Savonds naar huis rijden (lichtjes dus aan op het dashbord) en dan niet zien dat het rode lampje brand.. apart :pquote:Op maandag 24 juli 2006 00:29 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Heb vandaag zo'n 200 km gereden, op het strand gelegen, verder nog gevoetbald. En dan om 23:00 uur naar huis. En ja ik zag een rood lampje branden, helaas was dat pas toen ik net thuis was
Net zo'n fabeltje als dat je handrem aanvriest als je ze aantrekt, onze auto staat ALTIJD buiten en dat is nog nooit gebeurd, zelfs niet toen we die ouwe Volvo 240 nog hadden.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:04 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Dat is een fabeltje.
Degene die jou dat heeft wijsgemaakt heeft zeker nog nooit een wagen aan de gang geduwd. In de garage gebruiken ze de wagen in versnelling soms om mazoutpompen af te stellen.
Hey is een Yaris hé, daar zit het dashboard aan de verkeerde kantquote:Op maandag 24 juli 2006 15:20 schreef NrSiX het volgende:
[..]
Savonds naar huis rijden (lichtjes dus aan op het dashbord) en dan niet zien dat het rode lampje brand.. apart :p![]()
Handremmen bevriezen ook nog na bouwjaar 1985, het vocht is nog steeds net zo nat, en de vorst nog steeds net zo koud.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:56 schreef osmo het volgende:
[..]
Net zo'n fabeltje als dat je handrem aanvriest als je ze aantrekt, onze auto staat ALTIJD buiten en dat is nog nooit gebeurd, zelfs niet toen we die ouwe Volvo 240 nog hadden.![]()
En de kans dat dat daadwerkelijk gebeurd is even groot dan dat er iemand achterop je auto knalt terwijl je versnelling staat.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:05 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Handremmen bevriezen ook nog na bouwjaar 1985, het vocht is nog steeds net zo nat, en de vorst nog steeds net zo koud.
Je kunt je handrem in de auto wel naar beneden doen, denkend dat je hem losmaakt, maar hij blijft er gewoon opstaan omdat de kabel niet terug schuift.
En als het dan vriest, dan doe je er weinig aan, laten ontdooien of knippen.
Ik werk bij een garagebedrijf, en hoe vaak mensen opbellen dat ze de auto niet van de rem krijgen omdat de handrem vastzit wil je niet eens weten, als de auto een aantal dagen stilstaat in de winter (vooral buiten) dan zit dat ding muurvast.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:29 schreef osmo het volgende:
[..]
En de kans dat dat daadwerkelijk gebeurd is even groot dan dat er iemand achterop je auto knalt terwijl je versnelling staat.
Is het nou slecht om je koppeling lang ingedrukt te houden?quote:Op maandag 24 juli 2006 18:14 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik werk bij een garagebedrijf, en hoe vaak mensen opbellen dat ze de auto niet van de rem krijgen omdat de handrem vastzit wil je niet eens weten, als de auto een aantal dagen stilstaat in de winter (vooral buiten) dan zit dat ding muurvast.
Verder moet je tijdens het starten altijd de koppeling intrappen, en ook mag je gewoon hellingtrekken met de voetrem.
Niet als je hem helemaal ingedrukt houdt, wel als je hem niet helemaal, of zelfs op/tegen het aangrijpingspunt houdt. Vaak je koppeling indrukken en weer op laten komen als je langzaam rijdt is overigens ook niet bevorderlijk.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:20 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Is het nou slecht om je koppeling lang ingedrukt te houden?
Inderdaad... 1e wat mn instructeur altijd zei! Goed stom als je dat niet doet en vooral als je niet degene bent die de auto het laatst heeft gebruikt!quote:Op maandag 24 juli 2006 00:34 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Laat die mensen dan maar snel hun rijbewijs inleveren, je hoort gewoon de koppeling in te trappen tijdens het starten.
In zn vrij en voet lichtjes op de rem houden als dat uberhaubt wel nodig is. Zo doe ik dat tenminste.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:33 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Lang de koppeling inhouden is ook niet gezond hoor. (als je lang moet wachten voor een stoplicht dus, ofzo)
Op het examen gewoon doen ja... maar als je zelf gaat rijden ga je toch een beetje je eigen gangetje... en dit is nu mijn gangetjequote:Op maandag 24 juli 2006 00:47 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Zo... en hoe heb jij je rijbewijs gehaald? Hellingtrekken met voetrem... je ziet ze vaker...rollen eerst achteruit ook nog... sukkels...
Snap niet dat mensen het niet gewoon doen zoals het hoort... en zoals aangeleerd... want zo moeilijk is het niet...![]()
Iemand die ik ken die legt altijd zn voet op de koppeling.. dus hij legt zn voet niet in het rust vak helemaal links maar dus rustig op de koppeling... Eens in de 1,5 jaar kan ie er een nieuwe koppelling in knallen omdat die andere versleten is, maar zn voet ergens anders neerleggen ho maar!quote:Op maandag 24 juli 2006 18:27 schreef JosvG het volgende:
[..]
Niet als je hem helemaal ingedrukt houdt, wel als je hem niet helemaal, of zelfs op/tegen het aangrijpingspunt houdt. Vaak je koppeling indrukken en weer op laten komen als je langzaam rijdt is overigens ook niet bevorderlijk.
Handrem is eigenlijk ook een foute benaming, ik weet iig dat de Mercedes Vito's een parkeerrem hebben die je met je voet moet inraggen (debiel, zwaar beladen en helling trekken is dan dus snel trappen), en sowieso staat er op elk dashboard een ((P))-lampje.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:51 schreef Dromer het volgende:
In de VS heet het ding zelfs parking-brake
Zo inderdaad INRAGGEN... wat een kut busjes zijn dat zeg!quote:Op maandag 24 juli 2006 19:29 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Handrem is eigenlijk ook een foute benaming, ik weet iig dat de Mercedes Vito's een parkeerrem hebben die je met je voet moet inraggen (debiel, zwaar beladen en helling trekken is dan dus snel trappen), en sowieso staat er op elk dashboard een ((P))-lampje.
Ja en een beetje chauffeur houd hem gewoon op de koppeling .quote:Op maandag 24 juli 2006 00:47 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Zo... en hoe heb jij je rijbewijs gehaald? Hellingtrekken met voetrem... je ziet ze vaker...rollen eerst achteruit ook nog... sukkels...
Snap niet dat mensen het niet gewoon doen zoals het hoort... en zoals aangeleerd... want zo moeilijk is het niet...![]()
Dat was mij zelfs overkomen (deze winter nog, Vectra '98 model), en ik geloofde het ook niet eerlijk gezegd.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:56 schreef osmo het volgende:
[..]
Net zo'n fabeltje als dat je handrem aanvriest als je ze aantrekt, onze auto staat ALTIJD buiten en dat is nog nooit gebeurd, zelfs niet toen we die ouwe Volvo 240 nog hadden.![]()
Als man kun je je lul toch op 1 van den pendalen leggen?quote:Op maandag 24 juli 2006 00:50 schreef Sessy het volgende:
Gaat dat met kleine benzineauto's ja, hellingtrekken zonder gas te geven? (ik neem tenminste aan dat je niet alle drie de pedalen met 2 voeten inhouden kan, want je moet dus de koppeling laten komen, remmen, en waar geef je dan gas mee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |