Gek he, met een oneindige supply van clusterbommen en wat al dies meer zij vanuit de VSquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:09 schreef B4CO het volgende:
[..]
Grappenmaker, volgens mij veegt Israel zijn buurlanden van de kaart...
Bewezen ze met al hun oorlogen!
Natuurlijk hebben ze het afentoe moeilijk. Maar dat getuigt van heel wat minder racisme dan dat je als Jood een aantal Arabische landen niet eens binnen komt. En de meeste Arabieren in Haifa, waarvan ik het geluk heb er een paar te kennen (als ze geen raket op hun kop hebben gehadquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:02 schreef remlof het volgende:
[..]
En hoeveel rechten hebben die moslims? Worden ze als volwaardige burgers beschouwd?
[..]
Nee dus. Racisme is overal. Maar in Israel stukken minder dan in een aantal andere landen in het Midden-Oosten.quote:Volgens mij zijn het juist de Israelis de racisten. En dat sommigen Kalashnikovs gebruiken om zich te verzetten tegen dat racisme en die onderdrukking vind ik niet zo raar.
[..]
Leer d'r maar mee leven. En de Arabieren ook. De tijd, moeite, wapens, geld die ze hieraan besteden aan nuttige dingen besteden was de rest van het Midden-Oosten waarschijnlijk net zo welvarend als Israel. Of toch niet, als je je bevolking er zo onderhoud als in Syrie en Saoedie-Arabie kan je wel veel geld verdienen met olie, maar gelukkig zullen mensen nooit worden.quote:Maar geen enkele westerse beslissing was zo rigoreus en onoverdacht (en ingegeven door emotie ipv rationalisme) dan de creatie van de israelische natie.
Wat stoerquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:09 schreef B4CO het volgende:
[..]
Grappenmaker, volgens mij veegt Israel zijn buurlanden van de kaart...
Bewezen ze met al hun oorlogen!
Tuurlijk niet, die hebben werk, te vreten en kunnen gaan en staan waar ze willen. Geef ze eens ongelijk.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:20 schreef klez het volgende:
En de meeste Arabieren in Haifa, waarvan ik het geluk heb er een paar te kennen (als ze geen raket op hun kop hebben gehad) zouden nooit in een Arabisch land willen wonen, vanwege de onvrijheid.
Uiteraardquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:17 schreef Mutant01 het volgende:
De discussie zou eerder moeten gaan over mogelijke oplossingen over het conflict. Wij zijn hier geen haar beter dan diegene die aan het vechten zijn moet ik eerlijk bekennen. En dan moet je je nog voorstellen dat wij totaal geen deel uit maken van het conflict, we maken het niet eens in real life mee. Ondertussen zitten wij elkaar dingen toe te schuiven, proberen we een partij te kiezen, terwijl we uiteindelijk allemaal weten dat iedereen wel bloed aan zijn of haar handen heeft. In plaats van te kijken wie het meeste bloed aan de handen heeft, is het tijd om nog meer bloed aan de handen te voorkomen.
We zijn nu al bij reeks #35, en heb geen enkele werkelijke oplossing zien passeren. Alleen maar domme betogen over wiens schuld het wel of niet is. En ja, daar deed ik zelf ook aan mee. Doet echter niets af aan het feit dat het domme betogen blijven. Israel heeft het recht op een staat, de palestijnen hebben het recht op een staat, dat is iets wat vaststaat, en daarop moeten we voortbouwen.
volgens mij had ik het in deel 1 al over het uitbreiden van Unifil en het aanpassen van het mandaat naar vandaag de dagquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:17 schreef Mutant01 het volgende:
De discussie zou eerder moeten gaan over mogelijke oplossingen over het conflict. Wij zijn hier geen haar beter dan diegene die aan het vechten zijn moet ik eerlijk bekennen. En dan moet je je nog voorstellen dat wij totaal geen deel uit maken van het conflict, we maken het niet eens in real life mee. Ondertussen zitten wij elkaar dingen toe te schuiven, proberen we een partij te kiezen, terwijl we uiteindelijk allemaal weten dat iedereen wel bloed aan zijn of haar handen heeft. In plaats van te kijken wie het meeste bloed aan de handen heeft, is het tijd om nog meer bloed aan de handen te voorkomen.
We zijn nu al bij reeks #35, en heb geen enkele werkelijke oplossing zien passeren. Alleen maar domme betogen over wiens schuld het wel of niet is. En ja, daar deed ik zelf ook aan mee. Doet echter niets af aan het feit dat het domme betogen blijven. Israel heeft het recht op een staat, de palestijnen hebben het recht op een staat, dat is iets wat vaststaat, en daarop moeten we voortbouwen.
Lieve wolfje, jij hebt alleen nog maar oorlogvoering in een virtuele wereld gezien en meegmaakt, wat zou je daar willen doen?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Wat zou ik tegenwerken? Je lach in elk geval niet
Met dit soort topics zitten we altijd met de situatie at hand. (Op dat moment onstaat zo'n topic namelijk.) Op een gegeven moment gaat het gewoon vervelen als we de superioriteit van de partijen naast elkaar gaan leggen, Israel versus de Arabieren, en vice versa. Alsof de mate van ontwikkeldheid zou aantonen wie wel of niet gelijk heeft binnen het conflict. Alsof het wel of niet gelijk hebben binnen het conflict uberhaupt iets uitmaakt als beide partijen weigeren toe te geven aan elkaar,quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:24 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Uiteraard.
Probleem is meer dat we met de situatie at hand zitten. En dat heeft weinig met constructiviteit te maken, meer met het tegenovergestelde.
En als nu blijkt dat die twee gevangengenomen soldaten van Israel in Libanon zijn gepakt? Niet in Israel zoals beweerd wordt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
imo heeft Libanon Israel aangevallen en Israel slaat nu op een beetje een vreemde manier terug ...
Velen. Ik vind de Israelische reactie ook niet te rechtvaardigen. Maar Libanese kinderen maken niet het merendeel van de bevolking van het Midden-Oosten uit.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het regime in Iran goedkeur, maar daar is tenminste geen oorlog. Hoeveel libanese kinderen zijn er de afgelopen dagen gedood door israelische wapens?
Als Israel in bijv. '73 ten onder was gegaan, dan mocht dat op het conto van de Sovjet-Unie worden geschreven. Er is in die hele regio geen land dat niet op buitenlandse machten gesteund heeft om z'n strijdkrachten op te bouwen.quote:De macht die Israel heeft heeft het enkel te danken aan de onvoorwaardelijke steun van de amerikanen. Is kunstmatig dus.
Dat is nu juist een van de meest stabiele periodes in de Europese geschiedenis, alles in beschouwing genomen. Tot 1914.quote:Bijvoorbeeld de 19e en eerste helft van de 20e eeuw?
De coupes in Irak (Rashid Ali al-Ghailani) en Iran (Rashid Ali). Waarbij het heel begrijpelijk is dat de Britten niet geliefd waren.quote:Ik heb geen idee over welke couppoging je het hier hebt.
Het is een oplossing, alleen is het een tijdelijke en geen structurele. De Blitzkrieg tactiek zal namelijk ook de burgers overwelmen die dan niet kunnen vluchten, volgens mij is het de bedoeling om die zoveel mogelijk te sparen. Bovendien zou het niet de financieen en wapenleverancies richting Hezbollah stoppen. Een terroristische organisatie kan je militair verslaan, maar niet ideologisch.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij had ik het in deel 1 al over het uitbreiden van Unifil en het aanpassen van het mandaat naar vandaag de dag
in dat geval zou ik geen problemen hebben die kant uit te gaan, anders wel want beide partijen kunnen me eigenlijk gestolen worden, heel het conflict doet me echt werkelijk helemaal nix
imo heeft Libanon Israel aangevallen en Israel slaat nu op een beetje een vreemde manier terug ... een soort Rumsfeld doctrine op zijn Israelisch, shock and awe enzo en heel weinig troepen
ze hadden beter zoals ze normaal gesproken doen een paar duizend pantservoertuigen de grens over sturen met overweldigende luchtsteun (de Powell doctrine of blitzkrieg zo je wilt) en alles platslaan wat ze tegenkomen
dan was het nu afgelopen want hezbollah kan niet snel genoeg wegkomen en zaten de militairen weer veilig op het strand in tel aviv .... heb je een paar duizend doden in een week maar dan is het wel klaar.
omdat telkens weer het bestaansrecht van Israel in twijfel wordt getrokken.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:17 schreef Mutant01 het volgende:
.....................
Zucht, wat boeit het waar de Arabieren zich straks beizg moeten houden. Dit soort vreemde vragen zijn helemaal niet relevant bij het zoeken van een oplossing voor dit vraagstuk. Belangen van derden zijn helemaal niet belangrijk. Ook de vraag of Arabieren wel of niet impotent zijn is hier niet relevant, tenzij je daarover een lompe discussie wil beginnen over de vraag naar wie superieur is of niet, en dus meer gelijk heeft dan de ander. Ik noem dit soort vragen dan ook, "steek in de rug" vragen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:33 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
omdat telkens weer het bestaansrecht van Israel in twijfel wordt getrokken.
En je wilt een mogelijke oplossing? Ruil de Gazastrook in voor de Israelische nederzettingen in de Westbank en voeg de Westbank toe aan Jordanië. Maar het is helemaal niet de bedoeling dat er een oplossing komt voor dit conflict. Waar moeten Arabieren zich anders straks mee bezig houden? Interne aangelegenheden? Wie moet dan de zondebok zijn voor de Arabische impotentie?
Welnee. Eerder hun gigantisch trieste acties.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:33 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
omdat telkens weer het bestaansrecht van Israel in twijfel wordt getrokken.
ja voor de Libanezen is het een harde pil maar voor Israel zou het doel moeten zijn de infrastructuur in Zuid Libanon van Hezbollah te vernietigen want als je de hele organisatie af wil zul je Syrie ook aan moeten vallenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een oplossing, alleen is het een tijdelijke en geen structurele. De Blitzkrieg tactiek zal namelijk ook de burgers overwelmen die dan niet kunnen vluchten, volgens mij is het de bedoeling om die zoveel mogelijk te sparen. Bovendien zou het niet de financieen en wapenleverancies richting Hezbollah stoppen. Een terroristische organisatie kan je militair verslaan, maar niet ideologisch.
Oh, Israel mag zich niet verdedigen..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:38 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Welnee. Eerder hun gigantisch trieste acties.
dan nietquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:29 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En als nu blijkt dat die twee gevangengenomen soldaten van Israel in Libanon zijn gepakt? Niet in Israel zoals beweerd wordt.
Lijkt me niet zo heel moeilijk dit...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Recept voor vrede in het midden oosten
1) Alle groepen erkennen het bestaan van Israel.
2) De terreur stopt
3) Israel trekt zich terug uit de bezette gebieden
4) Heel het land afsteken en de middellandse zee in drijvenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Recept voor vrede in het midden oosten
1) Alle groepen erkennen het bestaan van Israel.
2) De terreur stopt
3) Israel trekt zich terug uit de bezette gebieden
Pffff....quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, Israel mag zich niet verdedigen..
Nee, door Hezbollah voor een x aantal jaar uit te schakelen. En dan weer opnieuw.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:45 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Pffff....
Verdedigen door onschuldigen te pakken en terroristen te kweken? Tuurlijk jongen.
Nee, ze moeten zich laten opblazen, in zee laten drijven etc. etc.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:45 schreef Posdnous het volgende:
Pffff....
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan niet
vraag nu niet iedere keer naar de bekende weg
zie ook -> Where exactly were those Israeli soldiers when Hezbollah captured them?quote:
"The two soldiers have already been moved to a safe place," it added. The Lebanese police said that the two soldiers were captured as they "infiltrated" into the town of Aitaa al-Chaab inside the Lebanese border."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |