quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:25 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door een bestandssysteem met encryptie te gebruiken.
[..]
Kan, maar dat is geen encryptie, dat is een toegangsbeveiliging.
linkquote:Maximum data security through 256-bit encryption by fingerprint.
This USB stick stores all of your sensitive data such as PINs, addresses, passwords… as safe as in a bank vault. That’s because the stick encrypts all of the data saved to it with 256 bits – that’s more security than many a bank.
Strictly confidential information stays that way. Even if stolen.
Degene die het echt nodig heeft zal wel een laptop krijgen. Volgens mij willen ze vooral beletten dat iedereen hopen gegevens copieert. Vroeger nam een soldaat ook geen tienduizenden pagina's mee naar huis. Dan lijken floppies me een goede oplossing.quote:[..]
Daar zijn ook oplossingen voor te bedenken. Het punt is dat men bij defensie niet eens de moeite heeft genomen om er serieus over na te denken; men komt met een oplossing die iedere digibeet had kunnen bedenken. Van defensie zou je juist verwachten dan men de beschikking heeft over enig inventief vermogen, om zo tot een effectieve oplossing te komen.
Dé oplossing:quote:Op vrijdag 21 juli 2006 21:30 schreef rucksichlos het volgende:
Waarom niet gelijk terug naar casettebandjes.![]()
Gaap maar een end weg.quote:
Of je beveiligt je organisatie zodanig dat alleen bepaalde personen over vooraf gedefinieerde soorten infomatie kunnen beschikken.quote:Degene die het echt nodig heeft zal wel een laptop krijgen. Volgens mij willen ze vooral beletten dat iedereen hopen gegevens copieert. Vroeger nam een soldaat ook geen tienduizenden pagina's mee naar huis. Dan lijken floppies me een goede oplossing.
Als ik in de context van encryptie spreek over vingerafdruk-beveiliging, wat denk je dan dat ik bedoel? Had ik er nog bij moeten vermelden dat het een block cypher moest zijn, opgebouwd uit S-boxen en XOR bewerkingen?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 21:41 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Gaap maar een end weg.
Een vingerafdruk is en blijft geen encryptie. Je kunt de vingerafdruk, net als een wachtwoord, gebruiken om een sleutel op te bouwen waarmee je de gegevens vervolgens versleuteld. Dat beiden in jouw voorbeeld zijn gecombineerd verandert daar niets aan.
[..]
Zijn er nog geen usb-"sloten"? (sloten in de klassieke betekenis dus). Zoals er voor floppy drives bestaan, met een sleutel erop.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:29 schreef Drugshond het volgende:
Probeer tegenwoordig eens een mamaplank te komen zonder USB aansluitingen. ?
Volgens mij zit je daaraan vast.
Op mijn pc daar zaten ook twee usb aansluitingen, echter werkte mijn usb stick er niet op. Ze kunnen deze uitschakelen door iets in de software dicht te timmeren. De disketteschijf was wel gewoon open. Er waren wel plannen om usb poorten zo te regelen dat bepaalde mensen alleen konden schrijven via de usb poort en andere mensen (bijv hogere rang) lezen en schrijven.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:29 schreef Drugshond het volgende:
Nou dan gaan we toch via www.yousendit.com aan de slag. Of een dikke 'draft mail ' in MSN zonder het te verzenden.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:35 schreef Doderok het volgende:
[..]
Zijn er nog geen usb-"sloten"? (sloten in de klassieke betekenis dus). Zoals er voor floppy drives bestaan, met een sleutel erop.
Of uitschakelen in de BIOS en BIOS paswoord zetten, of met admin account in windows...
Je hebt ook geen beschikking tot het internet daar. Mocht je dit nodig hebben dan moet je dit apart aanvragen en goedkeuring krijgen. Enkel het intranet is voor iedereen beschikbaar. Maar daar kan je meer allerlei nieuws raadplegen, maar geen dingen uploaden zoals bij youtube of fileshack oid.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:39 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nou dan gaan we toch via www.yousendit.com aan de slag. Of een dikke 'draft mail ' in MSN zonder het te verzenden.
En een Bios Pasword omzeilen is ff de jumper verwisselen (CMOS reset). Maar dan moet die kast wel open.
Ik denk dat dit hun belangrijkste reden is. En ze zijn op het intranet aangesloten, er zullen wel ergens cd-writers en usb-poorten beschikbaar zijn indien nodig. Als ze eerst toestemming moeten vragen zullen er minder onnodige kopies gemaakt worden.quote:Niet alleen usb-sticks zijn voortaan taboe binnen de landmacht, ook beschrijfbare cd's en dvd's mogen niet meer worden gebruikt om bestanden op te slaan. Ze hebben een veel grotere capaciteit en dat heeft 'als nadeel dat het verleidelijk is om er veel meer bestanden op te zetten dan nodig is', aldus kolonel Bert Booman in het personeelsblad van de landmacht. ''Hierdoor blijft veel waardevolle informatie langer opgeslagen dan nodig, met alle gevolgen van dien bij verlies of diefstal.''
Mijn grap, wat doe je.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:06 schreef Alicey het volgende:
Nouja, veilig is het wel. Niemand heeft tegenwoordig die dingen meer.
Was het niet Getronics Pink wat juist alle ICT projecten doet voor defensie? Dus alle niet wapentechnisch gerichte ICT dan hequote:Op vrijdag 21 juli 2006 21:47 schreef 7th_wave het volgende:
wat een prutsersvraag me toch af waarom bedrijven het wel voor elkaar krijgen om dit soort dingen goed te beveiligen, maar defensie niet
Als de informatie die op die stick staat interessant genoeg is en de stick bevat geen versleutelde gegevens maar heeft alleen een toegangsbeveiliging middels vingerafdruk en/of wachtwoord, dan zijn er wegen om die informatie van die stick af te halen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 22:24 schreef Doderok het volgende:
En btw, aangezien zo'n beveiligde usb stick een black box is, wat is dan überhaupt het verschil?
maar hoe doen die dat dan met documentenquote:Op zaterdag 22 juli 2006 09:10 schreef maartena het volgende:
Je komt het Pentagon niet eens in met een USB stick. Echt niet, er word bij de ingang zelfs specifiek op gecontroleerd.
intranet, vpnquote:Op zondag 23 juli 2006 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar hoe doen die dat dan met documenten
Vandaar ook dat ik mij afvraag waarom men überhaupt zonodig met sticks rond wil wandelen.quote:
Of ze werken nog met MS-DOS of WIndows 3.11.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:32 schreef Type-R het volgende:
schijnt dus dat ze dat in de pentagon ook niet (meer) doen als ik het hier zo boven lees.dus de vraag is idd waarom nog hier wel. klein budget ofzo?![]()
floppy kan echt niet. die gasten hebben toch wel PDF rapporten die groter zijn dan 1.44 mb?![]()
Ik weet wel dat het Amerikaanse ministerie van defensie een eigen netwerk door de VS hebben liggen wat los staat van het Internet. Verder moet je je ook nog eens afvragen waarom men documenten met gevoelig informatie UIT het Pentagon zou moeten vervoeren. Alles wat NIET gevoelig is kan gewoon via e-mail, alles wat WEL gevoelig is komt de deur niet uit. Als je de files wil lezen, dan ga je maar gewoon naar kantoor in plaats van ze mee te nemen zodat je thuis op de laptop ze door kunt nemen.quote:Op zondag 23 juli 2006 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
maar hoe doen die dat dan met documenten
Je kunt Windows XP en Windows 2000 ook zo configureren dat ze geen mass storage devices kunnen accepteren via de USB poort door bepaalde policies in te stellen, en wat DLL files weg te mikken. (maar wel, muizen, printers, keyboards, etc). Echt heel gevoelige computers kun je ook nog eens gewoon zonder USB voeren. Het Pentagon alleen al heeft zo'n 40.000 medewerkers, laat staan het complete ministerie van defensie. Die zijn groot genoeg dat ze van IBM (ik meen dat dat tot voorkort altijd hun huisleverancier was) een eigen design machine kunnen afnemen waarbij dat soort dingen gewoon uitgeschakeld staan.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:37 schreef Yildiz het volgende:
Of ze werken nog met MS-DOS of WIndows 3.11.
Nouja, dat kan niet. Die ondersteunen geen USB.
WIndows 95 met upgrade voor USB-sticks?
met alle respect, maar ik kan niet geloven dat er nog met floppiedisks en usb's gewerkt wordt, we hebben tegenwoordig internet en we zetten enkel en alleen nog veilige verbindingen op(is nog goedkoper ook).quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Terug naar floppy's
Zijn die dingen nog ergens te koop dan?
het punt is dat deze leesbaar moeten blijven.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:37 schreef Schorpioen het volgende:
Wat ik ook niet begrijp is dat het geen enkel probleem is om consumentjes te pesten met DRM bestanden die maar 1 keer afgespeeld kunnen worden waarna ze onbruikbaar worden en compleet onleesbaar maar dat dat voor defensie blijkbaar een stuk moeilijker is...
Ik weet niet wat schokkender is; een versleutelde floppie of een versleutelde usb, beide is het een ongekend en zwaar staatsgevaarlijk drama.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:17 schreef sp3c het volgende:
mjah och die systemen op het ministerie zullen wel even oud zijn als de YPR'en
er staat ook in het bericht dat ze terug gaan naar USB sticks zodra alle systemen opgewaardeerd zijn maar als je enkel de eerste twee zinnen hebt gelezen dan weet je dat idd niet.
storm in een glas water
Aslof dat zoveel zou helpen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:54 schreef NanKing het volgende:
Wat een kneuzenkermis.
IPV zorgen dat men beter op zijn spulletjes let, maar terug naar de floppy.
Maar dan wel de goeie he:quote:Op vrijdag 21 juli 2006 21:30 schreef rucksichlos het volgende:
Waarom niet gelijk terug naar casettebandjes.![]()
Ik heb met HP pc gewerkt waarbij alle poorten (achterop de pc) afgesloten waren met een HP-kap met slotje. ICT had de sleutel.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:29 schreef Drugshond het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |