quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:26 schreef Thomzzzzz het volgende:
Hey jongens, jullie hebben een snaar te veel op jullie gitaren... is dat een ingebouwde reserve snaar?![]()
Ik gebruik alleen maar een delay pedaal, een noise suppressor om de ruis weg te drukken en een schakelpedaaltje om tussen twee gitaren te kunnen wisselen. Verder haal ik mijn geluid en distortion uit m'n Peavey Triple XXX top. Dus niks geen geluid veranderen met EQ's en compressors...quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:26 schreef Thomzzzzz het volgende:
Waarom pedalboards?? Waarom je geluid zo veranderen met EQ's, compressors en distortions/overdrives? Waarom niet wat meer tijd en geld uittrekken voor een versterker die de sound geeft die je wil hebben? Dan kun je dat geklungel met die kuttige pedalen ook achterwege laten!
Na 300 posts gaat ieder topic, helaas, dicht...quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:38 schreef ViolentGod het volgende:
Nu alweer vol. Waarom heeft zo'n topic maar 6 pagina's?![]()
Terug vind post, zo komt het topic in de lijst 'my active topics'quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:06 schreef ViolentGod het volgende:
Wat is tvp? Die term ben ik nog op geen enkel ander forum tegengekomen.
Huh?!quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:26 schreef Thomzzzzz het volgende:
Hey jongens, jullie hebben een snaar te veel op jullie gitaren... is dat een ingebouwde reserve snaar?![]()
Dat is dan toch gewoon B groot, alleen met die lage B erbij?quote:Op woensdag 19 juli 2006 22:48 schreef ViolentGod het volgende:
Of bijvoorbeeld het akkoord dat John Petrucci gebruikt in het Dream Theater nummer 'The Mirror'.
4
2
2
0
Lekker zwaar akkoord is dat.![]()
B5 lijkt me, aangezien alleen de grondtoon en de kwint erin zitten.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:03 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat is dan toch gewoon B groot, alleen met die lage B erbij?
tvp![]()
Meerdere zelfsquote:Op woensdag 19 juli 2006 19:36 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Extra variatie nodig? WHY? Je hebt toch een sound, een bepaalde intonatie van gitaar en versterker die fijn is?
GAS he, there's no escaping from itquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:05 schreef -_Guitarist_- het volgende:
tvp'tje dan maar
Ik droomde laatst dat ik 30 gitaren had..
toen werd ik wakker
Kijk maar uit, voor je het weet is het werkelijkheid!quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:05 schreef -_Guitarist_- het volgende:
tvp'tje dan maar
Ik droomde laatst dat ik 30 gitaren had..
toen werd ik wakker
ehm gebruik bookmarks?quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:01 schreef -Beer- het volgende:
Kan ik niet ergens een automatische TVP instellen![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:42 schreef Thomzzzzz het volgende:
Mooi, ik hoop dat het heel hard gaat regenen, 12 graden afkoelt en dat ik dan weer op mijn zoldertje kan gitaarspelen vandaag! ik mis 't
Tsja, ik had een optredentje en vond het wel een plan om een nieuwe gitaarhies te kopen, dus heb ik mn oude laten staan. Toen ik buiten was, bedacht ik me dat ik wel op de fiets kon gaan, en dat was misschien niet zo slim. Toen ik bij dé winkel aankwam zette ik de gitaar op mijn voet, en gooide het slo om mijn fiets. En toen....sweep, kedeng, stuiterstuiter, kedengedeng, hap. Toen was en een hap uit.quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:32 schreef Thomzzzzz het volgende:
hoe doe je dat? neem je je bas dan op de fiets mee naar de muziekwinkel ofzo? en dan klamme handjes en slip... stuiter... PLONS?!![]()
Foto's!
weinig kans, de wolken zijn weg en het is alweer stikheet hierquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:42 schreef Thomzzzzz het volgende:
Mooi, ik hoop dat het heel hard gaat regenen, 12 graden afkoelt en dat ik dan weer op mijn zoldertje kan gitaarspelen vandaag! ik mis 't
Ik snap uberhaupt niet waarom je je vriendin een blauw oog slaat, maar goed!quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:55 schreef Ciscus het volgende:
Ik ga er geen foto van plaatsen, dat is net zoiets als een foto van je vriendin plaatsen als je haar net een blauw oog hebt geslagen. Sommige dingen doe je gewoon niet.
Sugereer je nou dat hij zijn vriendin een blaauw oog heeft geslagen met zijn gitaarquote:Op donderdag 20 juli 2006 12:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik snap uberhaupt niet waarom je je vriendin een blauw oog slaat, maar goed!![]()
![]()
Heb je zijn vriendin wel eens gezien? Die ziet er juist beter uit met een blauw oog hoorquote:Op donderdag 20 juli 2006 12:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik snap uberhaupt niet waarom je je vriendin een blauw oog slaat, maar goed!![]()
![]()
Wij gaan zondag weer, in de verhuisde en verbouwde Melody Linequote:Op donderdag 20 juli 2006 13:01 schreef ViolentGod het volgende:
Vanavond weer lekker repeteren. Bassist inwerken.![]()
Ik hoop dat het dan al een beetje afgekoeld is.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:39 schreef -Beer- het volgende:
Zometeen even de solo van 'Nothing Else Matters' leren.![]()
Noem eens een goeie, ben niet zo thuis in die bandsquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:04 schreef Doodmetaal het volgende:
[..], leer ac/dc of guns 'n roses solo's
Dat is wellicht nog wat te hoog gegrepen voor mijquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:25 schreef Doodmetaal het volgende:
whole lotta rosie.
http://video.google.nl/videoplay?docid=7993269812060654308&q=ac%2Fdc
Goed hoor dat die jongen dat kanquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:25 schreef Doodmetaal het volgende:
whole lotta rosie.
http://video.google.nl/videoplay?docid=7993269812060654308&q=ac%2Fdc
haha ja het is een sukkel die ook nog de nodige foutjes maakt.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:20 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Goed hoor dat die jongen dat kan
Het is alleen zoo kansloos voor de webcam laten zien wat je wel allemaal niet kan!
Zoek een band, stap op het podium
Die middelvinger slaat ook helemaal nergens op
Rennen ???quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:34 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
haha ja het is een sukkel die ook nog de nodige foutjes maakt.
Angus Young is stoerder aangezien hij tijdens het spelen ook het podium op topsnelheid rondrent.
huppelen/vallen/rennen/springen hij draait er zijn hand niet voor om.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:35 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Rennen ???
Volgens mij is het meer huppelen
quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:48 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
huppelen/vallen/rennen/springen hij draait er zijn hand niet voor om.
Die is niet zo moeilijk...quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:39 schreef -Beer- het volgende:
Zometeen even de solo van 'Nothing Else Matters' leren.![]()
koop voor 18 euro een ventilator bij de blokker/marskramerr, doet wonderenquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:14 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Die is niet zo moeilijk...
Het is echt te warm om te spelen, het drupt me letterlijk van mn hoofd... het is 37 buiten, en 29,5 binnen... belachelijk!![]()
Ook een goeie podiumact!quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:13 schreef Jorikjet het volgende:
ik eet poep
http://www.gibson.com/Pro(...)c%20Guitars/LesPaul/quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:17 schreef search64 het volgende:
Is er een site waarop de verschillen tussen de types LP worden uiteengezet? Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een standard en een classic?
ha dat doet me denken aan zo'n filmpje van zo'n metal head ofzo, die zo naakt staat te dansen, dan gaat poepen en zichzelf helemaal onder smeert en er mee gaat smijtenquote:
Gatver ja, die heb ik ook gezien. Uiteindelijk wordt hij afgevoerd door de politie.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:55 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ha dat doet me denken aan zo'n filmpje van zo'n metal head ofzo, die zo naakt staat te dansen, dan gaat poepen en zichzelf helemaal onder smeert en er mee gaat smijten![]()
De Standard is een moderne versie van de Les Paul. De classic is een jaren 60 LP heruitgave, met dunnere hals, elementen zonder kapjes en kunstmatig vergeelde positiemarkeringen en tuners.quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:17 schreef search64 het volgende:
Is er een site waarop de verschillen tussen de types LP worden uiteengezet? Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een standard en een classic?
Ghehehe ik heb die gitaar, nooit over nagedacht dat het echt met die reden gedaan is...quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:59 schreef Hammet het volgende:
[..]
De Standard is een moderne versie van de Les Paul. De classic is een jaren 60 LP heruitgave, met dunnere hals, elementen zonder kapjes en kunstmatig vergeelde positiemarkeringen en tuners.
Mwa, ik vind dat ac/dc nou niet zo'n geweldige solo's heeft over het algemeen. Guns 'n Roses welquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:04 schreef Doodmetaal het volgende:
[..], leer ac/dc of guns 'n roses solo's
http://video.google.nl/videoplay?docid=-296615450959032394&q=sin+city+youngquote:Op donderdag 20 juli 2006 20:12 schreef DuranK het volgende:
[..]
Mwa, ik vind dat ac/dc nou niet zo'n geweldige solo's heeft over het algemeen. Guns 'n Roses welEn ik kan little wing van jimi hendrix spelen, moet alleen nog ff de slordigheid uit mijn spel halen
![]()
Ik weet dat ik gitaar spelen nog wel "leuk vind". Alleen ik wil het op acoustisch houden.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:29 schreef TeleluvR het volgende:
Voor 200 euro kun je je toch geen buil vallen. Weeg het af tegen hetgene wat je normaal met dat geld zou doen... Een weekend zuipen ofzo!![]()
Zij vindt van niet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heb je zijn vriendin wel eens gezien? Die ziet er juist beter uit met een blauw oog hoor
Doe alles van tabs, of leer het van onze andere gitarist, die doet ook veel op het gehoor.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:46 schreef Thomzzzzz het volgende:
Cool, oldschool dusValt mij altijd tegen, ik kan erg goed gokken welke noten waar zitten als ik het hoor, gevoelsmatig... maar ik heb zeker geen absoluut gehoor, dus ik moet gokken/ vaak luisteren en uit mijn hoofd leren!
Eind vorig jaar naar Dream Theater... John Petrucci gooit er ook wel redelijk wat noten per minuut uit... pfff ik heb met verbazing staan kijken... ik kende de muziek niet echt, had wel eens wat gehoord en kon het me haast niet voorstellen... sommige mensen zijn echt kunstenaars met hun instrument, en dan ook nog zo ontspannen en super relaxed rondlopen, lekker spelen en beetje gekken met 't publiek... fantastisch!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:14 schreef Desensitized het volgende:
Yngwie snel?? Check dan Paul Gilbert eens, die is snel!
Grapje, neem ik aan? Het is echt lachwekkend.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:45 schreef Desensitized het volgende:
Muziek is ook super!! Zeer goede band!![]()
hahahaha, dit is muziek net als de intro van power rangers, en dat is niet positief bedoeltquote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:45 schreef Desensitized het volgende:
Muziek is ook super!! Zeer goede band!![]()
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:28 schreef Neidropje het volgende:
deze gasten zijn pas snel (vind de muziek verder niks, maar he knap is het wel):
Dragonforce
Daar ben ik het ook mee eensquote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:24 schreef Thomzzzzz het volgende:
hahahaha wat een kutmuziek jezus heej... wel een toffe sneller drummer, die had beter een goeie hardcore band kunnen zoeken...
Behalve dat...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:36 schreef Desensitized het volgende:
Daar ben ik het ook mee eensHardcore rules
![]()
![]()
Ik dan wel weerquote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:39 schreef Zanderrr het volgende:
Het is wel goed gespeeld, maar het is mij ook iets te kazig. Sowieso hou ik niet echt van die 'ridders en draken'-metal.
niemand?quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:36 schreef morgane het volgende:
ik heb een probleempje met m'n versterker, ik weet niet of iemand anders ook een Line 6 Spider II heeft toevallig? Als ik switch tussen verschillende channels, zit er automatisch phaser en echo op, ook als beide knoppen op 'off' staan. Dan moet ik ze eerst een eindje open en weer dicht draaien wil het weg zijn, en dat duurt veel te lang als ik tijdens een liedje bijv. van clean naar metal wil ofzo. Heeft iemand hier toevallig wat op gevonden?
Misschien een hele domme vraag, maar heb je Line6-userforums ook afgestruind? Misschien komt het probleem vaker voor...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:11 schreef morgane het volgende:
hmm..'even terug naar de winkel' is makkelijker gezegd dan gedaan, ik heb 'm gekocht in Ibbenburen oid in Duitsland, 3 uur rijden ofzo. Ik las in vorige gitaartopics dat er wel meer mensen zijn met een Spider btw![]()
al vaker langsgekomen:) geniaal. Oeh ik zie dat die gaste die die filmpjes maakt wat nieuwe heeft:'quote:
bedankt! ik had zelf al wel een stuk uitgezocht, maar hier zijn een paar akkoorden anders, en al een goede rode draad om zelf akkoorden van uit te zoekenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:48 schreef Zanderrr het volgende:
Hier staat een aardig gitaararrangement van Miles' "Blue in Green", trouwens:
http://www.wholenote.com/default.asp?iTarget=http%3A//www.wholenote.com/cgi-bin/page_view.pl?l=4304&p=1&a=0
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:52 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Misschien een hele domme vraag, maar heb je Line6-userforums ook afgestruind? Misschien komt het probleem vaker voor...
hahahha hoe vetquote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:28 schreef Jorikjet het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=56TqnexgzIA&mode=related&search=
hahahaa
De eerste keer met z'n 2en, uit nood geboren. We waren al gevraagd en hadden al toegezegd, voordat we wisten dat 3 vd 5 bandleden op vakantie gingen in die periode. Beetje lomp dus. In ieder geval gaan we het gewoon maar doen, en we zien wel of het wat wordt. Geen drummer, pianist en solo- gitarist. Slechts ik en zij, 2 acoustische gitaren en 2 stemmen. Sampletje zal ik daar laten maken, en als ik tevreden ben even plaatsen. Ik reken er eigenlijk niet op....Ik wil m'n band!!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:10 schreef Thomzzzzz het volgende:
Klinkt singer/songwriterachtig... met z'n tweetjes, samen spelen en zingen... audio samples?
Dit is het slechtste verkooppraatje ooit: huldequote:Op zaterdag 22 juli 2006 05:05 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik kots alles onder!
Trouwens, een gitaar die ik vorig jaar nog als brandhout bestempelde heb ik met mijn afstelskills vanmiddag gepimpt. Toch wel een relaxte gitaar voor een beginner! Een kopie van de ibanez RG, met een "Licenced by Floyd Rdse Pats" (ja) brug die ontstemt als een gek. Alleen zijn de pickups niet echt F-spaced, denk ik
. Dat pooltje onder de e zit meer bij de B. Ik vraag me af waar de body van is, het deed me een beetje denken aan alder maar volgens mij is het gewoon multiplex!
Oja, en toen ik iemand op MSN vertelde dat ie best lekker speelt, knapte de D snaar in eens!! Bij die teringbrug nog wel, breek dan in het midden, kreng! Ik heb teveel zonden begaan en god straft mij
Edit: Dus ja, als iemand nog een gitaar moethij heeft lelijke doodshoofden op de voorkant die er van een afstandje vet uit zien. Ik zal eens een foto van mijn gear maken en posten, komen er in dit topic nog eens interessante gitaren langs.
K zou hem bewaren, 't wordt een koude winter...quote:Op zaterdag 22 juli 2006 05:05 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Edit: Dus ja, als iemand nog een gitaar moethij heeft lelijke doodshoofden op de voorkant die er van een afstandje vet uit zien. Ik zal eens een foto van mijn gear maken en posten, komen er in dit topic nog eens interessante gitaren langs.
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:12 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
K zou hem bewaren, 't wordt een koude winter...
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:13 schreef VaderJacob het volgende:
Verkapt-verbrand-hem-post?
Dat beginquote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:58 schreef Ciscus het volgende:
Ach, dan heb ik ook nog een filmpje, ook wel mooi. (niet te snel afzetten)
http://video.google.com/videoplay?docid=6248908320342084027&q=guitars+suck+4
http://video.google.nl/videoplay?docid=6490975382658539247&q=petrucci+lessonquote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:30 schreef ssebass het volgende:
Ik ben trouwens een beetje door mijn inspiratie heen. Weten jullie nog leuke stukken om te spelen die met alleen gitaar leuk klinken zoals ding van eric johnson en jimi hendrix?
stevie ray vaughan ofzoquote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:30 schreef ssebass het volgende:
Ik ben trouwens een beetje door mijn inspiratie heen. Weten jullie nog leuke stukken om te spelen die met alleen gitaar leuk klinken zoals ding van eric johnson en jimi hendrix?
Ga zelf dingen improviseren, of zet een leuke backing track op en ga beetje mee raggenquote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:30 schreef ssebass het volgende:
Technisch erg knap, maar improviseren kan ie voor geen rukquote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:08 schreef ssebass het volgende:
Ik blijf deze ook wel erg goed vinden ondanks de kleine foutjes:
canon in D
Ik heb ook zijn dvs rockdiscipline en nog wat boeken en dvd's van dream theater en liquid tension experiment. Ben daar dus redelijk bekend mee. Heb nog een aantal avonden opgetreden met erotomania. Maar nu dus een beetje op uitgekeken.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 15:03 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
http://video.google.nl/videoplay?docid=6490975382658539247&q=petrucci+lesson
Hier, ga maar lekker 2 uur lang gitaarles van John Petrucci van Dream Theater volgen, misschien niet je stijl, wel te gek om te zien, niet snel genoeg? stukje doorspoelen... wat is die vent goed zeg... pffff!
En anders versterker hard en nirvana![]()
Ja dit doe ik de laatste tijd heel veel. Ook van oude jazz standards chord melody versies maken. Ik zit nu alleen een beetje op een dood punt. Steeds verval ik in dezelfde scales. Ook progressies moet ik wat creatiever mee zijn IV V I schema's e.d. kan ik niet meer horen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:51 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ga zelf dingen improviseren, of zet een leuke backing track op en ga beetje mee raggen![]()
wow... ik vind hem zelfs beter dan het orgineel!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:35 schreef Litpho het volgende:
En voor de Ukelele en Beatlefans --> http://video.google.com/videoplay?docid=829401773913198414
Volgens mij improviseerd hij in dit stuk niet maar heeft hij het van te voren geschreven. Vooral aan het eind gaan er wat stukken mis vanaf het stuk dat hij iets van harmonisch mineur speelt als ik het goed hoor.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:07 schreef Hammet het volgende:
[..]
Technisch erg knap, maar improviseren kan ie voor geen ruk
Probeer eens een ii - V7 - I progressie, da's de standaard jazz progressie, bijvoorbeeld: Em7 - A7 - DMaj7.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:15 schreef ssebass het volgende:
Ook progressies moet ik wat creatiever mee zijn IV V I schema's e.d. kan ik niet meer horen.
Da's toch ook zitten?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:51 schreef Ciscus het volgende:
... of te zitten bij een kampvuur.
schitterend...quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:35 schreef Litpho het volgende:
En voor de Ukelele en Beatlefans --> http://video.google.com/videoplay?docid=829401773913198414
Verkeerde link geplaktquote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:44 schreef Jorikjet het volgende:
wow nog nooit eerder gezien!
Apartquote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:43 schreef ViolentGod het volgende:
Klein japans jochie op akoestische gitaar:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1994835504362469704&q=guitar
Is het niet een jonge, Chinese vrouw?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:43 schreef ViolentGod het volgende:
Klein japans jochie op akoestische gitaar:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1994835504362469704&q=guitar
De videodownloader extensie voor firefox...quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:23 schreef Fixxxer het volgende:
Iemand enig iemand hoe ik de video van die pinda save/rip?
en zonder firefox?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:46 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De videodownloader extensie voor firefox...
Hoezo 'zonder firefox'?quote:
Tot het volgende deelquote:Op zondag 23 juli 2006 08:35 schreef Thomzzzzz het volgende:
Vakantie tijd! 'kga een weekje zeilen, ben er vrijdag weer!
![]()
Mooi man! (heb meteen mn 12-string even gestemd)quote:Op zondag 23 juli 2006 01:24 schreef Massive het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=6VAkOhXIsI0&search=john%20butler%20ocean
Dit is een van de weinige instrumentale stukjes die ik ken waar de emotie echt van afdruipt. De rest van de filmpjes vindt ik vaak wat te steriel.
'k Mag toch hopen dat dit een parodie is...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:28 schreef Jorikjet het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=56TqnexgzIA&mode=related&search=
hahahaa
Fantastischquote:Op zondag 23 juli 2006 12:23 schreef Ciscus het volgende:
Okay, we verlaten het gitaarspel slechts een beetje, maar een favoriet filmpje van mij is http://www.youtube.com/watch?v=P3K4VaR8N5c&mode=related&search=
Geen idee wie het zijn overigens!
Mooi!quote:Op zondag 23 juli 2006 13:07 schreef Descendant het volgende:
Deze al bekend?
http://www.youtube.com/watch?v=jdt4Y2fNXOI&search=tommy%20emmanuel
Wat een gekutquote:Op zondag 23 juli 2006 14:46 schreef rs1978 het volgende:
Dit vind ik wel een leuke guitar battle:
http://www.youtube.com/watch?v=3OheZCgUcIA&search=guitar%20battle
Die dingen zijn goed, he? Ik heb 57 RI paisley strat uit Japan!quote:Op zondag 23 juli 2006 15:17 schreef Jorikjet het volgende:
als iemand hier toevallig een fender 57 reissue uit japan tegen komt, bij voorkeur wit, kan je me dan op de hoogte brengen... ik MOET die gitaar hebben gewoon!
Ik ben nu toch bandloos, koop ik er een mooie Epiphone ES335 bijquote:Op zondag 23 juli 2006 15:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Die dingen zijn goed, he? Ik heb 57 RI paisley strat uit Japan!![]()
![]()
Koop dat ding van Brian!![]()
Epiphone ES-335?quote:Op zondag 23 juli 2006 15:25 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik ben nu toch bandloos, koop ik er een mooie Epiphone ES335 bij![]()
Ik heb een hele toffe gezien bij de Guitarbox hier in Meppel, slechts 375, donkerbruin niet gelakt...quote:Op zondag 23 juli 2006 15:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Epiphone ES-335?
Bedoel je een dot of een sheraton?
Kun je beter die Casino van mij kopen, is veel toffer!![]()
Vaag... nooit gehoord van die kleur...quote:Op zondag 23 juli 2006 15:30 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik heb een hele toffe gezien bij de Guitarbox hier in Meppel, slechts 375, donkerbruin niet gelakt...
En die klinkt zoooo vet
Hmmz, ehm, gewoon standaard, zonder slagplaat..quote:Op zondag 23 juli 2006 15:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Vaag... nooit gehoord van die kleur...
Maar dat is een dot of een sheraton?
Wat is er gebeurd met je band dan, of heb ik iets gemist??quote:Op zondag 23 juli 2006 15:25 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik ben nu toch bandloos, koop ik er een mooie Epiphone ES335 bij![]()
Je hebt wat gemist...quote:Op zondag 23 juli 2006 15:53 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met je band dan, of heb ik iets gemist??
Ik heb niks gezien op SBS shownieuws. Iemand een link?quote:
Blader maar ff een paar pagina's terug, de band bestaat nog wel.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:13 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik heb niks gezien op SBS shownieuws. Iemand een link?
Iets zegt me dat jij ook wel snapt wat ik bedoel...quote:Op zondag 23 juli 2006 01:19 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Iets zegt me dat je wel begrijpt wat ik bedoel....
Ok, ik ben weer bij. Vervelend man!quote:Op zondag 23 juli 2006 16:15 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Blader maar ff een paar pagina's terug, de band bestaat nog wel.
62RI een optie?quote:Op zondag 23 juli 2006 15:17 schreef Jorikjet het volgende:
als iemand hier toevallig een fender 57 reissue uit japan tegen komt, bij voorkeur wit, kan je me dan op de hoogte brengen... ik MOET die gitaar hebben gewoon!
Joh, je meent het... Is een heel stelletje op Internet. Hoeft geen punt te zijn, maar de prijzen schieten wel omhoog op marktplaats.nl. 500 euro voor een Jap, daar kocht je een nieuwe USA voor!quote:Op zondag 23 juli 2006 16:47 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Bij die gast heb ik mijn Strat ook gekocht, handelaartje
Die kerel speelt in de Gospelband van het dorpquote:Op zondag 23 juli 2006 16:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Joh, je meent het... Is een heel stelletje op Internet. Hoeft geen punt te zijn, maar de prijzen schieten wel omhoog op marktplaats.nl. 500 euro voor een Jap, daar kocht je een nieuwe USA voor!
Echt waar?quote:Op zondag 23 juli 2006 16:51 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Die kerel speelt in de Gospelband van het dorp
Ik heb die thinline nog zien staanquote:Op zondag 23 juli 2006 16:52 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Echt waar?
Hij heeft ooit een Pro Tone Thinline voor mijn neus weggekaapt. Verkoper vroeg 250 euro, die gitaar staat nu te koop voor 550...![]()
Ik wil wel weer zo'n thinline, maar dan wel met enkelspoelers!
Moa de "leer jezelf..." serie is erg uitgebreid, te koop bij bijna elke gitaarboer.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:34 schreef Operc het volgende:
hallo mensjes, vraagje:
weet iemand van jullie een goede lesmethode voor gitaar? het liefst eentje met play
along CD, zoiets als bij Real Time Drums (mochten mensen dat kennen), het liefst ook een methode
met meerdere boeken, en de prijs ervan? (ok als het niet aan alle 3 de
eisen voldoet, jammer dan, maar het liefst zoiets)
dankje, ik wil ook wel les, maar sta al jaar op wachtlijst en de kans dat ik komend seizoen wel zou kunnen beginnen is ZEER kleinquote:Op zondag 23 juli 2006 17:42 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Moa de "leer jezelf..." serie is erg uitgebreid, te koop bij bijna elke gitaarboer.
Je begint bij de basis en van daaruit kan je weer boeken kopen naar welke richting je opgaat, en het is betaalbaar.
Maar les is nog altijd het beste, gaat het snelst je leert de techniek goed en het is altijd leuk![]()
Alleen wel prijzig.
Edit: leer jezelf... serie is met cd en dvd!
Dat is wel vaag, waar woon je precies?quote:Op zondag 23 juli 2006 19:18 schreef Operc het volgende:
[..]
dankje, ik wil ook wel les, maar sta al jaar op wachtlijst en de kans dat ik komend seizoen wel zou kunnen beginnen is ZEER klein
tussen den bosch en tilburgquote:Op zondag 23 juli 2006 19:20 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Dat is wel vaag, waar woon je precies?
Het lijkt me dat er wel meer lesmogelijkheden zijn, bij een particulier bijvoorbeeld.
Daar heb ik zelf ook les. En dat is stukken beter dan menig muziekschool!
Oe das hier wel uit de buurtquote:
Een arpeggio is net als een akkoord, de basis is een 3klank. Het is heel makkelijk:quote:Op zondag 23 juli 2006 18:41 schreef NickW het volgende:
Hey iedereen. Ik heb een vraag aan de echte solo gitaristen hierzohehe. Weten jullie toevallig hoe ik nou arpeggios kan maken en gebruiken in solo's ik heb op ultimate-guitar.com zitten kijken bij die lessen alleen daar begrijp ik niet veel van. en ik heb over een maand pas weer gitaar les dus ik dacht mischien weten jullie wat?
Oi, ken je klassiekers! Dat is geen "metal head ofzo", da's de legendarische GG Allin!quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:55 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ha dat doet me denken aan zo'n filmpje van zo'n metal head ofzo, die zo naakt staat te dansen, dan gaat poepen en zichzelf helemaal onder smeert en er mee gaat smijten![]()
Watskeburt?quote:Op zondag 23 juli 2006 21:26 schreef guitarist.nl het volgende:
edit
Niet noodzakelijk als het merendeel van de bas (en een deel mid) al weggedraaid isquote:Op zondag 23 juli 2006 21:29 schreef Desensitized het volgende:
Hmm, dat zou je moeten merken... Stuk?
Wat zou je dan precies voor verschil moeten horen ?quote:Op zondag 23 juli 2006 21:29 schreef Desensitized het volgende:
Hmm, dat zou je moeten merken... Stuk?
Inderdaad, maar typte ook al eerder iets over de instellingenquote:Op zondag 23 juli 2006 21:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk als het merendeel van de bas (en een deel mid) al weggedraaid is.
Dat de bas wegvalt en je alleen hoog hoort.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:30 schreef teletubbie_ het volgende:
[..]
Wat zou je dan precies voor verschil moeten horen ?
Ik ga ondertussen ff met m'n instellingen kutten :p
zelfde effect als dus eigenlijk de bas op je versterker helemaal op minimaal draaienquote:Op zondag 23 juli 2006 21:36 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Dat de bas wegvalt en je alleen hoog hoort.
Juistquote:Op zondag 23 juli 2006 21:42 schreef teletubbie_ het volgende:
[..]
zelfde effect als dus eigenlijk de bas op je versterker helemaal op minimaal draaien
jepquote:Op zondag 23 juli 2006 21:52 schreef Desensitized het volgende:
Instellingen nu zodanig dat je het zou moeten merken?
Tot tot 01-08-2006 garantie gelukkig dus nog netquote:Op zondag 23 juli 2006 22:06 schreef Desensitized het volgende:
Even na laten kijken denk ik. Garantie?
Thx ik zal even kijkenquote:Op zondag 23 juli 2006 19:59 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Een arpeggio is net als een akkoord, de basis is een 3klank. Het is heel makkelijk:
C majeur toonladder:
C D E F G A B
1 2 3 4 5 6 7
C majeur akkoord
C D E F G A B
C majeur is opgebouwd uit de grondtoon, terts, en de kwint. Met die noten kan je al arpeggio's maken:
e|-----------------12----------
B|------------13---------------
G|-------12--------------------
D|--14-------------------------
A|-----
E|---
Voor meer info moet je eens kijken op cyberfret.com, daar staan goede artikelen over theorie. Ultimate-guitar is over het algemeen een broedplaats van amateurs
quote:
Marshall AVT 50 H Wat een weergaloze aanbieding! Deze 50 watt AVT top van Marshall heeft een buizen voorversterker op basis van een ECC83 buis en een transistor eindversterker. De versterker heeft een clean en een drive kanaal met aparte toonregeling zodat je altijd de juiste toon hebt. Deze top wordt geleverd met een Marshall angled speakercabinet met vier 12 inch Celestion luidsprekers. Wij krijgen nu al zin om te scheuren!
Gebaseerd op akkoorden met toevoegingen.quote:Op zondag 23 juli 2006 18:41 schreef NickW het volgende:
Hey iedereen. Ik heb een vraag aan de echte solo gitaristen hierzohehe. Weten jullie toevallig hoe ik nou arpeggios kan maken en gebruiken in solo's ik heb op ultimate-guitar.com zitten kijken bij die lessen alleen daar begrijp ik niet veel van. en ik heb over een maand pas weer gitaar les dus ik dacht mischien weten jullie wat?
Lekker dan.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:12 schreef teletubbie_ het volgende:
Maar het zuigt nog steeds dat ze in de winkel eerst niet eens konden vertellen dat het uberhaubt een high-pass tab was en dat ze daarna vertellen dat het pas werkt op erg hoge volumes en frequenties
klopt dus blijkbaar weer niks van![]()
Als dat de nieuwe Valvestate serie is, dan is het wel goed. Ik zou zelf overigens eerder voor een 100 watt top opteren, maar je zou ook met een 50 watt top best met een band kunnen spelen.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:36 schreef NickW het volgende:
Hey ik heb hier een versterker gevonden alleen weet een van jullie mischien of die goed is voor band gebruik???
[..]
Wat vreemd. Is het niet gewoon een highpass om alles onder 60 Hz weg te filteren, om eventuele storing van het lichtnet te elimineren (de bekende 50 Hz brom)?quote:Op zondag 23 juli 2006 22:12 schreef teletubbie_ het volgende:
Maar het zuigt nog steeds dat ze in de winkel eerst niet eens konden vertellen dat het uberhaubt een high-pass tab was en dat ze daarna vertellen dat het pas werkt op erg hoge volumes en frequenties
klopt dus blijkbaar weer niks van![]()
Ach. 50 watt is doof op je 65ste, 100 watt is doof op je 55ste. Het is maar wat je wil.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:34 schreef Desensitized het volgende:
Hangt van de muziek af die je speelt. Wij spelen punk/hardrock en heb het eens met een 50 watter gepoogd, maar redde het net niet.
Toen een MG-100HDFX gehaald en klaar was ikke
Als ik m'n versterker op vol volume zet dan hoor je een klein beetje ruis en als ik schakel met de knop hoor je totaal geen verandering dus denk ook niet dat dit het is.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:31 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Wat vreemd. Is het niet gewoon een highpass om alles onder 60 Hz weg te filteren, om eventuele storing van het lichtnet te elimineren (de bekende 50 Hz brom)?
Mocht eens tijd worden...quote:Op maandag 24 juli 2006 19:21 schreef guitarist.nl het volgende:
Morgen ff foto's schieten van de ES335 bij de gitaarwinkel hier
Nee, niet echt, tegenwoordig heeft een beetje een tussenvorm van een C/D profiel. Oude reissue hebben over het algemeen een vette D. Japanse Reissues zijn vaak erg C/V like...quote:Op maandag 24 juli 2006 13:40 schreef Svyatagor het volgende:
Is er eigenlijk zoiets als een standaard Tele-hals?
Probeer werken. Nou ja, werken...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:00 schreef Svyatagor het volgende:
Ligt iedereen hier te snurken, oder wass?
Precies...quote:
Wakkerquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:00 schreef Svyatagor het volgende:
Ligt iedereen hier te snurken, oder wass?
ja al gezien, en best geinteresseerd... maar ik ga toch voor een fender '57, vanwege die ultieme halsquote:
Is dit geen 57'er dan?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:10 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ja al gezien, en best geinteresseerd... maar ik ga toch voor een fender '57, vanwege die ultieme hals200 euro is alleen echt geen geld voor die gitaar, dus als iemand een coole gitaar erbij wilt moetie die kopen! kwa uiterlijk is deze gitaar wel helemaal de shit
![]()
Jammer de bammer, wel mooie gitaartjes hoor!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:44 schreef Jorikjet het volgende:
hm geen idee, maar rotterdam is te ver weg voor mij om het uit te checken of de hals hetzelfde voelt
Te weinig scherpe punten om je roadies mee te straffen?quote:
Dat weten we...quote:
Haha, nee hoorquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Te weinig scherpe punten om je roadies mee te straffen?
dan heb je een band voor een akoestische gitaar gekocht. dat touwtje gaat om de nek, het rondje daat door de spijker aan de achterkant.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:09 schreef znarch het volgende:
Nog een vrij domme vraag maareh, kep pas sinds vdaag een gitraar bandenneh, er zit aan de ene kant een touwtje en aan de andere kant niet ?? Hoe hoort zon ding nu vast te zitten ?
Je kan het best even gitaarbandklemmetjes aanschaffen, omdat je band nogal makkelijk van de gitaar floept. (en daardoor ontbreekt er bij de kop van een van mijn gitaren een stukje lakquote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:29 schreef znarch het volgende:
Het touwtje zat door het gaatjedus zonder dat touwtje heb ik gwn 2 gaatjes, thx iig
Komt tijd, komt Grolschquote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je kan het best even gitaarbandklemmetjes aanschaffen, omdat je band nogal makkelijk van de gitaar floept. (en daardoor ontbreekt er bij de kop van een van mijn gitaren een stukje lak)
Ze kosten ¤1,75 bij Lord of the Strings
Ja, daar zijn de gitaarbandklemmetjes goedkoper én je krijgt er een biertje bij!quote:
van die klemmetjes van de beugelfles?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:52 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, daar zijn de gitaarbandklemmetjes goedkoper én je krijgt er een biertje bij!![]()
Wieso?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
van die klemmetjes van de beugelfles?
Meneer Grolsch vindt jou dan een lul, vrees ik...
Zitten ze in de fabriek 'n beetje van "M'n klemmetje, wat doe je?"quote:
Maar het staat wel meer Rock 'n Roll (ik gebruik zelf ook straplocksquote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:02 schreef Jordy-B het volgende:
Oh... dat rooie rubbertje... Dat heb ik wel geprobeerd, maar werkte lang niet zo lekker als 'n echte straplock.
'k heb anders wel beugelflesjes gehad waar helemaal een uitgedroogd en gescheurd (verstaft) rubbertje op zat...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:27 schreef TeleluvR het volgende:
Strat is perfect, daar zitten gewoon deze op:
[afbeelding]
En dat klemmetje van de Grolsch missen ze niet hoor, als de flessen terugkomen wordt het etiket en dat rode rubbertje vervangen ivm hygiene!
Zodat jullie een beetje een indruk hebben wat voor kleur het isquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:58 schreef Hammet het volgende:
waarom plaats je ze dan?
mmm das deze? http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=4&CollectionID=1quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:46 schreef guitarist.nl het volgende:
@teleluvr:
Het is een Epiphone ES 335 Dot Studio in de kleur Worn Brown (versleten bruin) voor slecht ¤ 345,- nieuw (dus geen occasion)
De foto's zijn mislukt
Neh meer deze: http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=228&CollectionID=1quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:16 schreef Neidropje het volgende:
[..]
mmm das deze? http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=4&CollectionID=1
? moet ik ook maar eens naar gaan kijken als mijn vakantiewerk succesvol afgerond wordt (¤¤¤¤¤¤)
Nou, mijn mening zal je teleurstellen (als het je wat doet tenminstequote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:46 schreef guitarist.nl het volgende:
@teleluvr:
Het is een Epiphone ES 335 Dot Studio in de kleur Worn Brown (versleten bruin) voor slecht ¤ 345,- nieuw (dus geen occasion)
De foto's zijn mislukt
[[url=http://xs304.xs.to/xs304/06302/IMAGE_00027.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url][[url=http://xs304.xs.to/xs304/06302/IMAGE_00028.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Ik zat sowiezo te twijfelen, die Rory Gallegher strat klinkt veeel beter,quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:33 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nou, mijn mening zal je teleurstellen (als het je wat doet tenminste):
Die Studio Dot's zijn om te huilen zo slecht, ga dan alsjeblieft voor een gewone dot (liefst Samick fabriek) of een Sheraton. Een Sheraton koop je voor 400 euro en dan heb je een veel mooiere en betere gitaar!![]()
Van kam tot brug.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:27 schreef Operc het volgende:
en van waar tot waar wordt die gemeten? van waar de fretten lopen of...?
Volgens mij kun jij best 20 van je 45 gitaren verkopen en heb je dan genoeg geld voor twee van die strats!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:11 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik zat sowiezo te twijfelen, die Rory Gallegher strat klinkt veeel beter,
Niet dat ik daar het geld voor heb, maar toch
Volgens mij ben je in de war!quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:52 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Volgens mij kun jij best 20 van je 45 gitaren verkopen en heb je dan genoeg geld voor twee van die strats!
Het klinkt altijd alsof 'ie 700 gitaren thuis heeft staan, maar jij bent beter ingelicht.quote:
Nog veel te veel, alles wat je nodig hebt is een Telecaster en een cowbellquote:Op woensdag 26 juli 2006 09:54 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Het klinkt altijd alsof 'ie 700 gitaren thuis heeft staan, maar jij bent beter ingelicht.
Ik heb er overigens nog maar 4...(en 3 basgitaren en een mondharmonica en mijn zoete zangstem)
I've got a fever. And the only prescription is...quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:05 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nog veel te veel, alles wat je nodig hebt is een Telecaster en een cowbell
more cowbell!quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:09 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
I've got a fever. And the only prescription is...![]()
Cool! Heb je foto's?quote:
Komen er aan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |