vlaanderen? zeeland?quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:44 schreef Downer het volgende:
Onweer nu vlakbij en eindelijk begint het te regenen!![]()
heel vaag, ik zit nu binnen en het lijkt net of ik regen ruikquote:
Stuur het dan eens deze kant uitquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:44 schreef Downer het volgende:
Onweer nu vlakbij en eindelijk begint het te regenen!![]()
Dat heb ik dus ookquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
heel vaag, ik zit nu binnen en het lijkt net of ik regen ruik![]()
wat dus niet kan omdat er geen regen in de buurt is.
Je zou er bijna van gaan hallucinerenquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
heel vaag, ik zit nu binnen en het lijkt net of ik regen ruik![]()
wat dus niet kan omdat er geen regen in de buurt is.
Ja.. dat komt omdat er een inversie is in de onderste luchtlaag.. deze is dan zo sterk dat er weerkaatsing plaatsvindt en daardoor geeft de radar aan dat het er "regent". Eigenlijk meet je op de radar niet alleen regen, je meet de reflectie van je signaal doordat het een en ander op de weg van het signaal komt. Dat kan een bui zijn, maar ook een inversie.. soms zelfs nog iets anders..quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:46 schreef Coelho het volgende:
Die ontwikkelende bui boven Drenthe, is dat een foute echo, net als al dat gedoe boven de noordzee? Heeft buienradar ook last van de hitte?
Nice... je hebt iig iets gezienquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:48 schreef the_RAVEN het volgende:
fotos van vanavond:
onweer was te ver weg:
[afbeelding]
[afbeelding]
Onweersbuien houden zich niet aan verkeersregelsquote:
Wake and smell the thunder, ik woon ook in Vlissingen en ben om 22.00 naar het strand gegaan.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:50 schreef Rabieluh het volgende:
Hey, ik begin zowaar onweer te horen nu, wie weet toch nog wat leuks in Vlissingen
Nee idd ik woon onder de rivieren en hou gewoon alles tegenquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:53 schreef DJKoster het volgende:
Dat komt de rivieren niet over vrees ik.. Enschede mag dus nog een weekje verder verdrogen![]()
Als je eerst een koude douche neemt krijg je het daarna juist warmer toch?quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:10 schreef NT-T.BartMan het volgende:
24,2 graden buiten. Kijken of er iets van slapen komt, eerst maar eens een koude douche nemen...
Die heb ik gemistquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:56 schreef Bruce117 het volgende:
In de buurt van Eindhoven zijn wel wat flitsen te zien, maar stelt nog niet veel voor
Dat zal wel zijn wat ik zie. Stuur het hierheen!quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:17 schreef DarkElf het volgende:
(ten noorden van Antwerpen)
Nog steeds enorm veel geflits, iets dichterbij dan net. Af en toe gerommel en veel wind, maar geen regen nog
Jij mag de flitsen hebben, ik wil de regenquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:18 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat zal wel zijn wat ik zie. Stuur het hierheen!
waar woont me?quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:19 schreef Rabieluh het volgende:
Woah, opeens onweer vlak boven me, maar dan hoog in de wolken
En het spettert.
Die zie ik al een uurtje, maar het komt maar niet hierheen.quote:
|Zelfde hier, wel wat meer wind het laatste half uur.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:36 schreef JDude het volgende:
[..]
Die zie ik al een uurtje, maar het komt maar niet hierheen.
Ik wil ook daar zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:42 schreef Vava het volgende:
Oe! Er vallen nu ook een paar druppels uit de lucht![]()
Het ruist , het waait een beetje en het koelt snel af!quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:52 schreef Prowl het volgende:
Vanaf mijn zolderraam (midden limburg) kan ik het zien bliksemen in de richting van eindhoven, toch wel een kilometertje of 80 geloof ik vanaf de bui![]()
boven het noorden zijn volgens mij valse echo's (wat iemand in het vorige topic veeeeeel beter uitlegdequote:Op donderdag 20 juli 2006 01:04 schreef Gappie het volgende:
kunnen jullie geen foto's maken van alles?
edit: volgens buienradar zit er ook een heel complex in het noorden van het land (eigelijk meer bij de eilanden)
Noppes...Dat is geen neerslag, maar denk dat de radar wat moeite heeft met de verdamping van het zeewaterquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:04 schreef Gappie het volgende:
kunnen jullie geen foto's maken van alles?
edit: volgens buienradar zit er ook een heel complex in het noorden van het land (eigelijk meer bij de eilanden)
P'sies. Volgens mij mag je blij zijn als er wat spetters vallen in rotjeknor.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:09 schreef richie29 het volgende:
(maar volgens mij sterft dat langzaam uit nu..buhu)
Kan mij het bommen als het in rotjeknor regentquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:15 schreef gronk het volgende:
[..]
P'sies. Volgens mij mag je blij zijn als er wat spetters vallen in rotjeknor.
Fat chancequote:Op donderdag 20 juli 2006 01:16 schreef richie29 het volgende:
[..]
Kan mij het bommen als het in rotjeknor regent, in Hengelo moet het plensen
![]()
Dat zit je toch al.. zie de weer berichtenquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:19 schreef Morwen het volgende:
Please geen neerslag, zit ik morgen in een tropisch regenwoud![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:22 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat zit je toch al.. zie de weer berichten
Verlegen briesje steekt hier de kop opquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:27 schreef Caesu het volgende:
lekker briesje hier en gerommel in de verte [afbeelding]
Hmmz komt misschien wel naar mij toequote:Op donderdag 20 juli 2006 01:36 schreef Maisnon het volgende:
Net leek het alsof er iets kwam, regen een beetje, harde wind, maar het lijkt weer voorbij te zijn.. ook als ik op die buienradars kijknet gemist dus helaas. Ten oosten van Tilburg!
dit is echt bizar volgens mij.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:43 schreef Klonk het volgende:
het wordt weer warmer:
toen de wind ging draaien ging de temperatuur dus weer even omhoog.quote:
quote:De Bilt breekt warmterecord van bijna een eeuw
Uitgegeven: 19 juli 2006 21:16
Laatst gewijzigd: 20 juli 2006 00:01
DEN HAAG - In De Bilt werd woensdag door het KNMI 35,7 graden gemeten. Dat is een nieuw warmterecord voor de maand juli en de op één na de warmste dag ooit gemeten van het KNMI. Het juli-warmterecord stond in De Bilt op 35,6 graden op 28 juli 1911.
Het absolute record voor De Bilt is 36,8 graden op 27 juni 1947. Dat meldde de weerdienst woensdag.
Landelijk
De landelijke warmterecords zijn net niet bereikt: voor juli is dat 36,9 graden op 28 juli 1921 in Maastricht, terwijl het absolute warmterecord voor Nederland nog altijd staat op 38,6 graden op 23 augustus 1944 in Warnsveld.
De tweede hittegolf van deze zomer, door het KNMI vanochtend om 09.20 uur vastgesteld, gaat langer duren dan de eerste van dit jaar in begin juli. De komende tien dagen houdt het warme zomerweer aan met temperaturen tussen 25 en 30 graden.
Zuiden
Woensdag 19 juli was één van de warmste dagen die ons land ooit heeft beleefd. Op verschillende plaatsen, vooral in het zuiden van het land, gaven de thermometers geruime tijd 36 graden aan. Het Limburgse Arcen was de topper van het land en noteerde een maximum van 36,9 graden.
Ook in het midden van het land werd het uitzonderlijk warm met 36,5 graden in Soesterberg. In het begin van de avond was het overal in het land nog uitzonderlijk warm.
Smog
Het gevaar dat woensdag smog door ozon zou ontstaan, is voorbij. De website van Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) liet aan het einde van de dag zien dat de ozonconcentratie afneemt. Alleen in het oosten van het land ging de ozonconcentratie 's middags richting ernstig.
Het RIVM hield er rekening mee dat er sprake zou kunnen zijn van ernstige smog met ozonconcentraties hoger dan de alarmdrempel van 240 microgram per kubieke meter. In het oosten van het land bleef de concentratie op het hoogtepunt steken tussen de 220 en 240 microgram.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:02 schreef sw78 het volgende:
Hier in de buurt van Den Bosch is het plotseling stevig gaan waaien. Blijkbaar hadden veel mensen daar geen rekening mee gehouden, want ik hoorde vanalles kapot gaan buiten bij een paar flinke windvlagen(geen idee wat allemaal maar ook glas in elk geval)
Heb zelfs de ramen dicht moeten doen, die klapten allemaal hard open en dicht en een gordijn is daarbij kapot gescheurd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |