Ik bedoelde idd de energiekaartquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:13 schreef Klonk het volgende:
de cape/lifted index is geen onweersvoorspelling, het geeft alleen aan dat in die gebieden de atmosfeer in principe de eigenschappen heeft voor onweer.
(als ik het fout heb, graag ff melden)
Wat Klonk zegt. In dat roze gebied zit zeer veel energie, maar dan heb je eerst een "trigger" nodig om een onweersbui te laten onstaan.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:07 schreef flugeltje het volgende:
Wat wil die knalroze vlek over Tilburg nu eigenlijk zeggen?
Kan ik alvast een hulpactie op touw zetten?
Hier op een ander plekje in Zwolle dezelfde temperaturenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:11 schreef highway101 het volgende:
In Zwolle nog 26 buiten... 31,7 op mn slaapkamer
* Klonk pdf gaat printen en rustig gaat lezen, bedanktquote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:16 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Wat Klonk zegt. In dat roze gebied zit zeer veel energie, maar dan heb je eerst een "trigger" nodig om een onweersbui te laten onstaan.
Heb ff een "cursus" online gezet over onweer. Staat wel aardig wat info in. Sommige dingen zijn wel moeilijk, maar er staan ook wel begrijpelijke dingen in.
http://rapidshare.de/files/27009804/cursus.pdf.html
Ook een linkje naar een paar hele mooie foto's: http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=499642&tid=499642
Ik woon niet aan het strand.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:27 schreef piertje2 het volgende:
Wat voor weer is het bij het strand 2day?
17 juli 2004, wat een dagquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:28 schreef Nolius het volgende:
Tof, dit topic nog nooit gezien
Ik heb het ooit in Tilburg echt zien aankomen. Vreselijke wolken.
[afbeelding]
Was met de Tilburgse kermis.
Ook goed voor de agrariërs onder ons !!!quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:38 schreef flugeltje het volgende:
[..]
17 juli 2004, wat een dag![]()
Het begint hier overigens wat heiig te worden. Nu maar hopen dat er vanmiddag wat buien gaan ontstaan die eindelijk de broodnodige verkoeling brengen. We hebben hier al weken geen regen van betekenis meer gehad.
Onweer is niet alleen het gevolg van warmte.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:03 schreef Nolius het volgende:
Overigens verbaasd het me dat het niet al geknald heeft. Meestal als het een beetje warm is in Nederland, volgt er snel onweer. Maar nu is het al dagen warm met maar een minimale neerslag...
Nee, weet ik. Maar in Nederland is dat wel vaak zo. Vooral omdat het hier altijd erg broeierig is.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:48 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Onweer is niet alleen het gevolg van warmte.
Ach ja, daar is weinig van te zeggen. De vorige keer voorspelden de weerkaarten dat we bakken met regen zouden krijgen en toen viel het zwaar tegen. Onweer is niet te voorspellen, het is gewoon afwachten wat er gaat gebeuren.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:03 schreef flugeltje het volgende:
Ik lees net op weerwoord dat de regenkans een stuk kleiner is als men tot nu toe verwacht had. Het ziet er naar uit dat we toch kunnen blijven sproeien...
stiekem vind ik het wel jammer inderdaad, maar ach, hier is het ook best goed toeven.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:49 schreef Evil-Cherry het volgende:
http://www.nu.nl/news/788(...)tot_in_augustus.html
Jammer Inda, je had een recordje mee kunnen maken![]()
da's mooi, want ik wil ook niet weg hierquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:16 schreef Evil-Cherry het volgende:
Zal vast ja. Ik wil alleen niet met je ruilen![]()
nieuwnieuws.nlquote:Smog op komst in Limburg
In Limburg kan woensdagmiddag ernstige smog door ozon ontstaan. In de rest van Nederland komt de ozonconcentratie naar verwachting niet hoger dan matig. Dat meldde het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) woensdag.
Bij ernstige smog treden ozonconcentraties op hoger dan de alarmdrempel van 240 microgram per kubieke meter. Bij niveaus vanaf 180 microgram is sprake van matige smog. Zoals het er nu uitziet zal de luchtkwaliteit donderdag als gevolg van de verwachte weersverandering beter uitvallen dan woensdag. Wel is er dan nog kans op matige smog door ozon.
Door de zeer hoge temperaturen zijn er veel technische storingen in het Landelijk Meetnet Luchtkwaliteit, waardoor meetapparatuur uitvalt. Dat is nooit eerder voorgekomen. Voorlopig levert het meetnet nog voldoende informatie om een beeld van de luchtkwaliteit in Nederland te vormen. Een vervangingsprogramma voor de meetapparatuur is dit najaar beschikbaar.
Piet Paulusma verwacht morgen nogal wat neerslag in het zuidwesten en westen.quote:Er is met name in het zuidwesten en westen kans op wolkbreuken, waarbij er mogelijk tussen 40 en 80 mm regen gaat vallen. Daarbij zijn dus grote problemen denkbaar door wateroverlast en plaatselijk overstromingen. De zware onweersbuien kunnen ook gepaard gaan met zware windstoten en hagel.
Het wordt tijd dat Pietje door een bliksem geraakt wordt die hij zelf niet heeft voorspeltquote:Op woensdag 26 juli 2006 18:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Piet Paulusma verwacht morgen nogal wat neerslag in het zuidwesten en westen.![]()
In dit geval wil ik hem toch wel erg graag geloven hoorquote:Op woensdag 26 juli 2006 18:19 schreef Klonk het volgende:
Piet Paulusma verwacht ook dat we hem nog serieus nemen
Dat is het juist niet! De meeste water kan niet door de grond heen komen, wat krijg je dan? Juist alles blijft bovenop liggen, en als er te veel valt zal het water gewoon weg lopen naar de putten, kortom, als er 80mm valt dan gaat 70mm al naar de riolen..quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:19 schreef highway101 het volgende:
80mmm? Dat is een tiende van de jaarneerslag.
Toch zal dat het tekort niet helpen. Een beetje bui is binnen een dag weer verdampt.
Wateroverlast is wel nodigquote:Op woensdag 26 juli 2006 18:40 schreef Morwen het volgende:
[..]
In dit geval wil ik hem toch wel erg graag geloven hoorAl is wateroverlast nou ook weer net niet nodig.
Duitsland weerquote:Op woensdag 26 juli 2006 19:07 schreef FRaGMaN het volgende:
http://www.wetterspiegel.de/de/europa/deutschland/47.html
Kijk die buien eens activeren boven duitsland!
Ik zie ze vanaf hier en ik hoor ze ookquote:
Amen, inderdaad. Als het niet zo warm was zou ik nog een kaarsje opsteken.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:15 schreef flugeltje het volgende:
Onze vader die in de hemel zijt
Uw naam worde geheiligd
Uw regen kome
Uw wind geschiede op aarde zoals in de hemel
Geef ons heden ons daaglijks bui
En vergeef ons ons ongeduld
Opdat wij ook anderen hun ongeduld vergeven
En leidt ons niet naar de zondvloed
Maar verlos ons van de hitte
Amen...
Hier zie je hem ook, helemaal onderin de paginaquote:Op woensdag 26 juli 2006 19:06 schreef Evil-Cherry het volgende:
Buienradar.nl plat?
laatste beeld is van 17.50 uurquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:08 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hier zie je hem ook, helemaal onderin de pagina
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Weerbericht
http://www.knmi.nl/waarsc(...)n/extra/guidance.phpquote:NEERSLAG:
Modellen houden de neerslag tot donderdag 18 UTC zo goed als buiten onze landsgrenzen. Alleen ukrm12 geeft in de ochtend wat neerslag voor het zuidwesten van het land. D11, de laatste (overigens nog niet operationeel ingezette) hirlam-versie doet dat ook. Donderdagmiddag geven de operationele modellen geen neerslag voor ons land, maar D11 doet dat wel (voor het zuidwesten van het land). Daarin ondersteunt door GFS. Donderdagavond berekenen zowel hir12, D11 als ukrm12 neerslag voor het zuidwesten van het land (GFS voor het noordoosten van het land). Al met al houden we het voor donderdag overdag op een toenemende buienkans met name voor het zuidwesten van het land. De kans op onweer is met name voor het zuidwesten van het land groot (meer dan 90%) en de conditionele kans op zwaar onweer (moet vermenigvuldigd worden met de kans op 1 ontlading om de absolute kans op zwaar onweer te krijgen) ligt voor de noordwestelijke helft van het land op ongeveer 50%. Dat brengt de absolute kans op zwaar onweer voor het zuidwesten van het land op ongeveer 45%.
Hier put ik hoop uit.. Veel hoopquote:. De kans op onweer is met name voor het zuidwesten van het land groot (meer dan 90%)
Voorspellingen zeggen andersquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:44 schreef BONG4002 het volgende:
Morgen nog niet echt onweer/regen van betekenis (of misschien heel lokaal) maar vooral rustig en benauwd weer helaas...verwacht ik
Rtl4 meldde tot 18.00 morgenmiddag of vandaag dus eigenlijk rustig weer. Daarna vanuit het Zuid-Westen/Westen onweer en regen. Ik hoop dus dat het morgenavond van jetje gaatquote:
quote:
quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:29 schreef Morwen het volgende:
[..]
Rtl4 meldde tot 18.00 morgenmiddag of vandaag dus eigenlijk rustig weer. Daarna vanuit het Zuid-Westen/Westen onweer en regen. Ik hoop dus dat het morgenavond van jetje gaat![]()
Even een kwijltje ook heur![]()
![]()
![]()
Dan word ik besprongenquote:Op donderdag 27 juli 2006 01:26 schreef ondeugend het volgende:
Naakt.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:26 schreef ondeugend het volgende:
Naakt.
Doe het in de buurt van een stads-webcam.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:26 schreef ondeugend het volgende:
Naakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |