bronquote:Officieel worden beelden en gegevens van de nieuwe Volvo C30 pas op 25 juli vrijgegeven. Op internet zijn echter al de eerste beelden gelekt.
Op de vijf gelekte foto’s is duidelijk te zien dat de C30 vrijwel identiek is aan de Design Concept die begin dit jaar werd onthuld. Opvallendste verschillen zijn de anders gestileerde voor- en achterbumper, ronde in plaats van trapeziumvormige uitlaten, iets minder uitgebouwde spatborden en het ontbreken van de zijskirts.
Met de C30 wil Volvo een alternatief bieden voor auto’s als de BMW 1-serie en Audi A3. Het design van de achterzijde is geïnspireerd op o.a. de Volvo 480 en 1800 ES. In het dashboard kennen we van de S40 en V50. De C30 heeft dan ook veel met deze auto’s gemeen. Het motorenaanbod zal ook grotendeels van de S40/V50 geleend worden, maar exacte details hierover zijn nog niet bekend. Dinsdag 25 juli hopen we u alle details te kunnen melden.
vaker denkenquote:Op woensdag 19 juli 2006 15:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik dacht gister nog, ze mogen wel eens opschieten met die 30-serie bij Volvo
vind ik niet, ze zijn uitermate sucsesvol geweest met de 300 serie, ook een compacte wagen, vind zo'n mooi gevuld gamma altijd wel mooi/leuk, als je een beetje merkentrouw bent kun je van klein tot groot alles van 1 merk rijden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:30 schreef lipje het volgende:
p1800 achterkant, beetje retro maar verders een mooi bakjeAlleen een beetje klein voor een ovloV
Dat mocht Audi willen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:35 schreef wonko het volgende:
Lijkt wel een Audi...
quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:34 schreef Klonk het volgende:
wat ik uit de foto's opmaak heeft ie idd zo'n mooie dunne middenconsole
quote:In het dashboard kennen we van de S40 en V50. De C30 heeft dan ook veel met deze auto’s gemeen. Het motorenaanbod zal ook grotendeels van de S40/V50 geleend worden, maar exacte details hierover zijn nog niet bekend
Deze heeft idd ook 4 wielen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:35 schreef wonko het volgende:
Lijkt wel een Audi...
een 1.4 diesel denk je?quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:38 schreef hermandeperman het volgende:
Btw, het motorenaanbod uit de S40/V50 is niet verkeerd. Ik denk dat er nog een klein dieseltje bijkomt van Ford ofzo....
Als ze die idd nou eens met een 2.5 turbo uitbrengen en AWD en een subtiele spoiler kit.... C30Rquote:Op woensdag 19 juli 2006 16:12 schreef M5 het volgende:![]()
Doe mij die maar. met 2.5 5-cilinder turbo
[..]
een 1.4 diesel denk je?in de S40/V50 zit al een 1.6 diesel en die is al slap zat
de 480 was idd echt spuuglelijk. Maar deze... vind 'm wel tof. Over de achterkant heb ik ook nog mijn twijfels, wil 'm wel eens zien in de showroom.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:22 schreef timmeeeh het volgende:
ik vind de achterkant echt niet tof
maargoed, de 480 vond ik ook spuuglelijk
verder vind ik het wel leuk dat er een volvo alternatief is voor de bmw1 en a3, al rijd ik op het oog liever de a3.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:27 schreef Sjoewe het volgende:
Miereneuker: je kan dus 3 mensen meenemen
Het is ook meer een lifestyle-icoon heb ik het idee...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:20 schreef Sjoewe het volgende:
Mooie auto, alleen lijkt me de kofferbak behoorlijk onhandig, je moet toch behoorlijk hoog tillen om iets erin te krijgen volgens mij.
ok ok, er kunnen 4 mensen in de auto ipv 5. dat bedoelde ikquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:27 schreef Sjoewe het volgende:
Miereneuker: je kan dus 3 mensen meenemen
deze dus:quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:31 schreef Klonk het volgende:
je kunt hem in de kleuren van het showmodel bestellen
wit met een gouden bodykit
En dan zo van:quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:30 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Het is ook meer een lifestyle-icoon heb ik het idee...
Net als dat je waarschijnlijk ook niet fatsoenlijk kunt zitten achterin.
-edit- Naast dat er inderdaad ook maar 2 stoelen zijn
Ook op de achterbank gezeten?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:05 schreef nils7 het volgende:
Ik heb er vandaag in gezeten en hij oogt veeeeeel groter dan op de plaatjes pfoe!
Gewoon een S40 met een andere kont is het!
Wel een sjiek model....
Sterker nog, die kost gewoon evenveel als een A3, en dat is toch vrij duur. Gezien de S40 maar een fractie duurder is.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:00 schreef NiGeLaToR het volgende:
Oe, die gaat dan in de prijsklasse van de Golf en de A3 zitten gok ik..
Hij ziet eruit alsof ie best populair gaat worden ook, vind 'm wel wat hebben.
Ehm nee helaas niet, heb zelf vandaag een auto gekocht en was met de (toekomstige) auto aan het proefrijden. Ik was net thuis langs geweest toen me vader belde toen onze ex-buurman (volvo testrijder) langs was gekomen (toevallig overigens). Me vader belde me omdat de C30, op zich ook een potentieel toekomstige auto zou zijn, dr stond.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:52 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ook op de achterbank gezeten?
Daar ben ik wel benieuwd naar
Of het daar nog goed te doen is.
En dan niet met de voorstoel helemaal naar voren geschoven, maar op zo'n manier dat er voorin ook nog iemand normaal kan zitten
vergelijk hem dan in ieder geval met het juiste typequote:Op woensdag 19 juli 2006 20:15 schreef Kluupkluup het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je ze zo naast elkaar ziet, lijken ze eigenlijk helemaal niet op elkaar. Misschien alleen die zwarte rand om de achterruit..
Oh, en een klein beetje die rare rand boven de wielkasten.
Vind ik niet.... (al denkt Volvo er wellicht anders over). Ik heb in een 1 gezeten(/gereden) en dan in deze gezeten maar de 1 is vele malen speelser ingedeeld (voorkomen). Heb dan nog nooit in een A3 gezeten maar die komt wel speelser over op mij dan!quote:Op zondag 29 oktober 2006 00:13 schreef jopper27 het volgende:
Ik vind het een leuke auto, maar denk idd dat deze goedkoper had moeten zijn, het is een behoorlijk dure auto
Eindelijk heeft Volvo een auto die meedoet met de audi a3 en bmw 1
De A3 is verre van speels. Als je er in zit dan heb je het gevoel dat je in een luxe auto zit, maar wanneer je verder kijkt, dan is het toch een vrij sobere auto. Als we naar de prijzen kijken, dan kost de A3 vanaf 24.590, 116 vanaf 25.995 en de C30 vanaf 23.950. Met de C30 bespaar je dus zo'n 600-2000 euro en dan heb je een iets completere auto (bijvoorbeeld airco). De C30 is een prima alternatief, maar blijft een iets andere auto dan de A3 en de 1-serie. Het lijkt mij meer een concurrent van de Golf. En hoewel hij iets goedkoper is, blijft het ook een dure auto, zeker vergeleken met de andere auto's van Volvo. Daarnaast kan je natuurlijk ook afvragen waarom je de 1-serie koopt inplaats van de S40 die een vanafprijs heeft van 25.560.quote:Op zondag 29 oktober 2006 03:44 schreef nils7 het volgende:
[..]
Vind ik niet.... (al denkt Volvo er wellicht anders over). Ik heb in een 1 gezeten(/gereden) en dan in deze gezeten maar de 1 is vele malen speelser ingedeeld (voorkomen). Heb dan nog nooit in een A3 gezeten maar die komt wel speelser over op mij dan!
C30 is wel erg mooi hoor, mits in een juiste uitvoering! Als ik zo'n 5-7 jaar ouder zou zijn was het zeker een koop geweest!
quote:Op woensdag 1 november 2006 19:04 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
of je pimt em
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Ik wist niet dat ie bedoeld was voor 3 man achterinquote:Op zaterdag 4 november 2006 18:52 schreef mstr het volgende:
Ik heb er vandaag ingezeten (en gestart.)
Maar het is een zeer mooie auto, ook achterin heb je redelijk genoeg ruimte.
Alleen je kan niet echt met 3 man achterin zitten, ten eerste is 'ie daar te klein voor en ten tweede zit er maar een klein stukje 'bank' tussen de 2 stoelen in achterin.
Zelfs de D5 heeft 2 sportieve uitlaten en geeft een mooi geluid.
Ja, alleen je hebt niet echt veel beenruimte.quote:Op zaterdag 4 november 2006 18:55 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ie bedoeld was voor 3 man achterin
Hoe is het met 2 achterin dan?
Als je gewoon allebij een losse stoel neemt dus...
Kan je dan wel normaal zitten?
Volgens mij staan ze nog niet in de showroomsquote:Op zaterdag 4 november 2006 18:57 schreef eer-ik het volgende:
welke positie had je de voorstoelen dan?
In showroompositie met de stoelen vrij ver naar voren?
Of stonden ze gewoon zoals ze normaal zouden staan?
Ik ga binnenkort ook maar eens kijken
waar heb je er dan een op de kop getikt?quote:Op zaterdag 4 november 2006 18:58 schreef mstr het volgende:
[..]
Volgens mij staan ze nog niet in de showrooms
Maar ze stonden redelijk ver naar achteren, dus niet de 'ruime' showroom-positie
Sneak preview in trainingsruimte van Volvoquote:Op zaterdag 4 november 2006 19:03 schreef eer-ik het volgende:
[..]
waar heb je er dan een op de kop getikt?
De D5 is maar matig als je ook eens in de T5 hebt gereden, zeker qua geluid. En ja hij is krap achterin, maar dat is de S40 ook al. Het ding is trouwens ook maar goedgekeurd voor 2 personen achterin... d'r zijn maar 2 gordels. Dus al prop je 3 mensen achterin, je bent in overtreding.quote:Op zaterdag 4 november 2006 18:52 schreef mstr het volgende:
Ik heb er vandaag ingezeten (en gestart.)
Maar het is een zeer mooie auto, ook achterin heb je redelijk genoeg ruimte.
Alleen je kan niet echt met 3 man achterin zitten, ten eerste is 'ie daar te klein voor en ten tweede zit er maar een klein stukje 'bank' tussen de 2 stoelen in achterin.
Zelfs de D5 heeft 2 sportieve uitlaten en geeft een mooi geluid.
14 december meen ik.quote:Op zaterdag 4 november 2006 18:58 schreef mstr het volgende:
[..]
Volgens mij staan ze nog niet in de showrooms
Maar ze stonden redelijk ver naar achteren, dus niet de 'ruime' showroom-positie
Achterin kan je qua breedte goed zitten, alleen er is niet gek veel beenruimte.quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:55 schreef eer-ik het volgende:
[afbeelding]
Als je daar naar kijkt, lijkt het mij sowieso niet de bedoeling idd dat er 3 man achterin kan.
Die zetels achter lijken wel ruim trouwens
Onzin.quote:Op zondag 5 november 2006 12:14 schreef mstr het volgende:
De duurste uitvoering kost 42.***.
Dat is een V5 diesel met alles erop en eraan.
Ja heel tof voor je. Maar doorloop de Volvo Car Configurator eens op volvocars.nl.quote:
Ik had het even beter moeten omschrijven.quote:Op zondag 5 november 2006 12:20 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ja heel tof voor je. Maar doorloop de Volvo Car Configurator eens op volvocars.nl.
Boven de 50 zit je zo, met de T5 tenminste.
En de prijslijst is al heel lang te zien
Ah, ik dacht dat "alles erop en eraan" daarvoor stond.quote:Op zondag 5 november 2006 12:21 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik had het even beter moeten omschrijven.
Het is 42.*** zonder accesoires.
Je kunt je geld maar 1 keer besteden he. Sommige mensen willen wat plezier met rijden, en leveren daar graag wat comfort/grootte voor in.quote:Op zondag 5 november 2006 12:40 schreef Phoenixjuh het volgende:
Ik snap mensen sowieso al niet waarom ze in de duurste uitvoering willen rijden van een kleine autootje. Koop dan een iets minder luxe uitvoering maar wel grotere auto.
Nou, als men met 100 of meer PK's extra plezier kan beleven, dan heb ik daar toch wel redelijk wat vraagtekens naar. Nu kan je bij Volvo zelf al luxe genieten qua auto. Maar als je bijjvoorbeeld kiest voor een Golf R32, dan kost het een vermogen, terwijl je voor hetzelfde geld veel luxer en beter kunt rijden, wel is waar iets minder vermogen, maar hoevaak heb je die volle 250PK's nou nodig. En hoeveel plezier beleef je nou echt met zoveel PK's.quote:Op zondag 5 november 2006 13:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je kunt je geld maar 1 keer besteden he. Sommige mensen willen wat plezier met rijden, en leveren daar graag wat comfort/grootte voor in.
Dan vraag ik me af of je wel eens zelf in auto heb gereden met bovengemiddeld vermogen...quote:Op zondag 5 november 2006 14:32 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
.... En hoeveel plezier beleef je nou echt met zoveel PK's.
Ja, maar mijn voorkeur qua auto is waarschijnlijk anders, omdat ik elke dag veelvuldig gebruik maak van een auto. Dus dan kies ik ook eerder voor een auto met minder vermogen, maar wel groot en luxe. En natuurlijk is het leuk om in een auto te rijden wat veel vermogen heeft, maar als je de auto voornamelijk gebruikt om van A naar B te rijden, waarbij je gemiddeld toch wel een uur per reis moet maken, dan weet ik niet hoe ik elke dag keer op keer plezier moet maken in zo'n auto (zeker niet in de files).quote:Op zondag 5 november 2006 14:52 schreef M5 het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af of je wel eens zelf in auto heb gereden met bovengemiddeld vermogen...
Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat je minder luxe maar groter wil, en nu wil je weer luxequote:Op zondag 5 november 2006 14:56 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Ja, maar mijn voorkeur qua auto is waarschijnlijk anders, omdat ik elke dag veelvuldig gebruik maak van een auto. Dus dan kies ik ook eerder voor een auto met minder vermogen, maar wel groot en luxe. En natuurlijk is het leuk om in een auto te rijden wat veel vermogen heeft, maar als je de auto voornamelijk gebruikt om van A naar B te rijden, waarbij je gemiddeld toch wel een uur per reis moet maken, dan weet ik niet hoe ik elke dag keer op keer plezier moet maken in zo'n auto (zeker niet in de files).
Rijdt redelijk vergelijkbaar. Voelt ietsjes lichter aan als je door de bocht gaat, maar 't scheelt allemaal niet zoveel (in werklijkheid is het zo'n 40/50 kilo).quote:Op zondag 5 november 2006 15:27 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat je minder luxe maar groter wil, en nu wil je weer luxe.
Ik denk dat je je vergist in de binnenruimte van deze auto voorin. Als jij iedere dag van en naar je werk rijdt maakt het toch niet uit hoe lang je auto is? Deze auto is voorin lekker ruim, en rijdt waarschijnlijk beter dan een S40(al heb ik dat natuurlijk nog niet getest) .
De S40 lease vanaf 449quote:Op zondag 5 november 2006 15:28 schreef SjonLok het volgende:
Ik denk dat ik deze binnenkort als nieuwe leaseauto neem. Ik vind 'm echt gaaf.
Of misschien de S40, als die niet heel veel duurder is.
¤25,- verschil dus. De opties zullen waarschijnlijk ook wel wat in prijs verschillen, denk ik. Maar op zich valt het verschil me mee.quote:Op zondag 5 november 2006 16:21 schreef Setambre het volgende:
De S40 lease vanaf 449
C30 lease vanaf 425
[afbeelding]
Die kofferbak is inderdaad niet groot. Mijn vorige auto dat tot de kleine auto's behoord heeft zelfs een grotere kofferbakquote:Op donderdag 16 november 2006 21:26 schreef M5 het volgende:
Het is niet alleen onpraktisch voor de leaser, maar ook voor de gewone koper
Het is idd een waardeloze kofferbak. Er past bijna niets in en je ziet alles liggen.
Er zit net zoals bij heel veel volvo's met een open achterkant, een scherm die je er overheen kan trekken.quote:Op donderdag 16 november 2006 21:26 schreef M5 het volgende:
Het is niet alleen onpraktisch voor de leaser, maar ook voor de gewone koper
Het is idd een waardeloze kofferbak. Er past bijna niets in en je ziet alles liggen.
Dank jequote:Op donderdag 16 november 2006 22:28 schreef hermandeperman het volgende:
Een bagagerolhoes heet dat.
Tussen de twee stoelen van de achterbank, kan je nog steeds gewoon zien of er iets ligt in de achterbak.quote:Op donderdag 16 november 2006 22:28 schreef mstr het volgende:
[..]
Er zit net zoals bij heel veel volvo's met een open achterkant, een scherm die je er overheen kan trekken.
Dan heeft ie hetzelfde sportpakket als de T5, wat opzich wel klopt, aangezien de D5 best snel is, zkeer in een C30...quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:23 schreef mstr het volgende:
[..]
D5 is het
Kijk maar onder het rechter achterlicht
Het is ook een dieselquote:Op vrijdag 17 november 2006 11:58 schreef SMEK het volgende:
[..]
Een T5 waarvan de revlimit al op 4500 rpm zit?.
Die kleuren op dat dakquote:Op donderdag 16 november 2006 22:40 schreef mstr het volgende:
Hier nog een paar foto's die ik zelf gemaakt heb, sorry voor de foonfoto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Komt omdat Volvo komt hè en het is toch maar een 'studiemodel'.quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:42 schreef M5 het volgende:
[..]
Die kleuren op dat dak![]()
zo zonde. Verder wel een mooie bak, maar de T5 rijdt/klinkt beter.
Ik zat er ook aan te denken, maar denk toch dat het de S40 wordt, een kofferbak is toch wel handig.quote:Op vrijdag 17 november 2006 17:18 schreef Den_Haag het volgende:
Zit er ook over de denken deze te leasen. (dan wel de 2.0D, D5 is te duur). Is hij pas echt op zijn vroegst in de showrooms op 14 december of weet iemand een locatie waar hij eerder staat. Moet/kan namelijk op 1 december gaan bestellen.
http://www.louisblom.nl/volvoc30lowres/preview80.htmlquote:Op donderdag 30 november 2006 17:40 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
http://www.louisblom.nl/volvoc30lowres/index.html
Dat is een C30 onder water. Logisch toch?quote:Op donderdag 30 november 2006 17:49 schreef alsem het volgende:
[..]
http://www.louisblom.nl/volvoc30lowres/preview80.html
wtf slaat dit op?![]()
Die koop jij niet met een starterssalaris en gezond verstand. Bovendien, als je hem wel koopt en dus het gezonde verstand niet hebt, zul je ook nooit het starterssalaris ontvangen om hem te kunnen betalenquote:Op vrijdag 1 december 2006 13:59 schreef leolinedance het volgende:
Ik had net een heerlijk idee. Ik studeer nu nog (hopelijk zo'n 1,5 jaar). Als ik klaar ben zijn de 1e betaalbare C30 met de kop eraf tekoop![]()
Ik weet bijna zeker dat ik ervoor ga tegen die tijd
als ik een baan heb dan...
in welk opzicht?quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:15 schreef hermandeperman het volgende:
Hij valt IRL tegen...
idd. diat model vraagt gewoon om een paar mooie velgen, spoilertje en twee uitlaatpijpjes aan de achterkant.quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:32 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
In standaard-uitvoering ziet 'ie er te braaf uit
Absoluutquote:Op vrijdag 15 december 2006 19:35 schreef M5 het volgende:
[..]
idd. diat model vraagt gewoon om een paar mooie velgen, spoilertje en twee uitlaatpijpjes aan de achterkant.Zo'n T5 in wit-metallic is anders behoorlijk aangenaam om naar te kijken
Jij misschien nietquote:Op vrijdag 15 december 2006 17:10 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Die koop jij niet met een starterssalaris en gezond verstand. Bovendien, als je hem wel koopt en dus het gezonde verstand niet hebt, zul je ook nooit het starterssalaris ontvangen om hem te kunnen betalen![]()
Die kun je ook in de lak kleur laten meespuiten. (meerprijs)quote:Op zondag 17 december 2006 17:51 schreef SjonLok het volgende:
Weet je wat ik eigenlijk wel jammer vind aan deze auto? Die zwarte rand onderaan de carosserie. Een soort zwart plastic wat normaal alleen voor de bumer wordt gebruikt, maar waar nu de hele carosserie op lijkt te rusten. As je begrijpt wat ik bedoel.
Dashboard is gelijk aan dat van de Volvo S40/V50. Achterin dus 2 stoelen ipv een bank. De kofferruimte stelt niet veel voor. Een paar flinke koffers.. tjsa. gaat misschien net maar dat zou je voor je zelf moeten beoordelenquote:Op woensdag 27 december 2006 23:40 schreef Miller.Time het volgende:
Leuke auto om te zienDit lijkt me wel een leuke auto om te leasen. Heeft iemand deze auto al van binnen gezien? Hoe is het met de kofferbakruimte? Ik heb gehoord dat deze nogal tegenvalt. Maar, passen er bijvoorbeeld wel een paar flinke Samsonite koffers in?
Hoe vergelijk je dat als je auto's van klanten (neem ik aan gezien de foto) de boot afrijdtquote:Op zondag 5 november 2006 15:35 schreef M5 het volgende:
[..]
Rijdt redelijk vergelijkbaar. Voelt ietsjes lichter aan als je door de bocht gaat, maar 't scheelt allemaal niet zoveel (in werklijkheid is het zo'n 40/50 kilo).
Als je hele dagen in veel verschillende auto's rijdt merk je vanzelf het verschil tussen verschillende modellen. Daarvoor hoef je echt niet als een dolle rond te rijden. Wat er allemaal op zo'n carterminal gebeurd... laat ik het zo zeggen, er wordt redelijk sportief gereden. Aangezien het altijd korte ritjes zijn is de motor altijd koud.quote:Op donderdag 28 december 2006 03:14 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Hoe vergelijk je dat als je auto's van klanten (neem ik aan gezien de foto) de boot afrijdt
Keihard over de kade scheuren ofzo![]()
Moet er niet aan denken als je een nieuwe auto besteld en voordat deze geleverd wordt, door een aantal 'schoffies' in z'n inrij periode vol in de toeren wordt gejakkerd met een koude motor![]()
Overigens niet als flame bedoeld, maar wel benieuwd wat er allemaal met je auto gebeurd![]()
Dat gebeurt WEL. In elk geval met de VAG auto's.quote:Op donderdag 28 december 2006 03:14 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Hoe vergelijk je dat als je auto's van klanten (neem ik aan gezien de foto) de boot afrijdt
Keihard over de kade scheuren ofzo![]()
Moet er niet aan denken als je een nieuwe auto besteld en voordat deze geleverd wordt, door een aantal 'schoffies' in z'n inrij periode vol in de toeren wordt gejakkerd met een koude motor![]()
Overigens niet als flame bedoeld, maar wel benieuwd wat er allemaal met je auto gebeurd![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |