De aanval is soms de beste verdediging.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je werkelijk denkt dat je alleen voor verdedigende taken wordt ingezet dan is dat naief. Israel is aanvallend bezig, en niet verdedigend op dit moment. De verdedigende fase is allang gepasseerd.
Wat voor de een een terrorist is, is voor de ander een vrijheidsstrijder. Als jij deel uitmaakt van het Israelische leger, zal je door alle omliggende landen gezien worden voor terrorist. Al helemaal nu Israel offensief bezig is en niet defensiefquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld.
Echter is het wel wat anders dan bv werving voor terroristische organisaties zoals Hizbollah, Hamas, Al Qaida etc welke een totaal ander doel hebben.
Ik spoor niemand aan, echt niet. Indien men mij nodig vind ga ik, maar laat wel mijn vrouw achter zover weg. Maar dat is mijn keuze, en zij respecteert deze.
Een democratisch land welke door omliggende landen bedreigd word en welke enkel defensief optreed om de staat veilig te stellen vind ik iets anders dan een organisatie steunen en volgen die terreur wilt brengen.
Tsja, waarom zou een amerikaanse zender dat nou doen?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, CNN heeft ervan gemaakt ": no other option than regional war". Volgens mij wordt het allemaal een beetje aangedikt.
Tja wellicht dacht Hamas/Hezbollah indertijd hetzelfde.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De aanval is soms de beste verdediging.
Ipv afwachten tot wat gaat komen al direct tot actie komen werpt pas vruchten af. beter dan telkens weer raketten incaseren en lijdzaam toezien.
Misschien komen we elkaar daar wel tegenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:52 schreef Type-R het volgende:
[..]
Heel mooi dat je daar bereid voor bent!![]()
Zelf ga ik (als alles goed gaat) over een jaartje daar na toe om dienst te doen![]()
Dat weet ik niet, wat voor belang zou CNN erbij hebben. BBC spreekt er trouwens helemaal niet over.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Tsja, waarom zou een amerikaanse zender dat nou doen?
quote:Image released by the Israeli army Monday July 24, 2006 shows what the army says is a Hezbollah rocket launcher with an Iranian arms factory markings on it, captured during fighting in southern Lebanon. (AP Photo/Israeli Defense Forces)
Omdat amerikanen hun bondgenoten onderling liever niet zien vechten, vooral niet als er olie in het geding is? Dus proberen ze de woorden te ontkrachten... Ik zegt niet dat dat zo is, maar het zou goed kunnen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, wat voor belang zou CNN erbij hebben. BBC spreekt er trouwens helemaal niet over.
Waar heeft die wijf het over? De Turkse regering wil helemaal geen militairen sturen. De kabinet heeft nee gezegd. Volgens mij willen ze externe landen ook in het conflict betrekken.quote:De Amerikaanse minister Rice heeft in
Libanon en Israel voorgesteld om in het
zuiden van Libanon een troepenmacht van
10.000 Turkse en Egyptische militairen
te installeren.Dat meldt CNN op basis
van politieke bronnen in Libanon
Pure propaganda. Waarom zou Iran zoiets doen? Als ze iets doen worden ze zelf toch ook vernietigd?quote:
Inderdaad. CNN is gewoon een onafhankelijke nieuwszender.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
CNN is toch geen staatszender, CNN europe is toch behooorlijk onafhankelijk dacht ik.
Tering, dat maakt indruk.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
Als jij deel uitmaakt van het Israelische leger, zal je door alle omliggende landen gezien worden voor terrorist.
Nou wel verder hoor. Je kan er zo 19 landen bij noemen. En als je daar als soldaatje zit, lijkt mij dat niet fijn. Maar dat moet je zelf weten natuurlijk. Die soldaten die nu ontvoerd zijn zouden het ook vast niet erg vinden.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:12 schreef Recovering het volgende:
[..]
Tering, dat maakt indruk.
Libanon, Syrie, Jordanie die je dan als terrorist zien.
Mjah, da's heel erg.
Onafhankelijkheid bestaat niet, het is een westerse nieuwszender en zal alles dus vooral vanuit een westers standpunt belichten...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:11 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Inderdaad. CNN is gewoon een onafhankelijke nieuwszender.
Mjah, ik weet wel dat er meerdere sympathisanten zijn, maar je had het over omliggende landen dus beperk ik me even tot die 3.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
Nou wel verder hoor.
Ja goed, maar je wordt door een veel grotere groep als terrorist gezien. Daarom zeg ik ook, wat voor de een een vrijheidsstrijder is, is voor de ander een terrorist.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:15 schreef Recovering het volgende:
[..]
Mjah, ik weet wel dat er meerdere sympathisanten zijn, maar je had het over omliggende landen dus beperk ik me even tot die 3.
Cultuurgebonden dus. Ik vermoed toch dat westerse nieuwszender in het algemeen objectiever zijn dan niet-westerse nieuwszenders.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Onafhankelijkheid bestaat niet, het is een westerse nieuwszender en zal alles dus vooral vanuit een westers standpunt belichten...
Veel plezier!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Aan alle pro-Israel Fokkers!
Heb jij ook al overwogen om Israel te helpen indien het volledig uit de hand gaat lopen als SA, Iran en Syrië zich offensief gaan opstellen en dus militaire middellen gaan gebruiken om de Staat Israel te vernietigen?
Ikzelf ben bereid om die kant op te gaan en heb al via enkele officiele sites van de Israelische kant laten uitgaan dat ik als vrijwilliger wil vechten indien men mij nodig acht.
Grootspraak? Nee! Ik heb al een bloedige oorlog gezien en weet hoe dat is. Daarop kan men mij niet aanpakken.
Israel staat in zijn recht om vijandige elementen weg te vagen.
Laten we wel wezen, wie valt steeds Israel aan?
IPV woorden nu dan ook daden als het gaat om steun van de veiligheid en voortbestaan van Israel.
De site van het IDF kan je verder op weg helpen, heb ze ook al een mail gestuurd hoe ik als vrijwilliger dienst kan doen en hoe daar te komen en tijdelijk mijn luxe-leventje hier achter me te laten.
Jawel hoor, alleen in de kop hebben ze het alleen over geld: Saudi king offers Lebanon $1.5bnquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, wat voor belang zou CNN erbij hebben. BBC spreekt er trouwens helemaal niet over.
quote:The Saudi monarch warned that Israel's military offensives in Lebanon and Gaza could ignite a war in the region.
BBC zegt dus precies hetzelfde als CNN. Je ziet dat de Nederlandse pers het een beetje aan lijkt de dikken.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Jawel hoor, alleen in de kop hebben ze het alleen over geld: Saudi king offers Lebanon $1.5bn
[..]
Ik ben op zich wel bereid om Israël te helpen als dat echt noodzakelijk zou zijn.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Heb jij ook al overwogen om Israel te helpen indien het volledig uit de hand gaat lopen als SA, Iran en Syrië zich offensief gaan opstellen en dus militaire middellen gaan gebruiken om de Staat Israel te vernietigen?
Ikzelf ben bereid om die kant op te gaan en heb al via enkele officiele sites van de Israelische kant laten uitgaan dat ik als vrijwilliger wil vechten indien men mij nodig acht.
Grootspraak? Nee! Ik heb al een bloedige oorlog gezien en weet hoe dat is. Daarop kan men mij niet aanpakken.
Israel staat in zijn recht om vijandige elementen weg te vagen.
Laten we wel wezen, wie valt steeds Israel aan?
IPV woorden nu dan ook daden als het gaat om steun van de veiligheid en voortbestaan van Israel.
De site van het IDF kan je verder op weg helpen, heb ze ook al een mail gestuurd hoe ik als vrijwilliger dienst kan doen en hoe daar te komen en tijdelijk mijn luxe-leventje hier achter me te laten.
Ik heb daar ook eens over nagedacht. Ik moet nog voor mijzelf beslissen of ik de rest van mijn leven als een saai burgermannetje wil doorbrengen of mijn overtuiging in de praktijk brengen. Ik weet het nog niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:
....
Ik zou gaan, saai burgermannetje is natuurlijk niets.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik heb daar ook eens over nagedacht. Ik moet nog voor mijzelf beslissen of ik de rest van mijn leven als een saai burgermannetje wil doorbrengen of mijn overtuiging in de praktijk brengen. Ik weet het nog niet.
