quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:37 schreef longinus het volgende:
[..]
Als ze de Turkse nationaliteit hebben is dat heel gewoon, zijn het Nederlanders dan hoort het inderdaad niet.
Dat doet toch niet ter zake? Die kinderen zullen wel een voogd hebben die het eventuele vermogen beheert. Ook als je zielig bent moet je gewoon je verplichtingen nakomen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:35 schreef moussie het volgende:
we hebben het over kids die net hun ouders zijn verloren ..
Die kids zijn niet financieel verantwoordelijk die draaien nergens voor opquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:35 schreef moussie het volgende:
we hebben het over kids die net hun ouders zijn verloren ..
Wat spreek je jezelf tegen!quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:18 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik gok dat ze het zien als goede reclame, PR en dat kan je niet zomaar kopen met een spotje op de radio. Het principe dat verzekeringen enkel verzekerden vergoeden lijkt me niet meer dan logisch. Gingen verzekeraars onverzekerden helpen dan hoefde niemand meer een verzekering af te sluiten en gingen ze failliet.
Dit begrijp ik niet. Niet-verzekerden hebben ook recht op zorg. Bovendien gaat de vraag of er opeisbaar wettelijk recht op zorg is hier toch niet op? Ohra verleent vrijwillig zorg, zelfs al hadden ze geen recht op zorg - dan is wél zorg aanbieden toch geen onrecht?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:50 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat zeggen we dan tegen illegalen? Een heel topic over zorg voor illegalen en dan is het niet zo gek dat onverzekerden geen zorg krijgen. Geen verzekering/ niet betalen = geen zorg. Zegt de TS dat het heel erg is voor die familie maar dat geen verzekering = geen hulp dan moet de TS maar doodvallen , etc?
Beetje dubbele moraal hier.
Of een maatschappij met een hart die er meteen wat reclame mee kan maken. Is heel mooi gedaan, bedrijf kweekt goodwill en maakt daarmee meer winst, kan gewoon van het reclamebudget af, wat kost het nou drie koters op ziekenrepatriëring.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:39 schreef ratava het volgende:
[..]
Die kids zijn niet financieel verantwoordelijk die draaien nergens voor op
De erven met financiele verantwoordelijkheid wel, broers zussen ouders.
niet doen, anders valt het kabinet weerquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, daar mogen wel wat vragen over gesteld worden, inderdaad.
V.
Ze zijn vergeten de deur op slot te doen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hee, was jij niet opgepakt ivm een schietpartij
V.
Paar duizend euro, mischien zelfs 10.000, voor OHRA/Delta Loydd peanuts natuurlijk en zoals gezegd, een reclame spotje kost minimaal het tienvoudige.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Of een maatschappij met een hart die er meteen wat reclame mee kan maken. Is heel mooi gedaan, bedrijf kweekt goodwill en maakt daarmee meer winst, kan gewoon van het reclamebudget af, wat kost het nou drie koters op ziekenrepatriëring.
Ik zeg: zoals ik het lees. Er staat dat ze geen reisverzekering of aanvullende verzekering hadden. Dan denk ik, als ze echt niet verzekerd zijn zoals jij hieronder meldt (en hoe weet jij dat zo zeker, want dat staat er ook niet?) dan zou dat er wel staan. Voor mij is het dan logisch te concluderen dat ze WEL een basisverzekering hebben. En aangezien er niet staat dat hun gewone verzekeraar ze niet wilde helpen, en evenmin ergens staat dat ze niet verzekerd waren bij Ohra, ga ik er van uit dat ze een basisverzekering hadden bij Ohra, maar dat die klaarblijkelijk in dit geval niet toereikend was. Dat haal ik er dus uit. Jij haalt er blijkbaar uit dat niemand ook maar enige vorm van verzekering had, maar dat staat er zeker niet in en wordt voor mij zelfs tegen gesproken door de manier van schrijven.quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:36 schreef ratava het volgende:
[..]
Waar haal jij vandaan dat ze ueberhaupt verzekerd waren bij Ohra?
Ze hadden geen reisverzekering, en als je geen basisverzekering hebt kun je je ook niet aanvuullend verzekeren.
Als je aanvullend kunt verzekeren hoeft reisverzekering niet eens genoemd te worden.
En dan nog, honderden mensen hebben problemen door onder verzekerd te zijn. Erg lullig als de boel weer een onderloopt en je huis en haard kwijtraakt.
Pech gehad
Och... daar staat een Darwinistische doodstraf op.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:51 schreef -IksRee- het volgende:
Wat voor mongool ben je als je op een snelweg gaat keren?
De dader ligt op het kerkhof, of wilde je de tante aansprakelijk stellen voor een actie een paar duizend kilometer verderop?quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:51 schreef -IksRee- het volgende:
Ik hoop trouwens dat die familie een flinke schadeclaim aan zijn broek krijgt. Hoe is het met de overige mensen die bij het ongeluk betrokken waren? De vrachtwagenchauffeur? Eventuele anderen die erop knalden?
Wat voor mongool ben je als je op een snelweg gaat keren?
Nee, ze komen nu in aanmerking voor een Darwin Awardquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:54 schreef Verbal het volgende:
[..]
Och... daar staat een Darwinistische doodstraf op.
V.
Het zijn wel drie Turkse kotersquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Of een maatschappij met een hart die er meteen wat reclame mee kan maken. Is heel mooi gedaan, bedrijf kweekt goodwill en maakt daarmee meer winst, kan gewoon van het reclamebudget af, wat kost het nou drie koters op ziekenrepatriëring.
Nope, het zijn drie Nederlandse koters van Turkse afkomst, als ze blanke autochtoontjes waren geweest hadden we ratava niet gehoord natuurlijk tenzij in positieve zin.quote:
Nee die gaat in dit geval niet op; want ze hebben al kinderen, en die kunnen weer kinderen produceren; in ieder geval kinderen dien niet zo snel meer zullen keren op de snelweg!quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ze komen nu in aanmerking voor een Darwin Award![]()
Nietus!quote:
quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:42 schreef sigme het volgende:
Dit begrijp ik niet. Niet-verzekerden hebben ook recht op zorg. Bovendien gaat de vraag of er opeisbaar wettelijk recht op zorg is hier toch niet op? Ohra verleent vrijwillig zorg, zelfs al hadden ze geen recht op zorg - dan is wél zorg aanbieden toch geen onrecht?
Zo begrijp ik het ook ja. En daarom vind ik het ook helemaal niet onredelijk wat Ohra heeft gedaan.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:51 schreef De_Hertog het volgende:
Ik zeg: zoals ik het lees. Er staat dat ze geen reisverzekering of aanvullende verzekering hadden. Dan denk ik, als ze echt niet verzekerd zijn zoals jij hieronder meldt (en hoe weet jij dat zo zeker, want dat staat er ook niet?) dan zou dat er wel staan. Voor mij is het dan logisch te concluderen dat ze WEL een basisverzekering hebben. En aangezien er niet staat dat hun gewone verzekeraar ze niet wilde helpen, en evenmin ergens staat dat ze niet verzekerd waren bij Ohra, ga ik er van uit dat ze een basisverzekering hadden bij Ohra, maar dat die klaarblijkelijk in dit geval niet toereikend was. Dat haal ik er dus uit.
Kinderen hebben tot hun 18e niets in te brengenquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Yup, daar hebben die kinderen ook wat over te zeggen.
Fatsoenlijk was het geweest als OHRA mij 150 Jojo's per jaar minder in rekening zou brengen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:24 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat moet je natuurlijk geheel zelf weten. Jij hebt alle vrijheid om over te stappen op een andere verzekering.
Maar treurig vind ik het wel, dat je medelijden met jezelf kunt opbrengen (namelijk: een bedrijf doet met zijn geld iets fatsoenlijks, maar ik neem ook een produkt van ze af en dat bezorgt mij -blijkbaar-leed) en -hoewel je er zelf niet of nauwelijks ooit iets van zult merken- dat minuscule ongemakje oneindig veel groter vindt dan het feit dat drie kinderen -die nergens IETS aan kunnen doen- geholpen worden als ze hun ouders zijn verloren.
Dat vind ik werkelijk een onbestaanbaar geval van chronische empathitis, en ik hoop van ganser harte dat jij, als je ooit een echt drama meemaakt, zelf niet afhankelijk zult zijn van het eeltige soort mens dat je zelf bent.
Grow up!
V.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar mij lijkt het waarschijnlijk dat je ofwel volwassen bent (en dus eigen verantwoordelijkheid hebt) of een ouder/voogd hebt die nog in leven is (en dus die verantwoordelijkheid op zich neemt).quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:33 schreef Vhiper het volgende:
Ik vraag me plotseling toch wel af waarom ik dergelijke verzekeringen wel heb...Als je toch schadeloos gesteld wordt ook al heb je ze niet....
Dat blijkt.... de hele familie sterft bijkant uit.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:54 schreef Verbal het volgende:
[..]
Och... daar staat een Darwinistische doodstraf op.
V.
Je hebt niet op mijn vorige post, die een reactie op jouw post was, gereageerd, dus nu maar even kort en krachtig: waaruit maak jij op dat deze mensen GEEN premie betaalden?quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:38 schreef ratava het volgende:
[..]
Fatsoenlijk was het geweest als OHRA mij 150 Jojo's per jaar minder in rekening zou brengen.
Mocht ik ooit in zo'n situatie verzeilen weet ik dat mijn nabestaanden gedekt zijn door betaalde premie. Hoe moeilijk mijn verzekering gaat doen over uitkeren is nog maar de vraag. Mischien is het geld wel op aan andere NIET PREMIE BETALERS
Toch lullig dat Ohra daar bij Premiebetalers wel moeilijk over doet:quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:59 schreef Kanjer het volgende:
Ach, wat mij betreft netjes van OHRA.
Echter toen ik ze zelf nodig had waren ze er niet, en ik had wel alles netjes betaald.
Had er mijn ziekenkosten premie lopen en een uitgebreide reisverzekering.
En toen werd mijn vrouw ernstig ziek in Turkije, en toen we eindelijk groen licht kregen om weer te mogen vliegen, wilden we maar 1 ding: zo snel mogelijk naar huis, maar nee hoor volgens OHRA geen medische noodzaak al zeiden de artsen van wel.
Resultaat: ik heb zelf een vlucht terug geregeld en zelf betaald, en nu geen OHRA verzekering meer.
Waar maak jij uit op dat ze dat WEL waren had ik gesteld.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je hebt niet op mijn vorige post, die een reactie op jouw post was, gereageerd, dus nu maar even kort en krachtig: waaruit maak jij op dat deze mensen GEEN premie betaalden?
Nee helaas niet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:55 schreef Dagonet het volgende:
Ja, want het neefje van je schoonzus heeft een raam ingegooid, hier met die poen.
Best belachelijk niet iksree?
Als je afstand van de erfenis (die er waarschijnlijk niet is) doet, hoef je helemaal niets te betalen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:46 schreef ratava het volgende:
[..]
Nee helaas niet.
Als een student met schuld overlijd (geen kinderen/partner, wie draait voor de negatieve erflast op.
de Naaste bloedverwanten , eerst ouders dan broers, zussen
Oh de Pappa van die kindertjes was zelf maar 17 en niet volwassenquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar mij lijkt het waarschijnlijk dat je ofwel volwassen bent (en dus eigen verantwoordelijkheid hebt) of een ouder/voogd hebt die nog in leven is (en dus die verantwoordelijkheid op zich neemt).
Kan niet als ouder zover ik daarmee bekend ben. En als kind helemaal niet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:47 schreef NanKing het volgende:
[..]
Als je afstand van de erfenis (die er waarschijnlijk niet is) doet, hoef je helemaal niets te betalen.
Als kind zijnde kun je het zeker weten, als ouder zijnde weet ik niet maar ik zou niet weten waarom niet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:53 schreef ratava het volgende:
[..]
Kan niet als ouder zover ik daarmee bekend ben. En als kind helemaal niet.
nog niet terzake doend maar ik wil afstand doen van het ouderlijk huis ten bate van mijn zus, dat kan dus niet ivm evenredig erfdeel.
Ik geloof dat alleen verder verwijderde erfgenamen afstand kunnen doen
wat lul jij nou uit je nek .. een 17jarige met 3 kids en de oudste is 8 .. tjeezquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:50 schreef ratava het volgende:
[..]
Oh de Pappa van die kindertjes was zelf maar 17 en niet volwassen
Hij reed dus zonder rijbewijs ook,
Nou dat verklaart waarom je je auto in een bus probeert te parkeren
Eigen verantwoordelijkheid, en als volwassene ben je ook verantwoordelijk voor je kinderen, dat hoort bij volwassen zijn.
Ja. Helemaal mee eens. Indien die ouders nog hadden geleefd, had ik het geen probleem gevonden als die een hele dikke rekening voor de behandeling van de kinderen (en natuurlijk ook voor zichzelf) hadden gekregen. Alleen kan dat nu niet, omdat de ouders dood zijn. Maar dat is toch geen reden om ineens achteraf alle verantwoordelijkheden van de ouders op de kinderen af te schuiven!?quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:50 schreef ratava het volgende:
(...)
Eigen verantwoordelijkheid, en als volwassene ben je ook verantwoordelijk voor je kinderen, dat hoort bij volwassen zijn.
Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk dat de familie daar niet voor hoeft op te draaien.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. Helemaal mee eens. Indien die ouders nog hadden geleefd, had ik het geen probleem gevonden als die een hele dikke rekening voor de behandeling van de kinderen (en natuurlijk ook voor zichzelf) hadden gekregen. Alleen kan dat nu niet, omdat de ouders dood zijn. Maar dat is toch geen reden om ineens achteraf alle verantwoordelijkheden van de ouders op de kinderen af te schuiven!?
Ik zeg dus dat alhoewel mijn ouders nog leven, al 2 jaar bezig ben om afstand te doen van mijn erfdeel, en het lukt maar niet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:55 schreef NanKing het volgende:
[..]
Als kind zijnde kun je het zeker weten, als ouder zijnde weet ik niet maar ik zou niet weten waarom niet.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:10 schreef ratava het volgende:
[..]
Ik zeg dus dat alhoewel mijn ouders nog leven, al 2 jaar bezig ben om afstand te doen van mijn erfdeel, en het lukt maar niet.
Afgezien van het huis is er niet zoveel van waarde, behalve memorabilia, en ik zit financieel heel erg lekkeren hoef geen 4e huis.
Het had de zaak vereenvoudigt.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:07 schreef rucksichlos het volgende:
Kortzichtig allemaal, en ts is een grote egoïst die blijkbaar liever had gehad dat die kinderen ter plekke waren overleden.
Ik kan dat ook niet helpen, maar moet ik er indirect aan meebetalen?quote:Die kinderen kunnen er echt niets aan doen dat hun vader tegen een bus aanrijdt of dat hun ouders geen reisverzekering hebben afgesloten.
Dat is geen pluspunt, pluspunt was geweest als ze het uit de goedheid van hun hart anoniem gedaan haddenquote:Pluspunt voor OHRA hoewel ze waarschijnlijk wel met positieve publiciteit in het achterhoofd gehandelt hebben.
Om een verzekering af te sluiten moet je sowieso meerderjarig zijn... als minderjarige kun je sowieso geen aanspraak maken. Daarom moet een ouder of voogd ook altijd dat soort papieren tekenen.quote:Als je als volwassene een verzekering niet afsluit kun je er vanuit gaan dat je geen aanspraak op een uitkering in het kader van die verzekering kan verwachten, dat is logisch, je hebt immers willens en wetens geen verzekering afgesloten, dat is een verantwoordelijkheid die je als volwassene aangerekend kan worden, om zo'n verantwoording een kind aan te rekenen is onredelijk en wettelijk zelfs onmogelijk, aangezien een minderjarig kind geen verzekering kan afsluiten.
Welk ministerie , het Nederlandse of het Turkse ministeriequote:Ik vind het overigens ronuit asociaal en schofterig dat het ministerie drie kleine kinderen buiten hun eigen schuld om in de kou laat staan.
Je kunt ook gewoon, nadat je ouders zijn overleden, zeggen dat je de erfenis niet wilt. Dat hoef je niet van te voren vast te leggen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:10 schreef ratava het volgende:
[..]
Ik zeg dus dat alhoewel mijn ouders nog leven, al 2 jaar bezig ben om afstand te doen van mijn erfdeel, en het lukt maar niet.
Afgezien van het huis is er niet zoveel van waarde, behalve memorabilia, en ik zit financieel heel erg lekkeren hoef geen 4e huis.
Your point being?quote:
My point being is dat je ouders nog in leven zijn, en dat dat een hele andere situatie is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:18 schreef ratava het volgende:
[..]
Your point being?
Stel je voor dat ze overleden zouden zijn, dan zou de erfenis nu nog niet afgehandeld zijn.
Je kunt als Ouder of kind geen afstand doen van je erfdeel, voor zover ik weet.
Als iemand een manier weet om het wel te doen, wil ik het graag weten.
Ja, en daar had ik dus antwoord op gegeven in die vorige post: omdat het artikel zegt dat ze geen AANVULLENDE VERZEKERING hadden, vermoed ik dat ze wel een BASISVERZEKERING hadden. Anders had het artikel wel gezegd dat ze NIET VERZEKERD waren, lijkt mij zo.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:43 schreef ratava het volgende:
[..]
Waar maak jij uit op dat ze dat WEL waren had ik gesteld.
Dan nog waren ze onderverzekerd, moet je andere onderbtalers eens vragen wat de consequenties zijn
Je zou diegene bijna een soortgelijk ongeluk toewensen. Bijna. Dus ik doe het niet hè?quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En vervolgens klaagt iemand hier dat van zijn premie een medemens in nood geholpen wordt op een manier die niet geheel conform de regeltjes is...
Nederland staat er sowieso om bekend dat ze staatsburgers op vreemde grond vaak zo'n beetje laat kreperen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:07 schreef rucksichlos het volgende:
Kortzichtig allemaal, en ts is een grote egoïst die blijkbaar liever had gehad dat die kinderen ter plekke waren overleden.
Die kinderen kunnen er echt niets aan doen dat hun vader tegen een bus aanrijdt of dat hun ouders geen reisverzekering hebben afgesloten.
Pluspunt voor OHRA hoewel ze waarschijnlijk wel met positieve publiciteit in het achterhoofd gehandelt hebben.
Als je als volwassene een verzekering niet afsluit kun je er vanuit gaan dat je geen aanspraak op een uitkering in het kader van die verzekering kan verwachten, dat is logisch, je hebt immers willens en wetens geen verzekering afgesloten, dat is een verantwoordelijkheid die je als volwassene aangerekend kan worden, om zo'n verantwoording een kind aan te rekenen is onredelijk en wettelijk zelfs onmogelijk, aangezien een minderjarig kind geen verzekering kan afsluiten.
Ik vind het overigens ronuit asociaal en schofterig dat het ministerie drie kleine kinderen buiten hun eigen schuld om in de kou laat staan.
Jij bent dan ook tof.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Je zou diegene bijna een soortgelijk ongeluk toewensen. Bijna. Dus ik doe het niet hè?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |