abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39959602
Ik heb een BKR-melding door Ben (nu T-mobile) omdat ik 3 jaar geleden één telefoonrekening te laat betaald heb!

Om die reden kon ik een jaar geleden niet bij de Fortisbank werken (dat was een hele goede bijbaan die ik kon krijgen; 's nachts werken voor bijna 20 euro per uur), en kan ik nu weer geen creditcard aanvragen.

Ik ben nooit te laat met betalen ergens! Ik ben daar heel netjes in! Alleen die ene rekening van toen, die ik na een brief met een kleine verhoging direct betaald had, geeft mij een negatieve BKR-melding!

Echt belachelijk! BKR zegt dat alleen T-mobile de melding er af kan halen, maar T-mobile doet natuurlijk niets, want 'zij hebben geen informatie meer over die periode'. Ik heb niets meer van die periode (wie bewaart zijn rekeningen van 3 jaar geleden?) en daardoor kan ik geen bezwaar maken tegen de melding!! Echt zo zwaar belachelijk! Ik kan een paar dingen niet, alleen door die melding.

Het gaat er over 2 jaar pas weer af, wat inhoudt dat ik tot mijn 23ste geen creditcard kan hebben!

Is het niet zo dat T-mobile moet aantonen aan BKR dat de melding terecht is, en niet dat ik (met papieren)van drie jaar geleden moet aantonen dat het onterecht is? Verder is het belachelijk dat T-mobile mij niet op de hoogte heeft gebracht van het feit dat ik bij het BKR als negatief geregistreerd ben. Ik kwam hier pas achter na twee jaar, omdat ik niet werd aangenomen bij de Fortis-bank.

Iemand wijze raad?
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:47:04 #2
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39959726
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:43 schreef JoPiDo het volgende:

Verder is het belachelijk dat T-mobile mij niet op de hoogte heeft gebracht van het feit dat ik bij het BKR als negatief geregistreerd ben.
Zou me niets verbazen als dat in de kleine lettertjes staat. Tsja, dat niemand die leest...
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39959810
de kleine lettertjes van een doodnormale herinnering?

schei uit, ze hadden een duidelijke brief moeten sturen met 'goh meneer Donkers, we hebben u geregistreed bij het BKR om die en die reden'

niet ná het betalen van de eerste herinnering mij opgeven bij het BKR

het allergemeenste is nog: als een bedrijf vraagt aan het BKR wat mijn registratie is, dan zeggen ze alleen rood of groen, niet wáár het vandaan komt
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:50:37 #4
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_39959821
Waarom kun je niet bij de Fortis gaan werken om dat je BKR geregistreerd staat?
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_39959952
Ik heb een registratie omdat ik 20 euro te laat heb betaald aan de Otto en kan tot december 2010, als ik me niet vergis, geen krediet krijgen, zelfs niet rood staan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_39960002
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:49 schreef JoPiDo het volgende:

schei uit, ze hadden een duidelijke brief moeten sturen met 'goh meneer Donkers, we hebben u geregistreed bij het BKR om die en die reden'

niet ná het betalen van de eerste herinnering mij opgeven bij het BKR

het allergemeenste is nog: als een bedrijf vraagt aan het BKR wat mijn registratie is, dan zeggen ze alleen rood of groen, niet wáár het vandaan komt
Dat doen ze niet, als jij een betalingsachterstand hebt, kan een telecomprovider je al aanmelden bij het BKR>
pi_39960026
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:55 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb een registratie omdat ik 20 euro te laat heb betaald aan de Otto en kan tot december 2010, als ik me niet vergis, geen krediet krijgen, zelfs niet rood staan.
En ook geen hypotheek krijgen.

Ik dank god dat ik in mijn studententijd nooit zo'n BKR registratie heb gekregen. Ik had dan nu geen huis kunnen kopen.
pi_39960072
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:50 schreef arneaux het volgende:
Waarom kun je niet bij de Fortis gaan werken om dat je BKR geregistreerd staat?
dat is hun uh, bedrijfscultuur?

een deel van het werk was voor mensen die belden geld overmaken naar andere rekeningen, dus waarschijnlijk om fraude te voorkomen moest je én een bewijs van goed gedrag én géén BKR-registratie hebben
pi_39960105
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:57 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

En ook geen hypotheek krijgen.

Ik dank god dat ik in mijn studententijd nooit zo'n BKR registratie heb gekregen. Ik had dan nu geen huis kunnen kopen.
Ja, erg kansloos allemaal. Ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen, maar op een gegeven moment gingen ze dreigen met een negatieve BKR-registratie. Toen ik opbelde bleek dit al geruime tijd daarvoor te zijn geregeld.

Ik was niet van plan om op zeer korte termijn een huis te kopen, maar ik vind vijf jaar echt belachelijk lang als er niet gekeken wordt naar de aard van de schuld.
pi_39960148
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:59 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

dat is hun uh, bedrijfscultuur?

een deel van het werk was voor mensen die belden geld overmaken naar andere rekeningen, dus waarschijnlijk om fraude te voorkomen moest je én een bewijs van goed gedrag én géén BKR-registratie hebben
Als je veel schulden hebt achten ze de kans groter dat je een paar duizend euro achterover drukt, lijkt me.
pi_39960156
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:56 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Dat doen ze niet, als jij een betalingsachterstand hebt, kan een telecomprovider je al aanmelden bij het BKR>
dan is het belachelijk dat daar zulke hoge consequenties aan hangen, T-mobile had mij gewoon duidelijk moeten inlichten in die tijd!
  woensdag 19 juli 2006 @ 01:02:24 #12
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39960167
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:49 schreef JoPiDo het volgende:
Nee schat, de kleine lettertjes die bij de algemene voorwaarden kwamen toen je je telefoonabonnement afsloot.

Zoals ik al zei: niemand leest die dingen. Maar je kunt jezelf zomaar opgeven als leverdonor. Bijvoorbeeld.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 19 juli 2006 @ 01:02:52 #13
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_39960184
Hoeveel studenten zouden wel niet vermeld staan bij het BKR? Ik vermoed echt súperveel.
pi_39960227
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 01:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, erg kansloos allemaal. Ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen, maar op een gegeven moment gingen ze dreigen met een negatieve BKR-registratie. Toen ik opbelde bleek dit al geruime tijd daarvoor te zijn geregeld.

Ik was niet van plan om op zeer korte termijn een huis te kopen, maar ik vind vijf jaar echt belachelijk lang als er niet gekeken wordt naar de aard van de schuld.
dus een bedrijf als de OTTO (!!!!!) kan voor één rekening van 20 euro al een BKR-registratie afgeven

dat is belachelijk! BKR moet controleren waarvoor een melding gegeven wordt! De gehele zaak bekijken en dan zeggen 'nou, in dit geval is het wel wat overdreven om iemand met zulke hoge consequenties op te zadelen' of 'ja, dit is terecht'
  woensdag 19 juli 2006 @ 01:04:32 #15
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39960239
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 01:02 schreef arneaux het volgende:
Hoeveel studenten zouden wel niet vermeld staan bij het BKR? Ik vermoed echt súperveel.
Da's natuurlijk *de* manier om de woningnood onder starters aan te pakken. Als een flink percentage starters geen hypotheek kan krijgen, dan houdt 't natuurlijk snel op met die stijgingen van de huizenprijzen.
pi_39960270
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 01:02 schreef gronk het volgende:

[..]

Nee schat, de kleine lettertjes die bij de algemene voorwaarden kwamen toen je je telefoonabonnement afsloot.

Zoals ik al zei: niemand leest die dingen. Maar je kunt jezelf zomaar opgeven als leverdonor. Bijvoorbeeld.
al staat het in de kleine lettertjes, dan nog lijkt het me verplicht om een brief te versturen waarin staat dat er ze je bij BKR gemeld hebben!
pi_39960295
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 01:04 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

dus een bedrijf als de OTTO (!!!!!) kan voor één rekening van 20 euro al een BKR-registratie afgeven

dat is belachelijk! BKR moet controleren waarvoor een melding gegeven wordt! De gehele zaak bekijken en dan zeggen 'nou, in dit geval is het wel wat overdreven om iemand met zulke hoge consequenties op te zadelen' of 'ja, dit is terecht'
Ik ben van plan om er eens achteraan te gaan, voorlopig heb ik er nog geen last van gehad buiten het aanvragen van een credit card.
pi_39960333
ik ga ook een bedrijf oprichten, Donkers BV. en als mensen ietsje te laat betalen meld ik ze bij het BKR

gewoon om te laten zien hoe belachelijk dat systeem in elkaar zit
  woensdag 19 juli 2006 @ 01:07:59 #19
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_39960360
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 01:07 schreef JoPiDo het volgende:
ik ga ook een bedrijf oprichten, Donkers BV. en als mensen ietsje te laat betalen meld ik ze bij het BKR

Gaat dat echt zo simpel ja?
  woensdag 19 juli 2006 @ 01:09:12 #20
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39960404
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 01:05 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

al staat het in de kleine lettertjes, dan nog lijkt het me verplicht om een brief te versturen waarin staat dat er ze je bij BKR gemeld hebben!
Oh, 't zou wel zo netjes zijn. Maar ja, weet je, de japanse maffia stuurt ook niet eerst een herinnering. En nog eentje. En dan nog een uiteindelijke waarschuwing.

Die hakken meteen een vinger af. Want ja, nobody fucks with the jakuza, enzo. Tenzij je een domme gajin bent. En dan mag je blij zijn dat 't bij een vinger blijft.
pi_39960444
dat is ook de reden dat ik met drie vingers heb moeten leren typen
  woensdag 19 juli 2006 @ 01:12:01 #22
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39960497
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 01:07 schreef JoPiDo het volgende:

Beter nog, meld at random mensen aan bij het BKR. Gewoon voor de gein. Vandaag de letter 'W' in zierikzee.

Ik wil altijd nog eens bij de Gemeentelijke Basisadministratie gaan werken. Of bij de Belastingdienst. Ga ik de tijd van m'n leven hebben
pi_39960555
ja inderdaad, misschien is het echt zo simpel!

ik vind dat een programma als Netwerk dat eens uit moet zoeken, hoe gemakkelijk het is om iemand bij het BKR te registreren
pi_39960726
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 01:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Geloof mij, een BKR registratie betekent shit voor het leven.
Voor mijn hypotheek moet ik 2 schulden inlossen, zodat er niets meer bij het BKR staat van leningen.
  woensdag 19 juli 2006 @ 01:19:36 #25
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39960744
Niet netwerk. Tegenlicht of zembla ofzo.

Wat trouwens ook een leuke is: een tape opsturen met incassoopdrachten. Dat geld razendsnel doorsluizen naar een andere bank, en dan cash opnemen. Vervolgens afreizen naar jamaica.
pi_39960786
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 01:19 schreef gronk het volgende:
Niet netwerk. Tegenlicht of zembla ofzo.

Wat trouwens ook een leuke is: een tape opsturen met incassoopdrachten. Dat geld razendsnel doorsluizen naar een andere bank, en dan cash opnemen. Vervolgens afreizen naar jamaica.
daar snap ik niks van
pi_39960804
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 01:04 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Jups,
dat kunnen ze. Als jij die rekening niet betaalt, of te laat krijg je een registratie van achterstand en sta je te boek als 'een probleem'.
Ik vind het niet belachelijk. Het BKR is er om bedrijven te beschermen. In pricipe staat er bij het BKR volgens mij ook om WELK bedrag het gaat.
pi_39960823
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 01:07 schreef arneaux het volgende:

[..]

Gaat dat echt zo simpel ja?
Nee, zie de website van het bkr maar.
pi_39960831
Vaag dat je voor één te late rekening negatief BKR krijgt, is helemaal het beleid van T-Mobile niet.... Weet je zeker dat die rekening niet maanden hebt laten liggen ofzo? Of dat er iets anders aan de hand is?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_39960858
NIET belachelijk

omdat je een keer een rekening wat later betaald (niet eens naar een incassobureau gegaan) mag je vijf jaar lang geen creditcard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')