Ze willen geen burgeroorlog, kan ik best inkomen als je ziet hoe de laatste is afgelopen. Kun je het mee eens zijn of niet, persoonlijk vind ik ook dat ze Hezbollah hadden moeten ontwapenen (zeker na het vertrek van de Syriers) maar dat ze terug gaan vechten als Israel ze aanvalt is niet meer dan logischquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:35 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Libanon had best initiatief hier kunnen nemen. Maar nee, ze wachten eerst af tot ze aangevallen worden na al wat waarschuwingen van Israel en gaan dan ook nog eens de kont in de krib gooien als Israel ze in principe helpt Hezbollah op te ruimen. Zo logisch vind ik dat dus niet.
Nee, dit is idd een stuk beterquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ze willen geen burgeroorlog, kan ik best inkomen als je ziet hoe de laatste is afgelopen.
Bullshit. Net zo'n fascistische onzin als mensen die roepen dat het leven in Nederland een stuk aangenamer is zonder Marokkanen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:42 schreef remlof het volgende:
Sterven voor Israel?
Als Israel vernietigd zou worden zou dat het leven voor de meeste mensen in het midden oosten een stuk aangenamer maken.
Nou nee hoor. Die 0,1% van het oppervlak van het Midden-Oosten kan vast wel bestaan zonder dat 350 miljoen Arabieren in de ellende moeten leven.quote:Wat is nu de oorzaak van het geweld in die regio?
Juist, de kunstmatige creatie van de staat Israel.
Zoiets zul je mij nooit horen roepen, ik ben juist voor het samengaan van alle rassen... Dat is nog zoiets wat me niet aanstaat in het zionisme: "wij zijn het uitverkoren volk, dit land is aan ons beloofd door onze god"quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:45 schreef klez het volgende:
[..]
Bullshit. Net zo'n fascistische onzin als mensen die roepen dat het leven in Nederland een stuk aangenamer is zonder Marokkanen.
Wolfje, bespaar je zelf de moeitequote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik heb daar ook eens over nagedacht. Ik moet nog voor mijzelf beslissen of ik de rest van mijn leven als een saai burgermannetje wil doorbrengen of mijn overtuiging in de praktijk brengen. Ik weet het nog niet.
Het is anders wel toevallig een van de vruchtbaarste stukken grond in die regio.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:45 schreef klez het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Die 0,1% van het oppervlak van het Midden-Oosten kan vast wel bestaan zonder dat 350 miljoen Arabieren in de ellende moeten leven.
hebben ze dan ook niet voor gekozenquote:
schoon, stuk, what's the differencequote:Israel helpen en de boel was een stuk sneller schoon.
Vooralsnog wonen er heel wat meer Moslims in Israel, dan Joden in de rest van het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Zoiets zul je mij nooit horen roepen, ik ben juist voor het samengaan van alle rassen... Dat is nog zoiets wat me niet aanstaat in het zionisme: "wij zijn het uitverkoren volk, dit land is aan ons beloofd door onze god"
Whehe, get real. Het was helemaal niks. Droge dorre rotzooi.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:52 schreef remlof het volgende:
Het is anders wel toevallig een van de vruchtbaarste stukken grond in die regio.
En hoeveel rechten hebben die moslims? Worden ze als volwaardige burgers beschouwd?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:56 schreef klez het volgende:
[..]
Vooralsnog wonen er heel wat meer Moslims in Israel, dan Joden in de rest van het Midden-Oosten.
Volgens mij zijn het juist de Israelis de racisten. En dat sommigen Kalashnikovs gebruiken om zich te verzetten tegen dat racisme en die onderdrukking vind ik niet zo raar.quote:Laten we die racistische Arabieren met hun sjaaltjes en kinderen van 4 met kalahnikovs in de handen dan maar eerst vernietigen.
Maar geen enkele westerse beslissing was zo rigoreus en onoverdacht (en ingegeven door emotie ipv rationalisme) dan de creatie van de israelische natie.quote:Tenslotte zijn die landen ook grotendeels het gevolg van arbitraire westerse beslissingen en volksverhuizingen en vluchtelingen.
Ja, dat geloof ik meteen. In Irak bijvoorbeeld zou het een stuk beter gaan. En in Iran zou de doodstraf niet meer aan minderjarigen worden opgelegd. Ja, echt een panacee.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:42 schreef remlof het volgende:
Als Israel vernietigd zou worden zou dat het leven voor de meeste mensen in het midden oosten een stuk aangenamer maken.
En dat is wezenlijk anders dan Israel dat nu zijn buren de baas is? Leg eens uit?quote:Ok het joodse volk had daar vroeger iets van een land, maar dat was nooit opgewassen tegen hun veel machtiger buren
Dit is een uitspraak waar ik niets mee kan. ''Bijvoorbeeld Europa"? Over welke eeuwen hebben wij het hier?quote:... En tot de kunstmatige creatie van de staat Israel was het midden oosten een stuk rustiger dan bijvoorbeeld Europa.
Aha. Dus de couppoging in 1941 (ik neem aan dat je weet waar ik op doel, je bent immers zo goed op de hoogte) was de schuld van Israel?quote:Wat is nu de oorzaak van het geweld in die regio?
Sterven voor Israel zeker.... never nooit niet..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Ikzelf ben bereid om die kant op te gaan
Grappenmaker, volgens mij veegt Israel zijn buurlanden van de kaart...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:42 schreef remlof het volgende:
iets van een land, maar dat was nooit opgewassen tegen hun veel machtiger buren...
Wat zou ik tegenwerken? Je lach in elk geval nietquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:51 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Wolfje, bespaar je zelf de moeite
Je zou het alleen maar tegenwerken
Idd, inclusief NL.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:09 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen die sterven voor Israel zijn mijnsinsziens ook geen haar beter dan mensen die sterven voor Hezbollah, Hamas, de Palestijnse zaak of whatever.
Ingegeven door emotie? Je denkt toch niet dat Israel is gesticht uit medelijden met de Joden, terwijl men tijdens de oorlog zelfs demonstraties tegen Hitler wilde verhinderen om toch maar vooral niet in het nadeel te raken in het Midden-Oosten?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:02 schreef remlof het volgende:
Maar geen enkele westerse beslissing was zo rigoreus en onoverdacht (en ingegeven door emotie ipv rationalisme) dan als de creatie van de israelische natie.
Dat is me uit het hart gegrepen, werkelijk waar.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:05 schreef Mutant01 het volgende:
Wat probeert iedereen hier eigenlijk te bereiken? Is het zo moeilijk voor iedereen om toe te geven dat waar 2 vechten er 2 schuld hebben. Dat de Israeliers fout zijn en zijn geweest, en dat bepaalde arabische groeperingen en landen fout zijn en zijn geweest. En dat het Westen ook fout is en is geweest? Dat de creatie van Israel veel fouten bevat, dat de oorlogen van de Arabieren fout waren, dat er over en weer mensenrechtengeschonden worden?
Ik zeg niet dat ik het regime in Iran goedkeur, maar daar is tenminste geen oorlog. Hoeveel libanese kinderen zijn er de afgelopen dagen gedood door israelische wapens?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:03 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik meteen. In Irak bijvoorbeeld zou het een stuk beter gaan. En in Iran zou de doodstraf niet meer aan minderjarigen worden opgelegd. Ja, echt een panacee.
De macht die Israel heeft heeft het enkel te danken aan de onvoorwaardelijke steun van de amerikanen. Is kunstmatig dus.quote:[..]
En dat is wezenlijk anders dan Israel dat nu zijn buren de baas is? Leg eens uit?
Bijvoorbeeld de 19e en eerste helft van de 20e eeuw?quote:[..]
Dit is een uitspraak waar ik niets mee kan. ''Bijvoorbeeld Europa"? Over welke eeuwen hebben wij het hier?
Ik kan me trouwens een aantal mensen, van Koerden, Assyriers, Armeniers en de bondgenoten van T.E. Lawrence, bedenken die deze bewering zouden logenstraffen.
Ik heb geen idee over welke couppoging je het hier hebt.quote:[..]
Aha. Dus de couppoging in 1941 (ik neem aan dat je weet waar ik op doel, je bent immers zo goed op de hoogte) was de schuld van Israel?
Rellen tussen soennieten en sjiïeten e.d. tel je ff niet mee ?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:42 schreef remlof het volgende:
Sterven voor Israel?
Ok het joodse volk had daar vroeger iets van een land, maar dat was nooit opgewassen tegen hun veel machtiger buren... En tot de kunstmatige creatie van de staat Israel was het midden oosten een stuk rustiger dan bijvoorbeeld Europa. Wat is nu de oorzaak van het geweld in die regio?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |