Wat? Zomaar zonder VN resolutie wat landjes binnenvallen om de zaken recht te zetten?quote:Op maandag 24 juli 2006 12:30 schreef Monidique het volgende:
maar toen Jordanië in gevecht was met de Palestijnen trokken Syrische troepen wel Jordanië binnen, hoor, dus het gaat niet altijd op.
De investeringen van Amerika in Israel hebben het gemaakt tot wat het nu is. Net als de grote geldstromen en immigranten die bakken geld (afkomstig uit Europa/Canada/Amerika) met hun meenamen. Arabische dictaturen zijn en blijven dictaturen, niet omdat het volk dat wil, nee omdat ze vriendjes zijn met een grote Westerse macht. Als ik hoor hoe Afghanen over de Taliban praten, of Saoediers over het Koningshuis, of Pakistanen over Musharraf, of Iran over de Ayatollahs. Dan weet ik genoeg.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:40 schreef Monidique het volgende:
Amerika steunde Israël in het begin nauwelijks. De Arabische landen zijn dictaturen of worden overheerst door religieuze fanatici, dat heeft een klimaat voorgebracht waarin economie en ontwikkeling ernstig beperkt worden. Israël heeft ook veel fanatici, maar deze hadden en hebben over het algemeen een ondernemende mentaliteit, het land moet immers opgebouwd worden.
Dat ze zonder VN-resolutie Irak aangevallen en bezet hebben.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:45 schreef Napalm het volgende:
Mag dat? Wat is dan nog dde kritiek op de VS in Irak?
Uiteraard wil het volk dat niet, maar de Taliban en de ayatollahs worden niet door een grote Westerse macht gesteund, hoor.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
Arabische dictaturen zijn en blijven dictaturen, niet omdat het volk dat wil, nee omdat ze vriendjes zijn met een grote Westerse macht. Als ik hoor hoe Afghanen over de Taliban praten, of Saoediers over het Koningshuis, of Pakistanen over Musharraf, of Iran over de Ayatollahs. Dan weet ik genoeg.
Het zijn dan ook geen arabische dictaturen, of landen die uberhaupt van betekenis zijn voor het Westen. Op iran na wellicht. Feit is, dat de arabische dictaturen gesteund worden door grote Westerse machten, dat valt niet te ontkennen. De selectieve verwontwaardiging van "oh kijk het zijn allemaal dictaturen, dat komt door de Islam, of gewoon omdat ze achterlijk zijn!", die vaak gehanteert wordt door moslimhaters is dan ook erg dom.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uiteraard wil het volk dat niet, maar de Taliban en de ayatollahs worden niet door een grote Westerse macht gesteund, hoor.
Ghaddafi en Assad worden nu niet bepaald vriendelijk behandeld.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zijn dan ook geen arabische dictaturen, of landen die uberhaupt van betekenis zijn voor het Westen. Op iran na wellicht. Feit is, dat de arabische dictaturen gesteund worden door grote Westerse machten, dat valt niet te ontkennen.
Ja, maar dat was mijn punt niet, ik zei namelijk dat de shit in de Arabische wereld grotendeels te wijten is aan de dictaturen en dat Israël door het open politieke systeem en de mentaliteit van z'n burgers voornamelijk zo welvarend is, niet door Amerikaanse hulp.quote:De selectieve verwontwaardiging van "oh kijk het zijn allemaal dictaturen, dat komt door de Islam, of gewoon omdat ze achterlijk zijn!", die vaak gehanteert wordt door moslimhaters is dan ook erg dom.
quote:Pakistan Expanding Nuclear Program
Pakistan has begun building what independent analysts say is a powerful new reactor for producing plutonium, a move that, if verified, would signal a major expansion of the country's nuclear weapons capabilities and a potential new escalation in the region's arms race.
Satellite photos of Pakistan's Khushab nuclear site show what appears to be a partially completed heavy-water reactor capable of producing enough plutonium for 40 to 50 nuclear weapons a year, a 20-fold increase from Pakistan's current capabilities, according to a technical assessment by Washington-based nuclear experts.
[ bron ]quote:The Jordanian king asked for American support to prevent the Syrian-backed attack which could ultimately result in a victory of the Palestinians and an end to his pro-western government. In order to protect their vital Arab ally, the American government requested Israeli help. Israel Air Force planes made low overflights over the PLA tanks as a sign of warning. Soon the PLA began to withdraw.
Oh kom op. De VS was zelfs zeer tegen het ontstaan van Israel en is pas 20 jaar later of zo wat steun gaan geven. Geloof dat ze Egypte trouwens meer geld geven als Israel.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De investeringen van Amerika in Israel hebben het gemaakt tot wat het nu is. Net als de grote geldstromen en immigranten die bakken geld (afkomstig uit Europa/Canada/Amerika) met hun meenamen.
Oh de Ayatollahs en Taliban worden/werden nu ook al aan de macht gehouden door het Westen?quote:Arabische dictaturen zijn en blijven dictaturen, niet omdat het volk dat wil, nee omdat ze vriendjes zijn met een grote Westerse macht. Als ik hoor hoe Afghanen over de Taliban praten, of Saoediers over het Koningshuis, of Pakistanen over Musharraf, of Iran over de Ayatollahs. Dan weet ik genoeg.
Dat komt omdat deze dictaturen zich gekeerd hebben tegen de Westerse belangen. Een dictator die gewoon doet wat Amerika hem opdraagt, zal nooit hoeven te vrezen voor zijn positie, ook al dood deze zijn eigen burgers, martelt deze zijn eigen burgers en pijnigt hij zijn eigen burgers. Een goed voorbeeld is Saddam.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:54 schreef Monidique het volgende:
Ghaddafi en Assad worden nu niet bepaald vriendelijk behandeld.
Dat ben ik dus totaal niet met je eens. Israel was zo voorvarend omdat het land grote groepen immigranten kenden die rijk waren (afkomstig uit het westen). Het waren dus geen kans-arme immigranten. Het waren immigranten die generaties lang in het Westen gewoond hadden en daar hun kennis op hadden gedaan. Dat heeft dus niets met het open politieke systeem te maken, of de mentaliteit van de burgers zelf.quote:Ja, maar dat was mijn punt niet, ik zei namelijk dat de shit in de Arabische wereld grotendeels te wijten is aan de dictaturen en dat Israël door het open politieke systeem en de mentaliteit van z'n burgers voornamelijk zo welvarend is, niet door Amerikaanse hulp.
Dat weet ik ook wel, dat is bekend.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat komt omdat deze dictaturen zich gekeerd hebben tegen de Westerse belangen. Een dictator die gewoon doet wat Amerika hem opdraagt, zal nooit hoeven te vrezen voor zijn positie, ook al dood deze zijn eigen burgers, martelt deze zijn eigen burgers en pijnigt hij zijn eigen burgers. Een goed voorbeeld is Saddam.
Ik weet niet wat voor kennis ze hadden en hoe rijk ze waren, maar hoeveel kibboetsjen staan er in Syrië of Jordanië? Hoeveel kennis en welvaart kan daar optimaal gebruikt worden door het politieke systeem?quote:Dat ben ik dus totaal niet met je eens. Israel was zo voorvarend omdat het land grote groepen immigranten kenden die rijk waren (afkomstig uit het westen). Het waren dus geen kans-arme immigranten. Het waren immigranten die generaties lang in het Westen gewoond hadden en daar hun kennis op hadden gedaan. Dat heeft dus niets met het open politieke systeem te maken, of de mentaliteit van de burgers zelf.
En dat is dus de reden waarom het zo'n pestzooi is in die landen daar:quote:Op maandag 24 juli 2006 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het waren immigranten die generaties lang in het Westen gewoond hadden en daar hun kennis op hadden gedaan. Dat heeft dus niets met het open politieke systeem te maken, of de mentaliteit van de burgers zelf.
Egypte krijgt evenveel als Israel. Hoevel inwoners heeft Egypte en hoeveel inwoners heeft Israelquote:Op maandag 24 juli 2006 12:56 schreef -IksRee- het volgende:
Oh kom op. De VS was zelfs zeer tegen het ontstaan van Israel en is pas 20 jaar later of zo wat steun gaan geven. Geloof dat ze Egypte trouwens meer geld geven als Israel.
Verder hadden de immigranten over het algemeen geen stuiver meer hoor: dat was in Europa achtergebleven/vernietigd in WOII.
Ten eerste zijn het geen Arabische dictaturen, ten 2e werden/worden ze niet aan de macht gehouden omdat ze zich tegen het Westen keren. Een westers gezinde dictator (die dezelfde wandaden begaat als bijv de Taliban) zou er zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen.quote:Oh de Ayatollahs en Taliban worden/werden nu ook al aan de macht gehouden door het Westen?
Niet. Maar de VAE is in feite ook een dictatuur, eentje die westers gezind is. Je ziet dat welvaart en kennis daar wel weer vloeit, ondanks het gesloten politieke systeem.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, dat is bekend.
[..]
Ik weet niet wat voor kennis ze hadden en hoe rijk ze waren, maar hoeveel kibboetsjen staan er in Syrië of Jordanië? Hoeveel kennis en welvaart kan daar optimaal gebruikt worden door het politieke systeem?
Gelukkig zijn de Arabische landen zelf veel oprechter.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
..]
Ten eerste zijn het geen Arabische dictaturen, ten 2e werden/worden ze niet aan de macht gehouden omdat ze zich tegen het Westen keren. Een westers gezinde dictator (die dezelfde wandaden begaat als bijv de Taliban) zou er zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen.
Nee, dat vloeit daar vanwege politieke stabiliteit en omdat de grenzen wagenwijd opstaan voor buitenlandse bedrijven.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet. Maar de VAE is in feite ook een dictatuur, eentje die westers gezind is. Je ziet dat welvaart en kennis daar wel weer vloeit, ondanks het gesloten politieke systeem.
Ziehier wat ik bedoel. De mentaliteit van de arabische burgerbevolking speelt hier helemaal geen rol. Wat jij dus zegt over de "teringmentaliteit" slaat als een lul op een drumstel. Ook al zou je een topmentaliteit hebben, onder de dictaturen kan je het allemaal mooi vergeten. DAT begrijp je niet, omdat jij maar al te graag de burgers wil afschilderen als achterlijke domme mensen. Je bent dan ook precies het voorbeeld van wat ik in het begin aanhaalde.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:02 schreef -IksRee- het volgende:
En dat is dus de reden waarom het zo'n pestzooi is in die landen daar:
Je negeert gewoon het feit dat een open politiek systeem en een welwillende mentaliteit noodzakelijk is om er wat van te maken. En laat dat hele Midden-Oosten nou een teringmentaliteit hebben van heb ik jou daar. Zolang dat niet verandert en men liever met schoenen op fotos van weet ik veel wie wiens achteroom zijn achternicht eens beledigd heeft slaat is het niets, was het niets en zal het ook nooit wat worden.
Dat betwijfel ik zeer, Bahrain is ook een goed voorbeeld trouwens. Oliestaten die goed hun olie hebben weten te investeren in hun eigen land.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:06 schreef Monidique het volgende:
Mja, dat is een klein oliestaatje, ik hou niet zo van die vergelijkingen. Hetzelfde geldt voor Hong Kong en Singapore, bij voorbeeld. Het regime daar, en eigenlijk alleen in Dubai dan, haalt allerlei projecten binnen en beperkt het nauwelijks. Maar het is natuurlijk geen echte structurele welvaart.
quote:Op maandag 24 juli 2006 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ziehier wat ik bedoel. De mentaliteit van de arabische burgerbevolking speelt hier helemaal geen rol.
En net zeg je nog dat Israel geslaagd is oa omdat ze Westers opgeleide mensen hebben. Dan volgt daaruit toch automatisch dat de anderen dom zijn? Volgens jou dan.quote:Wat jij dus zegt over de "teringmentaliteit" slaat als een lul op een drumstel. Ook al zou je een topmentaliteit hebben, onder de dictaturen kan je het allemaal mooi vergeten.
DAT begrijp je niet, omdat jij maar al te graag de burgers wil afschilderen als achterlijke domme mensen.
En jij begint je steeds meer als een dogmatische stereotype moslim te gedragen.quote:Je bent dan ook precies het voorbeeld van wat ik in het begin aanhaalde.
De enige reden waarom zoveel bedrijven daar heen gaan is het 0,5% belastingtarief. Zo'n beetje alle bedrijven daar zijn buitenlands.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik zeer, Bahrain is ook een goed voorbeeld trouwens. Oliestaten die goed hun olie hebben weten te investeren in hun eigen land.
Goed argument.quote:
Oh, dus het is OF het een OF het ander? In Israel is dat het geval ja, dat betekent niet dat andere landen het niet uit zichzelf hebben gedaan.quote:En net zeg je nog dat Israel geslaagd is oa omdat ze Westers opgeleide mensen hebben. Dan volgt daaruit toch automatisch dat de anderen dom zijn? Volgens jou dan.
Goed argument.quote:En jij begint je steeds meer als een dogmatische stereotype moslim te gedragen.
Kan je nagaan hoeveel de overheid neerlegt aan geld (zoals ik dus al eerder zei, investeert in eigen land). Wegen e.d. kun je niet financieren met een dergelijk belastingtarief.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:09 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
De enige reden waarom zoveel bedrijven daar heen gaan is het 0,5% belastingtarief. Zo'n beetje alle bedrijven daar zijn buitenlands.
Dat lijkt me niet van toepassing op het MO. Het is geen Afrika.quote:was het niets en zal het ook nooit wat worden.
quote:Op maandag 24 juli 2006 13:14 schreef MrX1982 het volgende:
Dat lijkt me niet van toepassing op het MO. Het is geen Afrika. midden-afrika.
Ook Marokko was, is en zal nooit wat zijn.quote:
quote:Op zondag 23 juli 2006 22:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vond de geveinsde verontwaardiging lachwekkend, alsof het resultaat van die cartoons uit heldere hemel kwam donderen. Als je mensen doelbewust provoceert moet je ook niet verontwaardigd doen over de reactie.
Wie zegt dat ik altijd hier zal blijven. Ik verwacht dat jij je over een jaar of 20 alleen maar met het tuig mag bezighouden. De rest zal terugkeren, mede door mensen zoals jijquote:Op maandag 24 juli 2006 13:25 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ook Marokko was, is en zal nooit wat zijn.
Alleen al het feit dat jij hier zit en wij niet daar zegt genoeg.
Wat is het verschil met nu dan?quote:Op maandag 24 juli 2006 13:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat jij je over een jaar of 20 alleen maar met het tuig mag bezighouden.
Als ze dat laatste nou eens niet gedaan hadden...quote:Op maandag 24 juli 2006 13:14 schreef MrX1982 het volgende:
Ergens is het in het MO verkeerd gegaan. Ik bedoel in de Middeleeuwen was het MO een welvarend en ontwikkeld deel van de wereld. Het is zonde dat het MO vandaag de dag zo "achterlijk" is en daarmee hun eigen geschiedenis onrecht aandoen. Rijke culturele geschiedenis in het MO. Oorsprong van de beschaving en het ontstaan van 3 belangrijke religies.
Afrika is eigenlijk de oorsprong van beschaving, namelijk de mens.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:14 schreef MrX1982 het volgende:
Dat lijkt me niet van toepassing op het MO. Het is geen Afrika.
Nog een voorbeeld van geen aandacht.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:02 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ? Ik vind het wel vreemd dat het hele gezeik in het midden oosten zoveel meer aandacht krijgt dan de oorlogen in afrika waar op een goede dag net zoveel doden vallen als de afgelopen 10 jaar in Israel e.o..Leg mij eens uit waar dat aan ligt?
bronquote:Marokkaanse veiligheidsmuur al twee decennia onomstreden
Wereldwijd is fel geprotesteerd tegen het door Israel optrekken van een veiligheidshek. Het Israelische hek wordt zelfs vergeleken met de Berlijnse Muur ook al bestaat slechts een klein stuk ervan daadwerkelijk uit beton. Marokko heeft al veel langer zo’n hek.
Op 9 december nam de Algemene Vergadering van de VN een resolutie aan waarin van Israel wordt geëist dat de bouw van het hek wordt gestaakt en dat het al voltooide deel wordt ontmanteld. De kwestie werd bovendien bij het Internationaal Gerechtshof in Den Haag neergelegd. Ook Marokko stemde voor deze resolutie.
Tot nu toe werd nergens in de media en de internationale politiek melding gemaakt van het feit dat Marokko al meer dan twintig jaar beschikt over een ‘veiligheidsmuur’, bestaande uit meters hoge zandbergen, bunkers, prikkel-draadversperringen en mijnenvelden. Het bouwwerk is 2.500 kilometer lang (langer dan de Chinese Muur) en heeft tot doel de guerrillastrijders van Polisario buiten Marokko en het sinds 1976 door dat land bezette deel van de Westelijke Sahara te houden. Rabat heeft niet alleen historische aanspraken op het gebied, maar profiteert bovendien van de er aanwezige bodemschatten. Toch heeft de internationale gemeenschap nimmer de bezetting van de Westelijke Sahara door Marokko erkend. Ruim tweederde van de Westelijke Sahara wordt bezet en is door de muur omgeven. Met de bouw van de muur, die ook sectoren van de door Marokko bezette gebieden in “bantoestans” opdeelt, waardoor plaatselijke inwoners geheel geïsoleerd zijn, werd in 1981 begonnen en in 1986 werd hij voltooid. In het gebied aan gene zijde van de muur verkeren al 28 jaar lang meer dan 165.000 door Marokko verdreven Saharanen in de meest erbarmelijke omstandigheden. De VN en internationale mensenrechtenorganisaties hebben de bouw van de Marokkaanse muur nimmer veroordeeld. En over een recht op terugkeer van vluchtelingen wordt eveneens gezwegen.
Daar is sinds 1991 geen schot gelost. No shit dat er geen aandacht is.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:28 schreef schatje het volgende:
[..]
Nog een voorbeeld van geen aandacht.
[..]
Ja maar dat is anders. Vraag maar aan Mutant. Want nu Marokko zo iets doet is het heel goedquote:Op maandag 24 juli 2006 13:28 schreef schatje het volgende:
[..]
Nog een voorbeeld van geen aandacht.
[..]
Dat je nu nog te maken hebt met hoog opgeleid tuig. Straks heb je alleen nog maar straattuig, dan zit ik in mijn huisie aan het strand.quote:
Ja want aandacht geven aan dit, in plaats van aan Congo, DAT zou wel kloppen toch IksRee?quote:Op maandag 24 juli 2006 13:30 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ja maar dat is anders. Vraag maar aan Mutant. Want nu Marokko zo iets doet is het heel goed
Religie is het probleem niet.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:28 schreef Autodidact het volgende:
Als ze dat laatste nou eens niet gedaan hadden...
De mens is niet direct beschaving hoor. Voor het ontstaan van de beschaving moet je toch echt in het MO zijn.quote:Afrika is eigenlijk de oorsprong van beschaving, namelijk de mens.
Waar je zegt "het MO" bedoel je natuurlijk "Mu"...quote:Op maandag 24 juli 2006 13:34 schreef MrX1982 het volgende:
De mens is niet direct beschaving hoor. Voor het ontstaan van de beschaving moet je toch echt in het MO zijn.
Nee dat kan niet (volgens IksRee), want je bent meteen een terrorist als je zegt dat Israel weg moet uit de Gaza, de Golan en de Westelijke Jordaanoever. Dus die moet uit het rijtje.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:34 schreef Monidique het volgende:
Marokko moet weg uit de Westelijke Sahara, Israël moet weg uit Gaza, de Golan-hoogte en de gehele Westelijke Jordaanoever, de Palestijnen en Hezbollah moeten stoppen met hun terreur en de ontvoerde soldaten teruggeven en in Kongo moeten ze eens lief doen. Dat kan men toch allemaal wensen?
Mu?quote:Op maandag 24 juli 2006 13:35 schreef Monidique het volgende:
Waar je zegt "het MO" bedoel je natuurlijk "Mu"...
Mu natuurlijk! Het grote eiland in de Stille Oceaan vanwaaruit blonde, blauwogige elitemensen de rest van de wereld tienduizenden jaren geleden beschaving brachten. Het antedeluviaanse Amerika, zeg maar.quote:
Nee, maar het geeft wel de hypocrisie van bepaalde figuren weer.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar is sinds 1991 geen schot gelost. No shit dat er geen aandacht is.
Niet waar.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:37 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom rent schatje altijd weg na posts?
Dat klinkt als een sprookje. Den oorsprong van den blancke mensch.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:38 schreef Monidique het volgende:
Mu natuurlijk! Het grote eiland in de Stille Oceaan vanwaaruit blonde, blauwogige elitemensen de rest van de wereld tienduizenden jaren geleden beschaving brachten.
Oh? Wat is er hypocriet aan? Aangezien beide situaties niet te vergelijken zijn, en aangezien het 2 verschillende gebieden zijn, en 2 verschillende soorten conflicten en 2 verschillende partijen en het enige wat hetzelfde is, de muur betreft. (Niet dat ik daarmee de muur in marokko goedkeur) Je voorbeeld sloeg dus nergens op, want we hadden het over aandachtquote:Op maandag 24 juli 2006 13:38 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee, maar het geeft wel de hypocrisie van bepaalde figuren weer.
Dat komt omdat ik in haar kont kneep. Vond ze niet leuk.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:37 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom rent schatje altijd weg na posts?
Dus je vind het vreemd dat de Palestijnen op dit moment meer aandacht krijgen dan de muur in Marokko?quote:Op maandag 24 juli 2006 13:42 schreef schatje het volgende:
Ja, dat zou ik zeggen. In die zin heb je ook gelijk. Toch blijf ik vreemd dat de Palestijnen zoveel aandacht krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |