vlaanderen? zeeland?quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:44 schreef Downer het volgende:
Onweer nu vlakbij en eindelijk begint het te regenen!![]()
heel vaag, ik zit nu binnen en het lijkt net of ik regen ruikquote:
Stuur het dan eens deze kant uitquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:44 schreef Downer het volgende:
Onweer nu vlakbij en eindelijk begint het te regenen!![]()
Dat heb ik dus ookquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
heel vaag, ik zit nu binnen en het lijkt net of ik regen ruik![]()
wat dus niet kan omdat er geen regen in de buurt is.
Je zou er bijna van gaan hallucinerenquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
heel vaag, ik zit nu binnen en het lijkt net of ik regen ruik![]()
wat dus niet kan omdat er geen regen in de buurt is.
Ja.. dat komt omdat er een inversie is in de onderste luchtlaag.. deze is dan zo sterk dat er weerkaatsing plaatsvindt en daardoor geeft de radar aan dat het er "regent". Eigenlijk meet je op de radar niet alleen regen, je meet de reflectie van je signaal doordat het een en ander op de weg van het signaal komt. Dat kan een bui zijn, maar ook een inversie.. soms zelfs nog iets anders..quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:46 schreef Coelho het volgende:
Die ontwikkelende bui boven Drenthe, is dat een foute echo, net als al dat gedoe boven de noordzee? Heeft buienradar ook last van de hitte?
Nice... je hebt iig iets gezienquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:48 schreef the_RAVEN het volgende:
fotos van vanavond:
onweer was te ver weg:
[afbeelding]
[afbeelding]
Onweersbuien houden zich niet aan verkeersregelsquote:
Wake and smell the thunder, ik woon ook in Vlissingen en ben om 22.00 naar het strand gegaan.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:50 schreef Rabieluh het volgende:
Hey, ik begin zowaar onweer te horen nu, wie weet toch nog wat leuks in Vlissingen
Nee idd ik woon onder de rivieren en hou gewoon alles tegenquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:53 schreef DJKoster het volgende:
Dat komt de rivieren niet over vrees ik.. Enschede mag dus nog een weekje verder verdrogen![]()
Als je eerst een koude douche neemt krijg je het daarna juist warmer toch?quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:10 schreef NT-T.BartMan het volgende:
24,2 graden buiten. Kijken of er iets van slapen komt, eerst maar eens een koude douche nemen...
Die heb ik gemistquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:56 schreef Bruce117 het volgende:
In de buurt van Eindhoven zijn wel wat flitsen te zien, maar stelt nog niet veel voor
Dat zal wel zijn wat ik zie. Stuur het hierheen!quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:17 schreef DarkElf het volgende:
(ten noorden van Antwerpen)
Nog steeds enorm veel geflits, iets dichterbij dan net. Af en toe gerommel en veel wind, maar geen regen nog
Jij mag de flitsen hebben, ik wil de regenquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:18 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat zal wel zijn wat ik zie. Stuur het hierheen!
waar woont me?quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:19 schreef Rabieluh het volgende:
Woah, opeens onweer vlak boven me, maar dan hoog in de wolken
En het spettert.
Die zie ik al een uurtje, maar het komt maar niet hierheen.quote:
|Zelfde hier, wel wat meer wind het laatste half uur.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:36 schreef JDude het volgende:
[..]
Die zie ik al een uurtje, maar het komt maar niet hierheen.
Ik wil ook daar zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:42 schreef Vava het volgende:
Oe! Er vallen nu ook een paar druppels uit de lucht![]()
Het ruist , het waait een beetje en het koelt snel af!quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:52 schreef Prowl het volgende:
Vanaf mijn zolderraam (midden limburg) kan ik het zien bliksemen in de richting van eindhoven, toch wel een kilometertje of 80 geloof ik vanaf de bui![]()
boven het noorden zijn volgens mij valse echo's (wat iemand in het vorige topic veeeeeel beter uitlegdequote:Op donderdag 20 juli 2006 01:04 schreef Gappie het volgende:
kunnen jullie geen foto's maken van alles?
edit: volgens buienradar zit er ook een heel complex in het noorden van het land (eigelijk meer bij de eilanden)
Noppes...Dat is geen neerslag, maar denk dat de radar wat moeite heeft met de verdamping van het zeewaterquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:04 schreef Gappie het volgende:
kunnen jullie geen foto's maken van alles?
edit: volgens buienradar zit er ook een heel complex in het noorden van het land (eigelijk meer bij de eilanden)
P'sies. Volgens mij mag je blij zijn als er wat spetters vallen in rotjeknor.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:09 schreef richie29 het volgende:
(maar volgens mij sterft dat langzaam uit nu..buhu)
Kan mij het bommen als het in rotjeknor regentquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:15 schreef gronk het volgende:
[..]
P'sies. Volgens mij mag je blij zijn als er wat spetters vallen in rotjeknor.
Fat chancequote:Op donderdag 20 juli 2006 01:16 schreef richie29 het volgende:
[..]
Kan mij het bommen als het in rotjeknor regent, in Hengelo moet het plensen
![]()
Dat zit je toch al.. zie de weer berichtenquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:19 schreef Morwen het volgende:
Please geen neerslag, zit ik morgen in een tropisch regenwoud![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:22 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat zit je toch al.. zie de weer berichten
Verlegen briesje steekt hier de kop opquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:27 schreef Caesu het volgende:
lekker briesje hier en gerommel in de verte [afbeelding]
Hmmz komt misschien wel naar mij toequote:Op donderdag 20 juli 2006 01:36 schreef Maisnon het volgende:
Net leek het alsof er iets kwam, regen een beetje, harde wind, maar het lijkt weer voorbij te zijn.. ook als ik op die buienradars kijknet gemist dus helaas. Ten oosten van Tilburg!
dit is echt bizar volgens mij.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:43 schreef Klonk het volgende:
het wordt weer warmer:
toen de wind ging draaien ging de temperatuur dus weer even omhoog.quote:
quote:De Bilt breekt warmterecord van bijna een eeuw
Uitgegeven: 19 juli 2006 21:16
Laatst gewijzigd: 20 juli 2006 00:01
DEN HAAG - In De Bilt werd woensdag door het KNMI 35,7 graden gemeten. Dat is een nieuw warmterecord voor de maand juli en de op één na de warmste dag ooit gemeten van het KNMI. Het juli-warmterecord stond in De Bilt op 35,6 graden op 28 juli 1911.
Het absolute record voor De Bilt is 36,8 graden op 27 juni 1947. Dat meldde de weerdienst woensdag.
Landelijk
De landelijke warmterecords zijn net niet bereikt: voor juli is dat 36,9 graden op 28 juli 1921 in Maastricht, terwijl het absolute warmterecord voor Nederland nog altijd staat op 38,6 graden op 23 augustus 1944 in Warnsveld.
De tweede hittegolf van deze zomer, door het KNMI vanochtend om 09.20 uur vastgesteld, gaat langer duren dan de eerste van dit jaar in begin juli. De komende tien dagen houdt het warme zomerweer aan met temperaturen tussen 25 en 30 graden.
Zuiden
Woensdag 19 juli was één van de warmste dagen die ons land ooit heeft beleefd. Op verschillende plaatsen, vooral in het zuiden van het land, gaven de thermometers geruime tijd 36 graden aan. Het Limburgse Arcen was de topper van het land en noteerde een maximum van 36,9 graden.
Ook in het midden van het land werd het uitzonderlijk warm met 36,5 graden in Soesterberg. In het begin van de avond was het overal in het land nog uitzonderlijk warm.
Smog
Het gevaar dat woensdag smog door ozon zou ontstaan, is voorbij. De website van Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) liet aan het einde van de dag zien dat de ozonconcentratie afneemt. Alleen in het oosten van het land ging de ozonconcentratie 's middags richting ernstig.
Het RIVM hield er rekening mee dat er sprake zou kunnen zijn van ernstige smog met ozonconcentraties hoger dan de alarmdrempel van 240 microgram per kubieke meter. In het oosten van het land bleef de concentratie op het hoogtepunt steken tussen de 220 en 240 microgram.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:02 schreef sw78 het volgende:
Hier in de buurt van Den Bosch is het plotseling stevig gaan waaien. Blijkbaar hadden veel mensen daar geen rekening mee gehouden, want ik hoorde vanalles kapot gaan buiten bij een paar flinke windvlagen(geen idee wat allemaal maar ook glas in elk geval)
Heb zelfs de ramen dicht moeten doen, die klapten allemaal hard open en dicht en een gordijn is daarbij kapot gescheurd
Tis hier te heet, het verdamptquote:Op donderdag 20 juli 2006 02:54 schreef Caesu het volgende:
[afbeelding]
alle neerslag/onweer lost op zodra het Zuid-Holland binnenkomt.![]()
Niet waar, het onweertquote:Op donderdag 20 juli 2006 02:54 schreef Caesu het volgende:
[afbeelding]
alle neerslag/onweer lost op zodra het Zuid-Holland binnenkomt.![]()
Nou hoorquote:Op donderdag 20 juli 2006 03:32 schreef MissHobje het volgende:
Wow het giet keihard ineens in Alphen aan den rijn![]()
Kut mijn ramen.. wowwwwwww en gerommel wtfschrik me rot
inde buurt van antwerpen?quote:Op donderdag 20 juli 2006 06:21 schreef Klonk het volgende:
oe, er zit toch weer een flink complex boven Belgie.
nee daar is flink wat water voor nodig.quote:Op donderdag 20 juli 2006 06:31 schreef Klonk het volgende:
we zullen idd zien, het zal hoe dan ook niet voldoende zijn om de boel af te laten koelen en om de droogte weg te werken....
ik denk dat we dat vaker gaan zien vandaag, er is ook een flinke bui over midden brabant getrokken.quote:Op donderdag 20 juli 2006 07:23 schreef Oom_Agent het volgende:
Ten westen van Utrecht is een felle onweersbui ontstaan. Ook elders ontstaan er nu buien, lang geleden dat ik van die onstabiele luchten heb gezien.
haha stormchasingggggggggg!!!quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:48 schreef the_RAVEN het volgende:
fotos van vanavond:
onweer was te ver weg:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoor het nu keihard onweren in Vlissingen
Mompelt iets van beter iets dan niets...quote:Op donderdag 20 juli 2006 08:56 schreef teigan het volgende:
ja, een beetje, veel is het niet hier...
ik ben bang dat als het straks alsnog 30 graden wordt, het in Groningen erg klef wordt....quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:03 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Mompelt iets van beter iets dan niets...
geef mij dan maar niets!quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:03 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Mompelt iets van beter iets dan niets...
Tja, dat zal wel, maar dan heb ik dit gehad, stond net buiten en vond het echt even lekkerquote:Op donderdag 20 juli 2006 09:04 schreef teigan het volgende:
[..]
ik ben bang dat als het straks alsnog 30 graden wordt, het in Groningen erg klef wordt....
da's meer voor de zekerheid, de buien die komen kunnen overal en nergens ontstaan, erg plaatselijk soms.quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:17 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[afbeelding]
Ziet er toch veelbelovend uit, ik blijf hoop houden.![]()
Dat is een kwestie van lang genoeg onder de koude straal staan. Het ís dat ik part-time pacifist ben, anders zou ik zó bij de landmacht kunnen!quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:12 schreef the_RAVEN het volgende:
[..]
Als je eerst een koude douche neemt krijg je het daarna juist warmer toch?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:40 schreef scanman01 het volgende:
Volgens teletext blijft de temperatuur komende week gewoon rond de 30 graden.![]()
Gisteren zou het nog zakken naar 26, maar dat is blijkbaar in een paar uurtjes veranderd.
je moet ook nie tegen de wind in pissenquote:Op donderdag 20 juli 2006 11:25 schreef Beaver het volgende:
Wow, 5 druppels zojuist... wat een feest!![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
je moet ook nie tegen de wind in pissen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hier nog steeds droog en benauwd.![]()
Ja, haal even lekker die warmte naar binnenquote:Op donderdag 20 juli 2006 12:30 schreef E.T. het volgende:
Getver, dit is echt vies![]()
hoewel ik nu weer een windje zie, snel ff deur openzetten
deur is ook al weer dicht. Ik had gehoopt dat het windje wat verkoeling zou brengen, maar dat bleek idd niet het geval.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ja, haal even lekker die warmte naar binnen
Hittegolf is eigenlijk maar een rare definitie.quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:48 schreef scanman01 het volgende:
Weet iemand wat het record is van de langst durende hittegolf?
edit: ik heb zelf even gegoogled..... In 1975 dus... met 18 dagen
Nog een leuk feitje:
Uniek was de lange hete zomer van 1947 met zelfs vier hittegolven. De vier hittegolven van 1947 hadden gezamenlijk een lengte van liefst 38 dagen.
Hoezo?quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hittegolf is eigenlijk maar een rare definitie.
Hier is het maar 25 graden nu en wordt het echt wel koeler nu ik de deuren en ramen wagenwijd open heb staan.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ja, haal even lekker die warmte naar binnen
Als het bij mij 25 graden was, dan gooide ik de boel ook open idd. Binnen is het 27, dus dan moet alles open jaquote:Op donderdag 20 juli 2006 12:46 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Hier is het maar 25 graden nu en wordt het echt wel koeler nu ik de deuren en ramen wagenwijd open heb staan.
3 dagen 30 en dan mag 't dagen lang slechts 25 zijn om de hittegolf vast te houden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:45 schreef scanman01 het volgende:
Hoezo?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:49 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[..]Die kennen ook tegen de wind in piesen hoor! Moet jij eens opletten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wolkjes, veel wind, zwak zonnetje en waaaaarm en benauwd![]()
Ook niet allesquote:Op donderdag 20 juli 2006 12:42 schreef E.T. het volgende:
[..]
deur is ook al weer dicht. Ik had gehoopt dat het windje wat verkoeling zou brengen, maar dat bleek idd niet het geval.
Alles zit dus gewoon weer potdicht
inderdaad...quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hittegolf is eigenlijk maar een rare definitie.
Ik vraag me idd wel af of de hittegolf blijft tellen als het nu 14 dagen 25 graden blijft, zonder uitschieters naar boven de 30.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
3 dagen 30 en dan mag 't dagen lang slechts 25 zijn om de hittegolf vast te houden.
Volgens mij niet hoor. Dat is ook gewoon 1 hittegolf. Een hittegolf eindigt pas zodra het één dag ónder de 25 graden komt.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:51 schreef the_disheaver het volgende:
terwijl 2x 25+, 6x 30+ en weer 2x 25+ wel 2 hittegolven betekent...
Ja dus, daarom vind ik 't ook een rare definitie. Bij hitte denk ik niet aan 25 graden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:52 schreef scanman01 het volgende:
Ik vraag me idd wel af of de hittegolf blijft tellen als het nu 14 dagen 25 graden blijft, zonder uitschieters naar boven de 30.
Nee hoor, drie dagen 30+ en minimaal twee 25+ is 1 hittegolfquote:Op donderdag 20 juli 2006 12:51 schreef the_disheaver het volgende:
inderdaad...
6 dagen 30+ en vervolgens 4 dagen 25+ is 1 hittegolf, terwijl 2x 25+, 6x 30+ en weer 2x 25+ wel 2 hittegolven betekent...
In beide voorbeelden kun je de eerste '25' weglaten, want die telt dus niet mee. Het moet binnen 5 dagen namelijk 3x 30+ worden en 2x 25+ volgens mij.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee hoor, drie dagen 30+ en minimaal twee 25+ is 1 hittegolf
25,26,30,31,25,31,25,26,25,26,30,26,31,32,25,26,25,26: 1 hittegolf
25,26,30,31,25,31,25,26,24,26,30,26,31,32,25,26,25,26: 2 hittegolven
Oh, dat werkt niet met terugwerkende kracht? Vreemd, want verder in de tijd kan een hittegolf eindeloos met dagen van 25+ verlengd worden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:59 schreef scanman01 het volgende:
In beide voorbeelden kun je de eerste '25' weglaten, want die telt dus niet mee. Het moet binnen 5 dagen namelijk 3x 30+ worden en 2x 25+
Ja, je hebt misschien toch gelijk. Maar dat zullen we even moeten nazoeken ergensquote:Op donderdag 20 juli 2006 13:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Oh, dat werkt niet met terugwerkende kracht? Vreemd, want verder in de tijd kan een hittegolf eindeloos met dagen van 25+ verlengd worden.
Precies.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:59 schreef scanman01 het volgende:
edit: Maar zodra je dat gehaald hebt, mag je idd misschien toch wel de dágen daaraan voorafgaand ook meerekenen als ze boven de 25 waren.
Maar daar hebben we geen zin in, want we zitten midden in een hittegolf.quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:01 schreef scanman01 het volgende:
Ja, je hebt misschien toch gelijk. Maar dat zullen we even moeten nazoeken ergens
Exactquote:Op donderdag 20 juli 2006 13:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar daar hebben we geen zin in, want we zitten midden in een hittegolf.
dat ook jaquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:27 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Vergeet de vochtigheid niet, dat is ook aangenaam voor je benauwdheid![]()
nee, ik heb vanmorgen sneeuw staan ruimenquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:33 schreef indahnesia.com het volgende:
En, is het nog warm? Hier in ieder geval nog wel
Ik ook... of was het een droom?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
nee, ik heb vanmorgen sneeuw staan ruimen![]()
damn, dat schiet ook niet op dan...quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
nee, ik heb vanmorgen sneeuw staan ruimen![]()
Hier was het vanmiddag ook 32 graden nog...quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik zie dat de 30 graden toch nog gehaald is vandaag. Weer een tropische dag in Maastricht.
Volgensmij mag dat gewoon want als je eerst 2 dagen 25 hebt en dan 3 dagen dertig tellen die eerste 2 dagen toch ook gewoon mee?quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:59 schreef scanman01 het volgende:
[..]
In beide voorbeelden kun je de eerste '25' weglaten, want die telt dus niet mee. Het moet binnen 5 dagen namelijk 3x 30+ worden en 2x 25+ volgens mij.
edit: Maar zodra je dat gehaald hebt, mag je idd misschien toch wel de dágen daaraan voorafgaand ook meerekenen als ze boven de 25 waren.
Ja, maar je moet 2 van minimaal 25 hebben en 3 van minimaal 30 in 5 dagen tijd. Dus als je begint met 3 van beneden de 30 dan kun je pas na 6 dagen een hittegolf krijgen, aangezien je er daarna nog 3 van boven de 30 nodig hebt. Vandaar dat ik dacht dat die eerste dag van 25 graden dan niet meetelt. Maar zodra de hittegolf een feit is, kan die eerste dag er alsnog bijgeteld worden (neem ik aan).quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:33 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Volgensmij mag dat gewoon want als je eerst 2 dagen 25 hebt en dan 3 dagen dertig tellen die eerste 2 dagen toch ook gewoon mee?
Yep hier ook... de afgelopen week:quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:33 schreef indahnesia.com het volgende:
*hoort een explosie uit de richting Nijmegen*quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:25 schreef Oom_Agent het volgende:
Er ontploft niet veel vandaag.......... ja als ik naar de Duitse radar kijk, ontplof ik !![]()
Ik vind het een geweldige definitie. Je moet 3 dagen 30+ hebben, dat is echt wel warm (zeker "vroeger"quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja dus, daarom vind ik 't ook een rare definitie. Bij hitte denk ik niet aan 25 graden.
Ja? Jij vind dit weer prettig?quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:08 schreef TommyGun het volgende:
Ik wil regen
Ik wil afkoelingquote:Op donderdag 20 juli 2006 19:15 schreef Evil-Cherry het volgende:
Als het nu gaat regenen, dan is het morgen nog benauwderAfkoelen doet het voorlopig niet zo best. Vandaar. Je kunt beter afkoeling wensen opv regen.
Heb idd een aantal mensen neer zien vallen, apatisch met grote pupillen. Waren gewoon zombie's. Het was ook een komen en gaan van ambulances op de Waalbrug. Er werdt zelfs een lijnbus voor de brug tegen gehouden, de passagiers eruit, en met wandelaars rechtstreeks naar het ziekenhuis reed.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:39 schreef DemonRage het volgende:
[..]
*hoort een explosie uit de richting Nijmegen*
Btw... heb je nog mensen zien omvallen op de wandeleendaagse?
Zekers...... bekijk deze beelden maar eens.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:55 schreef DemonRage het volgende:
Wow... lijkt me best bizar.
Grappig iddquote:Op donderdag 20 juli 2006 20:56 schreef DemonRage het volgende:
Ik zie het ook staan op 112brabant.nl.
fucking cool pictures en gifjes...quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gewoon niet eerlijk meer.
http://www.skyscapes.info/2006-07-19_Doornik_Lightning.htm
Damn
Ik denk dat het een soort "echo's" zijn, dus door de luchtvochtigheid wordt het onterecht als buien/regen gezien (denk ik)quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:17 schreef gronk het volgende:
Wat doet die 'neerslag' voor de kust van zeeland die op buienradar.nl te zien is, daar de hele tijd?
Het bleek er hard te hebben gewaaid, maar in ieder geval geen neerslagquote:Op donderdag 20 juli 2006 20:40 schreef TommyGun het volgende:
20-07
20:36
Helmond
Tiendplein
Stormschade 870
Stormschade? Wat valt daaronder? Behalve een "weer storm"
Edit
20:43 - stormschade? zeer lokaal dan zeker?
Hoax
ik vond het dan ook erg koud vandaagquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:39 schreef Arcee het volgende:
29.9 in De Bilt vandaag. Dat betekent dus dat 't in heel NL niet meer tropisch was vandaag.
* it_was_me heeft gekeken in die topicsquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:33 schreef indahnesia.com het volgende:
Als je iets van een radar niet gelooft óf het is onmogelijk dat het dáár en op die manier regent, dan is het een echoquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:17 schreef gronk het volgende:
Wat doet die 'neerslag' voor de kust van zeeland die op buienradar.nl te zien is, daar de hele tijd?
Denk het ook niet. Het onweersgebied is zo groot, je moet echt mazzel hebben wil je een bui krijgen. Naast krijgt Duitsland toch altijd alle pretquote:Op vrijdag 21 juli 2006 08:27 schreef IkWilbert het volgende:
Ik zie het nog niet zitten met het onweer vandaag.... gewoon een gevoel.
Ja en als jij je zin kreeg met het begrip "hittegolf" dan was de hittegolf nu dus overquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:39 schreef Arcee het volgende:
29.9 in De Bilt vandaag. Dat betekent dus dat 't in heel NL niet meer tropisch was vandaag.
Een MCS, dat zou pas feest zijnquote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:21 schreef Oom_Agent het volgende:
De guidance zegt ook niets over enige neerslag vandaag. Het blijft een woestijn......... Vandaag laatste dag van de vierdaagsefeesten, dus nog 1 nachtje herrie en vanaf morgen lekker slapen. Althans, morgennacht mogelijk een MCS, maar dat is fijne herrie
hehe, maar volgens weeronline kun je daar wel onweer verwachten:quote:
quote:The main problem right now will be the degree of the amplification and therefore the final strength of the upper-level jet, entering the trough on its upstream side ( e.g. discrepancies between GFS and GEM, which aren't negligible. )
quote:GFS and NMM both indicate the development of a weak low-level pressure area somewhere over central France.
Dat zijn nog al wat onzekerheden! In ieder geval wil het in het algemeen dit zeggen:quote:Strong WAA downstream of the east-Atlantic trough and diurnal driven sea-breeze front ( moving southward from the English Channel ) should enhance / develop a baroclinic zone in the level-1 area , which should give enough forcing for storms to penetrate the cap .
whehe.. ze moeten hem ook altijd hebbenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:41 schreef Evil-Cherry het volgende:
Het zal weer eens niet zo zijn he, Speedy![]()
Speedy!! Je weet ondertussen toch ook wel dat dat het soepgebied is. De afgelopen tientallen ensembles laten allemaal die lijn zakken naar normaal in dat gebied. En wat zien we? Het is nu ook alweer warmquote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Te warmen augustus?? Bagger, 20 graden en regen regen en nog eens regen
daag vakantie
![]()
2003 was anders ook loeiheet weet ik nog welquote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:57 schreef scanman01 het volgende:
Dit is wat mij betreft de beroerdste zomer die ik me kan herinneren.
We gaan langzaam richting het record van 1975 (hittegolf van 18 dagen)quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:59 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
2003 was anders ook loeiheet weet ik nog wel
Doe mij maar de gehele zomer een temperatuur van 20 gradenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:00 schreef clauwheee het volgende:
Niet zo zeuren mensen, het is ook nooit goed. Iets minder heet en af en toe een bui mag inderdaad, maar verder is het een prima zomer toch? Of komt dat omdat ik over 2 uur 2 weken vakantie heb
Verkoeling is oke, 25 graden is oke, maar regen is NOT DONE!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:55 schreef Klonk het volgende:
hoe vervelend het ook is voor Speedy ik denk dat heel veel mensen erg blij zullen zijn met wat afkoeling.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:56 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Speedy!! Je weet ondertussen toch ook wel dat dat het soepgebied is. De afgelopen tientallen ensembles laten allemaal die lijn zakken naar normaal in dat gebied. En wat zien we? Het is nu ook alweer warm en neerslag kansen
Voor mensen die vakantie hebben (en de toeristen hier) is het natuurlijk fantastisch weer, lekker naar het strand, zwemmen etc. dus wat dat betreft is dit wel een topzomerquote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:00 schreef clauwheee het volgende:
Niet zo zeuren mensen, het is ook nooit goed. Iets minder heet en af en toe een bui mag inderdaad, maar verder is het een prima zomer toch? Of komt dat omdat ik over 2 uur 2 weken vakantie heb
Ik denk dat dat met die neerslag wel mee valt!!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Verkoeling is oke, 25 graden is oke, maar regen is NOT DONE!als ze regen willen hebben, dan moet het volgende week gaan regenen, ook al moet het volgende week de hele week 24 uur per dag door regenen. Ik heb zelf nog nooit een vakantie gehad die droog verliep, alleen 2004 misschien maar daar houd het ook wel mee op.
[..]
Het is maar wat je graag wilt doen de hele dag. Als je de hele dag aan het strand wilt hangen, dan zal het wel lekker zijn ja. Maar er is nog meer in het leven dan alleen maar rondom het water hangen, ook tijdens vakanties. En dat is met dit weer gewoon geen doen. Je moet van narigheid al 's nachts buiten sex hebben, want in huis glijd je er gewoon vanaf.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:02 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Voor mensen die vakantie hebben (en de toeristen hier) is het natuurlijk fantastisch weer, lekker naar het strand, zwemmen etc. dus wat dat betreft is dit wel een topzomer![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |