Jeetje, wat weinig ervaringen hier, gezien het topic al 2,5 jaar oud is.. Maar ik hoor er graag meer over. Ik ken nl niemand die deze dingen ervaart (eig niet waar, mn pa ook, maar die wil er niks van weten), maar dus niemand van mijn vrienden geloven hierin. Niet dat dat van mij hoeft, maar je gaat jezelf zo raar voelen. Daarnaast wekt het bij mij enorme nieuwsgierigheid op, waar het vandaan komt etc etc en daar kan je dus niet over praten. Anyway, wat ervaringen van mij:
Dan bedoel ik de ervaringen vanuit een klaarwakkere staat, aangezien er idd ook zoiets als een slaapverlamming bestaat. (Te maken met het uitschakelen van het zenuwstelsel ter voorkoming dat je alle bewegingen uit je dromen gaat uitvoeren, terwijl je geest nog wakker is, oftewel je ervaart dat je niet kan bewegen, maar je kunt dit niet meer zelf sturen) zie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming.
Het klopt ook dat (zie artikel) de slaapverlamming optrad in perioden van grote stress. Toch heb ik zeker bepaalde ervaringen opgedaan die ik/niemand niet kan verklaren.
Reageer ik gelijk op Pixie: de hooded figure (ik zal zo even wat uitleg googelen, weet niet waarvoor hij zou moeten staan/wat voor 'type geest' het is. ga ik straks even googelen). Ik herkende deze afbeelding meteen als een figuur die ik ook ooit zeer realistisch (en zeer wakker en nuchter) heb ervaren.
Ik was alleen in een kamer bij een vriend, hij was die avond gaan stappen. Ik had geen zin om mee te gaan dus bleef daar. Hij had zn muur net ondergespoten met grafitti en ik zat dat te bestuderen. Na een tijd staarde een gezicht naar mij (ik weet ut, het menselijk brein zoekt naar verbanden, gezichten,symmetrie), geen kleur, alleen contouren. Ik liet het voor wat het was en ging op zoek naar vuur, aangezien ik geen vuur had en wel sigaretten.
Iets later besloot ik te gaan slapen. De geest die zich in grijs doorzichtige contouren uitdrukte kwam naar me toe. Hij vloog met een snelheid over me heen door de muur achter mij. Ik was niet eens bang, want ik voelde dat het meer een soort prank was om mij bang te maken, zeg maar als ware een soort geintje voor hem. Lekker mensen bang maken (mijn gevoel vertelt me vaak veel over de ideeen en bedoelingen van zon figuur). Ik besloot hem te negeren en hem me niet bang te laten maken. Hierna voelde ik een aanraking en warmte, zeg maar intense warmte tussen mn benen. Cant help it, t gebeurde en werd erg opgewonden. Voelde lichte druk op verschillende plaatsen en dit wilde ik wel degelijk weerstaan. Hoe meer ik het wilde weerstaan hoe heviger het werd. Voelde haast als een aanranding. Op het moment dat ik besloot om het toe te laten, omdat weerstaan niet hielp, nam het af en 'hield hij ermee op'. Waarschijnlijk was er geen lol meer aan ofzo, ik weet ut niet.
Op dat moment zag ik links in de kamer de 'hooded figure'. Vanuit die geest kwam zoveel negativiteit, haat, woede, gedesillusioneeerdheid en wanhoop (hij draaide en klauwde in het rond alsof hij uit iets probeerde te ontsnappen met zn hoofd naar beneden gericht.) Hij was dus pikzwart en zoals die hooded figure. Vanaf dat moment was ik doodsbang, durfde niet meer naar die plek (in het midden van de kamer) te kijken omdat ik bang was dat ie mij zou opmerken, had t idee dat r dan iets ernstigs zou gebeuren. Vanaf dat moment heb ik bibberend onder de dekens liggen wachten tot die vriend thuiskwam.
Toen ik hem dat vertelde (behalve het seksuele gedeelte) vertelde hij mij, dat de dag ervoor zijn hond als n gek was gaan blaffen. Op dat moment was de deur dichtgeslagen en had zijn hond hem in zijn arm gebeten. Gelukkig heb ik hierna nooit meer geesten gezien, maar voel wel vaak aanwezigheid van geesten. Dit was trouwens wel de heftigste ervaring van mij, en er zijn zeker ook positieve geesten, die je licht kleuren en een vredevol gevoel laten ervaren. Helaas heb ik deze nog nooit gezien, maar allen gevoeld. En dan niet als een lichamelijke gewaarwording, maar als liefdevolle warmte in jezelf.
Nog even op truckergirl , die schreef: dit is nog maar 1 van de honderden ervaringen. Ik zou er wel meer willen horen. Tis een heel verhaal geworden, ik ga eens zoeken op hooded figure. Iemand anders vergelijkbare ervaringen meegemaakt?
Ow ja, voor sommigen die dit ervaren: laat je niet bangmaken als dit soort dingen gebeuren, bij mij werd het dan vaak alleen maar heviger.