Het was niet de bakermat van de beschaving voor Amerika, precies wat hij zei en hij hoeft dus ook niets te ontkennen.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:13 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Volgens mij is het op 1 plaats blijven de bakermat van beschaving. Daarvoor was het puur rondtrekken zonder tijd om ook maar wat te ontwikkelen. En voor het settelen op 1 plaats is de kunst van landbouw een vereiste.
De beschavingen in het Midden-Oosten hebben een grote invloed gehad op onder andere de Westerse beschaving, maar die beschaving heeft net zo goed leentjebuur gespeeld van andere beschavingen. Verder is de Westerse beschaving wel degelijk een beschaving, waarvan nog meer exemplaren bestaan met een ander karakter, zoals in geïsoleerd Zuid-Amerika.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
Het MO word de bakermat van de beschaving genoemt vanwege een aantal zaken die daar het eerst het daglicht zagen. Het word niet "een bakermat van een beschaving genoemt".
In principe wel: vanaf daar is de landbouw ontwikkelt wat zich uiteindelijk in Europa settelde en de Europeanen hebben Amerika weer bevolkt etcquote:Op maandag 24 juli 2006 14:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het was niet de bakermat van de beschaving voor Amerika
Het was de bakermat voor de menselijke beschaving. Dat zijn twee verschillende dingen. Op landelijk niveau heersen er meerdere beschavingen natuurlijk.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het was niet de bakermat van de beschaving voor Amerika, precies wat hij zei en hij hoeft dus ook niets te ontkennen.
Dan heb je het over het post-Columbiaanse Amerika. Vóór de komst van de Europeanen waren er ook al beschavingen, hè...quote:Op maandag 24 juli 2006 14:17 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
In principe wel: vanaf daar is de landbouw ontwikkelt wat zich uiteindelijk in Europa settelde en de Europeanen hebben Amerika weer bevolkt etc
De menselijke beschaving omvat alle beschavingen, het totaal, de som.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De beschavingen in het Midden-Oosten hebben een grote invloed gehad op onder andere de Westerse beschaving, maar die beschaving heeft net zo goed leentjebuur gespeeld van andere beschavingen. Verder is de Westerse beschaving wel degelijk een beschaving, waarvan nog meer exemplaren bestaan met een ander karakter, zoals in geïsoleerd Zuid-Amerika.
Wat, de Azteken waren niet menselijk?quote:Op maandag 24 juli 2006 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het was de bakermat voor de menselijke beschaving. Dat zijn twee verschillende dingen. Op landelijk niveau heersen er meerdere beschavingen natuurlijk.
Waarom niet.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat, de Azteken waren niet menselijk?
Van het onderzoek wat ik gedaan heb naar de historische Jezus kom ik tot de conclusie dat Jezus inderdaad een soort van protopacifist was. Maar dat heeft er natuurlijk niks mee te maken dat de huidige religieuze fanatici hun beloofde land koste wat kost willen beschermen/bereiken. Je weet waarom de tweede Intifadah is behonnen.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Religie is toch altijd een interpretatie. Het christendom is een pacifistische godsdienst. In de Middeleeuwen werd dat anders geïnterpreteerd en gebruikte de Paus het bijv. om op te roepen tot de eerste Kruistocht naar Jeruzalem.
Dezelfde technologische vooruitgang die onafhankelijk plaatsvond in andere gebieden van de wereld, zoals Zuid-Amerika noem jij geen beschaving? Die hebben helemaal niks te maken gehad met Mesopetamische steden of landbouw...quote:Op maandag 24 juli 2006 14:15 schreef MrX1982 het volgende:
Het is de plek waar de eerste sporen van landbouw zijn gevonden. Dat er op andere plekken (op latere tijdstippen) ook landbouw activiteiten zijn gevonden doet niet af aan het feit dat het MO een significante rol speelt in het ontstaan van de beschaving.
Net zomin om die rots als de Eerste Wereldoorlog om de beruchte moord.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:21 schreef Autodidact het volgende:
Je weet waarom de tweede Intifadah is behonnen.
Oh? Kun je deze beschulding even uitleggen. Het staat namelijk nergens, kennelijk heeft er iemand afgewogen en heeft iemand het midden-oosten de bakermat van de beschaving genoemt. Kennelijk waren de andere beschavingen niet ver genoeg dat deze de naam kregen. Dat betekent niet dat het geen menselijke beschavingen waren.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Juist, dus Mutant01 vindt indianen beesten, het woord "mens" onwaardig.
http://members.home.nl/bo(...)en%20kosmonauten.htmquote:Op maandag 24 juli 2006 14:18 schreef Monidique het volgende:
Wat, de Azteken waren niet menselijk?
"Azteken waren niet menselijk?"quote:Op maandag 24 juli 2006 14:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh? Kun je deze beschulding even uitleggen. Het staat namelijk nergens
Inderdaad. Echter, er hebben beschavingen bestaan die zich niets aantrokken, dat kon ook niet, van de gebeurtenissen in het Midden-Oosten, of noem je dat geen beschavingen? Daarom is het Midden-Oosten voor ons van invloed geweest, maar niet voor vele beschavingen van het mesolithicum.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De menselijke beschaving omvat alle beschavingen, het totaal, de som.
quote:Op maandag 24 juli 2006 14:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
"Azteken waren niet menselijk?"
- "Waarom niet."
quote:dus Mutant01 vindt indianen beesten
Waar staat dat het geen mensen zouden zijn dan? Volgens mij benadrukte ik zelfs dat de menselijke beschaving alle beschavingen omvatte.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als het geen mensen zijn, wat dan? Bomen, gezwellen, wolken?
Dat is toch het bewijs dat de intrepetatie van mensen volstrekt anders kan zijn dan de stichter ervan heeft bedoeld. De eerste Kruistocht is daar een uitstekend voorbeeld van.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:21 schreef Autodidact het volgende:
Van het onderzoek wat ik gedaan heb naar de historische Jezus kom ik tot de conclusie dat Jezus inderdaad een soort van protopacifist was. Maar dat heeft er natuurlijk niks mee te maken dat de huidige religieuze fanatici hun beloofde land koste wat kost willen beschermen/bereiken. Je weet waarom de tweede Intifadah is behonnen.
Dat is ook beschaving maar in het MO waren ze het eerste of in ieder geval daar zijn de oudste resten gevonden. Ik vind de term oorsprong van de beschaving voor het vruchtbare halve maan gebied rechtvaardig.quote:Dezelfde technologische vooruitgang die onafhankelijk plaatsvond in andere gebieden van de wereld, zoals Zuid-Amerika noem jij geen beschaving? Die hebben helemaal niks te maken gehad met Mesopetamische steden of landbouw...
Jij antwoordt met "Waarom niet." op mijn vraag of Azteken toevallig geen mensen zijn, want zij zouden geen menselijke beschaving hebben gehad, ofzoiets. "Waarom niet." wordt over het algemeen gezien als een erkenning. "Wil je een biertje?" "Waarom niet."quote:Op maandag 24 juli 2006 14:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar staat dat het geen mensen zouden zijn dan? Volgens mij benadrukte ik zelfs dat de menselijke beschaving alle beschavingen omvatte.![]()
Nou ja, je hebt een punt als je bedoelt dat de gebeurtenis niet op zichzelf stond en je het, zoals altijd, in de context moet zien. Ik denk dat de Eerste Wereldoorlog pas een wereldoorlog werd toen Duitsland zich ermee ging bemoeien, tot dan kon het een gewone oorlog blijven. Echter, die rots is heilig, voor zowel de joden als de islamieten, en dan kun je geweld verwachten...als je het in de context ziet.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Net zomin om die rots als de Eerste Wereldoorlog om de beruchte moord.
Ik heb witte Italiaanse instappers.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:25 schreef Apropos het volgende:
Zo, tandjes gepoetst, baard weg, Italiaanse schoenen aan. Solliciteren in de bakkende hitte.
quote:Op maandag 24 juli 2006 14:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jij antwoordt met "Waarom niet." op mijn vraag of Azteken toevallig geen mensen zijn, want zij zouden geen menselijke beschaving hebben gehad, ofzoiets. "Waarom niet." wordt over het algemeen gezien als een erkenning. "Wil je een biertje?" "Waarom niet."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |