FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Koerier als bijbaan?
crossoverdinsdag 25 juli 2006 @ 18:53
Ik heb onderhand genoeg van mijn huidige (zaterdag)baan en wil wel eens wat anders. Als vakantiebaan werk ik bij Bavaria als bijrijder en af en toe mag ik dan met een busje weg.
Is het mogelijk om bij een bedrijf als TNT, TPG of FedEx te gaan werken? Ik heb het idee dat dit baantje erg gewild is.. Heeft iemand dit ooit gedaan als werk? En beviel het?

Heb uiteraard rijbewijs
KARAZZdinsdag 25 juli 2006 @ 18:57
*edit*
KARAZZdinsdag 25 juli 2006 @ 18:58
heb je overigens wel al je rijbewijs??
Little_Meaniedinsdag 25 juli 2006 @ 18:59
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 18:53 schreef crossover het volgende:
Ik heb onderhand genoeg van mijn huidige (zaterdag)baan en wil wel eens wat anders. Als vakantiebaan werk ik bij Bavaria als bijrijder en af en toe mag ik dan met een busje weg.
Is het mogelijk om bij een bedrijf als TNT, TPG of FedEx te gaan werken? Ik heb het idee dat dit baantje erg gewild is.. Heeft iemand dit ooit gedaan als werk? En beviel het?

Heb uiteraard rijbewijs
Als je nog maar net je rijbewijs hebt nemen ze je niet aan bij TNT of FedEx lijkt mij
KARAZZdinsdag 25 juli 2006 @ 19:00
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 18:59 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

Als je nog maar net je rijbewijs hebt nemen ze je niet aan bij TNT of FedEx lijkt mij
weet je dat zeker, oftewel heb je hier ervaring mee?
ikwilookwatzeggendinsdag 25 juli 2006 @ 19:00
quote:
Is het mogelijk om bij een bedrijf als TNT, TPG of FedEx te gaan werken?
Gewoon hun sites in de gaten houden, doe ik ook al een tijdje.

Helaas zonder resultaat tot nu toe
KARAZZdinsdag 25 juli 2006 @ 19:01
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:00 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

Gewoon hun sites in de gaten houden, doe ik ook al een tijdje.

Helaas zonder resultaat tot nu toe
hoelang duurt dat tijdje van jou nu al? moet ik dan aan weken/maanden of jaren denken??
Ringodinsdag 25 juli 2006 @ 19:03
Ik denk wel dat je aantoonbare rijervaring moet hebben. En stratenkennis als je koerier wordt in een specifieke stad.

Verder: gaan voor zo'n baan, het is namelijk heel tof werk en meestal betaalt het goed. Heerlijk veel kilometers maken, veel tijd voor jezelf, je komt op veel plekken, je ontmoet veel mensen maar in je auto ben je altijd lekker alleen (groot voordeel tov taxichauffeur).

Je werktijden zijn wel onregelmatig, je moet flexibel zijn, en overwerken hoort erbij. Maar ik neem aan dat je dat niet erg vindt.
crossoverdinsdag 25 juli 2006 @ 19:04
Ik neem aan dat die auto's wel een navigatiesysteem hebben..
En overuren vind ik niet erg, zolang het werk maar te doen is.
Sanderdinsdag 25 juli 2006 @ 19:04
Ik kreeg te horen dat ik mijn rijbewijs minimaal 2 jaar moest hebben.
ikwilookwatzeggendinsdag 25 juli 2006 @ 19:04
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:01 schreef KARAZZ het volgende:

[..]

hoelang duurt dat tijdje van jou nu al? moet ik dan aan weken/maanden of jaren denken??
Maanden!

Het is natuurlijk een populair baantje, vaak weten mensen die al koerierswerk doen wel een
vriend/vriendin die belangstelling heeft in een vrijgekomen baan.
KARAZZdinsdag 25 juli 2006 @ 19:04
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:03 schreef Ringo het volgende:
Ik denk wel dat je aantoonbare rijervaring moet hebben. En stratenkennis als je koerier wordt in een specifieke stad.

Verder: gaan voor zo'n baan, het is namelijk heel tof werk en meestal betaalt het goed. Heerlijk veel kilometers maken, veel tijd voor jezelf, je komt op veel plekken, je ontmoet veel mensen maar in je auto ben je altijd lekker alleen (groot voordeel tov taxichauffeur).

Je werktijden zijn wel onregelmatig, je moet flexibel zijn, en overwerken hoort erbij. Maar ik neem aan dat je dat niet erg vindt.
bekende van mij doet dat werk ook, zo onregelmatig zijn de werktijden niet, hangt uiteraard wel van 't aantal pakketjes af maar zoveel scheelt 't niet de ene of de andere dag.

oja, en als je jezelf snel eenzaam voelt... niet doen
KARAZZdinsdag 25 juli 2006 @ 19:04
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:04 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

Maanden!

Het is natuurlijk een populair baantje, vaak weten mensen die al koerierswerk doen wel een
vriend/vriendin die belangstelling heeft in een vrijgekomen baan.
nieuwe vrienden zoeken dus
crossoverdinsdag 25 juli 2006 @ 19:05
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:04 schreef Slarioux het volgende:
Ik kreeg te horen dat ik mijn rijbewijs minimaal 2 jaar moest hebben.
Welk bedrijf was dat?
Little_Meaniedinsdag 25 juli 2006 @ 19:06
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:04 schreef Slarioux het volgende:
Ik kreeg te horen dat ik mijn rijbewijs minimaal 2 jaar moest hebben.
bij grote courierbedrijven is het 5 jaar dacht ik, en je mag geen zware verkeersongevallen gehad hebben en zo en sommige vragen ook een rijvaardigheidstest af te leggen
ikwilookwatzeggendinsdag 25 juli 2006 @ 19:07
Ik heb het al een jaar gedaan, heerlijk werk wilde nooit meer wat anders maar toen ging het bedrijf failliet..
KARAZZdinsdag 25 juli 2006 @ 19:08
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:04 schreef crossover het volgende:
Ik neem aan dat die auto's wel een navigatiesysteem hebben..
En overuren vind ik niet erg, zolang het werk maar te doen is.
ga jij handmatig die 200+ pakketjes in je navigatiesysteem zetten, succes
Little_Meaniedinsdag 25 juli 2006 @ 19:09
het lijkt mij ook wel wat, ben graag alleen, rij heel graag maar ja ik kan nooit verdienen wat ik op mijn huidige job verdien en veel reizen zit er ook niet in met zo'n baan vrees ik en laat dit nou een passie zijn
KARAZZdinsdag 25 juli 2006 @ 19:09
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:06 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

bij grote courierbedrijven is het 5 jaar dacht ik, en je mag geen zware verkeersongevallen gehad hebben en zo en sommige vragen ook een rijvaardigheidstest af te leggen
schijnt dat als je bij de politie bekend staat als autodief dat je dan ook minder snel aangenomen wordt...
Little_Meaniedinsdag 25 juli 2006 @ 19:10
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:08 schreef KARAZZ het volgende:

[..]

ga jij handmatig die 200+ pakketjes in je navigatiesysteem zetten, succes
ja zeker als beginner zullen ze je wat laten rondrijden in de buurt en dan veronderstellen ze wel dat je de meeste straten wel kent
Little_Meaniedinsdag 25 juli 2006 @ 19:10
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:09 schreef KARAZZ het volgende:

[..]

schijnt dat als je bij de politie bekend staat als autodief dat je dan ook minder snel aangenomen wordt...
vooral als joyrider
crossoverdinsdag 25 juli 2006 @ 19:11
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:08 schreef KARAZZ het volgende:

[..]

ga jij handmatig die 200+ pakketjes in je navigatiesysteem zetten, succes
Gaat best snel met een beetje navigatiesysteem. Sneller dan maar rondrijden en hopen dat je die straat tegenkomt.
KARAZZdinsdag 25 juli 2006 @ 19:12
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:10 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

vooral als joyrider
of als verstappen
KARAZZdinsdag 25 juli 2006 @ 19:13
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:11 schreef crossover het volgende:

[..]

Gaat best snel met een beetje navigatiesysteem. Sneller dan maar rondrijden en hopen dat je die straat tegenkomt.
ik hoor wel dat jij weinig ervaring hebt met navigatiesystemen...
crossoverdinsdag 25 juli 2006 @ 19:14
Valt best mee
Klonkdinsdag 25 juli 2006 @ 19:14
weet je wat alleen jammer is, dat iedereen wel zo'n baantje wil, bij mijn baas komen echt stapels open sollicitaties binnen, en dan hebben we het nog niet eens over het aantal telefoontjes of het aantal keer dat personeel gevraagd word of we nog mensen nodig hebben
KARAZZdinsdag 25 juli 2006 @ 19:15
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:14 schreef Klonk het volgende:
weet je wat alleen jammer is, dat iedereen wel zo'n baantje wil, bij mijn baas komen echt stapels open sollicitaties binnen, en dan hebben we het nog niet eens over het aantal telefoontjes of het aantal keer dat personeel gevraagd word of we nog mensen nodig hebben
hoeveel zijn 'r dat dan?
Klonkdinsdag 25 juli 2006 @ 19:16
heeeeeeeel veel, zeker in de zomerperiode , echt je komt onder op de stapel te liggen
KARAZZdinsdag 25 juli 2006 @ 19:17
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:16 schreef Klonk het volgende:
heeeeeeeel veel, zeker in de zomerperiode , echt je komt onder op de stapel te liggen
whehe... das 'n werk, telkens weer die brieven onderop legge... ik zou 't wel wete, gewoon bovenop de stapel, veel gemakkelijker...
KARAZZdinsdag 25 juli 2006 @ 19:18
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:14 schreef Klonk het volgende:
weet je wat alleen jammer is, dat iedereen wel zo'n baantje wil, bij mijn baas komen echt stapels open sollicitaties binnen, en dan hebben we het nog niet eens over het aantal telefoontjes of het aantal keer dat personeel gevraagd word of we nog mensen nodig hebben
maar jij ben dus koerier?
Klonkdinsdag 25 juli 2006 @ 19:19
ik heb uitgebreide ervaring bij de TPG pakketservice, gelukkig niet meer want het is een hoerenbaan
KARAZZdinsdag 25 juli 2006 @ 19:20
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:19 schreef Klonk het volgende:
ik heb uitgebreide ervaring bij de TPG pakketservice, gelukkig niet meer want het is een hoerenbaan
misschien iets voor crossover?
crossoverdinsdag 25 juli 2006 @ 19:20
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:20 schreef KARAZZ het volgende:

[..]

misschien iets voor crossover?
Klonkdinsdag 25 juli 2006 @ 19:21
ik heb aan niemand een hekel en ik gun niemand een baan bij de pakketservice.

leuk je krijgt bijvoorbeeld bedrijfskleding, t-shirt bestaat grotendeels uit polyester, da's lekker als het warm is, regeltjes, regeltjes en nog eens regeltjes, toen ik begon was het wel relaxt nu niet meer...
KARAZZdinsdag 25 juli 2006 @ 19:23
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:21 schreef Klonk het volgende:
ik heb aan niemand een hekel en ik gun niemand een baan bij de pakketservice.

leuk je krijgt bijvoorbeeld bedrijfskleding, t-shirt bestaat grotendeels uit polyester, da's lekker als het warm is, regeltjes, regeltjes en nog eens regeltjes, toen ik begon was het wel relaxt nu niet meer...
hoor ik vaker bij mensen die ergens gaan werken, misschien dat op een gegeven moment ook de regelmaat z'n tol eist...
Klonkdinsdag 25 juli 2006 @ 19:25
regelmaat is lekker, en zodra je eenmaal in je wijk bent is het ook best te doen, maar ze zijn nu aan het over regelen, personeelsverloop is zowel bij de subcontractors als bij tpg chauffeurs zelf best wel groot, en in ieder geval meer dan een jaar geleden.

beter gewoon mazzel hebben en in echt koerierswerk rollen.
KARAZZdinsdag 25 juli 2006 @ 19:33
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:25 schreef Klonk het volgende:
regelmaat is lekker, en zodra je eenmaal in je wijk bent is het ook best te doen, maar ze zijn nu aan het over regelen, personeelsverloop is zowel bij de subcontractors als bij tpg chauffeurs zelf best wel groot, en in ieder geval meer dan een jaar geleden.

beter gewoon mazzel hebben en in echt koerierswerk rollen.
"echt koerierswerk" bedoel je met drugs enzo?
Klonkdinsdag 25 juli 2006 @ 19:51
nee, gewoon pakje van A naar B brengen.
Poepoogdinsdag 25 juli 2006 @ 19:55


alvast een collega
THMdinsdag 25 juli 2006 @ 20:16
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:51 schreef Klonk het volgende:
nee, gewoon pakje van A naar B brengen.
Antillen naar ...? Berlijn ofzo?
KARAZZdinsdag 25 juli 2006 @ 20:30
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:16 schreef THM het volgende:

[..]

Antillen naar ...? Berlijn ofzo?
ikbeneenkiwidinsdag 25 juli 2006 @ 20:34
heb zelf bij de pakketdienst van TPG op zo'n busje gereden... je loopt je de pleuris omdat je niet overal zo makkelijk kan parkeren (en nee dat ligt niet aan mijn rijvaardigheid:')) sommige pakketjes zijn loodzwaar, het salaris zuigt (of althans toen - 2 jaar terug) en 96% van de collegae zijn chagerijnig.
Double-Udinsdag 25 juli 2006 @ 20:39
Ik werk bij DHL en wij hebben aparte zaterdag koeriers. Dat zijn over het algemeen gewoon studenten zonder veel rijervaring, maar die krijg je vanzelf.
Dat van die rijervaring en testen is allemaal bullshit, je moet er wel representatief uitzien, dus niet onder de tattoo's enzo.
Navigatie kan je ook wel vergeten tenzij je er zelf een hebt.
De uren vallen ook wel mee, vooral op zaterdag, ik geloof dat je van 8.00 tot 14.00 werkt. Als je in de buurt van een Unit woont zou ik het gewoon proberen. tel. 0800-0552.
Succes! Het werk is perfect!!!
Little_Meaniedinsdag 25 juli 2006 @ 21:21
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:55 schreef Poepoog het volgende:
[afbeelding]

alvast een collega
nog een collega

DutchTennis.woensdag 26 juli 2006 @ 03:35
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:34 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
het salaris zuigt (of althans toen - 2 jaar terug)
Minimumloon met een bonusje?
U.F.Owoensdag 26 juli 2006 @ 21:12
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:39 schreef Double-U het volgende:
Ik werk bij DHL en wij hebben aparte zaterdag koeriers. Dat zijn over het algemeen gewoon studenten zonder veel rijervaring, maar die krijg je vanzelf.
Dat van die rijervaring en testen is allemaal bullshit, je moet er wel representatief uitzien, dus niet onder de tattoo's enzo.
Navigatie kan je ook wel vergeten tenzij je er zelf een hebt.
De uren vallen ook wel mee, vooral op zaterdag, ik geloof dat je van 8.00 tot 14.00 werkt. Als je in de buurt van een Unit woont zou ik het gewoon proberen. tel. 0800-0552.
Succes! Het werk is perfect!!!
Je rijdt dan toch gewoon in een DHL busje?
MatiCewoensdag 26 juli 2006 @ 21:41
Ik heb nu via-via een vakantiebaantje als een soortement koerier.

Ik moet s'nachts dagbladen naar de depots brengen. Ik begin straks.

Heb B-rijbewijs sinds februari.
cultheldwoensdag 26 juli 2006 @ 21:43
Ik ga dat misschien ook doen voor de lol; Ik heb nu bijna 3 jaar m'n rijbewijs .
Kindervriendwoensdag 26 juli 2006 @ 21:55
Ehm, werken voor DHL of TNT lijkt me dus echt kutwerk.

Ik ben koerier, maar ben dat bij een koeriersbedrijf met een wagenpark van een wagen of vijftien. Ik rij altijd voor andere klanten. Ik kom altijd op andere plekken in Nederland en soms België of Duitsland. Ik rij ontzettend veel kilometers en heb nog steeds erg veel plezier in m'n werk. Het is overigens ook een bijbaan voor me. In de vakantie fulltime, maar normaalgesproken 1 of 2 dagen per week.

Als je bij DHL gaat werken rij je écht niet veel kilometers hoor... Tenminste, geen 'leuke' kilometers. Je krijgt elke keer dezelfde route mee, waarbij je pakketten brengt bij bedrijven of winkels die je na 10 keer compleet uit je hoofd kent. Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me na een tijdje echt oersaai worden. Daarnaast is de werkdruk erg hoog, want het is geen uitzondering dat je doodleuk een adres of 80 meekrijgt. Nou, neem van mij aan, dan is het romantische er wel af hoor!

Mijn advies is dus... zoek naar kleinere koeriersbedrijven bij je in de regio en bied jezelf aan als een soort 'flexwerker'. Dus gewoon zeggen dat je in het weekend kunt en waar nodig op doordeweekse avonduren, want ik neem aan dat je overdag naar school moet... Waar woon je ergens, TS?
crossoverwoensdag 26 juli 2006 @ 22:05
Ik woon in de buurt van Helmond. Er zit daar een koeriersbedrijf, www.dutchspeed.nl, maar ik weet dat ze niemand meer zoeken daar. Verder ken ik er niet echt veel hier in de buurt, maar ik heb ook niet echt actief gezocht.
En bij zo'n groot bedrijf heb je misschien wat meer nadelen, maar je wordt dan wel eerder aangenomen bij andere (kleinere) bedrijven.
Kindervriendwoensdag 26 juli 2006 @ 22:06
Oh, voor mensen die in Tilburg (of omliggende dorpen) wonen en wel interesse hebben in een baan als koerier... Bij het bedrijf waar ik werk is men altijd op zoek naar flexibel inzetbare krachten, eigenlijk vooral voor door de week.

Voorwaarde is wel dat je gewoon echt een goeie bent en je ook vol inzet. Afspraken nakomen, geen schades rijden door lomp gedrag, etc. Ze willen volgens mij dat je 1,5 jaar rijervaring hebt. Ik had 1 jaar, maar ik ben gewoon goed.

Ik ga hier geen bedrijfsnaam noemen en dat soort fratsen... als je meer wil weten, dan mail je me maar effe.
crossoverwoensdag 26 juli 2006 @ 22:13
Jammer dat ik niet echt in de buurt woon, kan me wel vinden in die beschrijving..
Alleen die rijervaring, heb pas sinds eind vorig jaar m'n rijbewijs.
Kindervriendwoensdag 26 juli 2006 @ 22:14
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:05 schreef crossover het volgende:
Ik woon in de buurt van Helmond. Er zit daar een koeriersbedrijf, www.dutchspeed.nl, maar ik weet dat ze niemand meer zoeken daar. Verder ken ik er niet echt veel hier in de buurt, maar ik heb ook niet echt actief gezocht.
En bij zo'n groot bedrijf heb je misschien wat meer nadelen, maar je wordt dan wel eerder aangenomen bij andere (kleinere) bedrijven.
Je woont in Helmond? Wij worden heel soms gecharterd door TNT (zit in Eindhoven met 't depot) of door DPD (zit in Best). Misschien zijn dat opties voor je... Of moet je op 't fietske kunnen?
Double-Uwoensdag 26 juli 2006 @ 22:59
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:55 schreef Kindervriend het volgende:
Ehm, werken voor DHL of TNT lijkt me dus echt kutwerk.

Als je bij DHL gaat werken rij je écht niet veel kilometers hoor... Tenminste, geen 'leuke' kilometers. Je krijgt elke keer dezelfde route mee, waarbij je pakketten brengt bij bedrijven of winkels die je na 10 keer compleet uit je hoofd kent. Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me na een tijdje echt oersaai worden. Daarnaast is de werkdruk erg hoog, want het is geen uitzondering dat je doodleuk een adres of 80 meekrijgt. Nou, neem van mij aan, dan is het romantische er wel af hoor!
Jij hebt het over het voormalig Van Gend En Loos. Die rijden idd 80 adressen in een relatief klein gebied weg. Zij rijden in vrachtwagen(tje)s waar je rijbewijs C voor moet hebben.
Ik doe het koerierswerk met de gewone busjes en zo te horen heb jij echt geen idee hoe dat eraan toe gaat. Dus ga aub geen bedrijven lopen afkraken als je er geen verstand van hebt.
Vanuit onze Unit rijden wij de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, deel Gelderland en de polders. Een vrij groot gebied dus wij komen echt wel aan onze kilometers.
Kindervriendwoensdag 26 juli 2006 @ 23:03
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:59 schreef Double-U het volgende:

[..]

Jij hebt het over het voormalig Van Gend En Loos. Die rijden idd 80 adressen in een relatief klein gebied weg. Zij rijden in vrachtwagen(tje)s waar je rijbewijs C voor moet hebben.
Ik doe het koerierswerk met de gewone busjes en zo te horen heb jij echt geen idee hoe dat eraan toe gaat. Dus ga aub geen bedrijven lopen afkraken als je er geen verstand van hebt.
Vanuit onze Unit rijden wij de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, deel Gelderland en de polders. Een vrij groot gebied dus wij komen echt wel aan onze kilometers.
Ik kraak geen bedrijven af... ik vertel alleen mijn ervaringen met die bedrijven.

Maareh, kweenie of je het wil zeggen, maar voor welke pakketdienst doe jij dat werk dan? En is het niet zo dat jij dagelijks dezelfde route krijgt toegewezen?
DJ-Mauritswoensdag 26 juli 2006 @ 23:09
Heb in een studiepauze een maand of zeven full-time als koerier gewerkt... erg relaxed werk! We reden drie of vier adressen (zo'n 600 km) per dag. Of soms een ritje naar België, Frankrijk of Duitsland. Kijk er met veel plezier op terug! En natuurlijk een auto van de zaak..

Gewoon wat rondbellen naar de wat kleinere koeriersbedrijfjes, heb je de meeste kans... Ik had toentertijd ook pas drie maanden m'n rijbewijs en heb ziekelijk veel rij-ervaring opgedaan... .
Double-Uwoensdag 26 juli 2006 @ 23:12
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:03 schreef Kindervriend het volgende:

[..]

Ik kraak geen bedrijven af... ik vertel alleen mijn ervaringen met die bedrijven.

Maareh, kweenie of je het wil zeggen, maar voor welke pakketdienst doe jij dat werk dan? En is het niet zo dat jij dagelijks dezelfde route krijgt toegewezen?
DHL dus ...

Nee, ik rij zelden 2x in de week dezelfde route. De ene dag stad Zwolle, de andere dag half Friesland. Zéér veel afwisseling.
Kindervriendwoensdag 26 juli 2006 @ 23:15
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:12 schreef Double-U het volgende:

[..]

DHL dus ...

Nee, ik rij zelden 2x in de week dezelfde route. De ene dag stad Zwolle, de andere dag half Friesland. Zéér veel afwisseling.
Hmm, da's wel beter inderdaad. Maar de chauffeurs van bijvoorbeeld DPD die ik ken rijden vrijwel altijd dezelfde route... Hoeveel stops krijg je gemiddeld trouwens mee per dag?
Double-Uwoensdag 26 juli 2006 @ 23:19
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:15 schreef Kindervriend het volgende:

[..]

Hmm, da's wel beter inderdaad. Maar de chauffeurs van bijvoorbeeld DPD die ik ken rijden vrijwel altijd dezelfde route... Hoeveel stops krijg je gemiddeld trouwens mee per dag?
DPD is k*t. gehoord van ex-dpd-ers

Ik maak gemiddeld tussen de 10 (zeer rustige dag) en 25 (drukke dag) stops, da's aflevering en afhalers.
Kindervriendwoensdag 26 juli 2006 @ 23:20
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:19 schreef Double-U het volgende:

[..]

DPD is k*t. gehoord van ex-dpd-ers

Ik maak gemiddeld tussen de 10 (zeer rustige dag) en 25 (drukke dag) stops, da's aflevering en afhalers.
What den fuck!? Da's helemaal niks man!

25 stops is echt onwijs rustig voor bijvoorbeeld DPD! 25 stops heb je in een route van hun binnen 4 uur wel bezorgd hoor!
Double-Uwoensdag 26 juli 2006 @ 23:24
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:20 schreef Kindervriend het volgende:

[..]

What den fuck!? Da's helemaal niks man!

25 stops is echt onwijs rustig voor bijvoorbeeld DPD! 25 stops heb je in een route van hun binnen 4 uur wel bezorgd hoor!
Ja, ik ook wel ... als ze allemaal in 1 dorp waren maar in een gebied van 50 x 100 km red ik dat toch niet
En wij hebben geen vaste route, klanten kunnen de hele dag door bellen om spullen op te laten halen binnen 2 uur. Soms ben ik net een jojo.
Kindervriendwoensdag 26 juli 2006 @ 23:28
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:24 schreef Double-U het volgende:

[..]

Ja, ik ook wel ... als ze allemaal in 1 dorp waren maar in een gebied van 50 x 100 km red ik dat toch niet
En wij hebben geen vaste route, klanten kunnen de hele dag door bellen om spullen op te laten halen binnen 2 uur. Soms ben ik net een jojo.
Hmm, dat verklaart een hoop ja.

Met wat voor wagen rij je trouwens?
Double-Uwoensdag 26 juli 2006 @ 23:29
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:28 schreef Kindervriend het volgende:

[..]

Hmm, dat verklaart een hoop ja.

Met wat voor wagen rij je trouwens?
Wij rijden met Ford Transit, Opel Vivaro, Mercedes Sprinter en Iveco's. Ook elke dag weer wat anders.
Kindervriendwoensdag 26 juli 2006 @ 23:33
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:29 schreef Double-U het volgende:

[..]

Wij rijden met Ford Transit, Opel Vivaro, Mercedes Sprinter en Iveco's. Ook elke dag weer wat anders.
Sprinters.

Maar je rijdt dus niet met vrachtwagens? Da's beter. Ik overigens ook niet hoor. Eigenlijk bijna altijd met Sprinters. Ook met Sprinter chassis + bak en laadklep er op gemonteerd. Je weet wel... zo'n bakwagentje. Bij uitzondering met een Caddy, dat vind ik het lekkerst eigenlijk.
Double-Uwoensdag 26 juli 2006 @ 23:38
De Opeltjes zijn mijn favoriet , vooral in de stad. Lekker rap en ze zitten alsof je in een personenauto zit.
Iveco is
Kindervriendwoensdag 26 juli 2006 @ 23:50
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:38 schreef Double-U het volgende:
De Opeltjes zijn mijn favoriet , vooral in de stad. Lekker rap en ze zitten alsof je in een personenauto zit.
Iveco is
Iveco is kut ja.

Vorige week reed ik elke dag met zo'n Iveco bakwagentje van KAV, omdat we wagens te kort kwamen. Goeiendag zeg, die dingen slurpen! Paar honderd kilometer en je staat weer bij de pomp... Gaat helemaal nergens over.
Broodjepoepdonderdag 27 juli 2006 @ 11:01
Ik heb een jaartje bij de TGP pakketservice gewerkt begon als zaterdag baantje daarna fulltime.
Ik zou het je niet aanraden om er te gaan werken, of je moet het leuk vinden om dagen van 12/14 uur te maken genaait te worden door je collega's (incl je chef, teamleader), die het werk al 30 jaar doen en echt geen zin meer hebben.

Je moet belachelijk veel stops doen op een dag 150/160 adressen dat zijn ongeveer 250 pakketen.
Veel zwaare pakketten tillen steekwagens kennen ze niet waar ik werkte, dus dan mag je die LCD tv van 40 a 50 kilo gewoon lekker in je eentje naar 4 hoog slepen.
Kindervrienddonderdag 27 juli 2006 @ 11:08
Mja, dat bedoel ik dus. Echt kutwerk lijkt me dat.
Klonkdonderdag 27 juli 2006 @ 12:18
Goeie samenvatting
crossoverdonderdag 27 juli 2006 @ 16:26
Vandaag bij Bavaria gevraagd of ze iets hadden voor op de zaterdag, de 'baas' was er wel enthousiast over, maar er niet echt zeker van. Hij zou het er eens over hebben, maar het klonk wel positief. Ik ga volgende week vragen hoe het is geworden, misschien heb ik het al binnen dus
Anders ga ik dus wat kleine bedrijven opzoeken en bellen.
Treinkopperwoensdag 13 september 2006 @ 21:50
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:50 schreef Kindervriend het volgende:
Iveco is kut ja.

Vorige week reed ik elke dag met zo'n Iveco bakwagentje van KAV, omdat we wagens te kort kwamen. Goeiendag zeg, die dingen slurpen! Paar honderd kilometer en je staat weer bij de pomp... Gaat helemaal nergens over.
Whehehe, tijdje terug met zo'n ding naar Spanje geweest... toen nog met m'n huisgenoot mee. Negen keer getankt ofzo in 3500 km .
Inmiddels werk ik zelf ook bij dat bedrijf, bevalt goed!
crossoverwoensdag 13 september 2006 @ 21:52
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 16:26 schreef crossover het volgende:
Vandaag bij Bavaria gevraagd of ze iets hadden voor op de zaterdag, de 'baas' was er wel enthousiast over, maar er niet echt zeker van. Hij zou het er eens over hebben, maar het klonk wel positief. Ik ga volgende week vragen hoe het is geworden, misschien heb ik het al binnen dus
Anders ga ik dus wat kleine bedrijven opzoeken en bellen.
Owja dat is dus niet doorgegaan
Treinkopperwoensdag 13 september 2006 @ 21:56
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:52 schreef crossover het volgende:

Owja dat is dus niet doorgegaan
Dat wilde ik inderdaad ook nog vragen.
enpedonderdag 14 september 2006 @ 16:48
Ik ben ook aan het kijken voor een baantje van deze soort, las pas ook iets over werken als hiker. D.w.z. auto's van een bedrijf naar de klant rijden, zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben (gehad)?

DHL ligt hier trouwens aardig in de buurt (DHL Beringe), misschien daar eens proberen of ze nog koeriers zoeken.

[ Bericht 23% gewijzigd door enpe op 14-09-2006 17:01:37 ]
crossoverdonderdag 14 september 2006 @ 17:40
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:48 schreef enpe het volgende:
Ik ben ook aan het kijken voor een baantje van deze soort, las pas ook iets over werken als hiker. D.w.z. auto's van een bedrijf naar de klant rijden, zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben (gehad)?

DHL ligt hier trouwens aardig in de buurt (DHL Beringe), misschien daar eens proberen of ze nog koeriers zoeken.
Hoe kom je dan terug?

?
enpedonderdag 14 september 2006 @ 17:48
Openbaar vervoer, ze vragen daarom ook vaak studenten die een OV-jaarkaart hebben.