Kan ze idd erg goed...kneden vindt ze ook altijd erggg leuk, lekker kliederen en stiekum van het deeg eten als ze denkt dat moeders hier het niet zietquote:Op maandag 24 juli 2006 18:03 schreef Rewimo het volgende:
Ja, het kneden en bakken doe ik zelf, het versieren doet Christan, dat gaat primaDat kan Milou vast ook goed
Om eerlijk te zeggen vind ik dat ook...helemaal chocolade-cakedeeg en appeltaartdeegquote:Op maandag 24 juli 2006 18:09 schreef Rewimo het volgende:
Het deeg is ook bijna nog lekkerder dan de koekjes
Die van de speelzolder en dan de traktatie's! Leuk!quote:Op maandag 24 juli 2006 18:31 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb nog wat leuke linkjes :
http://www.speelzolder.com/koken/
http://www.kinderpleinen.nl/koken.html
http://www.sunside.nl/users/digijuf/leerkracht/traktatieref.html
Ik wil geen linkjes, ik wil ervaringen en receptenquote:Op maandag 24 juli 2006 18:31 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb nog wat leuke linkjes :
http://www.speelzolder.com/koken/
http://www.kinderpleinen.nl/koken.html
http://www.sunside.nl/users/digijuf/leerkracht/traktatieref.html
Ei koken tmoaat halveren tomaat op het ei zetten en dan met mayo stipjes maken op de tomaatquote:Op maandag 24 juli 2006 22:33 schreef Rewimo het volgende:
Zeg maar hoeAl hou ik niet van rauwe tomaat
Wat zoek je voor iets?quote:Op maandag 24 juli 2006 22:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
Een recept met kinderen, dat lijkt me wel wat.
Bron :quote:Benodigdheden
komkommer
kaaskorstjes of knutselpapier
prikkertjes
bijv. kaas, knakworstjes
Beetje lastig uit te leggen dus kijk ook goed naar de werktekening!
Maak van de komkommer een krokodil door een stuk uit de voorkant te snijden als bek.
Snij over de lengte van de rug van de krokodil een V-vorm.Draai die V om en maak er inkepingen in. Leg deze met de inkepingen naar boven weer terug op zijn rug.
Van de kaaskorstjes hebben we 4 voetjes gesneden en naast de komkommer op de schaal gelegd. Daarna van de kaaskorst de tanden voor de bek en 2 ogen.
(Ipv kaaskorstjes kun je ook papier gebruiken.)
Prikkertjes gemaakt met stukjes kaas en coctail-knakworstjes en deze op de krokodil geprikt.
quote:klein eierkoekje,
servet,
dropveter,
dropmat,
smartie,
snoepstengel,
poedersuiker
Beschrijving
Vouw het servetje om als hoofddoek, strik de
dropveter eroverheen en aan de achterkant
dicht. Plak met een mengsel van
poedersuiker met een klein beetje water, de smartie
als oogje, knip een ooglapje uit de dropmat en plak die over de veter, en als laatste plak je de snoepstengel als mondje.
aanvulling Lenny : Ik heb i.p.v. poedersuiker toch maar bakkersglazuur (van merk Baukje) gebruikt. Dit was goed stevig en ik kon ze makkelijk een dag van te voren maken.
Heb je die echt zelf gemaakt? Zoja: NICE!!!quote:Op maandag 24 juli 2006 22:52 schreef MUUS het volgende:
Mijn krokodillen waren veel tofferderderder.
[afbeelding]
Doe ik ook met dochterlief....bergen tonijn, chorizo en tomaten gaan er dan opquote:Op maandag 24 juli 2006 22:54 schreef MUUS het volgende:
Kinderen maken graag zelf pizza. Geen vieze dingen die je niet lust erop en lekker knoeien.
Een pizzabodem heb je zo gekocht, maar je kan 'm ook zelf maken natuurlijk. Tomatenprut en kaas erop en dan erop proppen wat ze lekker vinden.
Snoepen tijdens het klaarmaken moet, je moet toch proeven?quote:Op maandag 24 juli 2006 22:56 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Doe ik ook met dochterlief....bergen tonijn, chorizo en tomaten gaan er dan op(minus alles wat we al naar binnen hebben gewerkt voor pizza de oven ingaat
![]()
Vind ik ook....zal Milou ook nooit boos aankijken, ze heeft het gewoon van mij afgekeken. En nu doen we het samen, echt een mama/dochter-dingquote:Op maandag 24 juli 2006 22:59 schreef MUUS het volgende:
[..]
Snoepen tijdens het klaarmaken moet, je moet toch proeven?.
Welja, dan is het juist leuk en er gaat tenminste wat eten in. Hoewel ik Isabel wel moet afremmen met het eten van rauwe champignons enzo. "Ik ga wel schoonmaken en snijden, mam!quote:Op maandag 24 juli 2006 23:05 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Vind ik ook....zal Milou ook nooit boos aankijken, ze heeft het gewoon van mij afgekeken. En nu doen we het samen, echt een mama/dochter-ding.
Hoe oud is/zijn jouw kid(s) dan als ik vragen mag?
Dat is dus met Milou precies hetzelfde!quote:Op maandag 24 juli 2006 23:08 schreef MUUS het volgende:
[..]
Welja, dan is het juist leuk en er gaat tenminste wat eten in. Hoewel ik Isabel wel moet afremmen met het eten van rauwe champignons enzo. "Ik ga wel schoonmaken en snijden, mam!."
De hoeveelheid paprika en cherrytomaatjes die ik dan uiteindelijk krijg is zeer gering, maar vervolgens ze staat ook enorm veel champignons rauw te snoepen (gebakken lust ze ze niet) en dat schijnt toch niet zo goed te zijn.
Isabel is 6 trouwens..
Klinkt best goed en makkelijk...maar of kids kaasstengels met ardennerham evt in pesto... en kaas met, paprika, bleekselderij e.d. lekker zullen vinden???quote:Op maandag 24 juli 2006 23:19 schreef MUUS het volgende:
Kinderhapjes die ze makkelijk zelf mee kunnen maken:Kaasstengels, daar omheen ardennerham wikkelen en de uiteinde eventueel in pesto dippen. Klaar. Eitjes klutsen, bakken, in lange repen snijden en om een knakworstje binden. Stekertje erin, klaar. Kaas, paprika, komkommer, bleekselderij etc in lange, dunne reepjes snijden. Wrap verwarmen, in een tuit draaien en alle reepjes erin. Da's een gezonde zak patat. .
Dit is even snel uit mijn hoofd.
Oh, en bananentoffees heb ik ook al eens met Isabel gemaakt. Kliederen met honing en olie en wat banaan snijden en vooral vertellen dat het een hele belangrijke taak is en dat zij dat zo goed kan natuurlijk. Ging prima!
Ja met 2 kleuren deegquote:
En daarna allemaal spul erop smeren waardoor het glazuur van je tanden springt.quote:
Je bedoeld iets in de zin van:quote:Op maandag 24 juli 2006 22:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
Een recept met kinderen, dat lijkt me wel wat.
shit, je was me voorquote:Op dinsdag 25 juli 2006 07:31 schreef Haikuh het volgende:
[..]
Je bedoeld iets in de zin van:
ingrediënten:
2 kleine kinderen (40kg p.k.)
1 doosje eieren
2000 gram bloem
1000 gram suiker
Werkwijze:
Hak de kinderen in stu........![]()
uurtje of 4 maarquote:
Die zien er erg lekker uit.quote:Op maandag 24 juli 2006 17:17 schreef Rewimo het volgende:
Je kunt de smarties ook achterwege laten en in plaats daarvan de koekjes na het bakken glazuren met een mengsel van poedersuiker, eiwit of water en kleurstof.
Dan krijg je zoiets:
[afbeelding]
Eet smakelijk!
Zonder kind gaat het ookquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:35 schreef JanisJoplin het volgende:
Die zien er erg lekker uit.
* JanisJoplin] krijgt zin om ze zelf ook te maken.[/me]
[me=JanisJoplin] heeft alleen geen peuter of kleuter bij de hand.[/me]
[me=JanisJoplin vindt dat eigenlijk niet eens erg.
Bluezz, wat is het recept voor dat pepernotendeeg?quote:Op maandag 24 juli 2006 23:53 schreef Bluezz het volgende:
Ik bakte met mijn kids ook vaak pepernoten (het hele jaar door als het aan hen lag) of figuren van hetzelfde deeg, vonden ze erg leuk.
We maakten op feestjes ook wel de 'egel'.
Kool halveren, alufolie eromheen, satéprikkers met vanalles en nog wat erin steken.
(of is dat erg ouderwets)
40 g boterquote:Op woensdag 26 juli 2006 10:27 schreef laBaguette het volgende:
Bluezz, wat is het recept voor dat pepernotendeeg?(ik woon in het buitenland en de pepernoten die vrienden sturen komen meestal aan als gruis....)
voor vallende mussen hoef je het land niet uit hoor, het is hier ook heetquote:Op woensdag 26 juli 2006 16:56 schreef laBaguette het volgende:
Dankjewel. Lekker, verse pepernoten dit jaar. (de mussen vallen hier dood van het dak met 38 graden en ik denk aan pepernoten...)
Oeh, en dan dat BBQ recept van dat garnalenpakketje. Die ga ik dit weekend eens fijn uitproberen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |