quote:Op zondag 23 juli 2006 15:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vanmiddag 14:00 kwam ik uit mijn nestbeneden de gordijnen opgedaan en kon toen meteen al merken dat er een bui ging komen. Achter was licht en voor was donker, radar bekenen en idd er was een flinke bui gegroeid
even later begon het te regenen, eerst een korte tijdje zacht en toen tijdens het afwassen hoorde ik dikke zomerdruppels vallen en toen begon het vanuit het niets zomaar ineens te hozen en het werdt alleen maar erger
ik camera gepakt en foto's gemaakt, en die liegen er niet om
![]()
Totaal heeft deze bui 15.0mm opgelevert!
Hierbij de foto's:
1#
[afbeelding]
2#
[afbeelding]
3#
[afbeelding]
4#
[afbeelding]
5# Je kunt goed zien dat er enorm veel water het steeg komt rollen.
[afbeelding]
6#
:S:S
7#
[afbeelding]
8# Let op die afvoerbuis, het water stroomt bijna gewoon over het bijzethokje, het leek ook dat het lekte daar aangezien ze de spullen voor die raam waren aan het weghalen.
[afbeelding]
9#
[afbeelding]
10# Deze gat waar normaal een vijver in hoort zat nog geen water in, nu is het bijna een vijver![]()
[afbeelding]
11#
[afbeelding]
12#
[afbeelding]
13#
[afbeelding]
14#
[afbeelding]
quote:Op zondag 23 juli 2006 15:47 schreef opinionr het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Filmpjes volgen.. even wat geschikte space zoeken.
quote:Op zondag 23 juli 2006 15:57 schreef opinionr het volgende:
[..]
Thx.
Filmpje van de ondergelopen straten in Raalte (Kruising Kerspelweg/Bergmolen staat)
http://rapidshare.de/files/26728387/23072006012.mp4.html
Oja.. is MP4
quote:Op zondag 23 juli 2006 16:19 schreef the_idiot het volgende:
www.roalte.net, ook een foto te zien van de overlast
Op WW meld iemand uit Zwolle dat er niks is waargenomen en ook niks is te zienquote:Op zondag 23 juli 2006 16:29 schreef teigan het volgende:
nou vergeetj e die post van die windhoos boven Zwolle, is tohc ook boeiend..
Ok, dan heb ik niets gezegd...quote:Op zondag 23 juli 2006 16:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Op WW meld iemand uit Zwolle dat er niks is waargenomen en ook niks is te zien
Is okequote:
Het was niet mijn moeder hoorquote:Op zondag 23 juli 2006 16:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Is okeik weet niet hoe veel je moeder van het weer af weet, een heuze stortbij kan op een afstand al gezien worden als een windhoos
Oke verkeert begrepenquote:Op zondag 23 juli 2006 16:38 schreef teigan het volgende:
[..]
Het was niet mijn moeder hoor, het was een post van iemand anders...
Weer even ontopic, in Groningen begint het nu langzamerhand ietsjes harder te regenen....
Dan haal ik het zonnescherm maar omhoog, in Haren is het namelijk nog droog.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:38 schreef teigan het volgende:
[..]
Het was niet mijn moeder hoor, het was een post van iemand anders...
Weer even ontopic, in Groningen begint het nu langzamerhand ietsjes harder te regenen....
Het is hier ook alweer droog, het is maar raar weer zo...quote:Op zondag 23 juli 2006 16:42 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Dan haal ik het zonnescherm maar omhoog, in Haren is het namelijk nog droog.
Wel mooie dreigende bewolking.![]()
NIet dat ik weet, per land heb je er meestal wel één. Je hebt ze wel in abonnementen, maar dat kost wat. Maar misschien worden ze ook nog wel vrijgegeven, net als de radarbeelden van Nederland.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:34 schreef mazaru het volgende:
Is er ook een buienradar voor heel Europa?
Hoop dat 't nog wat leuks brengt. Lijkt erop dat vooral woensdag avond veel neerslag kan vallen, en hopelijk met wat onweer ed.quote:Op zondag 23 juli 2006 18:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nu eens kijken wat het donderdag gaat doen
Ik wacht rustig afquote:Op zondag 23 juli 2006 20:15 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hoop dat 't nog wat leuks brengt. Lijkt erop dat vooral woensdag avond veel neerslag kan vallen, en hopelijk met wat onweer ed.
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 23 juli 2006 21:19 schreef it_was_me het volgende:
Eindhoven heeft vandaag geen drup gehad. Wel een lekker fris windje nu.
@ speedy : geen titel?
Er staat alleen : De atmosfeer staat op ontploffen!quote:
This niet verplicht hequote:Op zondag 23 juli 2006 23:27 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Er staat alleen : De atmosfeer staat op ontploffen!
Normaal staat er zoiets iets achter van heet of hitte, hitte, of it has begun! of zo en nu niet!![]()
Foto's zijn tof!!quote:Op zondag 23 juli 2006 18:07 schreef opinionr het volgende:
Iemand het RTL weer gezien?
50 foto inzendingen uit Raalte![]()
Die van mij staan er nog niet bij.. hopelijk vanavond om 8 uur, want ze beloofden dan uitgebreid Raalte te behandelen.
Ik snap het echt niet meerquote:
In Vlaardingen worden de wolken toch echt dikker en donkerderquote:Op maandag 24 juli 2006 12:54 schreef Evil-Cherry het volgende:
Lijkt mij een echo Mazaru. Hij hangt een beetje té stil.
Het is geen bui en die wolken komen van een wolkenveld boven de Noordzee, in Papendrecht zie ik ze ook.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:29 schreef mazaru het volgende:
[..]
In Vlaardingen worden de wolken toch echt dikker en donkerder![]()
al een behoorlijk aantal, het wordt toch zeker een lange..quote:Op maandag 24 juli 2006 13:49 schreef firecow het volgende:
Hoeveel dagen telt deze hittegolf nu eigk ???
Op sommige plekken is het al een week of 4 elke dag meer dan 25 graden ...quote:Op maandag 24 juli 2006 13:49 schreef firecow het volgende:
Hoeveel dagen telt deze hittegolf nu eigk ???
quote:KNMI waarschuwt surfers voor mist
DE BILT - Het KNMI waarschuwt maandagmiddag voor mist aan de zeekusten in het westen van het land. Van Den Helder tot aan het Franse Calais ligt een strook mist die op zijn breedst 60 kilometer de zee in gaat. Flarden hiervan gaan met de windrichting mee richting stranden. „Vooral surfers kunnen in de problemen komen omdat ze zich niet meer kunnen oriënteren op de kust”, waarschuwt een woordvoerder van het KNMI.
De mist komt overigens niet over de duinenrij heen omdat daar de temperatuur te hoog is. Het zal nog tot diep in de avond of de nacht kunnen duren voordat de mist verdwenen is.
De reddingsbrigade in Scheveningen raadt mensen af de zee in te gaan. De brigade heeft behalve patrouillewagens op het strand, nog wel een paar boten „voorzichtig” op het water. „Het zicht op zee is erg slecht. Ik kan hier vanaf onze reddingspost nog net de eerste golfjes zien kabbelen”, aldus een reddingswacht.
Oh... Dat lijkt me gaaf.. Van de zon, over de duinen in de mist. Bizar.quote:Op maandag 24 juli 2006 19:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)rfers_voor_mist.html :
[..]
Het was vandaag toch echt warmer dan 27 graden hier hoorquote:Op maandag 24 juli 2006 21:15 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Vandaag was het 'maar' 27 graden, en dat leek gewoon fris...
Idd.. Gister met de raampjes open in de auto en ik kwam er gewoon koud uitquote:Op maandag 24 juli 2006 21:15 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Vandaag was het 'maar' 27 graden, en dat leek gewoon fris...
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:27 schreef highway101 het volgende:
We zitten er morgen warmpjes bij
[afbeelding]
Ja. Volgens mij zie ik al een palmboom groeien hier...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:50 schreef Againzender het volgende:
en weer een tropische dag er bij voor De Bilt.....
dat hebben we al een tijdje niet gehadquote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:04 schreef indahnesia.com het volgende:
Ach ja, dat het daar 30+ is, is voor mij moeilijk voor te stellen nu.. Hier is het dat altijd, dus dat scheelt stukken en je went eraan. in Nederland is het toch altjid weer anders, en de dag erna is het 10 graden kouder of warmer.
ook een wit strand met een helder blauwe zeequote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:51 schreef highway101 het volgende:
[..]
Ja. Volgens mij zie ik al een palmboom groeien hier...![]()
dat is de volgende stap in het broeikasprocesquote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:14 schreef WEST het volgende:
[..]
ook een wit strand met een helder blauwe zee![]()
de lange termijn biedt hoop op afkoelingquote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:07 schreef E.T. het volgende:
Ik begin de hitte nu toch echt wel heel erg zat te worden.. Even een paar dagen afkoelen zou best lekker zijn.
Aanhoudende hitte en zwanger zijn is neit zo'n geweldige combi geloof ik, het een versterkt het ander..![]()
Wat denk je van de overgang en deze hittequote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:07 schreef E.T. het volgende:
Ik begin de hitte nu toch echt wel heel erg zat te worden.. Even een paar dagen afkoelen zou best lekker zijn.
Aanhoudende hitte en zwanger zijn is neit zo'n geweldige combi geloof ik, het een versterkt het ander..![]()
Tjonge, zouden Spanjaarden ook zo klagen bij 40+? Of Californians bij 46 graden?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Wat denk je van de overgang en deze hitte![]()
geen flauw idee, maar die zijn geboren in een gebied waar het vaker takkewarm is, lijkt me dat dat ook wat uitmaaktquote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:38 schreef highway101 het volgende:
[..]
Tjonge, zouden Spanjaarden ook zo klagen bij 40+? Of Californians bij 46 graden?
Of die zijn daar gaan wonen voor de warmte.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:39 schreef Klonk het volgende:
[..]
geen flauw idee, maar die zijn geboren in een gebied waar het vaker takkewarm is, lijkt me dat dat ook wat uitmaakt![]()
Lagere temperaturenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:23 schreef Klonk het volgende:
[..]
de lange termijn biedt hoop op afkoeling![]()
[afbeelding]
oww, ja je had vakantiequote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Lagere temperaturen
Maar ook weer regen![]()
's nachts als het koel is alles tegen elkaar open zettenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:05 schreef AcidTrance het volgende:
Afkoeling is positief maja heb de garantie dat de warmte gerust nog weken lang in huis blijft hangen, kut nieuwbouwhuizen met over the top isolatie![]()
Nou idd. Mijn stagebegeleider is zwanger, die heeft het ook niet zo leuk meer. Een collega is met verlof maar moest haar werk nog afronden, dus die liep ook gister met een knalrood hoofd rond.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:07 schreef E.T. het volgende:
Op de een of andere manier tocht het dan nog steeds erg weinig doorquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
's nachts als het koel is alles tegen elkaar open zetten, zo doen wij het altijd.
Plaats voor het raam een ventilator, dit zorgt ervoor dat de frisse lucht van buiten naar binnen komtquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:32 schreef E.T. het volgende:
[..]
Op de een of andere manier tocht het dan nog steeds erg weinig doorZeker op de bovenverdieping komt weinig verkoeling...
Als het allemaal zo zwaar is waarom dan niet 150 euro spenderen voor een mobiele airco en je hebt nergens meer last van (of in ieder geval EEN aangename woonruimte) ?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:32 schreef E.T. het volgende:
[..]
Op de een of andere manier tocht het dan nog steeds erg weinig doorZeker op de bovenverdieping komt weinig verkoeling...
150 voor een airco en dan nog een leuke stroomrekeningquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:47 schreef BretsiG het volgende:
[..]
Als het allemaal zo zwaar is waarom dan niet 150 euro spenderen voor een mobiele airco en je hebt nergens meer last van (of in ieder geval EEN aangename woonruimte) ?
voor 150 euro heb je een airco die net je wc kan koelenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:47 schreef BretsiG het volgende:
[..]
Als het allemaal zo zwaar is waarom dan niet 150 euro spenderen voor een mobiele airco en je hebt nergens meer last van (of in ieder geval EEN aangename woonruimte) ?
Nou, dat valt wel mee. 3 jaar geleden dat ding gekocht, bij de Aldi en het is heeeerlijk slapen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:50 schreef Klonk het volgende:
[..]
voor 150 euro heb je een airco die net je wc kan koelen![]()
zoiets jaquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:07 schreef flugeltje het volgende:
Wat wil die knalroze vlek over Tilburg nu eigenlijk zeggen?
Kan ik alvast een hulpactie op touw zetten?
Ik bedoelde idd de energiekaartquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:13 schreef Klonk het volgende:
de cape/lifted index is geen onweersvoorspelling, het geeft alleen aan dat in die gebieden de atmosfeer in principe de eigenschappen heeft voor onweer.
(als ik het fout heb, graag ff melden)
Wat Klonk zegt. In dat roze gebied zit zeer veel energie, maar dan heb je eerst een "trigger" nodig om een onweersbui te laten onstaan.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:07 schreef flugeltje het volgende:
Wat wil die knalroze vlek over Tilburg nu eigenlijk zeggen?
Kan ik alvast een hulpactie op touw zetten?
Hier op een ander plekje in Zwolle dezelfde temperaturenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:11 schreef highway101 het volgende:
In Zwolle nog 26 buiten... 31,7 op mn slaapkamer
* Klonk pdf gaat printen en rustig gaat lezen, bedanktquote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:16 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Wat Klonk zegt. In dat roze gebied zit zeer veel energie, maar dan heb je eerst een "trigger" nodig om een onweersbui te laten onstaan.
Heb ff een "cursus" online gezet over onweer. Staat wel aardig wat info in. Sommige dingen zijn wel moeilijk, maar er staan ook wel begrijpelijke dingen in.
http://rapidshare.de/files/27009804/cursus.pdf.html
Ook een linkje naar een paar hele mooie foto's: http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=499642&tid=499642
Ik woon niet aan het strand.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:27 schreef piertje2 het volgende:
Wat voor weer is het bij het strand 2day?
17 juli 2004, wat een dagquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:28 schreef Nolius het volgende:
Tof, dit topic nog nooit gezien
Ik heb het ooit in Tilburg echt zien aankomen. Vreselijke wolken.
[afbeelding]
Was met de Tilburgse kermis.
Ook goed voor de agrariërs onder ons !!!quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:38 schreef flugeltje het volgende:
[..]
17 juli 2004, wat een dag![]()
Het begint hier overigens wat heiig te worden. Nu maar hopen dat er vanmiddag wat buien gaan ontstaan die eindelijk de broodnodige verkoeling brengen. We hebben hier al weken geen regen van betekenis meer gehad.
Onweer is niet alleen het gevolg van warmte.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:03 schreef Nolius het volgende:
Overigens verbaasd het me dat het niet al geknald heeft. Meestal als het een beetje warm is in Nederland, volgt er snel onweer. Maar nu is het al dagen warm met maar een minimale neerslag...
Nee, weet ik. Maar in Nederland is dat wel vaak zo. Vooral omdat het hier altijd erg broeierig is.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:48 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Onweer is niet alleen het gevolg van warmte.
Ach ja, daar is weinig van te zeggen. De vorige keer voorspelden de weerkaarten dat we bakken met regen zouden krijgen en toen viel het zwaar tegen. Onweer is niet te voorspellen, het is gewoon afwachten wat er gaat gebeuren.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:03 schreef flugeltje het volgende:
Ik lees net op weerwoord dat de regenkans een stuk kleiner is als men tot nu toe verwacht had. Het ziet er naar uit dat we toch kunnen blijven sproeien...
stiekem vind ik het wel jammer inderdaad, maar ach, hier is het ook best goed toeven.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:49 schreef Evil-Cherry het volgende:
http://www.nu.nl/news/788(...)tot_in_augustus.html
Jammer Inda, je had een recordje mee kunnen maken![]()
da's mooi, want ik wil ook niet weg hierquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:16 schreef Evil-Cherry het volgende:
Zal vast ja. Ik wil alleen niet met je ruilen![]()
nieuwnieuws.nlquote:Smog op komst in Limburg
In Limburg kan woensdagmiddag ernstige smog door ozon ontstaan. In de rest van Nederland komt de ozonconcentratie naar verwachting niet hoger dan matig. Dat meldde het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) woensdag.
Bij ernstige smog treden ozonconcentraties op hoger dan de alarmdrempel van 240 microgram per kubieke meter. Bij niveaus vanaf 180 microgram is sprake van matige smog. Zoals het er nu uitziet zal de luchtkwaliteit donderdag als gevolg van de verwachte weersverandering beter uitvallen dan woensdag. Wel is er dan nog kans op matige smog door ozon.
Door de zeer hoge temperaturen zijn er veel technische storingen in het Landelijk Meetnet Luchtkwaliteit, waardoor meetapparatuur uitvalt. Dat is nooit eerder voorgekomen. Voorlopig levert het meetnet nog voldoende informatie om een beeld van de luchtkwaliteit in Nederland te vormen. Een vervangingsprogramma voor de meetapparatuur is dit najaar beschikbaar.
Piet Paulusma verwacht morgen nogal wat neerslag in het zuidwesten en westen.quote:Er is met name in het zuidwesten en westen kans op wolkbreuken, waarbij er mogelijk tussen 40 en 80 mm regen gaat vallen. Daarbij zijn dus grote problemen denkbaar door wateroverlast en plaatselijk overstromingen. De zware onweersbuien kunnen ook gepaard gaan met zware windstoten en hagel.
Het wordt tijd dat Pietje door een bliksem geraakt wordt die hij zelf niet heeft voorspeltquote:Op woensdag 26 juli 2006 18:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Piet Paulusma verwacht morgen nogal wat neerslag in het zuidwesten en westen.![]()
In dit geval wil ik hem toch wel erg graag geloven hoorquote:Op woensdag 26 juli 2006 18:19 schreef Klonk het volgende:
Piet Paulusma verwacht ook dat we hem nog serieus nemen
Dat is het juist niet! De meeste water kan niet door de grond heen komen, wat krijg je dan? Juist alles blijft bovenop liggen, en als er te veel valt zal het water gewoon weg lopen naar de putten, kortom, als er 80mm valt dan gaat 70mm al naar de riolen..quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:19 schreef highway101 het volgende:
80mmm? Dat is een tiende van de jaarneerslag.
Toch zal dat het tekort niet helpen. Een beetje bui is binnen een dag weer verdampt.
Wateroverlast is wel nodigquote:Op woensdag 26 juli 2006 18:40 schreef Morwen het volgende:
[..]
In dit geval wil ik hem toch wel erg graag geloven hoorAl is wateroverlast nou ook weer net niet nodig.
Duitsland weerquote:Op woensdag 26 juli 2006 19:07 schreef FRaGMaN het volgende:
http://www.wetterspiegel.de/de/europa/deutschland/47.html
Kijk die buien eens activeren boven duitsland!
Ik zie ze vanaf hier en ik hoor ze ookquote:
Amen, inderdaad. Als het niet zo warm was zou ik nog een kaarsje opsteken.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:15 schreef flugeltje het volgende:
Onze vader die in de hemel zijt
Uw naam worde geheiligd
Uw regen kome
Uw wind geschiede op aarde zoals in de hemel
Geef ons heden ons daaglijks bui
En vergeef ons ons ongeduld
Opdat wij ook anderen hun ongeduld vergeven
En leidt ons niet naar de zondvloed
Maar verlos ons van de hitte
Amen...
Hier zie je hem ook, helemaal onderin de paginaquote:Op woensdag 26 juli 2006 19:06 schreef Evil-Cherry het volgende:
Buienradar.nl plat?
laatste beeld is van 17.50 uurquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:08 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hier zie je hem ook, helemaal onderin de pagina
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Weerbericht
http://www.knmi.nl/waarsc(...)n/extra/guidance.phpquote:NEERSLAG:
Modellen houden de neerslag tot donderdag 18 UTC zo goed als buiten onze landsgrenzen. Alleen ukrm12 geeft in de ochtend wat neerslag voor het zuidwesten van het land. D11, de laatste (overigens nog niet operationeel ingezette) hirlam-versie doet dat ook. Donderdagmiddag geven de operationele modellen geen neerslag voor ons land, maar D11 doet dat wel (voor het zuidwesten van het land). Daarin ondersteunt door GFS. Donderdagavond berekenen zowel hir12, D11 als ukrm12 neerslag voor het zuidwesten van het land (GFS voor het noordoosten van het land). Al met al houden we het voor donderdag overdag op een toenemende buienkans met name voor het zuidwesten van het land. De kans op onweer is met name voor het zuidwesten van het land groot (meer dan 90%) en de conditionele kans op zwaar onweer (moet vermenigvuldigd worden met de kans op 1 ontlading om de absolute kans op zwaar onweer te krijgen) ligt voor de noordwestelijke helft van het land op ongeveer 50%. Dat brengt de absolute kans op zwaar onweer voor het zuidwesten van het land op ongeveer 45%.
Hier put ik hoop uit.. Veel hoopquote:. De kans op onweer is met name voor het zuidwesten van het land groot (meer dan 90%)
Voorspellingen zeggen andersquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:44 schreef BONG4002 het volgende:
Morgen nog niet echt onweer/regen van betekenis (of misschien heel lokaal) maar vooral rustig en benauwd weer helaas...verwacht ik
Rtl4 meldde tot 18.00 morgenmiddag of vandaag dus eigenlijk rustig weer. Daarna vanuit het Zuid-Westen/Westen onweer en regen. Ik hoop dus dat het morgenavond van jetje gaatquote:
quote:
quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:29 schreef Morwen het volgende:
[..]
Rtl4 meldde tot 18.00 morgenmiddag of vandaag dus eigenlijk rustig weer. Daarna vanuit het Zuid-Westen/Westen onweer en regen. Ik hoop dus dat het morgenavond van jetje gaat![]()
Even een kwijltje ook heur![]()
![]()
![]()
Dan word ik besprongenquote:Op donderdag 27 juli 2006 01:26 schreef ondeugend het volgende:
Naakt.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:26 schreef ondeugend het volgende:
Naakt.
Doe het in de buurt van een stads-webcam.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:26 schreef ondeugend het volgende:
Naakt.
Ik had het gister gezien.quote:Op donderdag 27 juli 2006 07:41 schreef Klonk het volgende:
vannacht was er ook een flinke buienlijn in Belgie ontstaan, zakte voor de nederlandse grens compleet in elkaar...
quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:09 schreef indahnesia.com het volgende:
Is het nog altijd warm bij jullie?
komende dagen wordt het langzamerhand beter, gewoon terug naar een lekker zomers weertype zonder gelijk bloedheet te worden.quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:18 schreef indahnesia.com het volgende:
ik denk ik vraag het even voor de zekerheid
ja, da's wel zo fijn voor jullie daar..quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
komende dagen wordt het langzamerhand beter, gewoon terug naar een lekker zomers weertype zonder gelijk bloedheet te worden.
Ja. De buien ontstaan pas tegen de avond, kunnen zware buien zijn met hagel en/of windstoten. Soms plenst het goed door.quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:47 schreef firecow het volgende:
Nog leuke omweer verwachtingen vandaag ???
Lekkerquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:06 schreef Weerman het volgende:
[..]
Ja. De buien ontstaan pas tegen de avond, kunnen zware buien zijn met hagel en/of windstoten. Soms plenst het goed door.
www.buienradar.nlquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:25 schreef kahaarin het volgende:
http://www.medialimburg.be/weerinlimburg/
Als je op de radar klikt kun je zien dat er iets moois aankomt richting Eindhoven!
Hier in het oosten nog niets... wel weer net over de grens in Duitsland... hopelijk breidt het nog uit onze kant op.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:39 schreef Nolius het volgende:
[..]
www.buienradar.nl
Zie je heel Nederland
Ja ik zie het! Zie jij ook dat het oplost voor Eindhoven? Het is hier nog steeds droogquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:25 schreef kahaarin het volgende:
http://www.medialimburg.be/weerinlimburg/
Als je op de radar klikt kun je zien dat er iets moois aankomt richting Eindhoven!
Ik woon in Eindhoven, deze radar geeft heel duidelijk weer wat er onze kant op komt, de ervaring leert dat als wij willen weten wat voor weer het wordt, we beter het belgische weer aan kunnen houden, dat is voor ons vaak accurater dan het weer dat in de bilt wordt voorspeld.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:39 schreef Nolius het volgende:
[..]
www.buienradar.nl
Zie je heel Nederland
Ja, maar volgens de voorspelling gaat er nog wel wat onze kant op komen, wordt wel tijd zo langzamerhand!quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:46 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ja ik zie het! Zie jij ook dat het oplost voor Eindhoven? Het is hier nog steeds droog![]()
alsquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:50 schreef WEST het volgende:
tis nog niet zo heet dan dat het gister om deze tijd was![]()
Echt waar?? Damn, in Zwijndrecht weer eens helemaal niks..quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:36 schreef E.T. het volgende:
Rotterdam had een hoosbui.. ik zit op 10 min. fietsen en had een mini-buitje![]()
daken beginnen al weer op te drogen
Troost je, in Eindhoven valt ook (nog) niks!quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:11 schreef Orcaman1984 het volgende:
Damn, net voor Utrecht zwakken de buien wat af
Weatherwatcher geeft in Eindhoven 24 graden, het waait een beetje en het is bewolkt, er ontstaan wel buien boven belgië maar die vallen boven Noord Brabant weer uit elkaar.quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:09 schreef indahnesia.com het volgende:
Is het nog altijd warm bij jullie?
Een drechtstad (Papendrecht) of twee verderop heeft het toch een halfuurtje geregend?!quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:10 schreef Beaver het volgende:
[..]
Echt waar?? Damn, in Zwijndrecht weer eens helemaal niks..![]()
Nee en het is ook niet on-nederlands om daar over te klagen!quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:49 schreef Evil-Cherry het volgende:
Kans op enkele buien vind ik niet echt on-Nederlands weer?!
nouquote:
ja net zoals afgelopen winter, toen wouden de sneeuwbuien maar niet over de grens komenquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:29 schreef IkWilbert het volgende:
Het lijkt wel of de buien de grens niet durven over te steken... haha typisch
Ah...daarom valt er niets meer in NL.quote:Tegenwoordig worden in sommige landen nog steeds wolken bezaaid of beschoten om het neerslagproces te beïnvloeden. Door enorme hoeveelheden kristallen zilverjodide aan wolken toe te voegen kan het opeens gaan regenen. De kleine waterdruppeltjes, waaruit een wolk bestaat zetten zich af op de kristallen en komen dan als neerslag omlaag. Door de wolken versneld te laten uitregenen, kan het droog blijven op plaatsen waar de wolken heendrijven. Deze techniek wordt in Rusland ook toegepast om het bij belangrijke evenementen droog te houden. Men zorgt ervoor dat de wolken op een andere plek op afstand van het evenement versneld uitregenen.
De techniek wordt ook gebruikt om hagelbuien te beïnvloeden. Daarbij worden granaten, die kristallen zilverjodide bevatten, met behulp van raketten afgevuurd op wolken. De waterdruppels in de wolk zetten zich af op de vele kristallen die daarin terecht zijn gekomen. Ze worden dus verdeeld over een groot aantal kristallen, waardoor ieder ijskristal afzonderlijk minder groot wordt. Het gevolg is dat de hagelstenen die uit zo'n wolk vallen ook niet zo groot zijn en daarmee kan schade worden voorkomen. Deze technieken worden incidenteel toegepast in Italië, Spanje en Frankrijk om te voorkomen dat de oogst van druiven en sinaasappels door zware hagelbuien wordt vernield.
Idd, er moet haast al een bui onstaan bínnen NL wil het nog ergens een beetje regenen wat van betekenis isquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:00 schreef Oom_Agent het volgende:
Als een bui NL nadert, wordt ie ineens veek zwakker. ( Zoals het rode actieve gedeelte dat Maastricht nadert en nu volledig ineen stort) En dat gaat nu al weken achtereen, kan toch bijna geen toeval meer zijn.![]()
Ga wegquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:46 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ah...daarom valt er niets meer in NL.
Heel eindhoven is onderhand vergeeld en verdordquote:Op donderdag 27 juli 2006 12:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Weatherwatcher geeft in Eindhoven 24 graden, het waait een beetje en het is bewolkt, er ontstaan wel buien boven belgië maar die vallen boven Noord Brabant weer uit elkaar.
Het grasveldje voor onze flat is gewoon geel, er moet gauw iets gaan vallen anders laten de bomen van ellende hun blad vallen ben ik bang.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:30 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Heel eindhoven is onderhand vergeeld en verdord![]()
PS Eindhoven 858 - Mét ordinaire bling.quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:39 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ow ja, dat is ook zo, regendansje?![]()
quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:11 schreef Klonk het volgende:
er staat een omleidingsbordje op de Koning Boudewijntoren
wow, zoveel? Mag ik je aanraken??quote:
Buienradar ziet er goed uit iigquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:54 schreef TommyGun het volgende:
Begint te regenen hier. Net al 10 druppels gehad verspreid over 3 uurHopen dat het nu wat door zet.
Als er ook echt allemaal water uitvalt.....!quote:
Dat verdampt gelijk met die Death Valley temperaturen. Of de uitgedroogde vogels zuipen alles snel op in de luchtquote:Op donderdag 27 juli 2006 20:47 schreef PW het volgende:
Zit op dit moment in Goes, bij mijn ouders, het zou moeten regenen volgens de radar. Maar ik zie geen druppel, wel donkere wolken.
Nog geen 10 minuten geregend.quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:15 schreef it_was_me het volgende:
Het water in Eindhoven is ook weer op![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |