobeerd? Uiteraard, anders zou ik dergelijke beweringen niet doen...
Resultaat:
- Emotionele chantage! Boehoe
![]()
.
- Euuuuh... Euuuuh... IK MAAK HET ZELF WEL UIT LUL!
- Alsof jij mij zou laten gaan
![]()
.
- Wat zeg je nou?!? [insert nog meer gescheld]
Niet alle vrouwen vervallen tot emotionele chantage. Ik denk zelfs dat het er zeer weinig zijn. Chantage dien je, zoals ook al eerder gezegd in dit topic, gewoon te negeren. Emotionele chantage, dat is wat kleine kinderen doen (ooit Het Huis van Kleine Etterbakjes gezien? op RTL4 om 5 uur, na het nieuws, aanrader). Een vrouw die jou zo behandelt, moet jij ook als een klein kind behandelen: gewoon negeren en als dat niet werkt heropvoeden. Of je bespaart jezelf de moeite en je maakt het uit..
![]()
quote:
Tuurlijk, de volgende morgen komen ze in vrijwel alle gevallen komen ze er de volgende morgen wel weer op terug... Maar ja, dan heb je al een avond met het bovenstaande achter de rug...
Tsja, jammer. Ik snap dat jouw vorige ervaringen veel te negatief waren om dat te kunnen slikken, maar ik wil je het volgende vragen: Als jouw partner ooit eens uitbarst in een flinke huilbui omdat zojuist haar kat is doodgegaan na 20 jaar, en de volgende ochtend verontschuldigt ze zich voor het feit dat ze huilde terwijl jij daarbij was, kan jij het slikken dat ze heeft gehuild of denk je 'nog meer van dat soort huilbuien en ik trek het niet meer...'? Of nog een voorbeeldje: Als je vriendin na twee uur nutteloos treinen (kut-NS) noodgedwongen weer naar je terug moet keren omdat ze nergens anders de nacht kan doorbrengen en ze is zo ontzettend fucking kwaad op de NS, in jouw bijzijn (true story dit..), accepteer je haar verontschuldigingen of denk je 'oh God, als dit nog vaker gebeurt...'?
quote:
Grappige anekdote... Een ex die echt compleet labiel was... Gaf ze zelf ook wel toe...
Dus ik op een gegeven moment (niet eens zo zeer uit eigenbelang, maar meer als chronische "oplossing" voor haar) voorstellen dat ze naar een therapie ging... Was ze op een gegeven moment
zelf ook zover dat ze bereid was te gaan... Althans, dat dacht ik...
Een dag later vertelde ze namelijk aan haar vriendinnen dat we in
relatietherapie gingen
![]()
.
Whehehe
![]()
Is ze ook echt nog in therapie gegaan? Hoe lang nadat je dat aanraadde heb je dat uitgemaakt? Hoe is het afgelopen? Vertel meer
![]()
quote:
Vrouwen kunnen dus gewoon niet met auto's omgaan... Maar dat was al duidelijk...
Vrouwen kunnen niet met relaties omgaan? Dat is echt je reinste onzin. Of nee, je bedoelt emoties he? Maar dat waren de defecten aan de auto....
![]()
quote:
Naja... Of ik sla haar gewoon neer zodra ze haar mond open doet... Dat is immers net zó redelijk...
Hee, bij de alleremotioneelste, manipulatiefste partner moet je dat eens doen of zo
Nee, ik pleit niet voor geweld, maar manipulatieve krengen zijn de Saddam Hoessein onder de vrouwen... De doodstraf (lees: vuist op haar kaak) dus. Wellicht is dat wel effectief.quote:
Been there, done that en begon er notabene deze reeks mee...
"Denk er maar eens over na wat je allemaal fout doet
."Want hé, door kritiekloos alles over je heen te laten komen is zij gaan denken "Hij had er niets tegenin te brengen en zat maar schuldbewust voor zich uit te staren, kennelijk zag hij dus zelf ook wel in hoe fout hij is geweest..."
Als ze weer gekalmeerd is, kun je je kritiek leveren.
quote:
Vrouw scheldt => Man sluit vrouw troostend in zijn armen...
Vrouw: "Wat flik je me nou mafkees?! Blijf met je poten van me af, daar ga je me echt niet mee paaien als ik zo pissig op je ben!"
*Oeh, oeh, paniek, andere emotie*
Man begint te schelden: Houd toch je bek hoer!
Vrouw: WTF? Ben je gek ofzo? => Scheldt terug...
*Euuuh, damn it, dit werkt niet* => Man begint ten einde raad dan maar te huilen...
Vrouw:
![]()
.
Um sorry Kasta, maar dit stukje verraadt toch vooral veel aangeleerde en gerationaliseerde empathie..
![]()
Instinctieve empathie (ook mannelijke) is namelijk gelijk vrijwel feilloos en heeft geen tweede kans nodig.
De vraag is dus nogmaals: waar is jouw instinctieve empathie? Ik zie twee mogelijke antwoorden:
1 Je hebt hem niet. Instinctieve empathie is aangeboren, je hebt het of je hebt het niet.
2 Hij is onzichtbaar begraven onder al jouw negatieve ervaringen met relaties.
Indien 1, jammer. Indien 2, zoek....
ZOEK!Het voorbeeldje van het zusje dat huilt is wat mijn psychiater letterlijk heeft aangevoerd. Hij vroeg me wat ik zou doen als ik thuis zou komen van school en ik zou mijn zusje huilend aantreffen op de bank. In zo'n situatie weet ik natuurlijk niet waarom ze huilt. Wat zou ik doen? Naar aanleiding van mijn gerationaliseerde antwoord zei de psychiater dat het verraadde dat ik geen instinctieve empathie had.
quote:
Als zij niet wil dat er gepraat wordt, waarom gaat ze dan in godsnaam een gesprek aan?
Zij wil dat jij even je mond houdt en luistert, dat is iets heel anders.
quote:
Niet bewust misschien, maar elke objectieve omstander zal toch inzien dat je met irrationeel gedrag en gescheld de relatie toch echt niet op een hoger niveau tilt...
![]()
.
Als jij niet adequaat weet te reageren en zeker als dat onderdeel is van de oorzaak dat ze emotioneel is, til je de relatie eveneens niet op een hoger niveau.
quote:
Als ze niet wil discusieren, moet ze de discussie niet starten met verwijten lijkt me...
True. Dan blijft het nog wel jouw keuze of je ingaat op die verwijten (als je toch al weet dat ze later teruggenomen worden) of niet.
quote:
Ach meisje toch, wat zeg je nu dan weer?
Je moet je niet onderdanig opstellen omdat de relatie dan niet meer gelijkwaardig is, maar je moet je wel zonder ook maar enige beargumenteerde aanleiding verrot laten schelden, dat over je heen laten komen, braaf zwijgen en ja en amen knikken met als finale een troostknuffel?
Wat noem je dat gedrag dan? De koene, offensieve ridder tactiek ofzo?
![]()
.
Dat is mooi, maar zoals gezegd niet altijd de juiste oplossing.
Nee. Maar, zoals ik al heb gezegd, indien gehanteerd door beide partijen wordt de gelijkwaardigheid van de relatie niet aangetast.
quote:
Och, ik ben nu al 3 topics niet uit m'n slof geschoten ondanks je ongegronde verwijten, je hak op de tak gespring, het achteraf verdraaien van woorden en als klap op de vuurpijl je ontkenning van de van Dale, dus inmiddels zou je er toch wel overtuigd van moeten zijn...
![]()
.
Nee, ben ik niet.
quote:
Ah mên, je plaatst vrouwen nu zelfs al in de slachtofferrol als ze zelf ook de dader zijn...
Ze zijn niet altijd zelf de oorzaak van hun emoties. Meestal niet zelfs.
quote:
Zullen we anders even met de pet rond gaan om een mooi standbeeld voor alle zelfmoordterroristen bij elkaar te sparen?
Nee.
quote:
Ik vind alles best, zolang je maar niet meer de feiten en je eigen woorden achteraf gaat ontkennen
![]()
.
Welke feiten kerel? Je hebt het nu regelmatig gehad over feiten, maar ik heb ze (van het kenmerk: de stoel is rood) nog niet gezien. Integendeel: jouw beargumentatie lijkt vaak gestoeld te zijn op "ik ben man, dus objectief, dus heb ik altijd gelijk", of "jij bent een vrouw, dus irrationeel, dus heb je altijd ongelijk". Die beargumentatie is niet sterk en ook nog eens behoorlijk kinderachtig.
quote:
Oh woman please
![]()
.
Je gaf zelf notabene al toe dat je je "argumenten" herhaaldelijk slecht had uitgewerkt en nu ga je mij verwijten dat ik ze niet begrijp?
Niet alle. En ook dingen die ik wel goed heb uitgewerkt, begrijp je niet.
quote:
Doe mij en alle (potentiele) ouders van Nederland een plezier en word geen lerares...
Dat ben ik niet direct van plan, maar zelfs al zou ik dat doen, dan zou gelukkig niet elke leerling er eentje zijn van het type "zeg maar wat je wil maar ik wil er geen moer van begrijpen".
quote:
Iets ten stelligste ontkennen terwijl je het zelf niet eens zeker weet... Briljant...
Ik voel me er zeker over, maar ik heb geen zin om
nog eens door de hele discussie te scrollen om te kijken of ik niet toch echt ergens een feit ontkend heb.
quote:
Woman, wake up... Níemand begrijpt je... Oh nee wacht, toch wel... The_Ed begrijpt je
![]()
.
Behalve ThE_ED zijn er vele anderen die mij ook begrijpen. En autisme of niet, zelfs vele mensen die niet wisten of nog steeds niet weten dat ik autisme heb, hebben mij begrepen of legden niet op alle slakken zout zoals jij dat doet.
Ik heb zaterdag en gisteren uren lang zitten te kleppen met een collega van de post. Wij kennen elkaar nog niet zo goed en dus steekt mijn autisme regelmatig de kop op: ik begrijp regelmatig iets wat hij zegt verkeerd, of hij begrijpt mij niet, of ik hanteer definities van woorden merkwaardig of zelfs verkeerd. Dat is mij steeds opgevallen en ik heb hem er ook steeds op gewezen als er weer een communicatiefoutje was. Op den duur zitten we samen in de kantine en ik vertel dat het voor mij een algemeen probleem is en ik zeg er bij dat ik afwijkend en raar ben. Hij concludeert dat ik er inderdaad problemen mee heb, maar vervolgens zegt hij "ben je gek man, jij raar? je moet niet zo negatief over jezelf denken joh!" Terwijl hij dus geen flauw idee heeft dat ik autisme heb. En aangezien het nog niet nodig is, zal ik het hem ook voorlopig niet zeggen.
Jij echter....
![]()
Zelfs wanneer ik jou uitleg dat ik autisme heb en dat dat leidt tot wederzijdse interpretatieproblemen verwerp je de uitleg en wijt je het aan typische vrouwelijkheid
![]()
Echt geen land met jou te bezeilen zo.
quote:
Ach tuurlijk niet... Gewoon lullen om het lullen, verwijten om het verwijten en schelden om je hart te luchten... Wie heeft er dan nog een reden nodig?
Logica, argumenten en redenen worden zoooooooooo overschat hé...
Natuurlijk is er een reden, maar die krijg je dus als het goed is als ze weer is gekalmeerd.
quote:
Je zei dat je pertinent níet rationeel mocht zijn
![]()
.
![]()
.
![]()
Ik zeg dat
jij het beter niet kunt doen. Als jij dingen rationeel benadert, doe je dat op zo'n manier dat er heibel van komt. Maar in sommige gevallen (en bij de juiste benadering) zou rationeel zijn kunnen werken, dus je kunt het wel proberen, maar ik zie niet zo'n grote kans dat je slaagt...
quote:
Als vrouwen zelf al niet weten welke taal ze spreken, heeft ze een tolk nodig, geen boksbal...
Zij weet het wel, maar
jij weet het niet.
quote:
En zo is de cirkel weer rond en zijn we terug bij m'n eerste topic hierover... Vrouwen hebben de communicatieve vaardigheden van een kleuter...
Als ze emotioneel zijn sommigen soms wel
[ Bericht 0% gewijzigd door Black_Tulip op 26-07-2006 23:34:45 ]