abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:39:47 #176
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_40200479
je kunt iemand op een fout wijzen, maar of ie daarvan leert is een tweede. vaak voelt ie zich alleen aangevallen (omdat ie niet beter wist). het wijzen op de fout wordt dus niet als een leer gezien maar als een aanval, met als gevolg dat het probleem zich waarschijnlijk weer voor zal doen en beiden ontevreden zijn.
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_40200718
quote:
op woensdag 26 juli 2006 13:39 schreef goofup het volgende:
je kunt iemand op een fout wijzen, maar of ie daarvan leert is een tweede. vaak voelt ie zich alleen aangevallen (omdat ie niet beter wist). het wijzen op de fout wordt dus niet als een leer gezien maar als een aanval, met als gevolg dat het probleem zich waarschijnlijk weer voor zal doen en beiden ontevreden zijn.
wat deze wijze man zegt dus.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  woensdag 26 juli 2006 @ 15:15:40 #178
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_40203684
quote:
op woensdag 26 juli 2006 13:45 schreef weirdmicky het volgende:

[..]

ik zei het wijze op andere wijze ja
pi_40206679
je intellectueel hoger voelen dan iemand anders, gaat dat vaak met respect? denk het niet. dat was mijn punt ook een beetje. de ts stelt nu wel 'ik voel me niet beter, alleen slimmer dan dwazen', maar ik denk dat je je dan ook automatisch vaak beter voelt. en niet alleen in dat enkele opzicht. menselijk trekje. en het lokt ook arrogantie uit.
pi_40206833
quote:
op woensdag 26 juli 2006 13:45 schreef weirdmicky het volgende:

[..]

wat zegtie dan?

volges mij zegt die niks niksnadanakkes enkel zon kuttige bomenknuffelaarstmening dat je nooit iets tegen mensen mag zeggen die gwoon dom dom dom zijn zo van hééé flikker je bent een idioot dan moet je niet gaan mekkeren of ik geef je nog een peer op je muil

kijk dat vind k gewoon een stuk meer slim dan altijd alles maar goed te vinden en niks ervan te zeggen
ik bne wat dat betreft eik gwoon precies als pim fortuin
wursjip technojunk _O_
pi_40206999
quote:
op woensdag 26 juli 2006 16:40 schreef haushofer het volgende:
je intellectueel hoger voelen dan iemand anders, gaat dat vaak met respect? denk het niet. dat was mijn punt ook een beetje. de ts stelt nu wel 'ik voel me niet beter, alleen slimmer dan dwazen', maar ik denk dat je je dan ook automatisch vaak beter voelt. en niet alleen in dat enkele opzicht. menselijk trekje. en het lokt ook arrogantie uit.
maar als je ervan uitgaat dat bijna iedereen wel een talent heeft of iets waarin die uitblinkt, dan voelt iedereen zich toch beter? is het dan nog verwerpelijk als ik dat ook doe of mag je jezelf niet beter voelen op bepaalde gebieden?

op het gebied van sport gaat het continue om beter te zijn dan de ander. bij welk spel dan ook. lokt dit daarom arrogantie uit? denk het wel, maar weegt dat op tegen het plezier van sport? denk het niet.
pi_40207152
quote:
op woensdag 26 juli 2006 16:45 schreef technojunk het volgende:

[..]

wat zegtie dan?

volges mij zegt die niks niksnadanakkes enkel zon kuttige bomenknuffelaarstmening dat je nooit iets tegen mensen mag zeggen die gwoon dom dom dom zijn zo van hééé flikker je bent een idioot dan moet je niet gaan mekkeren of ik geef je nog een peer op je muil

kijk dat vind k gewoon een stuk meer slim dan altijd alles maar goed te vinden en niks ervan te zeggen
ik bne wat dat betreft eik gwoon precies als pim fortuin
wellicht is dit een grap, maar ik ga het toch maar zeggen. je bent een dwaas, een hele grote zelfs. agressief, taalgebruik van een 11-jarige en een zeer ongefundeerde mening. pim fortuijn zou dit waarschijnlijk ondersteunen.

of om het in dwazentaal duidelijk te maken:
quote:
hééé flikker je bent een idioot
pi_40207376
dus moet je het zegge terwijl die net zelf zei dat je dat dus weer niet moets gaan zegge omdat die ander dan boos zou gaan worden

ik ben nu helemaal niet boos maar jij bent gewoon zelf een idioot die mense met dure moeilijke woordje s naloop maar zelf eigenlijk net zo dom is als iedereen flikker
wursjip technojunk _O_
  woensdag 26 juli 2006 @ 17:09:05 #184
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_40207630
oh god!!! hoe kun je dwazen die dit soort topics plaatsen verdragen?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_40210133
denk dat je toch wat foute inschattingen over jezelf maakt. kijk maar eens naar je topic over liefde, heel vaak geef je daar geen mening maar doe je alsof het een feit is.

denk ook dat je het idee over de maatschappij en de intelligentie van mensen wat dramatischer maakt dan het is. de mensen die wat dommer zijn die ik soms zie kan ik gewoon normaal mee overweg, licht ook een sociale insteek in het kunnen 'verdragen' van die mensen... en die sociale eigenschap hoort dan toch echt bij de 'superieure' persoon te liggen...

ik denk dat je jezelf wat anders in deze wereld ziet dan de wereld jou erin ziet.
  woensdag 26 juli 2006 @ 18:52:57 #186
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40210715
quote:
op woensdag 26 juli 2006 17:09 schreef demophon het volgende:
oh god!!! hoe kun je dwazen die dit soort topics plaatsen verdragen?
als god niet tegen dit soort topics kan moet-ie er maar een slotje opgooien.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_40211011
quote:
op woensdag 26 juli 2006 18:32 schreef #ANONIEM het volgende:
denk dat je toch wat foute inschattingen over jezelf maakt. kijk maar eens naar je topic over liefde, heel vaak geef je daar geen mening maar doe je alsof het een feit is.

denk ook dat je het idee over de maatschappij en de intelligentie van mensen wat dramatischer maakt dan het is. de mensen die wat dommer zijn die ik soms zie kan ik gewoon normaal mee overweg, licht ook een sociale insteek in het kunnen 'verdragen' van die mensen... en die sociale eigenschap hoort dan toch echt bij de 'superieure' persoon te liggen...

ik denk dat je jezelf wat anders in deze wereld ziet dan de wereld jou erin ziet.
exactly.

daarbij vind ik zelf overigens de minder intelligente mensen 'dwazen' noemen ook niet al te vriendelijk. ik vind het al met al geen openingspost waaruit ik kan concluderen dat je gelijk hebt ik zie de superioriteit in intelligentie niet.
pi_40212726
quote:
op woensdag 26 juli 2006 18:32 schreef #ANONIEM het volgende:

wel een grappige laatste zin. hoe je iets ziet ligt aan het perspectief van degene die kijkt. jij kijkt vanuit jouw perspectief en concludeert dan dat ik fouten maak. fouten maken is prima, in hoeverre mijn topic over liefde als fout gezien kan worden. op internet moet je alles strakker neerzetten, moet je anderen provoceren en dergelijke om leuke reactie te forceren. je zou me een keer in het dagelijke leven moeten praten en je komt tot inzicht dat jij nu zelf een foute inschatting maakt over mij.

ook gek dat je vindt dat ik de maatschappij en de intelligentie van mensen dramatischer maak. waaruit je dit exact concludeert weet ik niet, maar wees gerust, dit valt wel mee. omdat dit topic toevallig volledig is gewijt aan 'dwazen' betekent niet dat ik er in het dagelijks leven constant mee bezig ben. af en toe, als ik naar het nieuws kijk of de krant lees, of dwaze mensen die me proberen te overtuigen van een godsdienst omdat ik anders naar de hel ga, etc.

daarnaast plaats ik constant kanttekeningen bij mijn eigen teksten en ik geef het toe als ik bepaalde dingen beter had kunnen doen. wat denk je uberhaupt dat mijn doel is van deze topics? mensen overtuigen? het aantal dwazen verminderen? een uitstraling van superioriteit forceren?

constant word ik daarop gewezen, hoe superieur ik me (blijkbaar) voel, hoe weinig respect ik heb, dat intelligentie niet alles is, en ga zo maar verder. dit zijn conclusies die erg kort door de bocht zijn. in plaats van quotes erbij te halen van wat ik heb gezegd - zodat ik me kan verantwoorden - komen allemaal amateur-psychologen vertellen dat ik dingen fout doe. surprice surprice, ik ben namelijk verre van perfect. in elk geval geen dwaas, dat scheelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door WeirdMicky op 26-07-2006 20:01:44 ]
pi_40212984
quote:
op woensdag 26 juli 2006 19:02 schreef taurus het volgende:
daarbij vind ik zelf overigens de minder intelligente mensen 'dwazen' noemen ook niet al te vriendelijk. ik vind het al met al geen openingspost waaruit ik kan concluderen dat je gelijk hebt ik zie de superioriteit in intelligentie niet.
mensen typeren als dwazen is inderdaad niet heel erg vriendelijk. dat was dan ook niet mijn bedoeling. ik had ze ook dom, minder slim, mensen met gebreken of wat dan ook kunnen noemen, maar deze term dwazen is veel helderder. daarnaast wordt deze term te pas en te onpas gebruikt in een boek wat ik nu lees, dat draagt er ook aan bij.

verder pretendeer ik niet dat ik gelijk heb. ik ben wijs genoeg om te weten dat 'gelijk hebben' niet het doel is van discussies. het komen tot inzichten die je anders niet, of niet zo snel, had gehad is veel belangrijker.

ten slotte vergelijk ik superioriteit niet enkel met intelligentie, maar met welke talent dan ook. anderen zijn veel beter (of superieur) dan ik in bepaalde zaken en ik toevallig weer beter in de vorm van intelligentie of gezond verstand. voel ik me daarom beter dan deze personen? nee.
pi_40215728
quote:
op zaterdag 22 juli 2006 14:59 schreef haviksvrouwe het volgende:
wie nooit een dwaas is geweest, kan geen wijze worden.
spreek je uit ervaring?
Naieviteit is onschuld.
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:28:40 #191
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40215822
quote:
op woensdag 26 juli 2006 20:03 schreef weirdmicky het volgende:

[..]

mensen typeren als dwazen is inderdaad niet heel erg vriendelijk.
wat dwazen daarentegen nog wel eens plegen te doen --samenscholen en de niet-dwazen uitsluiten-- vind ik nou ook niet bepaal heel vriendelijk.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_40217212
bizar.. werkelijk bizar.

hoe krijgen zoveel mensen in een topic het voor elkaar zo denigrerend over hun medemens te spreken. zelfbevlekking oid?! hitte naar het hoofd gestegen ?!

het zal vast aan mij liggen, maar het omgaan met je medemens lijkt mij toch een van de meer essentiële onderdelen van ons bestaan. wees ontzettent blij dat anderen dat wel kunnen anders was je met een dergelijke instelling nu al aan de spreekwoordelijk zelfkant van de maatschappij beland.

dit stukje quote is overigens hilarisch!:
quote:
conform de huidige en gangbare standaarden kun je goed mee in een dergelijk vehaal en ben je meer dan kundig in t verdedigen van je standpunt. en ik denk in t navolgen van een carriere zul je succesvol zijn
grin, meneer de topic-starter heeft in zijn profiel staan politicologie te gaan studeren. dit houdt een bepaalde omgang met mensen in. verdedigen van bizarre standpunten is natuurlijk heel fijn, maar zolang je ook maar de indruk wekt je tegenpartij tegen de haren te strijken of niet te (willen) begrijpen kun je nog praten als brugman, jouw argumenten gaan dan het ene oor in en de ander uit. de meeste beslissingen worden nog altijd in achterkamertjes genomen. en daar telt de “kunst” van het omgaan met mensen, het tonen van respect. zoals zo vaak is gelijk (voor jezelf) hebben niet echt lastig, het krijgen (en dus overtuigen) echter wel.

overigens alle dwazen die jij, ts, aanhaalt zijn dwaas omdat ze klagen of in jou ogen simpele dingen niet begrijpen. echter deze mensen zijn 9 van de 10 keer perfect gelukkig zonder het naadje van de kous te weten. en dat ze onterecht klagen?! wie ben jij om te bepalen waar een ander mens mij kan zitten?!! anderen zullen echt niet klagen omdat ze zo gelukkig van een bepaald iets worden integendeel.
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:28:46 #193
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40218223
quote:
op woensdag 26 juli 2006 22:03 schreef aliquip het volgende:

verdedigen van bizarre standpunten is natuurlijk heel fijn, maar zolang je ook maar de indruk wekt je tegenpartij tegen de haren te strijken of niet te (willen) begrijpen kun je nog praten als brugman, jouw argumenten gaan dan het ene oor in en de ander uit.
mijn ervaring met tegenpartijen bij wie je je zo voorzichtig moet opstellen is dat je beter meteen de stekker d'r uit kunt trekken, omdat je anders verzandt in een moeras van papier. het loopt namelijk sowieso wel ergens spaak, en als je pech hebt heb je je nog onvoldoende ingedekt ook. wat je wel moet doen is een andere oplossing kunt gaan zoeken waarbij je veel minder afhankelijk bent van dat soort partijen. simpel risicobeheer.

probleem is wel dat je zo'n strategie wel kan vergeten in organisaties waarbij managers niet afgerekend worden op resultaten.
pi_40232160
quote:
op woensdag 26 juli 2006 16:50 schreef weirdmicky het volgende:

[..]

maar als je ervan uitgaat dat bijna iedereen wel een talent heeft of iets waarin die uitblinkt, dan voelt iedereen zich toch beter? is het dan nog verwerpelijk als ik dat ook doe of mag je jezelf niet beter voelen op bepaalde gebieden?

op het gebied van sport gaat het continue om beter te zijn dan de ander. bij welk spel dan ook. lokt dit daarom arrogantie uit? denk het wel, maar weegt dat op tegen het plezier van sport? denk het niet.
je scheert het nu over 1 kam. mijn ervaring is, dat mensen die zichzelf slim noemen ( en dat doe jij geloof ik ) veel vaker arrogant zijn en niet zo gek veel zelfinzicht hebben dan mensen die een ander 'talent hebben,'bv sport, muziek ( die zijn eigenlijk ook nog wel es op een voetstuk ) handigheid etc. ik denk dat een hoge zelfinschatting van het intellect eerder tot arrogantie leidt dan op een ander gebied.

ja, je mag je prima beter voelen op intellectueel gebied, maar sorry als ik het zeg, die indruk maak je op mij totaal niet. maar misschien dat andere mensen uit je omgeving jou wel heel slim vinden.
  donderdag 27 juli 2006 @ 11:47:52 #195
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_40232572
quote:
op donderdag 27 juli 2006 11:36 schreef haushofer het volgende:

[..]

mijn ervaring is, dat mensen die zichzelf slim noemen ( en dat doe jij geloof ik ) veel vaker arrogant zijn en niet zo gek veel zelfinzicht hebben dan mensen die een ander 'talent hebben,'bv sport, muziek ( die zijn eigenlijk ook nog wel es op een voetstuk ) handigheid etc. ik denk dat een hoge zelfinschatting van het intellect eerder tot arrogantie leidt dan op een ander gebied.

ja, je mag je prima beter voelen op intellectueel gebied, maar sorry als ik het zeg, die indruk maak je op mij totaal niet. maar misschien dat andere mensen uit je omgeving jou wel heel slim vinden.
ik zou het niet beter kunnen verwoorden.

plus dat ik de opstelling van mensen die zichzelf zoooo slim vinden vaak errug vermoeiend vind. ze zijn niet flexibel, zijn hooghartig en laatdunkend naar anderen (zie deze topic).

betere vraag voor deze topic zou moeten zijn:
mensen die zichzelf slim 'noemen', hoe kan je ze verdragen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Demophon op 27-07-2006 12:00:33 ]
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  donderdag 27 juli 2006 @ 12:04:22 #196
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40233224
kortom, als je echt slim bent, dan zeg je niet dat je slim bent
  donderdag 27 juli 2006 @ 12:07:38 #197
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_40233348
quote:
op donderdag 27 juli 2006 12:04 schreef gronk het volgende:
kortom, als je echt slim wijs bent, dan zeg je niet dat je slim bent
  donderdag 27 juli 2006 @ 12:57:34 #198
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_40234887
dus je kunt beter zeggen dat je niet wijs bent
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:10:35 #199
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_40235290
quote:
op donderdag 27 juli 2006 12:57 schreef goofup het volgende:
dus je kunt beter zeggen dat je niet wijs bent
ehm, nee... da's weer niet slim
pi_40237774
quote:
op donderdag 27 juli 2006 12:04 schreef gronk het volgende:
kortom, als je echt slim bent, dan zeg je niet dat je slim bent
nou, daar valt ook weer wat tegen te zeggen. ik weet van mezelf dat ik absoluut niet dom ben. ik denk dat veel mensen me wel als slim zouden classificeren op bepaalde gebieden ( wetenschap, muziek ). daarnaast ken ik best veel mensen in mijn omgeving die op mijn gebied slimmer zijn, of op andere gebieden veel begaafder zijn. geef mij een ikea-kastje en je hebt de dag van je leven als toeschouwer. ik denk dat dat meer met zelfkennis heeft te maken. de ts zegt dat hij alleen maar stelt dat hij zichzelf hoger acht op het gebied van intellect dan anderen, maar dat gebied is ook weer ontzettend breed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')