Nee. Zie mijn bovenstaande post op de vorige pagina.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:52 schreef Senang het volgende:
[..]
Volgens mij is het praktisch onmogelijk om op een flinke helling weg te rijden uit stilstand met de voetrem zonder naar achter te rollen. Je zal altijd de voetrem los moeten laten op het moment dat je m op laat komen.
Aha, ken ik nietquote:Op maandag 24 juli 2006 00:45 schreef Sessy het volgende:
[..]
mercedes, avantgarde, op diesel en de krachtigste motor die ze erin wilden doen geloof ik, dat model dat ze wat jaren terug hadden met die ronde koplampen (dat tussen die vroegere rechthoekige en de huidige ovaalig-druppelvormig overlopende koplampenmoddellen in zat)... Mja ik weet niet zo veel van auto's, en ik was pas 9 of zo, ik weet wel dat dat ding een tank was, niet normaal gewoon. We hebben met een boot van 10 meter erachter 140 km/h gereden in Frankrijk over de tolwegen toen. Mijn toenmalige stiefpa had niet eens gemerkt dat hij met handrem op reed, hij trok alleen wat langzaam op volgens hem...![]()
Ik moest bij rijles nooit mijn rem ingedrukt houden... bij vlak staan is het niet nodig, en hellinkje op gebruik je de handrem... en dat is juist tegen het naar achteren rollen... (hoewel met oefenen dat natuurlijk niet gebeurt)...quote:Op maandag 24 juli 2006 00:48 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik rol ook niet achteruit als ik de voetrem gebruik ipv de handrem op een heuveltje.
En het mag beide. Dus vanwaar de vraag hoe ie zijn rijbewijs heeft gehaald?
Ik heb het met de voetrem geleerd aangezien ik het met de handrem juist minder goed kon. (ik voelde het punt niet wanneer het ding wilde rijden, toendertijd)quote:Op maandag 24 juli 2006 00:54 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Ik moest bij rijles nooit mijn rem ingedrukt houden... bij vlak staan is het niet nodig, en hellinkje op gebruik je de handrem... en dat is juist tegen het naar achteren rollen... (hoewel met oefenen dat natuurlijk niet gebeurt)...
alleen helling af gebruik je voetrem...
tja kan natuurlijk de instructeur zijn geweest...
maar echt heb er een gehad die zover achteruit rolde dat hij net m'n auto raakte ook... (gelukkig geen schade)...
Dat de auto niet achteruit roltquote:
dat punt hoef je niet echt te voelen... je trekt 'm gewoon een beetje door het laatste stukje grip van de handrem heen (nee niet vol). .. is niet erg...quote:Op maandag 24 juli 2006 00:56 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik heb het met de voetrem geleerd aangezien ik het met de handrem juist minder goed kon. (ik voelde het punt niet wanneer het ding wilde rijden, toendertijd)
Examinator zei er niks van, die vond het ook prima.
Dan slaat de motor niet af, tenminste, als je dus snel genoeg bent.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:57 schreef Senang het volgende:
[..]
Dat de auto niet achteruit roltJij zegt van je rem naar je gas te kunnen in 1 seconde. Dat lukt ook wel in 0,5 seconde. Maar 1500 kg op een flinke heuvel rolt ook in een halve seconde wel achteruit, natuurlijk kun je hem op zn koppeling afremmen in die tussenliggende fase. Maar dan slaat de motor af lijkt me.
Zou kunnen. Ik ben wel geneigd te zeggen dat het van de auto afhankelijk is of dit kan of niet.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:59 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dan slaat de motor niet af, tenminste, als je dus snel genoeg bent.
Als ik het andere beter kan, gebruik ik dat lieverquote:Op maandag 24 juli 2006 00:58 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
dat punt hoef je niet echt te voelen... je trekt 'm gewoon een beetje door het laatste stukje grip van de handrem heen (nee niet vol). .. is niet erg...
Mwoah, denk 't niet. Genoeg verschillende auto's gereden en tot nu toe nog steeds gelukt.quote:Op maandag 24 juli 2006 01:00 schreef Senang het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik ben wel geneigd te zeggen dat het van de auto afhankelijk is of dit kan of niet.
Mijn Porsche is veelste fijn afgesteldquote:Op maandag 24 juli 2006 01:01 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Mwoah, denk 't niet. Genoeg verschillende auto's gereden en tot nu toe nog steeds gelukt.
quote:Op maandag 24 juli 2006 01:03 schreef Senang het volgende:
[..]
Mijn Porsche is veelste fijn afgesteld![]()
quote:Op maandag 24 juli 2006 01:03 schreef Senang het volgende:
[..]
Mijn Porsche is veelste fijn afgesteld![]()
Je bedoelt: als ze auto bovenaan helling parkeert en hem na 2 uur onder aan de helling tegen een muur aan vindt?quote:Op maandag 24 juli 2006 01:06 schreef Knoekie het volgende:
Ach en anders hoor ik het morgen wel van me moeder, mocht ze het merken![]()
quote:Op maandag 24 juli 2006 01:07 schreef Senang het volgende:
[..]
Je bedoelt: als ze auto bovenaan helling parkeert en hem na 2 uur onder aan de helling tegen een muur aan vindt?
Hè hè, einde iemand die ook gewoon doet zoals het moet...quote:Op maandag 24 juli 2006 01:24 schreef 18konijn het volgende:
Wat een hoop rare dingen lees ik hier!
Ten eerste dien je ALTIJD de koppeling in te trappen als je de auto start zodat het er helemaal niet meer toe doet of de versnelling ingeschakeld is dan wel in zijn vrij staat (Veiligheid voor alles, stel je voor dat de auto naar voren schiet...)
Ten tweede dien je op een helling de handrem aan te trekken en dan bij het wegrijden deze rustig te laten zakken terwijl je de koppeling op laat komen en wat gas geeft. Dit is de enige veilige methode die voorkomt dat je achteruit gaat rijden.
Onbegrijpelijk dat sommigen andere gewoonten nog durven te verdedigen ook!
maar zo klopt het ook. zo heb ik het ook geleert en doe ik het ook. gewoon met handrem. klaar veel makkelijker. en koppeling en beetje gas bij. hij wil weg handrem los. en hup je gaat naar voren.quote:Op maandag 24 juli 2006 01:24 schreef 18konijn het volgende:
Wat een hoop rare dingen lees ik hier!
Ten eerste dien je ALTIJD de koppeling in te trappen als je de auto start zodat het er helemaal niet meer toe doet of de versnelling ingeschakeld is dan wel in zijn vrij staat (Veiligheid voor alles, stel je voor dat de auto naar voren schiet...)
Ten tweede dien je op een helling de handrem aan te trekken en dan bij het wegrijden deze rustig te laten zakken terwijl je de koppeling op laat komen en wat gas geeft. Dit is de enige veilige methode die voorkomt dat je achteruit gaat rijden.
Onbegrijpelijk dat sommigen andere gewoonten nog durven te verdedigen ook!
Als je een 0.8 liter motor hebt niet. Maar met een beetje motor zou je zelfs op de koppeling alleen al de berg op moeten kunnen komen als je een beetje gevoel hebt voor de auto. (tenzij je een kapotte versnellingsbak hebt of als je gewoon lomp bent.)quote:Op maandag 24 juli 2006 00:52 schreef Senang het volgende:
[..]
Volgens mij is het praktisch onmogelijk om op een flinke helling weg te rijden uit stilstand met de voetrem zonder naar achter te rollen. Je zal altijd de voetrem los moeten laten op het moment dat je m op laat komen.
ALTIJD starten met rem en koppeling ingetrapt, nooit geleerd?quote:Op maandag 24 juli 2006 00:31 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Ik heb liever een kapotte handrem dan een kapotte versnellingsbak......Ik haat de mensen die dat doen,helemaal als ze het doen als het niet hun eigen auto is...Ga je starten schiet je in ene vooruit op de startmotor!![]()
![]()
Toen wassie nieuw.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:54 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Aha, ken ik niet![]()
Wel een oude auto dus.
Ik niet, ik stamp het gas altijd vol in bij het wegrijden en laat dan rustig de koppeling opkomen. Net als oude mensen dat doen.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:16 schreef longinus het volgende:
Als ik de handrem vergeet trekt hij minder snel op, dat merk ik wel binnen tien meter.
Je handrem heeft toch niets met de normale remmen te maken? als je rijdt met je handrem opgetrokken slijpt je handrem constant :squote:Op maandag 24 juli 2006 00:08 schreef Knoekie het volgende:
Dat het schadelijk is voor de auto weet ik wel, maar is het erg als ik dat ongeveer 10 km heb gedaan, en niet buitensporig veel geremd heb?
Alvast bedankt
![]()
Met kleine benzinemotortjes wil het nogal eens lastig zijn.. maar met alles met een wat grotere cilinderinhoud en zeker diesels is hetgeen IJsmeis zegt héél makkelijk te doen. Koppeling laten komen tot toerental een klein beetje gaat dalen en op dat moment van rem naar gas.. voordat motor af kan slaan ben je dan vertrokken. Alleen op héél steile hellingen (in NL alleen in Limboland te vinden voor zover ik weet) zul je het wel met handrem moeten doen.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:57 schreef Senang het volgende:
[..]
Dat de auto niet achteruit roltJij zegt van je rem naar je gas te kunnen in 1 seconde. Dat lukt ook wel in 0,5 seconde. Maar 1500 kg op een flinke heuvel rolt ook in een halve seconde wel achteruit, natuurlijk kun je hem op zn koppeling afremmen in die tussenliggende fase. Maar dan slaat de motor af lijkt me.
Bij rijlessen heb ik juist geleerd niet de handrem te gebruiken op een helling.quote:Op maandag 24 juli 2006 01:24 schreef 18konijn het volgende:
Wat een hoop rare dingen lees ik hier!
...
Ten tweede dien je op een helling de handrem aan te trekken en dan bij het wegrijden deze rustig te laten zakken terwijl je de koppeling op laat komen en wat gas geeft. Dit is de enige veilige methode die voorkomt dat je achteruit gaat rijden.
Onbegrijpelijk dat sommigen andere gewoonten nog durven te verdedigen ook!
quote:Op maandag 24 juli 2006 13:01 schreef Gluckskafer het volgende:
Mensen die in z'n vrij parkeren, en alleen op de handrem vertrouwen zijn onnozel / eng.
Ja toch, vooral in de winter. Dan vriest je handrem meteen vast, en ben je de klos.quote:
Dat heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:10 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Ja toch, vooral in de winter. Dan vriest je handrem meteen vast, en ben je de klos.
als mn handrem vastgevroren is pak ik gewoon de auto van mn moeder of van mn zus die zijn heus niet allemaal vastgevrorenquote:Op maandag 24 juli 2006 13:10 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Ja toch, vooral in de winter. Dan vriest je handrem meteen vast, en ben je de klos.
En notoire handrem-en-in-z'n-vrij-parkeerders, zullen hun parkeergedrag toch niet ineens omgooien als het winter word.
Of zijn het mischien seizoens-parkeerders, ofzo.
Nee hoor, dat gaat zelfs heel goed! Ik rij regelmatig met een 600KG zware aanhanger en kan hellingtrekken zonder de handrem te gebruien en ZONDER achteruit te rollen. Benodigdheden: een auto met een 1.9 turbo diesel motor (opel astra 1.9TD uit 1996) en 2 snelle voetenquote:Op maandag 24 juli 2006 00:52 schreef Senang het volgende:
[..]
Volgens mij is het praktisch onmogelijk om op een flinke helling weg te rijden uit stilstand met de voetrem zonder naar achter te rollen. Je zal altijd de voetrem los moeten laten op het moment dat je m op laat komen.
Gebruiken die ook steevast de handrem?quote:Op maandag 24 juli 2006 13:37 schreef 2609 het volgende:
[..]
als mn handrem vastgevroren is pak ik gewoon de auto van mn moeder of van mn zus die zijn heus niet allemaal vastgevroren
quote:Op maandag 24 juli 2006 00:54 schreef LennyKravitz het volgende:
alleen helling af gebruik je voetrem...
Vastvriezende handremmen komen misschien voor bij oude auto's maar ik doe het al jaren en heb het nog nooit meegemaakt. Trouwens, als hij vastvriest rij je toch een stukje met de handrem erop? Dan wordt het warm zat en is ie weer snel ontdooidquote:Op maandag 24 juli 2006 13:10 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Ja toch, vooral in de winter. Dan vriest je handrem meteen vast, en ben je de klos.
En notoire handrem-en-in-z'n-vrij-parkeerders, zullen hun parkeergedrag toch niet ineens omgooien als het winter word.
Of zijn het mischien seizoens-parkeerders, ofzo.
Ja waarom zou je iets gebruiken voor wat het bedoeld is ... jij smeert je boterhammen met een houten lepel?quote:Op maandag 24 juli 2006 13:01 schreef Gluckskafer het volgende:
Mensen die in z'n vrij parkeren, en alleen op de handrem vertrouwen zijn onnozel / eng.
Je hebt ook van die grapjassen die je auto 50 meter verderop duwen door de versnelling heen... Doe je met z'n tweetjes zo...quote:Op maandag 24 juli 2006 14:52 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wat is er trouwens mis met je handrem aantrekken als je geparkeerd staat? Ik zet 'm altijd in z'n vrij + handrem... Mij is altijd verteld dat als er een mongool tegen je stilstaande auto (die wel in z'n versnelling staat) botst, je versnellingsbak een flinke opdoffer krijgt...
Dat is een fabeltje.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:52 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wat is er trouwens mis met je handrem aantrekken als je geparkeerd staat? Ik zet 'm altijd in z'n vrij + handrem... Mij is altijd verteld dat als er een mongool tegen je stilstaande auto (die wel in z'n versnelling staat) botst, je versnellingsbak een flinke opdoffer krijgt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |