abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40043157
Interview Penthouse
bron: http://www.janmarijnissen(...)imeerd-land-gemaakt/
quote:
Hoe staat u tegenover de ‘War on Terror’?
Marijnissen: Terrorisme is iets van alle tijden en overal, en heeft vaak tot doel het de bezetter zo onaangenaam mogelijk te maken. In de Tweede Wereldoorlog hebben Nederlanders hier gemeentehuizen opgeblazen om zand in de vernietigingsmachine van nazi-Duitsland te gooien ñ bij de burgerlijke stand stonden de joden geregistreerd. In het Midden-Oosten is het niet veel anders. Het islamitische fundamentalisme, inclusief de terroristische tak, is een reactie op de bezetting van Palestina door Israël, op de Amerikaanse aanwezigheid in het Midden-Oosten, en op de steun van het Westen aan ondemocratische regimes in het Midden-Oosten. Kijk, ik ben tegen geweld, maar het is toch wel een beetje dom als je niet kunt begrijpen hoe dat mechanisme werkt.
Dat mechanisme kan ik mee inkomen, je verzet je altijd tegenover je bezetter.
Maar hoe krijgt ie het in zijn hoofd om verzetsstrijders hier te vergelijken met de terroristische tak van het moslim-fundamentalisme. .
pi_40043292
Volgens mij vergelijkt hij in beide gevallen dan ook het mechanisme, niet de achterliggende ideologie.
pi_40043359
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Volgens mij vergelijkt hij in beide gevallen dan ook het mechanisme, niet de achterliggende ideologie.
Ik zie persoonlijk niet dat de verzetsstrijders tijdens de tweede wereld-oorlog terroristen zijn, maar dat kan misschien komen door mijn oranje gekleurde bril.
pi_40043367
Het lijkt nu net alsof er alleen terrorisme is in landen die bezet zijn door een andere macht. Of dat terrorisme in die landen enkel ontstaat door bezetting of aanwezigheid van andere machten. Geen woord over propaganda door dictators zoals die in Iran. Iran is niet bezet, maar subsidieert Hezbolla al jaren. Dit zorgt weer voor escalatie in Israël en Libanon. Dit is slechts een voorbeeld, ik pretendeer niet zoals Marijnissen dat ik het mechanisme zo simpel kan uitleggen. Dat getuigt namelijk van dwaasheid.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:06:54 #5
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_40043467
En daarom moet hij aftreden?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_40043484
Beetje matig onderbouwd waarom hij zou moeten aftreden. Ik vind zelf dat hij het best aardig doet. En op zich heeft hij nog redelijk gelijk ook. Alleen is het voor de terroristen van nu ook nog eens een geloofs uiting. Het aanpakken van joden werd door duitsland, een land met een strijdmacht waar je U tegen zei, toen gedaan. Wat die islam volgende zelfmoord terroristen doen heeft nou niet bepaald een serieus en haalbaar doel.

Enige wat zij doen is ervoor zorgen dat de complete westerse wereld hun troepen naar die klote landjes van ze stuurd, en dan klagen dat ze bezet worden.
pi_40043500
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:03 schreef SuperUli het volgende:

Ik zie persoonlijk niet dat de verzetsstrijders tijdens de tweede wereld-oorlog terroristen zijn, maar dat kan misschien komen door mijn oranje gekleurde bril.
Hehe, begrijp jij het nu? De Duitse bezetters noemde verzetstrijders namelijk wel terroristen.
pi_40043533
quote:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik het met je eens ben. Maar dat is wel vanuit ons perspectief, binnen ons referentiekader. Vanuit het perspectief van een terrorist kan het er wel eens anders uit zien.
pi_40043570
Ja mijn oma vertelde me al dat ze tijdens de oorlog meehielp met bombardamenten op bussen met duitse schoolkinderen, ook schoot men raketten op willekeurige burgerdoelen in Duitsland. Dus de vergelijking van Jan klopt wel..
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:10:20 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_40043577
dat is allemaal een beetje in de eye of the beholder
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_40043589
Maargoed, misschien is Gretta Duisenberg een goeie vervanger van Jan, hij wordt tenslotte ook een dagje ouder.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:13:17 #12
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_40043664
is het opblazen van gemeentehuizen terrorisme?

Maar hij heeft zeker wel een punt (Marijnisse dan, niet TS)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:14:39 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_40043711
Tja, wat verwacht men nu eigenlijk van een cryptocommunist en volgeling van Mao, de grootste massamoordenaar aller tijden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:15:30 #14
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_40043748
Ik zie die vergelijking niet helemaal Pietverdriet...
vind de opmerking van schepseltje eigelijk wat treffender...
Ecosia
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:15:46 #15
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_40043759
quote:

[..]

Precies, draai het daarom even om.
pi_40043776
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:07 schreef MrDrako het volgende:
Beetje matig onderbouwd waarom hij zou moeten aftreden. Ik vind zelf dat hij het best aardig doet. En op zich heeft hij nog redelijk gelijk ook. Alleen is het voor de terroristen van nu ook nog eens een geloofs uiting. Het aanpakken van joden werd door duitsland, een land met een strijdmacht waar je U tegen zei, toen gedaan. Wat die islam volgende zelfmoord terroristen doen heeft nou niet bepaald een serieus en haalbaar doel.

Enige wat zij doen is ervoor zorgen dat de complete westerse wereld hun troepen naar die klote landjes van ze stuurd, en dan klagen dat ze bezet worden.
Als iemand dan effe de TT kan veranderen, want die was bedoeld om een beetje aandacht trekken. .

Qua handelswijze vind ik dat deze twee groepen compleet de andere kant uit gaan. Zoals hij zelf al aangeeft bliezen nederlandse verzetstrijders gemeentehuizen op omdat dan persoonsgegevens verloren gingen waardoor joden beschermd bleven. Die zelfmoord terroristen richten zich gewoon op willekeurige burgers zodat ze angst kunnen zaaien..
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:17:40 #17
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_40043816
Euh, nederlanders pleegden ook moorden op officieren hoor!
Ecosia
pi_40043818
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:09 schreef Schepseltje het volgende:
Ja mijn oma vertelde me al dat ze tijdens de oorlog meehielp met bombardamenten op bussen met duitse schoolkinderen, ook schoot men raketten op willekeurige burgerdoelen in Duitsland. Dus de vergelijking van Jan klopt wel..
Psst? Weet jij hoeveel duitse schoolkinderen er alleen al in Dresden zijn omgekomen en hoeveel bommen er op duitse steden zijn afgeworpen tijdens WO 2? Laten we nu even niet doen alsof dat niet gebeurd is.

Marijnissen heeft tot op zekere hoogte gelijk, het is altijd zo geweest dat de een zijn terrorist een andermans vrijheidsstrijder is en dat degenen die de prijs betalen altijd de onschuldige burgers zijn.
pi_40043886
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:17 schreef Jumparound het volgende:
Euh, nederlanders pleegden ook moorden op officieren hoor!
Officieren -> leger?
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:19:41 #20
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_40043895
hij was sarcastisch?
dat had ik helemaal niet gezien!
Ecosia
pi_40043945
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:19 schreef SuperUli het volgende:

[..]

Officieren -> leger?
Dus ontvoeren van soldaten is ok? Tenslotte is dat niet slechter als een Rauter afknallen als we het vergelijken met Nederland 40-45. En om de parallel nog even door te trekken, ook de Duitsers reageerden met buitensporig geweld op die actie.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:21:37 #22
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_40043960
Marijnissen aftreden????

Ik ben het politiek gezien doorgaans oneens met Marijnissen, maar het is naar mijn mening een van de weinige integere politici in den Haag. Laat hem dus nog maar even zitten.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:22:53 #23
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_40044011
Dus door de acties van Nederlandse "terroristen" werden vele onschuldige burgers doodgeschoten...
denk _daar_ maar eens over na!
Ecosia
pi_40044044
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:16 schreef SuperUli het volgende:

[..]

Als iemand dan effe de TT kan veranderen, want die was bedoeld om een beetje aandacht trekken. .

Qua handelswijze vind ik dat deze twee groepen compleet de andere kant uit gaan. Zoals hij zelf al aangeeft bliezen nederlandse verzetstrijders gemeentehuizen op omdat dan persoonsgegevens verloren gingen waardoor joden beschermd bleven. Die zelfmoord terroristen richten zich gewoon op willekeurige burgers zodat ze angst kunnen zaaien..
Ja, snap je het nou gewoon niet? Voor de duitsers waren de verzetsmensen terroristen, net als voor de israelis de hezbollah terroristen zijn. De verzetsmensen toen vonden zichzelf vrijheidsstrijders, en dat vind de hezbollah op het moment ook. En die zien Israelische burgers niet als willekeurige onschuldige slachtoffers, maar als onderdeel van de vijand. Net zoals verzetsstrijders NSB´ers onderdeel van de vijand vonden. Misschien moet je eens nadenken over het begrip "perspectief".

On-topic: Anti-links als ik ben vind ik Marijnissen nog steeds een goed politicus. 12 keer zo goed als blabla-halsema met d´r makkelijke populaire praatjes...
Ja, ik generaliseer.
pi_40044046
Heh, ja, vergat ik nog even.

Sinds wanneer moeten politici aftreden omdat ze hun mening geven? Aftreden als wat, trouwens?
pi_40044069
edit; laat amar.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:34:57 #27
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_40044445
Simpel: Jan Lul Marijnissen kan alleen goed moddergooien...
censuur :O
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:36:25 #28
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_40044491
dat slaat ook weer als een drol op een drumstel...
Ecosia
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:38:03 #29
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_40044536
quote:

[..]

Nee, maar de duitse bezetter zag in die tijd het verzet wél als terroristen. En ik denk dat het daar om gaat. De midden-oosten-terroristen zien de verwestersing van de wereld als een soort bezetting of wereld dominantie van het westen en komen daar tegen in verzet. Het scenario is misschien anders, de spelers lijken wel op elkaar.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:38:25 #30
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_40044548
Hey, de SP is een protestpartij voor SimPele zielen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_40044654
helaas zijn de verzetsstrijders van toen bijna allemaal overleden. Ik denk dat ze hem graag een kogeltje hadden gegeven. Volkshelden vergelijken met Hezbollah strijders Verdomme Marijnissen.
pi_40044690
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:47:11 #33
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_40044745
Aftreden als wat, trouwens?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:50:21 #34
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_40044829
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:38 schreef MikeyMo het volgende:
Hey, de SP is een protestpartij voor SimPele zielen
Gut, een Volkspartij van de Arbeid en Democratie-fan?
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:51:58 #35
45206 Pietverdriet
pi_40044874
Toch blijft het grappig

Een observatie:
Als een politicus een bekennend aanhanger van Hitler was geweest, nog steeds extreem rechtse standpunten uitdraagt, maar "afstand heeft genomen" van Hitler dan heeft deze politicus geen enkele kans in de Nederlandse Politiek
Maar, als een politicus een bekennend aanhanger van Mao was, de grootste massamoordenaar allertijden, en nog steeds extreem links gedachtengoed uitdraagt, maar "afstand heeft genomen van Mao" dan is het koek en ei voor velen en bejubelen velen deze man en zijn partij.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:52:42 #36
45206 Pietverdriet
pi_40044894
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Aftreden als wat, trouwens?
Mod op Fok
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:53:34 #37
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_40044920
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mod op Fok
Is ie dat ook al? Goh, die man is toch wel van alle markten thuis, zeg
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:57:22 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_40045021
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus ontvoeren van soldaten is ok? Tenslotte is dat niet slechter als een Rauter afknallen als we het vergelijken met Nederland 40-45. En om de parallel nog even door te trekken, ook de Duitsers reageerden met buitensporig geweld op die actie.
Oorlog is nooit okay, maar ja, tijdens een oorlog soldaten ontvoeren is toegestaan. Daar is zelfs een officiele term voor met bijbehorende Geneefse bepalingen: Prisoner of War.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_40045132
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch blijft het grappig

Een observatie:
Als een politicus een bekennend aanhanger van Hitler was geweest, nog steeds extreem rechtse standpunten uitdraagt, maar "afstand heeft genomen" van Hitler dan heeft deze politicus geen enkele kans in de Nederlandse Politiek
Maar, als een politicus een bekennend aanhanger van Mao was, de grootste massamoordenaar allertijden, en nog steeds extreem links gedachtengoed uitdraagt, maar "afstand heeft genomen van Mao" dan is het koek en ei voor velen en bejubelen velen deze man en zijn partij.
Een ander observatie:
Extreem rechtse ideen zou inhouden dat men bepaalde bevolkingsgroepen zou willen eliminere'n/transporteren. Aangezien dat niet onder de normen en waarden van deze tijd valt krijgt deze politicus geen schijn van kans en terecht natuurlijk.

Kun je ons verklappen waar Jan dan de fout in gaat met zijn extreem links gedachtengoed op dit moment. (Ja ik weet het de kapitalisten zijn bang een klein gedeelte van de grote koek van hun kwijt te raken)
  vrijdag 21 juli 2006 @ 13:04:42 #40
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_40045223
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:57 schreef speknek het volgende:

[..]

Oorlog is nooit okay, maar ja, tijdens een oorlog soldaten ontvoeren is toegestaan. Daar is zelfs een officiele term voor met bijbehorende Geneefse bepalingen: Prisoner of War.
Tja... als officiele militaire partij mag je idd POW nemen...
Als terroristische groepering is het gewoon terrorisme...
Ecosia
  vrijdag 21 juli 2006 @ 13:04:49 #41
8369 speknek
Another day another slay
pi_40045225
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:01 schreef Basp1 het volgende:
Een ander observatie:
Extreem rechtse ideen zou inhouden dat men bepaalde bevolkingsgroepen zou willen eliminere'n/transporteren. Aangezien dat niet onder de normen en waarden van deze tijd valt krijgt deze politicus geen schijn van kans en terecht natuurlijk.

Kun je ons verklappen waar Jan dan de fout in gaat met zijn extreem links gedachtengoed op dit moment. (Ja ik weet het de kapitalisten zijn bang een klein gedeelte van de grote koek van hun kwijt te raken)
Gewelddadigheid hoeft niet per se in verband gebracht te worden met extreem-rechts, dat kun je alleen (en vrij goed) historisch verantwoorden. Hetzelfde kun je dan over extreem-links zeggen, waar strafkampen de enige manier zijn om het systeem werkend te krijgen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 13:08:47 #42
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_40045312
terroristen zijn nooit overwinnaars. Zo simpel is het. Als de geallieerden de oorlog hadden verloren, waren de gemeentehuisopblazers de geschiedenisboeken ingegaan als terroristen.
Denk aan de Vietcong, die worden nu toch gezien als helden die voor hun land vochten. Dit itt de taliban die nog in uruzgan aan het vechten zijn. Als Hezbollah Israel veroverd zijn ze geen terroristen meer.
MAW het ligt allemaal in the eye of the beholder
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_40045396
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, wat verwacht men nu eigenlijk van een cryptocommunist en volgeling van Mao, de grootste massamoordenaar aller tijden.
het was weer even wachten maar daar is ie weer: de vergelijking der vergelijkingen, het argument waardoor alle argumenten overbodig worden... we kunnen beter dit topic sluiten voor het te laat is
  vrijdag 21 juli 2006 @ 13:16:44 #44
45206 Pietverdriet
pi_40045525
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:08 schreef slaveloos het volgende:

Denk aan de Vietcong, die worden nu toch gezien als helden die voor hun land vochten.
Door wie?
  vrijdag 21 juli 2006 @ 13:17:55 #45
45206 Pietverdriet
pi_40045556
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

het was weer even wachten maar daar is ie weer: de vergelijking der vergelijkingen, het argument waardoor alle argumenten overbodig worden... we kunnen beter dit topic sluiten voor het te laat is
Hoezo, klopt het niet?
  vrijdag 21 juli 2006 @ 13:23:19 #46
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_40045699
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Door wie?
door vrijwel iedereen behalve amerikanen en hun vriendjes. Ik hoor ze tenminste niet bestempeld worden als terroristen tegenwoordig
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
  vrijdag 21 juli 2006 @ 13:24:11 #47
21467 franske19
Hit the deck!
pi_40045713
Gewoon weer een bevestiging dat die SP lui in hen eigen wereldje leven dat totaal los staat van de werkelijkheid. Hij zou goede vriendjes kunnen zijjn met Chavez en Ahmadinejad, drie krankzinnige figuren bij elkaar.
pi_40045755
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Gewelddadigheid hoeft niet per se in verband gebracht te worden met extreem-rechts, dat kun je alleen (en vrij goed) historisch verantwoorden. Hetzelfde kun je dan over extreem-links zeggen, waar strafkampen de enige manier zijn om het systeem werkend te krijgen.
Ik heb nog nooit van marijnsen gehoord dat hij perse een socialistisch paradijs van nederland wilt maken. Wel dat hun de inkomensverschillen wat willen nivileren. Ook roept de SP al jaren dat er wat gedaan moet worden aan de zogenaamde armoede val, maar geen andere politieke partij die daar wat aan wilt doen. Als je mensen aan het werk wilt krijgen moet ook wel lonend zijn voor die mensen dat men gaat wekren, nu is het nog steed het geval dat mensen die vanuit een uitkeringssituatie gaan werken er netto vaak op achteruit gaan.

Verder heb ik uit de extreem rechste flank van ons politieke spectrum wel verhalen gehoord hoe graag ze allochtonen van de 3e generatie nog nederland uit zouden kicken.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 13:27:14 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_40045785
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:25 schreef Basp1 het volgende:
Verder heb ik uit de extreem rechste flank van ons politieke spectrum wel verhalen gehoord hoe graag ze allochtonen van de 3e generatie nog nederland uit zouden kicken.
Da's nog iets heel anders dan geweld gedogen!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 13:28:44 #50
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_40045827
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:24 schreef franske19 het volgende:
Gewoon weer een bevestiging dat die SP lui in hen eigen wereldje leven dat totaal los staat van de werkelijkheid. Hij zou goede vriendjes kunnen zijjn met Chavez en Ahmadinejad, drie krankzinnige figuren bij elkaar.
en wat is dan de werkelijkheid? een strikte scheiding tussen goed en kwaad?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')