Gelukkig maar, straks staat er zowaar nog wat overeind, dat kan natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:25 schreef Recovering het volgende:
[..]
Best leuk gegaan vandaag, wijkje of 3 en wat dorpen.
Omdat Libanon daar nooit om gevraagd heeft?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:05 schreef Posdnous het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom ze niet gewoon de Libanese overheid en leger wat versterken om die hezbollah figuren aan te pakken in plaats van hun land te slopen en duizenden nieuwe Hezbollahs kweken.
Sinds wanneer luisteren we naar wat Libanon (of eender welk land) gevraagd heeftquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:08 schreef klez het volgende:
[..]
Omdat Libanon daar nooit om gevraagd heeft?
Ja, als je iets samen met elkaar wil doen dan moeten beide partijen dat willen, niet?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:09 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Sinds wanneer luisteren we naar wat Libanon (of eender welk land) gevraagd heeft.
Israel is hier toch mee bezig nu? Als ze met Hezbollah klaar zijn dan kan de Libaneze regering de boel weer in handen nemen. Al die landen als S-A, VS, GB, Fr, etc kunnen wel mooi vanaf de zijlijn gaan schreeuwen, maar Israel is toch echt de enige die Hezbollah aanpakt en dus de staat in de staat en dus ervoor zorgt dat Libanon weer van de Libanezen wordt. Dat het met grof geweld gaat ontken ik niet, maar Israel maakt er ook niet zo'n puinhoop van als veel mensen hier roepen. Het dodental, let op het wel oorlog, is nog erg laag te noemen.quote:
Doe eens even realistischquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:10 schreef klez het volgende:
[..]
Ja, als je iets samen met elkaar wil doen dan moeten beide partijen dat willen, niet?
Libanon heeft op dit vlak geen enkel initiatief getoond en in het begin meteen gezegd juist Israel aan te willen pakken als ze Libanon binnen zouden trekken om Hezbollah aan te pakken.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:12 schreef Posdnous het volgende:
Hoe kom je er bij dat ze daar negatief tegenover zouden staan dan?
Lijkt mij iets slimmer dan al die arme Libanezen helemaal van je te vervreemden, zoals nu zeg maar.
Ja, nogal logisch. Wat moeten ze anders zeggen tegen een land dat hen binnenvaltquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:14 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Libanon heeft op dit vlak geen enkel initiatief getoond en in het begin meteen gezegd juist Israel aan te willen pakken als ze Libanon binnen zouden trekken om Hezbollah aan te pakken.
logischquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:14 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Libanon heeft op dit vlak geen enkel initiatief getoond en in het begin meteen gezegd juist Israel aan te willen pakken als ze Libanon binnen zouden trekken om Hezbollah aan te pakken.
Als dat je dag maakt waarom niet, de naqba kruipt toch steeds dichterbij.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:34 schreef Super7fighter het volgende:
Hoor net dat er 10 Israelische soldaten vandaag zijn gedood bij een Hezbollah-bolwerk.
dit komt ook van Reuters:quote:
bronquote:"Saudi Arabia warns everybody that if the peace option fails because of Israeli arrogance, there will be no other option but war," state-owned media quoted the king as saying.
Is ook. Neemt niet weg dat een samenwerking met Libanon tegen Hezbollah niet in de kaarten zat. En Israel wil toch van die aanvallen af...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:35 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, nogal logisch. Wat moeten ze anders zeggen tegen een land dat hen binnenvalt.
eerder kortzichtig, de enige die om ze geven zijn net de Israëlisch niettegenstaande ze er nu de grove borstel doorhalen, pijnlijk maar noodzakelijk voor een democratisch Lebanon zonder het juk van Hizbullah.quote:
En daarom gaan ze voor meer extremisten zorgen die nog meer aanvallen gaan veroorzakenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:44 schreef klez het volgende:
[..]
Is ook. Neemt niet weg dat een samenwerking met Libanon tegen Hezbollah niet in de kaarten zat. En Israel wil toch van die aanvallen af...
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:46 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
eerder kortzichtig, de enige die om ze geven zijn net de Israëlisch niettegenstaande ze er nu de grove borstel doorhalen, pijnlijk maar noodzakelijk voor een democratisch Lebanon zonder het juk van Hizbullah.
Die SA prinsejes bevolken liever de bordelen van Marbella en geven enkel om macht en olie terwijl de bevolking achteruit boert.quote:
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:43 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
Als dat je dag maakt waarom niet, de naqba kruipt toch steeds dichterbij.
Leg dat even uit svp.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:48 schreef Posdnous het volgende:
[..].
[quote]ze pleuren die Hezbollah richting Libanon.
Naqba en de champagnekurken knallen als Katjoesjas in Noord Israël, met dank aan het moedige heroïsche Hizbullah.quote:
Ze houden er anders wel een flinke luchtmacht op na, de grootste in het MO na Israelquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:48 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
Die SA prinsejes bevolken liever de bordelen van Marbella en geven enkel om macht en olie terwijl de bevolking achteruit boert.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:52 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
Naqba en de champagnekurken knallen als Katjoesjas in Noord Israël, met dank aan het moedige heroïsche Hizbullah.
Dat argument hoor je vaak, en het zal wel een beetje spelen. Toch is het belangrijker voor Israel's overleven om om de zoveel tijd Hezbollah militair uit te schakelen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En daarom gaan ze voor meer extremisten zorgen die nog meer aanvallen gaan veroorzaken.
Ik vraag me af over welke kaarten je het hebt.
ze zijn kortzichtig omdat ze aangeven tegen een invasie te zullen vechten???quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:46 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
eerder kortzichtig, de enige die om ze geven zijn net de Israëlisch niettegenstaande ze er nu de grove borstel doorhalen, pijnlijk maar noodzakelijk voor een democratisch Lebanon zonder het juk van Hizbullah.
Libanon had best initiatief hier kunnen nemen. Maar nee, ze wachten eerst af tot ze aangevallen worden na al wat waarschuwingen van Israel en gaan dan ook nog eens de kont in de krib gooien als Israel ze in principe helpt Hezbollah op te ruimen. Zo logisch vind ik dat dus niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze zijn kortzichtig omdat ze aangeven tegen een invasie te zullen vechten???
als Israel hulp van ze had willen hebben dan had Israel de acties van te voren moeten bespreken.
Als ik nu bij de buren inbreek en daar begin te stofzuigen worden ze ook vet pissig
Anders moet je het eventjes lezen in de context van wat ze ervoor zeggen.quote:
Ik lees in het bericht juist een dreigende ondertoon jegens Israel: "als jullie niet dit, dan dat". Bovendien legt hij de verantwoording bijna volledig bij de Israeli's neer.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:37 schreef Mutant01 het volgende:
Er staat niet dat ze zelf op oorlogspad gaan
Er is zeker een dreigende ondertoon, maar uit niets blijkt dat Saudi Arabie zelf op oorlogspad gaat, dat zou de gehele arabische wereld afkeuren dan ook trouwens. Een beetje met heilig land risico's gaan nemen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:43 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik lees in het bericht juist een dreigende ondertoon jegens Israel: "als jullie niet dit, dan dat". Bovendien legt hij de verantwoording bijna volledig bij de Israeli's neer.
Mag dit soort propaganda hier? Ik zie anti-Israel fokkers ook niet Hezbollah pamfletten posten oid.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Aan alle pro-Israel Fokkers!
Heb jij ook al overwogen om Israel te helpen indien het volledig uit de hand gaat lopen als SA, Iran en Syrië zich offensief gaan opstellen en dus militaire middellen gaan gebruiken om de Staat Israel te vernietigen?
Ikzelf ben bereid om die kant op te gaan en heb al via enkele officiele sites van de Israelische kant laten uitgaan dat ik als vrijwilliger wil vechten indien men mij nodig acht.
Grootspraak? Nee! Ik heb al een bloedige oorlog gezien en weet hoe dat is. Daarop kan men mij niet aanpakken.
Israel staat in zijn recht om vijandige elementen weg te vagen.
Laten we wel wezen, wie valt steeds Israel aan?
IPV woorden nu dan ook daden als het gaat om steun van de veiligheid en voortbestaan van Israel.
De site van het IDF kan je verder op weg helpen, heb ze ook al een mail gestuurd hoe ik als vrijwilliger dienst kan doen en hoe daar te komen en tijdelijk mijn luxe-leventje hier achter me te laten.
Als hij in het unform op zijn avatar bij El Al inchecked op Schiphol is het pas echt een held.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:50 schreef Mutant01 het volgende:
Mag dit soort propaganda hier? Ik zie anti-Israel fokkers ook niet Hezbollah pamfletten posten oid.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:52 schreef APK het volgende:
[..]
Als hij in het unform op zijn avatar bij El Al inchecked op Schiphol is het pas echt een held.
Heel mooi dat je daar bereid voor bent!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Aan alle pro-Israel Fokkers!
Heb jij ook al overwogen om Israel te helpen indien het volledig uit de hand gaat lopen als SA, Iran en Syrië zich offensief gaan opstellen en dus militaire middellen gaan gebruiken om de Staat Israel te vernietigen?
Ikzelf ben bereid om die kant op te gaan en heb al via enkele officiele sites van de Israelische kant laten uitgaan dat ik als vrijwilliger wil vechten indien men mij nodig acht.
Grootspraak? Nee! Ik heb al een bloedige oorlog gezien en weet hoe dat is. Daarop kan men mij niet aanpakken.
Israel staat in zijn recht om vijandige elementen weg te vagen.
Laten we wel wezen, wie valt steeds Israel aan?
IPV woorden nu dan ook daden als het gaat om steun van de veiligheid en voortbestaan van Israel.
De site van het IDF kan je verder op weg helpen, heb ze ook al een mail gestuurd hoe ik als vrijwilliger dienst kan doen en hoe daar te komen en tijdelijk mijn luxe-leventje hier achter me te laten.
Wat ik verkondig is geen propaganda maar enkel wat mij drijft.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mag dit soort propaganda hier? Ik zie anti-Israel fokkers ook niet Hezbollah pamfletten posten oid.
Probleem is dat je anderen de middelen geeft om ook toe te treden. En ze zelfs min of meer aanspoord.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat ik verkondig is geen propaganda maar enkel wat mij drijft.
Daarnaast is Israel een democratisch land welke aan vele kanten word bedreigt.
Ik wil mijzelf nu inzetten voor Israel en het voortbestaan daarvan. mag dat?
ik lees hierin:quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Anders moet je het eventjes lezen in de context van wat ze ervoor zeggen.Het komt er op neer dat Saudi Arabie Israel waarschuwt dat als ze zich zo "arrogant" blijven opstellen (zijn de woorden van SA zelf), dat alleen oorlog een optie blijft (dus dat er geen diplomatieke oplossing zal komen). Er staat niet dat ze zelf op oorlogspad gaan
en vooral in de laatste alinea dat ze wel wat (no other option than war) zullen moeten gaan doen als Israel doorgaat met de aanvallen, om hun palestijnse broeders (dus niet Hezbollah) te helpen, al dan niet onder druk van de eigen bevolkong...quote:"Saudi Arabia warns everybody that if the peace option fails because of Israeli arrogance, there will be no other option but war," state-owned media quoted Saudi's King Abdullah as saying before a meeting with Egyptian President Hosni Mubarak.
His remarks were unusually forthright for the world's top oil exporter, which has called for ceasefire but blamed Lebanon's Hizbollah guerrilla group for the crisis that has so far killed at least 413 people in Lebanon and 42 Israelis.
The comments also appeared to be aimed at the United States, Israel's ally which has resisted calls for an immediate ceasefire.
Analysts say Washington's Arab allies, including Saudi Arabia, Egypt and Jordan, fear popular anger against Israel could escalate and force them to take a tougher stance.
Als je werkelijk denkt dat je alleen voor verdedigende taken wordt ingezet dan is dat naief. Israel is aanvallend bezig, en niet verdedigend op dit moment. De verdedigende fase is allang gepasseerd.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:58 schreef ErwinRommel het volgende:
Men mag mij een idioot noemen, en sceptisch zijn.
So let it be. Ik heb liever een IDF soldaat tegenover me dan een Taliban-strijder/Hizbollah of Hamas.
Mijn drift om te gaan is idieel, namelijk een vredig Israel zonder al die bedreigingen van buitenaf welke dagelijkse praktijk is.
Dat ik als vrijwilliger wil deelnemen aan de VERDEDIGING van Israel ontgaat velen. Zie de caps=lock letters.
Analysts say, is natuurlijk niet wat Saudi Arabie zegtquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:59 schreef remlof het volgende:
[..]
ik lees hierin:
[..]
en vooral in de laatste alinea dat ze we wat (no other option than war) zullen moeten gaan doen als Israel doorgaat met de aanvallen, om hun palestijnse broeders (dus niet Hezbollah) te helpen, al dan niet onder druk van de eigen bevolkong...
Ik ben het ook best eens met je ideele standpunt echter twijvel ik erg aan de manier waarop je het brengt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:58 schreef ErwinRommel het volgende:
So let it be. Ik heb liever een IDF soldaat tegenover me dan een Taliban-strijder/Hizbollah of Hamas.
Mijn drift om te gaan is idieel, namelijk een vredig Israel zonder al die bedreigingen van buitenaf welke dagelijkse praktijk is.
Dat ik als vrijwilliger wil deelnemen aan de VERDEDIGING van Israel ontgaat velen. Zie de caps=lock letters.
Dat mag best hoor. Maar velen zien jouw VERDEDIGINGS ideaal als extreem naief en je wordt gewoon een poppetje in een vervelend spel dat moedwillig in stand wordt gehouden door vervelende hooggeplaatste lieden.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:58 schreef ErwinRommel het volgende:
Nee, maar Abdullah zei wel dat er "no other option than war" zou zijn... Die analysten speculeren alleen maar naar de redenen achter die uitspraak.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Analysts say, is natuurlijk niet wat Saudi Arabie zegtAnalysts say Irak has WMD's (dom voorbeeld wellicht).
Ik snap wat je bedoeld.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:56 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Probleem is dat je anderen de middelen geeft om ook toe te treden. En ze zelfs min of meer aanspoord.
Ja, CNN heeft ervan gemaakt ": no other option than regional war". Volgens mij wordt het allemaal een beetje aangedikt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar Abdullah zei wel dat er "no other option than war" zou zijn... Die analysten speculeren alleen maar naar de redenen achter die uitspraak.
Het verlangen om daar vrede te brengen is helemaal niet idioot, maar erg nobel.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:58 schreef ErwinRommel het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |