abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40193949
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:53 schreef Bluezz het volgende:
Ik bakte met mijn kids ook vaak pepernoten (het hele jaar door als het aan hen lag) of figuren van hetzelfde deeg, vonden ze erg leuk.

We maakten op feestjes ook wel de 'egel'.
Kool halveren, alufolie eromheen, satéprikkers met vanalles en nog wat erin steken.

(of is dat erg ouderwets)
Bluezz, wat is het recept voor dat pepernotendeeg? (ik woon in het buitenland en de pepernoten die vrienden sturen komen meestal aan als gruis....)
pi_40206556
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 10:27 schreef laBaguette het volgende:

Bluezz, wat is het recept voor dat pepernotendeeg? (ik woon in het buitenland en de pepernoten die vrienden sturen komen meestal aan als gruis....)
40 g boter
50 g bruine basterdsuiker
Zout
1 theelepel speculaaskruiden
100 g zelfrijzend bakmeel
1 á 2 lepels melk

De boter zacht roeren met de suiker, het zout en de kruiden
De helft van het zelfrijzend bakmeel met 1 lepel melk erdoor mengen en daarna de rest van het bakmeel en zo nodig de overige melk erdoor kneden
Hiervan kleine balletjes of andere vormpjes maken en deze op een beboterde bakplaat iets platdrukken
(15 min) op 170 °C
pi_40207239
Dankjewel. Lekker, verse pepernoten dit jaar. (de mussen vallen hier dood van het dak met 38 graden en ik denk aan pepernoten...)

Oeh, en dan dat BBQ recept van dat garnalenpakketje. Die ga ik dit weekend eens fijn uitproberen.
  † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 13:17:08 #54
37843 lady-wrb
kortaf
pi_40296099
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:56 schreef laBaguette het volgende:
Dankjewel. Lekker, verse pepernoten dit jaar. (de mussen vallen hier dood van het dak met 38 graden en ik denk aan pepernoten...)

Oeh, en dan dat BBQ recept van dat garnalenpakketje. Die ga ik dit weekend eens fijn uitproberen.
voor vallende mussen hoef je het land niet uit hoor, het is hier ook heet

garnalenpakketje? waar?
pi_40318137
Zie de link in Bleuzz sig > Bloes' recepten. Heb de garnalen al in huis. (btw Bluezz, ik ga de dille vervangen voor koriander om het nog wat oosterserderder te maken)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')