Zou me niets verbazen als dat in de kleine lettertjes staat. Tsja, dat niemand die leest...quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:43 schreef JoPiDo het volgende:
Verder is het belachelijk dat T-mobile mij niet op de hoogte heeft gebracht van het feit dat ik bij het BKR als negatief geregistreerd ben.
Dat doen ze niet, als jij een betalingsachterstand hebt, kan een telecomprovider je al aanmelden bij het BKR>quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:49 schreef JoPiDo het volgende:
de kleine lettertjes van een doodnormale herinnering?
schei uit, ze hadden een duidelijke brief moeten sturen met 'goh meneer Donkers, we hebben u geregistreed bij het BKR om die en die reden'
niet ná het betalen van de eerste herinnering mij opgeven bij het BKR
het allergemeenste is nog: als een bedrijf vraagt aan het BKR wat mijn registratie is, dan zeggen ze alleen rood of groen, niet wáár het vandaan komt
En ook geen hypotheek krijgen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:55 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb een registratie omdat ik 20 euro te laat heb betaald aan de Otto en kan tot december 2010, als ik me niet vergis, geen krediet krijgen, zelfs niet rood staan.
dat is hun uh, bedrijfscultuur?quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:50 schreef arneaux het volgende:
Waarom kun je niet bij de Fortis gaan werken om dat je BKR geregistreerd staat?
Ja, erg kansloos allemaal. Ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen, maar op een gegeven moment gingen ze dreigen met een negatieve BKR-registratie. Toen ik opbelde bleek dit al geruime tijd daarvoor te zijn geregeld.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:57 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
En ook geen hypotheek krijgen.
Ik dank god dat ik in mijn studententijd nooit zo'n BKR registratie heb gekregen. Ik had dan nu geen huis kunnen kopen.
Als je veel schulden hebt achten ze de kans groter dat je een paar duizend euro achterover drukt, lijkt me.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:59 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dat is hun uh, bedrijfscultuur?
een deel van het werk was voor mensen die belden geld overmaken naar andere rekeningen, dus waarschijnlijk om fraude te voorkomen moest je én een bewijs van goed gedrag én géén BKR-registratie hebben
dan is het belachelijk dat daar zulke hoge consequenties aan hangen, T-mobile had mij gewoon duidelijk moeten inlichten in die tijd!quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:56 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Dat doen ze niet, als jij een betalingsachterstand hebt, kan een telecomprovider je al aanmelden bij het BKR>
Nee schat, de kleine lettertjes die bij de algemene voorwaarden kwamen toen je je telefoonabonnement afsloot.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:49 schreef JoPiDo het volgende:
de kleine lettertjes van een doodnormale herinnering?
dus een bedrijf als de OTTO (!!!!!) kan voor één rekening van 20 euro al een BKR-registratie afgevenquote:Op woensdag 19 juli 2006 01:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, erg kansloos allemaal. Ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen, maar op een gegeven moment gingen ze dreigen met een negatieve BKR-registratie. Toen ik opbelde bleek dit al geruime tijd daarvoor te zijn geregeld.
Ik was niet van plan om op zeer korte termijn een huis te kopen, maar ik vind vijf jaar echt belachelijk lang als er niet gekeken wordt naar de aard van de schuld.![]()
Da's natuurlijk *de* manier om de woningnood onder starters aan te pakken. Als een flink percentage starters geen hypotheek kan krijgen, dan houdt 't natuurlijk snel op met die stijgingen van de huizenprijzen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:02 schreef arneaux het volgende:
Hoeveel studenten zouden wel niet vermeld staan bij het BKR? Ik vermoed echt súperveel.
al staat het in de kleine lettertjes, dan nog lijkt het me verplicht om een brief te versturen waarin staat dat er ze je bij BKR gemeld hebben!quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:02 schreef gronk het volgende:
[..]
Nee schat, de kleine lettertjes die bij de algemene voorwaarden kwamen toen je je telefoonabonnement afsloot.![]()
Zoals ik al zei: niemand leest die dingen. Maar je kunt jezelf zomaar opgeven als leverdonor. Bijvoorbeeld.![]()
Ik ben van plan om er eens achteraan te gaan, voorlopig heb ik er nog geen last van gehad buiten het aanvragen van een credit card.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:04 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dus een bedrijf als de OTTO (!!!!!) kan voor één rekening van 20 euro al een BKR-registratie afgeven
dat is belachelijk! BKR moet controleren waarvoor een melding gegeven wordt! De gehele zaak bekijken en dan zeggen 'nou, in dit geval is het wel wat overdreven om iemand met zulke hoge consequenties op te zadelen' of 'ja, dit is terecht'
Gaat dat echt zo simpel ja?quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:07 schreef JoPiDo het volgende:
ik ga ook een bedrijf oprichten, Donkers BV. en als mensen ietsje te laat betalen meld ik ze bij het BKR
gewoon om te laten zien hoe belachelijk dat systeem in elkaar zit
Oh, 't zou wel zo netjes zijn. Maar ja, weet je, de japanse maffia stuurt ook niet eerst een herinnering. En nog eentje. En dan nog een uiteindelijke waarschuwing.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:05 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
al staat het in de kleine lettertjes, dan nog lijkt het me verplicht om een brief te versturen waarin staat dat er ze je bij BKR gemeld hebben!
Beter nog, meld at random mensen aan bij het BKR. Gewoon voor de gein. Vandaag de letter 'W' in zierikzee.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:07 schreef JoPiDo het volgende:
ik ga ook een bedrijf oprichten, Donkers BV. en als mensen ietsje te laat betalen meld ik ze bij het BKR
gewoon om te laten zien hoe belachelijk dat systeem in elkaar zit
Geloof mij, een BKR registratie betekent shit voor het leven.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, erg kansloos allemaal. Ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen, maar op een gegeven moment gingen ze dreigen met een negatieve BKR-registratie. Toen ik opbelde bleek dit al geruime tijd daarvoor te zijn geregeld.
Ik was niet van plan om op zeer korte termijn een huis te kopen, maar ik vind vijf jaar echt belachelijk lang als er niet gekeken wordt naar de aard van de schuld.![]()
daar snap ik niks vanquote:Op woensdag 19 juli 2006 01:19 schreef gronk het volgende:
Niet netwerk. Tegenlicht of zembla ofzo.
Wat trouwens ook een leuke is: een tape opsturen met incassoopdrachten. Dat geld razendsnel doorsluizen naar een andere bank, en dan cash opnemen. Vervolgens afreizen naar jamaica.![]()
Jups,quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:04 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dus een bedrijf als de OTTO (!!!!!) kan voor één rekening van 20 euro al een BKR-registratie afgeven
dat is belachelijk! BKR moet controleren waarvoor een melding gegeven wordt! De gehele zaak bekijken en dan zeggen 'nou, in dit geval is het wel wat overdreven om iemand met zulke hoge consequenties op te zadelen' of 'ja, dit is terecht'
ja, dat weet ik zekerquote:Op woensdag 19 juli 2006 01:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Vaag dat je voor één te late rekening negatief BKR krijgt, is helemaal het beleid van T-Mobile niet.... Weet je zeker dat die rekening niet maanden hebt laten liggen ofzo? Of dat er iets anders aan de hand is?
Telecomgiganten zijn ondermeer aangesloten bij het BKR en kunnen direct in het systeem betalingsachterstanden muteren.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:22 schreef JoPiDo het volgende:
NIET belachelijk
omdat je een keer een rekening wat later betaald (niet eens naar een incassobureau gegaan) mag je vijf jaar lang geen creditcard
Voorzover ik weet worden incassoopdrachten nauwelijks gecontroleerd op geldigheid en correctheid, (naam+adres vs rekeningnummer). Want 'de bank' brengt daarvoor kosten in rekening. Natuurlijk totale bullshit, want zoiets kost niets. Als je een set incasso's fingeert, dan heb je dus opeens echt geld op je rekening staan. Moet je natuurlijk wel even verzilveren, door het cash uit te betalen, want anders krijg je gegarandeerd gezeik.quote:
Heb je wel al inzage aangevraagd bij 't BKR dat je zo zeker weet dat het van T-Mobile is? Ik weet zeker dat je het daar veel bonter moet maken wil je van hun een negatief BKR krijgen. Dan moet er iets fout gegaan zijn destijds.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:24 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ja, dat weet ik zeker
ze kunnen niets bewijzen, dus al was het een fout, ik zit toch echt vijf jaar lang met de gebakken peren
die bijbaan was het ergste, nu geen creditcard waardoor ik niet meer vanuit het buitenland internetaankopen kan doen
Belachelijk dat je daarvoor moet betalen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:29 schreef KonnieKipke het volgende:
Voor ~10 euro kan je een afschrift uit het BKR-register krijgen, en precies zien wat er staat.
ja dát is dus belachelijkquote:Op woensdag 19 juli 2006 01:25 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Telecomgiganten zijn ondermeer aangesloten bij het BKR en kunnen direct in het systeem betalingsachterstanden muteren.
Wat is 'wat' later?
dat is gratis, want dat heb ik hier in huisquote:Op woensdag 19 juli 2006 01:29 schreef KonnieKipke het volgende:
Voor ~10 euro kan je een afschrift uit het BKR-register krijgen, en precies zien wat er staat.
4,50 dus.....quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:29 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik weet 100% zeker dat je meer op je kerfstok moet hebben wil T-Mobile dit doen. Het enige wat ik kan bedenken is dat er destijds iets fout is gegaan, dat valt makkelijk terug te draaien....als TS tenminste met betalingsbewijzen op de proppen kan komen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:32 schreef Rapaille het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt, zal vast wel iets ernstigs zijn geweest. Ik heb 2x een aanmaning (dus nog een stapje verder) gekregen van t-mobile en heb sindsdien wel gewoon een creditcard gekregen, een verlenging gedaan bij t-mobile, een 2e nummer gekregen bij telfort.
Ik denk dat het iets ernstiger was. Ik kan mij niet voorstellen dat ze dat al doen bij een herinnering.
Dat heeft juist te maken met de waarborging van jouw privacy. Niemand houdt jou verder tegen zelf een BKR uitdraai op te vragen (waar WEL op te zien is door welk bedrijf de negatieve registratie daar gezet is) en deze naar Fortis of welke instantie dan ook toe te sturen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:49 schreef JoPiDo het volgende:
het allergemeenste is nog: als een bedrijf vraagt aan het BKR wat mijn registratie is, dan zeggen ze alleen rood of groen, niet wáár het vandaan komt
10 euro wanneer je het bij een bank of postkantoor opvraagt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
4,50 dus.....
http://www.bkr.nl/beschikbaar_stellen/f4.html
Hoezo weet je dit 100% zeker? Ook bedrijven maken wel eens fouten of werken wel eens slordig.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik weet 100% zeker dat je meer op je kerfstok moet hebben wil T-Mobile dit doen. Het enige wat ik kan bedenken is dat er destijds iets fout is gegaan, dat valt makkelijk terug te draaien....als TS tenminste met betalingsbewijzen op de proppen kan komen.
TS: Hoe lang weet je trouwens al dat je negatief bij het BKR staat? 3 jaar is wel rijkelijk laat om er achteraan te gaan.....
BKR is privaat. Die rechtzaak lijkt me trouwens vrij kansloos. Verder is het natuurlijk bedroevend om om niks zo'n belachelijk zware sanctie te moeten odnergaan, dat is niet erg proportioneel.quote:Op woensdag 19 juli 2006 02:40 schreef DaMook het volgende:
Is het bkr trouwens een overheids instelling ? Anders kun je mischien een rechtzaak oid voeren dat je absoluut niet geregistreerd wilt worden bij het bkr.
Je mag vanwege de privacy wetgeving zowiezo eisen dat ze de gegevens verwijderen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 02:40 schreef DaMook het volgende:
Is het bkr trouwens een overheids instelling ? Anders kun je mischien een rechtzaak oid voeren dat je absoluut niet geregistreerd wilt worden bij het bkr.
Heeft niets met misbruik te maken.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:31 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ja dát is dus belachelijk
daar is in mijn geval flink misbruik van gemaakt
'wat' later is niet maanden later, iig niet zo laat dat het over is gegaan tot afsluiten of blokkeren van mijn telefoon of het doorsturen naar een incassobureau
Als die klote Otto geen herstelcodering zet kun je tot Sint Juttemis wachten met je hypotheekaanvraag hoor.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:02 schreef teamlead het volgende:
als die rekening inmiddels betaald is, staat dat ook bij het BKR erbij vermeld. BKR werkt met verschillende coderingen en daar wordt echt wel naar gekeken bij het aanvragen van bijv. een hypotheek.
Vraag gewoon zelf ff de gegevens van je op bij het bkr(kost je 5 euro, maar dan weet je ook meteen hoe ze je precies geregistreerd hebben)
Dit verhaaltje hoor ik vaker. Wat er waar van is weet ik niet. Persoonlijk lijkt het mij gewoon borrelpraat en verder onzin.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:06 schreef maestro1980 het volgende:
[..]
edit: wat trouwens nog frapanter is, je kan beter een keer een lening hebben gehad en deze netjes hebben afbetaald dan dat je nog nooit een lening (nodig) heb gehad. Aan dit soort registraties kunnen (andere) leningverstrekkers in dat geval namelijk zien dat jij iemand bent die zijn leningen netjes op tijd afbetaald...
Dat is niet helemaal waar, natuurlijk.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit verhaaltje hoor ik vaker. Wat er waar van is weet ik niet. Persoonlijk lijkt het mij gewoon borrelpraat en verder onzin.
Het zal mij, als hypotheekadviseur voor een specifieke bank in ieder geval een worst wezen hoeveel leningen iemand heeft gehad, zolang aan de praktische looptijd is voldaan let ik er verder (officeel gezien) niet op. En mijn acceptatie afdeling ook niet. Uiteraard valt het me als persoon wel op dat sommige mensen echt van die 'leen-types' zijn en anderen juist niet.
Ik weet niet of er geldverstrekkers zijn die een ander beleid voeren, maar het lijkt mij nogal een ondoorzichtig moeilijk te hanteren acceptatiebeleid wanneer je dit soort zaken gaat meenemen.
18 pagina's lijkt me inderdaad vrij veelquote:Op woensdag 19 juli 2006 10:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, natuurlijk.
Als een BKR-geschiedenis een pagina of 18 bevat aan leningen (keurig afgelost, zonder negatieve regsitratie), dan gaat men wel na waarom dat is.
Gamma....quote:Op woensdag 19 juli 2006 02:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoezo weet je dit 100% zeker? Ook bedrijven maken wel eens fouten of werken wel eens slordig.
ik heb een inkomen van 2000 euro per maand bruto, lijkt me voldoendequote:Op woensdag 19 juli 2006 09:49 schreef avotar het volgende:
[..]
Heeft niets met misbruik te maken.
Op het moment dat jij abonnement afsloot bij T-Mobile of Ben toendertijds nog, heb jij ervoor getekend dat je akkoord gaat met het opnemen van je gegevens bij het BKR in het geval van wanbetaling.
Daarbij komt ook nog eens dat je inkomen waarschijnljik in combinatie met je kredietwaardigheid te laag is voor een creditcard. Probeer anders eens een baan te vinden oid.. en dan nog eens je credit card aan te vragen. Wellicht heb je dan meer succes.
Dit soort zaken worden wel degelijk meegenomen. Wanneer iemand een onbekend BKR heeft (dus géén lening o.i.d heeft gehad, ongeacht of je nou wel of niet op tijd hebt betaald) kleeft er een bepaald risico aan degene die de lening wil hebben.. Bij ons is het zo dat wanneer iemand een netjes betaalverleden heeft en dus wél geregistreerd staat beter in de smaak valt dan iemand die nog nooit een lening heeft afgesloten.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit verhaaltje hoor ik vaker. Wat er waar van is weet ik niet. Persoonlijk lijkt het mij gewoon borrelpraat en verder onzin.
Het zal mij, als hypotheekadviseur voor een specifieke bank in ieder geval een worst wezen hoeveel leningen iemand heeft gehad, zolang aan de praktische looptijd is voldaan let ik er verder (officeel gezien) niet op. En mijn acceptatie afdeling ook niet. Uiteraard valt het me als persoon wel op dat sommige mensen echt van die 'leen-types' zijn en anderen juist niet.
Ik weet niet of er geldverstrekkers zijn die een ander beleid voeren, maar het lijkt mij nogal een ondoorzichtig moeilijk te hanteren acceptatiebeleid wanneer je dit soort zaken gaat meenemen.
ik heb geen schuldenquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:17 schreef 2609 het volgende:
mensen met schuldensommige mensen kunnen egt niet met geld omgaan
dat is dus écht LANG, kan ik uit ervaring vertellenquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:19 schreef Raissa het volgende:
Na 5 jaar gaat een BKR-codering weg..
Wanneer er iets is dat zo vreemd is dat het verdacht begint te worden wel ja. Maar dat geldt eigenlijk voor alle zaken die zo afwijken dat ze verdacht beginnen te worden en heeft niet zozeer te maken met het "je kan beter wel/geen leningen hebben gehad" verhaal.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, natuurlijk.
Als een BKR-geschiedenis een pagina of 18 bevat aan leningen (keurig afgelost, zonder negatieve regsitratie), dan gaat men wel na waarom dat is.
Klopt, maar bij ons kijken ze bijvoorbeeld écht niet naar een telecommunicatie postquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:24 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dat is dus écht LANG, kan ik uit ervaring vertellen
tuurlijk welquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:26 schreef Raissa het volgende:
[..]
Klopt, maar bij ons kijken ze bijvoorbeeld écht niet naar een telecommunicatie post
Uiteraard, maar bij het BKR zijn er verschillende coderingen.. Als er een "H" staat is er niets aan de hand (H van Herstellen) en een A codering 1 t/m 4, 1 is het minst erg, 4 betekent dat iemand met de noorderzon vertrokken isquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:27 schreef JoPiDo het volgende:
er wordt toch wel gekeken naar de hoogte van de openstaande schulden? anders zou BKR zijn doel een beetje voorbij schieten, want (zoals ze zelf zeggen):
'wij voorkomen dat mensen financieel gezien te veel hooi op hun vork nemen'
Tja, het zal per geldverstrekker verschillen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:22 schreef Raissa het volgende:
[..]
Dit soort zaken worden wel degelijk meegenomen. Wanneer iemand een onbekend BKR heeft (dus géén lening o.i.d heeft gehad, ongeacht of je nou wel of niet op tijd hebt betaald) kleeft er een bepaald risico aan degene die de lening wil hebben.. Bij ons is het zo dat wanneer iemand een netjes betaalverleden heeft en dus wél geregistreerd staat beter in de smaak valt dan iemand die nog nooit een lening heeft afgesloten.
Ja, ze zien het, en negeren het. Zo beter? Of je moet er echt een gigantisch bedrag hebben staan.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:28 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
tuurlijk welzelfs de Postbank doet dat, terwijl toch vrij duidelijk is dat ik genoeg centen heb om een creditcard te mogen hebben
Voornamelijk bij twijfelgevallen, omdat je dan sowieso een hoger risico loopt wordt het rentepercentage simpelweg hoger. (omdat ze voor het lage rentepercentage niet binnen de criteria vallen)quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Geldt dit alleen voor twijfelgevallen die in eerste instantie volgens de reguliere acceptatiecriteria zijn afgewezen? Want in dat geval kan ik me er iets bij voorstellen en moet ik bekennen dat zelfs ik een goed betaalverleden (in dat geval meestal mbt een eerder afgesloten hypotheek bij ons) als argument gebruik om aan te tonen dat men voor deze client toch wel een uitzondering mag maken.
Of geldt dit voor iedereen die een lening bij jullie wil afsluiten?
Mocht het dit laatste zijn, en dat is waar ik zelf in eerste instantie eigenlijk op doelde, dan doet dit me ook een beetje denken aan de extreem ondoorzichtige toetsing die GSM-providers erop na houden... Ik persoonlijk vind het in ieder geval belachelijk.
Dan nog liever dat dan de Nederlandse taal niet beheersen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:17 schreef 2609 het volgende:
mensen met schuldensommige mensen kunnen egt niet met geld omgaan
Je bent als particulier verplicht je rekeningen en afschriften voor 5 jaar te bewaren.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:43 schreef JoPiDo het volgende:
wie bewaart zijn rekeningen van 3 jaar geleden?
Volgens mij is dit pure onzin. Dat zou betekenen dat je al je rekeningen moet bewaren (kassabonnetjes e.d. ook?). Volgens mij is dit alleen zo met dingen die je hebt gebruikt als aftrekpost voor de belastingdienst.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:56 schreef ExtendedVersion het volgende:
[..]
Je bent als particulier verplicht je rekeningen en afschriften voor 5 jaar te bewaren.
Oa voor dit soort dingen. Bedrijven zelfs 10 jaar.
T-Mobile moet ze hebben. Toen ze overgingen van Ben naar T-mobile is alle administratie gewoon overgenomen. Misschien dat ze het ver weg hebben gestopt in een kleine doosje in een donkere archief kast (noem ook maar wat) maar ze zouden het moeten hebben.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:59 schreef JoPiDo het volgende:
als bedrijven dat verplicht zijn, waarom heeft T-mobile dan geen gegevens meer over die periode?
afschriften heb ik nog wel, daar had ik niet eens aan gedacht eerlijk gezegd
Correctie, ik bedoelde ook inderdaad alleen je bank/giro afschriften. NIET JE REKENINGEN.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:03 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Volgens mij is dit pure onzin. Dat zou betekenen dat je al je rekeningen moet bewaren (kassabonnetjes e.d. ook?). Volgens mij is dit alleen zo met dingen die je hebt gebruikt als aftrekpost voor de belastingdienst.
WEL als je die gebruikt in je belastingaangifte.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:04 schreef ExtendedVersion het volgende:
[..]
Correctie, ik bedoelde ook inderdaad alleen je bank/giro afschriften. NIET JE REKENINGEN.
T is heet, dan vergeet ik de helft...quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:06 schreef gronk het volgende:
[..]
WEL als je die gebruikt in je belastingaangifte.
Volgens mij kan het nog eens met 5 jaar verlengd worden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:19 schreef Raissa het volgende:
Na 5 jaar gaat een BKR-codering weg..
blijkbaar niet, anders had je dit topic niet geopend.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:40 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik heb een inkomen van 2000 euro per maand bruto, lijkt me voldoende
en Postbank heeft een studenten-creditcard die je kunt aanvragen als je een studentenrekening hebt
Ook al had hij een inkomen van 20.000 per maand dan maakt het geen ene moer uit. je hebt een fout gemaakt en daar boet je dan 5 jaar lang voor, ook al was het maar 20 euro die je na 1 verhoging te laat hebt betaald. Dat kan misschien een beetje overdreven zijn geweest maar je bent aangemeld bij het BKR en daar kan je niets aan veranderen. Tenzij jij T-mobile kan overtuigen dat ze even hun werk wat beter doen en dieper in je gegevens gaan zoeken naar die betaling. Maar anders heeft je inkomen geen enkele invloed op het al dan niet geregistreerd zijn bij het BKR.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:28 schreef avotar het volgende:
[..]
blijkbaar niet, anders had je dit topic niet geopend.
overigens heeft t-mobile deze gegevens echt wel, ik kan me niet voorstellen dat deze verloren zijn gegaan in de transitie van Ben naar T-Mobile..
* avotar graaft hard in zijn geheugen welke applicatie dit ook al weer staat..
ik dacht, laat ik een keertje grof zijnquote:Op woensdag 19 juli 2006 15:31 schreef Ozziecar het volgende:
Paardenlul? Nou zeg![]()
Als je je oude bankafschriften door gaat spitten, dan is er waarschijnlijk wel een structuur te vinden in je betalingen. Waarschijnlijk zal deze betaling (later gedaan) wel afwijken, waarmee je voor jezelf wel kunt bepalen hoeveel dagen je ongeveer te laat betaald hebt. Als je aan kunt tonen dat dit echt maar een kwestie is van "iets te laat" dan zou je hiermee naar je provider kunnen stappen en om herziening vragen.
Good luck
quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:24 schreef KreKkeR het volgende:
Maar normaal gesproken niet. Ik weet niet of jullie bij het uitbrengen van een offerte ook stukken zoals BKR uitdraai moeten bijleveren? Wij wel en ik ben zelf in ieder geval nog nooit naderhand teruggefloten omdat men bij acceptatie het aantal (probleemloos) beeindigde kredieten te hoog vond. (Maar goed ik heb dan ook nog nooit een klant gehad met 18 pagina's aan BKR. Al zijn er wel die aardig in de buurt leken te komen).
Absoluut zeer handig, aangezien je zo'n check in feite ook tijdens een adviesgesprek kan doen. Zeker wanneer een klant aangeeft niet zeker te weten wat de openstaande limieten zijn.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wij kunnen niet checken.(apart dat jullie dat wel kunnen, trouwens, al ligt de vraag daarnaar wel open, omdat wij dat wel prettig zouden vinden, aangezien daar soms wat mis kan gaan.....)
Dit vind ik zo krom als wat! Als je een netjes betaalverleden hebt sta je juist NIET geregistreerd bij het BKR lijkt me.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:22 schreef Raissa het volgende:
[..]
Dit soort zaken worden wel degelijk meegenomen. Wanneer iemand een onbekend BKR heeft (dus géén lening o.i.d heeft gehad, ongeacht of je nou wel of niet op tijd hebt betaald) kleeft er een bepaald risico aan degene die de lening wil hebben.. Bij ons is het zo dat wanneer iemand een netjes betaalverleden heeft en dus wél geregistreerd staat beter in de smaak valt dan iemand die nog nooit een lening heeft afgesloten.
Als je een net verleden hebt dan sta je wel geregistreerd bij het BKR (hoogst waarschijnlijk), maar dan positief. Er staat dan dat je netjes alles op tijd betaalt. En dat is juist een voordeel. Heb je echter niet zo'n netjes verleden dan sta je negatief geregistreerd.....en dan moet je niet blij zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:49 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dit vind ik zo krom als wat! Als je een netjes betaalverleden hebt sta je juist NIET geregistreerd bij het BKR lijkt me.
Ik heb nog nooit een lening gehad en ook nog nooit schulden. Ik sta dus niet bij het BKR geregistreerd. En volgens jou zou er dan aan mij een luchtje zitten als ik onverhoopt een lening nodig zou hebben? Absurd!
Hoeveel te laat? Uit hun algemene voorwaarden:quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:55 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb een registratie omdat ik 20 euro te laat heb betaald aan de Otto en kan tot december 2010, als ik me niet vergis, geen krediet krijgen, zelfs niet rood staan.
quote:Naast het aanmelden heeft Otto verder de verplichting op zich genomen een achterstand in de nakoming van de betalingsverplichtingen van meer dan twee termijnen te melden bij BKR. Dit kan gevolgen hebben voor iedere eventuele volgende financieringsaanvraag of nieuw mobiele telefoonabonnement.
Ik heb van een aantal amerikanen gehoord (inderdaad, die wonen in een ander land met andere gebruiken dan nederland), dat ze serieus gezeik kregen met de financiering van hun huis of 't verkrijgen van een stevige lening als ze nooit een creditcard oid hadden gehad. Want dan had je geen credietgeschiedenis, en dat schijnt tegenwoordig heel vreemd te zijn in de USA, en dus verdacht.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:49 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb nog nooit een lening gehad en ook nog nooit schulden. Ik sta dus niet bij het BKR geregistreerd. En volgens jou zou er dan aan mij een luchtje zitten als ik onverhoopt een lening nodig zou hebben? Absurd!
Toch niet juist helaas, opvragen bij het postkantoor is ook 4,50. Legitimatie mee en dat geld en dan komt het aangetekend naar je toe... Wat het bij banken is weet ik niet...quote:Op woensdag 19 juli 2006 02:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
10 euro wanneer je het bij een bank of postkantoor opvraagt.
Zoals Sack zegt, je staat wél geregistreerd! Een registratie is niet slecht, een codering is slecht!quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:49 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dit vind ik zo krom als wat! Als je een netjes betaalverleden hebt sta je juist NIET geregistreerd bij het BKR lijkt me.
Als je geen leningen (mob tel, verzendhuiskredieten etc.) hebt sta je toch echt niet geregistreerd. Het BKR registreert geen mensen die geen kredieten hebben, het is niet het Bureau Burger Registratie.quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:52 schreef Raissa het volgende:
[..]
Zoals Sack zegt, je staat wél geregistreerd! Een registratie is niet slecht, een codering is slecht!
tuurlijk wel.. de mogelijkeheid tot rood staan is al voldoende.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als je geen leningen (mob tel, verzendhuiskredieten etc.) hebt sta je toch echt niet geregistreerd. Het BKR registreert geen mensen die geen kredieten hebben, het is niet het Bureau Burger Registratie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |